eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب انتظار ، « آمادگی » است ، نه « وادادگی » ، کسی که معتقد است که ، علیرغم قدرت های حاکم بر جهان و علیرغم نیرومندی جبهه ظلم و زور در جامعه بشری و علیرغم سلطه باطل و تجاوز و ضعف و اسارت حق و عدالت ؛ هر لحظه ممکن است انفجاری روی دهد و ندای انقلاب از اعماق سیاه شب تباهی و فساد و بیداد برخیزد و او را به عنوان یک سرباز واقعی و یک ( انقلابی ) حقیقی به شرکت در جهاد عالمگیر حق و عدل علیه جبر ظالمانه دعوت کند ؛ چنین کسی « منتظر » است و ناچار نمی تواند به خواب رود ، از اندیشه ی عدل و ظلم و حق و باطل و شکست و پیروزی غافل ماند ؛ در سرگذشت تاریخ و سرنوشت انسان و سیر حوادث ؛ « بی طرف و بی تفاوت باشد » و به تفریح و تفنن رو کند ، به زندگی « خور و خواب و خشم و شهوت » خویش و مصلحت های فردی خویش خو کند . برعکس ؛ این انتظار او را به شدت وا می دارد که تن و روح و اندیشه و شیوه زندگی خویش را همچون یک « پارتیزان » انقلابی و آگاه ورزیده و آماده و مسلح و سبکبار و تیزبین و فداکار ؛ تعلیم دهد و بپرورد . 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 153 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هر کس با هر مشربی و عقیده ای ، می تواند دوستدار علی باشد . در علی ، علم و عشق ، تدبیر و شمشیر حریّت و عبودیت ، نجوای دل و آتش سخن ، زمزمه شب و فریاد روز ، قدرت و عزت و تواضع و ذلت ، نرمش و آشنایی و خشونت و پایداری ، در علی این همه هست ... و این است که(همه ی)او دوست داشتنی است و حتی دشمنش در دل شیفته اوست و مخالفش در پنهان شیدای او . ولایت علی ، نه علی را دوست داشتن که(فقط)علی را دوست داشتن است . ولایت علی ،《علی را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف ها و جلوه ها بریدن》است . ولایت یعنی تنها علی را حاکم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و این ولایت و سرپرستی است که معاویه و احمد حنبل و جُرج جُرداق و ... از آن بهره ای ندارند ، که حاکم در درون آن ها و محرک در وجود آن ها امر علی و دستور علی(نیست) که هواها و حرف ها و جلوه ها در آن ها حکومت دارند . معاویه گرچه علی را دوست دارد ، ولی سلطنت را بیشتر از علی خواهان است و دوستدار آن است . و احمد حنبل گرچه برای علی شعر می سراید اما حکومت دیگری را بر عهده دارد . و جُرج جُرداق گرچه از علی می نویسد ، اما برای علی نمی نویسد ؛ که محرکی دیگر دارد و عاطفه ای فقط او را به چرخ انداخته است . اما مالک ؟ این مالک است که ولایت علی را به عهده دارد و این بار گران را به آسانی می کشد . 📚 غدیر ، علی صفایی حائری ، ص 11 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #معاویه_جُرداق_احمد_حنبل_مالک هر کس با هر مشربی و عقیده ای ، می تواند دوستدار عل
چرا امثال جرج جرداق ، احمد حنبل و معاویه و ... فضایل علی علیه السلام را دوست داشتند و به آن اعتراف داشتند اما به ولایت او نگرویدند ؟
✂️ برشی از یک کتاب در اسلام عبادت (منحصر) نیست به عبادات بدنی مانند نماز و روزه یا عبادات مالی مانند خمس و زکات ؛ نوعی دیگر از عبادت هم هست و آن عبادت فکری است . (تفکر یا عبادت فکری) اگر در مسیر (تنبّه و بیداری) انسان قرار گیرد از سالها عبادت بدنی برتر و بالاتر است . 📚 مجموعه آثار شهید مطهری ، جلد 2 ص 66 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آنچه حجاب بین ما و خداوند است ، با پدیده ها بودن و به آن ها دل سپردن و دلخوشی خود را همین دنیا و لوازم آن دانستن است . نیاز نیست انسان ، برای اتصال به حضرت رب العالمین کاری بکند ، کافی است موانع این اتصال را برطرف کند تا آن اتصال از بین نرود . مثل انعکاس نور خورشید در اطاقی است که کافی است ، پرده ای در بین نباشد و شیشه پنجر ها هم تمیز باشد ، اولین شرط ریاضت و تنها بودن این است که قلب انسان « طویله دنیا » نباشد . 📚 آشتی با خدا ، اصغر طاهر زاده ، ص 176 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این کتاب ( قرآن ) ، از آن روزی که به « حیله دشمن » و به « جهل دوست » لایش را بستند ، « لایه اش » مصرف پیدا کرد ، از وقتی « متنش » متروک شد ، « جلدش » رواج یافت و از آن هنگام که این کتاب را که « خواندنی » نام دارد ، دیگر نخواندند ، برای تقدیس و تبرک و اسباب کشی به کار رفت . از وقتی که دیگر درمان دردهای فکری و روحی و اجتماعی را از او نخواستند ، وسیله شفای امراض جسمی چون درد کمر و باد شانه ... شد . و چون در « بیداری » رهایش کردند ، بالای سر در خواب گذاشتند و بالاخره این که می بینی ، اکنون در خدمت اموات قرارش داده اند و نثار ارواح گذشتگانش می کنند و ندایش از قبرستان های ما به گوش می رسد ، از آن است که " نمی دانی برادر و خواهر روشنفکر من ! نمی دانی که چه کوشش ها کردند تا آن را از میان زنده ها دور کنند و اثرش را از زندگی قطع کنند و ندایش را ، هم در صحنه های « جهاد » خاموش کنند و هم در حوزه های « اجتهاد » 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 102 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب چگونه است که یک مادر یا پدر ، برای دیدن « سریال یا فیلم » در هر روز وقت دارد ، اما برای « مطالعه کتاب » در زمینه اصلی ترین وظیفه خود یعنی « تربیت فرزند » وقت ندارد ؟ چرا برای چیزی که سال ها نتوانسته تغییر مثبتی در زندگی مان ایجاد کند ، وقت داریم اما برای مسأله ای که می تواند در تربیت نسل ما مؤثر باشد ، وقت نداریم ؟ 📚 من دیگر ما ، محسن عباسی ولدی ، ص 47 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب عده ای پندارشان این است " شاید این جمعه بیاید ... نه بزرگوار " امام زمان آمدنی نیست " بلکه " امام زمان آوردنی است " انتظار " عمل است " و خود بیاندیش که برای آوردن امام زمان چه کرده ایم ؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هیهات ، که غرور و خودخواهی ، وحدت انقلاب ما را نیز خدشه دار کرد ، تفرقه و تشتت به وجود آورد ، اختلاف و زد و خوردها اوج گرفت ، مردم ساده و عامی را « بدبین » کرد ؛ تا جایی که عده زیادی زده شدند . هر روز ضعیف تر شدیم ، دشمنان بیشتر جلو آمدند ، مستضعفان ناامید شدند و همان اختلاف و مشکلاتی که برای انقلاب ها و ملت های دیگر وجود داشت برای ما نیز پدیدار شد و نشان داد که ما هم به درجه رشد نرسیده ایم و کامل نشده ایم و زمان زیادی می خواهد که شایسته چنین انقلابی شویم . 📚 حماسه ، عشق و عرفان ، مصطفی چمران ، ص 40 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب وجدان و فطرت انسانی و فرهنگ ایرانی به ما یاد داده که اگر چیزی یا نعمتی را در اختیار داریم که دیگران از داشتن آن محروم هستند ، برای همدردی با دیگران سعی در « سِتر و پنهان کردن » آن می کنیم . مثالی می زنم شاید برایتان ملموس تر شود " احتمالاً برایتان پیش آمده هنگامی که به بازار می روید تا میوه ی نوبرانه تهیه کنید و به منزل ببرید ؛ سعی می کنید آن را در نایلون سیاهی قرار دهید تا مبادا چشم ناتوانی به آن بیافتد و دلش بخواهد و ... خواهران سرزمینم ایران " « زیبایی » نعمتی است که خدا به شما اعطا کرده است ، در این ایام که به خیابان های شهرتان می روید یا در اماکن عمومی شهرتان حاضر می شوید ؛ فرای از « نگاه و ابعاد اعتقادی » به این بیاندیشید که شاید ؛ چشمان جوانی با دیدن زیبایی های شما ؛ در دلش آشوبی به پا شود و بنا به دلایل متعددی ناتوان باشد . خواهرم ، همانگونه که مقداری میوه را برای آرامش دل ناتوانی « سِتر و پنهان » می کنید . « سترِ زینت های خود را نیز به جا آورید تا مبادا دلی را ... » 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب با تفکر در مقدار استعدادها ، می یابیم که انسان چقدر ادامه دارد و در نتیجه هستی تا کجا گسترده می شود . ما از مقدار ( نفتی ) که در چراغ است می توانیم حدود روشن بودنش را حدس بزنیم و از مقدار سوختی که در ماشین است ، حدود( حرکت ) آن را و ...ما از استعدادهای( اضافی ) جنین در شکم مادر ، کشف می کنیم که او برای نُه ماه نیست و برای این محدوده نیست ، چون او در آن جا بدست و پا و ... کاری ندارد . در آن محدوده به بیش از جُفت نیاز نیست . در نتیجه ما از « استعدادهای عظیم انسان » کشف می کنیم که برای این محدوده هفتاد ساله نیست . که غرایز اجتماعی در کندو ، جامعه ای را ساخته که هنوز انسان به آن نرسیده است . تضادها و استعدادها و پای آزاد او ، بی نهایت سرمایه است و در نتیجه انسان بی نهایت ادامه خواهد داشت و هنگامی که انسان بی نهایت سرمایه داشته باشد و بی نهایت ادامه بیابد . جهان هستی تا بی نهایت گسترده خواهد بود و برای این بی نهایت راه نه تنها به فکر و عقل که به وحی هم نیاز است ، چون فکر و عقل ما به تمام راه احاطه ندارد و نمی تواند ما را برای این راه دراز ، آماده کند . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، ص 156 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یک انسان مسئول در برابر جامعه و متعهدِ رسالتی برای مردم و مجاهدِ راه یک عقیده انسانی ، باید « زندگی فردیش » را بر دو « اصل منفی » استوار کند تا « زندگی اجتماعی و اعتقادیش » بر « اصل مثبت » پایدار بماند : 🔹اول : « نداشته باشد » تا برای « حفظش » محافظه کار نشود . 🔹دوم : باید « نخواسته باشد » تا برای « کسبش » نلغزد و ضعف نشان ندهد . پارسایی و قناعت او ، پشتوانه استقلال و آزادگی و دلیری و پایداری او است و این است معنی « زهد انقلابی » که نویسندگان و متفکران و مبارزان بزرگ اجتماعی امروز اصطلاح کرده اند ، این است معنی « زهد علی علیه السلام » 📚 پدر ، مادر ، ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 167 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تذکر #برای_آنان_که_اندیشه_میکنند 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب ظهور ، در جمعه ها نیست " در جُمجُمه هاست " 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مسأله معجزه ، احتیاج به توجیه ندارد که تمامی هستی معجزه است . طبیعت ، معجزه ای است که ما با آن « مأنوس » شده ایم و معجزه ، طبیعتی است که هنوز با آن « مأنوس » نشده ایم . معجزه ، طبیعت (نامأنوس) است و طبیعت معجزه (مأنوس) . ما همیشه می پرسیم : چرا آتش ابراهیم را نسوزاند ؟ در حالی که سؤال این است چرا باید آتش بسوزاند ؟ این پیوست و علیّت از کجا به وجود آمده است ؟ چرا عصای موسی مار شد ؟ ما می بینیم در هستی مولکول ها مار می شوند ، فیل می شوند ، کرگدن می شوند . این ها در اثر نظامی به وجود آمده اند . مگر این ها اعجاز نیستند ؟ این ها هم اعجازند . با این تفاوت که ما با آن ها مأنوس شده ایم و به خاطر همین است که راحت می پذیریم وگرنه پرواز پشه ها هم اعجاز است . 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، ص 87 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب چرا برخی ها اصرار دارند بر اینکه در مراسمات مذهبی از اهل بیت《تنها》وجوهِ (فوق بشری گونه) ارائه دهند ، مگر نه این است که آنها انسان بوده اند ؟ امروز پای منبری در خصوص ولادت حضرت زینب سلام الله علیها " نشسته بودم در حالی که بعد از اتمام سخنرانی روحانیِ صاحب مجلس ؛ اینگونه به من القاء شد که اهل بیت و آل محمد " منجمله حضرت زینب " چهره هایی《فرازمینی》هستند و به هیچ عنوان نمی شود آنها را اُسوه و الگو برای خود قرار داد ، علما ، روحانیون ، خطیبان ، تریبون داران " شما را به خدا کمی هم از《چهره انسانی》آنها برای این نسل بگوئید . این اندازه آل محمد (ص) را دست نیافتنی برای این نسل معرفی نکنید " آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم "《انسانِ مافوق》هستند نه《مافوقِ انسان》. 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما می گوییم که برای تقوی « معیاری » بگذارید که قابل قبول همگان باشد ، و هر کس متقی تر است بالاتر باشد ( إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُم . حجرات 13 ) ما به شدت طرفدار تقوی هستیم ، ما اصلا حاضر نیستیم با آدم غیر متقی کار کنیم ، ولی « تقوی چیست ؟ » آیا « ریش گذاشتن است » ، آیا ادعاهای گزاف بافتن است ؟ آیا حرف های گنده زدن است ؟ کسانی « ادعای تقوی » می کنند که در نظر من « بی تقوی ترین » آدم ها هستند ، اسم « اسلام و انقلاب را ضایع می کنند » ، دروغ ، تهمت ، شارلاتانی ، زد و بند و حقه بازی ، لجن مال کردن مردم بی گناه ، شایعه دروغ ساختن و مخالفین خود را با قلدری و زرنگی از میدان به در بردن ، این ها متقی نیستند و نمی توانند معیار خوبی برای ایمان و انقلاب و اسلام باشند . « شما آدم متقی به من نشان بدهید ، پای او را می بوسم » ، او را بر سر چشم خود می گذارم ، و هر متخصصی را وا می دارم که در مقابلش تعظیم کند ، و مسلماً بدانید هیچ کس از تقوی زده نمی شود و آن را نفی نمی کند ، مگر آن که در خودش غش باشد . 📚 حماسه ، عشق و عرفان ، مصطفی چمران ، ص 87 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن خدا و دینی که من به آن معتقدم « دین توجیه فقر نیست » ، دینی است که فقر را همسایه دیوار به دیوار کفر می شمارد . ابوذر بزرگترین تربیت شده علی و پیغمبر است که می گوید : « وقتی فقر از در یک خانه وارد خانه می شود ، دین از در دیگر بیرون می رود » علی که اسلام مجسم است به فرزندش زنهار می دهد که : « پسرکم از فقر به خدا پناه جوی ، که ناقص کننده دین و دهشت زای عقل است و عامل نفرت و بغض » پس آن مذهبی که در فقر و بدبختی رشد می کند مذهب ما(نیست) ، آن یک ریاضت کشی فردی و صوفیانه هندی و مسیحی است ، اسلام در عزت و در ثروت و در قدرت و در جهاد وجود دارد . 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 92 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حکومت اسلامی می خواهد انسان با ( انتخاب خودش ) راه بیفتد و برپا بایستد . اگر میخواست آدم ها را به پا بدارد خیلی کارش آسان بود . تمام عقب ماندن و کندی پیشرفت اسلام ، از همین « آزادیی »است که می دهد و از همین زمینه ای است که برای انتخاب انسان می سازد . اسلام اگر می خواست خلق را بغلطاند خیلی زودتر به مقصد می رسید . علی می توانست با یک صدم پولی که معاویه می داد ، معاویه را با ریش و سبیلش خفه کند و از میدان به در برد . این ها نمی خواهند حکومت کنند . می خواهند خلق با « انتخاب خویش » آن ها را برگزینند . و این است که عقب می مانند ، در حالی که دیگران جلودار شده اند . 📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 58 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بین سعادت و شقاوت یک قدم بیش تر فاصله نیست و آن قدمی است که بر « هوای نفس » گذاشته شود . 📚 حماسه ، عشق و عرفان ، دکتر مصطفی چمران ، ص 166 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دین مقدس « اسلام » در حال حاضر بیش از هر چیز دیگر از ناحیه برخی از کسانی که مدعی حمایت از آن هستند ضربه و صدمه می بیند . هجوم « استعمار غربی » با عوامل مرئی و نامرئی اش از یک طرف و قصور یا تقصیر بسیاری از « مدعیان حمایت از اسلام » در این عصر از طرف دیگر ، سبب شده که اندیشه های اسلامی در زمینه های مختلف از اصول گرفته تا فروع ، مورد هجوم و حمله قرار می گیرد . 📚 عدل الهی ، مرتضی مطهری ، ص 14 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ⭕️ شعری بسیار زیبا... ▪️الا ای شیعه می دانی که مهدی یاوری، زهرا شدن دارد؟ / و زهرایی شدن، دل خون شدن، دریا دلی دارد؟ ▫️دلت خون میشود از جهل این مردم، که می دانند شأنش را/ ولی دلهایشان سنگ است/ و رسم و شیوه مردانگی در بینشان مُرده ست/ و دنیا دلبرانه هم دل و هم دینشان بُرده ست ▪️چه تلخ اما چه زیبا مادری بین در و دیوار/ ندا سر داد یا مهدی/ برای یاری دین و علی فرمود یا مهدی/ بشارت داد فرزندان خود را در دل تاریخ/ که هرجا سخت شد کارجهان، گویید یا مهدی ▫️ولی افسوس مهدی را رها کردیم/ بپای نفس و دنیا، برای ذره ای حب ریاست/ نه مهدی را، که زهرا را فدا کردیم/ شب ظلمانی شیعه، فقط خورشید میخواهد/ و ما دلخوش به نور شمع دنیاییم و در حقش جفا کردیم ▪️بدان مهدی زهرا، یارِ زهرایی ندارد/ اگر یارش شویم از راه می آید/ برون از غیبت طولانی و جانکاه می آید/ و این دنیا بسمت ما، بسمت شیعه آل علی، با چهره ی دلخواه می آید ایام شهادت سلام الله علیها را محضر فرزند عزیزشان و شما تسلیت عرض میکنیم. 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
4_5911532908211865090.mp3
3.13M
✂️ برشی از یک اتفاق #کیروش_فوتبال_تحقیر 🔺درآمد میلیونی مربی اجنبی ☑️ اگر از بین فوتبالیست‌های ما مردی همچون حسن طهرانی مقدم بود، می‌گفت ما مشکل ارز داریم، چرا باید برای یک مربی خارجی، ساعتی ۵ میلیون تومان (در روز ۱۲۰ میلیون تومان) ارز از کشور ما خارج شود؟! کی‌روش را بیرون می‌انداخت و میگفت خودم تیم فوتبال را بالا می‌برم. #فیش_نجومی_کیروش ▫️استاد حسن عباسی - ۱۱ آذر ۹۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مادام که تلقی ما از انسان و برداشت ما از خویشتن دگرگون نشده ، مادام که « نقش انسان » مجهول مانده و بینش او از این نقش در حد تنوع ، در حد زندگی تکراری و مدار بسته ، در حد خوشی ها و سرگرمی ها ، در حد بازیگر شدن و بازیچه ماندن ، و تماشاچی بودن خلاصه شده ، مادام که زندگی جز نمایش و بازی ، باری ندارد ، ناچار سنگینی حجاب طبیعی است ... مادام که تلقی ما از خویش عوض نشود ، حجاب هیچ مفهومی نخواهد داشت و چیزی جز کفن سیاه و قبرستان خانه و مرگ نشاط زندگی و نابودی شادی ها ، عنوان نخواهد گرفت . و هزار عذرخواهی داشت که خودت را از آن آزاد کنی : که پاکی زن در لباسش نیست ، چادرهای کثیف و لجن بی شماره اند . که من پاکم چه منّتم به خاکه ، که من راه خودم را می روم ، چشمشان کور نگاه نکنند . که اصلاً دل باید پاک باشد . که چادر ، بیشتر مرد را کنجکاو می کند . که این مسائل در کشورهای مترقی کاملاً حل شده و دیگر مسأله ای نیست . که روابط آزاد طبیعی است . که محدودیت عقده می آورد و محرومیت ، سرکشی را می زاید و خلاصه هزار عذر و توجیه و تازه اگر مجبور بشوی بخاطر ترس و عشقی ، حجاب بگیری ، تازه خود حجاب تو می شود بازی تو . 📚 روابط متکامل ، علی صفایی حائری ، ص 39 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب استاد جوادی آملی در تحلیل این گونه ادعیه می فرمایند : استغفاری که در این دعاها آمده ، « استغفار دفعی » است ، یعنی استغفاری که مانع عروض غفلت و گناه می شود نه استغفار « رفعی » که برای آمرزش گناه و خطای موجود است . مَثل آن مِثل کسی است که پارچه ای برای آینه شفاف آویزان می کند تا غبار بر آن ننشیند ، نه مانند کسی که بر روی آینه غبار گرفته اش دستمال می کشد تا غبار آن را بزداید . 📚 ادب فنای مقربان ، جوادی آملی ، ج 3 ص 263 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed