eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.5هزار دنبال‌کننده
191 عکس
41 ویدیو
1 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین (ع) می فرمود : من هنگامی که به شما رسیدم ، چیزی جز چند درهم و اندکی لباسِ مندرس که خانواده ام بافته اند نداشتم ، حال اگر هنگام پایان کار ، از این چیزی ، من و به جامعه و مردم کرده ام . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین (ع) ، یک از شخصیتهای بسیار برجسته و مشهور شیعه بصره ، یعنی ابوالاَسوَدِ دُئَلی را ، در بصره به منصب قضاوت گماشت . سپس اندکی نگذشته بود که او را با وجود نیروی انسانی از قضاوت کرد . ابوالاَسود پرسید : چرا معزولم کردی ، من که نه جنایتی کرده ام ، نه خیانتی . فرمود : ( درست است ، یک روز دیدم به هنگام سخن گفتن با ، به دادگاه را از صدای او ، بلند تر کرده ای !؟ ) . ای روزگار ! ای روزگار ، می شنوی !... می شنوی که علی (ع) چه گفت و چه کرد ؟ و می شنوی که چه دادگاهایی را می نامند ؟ 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین (ع) می فرمود : (مبادا حکومت اسلامی همیشه برای به میان برود ، و اموال آنان را بگیرد ، و زیر فشار قرارشان دهد ، تا از حکومت ببرند و شوند) . یعنی باید اغنیا و توانگران را به میان بکشد و از آنان بگیرد ، که غالب یا همه اموالشان غصبی و نامشروع است ، و بگونه ای از آنِ خود مردم است . و اکنون و در این اوضاع و ، از نظر چپاول تکاثری اموال بوسیله شماری جنایتکار ؛ و پدید آمدن قلّه های و درّه های فقر ، چرا احکام فراموش شده است ؟! 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه ای از شناخت امیرالمومنین(ع) می فرمود : فقط اجرای عدالت است که دین و احکام دین را نگاه می دارد . پس اگر نام دین بر خود بگذارد ، و و قضایی و اجتماعی را اجرا نکند ، دین را کرده است و مردم را از دین برّانده است . آیا این👆 سخن درست نیست ؟ آیا باید یک عده انسان بیچاره و زحمتکش ، مملکت را اداره کنند و کارهای سخت و مرزداری و ایجاد امنیت و کشته دادن را بر عهده بگیرند (و برخی از محرومیت و مظلومیت معیشتی ، کارشان به جایی برسد که خود را بفروشند ؟! ) و در سویی دیگر اندکی رفاه پرستِ سرمایه دوستِ خدانشناس ؛ خود و نزدیکانشان ، هر گونه می خواهند زندگی کنند ، و در سفر ها و سفره ها را بفراموشانند ؟ نه ، اینها است و خیال و ندارد . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۵۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه های از شناخت امیرالمومنین(ع) می فرمود : (من قدرتمندان را و ناتوان می کنم ، تا حقّ ضعیفان را از حلقوم آنان بیرون کشم ؛ و را چنان قدرت می دهم ، که بتوانند به همه حقوق خویش برسند . ایشان می فرمود : اگر حکومت باشد ، به احدی ظلم نمی شود ، حتی ؛ و زندگی هیچکس با و کمبود نمی گذارد ، حتی . 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۵۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه هایی از شناخت روش امیرالمومنین (ع) ، درباره کارکنان و کارگزاران و قاضیان و کارمندان حکومت اسلامی اینگونه بود ، که هرگاه خطا یا کنند ، یا بگیرند ، یا از طبقات محروم فاصله یابند ، و مثلاً در مجلس شامی حاضر شوند که اغنیا در آن مجلس دعوت شده و فقرا فراموش گشته باشند ... آنان را به بدترین شکلی و کند . و روش حکومت نه حکومتهای ، بواقع و حقیقت همین است ؛ چنانکه در بخش نامه های (نهج البلاغه) به اینگونه نامه های تند و افشاگرانه بر می خوریم ، که تا هماره تاریخ را ترسیم می کند و مجامله کار و رفیق نوازِ هر حکومتی را رسوا می سازد . اما آنچه غیر از این باشد ، یعنی کردن جنایات اشخاص و نزدیکان ، به ملاحظه دوستی و مقام ، نسبت پدر_پسری ، حفظ باصطلاح ، یا لباس و هر چه باشد ، اسلام و روش شخص امیرامومنین(ع) است ، و ضدّ مصالح جامعه و انسان جامعه است . آیا امرالمومنین که آنگونه افشاگری می کرد ، آبروی اسلام و نظام اسلامی را دوست نداشت ؟ اینها حرف است و دنیاخواری ... و باندبازی ... و ویژه خواهی ، و سرانجام سر مردم را شیره مالیدن ... 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 گوشه هایی از شناخت اسلامی مردم باید یکصدا و با ، نه با شخصی یا ، به (امر به معروف)و (نهی از منکر) بپردازند ، و ابتدا مقامات بالا را چنانکه امیرالمومنین (ع) سفارش کرده است ، امر به معروف و نهی از منکر کنند و سپس و را . آری و آری ، اُم الفساد و ویران کننده بنیاد هر جامعه و بر باد دهنده و سُست کننده مردم نسبت به دین ، و سامان گُسلِ آرمانهای ، در هر جامعه ، دو چیز است : ۱. . ۲. . و هر دو ، سر در آخور هم دارند ... و نکند که جامعه ما ، از این دو نعمت ! به نحو احسن و اکمل برخوردار باشد ؟! ... 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما اگر بخواهیم کمی به نام علی (ع) نزدیک شویم ، باید برخی از مقامات ، از نزدیکترین کسان به خود ، و برخی ، از بیاغازند . آیا کسی می تواند باور کند که عده ای از این جماعتی که میان حاکمیت اسلامی و اعضای مختلف آن کرده اند و به قدرتها و پستهایی رسیده اند ، یعنی این گروه تکاثر طلبان و اِترافگرانِ سرمایه پرست ، که خود و نزدیکانشان بر جان و خون و همه چیز مردم ، بنام مظلومترین دین عالم (اسلام) ، و مظلومترین مرد عالم (علی) ، مسلّطند ، دست از اینها همه بردارند ، و بگذارند دوباره نسیمی از و در این مملکت بوزد ، و یک قطره از خون شهیدان ، باز زنده شود و کارگر اُفتد ؟ حکومت اسلامی ، عدالت علوی ، نیز پیشکشتان ، بگذارید انسان در برابر چهار نفر بیگانه از اسلام و مطلّع از اوضاع ، نکشد و بتواند اسم اسلام را بر زبان بیاورد ! 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۱ و ۴۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢اسلام و از زبان بزرگان آیت الله ، سید محمود طالقانی : تسلّط نظام طبقاتی ، سرمایه داری پیرو ، یا وابسته به غرب ، و سکون و (و سکوت عالمان و مراجع و ...) این اشتباه را برای بعضی (ناآگاهان از متون اسلامی) ، پیش آورده ، که اسلام طرفدار نظام سرمایه داری است . ، مبتنی بر اصول حق و عدالت است ، نه متکی بر گروه و طبقه خاصی ... پیدایش طبقات ، نتیجه افراد و اجتماع ، از و عدل ، و ریشه گرفتن اندیشه تجاوز و استثمار و استعمار است . درباره محو امتیازات طبقات ، نخست در دعوت و اعلام های قرآن ، بشر را یکسان مورد خطاب قرار داده ، و همه را به رعایت حقوق انسانی خود و دیگران دعوت و مکلّف نموده ، تا اندیشه های امتیازاتی از ذهن ها و افکار برود ، و برتری جویان ، خود را مانند دیگران بشناسند و محکومین و محرومین ، به حقوق انسانی خود پی ببرند و خود را از تن دادن به محکومیت بوسیله دیگران برتر آرند ... 📚 منهای فقر ، محمد رضا حکیمی ، ص ۷۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 اسلام و از زبان بزرگان علامه طباطبایی : هیچ مایه برای اجتماع ، مانند نیست ... همه بزهکاری ها و بدی ها و خیانت ها و تعّدی ها و ستمگری ها ، در تجزیه و تحلیل نهایی ، یا به می انجامد ، که شخص را به دزدیدن و ... سوق می دهد . یا به ، که انسان را به اِتراف و اسراف ، در خوراک و نوشاک و پوشاک و مسکن و همسر و غرق شدن در شهوت ها و هتک حرمت ها ، و گستردن تسلّط بر مال و جان و آبروی مردمان وا می دارد ... 📚 منهای فقر ، محمد رضا حکیمی ، ص ۷۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 اسلام و از زبان بزرگان علامه محمد تقی جعفری : تجارب تاریخی ، و قواعد انسانی نشان می دهد و اثبات می کند که شکوفا شدن بُعد « اقتصادی انسان ها » و به جریان افتادن منطقی اصول اقتصادی ، بهترین و حتی ضروری ترین مقدمه و وسیله ، برای آمادگی افراد جامعه ، برای رشد و تکامل مغزی و روانی ، در ابعاد متنوع است . فقر ؛ مرگی بسیار تلخ است . فقر اقتصادی - خواه در صورت فردی و خواه در صورت دسته جمعی - مساوی است با « نابود شدن انسان » یا جامعه فقیر ... سراغ تهیه مسکن برای آن زنده های رنجیده بروید ، که حتی مرگ هم به دیدار آن ها حاضر نیست ، نه پوششی دارند که به روی خود بیندازند ، نه گلیمی که بتوانند پای خود را بطور طبیعی روی آن دراز کنند . و چند ساعتی تلخی زندگی را بوسیله خواب فراموش کنند . این که اسلام ، در تنظیم شئون حیات اقتصادی به و اندرز قناعت ورزیده ، کاملاً دور از است ... مکتب اسلام ، از و ، با وجود احتیاج جامعه ، جلوگیری می کند ، و از آن ثروت و مالی که وسیله (سرمستی و قارونی گری) ، و (ریخت و پاش در مصرف و شادخواری) است ، جلوگیری بعمل می آورد . 📚 منهای فقر ، محمد رضا حکیمی ، ص ۷۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 اسلام و از زبان بزرگان آیت الله ، دکتر سید محمد حسینی بهشتی : دین ، یعنی . عدل ، یعنی . هر جا دیدید می گویند دین و اسلام هست و نیست ، بدانید دین اسلامش است ... اگر ما بخواهیم واقعاً روی بایستیم ، قسط و عدل و عدالت ، با آن معنای گسترده اش ، با دین خدا ، چنان نزدیکند ، که گویی دو نامند روی یک معنی ... و هر جا می گویند عدل هست ، عدالت اجتماعی هست ، اما ، پیوند بشر با بی نهایت و فراموش شده است ... هر جا حقایق قرآنی ، عدالت و قرآن ، خواننده قرآن باشد ، مروج قرآن باشد ، پیداست در این خواندن و ترویج و ... هست . این روشن است . آنجا که چیزی به نام و باشد ، همه شکم ها ، گرسنه ای وجود ندارد . همه درمان می شوند ، بیمار بدون پزشک و دارو وجود ندارد ، همه انسان ها مَسکنی و ماوایی دارند ، انسان بی مسکنی پیدا نمی شود . و نظر ما این است که به پیروی از قرآن و به تبعیّت از دریافت های فطری منطقی که با هدایت قرآن کسب کرده ایم ، در هر جامعه ، در ، به هر گوشه ای از گوشه های هستیِ انسان ، به هر از نیازهای انسان ، به هر از ابعاد انسان بی توجهی بشود ، در آن جامعه ، نظام عادلانه ای سر کار نیست . خواه این گوشه غذا باشد ، لباس باشد ، نیاز جنسی باشد ، مسکن باشد ،‌ بهداشت باشد ، و خواه این گوشه ، گوشه ای برتر از همه اینها ، آن پیوند عالی انسان با حق باشد ، که او را براستی انسان می کند . 📚 منهای فقر ، محمد رضا حکیمی ، ص ۷۴‌ 🔰 کانال‌ برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 جنگ و خدا نیاورد آن روزی را که ما و سیاست کشور ما ، به دفاع از محرومین ، و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد ؛ و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار بیشتری برخوردار باشند ؟! معاذالله ، که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین ، و ائمه معصومین (علیهم السلام) سازگار نیست . 📚 صحیفه امام ، جلد ۲۰ ، ص ۳۴۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 جنگ و ... و به همه ، در کوشش برای ، وصیّت می کنم که خیر دنیا و آخرت شماها رسیدگی به حال محرومانِ جامعه است که در طول تاریخِ ستمشاهی و خان خانی ، در رنج و زحمت بوده اند ... و از انصاف به دور است که یکی بی خانمان و یکی دارای آپارتمانها باشد . 📚 صحیفه امام ، جلد ۲۱ ، ص ۴۴۴ و ۴۴۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 جنگ و یکی از مسائل بسیار که به عهده علما و فقها و است ، مقابله جدی با دو فرهنگ و منحط اقتصادی شرق و غرب و مبارزه با سیاستهای اقتصاد سرمایه داری و اشتراکی در جامعه است ... و آیا این مقتضای و جامعه انسانی است ، که اکثریت قریب به اتفاق ، در حسرت بسوزند و ، و گروهی اندک هم از پرخوری و اسراف و تعّیشها جانشان به لب آید . به هر حال این مصیبتی است که جهانخواران ، بر بشریت تحمیل کرده اند ، و کشورهای اسلامی به واسطه و وابستگی ، به وضعیت اسفبار گرفتار شده اند ، که این به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای کردن سیستم اقتصادِ حاکم بر جهان اسلام ، طرح ها و برنامه های سازنده و در بر گیرنده و پابرهنه ها را ارائه دهند ، و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و به در آورند . 📚 صحیفه امام ، جلد ۲۰ ، ص ۳۳۹ و ۳۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 کلام در حفظ دین خود بکوشید و خسته و بی تاب و بی حوصله نشوید و نشان ندهید ؛ که گفته اند《حفظ دین در آخرالزمان از نگاه داشتن آتش شعله ور در کف دست سخت تر است》. درباره دین به دست آورید ؛ و گول هر یا را نخورید ،《مقداری از کتابهای را بخوانید》، اسلام را با (عملکردها و اشخاص) مقایسه و فاسدان و دنیاداران را در هر لباس" ملاک " دین شناسی نشناسید . شما جوانان مظلوم ایران امروز میان دو هیولای مهیب و حمله ور گرفتار شده اید : 🔹 مسلمان نماها 🔸 متفکر نماها برخی مسلمان نما در آن طرف داریم و برخی متفکرنما در این طرف و شما هنگامی که از《اسلام و منابع اصیل اسلام》اطلاعاتی مستند و درست فهم شده و کافی نداشته باشید ؛ اسلامی و غیر اسلامی عملکردها را از هم تمیز نمی دهید و همه را به پای اسلام می گذارید و از چشم اسلام می بینید ؛ پس باید را جدی گرفت ، باید (خامی جوانی) و احساسات (بی مبانی) را از خود دور کرد ... بِهوش باشید ؛ بِهوش باشید . 📚 ۱۵۰ سال تلاش خونین ، محمد رضا حکیمی ، ص ۱۴۲ الی ۱۴۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب و تعلیمات او را نباید از نظر یک نفر یا از لحاظ انتقاد کنند ، بلکه این بحث باید از نظر مورد قضاوت قرار گیرد و به عبارت دیگر شخصیت محمد را به عنوان یک نفر _دینی و قانون گذاری که در قرن هفتم مسیحی در آسیا قیام کرده است باید مورد مطالعه و تحقیق قرار داد ، در این صورت بدون شک اگر او را یکی از و منزه ترین که گیتی تا کنون توانسته است پرورش دهد بشمار نیاوریم ، همانا باید او را بزرگترین و یگانه شخصیتی بدانیم که قاره آسیا میتواند بوجود چنان فرزندی بر خود ببالد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 14 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در میان مُحسنات زیادی که قرآن بحق واجد آن است ، دو نکته بسیار مهم و قابل توجه وجود دارد . یکی لحن و است که هر وقت نام خدا به میان می آید ، یا بحثی از وجود باریتعالی طرح میشود ، ابراز میدارد و هیچگاه صفات و جنبه های اغراض و هواجس نفسانی را به او نسبت نمی دهند . دیگر اینکه هیچنوع فکر یا بیانی یا داستانی مخالف تقوی یا حاکی از سوء اخلاق و بی عفتی و عدم طهارت و امثال آن در قرآن وجود ندارد ، که آن را معیوب و لکه دار نماید ، در صورتیکه با کمال تأسف این نواقص در موارد بسیار زیادی در دیده می شود . در حقیقت قرآن به اندازه ای از این نواقص انکار ناپذیر مبری و است که نیازمند کوچکترین تصحیح و اصلاحی نیست ، و ممکن است از اول تا آخر آن خوانده شود ، بدون آنکه رخسار شرم و حیا از آن متأثر گردد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 111 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اسلام دینی است منزه از و اختلاف و دینی است که هیچگونه رمز و رازی را با عنف و بر عقل و استدلال تحمیل نمی کند ، و اجازه نمی دهد که مردم با تصور و در عین احساسات آتشین و تعصبات کورکورانه که ، آن اندازه شخص را از راه خارج می کند ، به عبارت ساده و لایتغیر ، قانع باشند . بالاخره اسلام دینی است که قدیسین و شهدا و پرستش آثار عتیق و صورتها و نقاشی ها و پرستش نازک بافیها و موشکافیهای ماوراءالطبیعه ، و عزلت و انزوای صومعه نشینان و رهبانان و آین توبه و بخشش گناهان را (آنطوریکه در کلیساهای مسیحیان رایج است ) نسخ کرده است . حکم می کند که این دین نتیجه و طولانی در طبیعت اشیاء و در اوضاع و احوال ملل آنروز جهان و محصول تطبیق موضوعات دینی با عقل و است . بنابراین تعجبی ندارد که چنین عبادتی بر تشریفات بت پرستی و بر شعارهای صابئین و بر محراب و کنشت زرتشتیان غالب آید . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 112 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برش از یک کتاب اسلام هیچگاه در هیچ دینی نکرده است و هیچوقت کسی را به این جُرم مجازات نکرده است و هیچگاه محکمه (انگیزیسیون) تأسیس نکرده است و هیچ وقت نظر نداشته است که عقاید دینی را بر دیگران کند . بلی دین اسلام را بر دیگران عرضه می داشتند ولی هیچگاه آن را با و عنف تحمیل نمی کردند ، زیرا قرآن دستور داده بود که : لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ ... علاوه بر این برای پذیرفتن این دین به ، همان حقوق و امتیازاتی را میداد که واجد آن بودند ، و از این گذشته اسلام ، مغلوبین را از اوضاع و احوالیکه تمام فاتحین جهان از ابتدای عالم ، تا زمان ظهور محمد برای مردم ایجاد کرده ، و از تحمیلاتی که بر دوش مردم بار کرده بودند مستخلص نمود ... اسلام را نه فقط میان بلکه در میان کسانیکه مغلوب قوای اسلام می شدند و در پناه حکومت اسلام زندگی می کردند برقرار کرد . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 113 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله بعد از یک ماه غیبت ، الحمدلله شرایط سخت افزاری فراهم شد تا از امروز ان شاء الله در خدمت دوستان و همراهان عزیز باشم .
✂️ برشی از یک کتاب در قرن ششم مسیحی محمد در شرق ظهور کرد ، و دین خودش را بنیاد گذارد . بت پرستی را در قسمت عمده آسیا و آفریقا و مصر از بین برد ، و در همه این قسمتها خدای یگانه ، تا امروز برقرار مانده است . افکار توده جمعیت از برکات معنوی و مادی پیغمبر عرب متأثر گردید . برای یک نفر مشرکِ کنجکاو ( این دین و تعلیمات آن ) با جنبه های و خاصیت به نظر می رسد . پاکتر و صاف تر از طریقه زردشت ، آزادتر و آزادی بخش تر از قانون موسی . مطابقت و موافقت دین محمد با و بیشتر از عقیده ممزوج با اسرار و رموز و خرافاتی است که در قرن هفتم وجود داشت و آبروی سادگی تعلیمات انجیل را برده بود . در حقیقت قانع کننده ترین دلیلِ نیروی دین محمد در افکار علمای این کیش از اینجا به دست می آید که دوام و بقای اسلام آنقدر به طول انجامیده است که بتواند ، از فرتوتی و درهم شکستگیِ سایر عقاید تجربه آموخته باشد و بر خلاف پیروان کیشهای دیگر که تدرجاً مخلوق را به جای خالق قرار داده اند ، مسلمین در برابر وسوسه ها و فریب ها با استقامت تمام مقاومت کرده اند و زمینه دینشان را از دادن بسطح و تصورات بشری حفظ کرده اند و از و ، آزاد مانده اند و خلاصۀ گفتار این که ، هیچگاه صورت ذهنی و فکر الهی و ملکوتی را به شکل پَست و نامحسوس در نیاورده اند . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 120 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این تصور (توهم) که در ذهن پاره ای اشخاص راه یافته و کسانی هنوز تصور می کنند که دینی را که قرآن تعلیم داده ، به وسیله تبلیغ شده است ، و خبط خارق العاده ای است زیرا به طور وضوح همۀ صاحب نظران و متفکرین بی غرض تصدیق دارند که دین محمد که به وسیله آن ، نماز و زکوة ، جانشینِ خونِ قربانی های بشری گردید ، و دینی که به جای و نزاعِ دائم و مستمر ، روح خیرخواهی و و فضائل اجتماعی را در نفوس دمید و بنابراین بایستی در تمدن ، اثر و نفوذ مهمی داشته باشد . در حقیقت خیر و بود برای جهان شرق ، و بالاخره برای قلع و قمع بت پرستی و مانند روش موسی نیازمند آن نبود که بدون مضایقه ابزار و آلات جنگی و وسایل خونریزی را مورد استفاده قرار دهد . در این صورت چقدر بیهوده و مضحک بود که اشخاصی نسبت به یکی از قویترین وسائلی که دست قدرت خدای متعال آن را بر انگیخته است ، تا عقائد و فلسفه های بشریت را که در طول قرون متمادی به وجود آمده ، تحت نفوذ قرار دهد ، چیزی جز ننگ و توهین و اهانت و تحقیر و اظهارات ، نثار کنند ! 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 121 و 122 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب موضوع را ، بطور کلی چه از لحاظ رابطۀ با قیام و خارق العاده آن و چه از نظر ارتباط با شخص مؤسس ، و چه در زمینه طرز و روش سیستم عمل بذاته ، نمی توان جز عمیق ترین و جالب ترین مظاهر عشق و علاقه دانست . و شکی نیست که میان کسانیکه در مقام و دو مکتب و بر آمده ، و تحقیقات و کرده اند شاید نتوان افرادی را پیدا کرد که در رسیدگی و بررسی به این بحث دچار آشفتگی فکر نشده باشند و در نتیجه مجبور از و به این امر نشده باشند که ، اسلام بطور و دارای بسیار و خیر خواهانه بوده است . و بالاخره با اعتماد و اطمینان آنرا عامل موثر در ایجاد خیر و برکت دانسته اند . 📚 عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص 121 و 122 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حرفه (خط) که اصلاً از مشرق زمین به اروپا آمده بود ، برای بار دوم در پناه در اروپا راه یافت . همه می دانند که بیشتر از ۶۰۰ سال صنایع و علوم در میان اعراب رونق داشت . در صورتی که میان ما اروپاییان خشن و زننده حکومت می کرد و شعله به کلی و منتفی بود ؛ باید قبول کرد که اعم از فیزیک و هیات و نجوم و فلسفه و ریاضیات که از قرن دهم به بعد در اروپا رونق گرفت ، اصولاً ماخوذ از مدارس است . 📚عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص ۱۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed