eitaa logo
احمد حیدری
158 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
206 ویدیو
4 فایل
سلام ! گاهی برخی احادیث اهل بیت علیهم السّلام دل می برند؛ این کمترین چنین می پندارد که اگر لذّت مطالعه آن را با شما خوبان به اشتراک بگذارد، نیک خواهد بود. آدرس کانال: https://eitaa.com/Ahmadheydari12 انتقاد و پیشنهاد: @AhmadHeydari54
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌑 ویژه شاخه مصائب فاطمه زهراء(س) 👈 در سایت: makarem.ir 👇 با عناوینی چون... 🔸محل دفن حضرت زهرا(س) 🔸نبود دربهای چوبی در زمان حضرت زهراء (س)!؟ 🔸حادثه هتک حرمت خانه حضرت زهرا(س) در کلام علمای اهل سنّت 🔸یورش خلیفه دوّم به خانه فاطمه(س) 🔸فاطمه(س) و ردّ عذر خواهی ابوبکر و عمر 🔸انکار ارثیه پیامبر(ص) توسط عایشه! 🔸اعتراض حضرت فاطمه زهرا (ع) در برابر انحراف مسلمین 🔸نارضایتی و خشم فاطمه(س) از ابوبکر 🔸کثرت مصائب فاطمه(س) بعد از پیامبر(ص) در منابع اهل سنت 🔸درد دل امیرالمومنین(ع) با پیامبر(ص) در کنار قبر حضرت زهرا(س) 🔸اعتراض ابن تیمیه به قهر کردن حضرت زهرا(س) با ابوبکر 📖 مطالعه: http://makarem.ir/maaref/fa/category/articles/30013 #فاطمه_زهرا #حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا #شهادت #هجوم #خانه_زهرا #مصائب_زهرا ___________________________
هدایت شده از makarem.ir
#معارف_اسلامی 🔸دلالت «آيه انذار» بر امامت امام علي(علیه السلام) 🔸تفسیر شیعه از كلمه «هاد» در آيه «انذار» 🔸منظور از «هاد» در عبارت «لکلّ قوم هاد» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/KrDsM #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ شک و ترديد برخي پيامبران در وجود الهي و معاد! ⁉️ حضرت ابراهيم(ع) از خدا خواست تا زنده شدن مردگان را ببيند و حضرت موسی(ع) نيز از خداوند تقاضاي رويت کرد؟! اين موارد چگونه با يقين پيامبران و عصمت ايشان سازگار است؟! ✍️ پاسخ اجمالی: کمي تأمل در متن آيات و رجوع به روايات نشان مي دهد درخواست اين دو پيامبر بزرگ الهي با يقين آنها به توحيد و معاد و عصمت آنها منافات ندارد و همانطور که در قرآن آمده حضرت ابراهيم با وجود ايمان به معاد براي اطمينان قلبي چنين درخواستي کرد؛ «لِيَطمَئنّ قَلبى»، آن هم درباره چگونگى و کيفيت رستاخيز نه درباره اصل معاد. حضرت موسي هم درخواست رؤيت قلبي نمود. حتي اگر رؤيت ظاهري اراده شود، اين تقاضا را از زبان برخي از جاهلان قوم كرد که اصرار داشتند كه بايد خدا را ببينند تا ايمان آورند وگرنه خود او يقين داشت که خدا با چشم ديده نمي شود. ✍️ پاسخ تفصیلی: http://makarem.ir/maaref/fa/article/index/419186 ___________________________
هدایت شده از makarem.ir
#احکام_شرعی 🔹تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) 🔹محدوده ایام فاطمیه 🔹برگزاری مراسم شادی در ایام فاطمیه عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/BmLmH #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
#احکام_شرعی 🔹مجالس عزاداری در ایام فاطمیه 🔹تشییع نمادین حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹مصرف نذورات فاطمیه در محرم عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/FuLuP #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
#احکام_شرعی 🔹مجالس عزاداری در ایام فاطمیه 🔹تشییع نمادین حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹مصرف نذورات فاطمیه در محرم عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/FuLuP #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
⁉️ آیا درست است که حضرت علی(ع) از دختر ابوجهل خواستگاری کردند و رسول خدا(ص) به همین مناسبت فرمود: «فاطمه پاره تن من است، هر کسی او را بیازارد، مرا آزرده است»؟! ✍️ پاسخ اجمالی: اولا: پذیرش این ادعا متضمن پذیرش مخالفت پیامبر(ص) با حکمی است که صریحا در قرآن مجاز شمرده شده است؛ یعنی«جواز ازدواج همزمان مرد مسلمان با چهار زن». چگونه رسول خدا(ص) آنچه را که اسلام مباح کرده، انکار نموده است؟! ثانیا: طبق روایات اهل سنّت و شیعه، رسول خدا(ص) فرمود: «من فاطمه را به عقد علی در نياوردم مگر آنكه خدا در آسمان او را به همسرى علي در آورد»؛ آیا معقول است که خداوند كسى را برای همسری حضرت زهرا(س) برگزیده باشد که او را آزار نمايد؟! ثالثا: نقل این واقعه در در منابع اهل سنّت، نهایتا به یک راوی، یعنی «مسور بن مخرمه» باز می گردد؛ بنابراین این انتظار می رود که این راوی وقایع مربوط به این موضوع را به یک گونه نقل کند. در حالی که وحدتی در چگونگی نقل جزئیات آن وجود ندارد! چنین تناقض و تهافتی اعتبار این واقعه را به شدت زیر سؤال می برد. تاریخ نویسان می گویند به دنیا آمدن مِسوَر بعد از هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بوده و مسور در آن زمان نهایتا شش یا هفت سال بیشتر نداشته است؛ اگر راوی اصلی در سنّی نبوده باشد که این وقایع را دیده و در حافظه خود ضبط کند، یا خود در بزرگ سالی این روایات متناقض را ساخته، یا جاعلان به زبانش بسته اند و از آنجا که دروغ گو کم حافظه است دچار تناقض می شود. رابعا: سند این حدیث حتّی با معیار های اهل سنّت نیز قابل پذیرش نیست؛ درباره دو تن از رجال سند این حدیث، یعنی «مسور» و «زهری»، در منابع رجالی و تراجم اهل سنّت اوصافی ذکر شده که قبول این حدیث را از آنان دچار مشکل می کند. ✍️ پاسخ تفصيلي: http://makarem.ir/maaref/fa/article/index/412654 ________________________
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ آيا خود ائمه ادّعای عصمت داشته اند؟ آيا سخنی در اين باره از آنها نقل شده است؟ ✍️ پاسخ اجمالی: نه تنها از خود امامان اهل بيت(ع)، بلکه احاديثي ازحضرت رسول(ص) نيز در اين باره نقل شده است؛ احاديث متعددي از رسول خدا(ص) و ائمه معصومين(ع)، همچون امام علي(ع)، امام باقر(ع)، امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) نقل شده که موضوع عصمت ائمه اهل بيت(ع) در آنها مورد تاييد قرار گرفته است. اين احاديث دو گونه اند: در برخي از احاديث ويژگي هايي براي ائمه بيان شده که لازمه آن عصمت است. مثل حديث ثقلين که اهل بيت، همانند قرآن مانع از گمراهي و جداناشدني از کتاب خدا معرفي شده و يا حديث نبوي همراهي هميشگي امام علي(ع) با حق و حقيقت که در هر حال لازمه معصوم بودن آنهاست. گروه ديگري از احاديث نيز وجود دارند که صريحا بر عصمت ائمه و پاکي شان از گناه دلالت دارند. براي مثال حضرت رسول(ص) خود، امام علي(ع)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را صريحا مطهر و معصوم معرفي مي کند. در حديثي ديگر حضرت امير(ع) با هم عرض قرار دادن خودشان و ديگر معصومين با قرآن، از معصوم مخلوق شدن شان سخن به ميان آورده است. همچنين امام صادق(ع) مي فرمايد: «ما ترجمان فرمان خداييم ما جماعتى معصوم هستيم». ✍️ پاسخ تفصیلی: http://makarem.ir/maaref/fa/article/index/419120 ___________________________
هدایت شده از پاسخ به شبهات
گزارش ساواک از فضای منزل مراجع تقلید قم در 18 و 19 دی 1356 https://news.makarem.ir/fa/News/Details/419175 ________________________
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ هدايت و ضلالت الهی، و مسئله عدل الهی؟ ⁉️ خداوند چندين بار در قرآن هدايت و گمراه نمودن انسانها را به خود نسبت داده است؛ آيا اين مسئله جبر نيست؟! آيا مجازات و جهنّمی نمودن انسانی را که خدا گمراه نموده، با عدل الهي منافات ندارد؟! ✍️ پاسخ اجمالی: عمل و انتخاب انسان در هدايت و ضلالت او نقش مهمّي دارد و اگر مى بينيم که گمراهي بشر به خدا نسبت داده شده است، به خاطر آنست که اين خاصيّت را «خداوند» در اعمال و انتخاب هاي او نهاده است. خداوند زمينه هدايت همگان را فراهم نموده است؛ ولي برخي از افراد با ارتکاب گناه و معصيت خود را از آن محروم مي سازند و به ضلالت و گمراهي مي افتند. «هدايت الهى» به معناى توفيق بر كارهاى خير و راه‏ هاى نيك بختى و سعادت است و آن مخصوص كسانى است كه در راه حق گام بردارند و در اين راه مجاهده كنند. «ضلالت» نيز به معني سلب اين توفيق و قطع اين كمك الهى که مخصوص گنهكاران و ستمگران و مسرفان و افراد بى‏ ايمان است. ✍️ پاسخ تفصیلی: http://maaref.makarem.ir/fa/article/index/419202 ________________________
هدایت شده از makarem.ir
#معارف_اسلامی 🔸«هدایت تکوینی» موجودات 🔸هدایت و ضلالت الهی، و مسئله عدل الهی؟ 🔸اراده الهى بر عبودیّت بندگان، و کفر برخی از انسان ها! عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/SaMvG #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ دليل تاخير خداوند در مجازات ظالمان و مجرمان، و مساله عدل الهي؟! آيا مقتضاي عدل الهي نيست که مانع تجاوز و تعدّي ظالمان گردد تا بي گناهان بيش از اين از ظلم ظالمان در رنج نباشند؟ ✍️ پاسخ اجمالی: اگر خداوند بخواهد بلافاصله به صورت تکويني ظالم را مجازات کند، منجر به جبر مي شود که با تکامل اختياري انسان منافات دارد. خداوند جريان امور عالم را بر اساس اسباب و مسبّبات قرار داده و به انسان قدرت و اختيار داده است تا خودش با فراهم کردن اسباب خير و شرّ، سعادت يا شقاوتش را تأمين کند. البته مجازات الهی وجود دارد امّا جايگاه آن دنيا نيست؛ بلکه در آخرت است. ضمن اينکه خداوند با سنّت «انتصاف» نيز به حمايت از انسان هاي مظلوم و به دادخواهي از ظالمان خواهد پرداخت. يکي از راه هاي در امان بودن از ظلم ظالمان، اينست که مومنين با امر به معروف و نهي از منکر، از وقوع ظلم جلوگيري کنند و محيط جامعه را براي متجاوزين به حقوق ديگران ناامن سازند. بنابراين، راه جلوگيري از ظلم در اين دنيا، مجازات تکوينی ظالمان توسط خدا نخواهد بود، بلکه اين مسئوليتي است که خداوند بر دوش خود مردم نهاده است تا با نهي از منکر مانعي بر سر ظالمان باشند. ✍️ پاسخ تفصیلی: http://maaref.makarem.ir/fa/article/index/419203 ________________________