eitaa logo
کانال احکام مذهبی
2.5هزار دنبال‌کننده
496 عکس
9 ویدیو
0 فایل
#عکس_نوشته_ها_تولیدی_است 👈تبلیغ نداریم👉 مدیر و پاسخگوی احکام ۱ @montazeryar9 پاسخگوی احکام ۲ @talabe_enghelabe پاسخگوی احکام ۳ @Pasokhgo0
مشاهده در ایتا
دانلود
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #اثرات_غفلت_از_خداوند 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #قرض_الحسنه_و_قرآن 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ⛔️شرایط ⛔️ ✅ چیز شرط است در واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر 1⃣اول: آن که کسی که می‌خواهد امر و نهی کند، بداند که آنچه شخص مکلف بجا نمی‌آورد واجب است بجا آورد و آنچه بجا می‌آورد باید ترک کند. و بر کسی که معروف و منکر را نمی‌داند واجب نیست. 2⃣دوم: آن که احتمال بدهد امر و نهی او تأثیر می‌کند، پس اگر بداند اثر نمی‌کند واجب نیست. 3⃣سوم: آن که بداند شخص معصیت کار بنا دارد که معصیت خود را تکرار کند، پس اگر بداند یا گمان کند یا احتمال صحیح بدهد که تکرار نمی‌کند واجب نیست. 4⃣چهارم: آن که در امر و نهی مفسده‌ای نباشد، پس اگر بداند یا گمان کند که اگر امر یا نهی کند ضرر جانی یا عِرضی و آبرویی یا مالی قابل توجه به او می‌رسد واجب نیست، بلکه اگر احتمال صحیح بدهد که از آن ترس ضررهای مذکور را پیدا کند واجب نیست بلکه اگر بترسد که ضرری متوجّه متعلقان او می‌شود واجب نیست، بلکه با احتمال وقوع ضرر جانی یا عِرضی و آبرویی یا مالی موجب حَرَج بر بعضی مؤمنین، واجب نمی‌شود بلکه در بسیاری از موارد حرام است. 📗 ملحقات رساله امام خمینی با حاشیه آیات عظام: (فاضل) لنکرانی و (نوری) همدانی بخش امر به معروف سایت هدانا ----------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ⛔️دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ زکات فطره برای سال 1397 را حداقل هشت هزار تومان اعلام کرد.⛔️ ✅👈 حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر تومان (براساس قوت غالب گندم) و بر مبنای قوت غالب برنج هم قیمت سه کیلو برنج بر حسب نوع مصرف است. ✅👈 عبارت است از غالب هر مسلمان اعم از و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. براساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه‌ی سه کیلو گندم، 8000 تومان است ⛔️( 8000تومان تهران 7000تومان غیراز تهران توجه داشته باشید طبق نظر آیت الله مکارم در پرداخت زکات فطره افراد مخیرند بین پرداخت بر اساس گندم یا برنج ایرانی و یا برنج خارجی، در واقع با پرداخت هر یک از این سه بری الذمه خواهند شد ان شاء الله.)⛔️ و پرداخت این مبلغ به‌عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. 👌اما در هر صورت پرداخت حداقل 8000 تومان برای هر نفر کفایت می‌کند👌 ✅همچنین افرادی که خودشان فقیری را می‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند، می‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند این افراد آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست. همچنین کسانی که سید نیستند نمی‌توانند زکات‌شان را به سادات فقیر بپردازند. بنابراین شخصی که سید نیست، ولو همسر او سید باشد، نمی‌تواند زکاتش را به سید فقیر بدهد؛ چرا که ملاک فرد پرداخت‌کننده است. همچنین فرد دریافت‌کننده اگر آقایی سید و فقیر باشد، او نمی‌تواند زکات فطره‌ی افراد غیر سید را دریافت کند. 📕 سایت هدانا برگرفته از سایت حضرت آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم ------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ 1⃣👈 ⛔️⛔️ ✅👈انسان باید را به یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و موقعی که آن را می دهد، نیّت دادن فطره نماید ✅👈 کسی که می خواند، بنا بر احتیاط واجب باید فطره را عید بدهد ولی اگر ، می تواند دادن فطره را تا ظهر تأخیر بیندازد ✅👈کسی که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع که تقریباً است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق ّ بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است ✅👈 انسان باید فطره کسانی را که در او حساب می شوند بدهد کوچک باشند یا بزرگ ، مسلمان باشند یا کافر، دادن خرج آنان بر او واجب باشد یا نه ، در شهر خود او باشند یا در شهر دیگر اگر کسی را که نانخور اوست (و اگر در شهر دیگر است وکیل کند که از مال او فطره خود را بدهد و چنانچه اطمینان داشته باشد که فطره را می دهد لازم نیست خودش فطره او را بدهد) 📕 توضیح المسائل سیزده مرجع احکام زکات فطره --------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ 2⃣👈⛔️ ⛔️ ✅👈 کسی که فقط به اندازه یک صاع که تقریباً سه کیلو است گندم و مانند آن دارد مستحب ّ است زکات فطره را بدهد و چنانچه عیالاتی داشته باشد و بخواهد فطره آنها را هم بدهد می تواند به قصد فطره ، آن یک صاع را به یکی از عیالاتش بدهد و او هم به همین قصد به دیگری بدهد و همچنین تا به نفر آخر برسد و بهتر است نفر آخر چیزی را که می گیرد به کسی بدهد که از خودشان نباشد و اگر یکی از آنها صغیر باشد، احتیاط آن است که او را در دور دادن زکات فطره داخل نکنند و چنانچه ولی ّ صغیر از طرف او قبول نماید باید آن زکات فطره را به مصرف صغیر برساند، نه این که از طرف او به دیگری بدهد. ✅👈اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است ، فطره را ندهد و کنارهم نگذارد احتیاط واجب آن است که بعداً بدون این که نیّت ادا و قضا کند فطره را بدهد ✅👈 اگر فطره را کنار بگذارد، نمی تواند آن را برای خودش بردارد و مالی دیگر را برای فطره بگذارد. ✅👈اگر مالی را که برای فطره کنار گذاشته از بین برود، چنانچه دسترس به فقیر داشته و دادن فطره را تأخیر انداخته باید عوض آن را بدهد و اگر دسترس به فقیر نداشته ضامن نیست مگر آن که در نگهداری آن کوتاهی کرده باشد 📕 توضیح المسائل سیزده مرجع احکام زکات فطره --------------------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ 5⃣👈⛔️ ⛔️ 📝👈 را به فرد بدهيم ✅👈 طبق نظر نمي تواند به افراد سيد فطريه خود را بدهد حتي او باشد. شخص هم تواند از زكات فطره دريافت كند . 🖇 : در جواز دادن زكات فطره به سيد, زكات دهنده است نه نان خور بودن 🖇👈 (فطريه) نام دارد. 🖇👈 به اشكال ندارد. 🖇👈 نمى تواند از بگيرد ولى اگر خمس و ساير وجوهات كفايت مخارج او را نكند و از گفتن زكات ناچار باشد مى تواند از غير سيد زكات بگيرد ولى آن است كه اگر ممكن باشد فقط به مقدارى كه براى اش_ناچار است بگيرد. 📕 مساله 1955 رساله امام خميني توضیح المسائل سیزده مرجع احکام فطره _____________________________________________ 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #ازوداج_وآرامش 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #نهی_از_سخن_چینی_در_کلام_خدا_و_اهلبیت علیهم السلام 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #انما_النجوی_من_الشیطان 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #نجات_در_راستی_است 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #وان_لیس_للانسان_الا_ما_سعی 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ 📝👈 ؟؟ ✅👈 به مقدار ضرورت و نیاز برای ازدواج می توان با نامحرم صحبت کرد در صورتی که بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام و زمینه مفسده باشد. البته باید توجه داشت که طرفین خود را با تغییر عنوان فریب ندهند و قراین حال نشان دهنده قصد جدی برای ازدواج باشد نه اینکه شخص هر نامحرمی را دید بی جهت بهانه ازدواج را پیش بکشد بدون آنکه قصدش جدی باشد یا شرایط آن را در آنزمان داشته باشد. شناخت کامل تقریبا به صرف صحبت بدست نمی آید بلکه بخشی از آن حتما باید در دوران نامزدی و رفت و آمد ها آنزمان که زیر نظر والدین هست باشد  زمانی که صیغه عقد موقت خوانده می شود. متاسفانه برخی خود را در گناه کردن هم فریب می دهند با اینکه شناخت اولیه هم بدست می آید باز ارتباط خود را به صورت غیر منطقی و غیر شرعی ادامه می دهند و در طی هفته ها طولانی می کنند!، ازدواج توجیه و بهانه ایست برای صحبت و هوسرانی ها برخی که آنهم پس از مدتی بهم می خورد.   بهتر است این گفتگو ها با اطلاع خانواده ها صورت پذیرد که زمینه بازی نفس کمتر باشد و  خدای ناکرده آسیبی به طرفین وارد نشود، باید دانست رسمیت بخشی  و آماده کردن مقدمات حضور خانواده ها خود قصد طرفین را برای ازدواج نشان می دهد و راسخ می نماید. گفتگو ها نباید به گونه ای باشد که حریم حیا و عفت نادیده گرفته شود، مثلا نمی توان ابراز عشق و علاقه به نامحرم داشت بلکه فقط گفتگو در حد آشنایی و شناخت باید باشد.  📗 احكام نگاه و پوشش، پرسمان -------------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 #شروط_شکسته_شدن_نماز_مسافر 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅ #حجاب_و_قرآن 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅ #نهی_از_دو_چهره_بودن_و_نفاق 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅ #نهی_از_دو_روئی 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅ #آنگونه_که_یاری_میکنی_یاری_می_شوی 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅ #نهی_از_نفاق_و_دوروئی 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬ ✅👈 عقیقه عبارت است از: کشتن گوسفند یا هر حیوانی که صلاحیّت قربانی کردن داشته باشد، در روز هفتم ولادت فرزند، جهت حفظ فرزند از بلاها. پرداخت قیمت آن کفایت از عقیقه نمی‌کند. بهتر است عقیقه و فرزندی که برایش عقیقه می‌شود، از حیث جنسیت مساوی باشند، ولی اگر چنین نشد اشکالی ندارد و کفایت می کند. همچنین مستحب است، پس از سر بریدن عقیقه، استخوان‌ها را نشکنند، بلکه از بند مفصل‌ها جدا کنند، ولی استحباب دفن کردن استخوان‌هاى عقیقه و بعضى از کارهایى که در بعضى جاها مرسوم و معروف است، ثابت نشده و مدرکى ندارد. مستحب است یک ران یا یک چهارم از گوشت عقیقه را به قابله بدهند و بقیّه را بین مؤمنان تقسیم نمایند، ولی بهتر آن است که با آب و نمک بپزند و حدّاقل به ده نفر طعام بدهند، و پدر و مادر و هر کسی که خرجش به عهده پدر آن طفل است و عیال او محسوب می شوند - مانند فرزندان - از آن گوشت نخورند. خوب است تراشیدن موی سر فرزند و صدقه دادن به طلا یا نقره، به وزن آن موها و عقیقه نمودن در روز هفتم هم زمان، انجام شود. اگر پدری در روز هفتم برای فرزندش عقیقه نکند تا هنگام بلوغ طفل، این استحباب برای پدر است و می تواند برای فرزندش عقیقه کند، ولی بعد از بلوغ، بر خود فرزند استحباب دارد که برای خود عقیقه نماید 📗 : سایت اسلام کوئست --------------------------------------------------------------- 🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d 🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi 🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi