▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬
📝👈 #سوال #صحبت_با_دختر_نامحرم_قبل_از_ازدواج_چه
#حکمی_دارد؟؟
✅👈 #پاسخ
به مقدار ضرورت و نیاز برای ازدواج می توان با نامحرم صحبت کرد در صورتی که بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام و زمینه مفسده باشد. البته باید توجه داشت که طرفین خود را با تغییر عنوان فریب ندهند و قراین حال نشان دهنده قصد جدی برای ازدواج باشد نه اینکه شخص هر نامحرمی را دید بی جهت بهانه ازدواج را پیش بکشد بدون آنکه قصدش جدی باشد یا شرایط آن را در آنزمان داشته باشد.
شناخت کامل تقریبا به صرف صحبت بدست نمی آید بلکه بخشی از آن حتما باید در دوران نامزدی و رفت و آمد ها آنزمان که زیر نظر والدین هست باشد زمانی که صیغه عقد موقت خوانده می شود. متاسفانه برخی خود را در گناه کردن هم فریب می دهند با اینکه شناخت اولیه هم بدست می آید باز ارتباط خود را به صورت غیر منطقی و غیر شرعی ادامه می دهند و در طی هفته ها طولانی می کنند!، ازدواج توجیه و بهانه ایست برای صحبت و هوسرانی ها برخی که آنهم پس از مدتی بهم می خورد.
بهتر است این گفتگو ها با اطلاع خانواده ها صورت پذیرد که زمینه بازی نفس کمتر باشد و خدای ناکرده آسیبی به طرفین وارد نشود، باید دانست رسمیت بخشی و آماده کردن مقدمات حضور خانواده ها خود قصد طرفین را برای ازدواج نشان می دهد و راسخ می نماید. گفتگو ها نباید به گونه ای باشد که حریم حیا و عفت نادیده گرفته شود، مثلا نمی توان ابراز عشق و علاقه به نامحرم داشت بلکه فقط گفتگو در حد آشنایی و شناخت باید باشد.
📗 #منبع
احكام نگاه و پوشش، پرسمان
--------------------------------------------------------
🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d
▬📝 @AhkameMazhabi﷽▬
✅👈 #عقیقه_و_احکام_و_شرایط_آن
عقیقه عبارت است از: کشتن گوسفند یا هر حیوانی که صلاحیّت قربانی کردن داشته باشد، در روز هفتم ولادت فرزند، جهت حفظ فرزند از بلاها.
پرداخت قیمت آن کفایت از عقیقه نمیکند. بهتر است عقیقه و فرزندی که برایش عقیقه میشود، از حیث جنسیت مساوی باشند، ولی اگر چنین نشد اشکالی ندارد و کفایت می کند.
همچنین مستحب است، پس از سر بریدن عقیقه، استخوانها را نشکنند، بلکه از بند مفصلها جدا کنند، ولی استحباب دفن کردن استخوانهاى عقیقه و بعضى از کارهایى که در بعضى جاها مرسوم و معروف است، ثابت نشده و مدرکى ندارد.
مستحب است یک ران یا یک چهارم از گوشت عقیقه را به قابله بدهند و بقیّه را بین مؤمنان تقسیم نمایند، ولی بهتر آن است که با آب و نمک بپزند و حدّاقل به ده نفر طعام بدهند، و پدر و مادر و هر کسی که خرجش به عهده پدر آن طفل است و عیال او محسوب می شوند - مانند فرزندان - از آن گوشت نخورند.
خوب است تراشیدن موی سر فرزند و صدقه دادن به طلا یا نقره، به وزن آن موها و عقیقه نمودن در روز هفتم هم زمان، انجام شود.
اگر پدری در روز هفتم برای فرزندش عقیقه نکند تا هنگام بلوغ طفل، این استحباب برای پدر است و می تواند برای فرزندش عقیقه کند، ولی بعد از بلوغ، بر خود فرزند استحباب دارد که برای خود عقیقه نماید
📗 #منبع : سایت اسلام کوئست
---------------------------------------------------------------
🆔👉http://eitaa.com/joinchat/2079260673C374ee73d3d
🆔👉http://sapp.ir/ahkamemazhabi
🆔👉http://gap.im/AhkameMazhabi