❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
#آیات_الولایة
#تفاسیر_قرآن
📜الصّادق (علیه السلام)- کُلُ أُمَّهًٍْ یُحَاسِبَهَا إِمَامُ زَمَانِهَا وَ یَعْرِفُ الْأَئِمَّهًُْ أَوْلِیَاءَهُمْ وَ أَعْدَاءَهُمْ بِسِیمَاهُمْ وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی: وَ عَلَی الْأَعْرافِ رِجالٌ وَ هُمُ الْأَئِمَّهًُْ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسِیماهُمْ فَیُعْطُونَ أَوْلِیَاءَهُمْ کِتَابَهُمْ بِیَمِینِهِمْ فَیَمُرُّونَ إِلَی الْجَنَّهًِْ بِلَا حِسَابٍ وَ یُعْطُونَ أَعْدَاءَهُمْ کِتَابَهُمْ بِشِمَالِهِمْ فَیَمُرُّونَ إِلَی النَّارِ بِلَا حِسَابٍ فَإِذَا نَظَرَ أَوْلِیَاؤُهُمْ فِی کِتَابِهِمْ یَقُولُونَ لِإِخْوَانِهِمْ هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ* إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلاقٍ حِسابِیَهْ* فَهُوَ فِی عِیشَةٍ راضِیَة.
📝امام صادق (علیه السلام)- به حساب هر امّتی، امام زمان آن امّت رسیدگی می کند و امامان، دوستداران و دشمنان خود را از سیمای ایشان می شناسند و این کلام خداوند متعال است که فرمود: و بر «اعراف» مردانی هستند. (اعراف/۴۶) که ایشان همان امامان (علیهم السلام) می باشند. که هریک از آن دو را از چهرهشان میشناسند. (اعراف/۴۶) پس نامهی کردار دوستداران خود را به دست راست آنها می دهند و آنان بدون هیچ حسابی از صراط بهسوی بهشت گذر می کنند و نیز نامه کردار دشمنان خود را به دست چپ آنها می دهند و آنان بدون هیچ حسابی بهسوی دوزخ روانه می شوند. چون دوستداران ایشان به نامههای کردارشان می نگرند، به برادران خود می گویند: نامهی اعمال مرا بگیرید و بخوانید! من یقین داشتم که [قیامتی در کار است و] به حساب اعمالم میرسم»! او در یک زندگی [کاملًا] رضایتبخش قرار خواهد داشت. (حاقه/۲۱-۱۹)
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۴ القمی، ج۲، ص۳۸۴/ البرهان
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
🔰دخان مبين يا دود آشكار چيست؟
🕊امين الدين طبرسى (در تفسير مجمع البيان) در تفسير آيۀ «فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِينٍ» يعنى منتظر باش روزى خواهد آمد كه آسمان دودى آشكار مىآورد، ميگويد:
✴️ اين بهنگامى است كه مردم در رجعت از قبر بيرون آمده بدنيا باز ميگردند و ظلمت و تاريكى همه مردم را فرو مىگيرد و آنها ميگويند: اينست عذاب دردناك «رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذابَ إِنّا مُؤْمِنُونَ» خدايا اين عذاب را از ما برطرف كن ما ايمان آورديم. خداوند جواب رد بآنها ميدهد.
و مىفرمايد: «أَنّى لَهُمُ الذِّكْرى وَ قَدْ جاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِينٌ» يعنى: امروز از كجا بياد آوردند كه ايمان بياورند، با اينكه قبلا پيغمبرى آشكار بنزد آنها آمد «ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ» سپس از وى روى برتافتند و گفتند: وى چيزهائى را آموخته و ديوانه است. وقتى وحى بر پيغمبر رسيد و حضرتش از هيبت وحى الهى غش نمود، بي دينان گفتند: پيغمبر ديوانه است سپس على بن ابراهيم اين آيه را ذكر ميكند: «إِنّا كاشِفُوا الْعَذابِ قَلِيلاً إِنَّكُمْ عائِدُونَ» يعنى اندكى از عذاب را برطرف ميكنيم. زيرا شما (بقيامت) عود خواهيد كرد.
💢اگر «يَوْمَ تَأْتِي السَّماءُ بِدُخانٍ مُبِينٍ» روز قيامت باشد نمي فرمود: شما عود مى كنيد. زيرا بعد از آخرت و قيامت حالتى نيست كه مردگان عود بآن كنند. سپس على بن ابراهيم ميگويد: «يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرى إِنّا مُنْتَقِمُونَ» روزى كه باز خواست بزرگ را از مردم مينمائيم ما انتقام از آنها مىگيريم، كه البته اين انتقام و بازخواست در قيامت است.
📝مؤلف: امين الدين طبرسى در ذيل آيۀ فوق فرموده است: وقتى قريش دعوت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را تكذيب نمودند حضرت هم آنها را نفرين كرد كه مبتلا شوند به قحطى نظير قحطى زمان حضرت يوسف قريش هم با دعاى حضرت مبتلا به قحطى سختى شدند، بطورى كه از فرط گرسنگى ميان زمين و آسمان را بصورت دود ميديدند و از روى ناچارى مردار و استخوان ميخوردند. آنگاه متوسل به پيغمبر شدند، حضرت هم از خدا خواست كه ناراحتى آنها را برطرف سازد.
بعضى از دانشمندان گفتهاند: «دخان» در اين آيه كه ميفرمايد: آسمان با دود آشكارى مىآيد از علائم پيش از قيامت است اين دود در گوشهاى كفار و منافقين فرو ميرود، و از حرارت آن، سرهاى مردم مثل سر بريان خواهد شد! افراد با ايمان هم از آن دود حالتى شبيه به زكام و سرماخوردگى پيدا ميكنند تمام زمين از حرارت آن مانند خانهاى مىشود كه آتش در آن افروخته باشند و هيچ روزنهاى هم نداشته باشد، و اين حالت تا چهل روز خواهد ماند.
❇️همچنين على بن ابراهيم مىگويد: «يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِراعاً» روزى كه زمين شكافته مىشود و آنها بسرعت سر از قبر درآورند، يعنى در رجعت.
🕯نيز در تفسير از على بن ابراهيم ميگويد: «حَتّى إِذا رَأَوْا ما يُوعَدُونَ» تا موقعى كه ديدند آنچه را كه بآنها وعده داده شده، اين بينندگان قائم و امير المؤمنين در رجعت ميباشد.
💠نيز در كتاب مزبور از ابو بصير از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه در بارۀ آيه «وَ لَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولى» يعنى: اى پيغمبر رجعت براى تو از دنيا بهتر است، عرض كردم: «وَ لَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى» يعنى چه؟ فرمود: خدا بزودى بهشت را بتو مىدهد تا خشنود گردى.
شيخ طوسى بسند خود از فضل بن شاذان و او بسلسلۀ سند از بريدۀ اسلمى روايت مىكند كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله در ضمن حديثى بامير المؤمنين عليه السّلام فرمود: يا على خداوند در هفت جا تو را با من حاضر ميكند تا آنجا كه فرمود: محل هفتم آنكه در وقتى كه هيچ كس نمانده باشد من و تو هستيم و نابودى احزاب بدست ماست.
📚مهدی موعود، صفحه 1200
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ قُلْ إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلى أَنْ يُنَزِّلَ آيَةً وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ
و گفتند: «چرا نشانه [و معجزهاى] از طرف پروردگارش بر او نازل نمىشود»؟! بگو: «خداوند، قادر است كه نشانهاى نازل كند»؛ ولى بيشتر آنها نمىدانند.
(انعام/ ۳۷)
🌤✨🌤✨🌤✨
📜الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلی أَنْ یُنَزِّلَ آیَةً وَ سَیُرِیکُمْ فِی آخِرِ الزَّمَانِ آیَاتٍ مِنْهَا دَابَّهًُْ الْأَرْضِ وَ الدَّجَّالُ وَ نُزُولُ عِیسَیابْنِمَرْیَمَ (علیه السلام) وَ طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا.
📝امام باقر (علیه السلام)- إِنَّ اللهَ قادِرٌ عَلی أَنْ یُنَزِّلَ آیَةً؛ خداوند در آخر الزّمان نشانهها [و معجزههایی] به شما نشان میدهد که از جملهی آنها دابّهًْ الارض، دجّال، فرودآمدن عیسیبنمریم (علیه السلام) و طلوع خورشید از مغرب است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۷۲ بحارالأنوار، ج۹، ص۲۰۴/ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۸۱/ القمی، ج۱، ص۱۹۸/ البرهان/ نورالثقلین
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ
[آرى]، هنگامىكه آنچه را به آنها يادآورى شده بود فراموش كردند، درهاى همه چيز [از نعمتها] را به روى آنها گشوديم؛ تا [كاملاً] به آن خوشحال شدند [و دل بستند]؛ ناگهان آنها را گرفتيم [و سخت مجازات كرديم]؛ دراينهنگام، همگى مأيوس شدند؛ [و درهاى اميد به روى آنها بسته شد].
(انعام/ ۴۴)
🌤✨🌤✨🌤✨
📜الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِ اللَّهِ فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ قَالَ لَمَّا تَرَکُوا وَلَایَهًَْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ قَدْ أُمِرُوا بِهَا.
📝امام باقر (علیه السلام)- فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْءٍ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ؛ هنگامیکه ولایت علی (علیه السلام) را رها کردند درحالیکه به آن فرمان داده شده بودند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۸۶ بحارالأنوار، ج۳۱، ص۵۲۳
📜الباقر (علیه السلام)- وَ أَمَّا قَوْلُهُ حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ یَعْنِی قِیَامَ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف).
📝امام باقر (علیه السلام)- حَتَّی إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ، منظور قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۸۸ بصایرالدرجات، ص۷۷/ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۹/ البرهان/ القمی، ج۱، ص۲۰۰/ نورالثقلین
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دعای_ندبه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى قمر] [آيهى ٣]
وَ إِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا:سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ
(و چون آيتى را ببينند،روى برمىتابند و مىگويند:(اين) جادويى پىدرپى است.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📜[ ١٧٥]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ في الغيبة،قال:أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد،قال:حدّثنا القاسم بن محمّد بن الحسن بن حازم،قال:حدّثنا عبيس بن هشام النّاشريّ،عن عبد اللّه بن جبلة،عن عبد الصّمد بن بشير،عن أبي عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام،و قد سأله عمارة الهمدانيّ فقال له:
أصلحك اللّه!إنّ النّاس ٥يعيّرونا و يقولون:إنّكم تزعمون أنّه سيكون صوت من السّماء.فقال له:
«لا ترو عنّي و اروه عن أبي،كان أبي يقول:هو في كتاب اللّه إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ فيؤمن أهل الأرض جميعا للصّوت[الأوّل]،فإذا كان من الغد صعد إبليس اللّعين حتّى يتوارى[من الأرض]في جوّ السّماء ثمّ ينادي:ألا إنّ عثمان قتل مظلوما فاطلبوا بدمه،فيرجع من أراد اللّه عزّ و جلّ به شرّا و يقولون:هذا سحر الشّيعة و حتّى يتناولونا و يقولون:هو من سحرهم،و هو قول اللّه عزّ و جلّ: وَ إِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَ يَقُولُوا:
سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ .»
📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب الغيبه گويد:احمد بن محمّد بن سعيد خبرمان داد،گفت:حديثمان داد قاسم بن محمّد بن حسن بن حازم،گفت:حديثمان داد عبيس ابن هشام ناشرى،از عبد اللّه بن جبله،از عبد الصّمد بن بشير،از حضرت امام ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه عمارهى همدانى از آن حضرت سؤال كرده و عرضه داشته بود:
💠أصلحك اللّه !مردمان(غير شيعى)ما را سرزنش مىكنند و مىگويند:شما مىپنداريد كه آوازدهندهاى از آسمان(به نام صاحب اين امر)بانگ خواهد زد؟
✴️ آن حضرت عليه السّلام به او فرمود:
«(آرى،اين را)از من روايت مكن و از پدرم روايت كن.پدرم مىفرمود:اين در كتاب خداوند هست:(اگر بخواهيم،از آسمان آيتى فرود آوريم كه گردنهايشان براى آن به حالت خضوع ماند)
💢پس همهى اهل زمين براى صدا[ى اوّل]ايمان آورند.
💢پس چون فرداى آن روز شود،ابليس لعين[از زمين]فاصله مىگيرد تا در دل آسمان مخفى مىگردد.سپس فرياد مىزند:توجّه كنيد كه عثمان مظلوم كشته شد.پس برايش خونخواهى كنيد.آنگاه هركه خداى-عزّ و جلّ-برايش شرّى خواسته،برمىگردد
❇️و (مردمان)گويند:اين جادوگرى شيعيان است و تاحدّىكه به ما نيز بد خواهند گفت و گويند:اين از جادوهاى آنهاست و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:(و چون آيتى را ببينند،روى برمىتابند و مىگويند:(اين)جادويى پىدرپى است).»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 440
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى طور] [آيهى ٥-٢]
وَ الطُّورِ* وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ* فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ
(سوگند به طور*و كتابى نگاشته*در صحيفهاى گشوده شده.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٢٣٨]أبو جعفر محمّد بن جرير الطّبريّ،قال:عن أبي الحسين محمّد بن هارون، عن أبيه هارون بن موسى،قال:حدّثنا أبو عليّ،عن جعفر بن مالك ،قال:حدّثنا محمّد بن سماعة الصّيرفيّ،عن المفضّل بن عيسى،عن محمّد بن عليّ الهمدانيّ،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام[قال:
«اللّيلة الّتي يقوم فيها قائم آل محمّد عليه السّلام ينزل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و أمير المؤمنين عليه السّلام و جبرائيل عليه السّلام على حراء فيقول له جبرائيل:"أجب"،فيخرج رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم رقّا من حجزة إزاره فيدفعه إلى عليّ عليه السّلام فيقول[له]:"اكتب:
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم،[هذا]عهد من اللّه و من رسوله و من عليّ بن أبي طالب لفلان بن فلان"باسمه و اسم أبيه،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ في كتابه: وَ الطُّورِ* وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ* فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ و هو الكتاب الّذي كتبه عليّ بن أبي طالب عليه السّلام،و الرّقّ المنشور الّذي أخرجه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم من حجزة إزاره .» قلت: وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ و هو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم؟قال:
«نعم،المملي رسول اللّه[صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و الكاتب عليّ عليه السّلام.»
📝ابو جعفر محمّد بن جرير طبرى گويد:از ابو الحسين محمّد بن هارون،از پدرش هارون بن موسى است كه گفت:ابو على حديثمان داد،از جعفر بن مالك،او گفت:
محمّد بن سماعهى صيرفى حديثمان داد،از مفضّل بن عيسى،از محمّد بن على همدانى، از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام[كه فرمود:
🕊«آن شب كه حضرت قائم آل محمّد عليه السّلام قيام مىكند،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم]و اميرالمؤمنين عليه السّلام و جبرائيل عليه السّلام بر فراز حراء فرود مىآيند.
🌸پس جبرائيل به او گويد:
"اجابت كن."آنگاه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم صحيفهاى را از آستين جامهى خويش بيرون مىآورد و آن را به على عليه السّلام مىدهد و[بدو]فرمايد:"بنويس:به نام خداوند بخشايندهى مهربان،[اين]عهدنامهاى است از خداوند و از رسول او و از علىّ بن ابى طالب براى فلان فرزند فلان"به نام او و نام پدرش،
🌟و اين است(معنى)قول خداى-عزّ و جلّ-در كتابش:(سوگند به طور*و سوگند به كتاب نوشتهى مسطور*در صحيفهى گشوده شده)
🌻و اين نامهاى است كه علىّ بن ابى طالب عليه السّلام نوشته و صحيفۀ گشاده شده همان است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم آن را از آستين جامهاش بيرون آورد.»
🌺گفتم:(سوگند به بيت المعمور)،
او رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است؟فرمود:
«آرى،املاكننده رسول خداست و نويسنده على عليه السّلام.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 437
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
کانال حمایت از خط رهبری و مسائل سیاسی روز در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CgS1jwIQEdWDuhpC3q1eVJ
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
AUD-20200601-WA0040.mp3
8.32M
#زیارت_آل_یس
#ادعیه_و_زیارت_امام_زمان_عج
#فرهمند
کانال امین الله ویژه زیارات و ادعیه معصومین
@ZiarateAminAllah1
4_5893164836325426891.mp3
19.31M
🔖منبر کامل
#امام_مهدی_عج
#استاد_میرباقری
🎧 سخنرانی با موضوع «امام مهدی(عج)، سنتهای فراموششده و احکام تعطیلماندۀ الهی»
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مداحی آنلاین - امام زمان(عج) و غم شیعیان آخر الزمان - استاد هاشمی نژاد.mp3
1.61M
#تشرفات
♨️امام زمان(عج) و غم شیعیان آخر الزمان
#سخنرانی
🎤حجت الاسلام #هاشمی_نژاد
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى شمس] [آيهى ٦-٢]
وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها* وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها* وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها* وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها
(سوگند به خورشيد و هنگام اوج درخشندگىاش*و سوگند به ماه كه در پى آن تابان است*و سوگند به روز كه تاريكى را مىزدايد و جهان را روشن مىسازد*و به شب؛ گاهى كه عالم را در پردهى سياهى بركشد.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜محمّد بن العبّاس:[في المعنى]عن محمّد بن القاسم،عن جعفر بن عبد اللّه،عن محمّد بن عبد اللّه،عن محمّد بن عبد الرّحمن ،عن أبي جعفر القمّيّ،عن محمّد بن عمر،عن سليمان الدّيلميّ،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال:
سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها ،قال:
«الشّمس رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم أوضح للنّاس دينهم.»
قلت: وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها ؟قال:«ذاك أمير المؤمنين عليه السّلام تلا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم.»
قلت: وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها ؟قال:«ذاك الإمام من ذرّيّة فاطمة نسل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،فيجلي ظلام الجور و الظّلم،فحكى اللّه سبحانه عنه فقال: وَ النَّهارِ إِذا جَلاّها يعني به القائم عليه السّلام.» قلت: وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها قال:«ذلك أئمّة الجور الّذين استبدّوا بالأمور دون آل الرّسول(صلوات اللّه عليهم أجمعين)و جلسوا مجلسا كان آل الرّسول ١أولى به منهم،فغشوا دين اللّه بالجور و الظّلم،فحكى اللّه سبحانه فعلهم فقال: وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها .»
🖋محمّد بن العبّاس:[در معنى آيات]از محمّد بن القاسم،از جعفر بن عبد اللّه،از محمّد بن عبد اللّه،از محمّد بن عبد الرّحمن،از ابو جعفر قمّى،از محمّد بن عمر،از سليمان ديلمى،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام روايت آورده كه گفت:
⬅️از آن حضرت،راجع به فرمايش خداى-عزّ و جلّ-:(سوگند به خورشيد و هنگام اوج درخشندگىاش)پرسيدم.فرمود:
☀️«خورشيد،رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است.(آن حضرت)براى مردم دينشان را واضح و روشن ساخت.»
⬅️عرض كردم:(و سوگند به ماه كه در پى آن تابان است)
🌙فرمود:«او اميرالمؤمنين است كه در پى رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است.»
⬅️گفتم:(و سوگند به روز كه تاريكى را مىزدايد و جهان را روشن مىسازد)فرمود:
♥️«آن امام از ذرّيّهى فاطمه نسل رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم است كه تاريكى جور و ظلم را مىزدايد.پس خداوند سبحان از او حكايت آورد و فرمود:(و سوگند به روز كه تاريكى را مىزدايد و جهان را روشن مىسازد)منظور از آن،حضرت قائم عليه السّلام است.»
⬅️پرسيدم:(و سوگند به شب گاهى كه عالم را در پردهى سياهى بركشد)؟
⬛️فرمود:«آن امامان جور و ستماند كه به استبداد خود جداى از خاندان رسول(صلوات اللّه عليهم أجمعين) زمام امور را به دست گرفتند و به مسندى تكيه زدند كه آل پيامبر از آنها نسبت به آن شايستهتر بودند.پس دين خداى را با ستم پوشاندند كه خداى سبحان كار آنان را حكايت كرد و فرمود:(و سوگند به شب؛گاهى كه عالم را در پردهى سياهى بركشد).»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 512
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى صف] [آيهى ١٣]
وَ أُخْرى تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ...
(و(تجارت)ديگرى كه آن را دوست داريد:نصرت و يارى از سوى خداوند و فتحى نزديك است.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜عليّ بن إبراهيم،في تفسيره المنسوب إلى الصّادق عليه السّلام:في قوله تعالى:
وَ أُخْرى تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ قال:
«يعني في الدّنيا بفتح القائم عليه السّلام.»
🕯علىّ بن ابراهيم:در تفسير خود-كه منسوب به امام صادق عليه السّلام است-دربارهى فرمودۀ خداى-تعالى-:(و(تجارت)ديگرى كه آن را دوست داريد:نصرت و يارى از سوى خداوند و فتحى نزديك است)آورده است كه آن حضرت فرمود:
♥️«يعنى در دنيا با فتح و پيروزى حضرت قائم عليه السّلام.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 543
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
س فرحزاد 2-9-99.mp3
31.36M
🔖منبر کامل 🔖
#استاد_فرحزاد
💠شخصیت امام حسن عسکری علیه السلام 💠
#امام_حسن_عسکری ع
#امام_مهدی_عج
🕌حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
آذر ۹۹
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
[سورهى يونس] [آيهى ٣٦]
قُلْ:هَلْ مِنْ شُرَكائِكُمْ مَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ؟قُلِ:اَللّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ.أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ يُهْدى؟فَما لَكُمْ؟كَيْفَ تَحْكُمُونَ؟
(بگو(اى پيامبر):آيا هيچكدام از شركاى شما(مشركان) كسى را به راه حق هدايت مىكند؟بگو:تنها خداست كه بهسوى حق هدايت مىفرمايد.آيا آنكه خلق را به حق راهبرى مىكند به پيروى سزاوارتر است يا آنكه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟شما را چه شده است؟چگونه قضاوت مىكنيد؟!)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[٧٥]محمّد بن يعقوب،عن أبي عليّ الأشعريّ:عن محمّد بن عبد الجبّار،عن ابن فضّال و الحجّال،جميعا عن ثعلبة(بن ميمون)،عن عبد الرّحمن بن مسلمة الجريريّ قال:قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:يوبّخونا و يكذّبونا أنّا نقول:[إنّ]صيحتين تكونان،يقولون:من أين تعرف المحقّة من المبطلة إذا كانتا؟
قال:«فما ذا تردّون عليهم؟»قلت:ما نردّ عليهم شيئا.
قال:«قولوا:يصدّق بها إذا كانت من[كان]يؤمن بها من قبل،إنّ اللّه عزّ و جلّ يقول: أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ يُهْدى؟فَما لَكُمْ؟كَيْفَ تَحْكُمُونَ؟ .»
✏️محمّد بن يعقوب از ابو على اشعرى،از محمّد بن عبد الجبّار،از ابن فضّال و حجّال روايت آورده كه هر دو از ثعلبة(بن ميمون)از عبد الرّحمن بن مسلمهى جريرى روايت كردهاند كه گفت:
⬅️به حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم:(مخالفان)ما را نكوهش مىكنند و دروغگو مىشمارند كه مىگوييم:دو صيحه خواهد بود.آنها مىگويند:از كجا معلوم مىشود كه كدام حقيقت است و كدام باطل❓
فرمود:«در پاسخ آنها چه مىگوييد؟»عرض كردم:چيزى در ردّ آنها نمىگوييم.
💟فرمود:«بگوييد:كسى كه پيشتر به آن ايمان داشته است آن را تصديق خواهد كرد.
💎همانا خداى-عزّ و جلّ-مىفرمايد:(آيا آنكه خلق را به حق راهبرى مىكند،به پيروى سزاوارتر است يا آنكه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟پس شما را چه شده است؟چگونه قضاوت مىكنيد؟!).»
📝[٧٧]محمّد بن يعقوب،عن أبي عليّ الأشعريّ:عن محمّد،عن ابن فضّال و الحجّال،عن داود بن فرقد،قال:سمع رجل من العجليّة هذا الحديث،قوله:
«ينادي مناد:"ألا إنّ فلان بن فلان و شيعته هم الفائزون"أوّل النّهار،و ينادي آخر النّهار:"ألا إنّ عثمان و شيعته هم الفائزون"[قال:و ينادي أوّل النّهار منادي آخر النّهار].»
فقال الرّجل:فما يدرينا أيّما الصّادق من الكاذب؟فقال:«يصدّق[ه عليها]من كان يؤمن بها قبل أن ينادى.إنّ اللّه عزّ و جلّ يقول: أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاّ أَنْ يُهْدى؟فَما لَكُمْ؟كَيْفَ تَحْكُمُونَ؟ .»
⁉️محمّد بن يعقوب:از ابو على اشعرى،از محمّد،از ابن فضّال و حجّال از داود بن فرقد روايت آورده كه گفت:مردى از عجليّه اين حديث را شنيد كه:«منادى بانگ مىزند:آگاه باشيد كه فلان فرزند فلان و شيعيانش رستگارند.اوّل روز اين ندا مىشود و در آخر روز منادى ندا مىدهد:آگاه باشيد كه عثمان و پيروانش رستگارند[و همان صداى منادى اوّل روز است كه در آخر روز به گوش مىرسد].»پس آن مرد گفت:
چگونه بدانيم كدام راستگو و كدام دروغگويند؟در جواب گفت :«كسى كه پيش ازآنكه- ندا شود-به آن ايمان داشته،آن را تصديق خواهد كرد.خداى-عزّ و جلّ- مىفرمايد:(آنكه خلق را به راه حق رهبرى مىكند،به پيروى سزاوارتر است يا آنكه هدايت نتواند كرد مگرآنكه خود هدايت شود؟پس شما را چه مىشود؟چگونه قضاوت مىكنيد؟!).»
📜[٧٨]ابن بابويه،قال:حدّثنا محمّد بن الحسن[بن أحمد]بن الوليد[رضي اللّه عنه]قال:حدّثنا الحسين بن الحسن بن أبان،عن الحسين بن سعيد،عن النّضر بن سويد،عن يحيى الحلبيّ،عن الحارث بن المغيرة البصريّ،عن ميمون البان،قال:
كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام في فسطاطه فرفع جانب الفسطاط فقال:
«إنّ أمرنا(لو)قد كان(لكان)أبين من هذه الشّمس(المضيئة).»ثمّ قال:
«ينادي مناد من السّماء:"فلان بن فلان هو الإمام"باسمه،و ينادي إبليس لعنه اللّه من الأرض كما نادى برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم ليلة العقبة.»
✏️ابن بابويه گويد:محمّد بن الحسن[بن احمد]بن الوليد[رضي اللّه عنه]حديثمان داد،گفت:حسين بن حسن بن ابان،از حسين بن سعيد،از نضر بن سويد،از يحياى حلبى،از حارث بن مغيرۀ بصرى،از ميمون البان حديثمان داد،وى گويد:
☀️در محضر امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام در خيمهى آن حضرت بودم.امام عليه السّلام گوشهى خيمه را برداشت و فرمود:«همانا هرگاه امر ما واقع شود،از اين خورشيد درخشان روشنتر خواهد بود.»
⚡️سپس فرمود:«منادىاى از سوى آسمان بانگ خواهد زد كه:فلان فرزند فلان همان امام است-و او را نام مىبرد-و ابليس كه لعنت خدا بر او باد از زمين بانگ خواهد زد؛چنانكه شب عقبه در مورد رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم بانگ زد.»
📝[٧٩]عنه،قال:حدّثنا أبي رضي اللّه عنه،قال:حدّثنا سعد بن عبد اللّه،قال:
حدّثنا محمّد بن الحسين بن أبي الخطّاب،عن جعفر بن بشير،عن هشام بن سالم،عن زرارة،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال:
«ينادي مناد(من السّماء)باسم القائم عليه السّلام.»قلت:خاصّ أو عامّ؟قال:
«عامّ،يسمع كلّ قوم بلسانهم.»قلت:فمن يخالف القائم عليه السّلام و قد نودي باسمه؟ قال:«لا يدعهم إبليس حتّى ينادي[في آخر اللّيل]و يشكّك النّاس.»
🕯از اوست كه گويد:پدرم رضي اللّه عنه حديثمان گفت:سعد بن عبد اللّه حديثمان داد،وى گفت:محمّد بن الحسين بن ابى الخطّاب،از جعفر بن بشير،از هشام بن سالم،از زراره،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام حديثمان داد كه آن حضرت فرمودند:
❣«منادىاى(از سوى آسمان)به نام حضرت قائم عليه السّلام بانگ خواهد زد.»زراره گويد:
⁉️پرسيدم:خصوصى است يا عمومى؟
📣فرمود:«عمومى است.هر قومى آن را به زبان خويش مىشنوند.»
〽️عرض كردم:پس چه كسى با حضرت قائم عليه السّلام مخالفت خواهد كرد؛ در حالى كه نام او ندا مىشود؟
⚠️فرمود:«ابليس آنها را وانخواهدگذارد تا اينكه[در آخر شب]ندا مىكند و مردم را به شك مىاندازد.»
📜[٨٠]و عنه،قال:حدّثنا محمّد بن عليّ ماجيلويه رضي اللّه عنه،عن عمّه محمّد بن أبي القاسم،عن محمّد بن عليّ الكوفيّ،عن أبيه،عن أبي المغرا ،عن المعلّى بن خنيس،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:
«صوت جبرئيل من السّماء،و صوت إبليس من الأرض،فاتّبعوا الصّوت الأوّل،و إيّاكم و الأخير أن تفتتنوا به.»
🖌و از اوست كه گفت:محمّد بن على ماجيلويه حديثمان داد،از عمويش محمّد بن ابى القاسم،از محمّد بن على كوفى،از پدرش،از ابو المغرا،از معلّى بن خنيس،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه فرمود:
🔍«صداى جبرئيل از آسمان است و صداى ابليس از زمين.پس شما از صداى اوّل پيروى كنيد و مبادا كه از صداى بعدى به فتنه درافتيد.»
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 211
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
#تفاسیر_قرآن
وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
ﻭ ﺷﻤﺎ [ ﻃﻲِ ﺭﺍﻩِ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺭﺍ ] ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ .
🔅ایه (٢٩) سوره تکویر
✨✨✨✨✨✨✨
📜در كتاب خرائج و جرائح از امام قائم (عليه السلام) روايت آورده كه در حديثى به كامل بن ابراهيم مدنى فرمود: آمده اى تا از اعتقاد مفوضه سؤال كنى. آنان دروغ گفته اند،
♥️ بلكه قلوب ما ظرفهايى است براى مشيت خداى عزوجل،
❣ وقتى او بخواهد ما مى خواهيم،
✅و خود خداى تعالى فرموده : (و ما تشاون الا ان يشاء الله ).
📖برگرفته از تفسیر المیزان
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84