eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از یک کتاب
این کتاب برای پاسخ به پرسش های کودکان در زمینه توحید #قوی_ترین و #کامل_ترین کتاب موجود می باشد که تا
✂️ برشی از یک کتاب (پاسخ برای کودکان) چه جوری خدا رو ؟ خدا رو نمی شه با دید . چرا ؟ چون خدای بزرگ مثل ما یا چیزای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید . البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی بینیم ؛ مثلاً اون پَرده چرا تکون می خوره ؟ چون باد بهش می خوره . آیا بادِ کولر رو میتونی ببینی ؟ نه . آفرین ! درسته ؛ ما باد رو نمی تونیم با چشم ببینیم ، ولی بادی داره که پرده رو حرکت میده . اگه باد بهش نمی خورد که حرکت نمی کرد ، درسته ؟ بله . پس باد ، ولی ما نمی تونیم اون رو با چشم ببینیم . خیلی چیزای دیگه هم هست که وجود دارن ولی دیده نمی شن ، مثلاً این گل رو بو کن ! چه بویی میده ؟ بوی خوبی داره . تو میتونی این بو رو با چشمات ببینی ؟ نه . بوها و صدا ها هم هستند ، ولی ما نمی تونیم با چشمامون اونا رو ببینیم . پس خیلی چیزا هستند که ما با چشمامون نمی تونیم اونا رو ببینیم . خدا هم با چشم دیده نمیشه . البته درسته که خدا هم با چشم دیده نمیشه ولی با همه چیز فرق داره ، یعنی خدا مثل باد و بو نیست . این مثال ها رو برات گفتم تا فقط ذهنت رو کمی روشن تر کنم ، ایشالا وقتی بزرگتر بشی و چیزای بیشتری یاد بگیری ، پاسخ سئوالت رو بهتر می فهمی . 📚 شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص ۲۴ از طریق لینک زیر 👇: http://yon.ir/0cuUN 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این من است و اعتقاد حسینیه ارشاد و همه کسانی که به این راه ( کمابیش از طریق درس ها ، سخنرانی ها و نوشته ها ) آشنایی مستقیم دارند و در آن گام بر می دارند و عقاید و افکار و قضاوتهاشان را همه از آقای نمی گیرند که : بزرگترین پایگاهی که می توان امیدوار آن بود که توده ما را آگاه کند ؛ را به آنان ارائه دهد ؛ در افکار عمومی و به خصوص متن توده ما نقش موثر و نجات بخشی را ایفا کند و در احیاء روح اسلام و ایجاد نهضت آگاهی دهنده و حرکت بخشنده اسلامی ، عامل نیرومند و مقتدری باشد ، همین پایگاهِ و و حجره های تنگ و تاریکی است که از درون آن ها بیرون آمده است و می آید . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب یعنی نفی رژیم های استبدادی " یعنی نفی نظام های طبقاتی و استثماری حاکم بر اجتماع " حال با این تفسیر " و اصل است یا اصل ؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گفتگو و تاکید بر مسئله ، و تجدید بحث در این باره ، چیزی نیست جز تاکید بر احقاق حق و نشر عدالت و مبارزه با ستم و جهل . این است که مسئله انسان است و فریادِ غدیر فریاد انسان . و این حقیقت زنده است و دفاع و یادآوریِ آن وظیفه است ، تا روزی که زندگی باشد و انسان و روز . 📚 بعثت ، غدیر ، عاشورا ، مهدی ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما تشیع علی را با تملق علی عوضی گرفته ایم و این است که شب و روز مدح و منقبت علی می گوییم و علی به دادمان نمی رسد و عشقمان به علی ، به دردمان نمی خورد ، چرا که عملاً تشیع را طوری فهمیده ایم که گویی علی است که به ما محتاج است نه ما به علی ! ... در صورتی که تشیع ، علی را به عنوان یک پیش روی پیروان خویش معرفی می کند و (پیرو) ، مدیحه سرا نیست ؛ انسانی است جست و جوگر و مسئول و مردِ راه که هدفی دارد و می خواهد خود را و دیگران را و بنابراین می کوشد تا راه و چاره پیدا کند و در نتیجه به یک و یک محتاج است و بنابراین به امام محتاج است ؛ یعنی به علی محتاج است و شیعه ،《نجات》را نه به عنوان صله مدح علی ، که به خاطر گام زدن در راهِ علی به دست می آورد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹ الی ۲۱۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب رهبری اُمت (امامت) متعهد نیست که همچون رئیس جمهور آمریکا ، یا مسئول برنامه شما و رادیو ، مطابق ذوق و پسند و سلیقه مشتری ها عمل کند ؛ و تعهد که خوشی و شادی و برخورداری(در حد اعلا) به افراد جامعه اش ببخشد ، بلکه می خواهد و متعهد است که در مستقیم ترین راه ها ، با بیشترین سرعت و صحیح ترین حرکت ، جامعه را به سوی رهبری کند ، حتی اگر این تکامل به قیمتِ رنج افراد باشد ؛ البته رنجی که اکثریت ، آگاهانه پذیرفته اند نه که بر آنها تحمیل کرده باشند . بدین ترتیب ، عبارت می شود از رسالت سنگین رهبری و راندن جامعه و فرد از به سوی ، به هر قیمت ممکن ، اما نه به ، بلکه بر اساس که امام نیز بیشتر از هر فردی تابع آن است و در برابرش مسئول ! و از همین جاست که از جدا می شود و رهبری فکریِ انقلابی با رهبریِ فردیِ استبدادی تضاد می یابد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۶۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب شوید : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر خلاف تلقی فعلی ای که ما از علی داریم ، علی تنها یک (سیمای مقدس) نیست که در برابر او ، مسئولیت ما فقط این باشد که او را تقدیس کنیم با شعر و نثر و مدح و منقبت و ابراز احساسات ... و خیال کنیم هر چه در تجلیل و تعظیم او بیشتر مبالغه کردیم و لفاظی های شاعرانه و توجیهات صوفیانه در ستایش او به کار بردیم . شیعی تریم ، در صورتی که تشیع (یعنی شیعه علی بودن) یک مسئله ذهنی و یک مبحث کلامی نیست ، بلکه یک است . زیرا تشیع به معنای پیروی کردن است و این یک فعل است ، عمل است ، حرکت عینی جهت دار و مشخص است ؛ نه یک احساس ، نه یک اقرار و نه یک ذهنیت کلامی یا عاطفی . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما به هر کس که ساده و جانماز آبکش بود ، (مومن) می گفتیم و به هر کس که از ما کنار می کشید و لب به جام نمی زد (متّقی) می گفتیم و هر کس که دست و دل باز می شد (محسن) می گفتیم و هرکس که رام می گردید (صابر) می گفتیم و هر کس که دهانش همراه تسبیحش باز و بسته می شد (ذاکر و شاکر) می گفتیم . ما به این گونه با مومن و متّقی و محسن و صابر و شاکر و ذاکر و ... عادت کرده بودیم و اکنون که با قرآن و کلمه های دقیق و تیپ های مشخص برخورد می کنیم ، باز همان ها را مطرح می کنیم و همان ها را می فهمیم و یا بهتر بگویم《نفهمیده》با آنها بازی می کنیم و بر آنها ستم می نماییم و این ستم از آنجا شروع می شود که ما بدون رسیدن به (معنا و مقصود) به کلمه ها و لفظ ها رسیده ایم و با (الفاظ خالی ) اُنس گرفته ایم و آنها را در برخوردها به رخ یکدیگر کشیده ایم . 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۶ و ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب کسی که را می رود ، بیشتر شانس آن را دارد که به راه آید و به جایی برسد ، تا کسی که را غلط می رود ! 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب نسلی که با مدرن ترین اندیشه های امروز کم و بیش آشناست و مکتب های فلسفی از هر طرف به مغزش هجوم می آورد و در سطح علم امروز جهان قرار گرفته و نسلی است که در رشته های گوناگون علمی و ادبی و فکری درسطح بسیار بالایی تحصیل می کند ، نمی تواند در حدِ یک پایین بیاید . دلایل ارثی ای که معمولاً یک مادر بزرگ یا دایه یا پدر بزرگ به کودک ارائه می دهند و او را تا کلاس پنجم و ششم ابتدایی می توانند ساکت نگه دارند ، قادر نخواهد بود دانشجویی را که در رشته های مختلف علمی درس می خواند قانع کند ، زیرا تعلیم مذهبیِ او نیز باید در همان (سطحِ علمیِ امروز) باشد . بدیهی است وقتی رُشد علمی دانشجویی بالا برود و تفکر مذهبی او در همان سطحِ نازل تعلیمات دینی کلاس پنجم و ششم ابتدایی باقی بماند ، این اختلاف سطح موجب ایجاد تناقص در ذهن او خواهد شد و ناگزیر می گردد آن را که در سطح پائین تری قرار دارد قربانی کند . این که به نظر می رسد و نسل جدید سست تر شده ، نه به خاطر این است که اصولاً روح این نسل روح لامذهبی و بیگانه با مذهب است ، بلکه به عکس ، امروز بیش از هر وقت دیگر نیاز به در نسل جوان ، حتی در کشور ما ، احساس می شود و متاسفانه به این نیاز جواب کافی داده نمی شود و در نتیجه خلاء ناشی از آن موجب آوارگی و پریشانی و رنج بیشتر این نسل گردیده و یا با چیزهایی پر می شود که به فساد و تباهی منجر می گردد و جز این دو سرنوشت ، سرنوشت دیگری ندارد . و همین است که کسانی را که می اندیشند و کسانی را که نسل خویش را می شناسند ، تا این حد سنگین می کند . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۵۶ و ۳۵۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله " ان شاء الله با توکل به خدا تصمیم داریم که فعالیت کانال✂️برشی از یک کتاب را(در فضای مجازی) کمی توسعه بدهیم " برای این امر به و (فرهنگی و مجازی) عزیزان همراه که مایلند در این حرکت سهیم باشند نیازمندیم . لذا بدینوسیله از همه اعضای محترم کانال خواهشمندم در صورت تمایل از طریق آیدی @Ammar12 آمادگی خود را اعلام نمایند با تشکر
💢 حرف حساب برای خراب کردن یک ، خوب به آن حمله ؛ از آن کنید ! 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب استیون جی گولد ، در کتاب نقدی که به داوکینز وارد می کند می گوید : به تمام همکارانم و برای هزارمین بار می گویم ، علم با روش های منطقی خود (نمی تواند) درباره نظارت احتمالی خداوند بر طبیعت حکم دهد . ما نه این را تایید می کنیم و نه رد ؛ ما فقط نمی توانیم به عنوان دانشمند علوم ، توضیحی درباره آن بدهیم . اگر برخی از به سوی بیاناتی که مدعی هستند خداوند را رد می کند رفته اند ، آنگاه من خانم مک اینری(معلم کلاس سوم گولد) را پیدا می کنم که سپر بلای آنها بشود . علم (فقط می تواند با توصیفات کار کند) نمی تواند انواع دیگر بازیگران (مثل خدا) در دنیاهای دیگر (مثلاً قلمرو اخلاق) را تایید کند و نمی تواند آنها را رد کند . یک لحظه فلسفه را فراموش کنید . داروین خود فردی بود اما گیاه شناس بزرگ آمریکایی ، آزاگری ، که به علاقه مند بود و کتابی با عنوان نوشته یک مسیحی سفت و سخت بود . پنجاه سال جلوتر بیاییم ، چارلز دی وُلکات ، کاشف سنگواره(هاری شیل یرگس) یک داروینی متقاعد و همزمان یک مسیحی ثابت قدم بود که اعتقاد داشت اراده کرده است که انتخاب طبیعی ، تاریخ حیات را بر مبنای برنامه ها و اهداف او بسازد . حالا پنجاه سال دیگر جلو بیایبد تا به دو نفر از بزرگترین تکاملی های نسل خودمان برسیم . جی . جی . سیمیسون ، فردی لاادری و انساندوست و تئودوسیوس دوبژانسکی یک اُرتدوکس معتقد روس بود که بر این باور بود که یا نصف همکاران من از اساس هستند یا اینکه علم داروینیسم کاملاً با باورهای مذهبی سنتی سازگار است و همان قدر هم با سازگار است . بنابراین آنهایی که انتخاب کرده اند (ملحد) باشند باید دیگری برای این موضع گیری پیدا کنند ؛ 《تکامل نمی تواند دلیلی برای الحاد باشد》. 📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۱۶۳ و ۱۶۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جویندگان جدی برای یافتن باید به فراتر از ( رفتار انسانهای قاصر ) بنگرند . آیا باید درخت بلوط را به خاطر آنکه از الوارش برای ساختن جهاز جنگی استفاده کرده اند محکوم کرد ؟ آیا هوا را به خاطر اینکه امکان می دهد ( سخنان دروغ ) از خلالش بگذرد ، محکوم می کنید ؟ آیا درباره ی فلوت جادویی موزارت بر اساس اجرای تمرین ضعیفِ کلاس پنجمی ها قضاوت می کنید ؟ اگر شما هرگز غروب واقعی را بر فراز اقیانوس آرام ندیده باشید ، بروشور توریستی را جایگزین آن می کنید ؟ آیا شما قدرت عشق رمانتیک را صرفاً با دیدن یک ازدواج تند و خشونت آمیز در همسایگی تان ارزیابی می کنید ؟ نه ارزیابی 《حقیقتِ ایمان》به دیدن《آب پاکِ خالص》بستگی دارد نه ظروف زنگار بسته . 📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از گفتن این نکته ناگزیرم که من به عنوان یک نیست که صحبت می کنم ، بلکه به عنوان که برای (فهمیدن) مسایل مذهبی به قدری که هر کس در خودش احساس مسئولیت می کند ، می کوشد و مطالعه می کند . این است که گفتارم نه به این معنی است که این است و جز این نیست ، بلکه می خواهم بگویم ، حالا که برایمان مسلّم است که بسیاری از آنچه که به نام اسلام درجامعه امروزمان هست باید اصلاح بشود و برگردیم به سرچشمه های نخستین مذهب مان ، پس باید حرف تازه را داشته باشیم . خودمان را آماده کنیم برای شنیدن و فهمیدن ؛ نه پذیرفتن( این مسئله ای بعدی است) ، شنیدن حرف تازه ، تعبیر تازه ، توضیح تازه و استدلال تازه ای که محققان و اهل مطالعه و اندیشمندانِ این راه ، می گویند . آنچه من می گویم مسلماً تازه هست اگر چه ممکن است درست هم باشد . بنابراین هر چه می گویم است و به عنوان . فقط به دعوت می کند و همین ! 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۳۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بی ظرفیتی ها و نبود استقامت علامت نبود عشق و علاقه و شناختِ انسان و دنیاست . کسی که عشقی ندارد ، صبری نخواهد داشت ؛ چون صبر و استقامت ما به اندازه عشق و علاقه ماست . کسی که دنیا و انسان را نشناخته و دنیا را (آخور) و انسان را (حیوان) می داند ، ناچار مثل بوق دُرشکه خواهد شد که با کوچک ترین فشاری ، جیغش بلند می شود و بی هیچ فشاری پف می کند و مغرور می شود . شناخت کار انسان و شناخت دنیا که کلاس و کوره است ، انسان را در برابر فشارها ، صابر و استوار و حتی بالاتر شاکر و بهره بردار بار می آورد . 📚 انسان جاری ، مسعود پور سید آقایی 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
کانال ✂️ برشی از یک کتاب در پیامرسانهای مختلف : سروش : http://sapp.ir/Ahlebasar گپ : http://gap.im/ahlebasar بله : https://ble.im/ahlebasar بیسفون : http://bpn.im/Ahlebasar روبیکا : https://rubika.ir/Ahlebasar ایتا : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ برشی از یک کتاب در سال شصت و یک هجری ، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی ، اوضاع را چندان غیر طبیعی نمی دیدند . همه چیز در دستگاه های تبلیغاتی توجیه شده بود . در سال شصت و یک هجری هم مثل قبل بر ماذنه ها شعار توحید می دادند و مردم رو به قبله نماز می گزاردند ؛ اما طعم اسلام تغییر کرده بود . شهر ، شهر اسلام بود و نبود . مردم ، مسلمان بودند و نبودند . حکومت ، دینی بود و نبود .《بود》به این معنا که در مجالس ، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود ؛《نبود》به این معنا که بیشتر احکامِ حکومتی اسلام و در راس آن ، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی ، ترک شده بود . در حاشیه همین شهر اسلامی بود که (گردن حسین بن علی علیه السلام را زدند و دختران بنیان گذار و موسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند . (مسئله شما و ما) این است که چه شد شهر اسلامی ، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد ؟ 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 👤حسن رحیم پور ازغدی حتماً این کتاب رو در ایام محرم مطالعه کنید 👌 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه گفته شود ؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبه ای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد ؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی می دهیم و می نویسیم ، از گرفته شود ؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه می کنیم ، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن می چربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی می چربد . پس که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحه اش را می خوانیم و صفحه دیگرش را نمی خوانیم . جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و می کنند . حسین را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند ، اما حسین که فقط این تن نیست ، حسین که مثل من و شما نیست ؛ و بعد از مرگش زنده تر می شود . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این تاریخِ دردناک اسلام است ، ، قربانی (کالبدش)شد و محتوایش پیش پای فرمش شهید گشت و بنابراین ،‌ اسلام با سلاحِ رستم فرخ زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا با زبانِ شبهات کافرانه ابن ابی العوجاء و کفر گویی امثال او و نظریات جاثلیق ، زمین گیر نشد ؛ اسلام با روایاتِ جعلی ابوهریره و ابودرداء و با فتوای کعب الاحبار ، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد . سیدالشهدا در کربلا قربانیِ《تحریف اسلام》شد . این روندِ مسخ مذهب ، تفکیک مذهب از حکومت ، تفکیک اخلاق از سیاست ، حذف (محتوا) و (حفظ شکل) بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام ، هزار قرائتی کردنش ، تفسیر به رای قرآن ، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین ، هدف آن هاست ؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام ، که می دانند ممکن نیست . آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند ؛ می خواستند اسلام را مات کنند . اسلامی می خواستند و می خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ، کاری نداشته باشد . یک اسلام بی طرف که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ، کاری نداشته باشد . یک مذهب فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به این مسائل عینی نداشته باشد . 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed