eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.5هزار دنبال‌کننده
197 عکس
42 ویدیو
1 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب یک انقلاب جوان ؛ درست بعد از پیروزی و کسب قدرت سیاسی ، به محض مواجهه با ضرورت بعد از انقلاب ، ناگزیر به سراغ اصول مدونی خواهد رفت که در طول این قرن ها به آن دست یافته است . و همین تجربه امروزی ما برای اثبات این مدعا کافی است : از اصطلاحات فنی تا سناریوهای تفصیلی توسعه اقتصادی ، ماخوذ از تجربیات کسانی است که نه در و نه در روش ها با ما و نداشته اند . ما در پی شکوفایی انسان هستیم و آنان در جست و جوی استیلای مطلق بر طبیعت و مکیدن منابع آن و و بوده اند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در وسعت جهانی که غربی ها آن را نامیده اند ، به جز ایران ، حتی یک کشور و یا انقلاب دیگر وجود ندارد که بعد از تاسیس نظام حکومتی ، در برابر ضرورت لزوماً متوجه به جناح غرب زدگان و وابستگان به تفکر اجنبی نشده باشد . با علم به این تجربه تاریخی است که بنی صدر و قطب زاده و دکتر یزدی ... خود را برای قبضه رئوس مدیریت ها در حکومت جمهوری اسلامی محق می دانستند و حتی به نقل از مرحوم شریعتی ، بنی صدر از سال ها پیش از پیروزی انقلاب خود را به عنوان اولین رئیس جمهور ایران معرفی می کرده است . اگر ضرورت توسعه اقتصادی به شیوه های معمول در جهان اصل انگاشته شود ، آن گاه دیگر چاره ای نیست جز آن که شیرازه کار به دست کسانی سپرده شود که دست یابی به این آرمان را می شناسند و لاجرم انقلاب روی به خواهد آورد . تنها استثنای موجود در جهان انقلاب اسلامی ایران است و در این جا نیز از میان عواملی که ما را تا به امروز از خطر لغزیدن در محفوظ داشته اند ، دو عامل ، یکی درونی (رهبری حضرت امام خمینی) و دیگری بیرونی (جنگ تحمیلی) ، بیش تر از سایرین دارای اهمیت هستند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب روشن فکران جهان سوم ، و خصوصاً روشنفکران مسلمان ایرانی ، به معنایی که خود در ذهن خویش برای دموکراسی تراشیده اند عشق می ورزند ، حال آن که در نزد غربی ها دموکراسی هرگز بدین مفهوم نیست . در نزد روشنفکران ما دموکراسی با جمع می گردد ، حال آن که اصلاً دموکراسی یعنی و این مفهوم صراحتاً با که معارضه دارد . در دموکراسی حقِ قانون گذاری اصالتاً به مردم به مثابه مصداق جمعی بشر باز می گردد و این معنا با حکومت اسلامی که حق قانون گذاری را به خدا و خبرگان و فقها در استنباط و استخراج احکام خدا باز می گرداند قابل جمع نیست . و البته اگر لفظ دموکراتیک را از سر مردمی ترجمه کنیم ، آن گاه می توان اظهار داشت که ولایت فقیه حکومتی دموکراتیک است . اما واقعاً جای این پرسش وجود دارد که چرا ما باید تن به مسامحه بسپاریم و الفاظ را از شان و و نفس الامری خویش خارج کنیم و در محل های نامتناسب به کار بریم ؟ چه ضرورتی ما را به این کار وا می دارد ؟ ... روشنفکران ما دل به خیال واهی سپرده اند و را می پرستند . آنها اگر با ذات تمدن غرب بی واسطه پیدا کنند و ماهیت آن را بی پرده ببینند ، خواهند دید که این بهشت جز هیچ نیست . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز نباید از این حقیقت غافل شد که آن چه دشمن را طمع کار می کند این است که مع الاسف نشانه های بسیاری از گرایش های و غرب گرایانه در غالب موسساتِ وابسته به دولت و علی الخصوص در مراکز فرهنگی و هنریِ آن به چشم می خورد که چهره مشوّهی از نظام جمهوری اسلامی در دیدگان نامحرم می نشاند . نگاهی جامع به کتاب فروشی ها ، گالری های خصوصی و غیر خصوصی ، موزه ها ، تئاترها و سینماها ، رادیو و تلویزیون ، فعالیت فرهنگی و هنریِ پارک ها ، هتل ها و دیگر موسسات تحت پوشش بنیاد های دولتی و نیمه دولتی ... ، با صرف نظر از استثنائاتی معدود ، دوستان انقلاب را سخت به اضطراب و حیرت می اندازد و دشمنان را به طمع . اگر فساد جنسی و غیر جنسی رایج در خیابان ها ، بازارها و موسسات خصوصی و غیر خصوصی را نیز به آن چه گفتیم علاوه کنیم ، طرحی از یک گسترده در پس پرده خواهیم دید که پرداختن به آن فرصتی دیگر می خواهد . ، انقلاب در ارزش هاست و بنابراین ، در تمامی موارد ، قبل از اتخاذ شیوه های معمول غربی در مسائل مطروح ، باید دید که نسبت آنها با ارزشهای معهود ما چیست و از سوی دیگر ، آیا ما اجازه داریم که از پیروزی های گذشته خویش در برابر غرب بسازیم و در آن بخزیم و بیارامیم ؟ 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۴۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آمریکا از طریق ایجاد رعب و وحشت ، به طور علنی یا غیر علنی ، با استفاده از شبکه واحد ارتباطات در سراسر جهان ، مخالفین خود را به آن جا می کشاند که حتی جرات ارزیابی نظام آمریکا را به خود ندهند ؛ اگر نه ، در مواردی چون جنگ ویتنام و یا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که موقعیتی تاریخی برای قدرت او فراهم گشته است ، همواره سستیِ بنیاد و پوکی و بودن خود را آشکار ساخته ... اما از یک سو باز هم با حیله های سیاسی و و از سوی دیگر از طریق سلطه گسترده خویش بر تبلیغات جهانی ، با حیله های گوناگونِ تخریب اطلاعاتی ، کار را ظاهراً و به نفع خود فیصله داده است . و لذا آن کس که ضعیف تر است از قدرت آمریکا بیش تر می ترسد و انسان هایی وارسته و قدرتمند چون حضرت امام خمینی (ره) که پای بر فرق همه نهاده اند و ترس را در وجود خویش کشته اند ، به حقیقت می دانند و می گویند که . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۰ و ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن چه در جهان امروز بیش از همه برای بشر دارد دست یابی به منطقه آزاد از است ... برای مبارزه با آمریکا و نظام استکباری ان باید ارزیابی درستی از و شیوه های عمل آن به دست آورد . اگر با این را بپذیریم ، که برای پیروزی در این مبارزه وجود دارد دست یابی به منطقه آزاد در جهان است . مفهوم آزاد در این جا مساوی با و یا مجموعه ای از کشور های مستقل است ؛ استقلالی همه جانبه . قدرت اقتصادی آمریکا از طریق سیستم جهانی بانک داری و بورس جهانی بر جهان اعمال می شود و هر کشوری به مجرد اتصال به این سیستم ، خواه ناخواه در قلمرو واقع می شود . نیاز به ارز برای آن که دلار را به عنوانمعیاد پول حفظ کند کافی است . تنها راهی که برای دست یابی به یک منطقه آزاد اقتصادی در جهان وجود دارد رفتن به سمت از معمول است . تجربیات معمول در جهان همگی در جهت بسط و حفظ حاکمیت غرب عمل می کنند ... نباید پنداشت مفهوم آزادی در این منطقه آزاد صرفاً به جنبه های اقتصادی و سیاسی و نظامی باز می گردد . اکنون در سراسر این کره خاک خلوت کده ای را نمی توان یافت که از آزاد باشد . حرکت در جهت استقلال پیش از هر چیز و فراتر از همه ، در گرو است که باید چراغ راه در این طی طریق باشد . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۱ و ۵۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جمهوری اسلامی آن سان که در نظر امام وجود داشت نظامی است مبتنی بر که بر رای جمهور مردم نیز تکیه دارد و این معنا را هرگز نباید با دموکراسی خلط کرد . دموکراسی را می توان مسامحتاً این چنین معنا کرد : حکومت مردم بر خویش بر اساس قوانینی که خودشان وضع کرده اند . حال آن که مردم در این تعریف یک لفظِ است و مصداق . کدام مردم ؟ مگر ممکن است که مردم در همه امور به اشتراک نظر دست یابند ؟ پس در تعیین مصداق ناچار باید به طور مشروط لفظ مردم را به توده ای از مردم اطلاق کرد که بر خود و گروه های دیگری از جمعیت یک کشور که با آنها اشتراک نظر ندارند حکومت می کنند . گذشته از این ، اگر هم بتوانیم فرض کنیم که این توده حاکم همانا اکثریت جمعیت یک کشور باشند ، دموکراسی هرگز با حکومت اسلامی جمع ، چرا که احکام و قوانین ، امکان عدول از کتاب الله وجود ندارد و غیر مشروط از مردم سلب گشته است و قوانین پارلمانی تنها درحدود شرع مشروعیت می یابند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ در جمهوری اسلامی رای مردم محکوم و محدود به حدود است . این کجا و دموکراسی کجا ؟ و اگر کسانی هم نادانسته حکومت اسلامی را عین دموکراسی می انگارند ، مرادشان بیان این حقیقت است که ( مردم اسلام را می خواهند و اسلام عین ولایت است ) . چرا ما از اثبات بین حکومت اسلامی و دموکراسی می هراسیم ؟ زیرا هنوز در فضای فرهنگی غرب می کشیم و در ، حکم بر این قرار گرفته است که ( هر چه غیر دموکراسی است استبداد است ) . خیر ، این چنین نیست . دموکراسی _ حکومت مردم _ در برابر تئوکراسی _ حکومت خدا _ است و حکومت خدا لزوماً غیر مردمی نیست ، چنان که‌ دموکراسی در غرب نیز به اعتقاد ما اکنون در یک ، صورت بسته است . حکومت خدا یعنی حکومت از طریق بندگانی که با این احکام از دیگران آشناتر هستند . یعنی ولایت مجتهد یا فقیه . و این حکومت ضرورتاً مردمی است چرا که دست بیعت مردم نیز در آن دخیل است . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ... دینِ اسلام در شریعت ظهور یافته است ، اما کدام شریعت ؟ نماز و روزه و زکات و حج و انفاق و امر به معروف و نهی از منکر می توانند مبدل به صورت هایی شوند که در درونشان خویش را پنهان کرده باشند ، چنان که حج اگر به چرخیدن بر گرد خانه ای سنگی انجام شود بت پرستی است و یا رجم شیطان هنگامی تحقق خواهد یافت که به فرمایش آن مظهر روح اللهیِ بشر ، رجم شیاطین واقعی که آمریکا و اعوانش را نیز شامل می شود وقوع پیدا کند . خوارج نیز با انتساب به شریعت شمشیر بر فرق سر باطنِ شریعت که مولا علی باشد ، کوبیدند . پس باطنِ شریعت است و اسلام آوردگان باید را در از ولایت بجویند ، نه طولِ رکوع و سجود و زخم پیشانی ، که خوارج نیز این همه را داشتند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۶۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
اگر در گذشته از این تعریف که (انسان ، است ) وحشت می کردیم ، امروز بشری که صورت تام و تمام تحقق همین تعریف است بر جهان حکم می راند . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب قواعد دیپلماسی برای حفظ موازنه قوا در جهانی صورت گرفته است که آمریکا بر آن دارد و بنابراین ، تنها آمریکاست که اجازه دارد تا قوانین این را رعایت نکند . دیگران موظف هستند که نه تنها تسلیم این بازی بین المللی شوند ، بلکه اصلاً به روی مبارک خویش نیز نیاورند که این فقط یک بازی است . از این لحاظ دیپلماسی به هنرپیشگی شبیه است ، اگر چه به مراتب از آن دشوارتر است ، چرا که بر یک نمایش نامه معین و آزموده متکی نیست . نیز بازی مرگ است و هر که در این بازی بازنده شود باید بمیرد ، اما به مرگی ، کافی نسیت که مردن را بازی کند ، که در این بازی فقط باختن است که بازی نیست . آمریکا اجازه دارد که قواعد بازی را رعایت و وقتی هم که چنین می کند ، باز قاعده بر این است که نه فقط همه خود را به بزنند ، بلکه این خلاف آمد را نیز به مثابه یکی از قواعد بازی توجیه کنند . وقتی این توجیه اصل باشد ، بازی می تواند هر قاعده ای به خود بگیرد و کسی هم حق اعتراض ندارد . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۱۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما با پذیرش خود به عنوان کشور و پذیرش غرب به عنوان چه چیزی را پذیرفته ایم ؟ نتیجه طبیعی پذیرشِ این تعابیر آن است که همّ خود را یکسره در این جهت قرار دهیم که این عقب ماندگی را جبران کنیم .این که ما موفق شویم و یا نشویم تغییری در اصل مطلب نخواهد داد و اصل مطلب این است که مگر و کجاست که آنها (پیش) رفته باشند و ما (پس) مانده ؟ اگر (پیش) آن جاست که غربی ها رسیده اند ، صد سال سیاه می خواهم که به آن جا نرسیم و اگر (پس) این جاست که ما اکنون قرار داریم ، چه بهتر که در همین جا بمانیم . پذیرش همین یک معنا در سراسر کره زمین کافی است برای آن که هیچ ایجاد نشود ، چرا که اگر در نهایت همان است که غربی ها به آن دست یافته اند ، دیگر چه انقلابی ؟ فقط می ماند آن که مردمانِ کشورهای عقب مانده همچون دانش جویان به خیابان بریزند و از دولت های خویش بخواهند که هر چه زودتر آمریکایی شوند و به کشورهای ملحق گردند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۲۰ و ۱۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در این که فضایی به هم پیوسته از ارتباطات با یک هویت واحد وجود دارد که انسان های سراسر کره زمین را نظام ارزشیِ واحدی ساخته است تردیدی وجود ندارد . نمونه اش همین تعابیری است که عموم ما پذیرفته ایم : (جهان سوم) ، (کشورهای پیشرفته) ، و در مقابل آن کشورهای (عقب مانده) و یا (عقب نگه داشته شده) ، (توسعه یافتگی) و (توسعه نیافتگی) ... تعابیری از این قبیل بسیارند . ... مگر ما این را نپذیرفته ایم و در رادیو و تلویزیون و محاورات روزمره و خطابه های ژورنالیستی به آنها تفوّه نمی کنیم ؟ وقتی ما که هسته جوشان در جهانِ امروز هستیم نتوانسته ایم که با قبول این چه غایتی را پذیرفته ایم ، وای بر احوال دیگران از مردمان الجزایر و عراق و سوریه و لیبی و اردن و ... پاکستان و افغانستان ! ما با قبول این تعبیر پذیرفته ایم که (پیشرفت) همان است که برای آنان رخ داده است . فلذا نباید به خشم بیاییم از آن که ما را (مرتجع و واپس گرا) بخوانند . آنها هم با همین نگاه به جهان می نگرند که خود را پیشرفته می دانند و ما را پس مانده و از این جا نتیجه می گیرند که هر تحولی اگر در جهت دست یابی به (توسعه یافتگی) باشد است و اگر نه ، واپس گرایی و ارتجاع . و مگر انقلاب اسلامی چه بود ؟ توسعه یافتگی ؟ رشد اقتصادی ؟ حصول دموکراسی ؟ 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص۱۲۰ و ۱۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب علی علی گفتن ، غیر از علی وار زندگی کردن و رضای خاطر علی را با اجرای بدست آوردن و داشتن است . باید ، اگر نام علی در کار است ، عدالتی را که و هفت کفن پوسانده است ، و وضع معیشتی ملت بویژه طبقات فرودست را بسیار ظالمانه تر و فاسد تر و طبقاتی تر و تکاثری تر و محروم کش تر کرده است ، از نو زنده کرد ؛ اما چگونه و با کی ، و با کدام کسانی امین ، دیندار ، خداترس و معتقد به آخرت و سئوال و جواب ، قاطع و مرد ؟ آیا با برخی امتحان داده های و مال و رسوای هوس و شهوت و غضب ، در هر لباس ، می توان دم از (امیرالمومنین ع) و زد ؟ 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) ، امیدوارم که حال همه شما بزرگواران باشه ؛ تقریباً یک ماه پشت سر هم مطالبی در خصوص برخی مبانی و شرایط حکومت و همچنین مبانی و غایات تقدیم شما همراهان نمودیم . به حول و قوه الهی تصمیم داریم از این پس برخی از مولفه های را درکانال منتشر کنیم تا به هنگامه و از و مقیاس و میزانی داشته باشیم ، و البته کمی رفع کنیم از آئین اسلام و حکومت اسلامی که متاسفانه این روزها به خاطر دور از انتظار برخی مدیران و که ظاهراً با دشمنان این ملت و هستند چهره مشوهی پیدا نموده و مورد بی محبتی و بی اعتمادی عده ی کثیری از توده مردم بالاخص جوانان شده است . امیدواریم که با انتشار این پست ها ما را در این امر یاری کنید " از طریق @Ammar12 پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .
💢 نظر سنجی اگر بخواهید تنها ۱ کتابِ خوب در حوزه عقاید و در قالب به ۳ گروه سنی ؛ و پیشنهاد کنید چه کتابی را معرفی می کنید ؟ از طریق آیدی زیر نظر خود را بیان فرمائید .👇 @Ammar12
✂️ برشی از یک کتاب من وظیفه شرعی و وجدانی و و انسانی و اجتماعی خود می دانم ، که در فرصت های مناسب ، حقایق دین ، و تعالیم قرآن مبین ، و اصول تربیت محمدی و عدالت علوی و ماهیت (غدیر) و پیام اصلی (عاشورا) را ، در ضمن نوشتارها و رساله هایی ؛ در اختیار نسل جوان بگذارم . من این نوشتار را به جوانان بی پناه ایران تقدیم می کنم : از دختر و پسر ، از دانشگاهی ، حوزه ای و دیگر جوانان ، جوانانی که عملکردهای و شماری چپاولگرِ از خدا بیخبر ، و افکار شماری دیگرِ بی اطلاع از ماهیت ( و برخی مشتبهُ الفکر و مجهولُ الهدف ) رشته های ایمان با صلابت و استعمار شکن آنان را از هم می گسلد ... و از دلهای ساده و خوشباور ایشان می رباید . و کجا که فرصت داشته باشند ، و بتوانند حقایق دین و سیره امیر المومنین (ع) را خود بدست آورند ؟ و ماهیت را بشناسند ؟! 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب زندگی بشر در کره خاکی ، مانند خیمه ای است که باید همواره میان آن افراشته و استوار باشد ، تا بشریّت ، در سراسر نقاط زمین ، از شهر و روستا و کوه و صحرا و دریا و ... و از ضعیفترین تا قویترین ، همه بتوانند در زیر آن جای گیرند و به همه مواهب و نعمتهای ارض الهی برسند ؛ و در سایه این خیمه افراشته حیات و مواهب ، با عدل و داد ، راه تکامل را بپویند ، و سعادتِ ابدی را بجویند . و یقین این ستون ، یعنی ستونِ خیمه حیات بشر ، است . لیکن آنچه در تاریخ تا کنون گذشته است جز این بوده است . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۳۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اساسی ترین مشکل قریش حجاز و سرمایه داران بازار مکه با قرآن ، از نخست ، همین نکته بود که قرآن می گفت باید اجرا شود و ظلم و چپاول و تبعیض و تفاوت و ویژه خواری و طغیان مداری ، و استثمار انسان بر افتد . تا اینجا که قرآن خوانده شود و تجوید و ترتیل و کتابت و تحفیظ داشته باشد مشکلی نبود ، بلکه همه جنگهای نظامی و سپس نبردهای فرهنگی ، برای آن بود که به قرآن عمل نشود ، و آیاتی مانند (إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْل) و ( لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط ) مطرح . پس ، آیات این کتاب غیر عادی بود که اجازه نمی داد بوسیله قدرت ، ایجاد کنند ، و خون توده ها را بمکند ؛ و جوانانی خام و فاقد تربیت دینی و سلامت اخلاقی ، به اتکا به حاشیه امنی که دارند ، از قدرت استفاده برند و خون و مال مردم را بر خود حلال دانند . قرآن کتاب قسط بود و علی تجسم اعلای قسط ... پس و یکی بود : 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۳۵ و ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حداقل عملکرد هر ، باید منطبق بر موازین عهد نامه مالک اشتر باشد ، زیرا مالک معصوم و علی (ع) از وی خواست تا آنگونه که در عهد نامه آمده است با مردم مصر رفتار کند . از منطبق بر عهد نامه پایین تر آمدن ، از حوزه است . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت" امیرالمومنین (ع) ، به مالک اشتر گفت : به هنگام رسیدن به قدرت ، نور چشمان و نزدیکان و وابستگان را به خود نزدیک مساز ، و برای آنها درست مکن ، زیرا نزدیکانِ قدرت ، ویژه خوارند و تجاوزگر ؛ اینان به دست درازی می کنند ، و تن به عدل و انصاف و قانون نمی دهند ؛ تو ریشه اینان را قطع کن (ثُمَّ إِنَّ لِلْوَالِی خَاصَّةً وَ بِطَانَةً فِیهِمُ اسْتِئْثَارٌ وَ تَطَاوُلٌ ... نامه ۵۳) 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین (ع) می فرمود : حاکم اسلامی در که اشخاص فرودست در آنها دعوت نشده اند و حضور ندارند ، و فقط سفره ها و مهمانی ها و سالن های عروسی ، مخصوص است [ و در این زمان ، باید گفت : در هر لباس] ، شرکت کند ، و نباید بر سر چنین سفره هایی بنشیند . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه اید از شناخت امیرالمومنین می فرمود : مبادا تصور کنید جامعه بدون اجرای عدالت می شود . چیزی است که عاملان استعمار دیکته می کنند ، و خواب و خیالی بیش نیست (الرّعيّةُ لا يُصلِحُها إلاّ العَدل) توده را جز اجرای عدالت چیزی اصلاح نمی کند . و جز به عدالت چیزی ننگ مفاسد جامعه های و اقتصاد های فاسد قارونی را برطرف نمی سازد . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ پیشاپیش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز و سال جدید ، به اطلاع همراهان گرامی میرسانم به دلیل مشکل (خراب شدن گوشی حقیر ☺️) امکان دریافت پیامهای شما در قالب فعلا مقدور نیست " پست های کانال هم ان شاء الله با قبول زحمت یکی از منتشر خواهد شد . التماس دعا 🌹 .
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین (ع) می فرمود : باید بر بازارها و نرخها و ترازوها شود ، و که پول می گیرد و از ستمهایی که در خرید و فروش بر مردمِ بی پناه می رود چشم می پوشد ، به شدیدترین وجه شود ... تازیانه بخورد ، و دورِ شهر گردانده شود ، تا همه مردم را بشناسند . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed