May 11
May 11
آدرس صفحات من در شبکه های اجتماعی
#کلاب_هاوس 👇
https://www.joinclubhouse.com/@ensan10
#اینستاگرام 👇
https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
📚 معرفی کتاب
آموزش مفهوم #توحید و حکمت خدا و علم خدا و #صفات او برای کودکان کار دشواری است. چون باید به سادگی مفاهیم سخت و سنگین رو برای بچهها توضیح بدهیم. اما اگر زبان ساده را با استدلال ساده همراه کنیم، می توانیم قلب و ذهن بچهها را به سمت فکر کردن در اتفاقات و نعمتهای ساده اطرافش هدایت کنیم. تا هم ذهن فعالی داشته باشد و هم مسئله توحید را به شکلی فعال و درست بیاموزد. مجموعه ۱۵ جلدی پیش رو، کودکان ما را به دنیای مخلوقات خداوند میبرد تا با ارتباط دادن عینیترین چیزها، درک #قدرت و #خلقت خدا را برای آنها سادهتر کند.
در این مجموعه با بررسی موضوعاتی چون:زبان، لبخند، حیوانهای اهلی، باران و … تلاش شده است تا کودکان را با #قدرت خداوند آشنا سازیم
#حیوانات_اهلی
#انتشارات_جمکران
نویسنده : سید محمد مهاجرانی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 معرفی کتاب
#حیوانات_اهلی
انتشارات جمکران
نویسنده : سید محمد مهاجرانی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم تَهِش بازه ، هر کسی به فراخور حال خودش میتونه یه درسایی ازش بگیره ، حتی اگه یک #داستان باشه . کمی در این واپسین روزهای ماه رمضان فرای از گرسنگی و تشنگی به #عمل خودمون و وظایفی که به عهده درایم نسبت به مابقی خلق الله فکر کنیم . والله که #مسئولیت داریم .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#کدام_ایمان
گفته اند که : ایمان بر چهار قسم است . ایمانی که در دنیا به کار آید و در عُقبی نه ، چون ایمانِ #منافقان . دیگر ایمانی که در عُقبی به کار آید و در دنیا نه ، چون ایمانِ #سَحَرهٔ_فرعون . سوم ایمانی که نه در دنیا به کار آید نه در عُقبی ، چون #ایمان_فرعون در وقت معاینه عذاب و هلاک . چهارم ایمانی که هم در دنیا به کار آید هم در عُقبی ، و آن ایمان #موحدان است و #مُخلصان .
📚 گزیده ای از کشف الاسرار رشید الدین میبدی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمهالله ✋
مستند۴ قسمتی «جستجوگر؛ کارنامه فکری و عملی دکتر #علی_شریعتی» به کارگردانی محمدمهدی ابراهیمی نصر و تهیه کنندگی محسن رحیمی و مهدی مطهر از #امروز شنبه ۲۹ خرداد از شبکه های مستند و چهار سیما پخش می شود
مستند «جستجوگر» در ۴ قسمت سی و چند دقیقهای با عناوین: «از مزینان تا پاریس»، «بازگشت به خویشتن»، «رسالت روشنفکر» و «گفتگوهای تنهایی» تولید و آماده پخش شده است.
این مستند که محصول کانون اندیشه جوان و خانه مستند انقلاب اسلامی است، از شنبه ۲۹ خرداد تا سه شنبه یکم تیر، در ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند می رود. همچنین این مستند را شبکه چهار سیما ساعت ۲۱ پخش می کند.
برشی از یک کتاب
سلام علیکم و رحمهالله ✋ مستند۴ قسمتی «جستجوگر؛ کارنامه فکری و عملی دکتر #علی_شریعتی» به کارگردانی
👌توصیه میکنم دوستان حتما این مستند رو دنبال کنند .
May 11
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک صوت
به مناسبت سالگرد ارتحال استاد مرحوم علی صفایی حائری
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
عید غدیر مبارک باشه .
سخنرانی اثبات غدیر ، اما سپس چه ؟!
از استاد حسن رحیم پورازغدی رو از دست ندید
التماس دعا 🌹
سلام علیکم و رحمه الله ✋
ان شاء الله به یاری خداوند از شروع ماه #محرم بنا دارم مطالبی رو از کتاب #حقیقت_عاشورا (از عاشورای حسین تا تحریفات عاشورا) اثر #محمد_اسندیاری رو در کانال برشی از یک کتاب به اشتراک بزارم ، امیدوارم اگر مطالب مفیدی بود در اشتراک گذاری اونها ما رو یاری کنید 🙏
التماس دعا ، سلام بر حسین علیه السلام
#عبد
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ان شاء الله به یاری خداوند از شروع ماه #محرم بنا دارم مطالبی رو از کتاب #
✂️ برشی از یک کتاب
#از_عاشورای_ما_تا_عاشورای_حسین
در این اثر کوشیده ام ابعاد مختلف نهضت امام حسین را بررسی کنم : از #حماسه آن حضرت تا کوشش او برای جلوگیری از جنگ ؛ از #ستم_ستیز بودن امام حسین تا #عقلانی بودنش و پرهیزش از افراطگرایی ؛ از درسهایی که از امام حسین میتوان آموخت ، تا #عبرتهایی که از محالفانش باید فرا گرفت ؛ از این که امام حسین چه میگفت تا اینکه مخالفانش چه میگفتند ؛ و عاشورا نزاعِ چه با چه بود . سرانجام چون بدین نتیجه رسیدم که از آن عاشورا تا عاشورایی که در تصور ماست ، بسی #تفاوت است ، عهده دار تحریف زدایی و راز زدایی از عاشورا و نقد شدم ؛ نقد آفاتی که دامنگیرِ عاشورای شیعه شده و آن را قبض روح و غیر عقلانی کرده است . عذر نویسنده در صریح بودن جز این نیست که کوشیده است صادق باشد و ... #مصلحت خود و خوشامد دیگری را در نظر نگیرد .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ارادت یا #درایت
راست اینکه درباره امام حسین ، حق #عشق ادا شده است و حق #عقل نه . در عزای او بس گریستند ، اما نهضتش را چنانکه باید ، #ننگریستند . با وجود بیش از چهار هزار کتاب که فقط در این صد سال درباره آن حضرت نوشته اند ، هنوز ناگفته هایی دیگر باقی مانده است . مضافاً اینکه چه بسیار مطالبی که گفته و قطعی دانسته اند ، اما در #نادرست بودنشان هیچ تردیدی نیست . بسیاری از افرادی که درباره امام حسین قلمفرسایی کرده اند ، از سر #ارادت بوده است ، نه از روی #درایت ؛ و از بهر ثواب بوده است ، نه برای یافتن صواب ؛ و با رویکرد عاطفی بوده است نه رویکرد علمی . این نویسندگان یا اهل تحقیق نبوده اند ، یا روش تحقیق را نمی دانسته اند ، و یا روش تحقیق در تاریخ را ، و یا هر سه را .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بازنگری_در_عاشورا
اکنون بازنگری در #عاشورا و #شناخت بیدادهایی که از دشمن و دوست بر سر امام حسین (ع) رفت ، هم فریضه ای #دینی است ، و هم وظیفه ای #علمی . و یکی از بزرگترین بیدادها این است که قیام آن حضرت را به انواع #خرافات و #تحریفات و #مجعولات و #اساطیر و نیمه راستها و پرده پوشیها آمیختند ؛ تا آنجا که هم #ماهیت این قیام پوشیده ماند و هم #اهدافِ آن . اینکه #علت_چیست ، در این جا بدین اشاره بسنده می کنم که بگویم سوگمندانه ، قرنهاست که امام حسین (ع) #یتیمِ_مورخان شده است و فرزند خواندهٔ ناپدرانی که مورخ نیستند ، بلکه نویسنده اند و فقط به اتکای قلم و عشقِ خود می نویسند . در صورتی که با این ویژگیها ، روزنامه نگار هم نمی توان شد ، چه رسد به تاریخنگار . و چه رسد به اینکه بتوان اجتهاد تاریخی کرد و تاریخ اجتهادی نوشت .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بزرگترین_تحریفِ_عاشورا
از آنجا که باب آشنایی مردم با امام حسین (ع) در مجالس عزاداری است ، بالطبع آنچه می شنوند جنبه غم انگیز عاشوراست . در عزادرای ها جنبه #حماسی عاشورا به اقتضای مقام ناگفته می ماند و جز از #مصیبت سخنی نمی رود . کتابهای مقتل نیز چنین وضعی دارد و بیش از اینکه حماسه نامه باشد ، مصیبت نامه است . خلاصه اینکه در گذشته هر جا سخنی از امام حسین بود ، سخن از مصیبتش بود نه آزادیخواهی و عدالتجویی اش ... بزرگترین و #شایعترین تحریف تاریخ عاشورا ، تبدیل شدنش از حماسه به #مصیبت است . گروهی عاشورا را ، که هم شامل حماسه بود و هم شامل مصیبت ، در مصیبت خلاصه کرده اند . با این تحریف ، امام حسین نماد #مظلومیت شده است ، نه نماد #ظلم ستیزی ، و وظیفه شیعیان فقط #عزاداری شده است ، نه رفتن به راه آن حضرت و #ظلم را بر نتابیدن ... حماسه امام حسین در آن عصر ، آن گونه که باید درک نشد ؛ همان گونه که عدالت امام علی در زمان حیاتش ، چنانکه باید ، قدر دانسته نشد .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۲۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حماسه_یا_مصیبت
عاشورا ترکیبی است از حماسه (ظلم ستیزی) و مصیبت(مظلومیت) ، و این دو از هم تفکیک ناپذیرند و نمی توان میانشان تقابل افکند . اکنون سخن در این است که کدامیک اصل است : حماسه یا مصیبت ؟ پاسخ به این پرسش بسته به این است که زاویۀ دیدِ ما به عاشورا چیست . با دو نگاه می توان در عاشورا نگریست : نگاه سیاسی و نگاه عاطفی . با نگاه سیاسی ، حماسه عاشورا برجسته تر می شود ، و با نگاه عاطفی ، مصیبتِ عاشورا . با نگاه سیاسی ، امام حسین الگوی ظلم ستیزی می شود ، و با نگاه عاطفی ، مظهر مظلومیت . اگر به حماسه عاشورا بنگریم و آن را اصل بدانیم ، نتیجه اش آن می شود که به ذلت و زور تن ندهیم و با ستمگران بستیزیم و آزادگی پیشه سازیم . اما اگر تراژدی عاشورا را اصل بشماریم و فقط به آن بنگریم ، حاصلش این می شود که یکسره مصیبت زده باشیم و عزاداری کنیم و روضه خوانی بر پا سازیم و بگرییم . شک نیست که آنچه در عاشورا اصل است ، حماسه است نه مصیبت .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نزاعی_دو_قطبی
نزاع امام حسین و یزید ، نزاع دین بود با حکومت مدعی دین . نزاع با حکومتی بود که هیچ بهره ای از اسلام نداشت ، اما مخالفت با حکومت را مخالفت با اسلام می خواند و مخالفان را تفرقه انگیز و فتنه گر . نزاع با حکومتی بود که به نام اسلام برقرار شده بود ، اما به جای تحقق اهداف و احکام دین ، استفاده ابزاری از آن می کرد . هیچ خطری برای دین ، زیانبارتر از خطرِ این حکومتِ به نام دین نبود . همین نوع حکومتها در جهان اسلام و مسیحیت بودند که موجب شد سرانجام گروهی عطای دین را به لقای دین بخشند ، و گروهی هم به این نتیجه برسند که باید حکومت و دین از هم جدا شوند . متفکران سیاسی یک شبه به سکولاریسم نرسیدند ، بلکه کارنامۀ حکومتهای به نام دین ، آنها را به آنجا رساند که خواهان حکومت فرادینی شوند .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۵۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حی_علی_الجهاد
از دیرباز تا کنون ، مظلومیت امام حسین بیشتر از ظلم ستیزی او مورد توجه بود . آن حضرت بیشتر عزادار داشت تا حماسه دار ، و مرثیه سرا داشت تا حماسه سرا . در عزای او بسی گفتند و نوشتند و گریستند ، ولی حماسه اش را چنانکه باید ، ندیدند و نسرودند و پاس نداشتند . این از آن رو بود که با نگاه عاطفی به عاشورا می نگریستند و مضافاً اینکه کاری آسان بود . پیداست که عزاداری آسانتر از حماسه داری است . نشستن و برحسین گریستن ، آسانتر است از برخاستن و با ستمگران ستیزیدن . عزاداری اشک می طلبد ، ولی حماسه داری ، فداکاری . مردم به ندای «حی علی الصلوة» بیشتر لبیک می گویند تا «حی علی الزکاة» ؛ چه برسد به «حی علی الجهاد» .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۵ و ۳۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#الگوی_ستم_ستیزی
حسین(ع) کشته نشد تا اُمتی را تا ابد الآباد ، مصیبت زده و گریان کند ، بلکه جان داد تا آزادی را جان دهد و اُمتی را ستم ستیزی و آزادگی و عزت آموزد . مگر نفرمود : لَکُم فِی اُسوَةُ ؟ آن حضرت الگوی ستم ستیزی است ، نه دستمایۀ مرثیه سراییِ بی هدف و میان تهی و بی تأکید بر اهداف عاشورایی .
یکی از گونه های تحریف در تاریخ ، ناموزون کردن اجزای آن است ؛ یعنی جزئی از آن را بزرگتر از اندازه اش ، و جزء دیگر را کوچکتر نمایاندن . با بزرگ و کوچک کردن اجزای یک رویداد تاریخی ، تصویری به وجود می آید که به کاریکاتور شبیه است و با اصل آن تفاوت دارد . حتی اگر هیچ دروغی در تاریخ گفته نشود ، و هیچ تحریفی در آن صورت نگیرد ، همین که بخشهای یک رویداد تاریخی کوچکتر و بزرگتر شود ، تحریفی بزرگ رخ داده است .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#وظیفه_شرعی_خود_میدانم
من وظیفه شرعی و وجدانی و #انقلابی و انسانی و اجتماعی خود می دانم ، که در فرصت های مناسب ، حقایق دین ، و تعالیم قرآن مبین ، و اصول تربیت محمدی و عدالت علوی و ماهیت (غدیر) و پیام اصلی (عاشورا) را ، در ضمن نوشتارها و رساله هایی ؛ در اختیار نسل جوان بگذارم . من این نوشتار را به جوانان بی پناه ایران تقدیم می کنم : از دختر و پسر ، از دانشگاهی ، حوزه ای و دیگر جوانان ، جوانانی که عملکردهای #ضد_قرآنی و #ضد_علوی شماری چپاولگرِ از خدا بیخبر ، و افکار شماری دیگرِ بی اطلاع از ماهیت #اسلام_محمدیِ_علوی ( و برخی مشتبهُ الفکر و مجهولُ الهدف ) رشته های ایمان با صلابت و استعمار شکن آنان را از هم می گسلد ... و از دلهای ساده و خوشباور ایشان می رباید . و کجا که فرصت #کتاب_خواندن داشته باشند ، و بتوانند حقایق دین و سیره امیر المومنین (ع) را خود بدست آورند ؟ و ماهیت #حاکمیت_اسلامی را بشناسند ؟!
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#جُرم_یزید
در میان ما هنگامی که بخواهند از جُرم یزید سخن بگویند ، بیشتر از «فسق و فجور» او می گویند ، نه «ظلم و جور» او . بعضی به دلیل نداشتن بینش سیاسی فقط میمون بازی و سگبازی و میگساری یزید را می بینند و از میان جرمهای او به همین موارد اکتفا می کنند . حال اینکه بدتر از فسق یزید ، ظلم او بود . وی مخالفان را بر نمی تابید و آنان را مجبور می کرد تا بیعت کنند و یا تن به مرگ دهند . او به ابن زیاد دستور داده بود که به هر کس بدگمان شدی ، زندانی اش کن ، و هر که را متهم است بکش : وَاحْبِس عَلَی الظِّنَّةِ و اقْتُلْ عَلَی التُّهمةِ . همین شیوه استبدادی یزید بود که قاتل امام حسین شد و هزاران بار بدتر از میمون بازی و سگبازی و شرابخواری بود .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۵۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#بی_اطلاعی_عامل_گمراهی
برای اینکه بدانیم بی اطلاعی از پیشنهادهای امام حسین برای جلوگیری از جنگ چقدر گمراه کننده است ، یادآور می شویم که پس از شهادت آن حضرت گروهی از شیعیان به تصور اینکه روش امام حسن و امام حسین با یکدیگر ناسازگار است ، از مذهب خویش برگشتند و به اهل سنت گرویدند .نوبختی در فرق الشیعه و سعد بن عبدالله اشعری در المقالات و الفرق می نویسد : هنگامی که امام حسین کشته شد ، گروهی از اصحاب سرگردان شدند و گفتند میان روش او و برادرش اختلاف است . زیرا امام حسن با اصحابی بسیار و قدرتی که داشت با معاویه آشتی کرد ، ولی امام حسین با وجود اندک بودن اصحابش و ناتوانی آنان ، به جنگ با یزید ، که یارانی بسیار داشت ، برخاست تا خودش و همراهانش کشته شدند . امام حسین در پرهیز از جنگ ، و نیز صلح با یزید ، معذورتر از امام حسن در صلح با معاویه بود . اگر جهاد امام حسین علیه یزید درست بود ، پس کناره گیری امام حسن و پرهیزش از جهاد علیه معاویه ، با داشتن یاران بسیار ، نادرست بود . بدین ترتیب ، گروهی از شیعیان در امامت آن دو تردید کردند و از عقیده خود برگشتند و به مذهب عموم مردم گرویدند .
📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۱۱۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed