👇👇👇
🔵رد پاياننامه دانشجوي وهابي آکسفورد به دليل ارائة تفسيري غلط از الانزع البطين
به گزارش«شیعه نیوز»، استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس ثابت کرد که جمله "الانزع البطین" در وصف امیر المؤمنین (علیه السلام) به معنی بُریده از شرک و سرشار از علم است و پایان نامه دکترای دانشجوی عربستانی را که در آن می خواست غیر این را ثابت کند، رد کرد.
دانشگاه آکسفورد پایان نامه عثمان الکلبانی دانشجوی عربستانی در زمینه پژوهش های اسلامی را به خاطر اشتباهات زیاد، رفتار ناشایست دانشجو در جلسه دفاع و واکنش غیر مؤدبانه وی به "طارق خان" رئیس هیئت داوری، رد کرد.
یکی از مسائل مورد اختلاف زمانی بود که دانشجو معنی "الانزع البطین" در وصف امیر المؤمنین (ع) را تفسیر کرد و "انزع" را "ریخته شدن موی جلوی پیشانی" و "البطین" را "بزرگی شکم" بیان کرد.
دفاع جانانه استاد دانشگاه آکسفورد از امیر المؤمنین (علیه السلام)
امّا پروفسور طارق خان رئیس هیئت داور به این دانشجو گفت: این تفسیر اشتباه است؛ چرا که این کنیه را به شکل ظاهری آن تفسیر کردی، حال آنکه تفسیر صحیح این کنیه این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و الانزع کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و البطین کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین حضرت (ع) است.
وی ادامه داد: سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (علیه السلام) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام علی (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه در زمان معاصر آن را ترویج داد.
پروفسور طارق خان اشاره کرد: ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و این سخن او هیچ حجتی بر مسلمین ندارد و روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: " يا علي, ان الله قد غفر لك ولذريتك ولشيعتك ولمحبي شيعتك, ولمحبي محبي شيعتك, فابشر فإنك الانزع البطين, منزوع من الِشرك, مبطون من العلم " (ای علی، خداوند تو را و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری )؛ و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد.
طارق خان در خصوص امام علی (ع) به این حدیث امام اشاره کرد که فرمود: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي, ويقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة ولعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص, ولا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً وحولي بطون غرثى, وأكباد حرّى …. أ أقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه 45 نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آزا مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته هیچگاه سیر نشده است یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است! و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد.
رئیس هیئت داوری تاکید کرد: این تفسیر دانشجوی سعودی غلط است که و این تفسیر در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید و حتی روایت های بسیاری وجود دارد که می گوید، معاویه با خوارج برای کشتن جانشین رسول الله (ص) حضرت علی بن ابی طالب (ع)، هم پیمان شدند و او بود که عبد الرحمن بن ملجم را به ارتکاب این جنایت وحشتناک واداشت.
پروفسور الدمنهوری: الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است
پروفسور خالد الدمنهوری عضو هیئت داوران خطاب به دانشجوی عربستانی گفت: اینکه تو نام خلفای پیش از امام علی (ع) را جمله "کرم الله وجهه" آورده ای جایز نیست؛ چرا که امام علی (ع) تنها خلیفه ای است که خداوند او را مورد تکریم قرار داده است برای اینکه امام (ع) مقابل بت سجده نکرده و برعکس خلفای پیش از خود مشرک نبوده است.
وی ادامه داد: سخن تو که گفتی امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود و شجاعت او در مقایسه با خلفای دیگر برجسته و بارز بود و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرد و از طرف دیگر عقل نیز نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد باشد.
👇👇
👇👇
الدمنهوری ادامه داد: مذاهب مختلف مسلمانان آورده اند که امام علی (ع)، "مرحب" را از وسط دو نیم کرد و معروف است که "مرحب" قد بلند بود؛ حال چگونه امام علی (ع) با قد کوتاه می توانسته او را دو نیم کند با این حال که"مرحب" قدی بیش از دو متر و بدنی قوی داشته است. در خصوص "عمرو بن عبد ود" نیز چنین است.
وی افزود: تو می گویی که امام علی (ع) چاق بوده است، مکاتب مختلف فکری مسلمین و از جمله الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است و زمانی که بر اسب سوار می شد، پاهایش روی زمین کشیده می شد.
استاد دانشگاه آکسفورد اشاره کرد: تمامی مسلمانان اجماع داند که امام علی (ع) در جنگ سوار کار و جنگجوی شجاعی بود و در میدان مثل زنبور از جایی به جای دیگر می رفت؛ چگونه به کسی که این خصوصیات بی نظیر و شجاعت بی مانند را دارد، این حرف های ناپسند را نسبت می دهند.
عصبانیت دانشجوی سعودی از سخنان اساتید دانشگاه آکسفورد
بعد از این سخنان دانشجوی سعودی به پروفسور طارق خان و پروفسور الدمنهوری گفت: سخنان شما به کفر نزدیک تر است تا به اسلام .
این حرف وی باعث شد رئیس هیئت داوران به جلسه پایان دهد و پایان نامه را رد کند که در پی آن دانشجوی سعودی با صدای بلند به همه فحش و ناسزا گفت.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴مجلس يازدهم و مساله فرهنگ
🖊احمدحسين شريفي
هر چند جداسازي مسائل انساني و اجتماعي از يکديگر و نگاه استقلالي به تکتک آنها کاري نادرست و بيراهه رفتن است؛ يعني نميتوان فرهنگ را بدون توجه به اقتصاد؛ يا اقتصاد را بدون توجه به مديريت؛ يا مديريت را بدون نگاه به سياست يا سياست را بدون عنايت به آموزش و پرورش و امثال آن تحليل و تبيين کرد. اما بر اهل دقت و انديشه پوشيده نيست که در اين ميان، فرهنگ جايگاهي بس اساسيتر و بنيانيتر از بقيه مسائل دارد. فرهنگ، بنيان و پاية اقتصاد و حقوق و سياست داخلي و خارجي و ساير شؤونات اجتماعي و انساني است؛ اگر فرهنگ جامعهاي اصلاح شود، به تبع آن به بهترين و استوارترين شکل، ساير بخشهاي حيات اجتماعي مردم هم اصلاح خواهد شد. تمرکز بر مسائل اقتصادي و سياسي و غفلت از پايههاي فرهنگي جامعه، همچون ساختن خانه در مسير آب است.
يکي از نهادهايي که ميتواند جهتگيري و ريلگذاري فرهنگي کشور را مشخص کند، مجلس شوراي اسلامي است. به همين دليل رهبر انقلاب در پيامي به مناسبت آغاز به کار مجلس يازدهم خطاب به مجلسيان نوشتند: «در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولويتهاي کشور است». حتي اگر رهبر انقلاب هم بر اين مسأله تأکيد نميکردند، هر کسي که کمترين اطلاعي از وضعيت عمومي کشور يا کمترين درکي از اولويتهاي کشور داشته باشد، اين حقيقت را درک ميکند.
اما مع الاسف نمايندگان مجلس يازدهم در اولين گام عمليِ توجه به اولويتهاي کشور و توجه به سفارشهاي رهبر انقلاب، و در اولين تست سنجش عملکرد، در حوزة توجه به فرهنگ نمرة مردودي گرفتند! نگاهي اجمالي به تعداد و اسامي نمايندگاني که داوطلب عضويت در کميسيونهاي 15گانة مجلس شده بودند، نشانة خوبي براي فهم نظام اولويتها و ترجيحات مجلس يازدهم و همراهي آنان با نيازها و اولويتهاي واقعي کشور و منويات رهبر انقلاب است:
از 253 نفر نماينده فعلي مجلس، براي عضويت در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حدود 70 نفر فرم عضويت را پر کردند؛ براي عضويت در کميسيون صنايع و معادن 67 نفر، کميسيون برنامه و بودجه 58 نفر،کميسيون انرژي 42؛ اما براي عضويت در کميسيون فرهنگي فقط 12 نفر که فقط 6 نفر آنها اولويت اولشان عضويت در اين کميسيون بود و براي کميسيون قضايي و حقوقي هم فقط 3 نفر! ثبت نام کردند!!
اين در حالي است که حداقل نمايندگان لازم براي هر کميسيوني بايد 19 نفر باشند! معنا و مفهوم آن اين است که حداقل هفت نفر از اعضاي نهايي کميسيون فرهنگي و 16 نفر از اعضاي نهايي کميسيون قضايي و حقوقي، اعضايياند که هيچ رغبتي يا هيچ دغدغهاي نسبت به مسائل فرهنگي و حقوقي ندارند!
تأسفبارتر آنکه بسياري از روحانيان مجلس تمايلي براي شرکت در کميسيونهاي اجتماعي و فرهنگي از خود نشان ندادند! بلکه بسياري براي عضويت در کميسيونهاي صنايع و معادن!، کشاورزي!، سياست خارجي و امنيت ملي و انرژي! ثبت نام کردهاند!
به نظر شما آيا ميتوان اميدي به اين مجلس براي پرداختن به اولويت اصلي و بنيادين کشور يعني «فرهنگ» داشت؟ و به نظر شما آيا قانونگذاريها و نظارتهاي چنين مجلسي ميتواند ريلگذاري فعاليتهاي کشور را در مسير اصلي خود قرار دهد؟ و آيا ....
#مجلس_یازدهم
#فرهنگ
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
معارف قسمت ۳.mp3
16.26M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_سوم :
✅ابعاد و لایه های مختلف جنگ نرم
✅ مقایسه جنگ سخت با جنگ نرم
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴قوانين #زیست_اخلاقی
🔹قسمت پنجم: تحمل ابهام و آشفتگي
🖊احمدحسين شريفي
انسان اخلاقي کسي است که:
27.هرگز به موقعيتهاي پيچيده، واکنش فوري و سريع نشان نميدهد. زيرا همواره اين احتمال را ميدهد که بسياري از ابعاد آن براي او نامکشوف باشند.
28.توانايي تحمل ابهام و بلاتکليفي و عدم قطعيت را دارد. به همين دليل از تصميمگيريهاي عجولانه پرهيز ميکند.
29.هرگز بدون فکر و تأمل و سنجش اقدام به کاري نميکند؛ از داوريهاي عجولانه به شدت پرهيز دارد؛ زيرا ميداند کار بدون فکر و تأمل، نشانة بيخردي است؛ ميداند که عجله همراه با خطا و مانع از رسيدن به واقع است؛
30.اتخاذ تصميمهاي مهم در زندگي، مثل ازدواج، شغل، تهية مسکن و امثال آن، بعضاً همراه با ابهام و بلاتکليفي و سردرگمي است؛ بدون برخورداري از اين ويژگي اخلاقي (=تحمل ابهام و آشفتگي)، در چنين مواقعي، به احتمال زياد، دچار تصميمات عجولانه و نهايتاً پشيماني خواهيم شد.
31.انسان اخلاقي کسي است که در جايي که همگان از او انتظار دارند کاري انجام دهد يا سريعتر تصميم بگيرد، به دليل آنکه هنوز نميداند تصميم درست چيست، عليرغم همه دشواريها، بردباري و صبوري پيشه ميکند.
32.بسياري از افراد به دليل آنکه تحمل ابهام و سرگرداني را ندارد؛ به هنگام برخورد با مسألهاي ابهامانگيز، دنبال راهحلي سريع هستند و در خزانة مفاهيم و دانشهاي پيشين خود پاسخي براي آن ميجويند و بدين ترتيب خود را از چنگالهاي آزاردهندة ابهام و حيرت نجات ميدهند! اما انسان اخلاقي کسي است که نه تنها از ابهام و حيرت واهمهاي ندارد که عاشقانه به استقبال آن ميرود؛ حيرت و سؤال را نردبان وصول به فضاهاي جديد و گشودن افقهاي نو ميبيند.
#قواعد_اخلاقی
#تحمل_ابهام
#اخلاق
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
درس ششم 1.mp3
26.48M
🎤فایل صوتی
🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف
#درس_هفتم : #شطحیات در عرفان و تصوف
🔹بحثی درباره سخنان کفرآلود عارفان و صوفیان
⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است
#عرفان
#تصوف
#آسیبشناسی_تصوف
#شطحیات
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴از غربزدگي سياسي تا غربزدگي علمي
🖊احمدحسين شريفي
🔸حاکمان و سياستمداران نقشي انکارناپذير در سوگيري جريان علم و فرهنگ در جامعه دارند. يک حاکم و سياستمدار خودفروخته و خودباخته هرگز نميتواند حامي يک فرهنگ خودباور و عزتمندانه باشد؛ و يا حتي اگر بخواهد، هرگز نميتواند از مراکز علمي مستقل و توانمند و از انديشمندان و عالمان و نخبگان توانا حمايت کند. خودباختگي سياسي و فرهنگي، ثمرهاي جز خودباختگي علمي نخواهد داشت.
وقتي عدهاي از سياستمداران و احزاب سياسي ما باور داشته باشند که جز با اتصال به غرب و با تعامل با آمريکا امکان ادامة حيات و حتي تأمين آب و هوا براي کشور نيست؛ طبيعي است که دانشجو و نخبة علمي ما نيز به دنبال اتصال به آن منبع تأمينکنندة آب و حيات باشد.
وقتي دولتمردان ما قبلة آمال خود را آمريکا و اروپا بدانند، طبيعي است که استاد دانشگاه ما هم تمام هويت و شخصيت علمي خود را در آشنايي با زبان انگليسي و به کار بردن چند اصطلاح انگليسي بداند. و در منابع مطالعاتي و نوشتاري او حتي يک کتاب از تراث علمي و فرهنگي ايران و اسلام نباشد، و به اين کار هم افتخار کند(!)، آيا چنين استادي ميتواند دانشجوياني ايراني اسلامي را پرورش دهد؟
مهاجرت مغزها و علمها، نتيجة مهاجرت و فرار ارادههاست؛ وقتي مديران و مسؤولان کشور، ارادة استفاده و به کارگيري نخبگان را نداشته باشند، عملاً مهاجرت فيزيکي آنان را نيز تسهيل کردهاند؛ وقتي دولتمردان ما دائماً بر طبل ناتواني بکوبند، نخبگاني که در خود توانايي کارهاي بزرگ و تحولات عظيم ميبينند، طبيعي است که چارهاي جز هجرت نميبينند.
#غربزدگي
#فرار_مغزها
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
دانش فقه دانشی زنده یا در حال مرگ؟.mp3
13.36M
🎤 فایل صوتی
🔴 موضوع :
دانش فقه، دانشی زنده یا در حال مرگ؟
✅آیا دانش فقه دانشی زنده و روزآمد است یا دانشی با مسائلی کهنه و قدیمی؟
✅آیا دانش فقه دانشی کارآمد و تاثیرگذار است یا دانشی ناکارآمد و مرده؟
✅آیا دانش فقه متناسب با نیازهای روز جامعه در حال بازسازی خودش هست یا آنکه با روشی ناکارآمد در حال پاسخ به مسائلی تاریخ گذشته است؟
✅آیا کثرت فقها و فتاوی نشانه مرگ فقه است یا شاهدی بر پویایی و کارآیی آن؟
🔷اینها پرسشها یا شبهاتی است که استاد شریفی در این سخنرانی به آنها پاسخ میدهد.
#شبهات_روشنفکران
#فقه
#کارآمدی_فقه
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴ملاصدرا و اصول و فروع دين
🖊احمدحسين شريفي
🔸در ميان اهل ايمان مشهور است که «اصول دين» عبارتند از توحيد، نبوت و معاد و «فروع دين» هم عبارتند از نماز، روزه، زکات، حج، جهاد، خمس، امر به معروف، نهي از منکر، تولي و تبري. بنده نميدانم که براي نخستين بار چه کسي و کي و با چه دليل و معياري چنين اصول و فروع دين را در اين امور منحصر کرده است.
اما جالب است بدانيم که ملاصدرا در کتاب ارزشمند «اسرار الآيات» اصول و ارکان و پايههاي دين را سه چيز و فروع و لواحق و متممات دين را هم سه چيز ميداند:
اصول و ارکان دين از نگاه ملاصدرا عبارتند از: 1) خداشناسي (شناخت خداي متعال، صفات و افعال او)؛ 2) راهشناسي (شناخت صراط مستقيم و مراحل سير و سلوک الي الله و چگونگي سلوک و عدم انحراف از راه مستقيم) و 3) معادشناسي و همچنين شناخت ويژگيها و احوال واصلين به حضرت حق و حالات دورافتادگان از او و زندانيان در عذاب الهي.
فروع، لواحق و متمماتت دين هم عبارتند از: 1) پيامبرشناسي (شناخت فرستادگان الهي؛ کساني که براي دعوت مردم به حق و نجات جانهاي آنان از زندان جهنم، مبعوث شدهاند)؛ 2) نقل سخنان منکران خدا و معاد و آشکارسازي زشتيهاي آنان و بيان گمراهيها و انحرافاتشان؛ به منظور بازداشتن مردم از راه باطل و تثبيت آنان بر صراط مستقيم؛ 3) آموزش ساختن منزلها و مراحل سير الي الله؛ و آموزش بندگي و چگونگي توشهگيري براي معاد و آمادهسازي مرکب سفر قيامت؛ به تعبير ديگر، شناخت چگونگي مواجهه انسان با موجودات انفسي و آفاقي اين جهان؛ يعني چگونگي مواجهه و تربيت نفس و شهوت و غضب که وجودي انفسي دارند (= «تهذيب اخلاق») و همچنين چگونگي مواجهه با والدين و فرزندان و اهل خانه (= «تدبير منزل») و شناخت چگونگي مديريت شهر و مدينه (= «دانش سياست» و «احکام شريعت» احکامي مثل قصاص و ديات و قضاوت و امثال آنها)
#ملاصدرا
#اصول_دين
#فروع_دين
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
جنگ نرم [قسمت چهارم].mp3
14.58M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_چهارم :
✅ تحلیل جنگ نرم بر اساس مولفه ها و ارکان شکل گیری جامعه: نظام باورها، ارزشها و سبک زندگی
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
هدایت شده از شريفي
🔴ورودي شهرها، هويت و ارزشها
🖊احمدحسين شريفي
🔸ورودی شهرها به عنوان نخستين نقطة برخورد بصری با یک شهر، نقشي جدي در ذهنيتسازي گردشگران دارد. وروديها بايد ضمن برخورداري از زیبایی بصری، معرّف جاذبههاي تاریخي و فرهنگي باشند؛ مفاخر و مشاهیر آن را معرفی کنند؛ اندیشمندان معاصر آنان را به رخ بکشانند و نقش کنونی آنها در فرهنگ و هویت انقلابی و اسلامي را بیان کنند.
در گذشته به ورودي شهرها اهميت ميدادند؛ بعضاً ميکوشيدند، هويت اجتماعي و ديني خود را با طراحي آنها به نمايش بگذارند؛ ورودی بسیاری از شهرها به صورت دروازه و مناره بود؛ و اين دو، از جهتي بیانگر هویت واحد ساکنین آن و وحدت و همدلی و همکاری آنان بود؛ گویا همگی اهل یک خانه و اهالي يک مسجد بودند. دروازه قرآن شيراز و دروازه تهران قزوين دو نمونة تاريخي اين فرهنگ هستند.
اما متأسفانه از ابتداي روي کار آمدن رضاخان روند تخريب وروديهاي شهرها و بياعتنايي و بيتوجهي به معياري اسلامي شهرها شروع شد (نخستين شهردار تهران شخصي بود به نام کريم آقاخان بوذرجمهري که از نخستين اقدامات او در تهران اين بود که دستور داد دوازده دروازه ورودي تهران را تخريب کردند!) و اکنون ورودی بسیاری از شهرهای ما، فضايي خستهکننده، کسالتآور و آرامشزدا دارند؛ تعمیرگاهها، تعویض روغنیها، گاراژها، دستفروشها و ... در مبادي ورودي و خروجي شهرها، تأثیری ناخوشایند بر روح و روان میهمانان و حتی اهالی شهر برجاي ميگذارند.
به اميد آنکه بتوانيم ضمن توجه به مقتضيات زمان، گذشتة تاريخي و فرهنگي خود را احيا کنيم.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
درس هشتم 1.mp3
26.96M
🎤فایل صوتی
🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف
#درس_هشتم : تکدی گری
⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است
#عرفان
#تصوف
#آسیبشناسی_تصوف
#تکدی_گری
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat