eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
448 دنبال‌کننده
406 عکس
534 ویدیو
278 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﻫﺮ ﺁﻳﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻳﻢ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻳﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ . ﺁﻳﺎ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ ؟ ! 🔅ایه (١٠٦) سوره بقره ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٨٥٥]١٢-عليّ‌ بن محمّد،عن إسحاق بن محمّد،عن شاهويه بن عبد اللّه الجلاّب قال: كتب إليّ‌ أبو الحسن في كتاب:أردت أن تسأل عن الخلف بعد أبي جعفر و قلقت لذلك فلا تغتمّ‌ فإنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ «لِيُضِلَّ‌ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ‌ حَتّى يُبَيِّنَ‌ لَهُمْ‌ ما يَتَّقُونَ‌» و صاحبك بعدي أبو محمّد ابني و عنده ما تحتاجون إليه،يقدّم ما يشاء اللّه و يؤخّر ما يشاء اللّه «ما نَنْسَخْ‌ مِنْ‌ آيَةٍ‌ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ‌ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها» قد كتبت بما فيه بيان و قناع لذي عقل يقظان. 📝شاهويه بن عبد اللّه جلاّب گفت:حضرت هادى عليه السّلام در نامه‌اى به من نوشتند:پس از ابو جعفر خواستى از آن جانشين بپرسى و از اين جهت نگران بودى.اندوهگين نباش كه خداوند عزّتمند مردمى را كه هدايتشان كرده گمراه نمى‌كند تا امورى كه بايد از آن پروا كنند برايشان بيان نمايد.[توبه(٩):١١٥] و راهبر تو پس از من پسرم ابو محمّد است و آنچه بدان نيازمنديد نزد او است خداوند آنچه را بخواهد پيش انداخته، آنچه را بخواهد عقب مى‌اندازد. 💎آنچه را نسخ كنيم يا آن را به تأخير اندازيم،بهتر از آن يا همانند آن را مى‌آوريم.[بقره(٢):١٠٦]و آنچه را در آن بيان كافى بود براى خردمند بيدار نوشتم. 📚 اصول کافی - جلد2، صفحه 99 محمد بن یعقوب کلینی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[١٥]الطّبرسيّ‌ في الاحتجاج:عن عبد العظيم الحسنيّ‌ رضي اللّه عنه قال: قلت لمحمّد بن عليّ‌ بن موسى عليهم السّلام:[يا مولاي]إنّي لأرجو أن تكون القائم من أهل بيت محمّد الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا. فقال عليه السّلام: «ما منّا إلاّ قائم بأمر اللّه و هاد إلى دين اللّه و لكنّ‌ القائم الّذي يطهّر اللّه به الأرض من الكفر و الجحود و يملأها ١قسطا و عدلا،هو الّذي يخفى على النّاس ولادته و يغيب عنهم شخصه و يحرم عليهم تسميته،و هو سميّ‌ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و كنيّه و هو الّذي تطوى له الأرض،و يذلّ‌ له كلّ‌ صعب،يجتمع إليه من أصحابه عدّة أهل بدر ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من أقاصي الأرض،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً،إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ فإذا اجتمعت له هذه العدّة من أهل الأرض ،أظهر اللّه أمره فإذا كمل له العقد-و هو عشرة آلاف رجل-خرج بإذن اللّه،فلا يزال يقتل أعداء اللّه حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ‌. قال عبد العظيم:فقلت له:يا سيّدي،فكيف يعلم أنّ‌ اللّه قد رضي‌؟قال: «يلقي في قلبه الرّحمة،فإذا دخل المدينة أخرج اللاّت و العزّى فأحرقهما.» 📝شيخ طبرسى در كتاب احتجاج از جناب عبد العظيم حسنى رضي اللّه عنه آورده است كه گويد:به حضرت محمّد بن علىّ‌ بن موسى(امام جواد)عليهم السّلام عرض كردم:[اى مولاى من]اميدوارم آن قائم از خاندان محمّد-كه زمين را از قسط‍‌ و عدل پر مى‌سازد؛ همچنان‌كه از ظلم و جور آكنده شده باشد-شما باشيد.آن حضرت فرمودند: 💎«هريك از ما(امامان معصوم)به‌پادارندۀ امر خداوند و هدايت‌كننده به‌سوى دين خداييم؛ ولى آن قائمى كه خداوند به(دست)او،زمين را از كفر و انكار حق پاك خواهد ساخت و آن را از قسط‍‌ و عدل پر خواهد كرد،كسى است كه: ولادتش بر مردم مخفى مى‌ماند و جسم او از ايشان غايب مى‌گردد و بر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است. اوست هم‌نام و هم‌كنيۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم . و هم اوست كه زمين برايش درنورديده خواهد شد و هرگونه دشوارى برايش آسان خواهد گشت. 🕊از اصحابش،به تعداد اهل بدر،٣١٣ مرد از اطراف زمين به‌سويش جمع خواهند شد و اين است (معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(هركجا باشيد،خداوند همه‌ى شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هر چيز تواناست). 🌺پس اگر اين تعداد از اهل زمين برايش جمع گرديدند،خداوند امرش را آشكار مى‌سازد و چون عقد-كه ده هزار مرد است-برايش كامل شود،به اذن خداوند خروج خواهد كرد.سپس پيوسته دشمنان خدا را مى‌كشد تا اينكه خداى-عزّ و جلّ‌-راضى گردد.» ❓حضرت عبد العظيم گويد:به آن حضرت عرضه داشتم:اى آقاى من!چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده است‌؟(امام عليه السّلام)فرمود: 💞«در قلبش رحمت مى‌افكند.پس هنگامى كه به مدينه داخل گردد،لات و عزّى را بيرون مى‌آورد و آن دو را آتش مى‌زند.» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 69 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی جلسات حضوری خادم الحسین محمد حسین تبع منش
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d کانال قرآن و امام حسین ع http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدوله الزهرائیه http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع @zamenashkbook1 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af کانال فرهنگ عاشقی http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى ممتحنه] [آيه‌ى ١٤] يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ‌ اللّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ قَدْ يَئِسُوا مِنَ‌ الْآخِرَةِ‌ كَما يَئِسَ‌ الْكُفّارُ مِنْ‌ أَصْحابِ‌ الْقُبُورِ (اى كسانى كه ايمان آورده‌اند،هرگز قومى را كه خداوند بر آنان غضب كرده يار و دوست خود مگيريد كه آن‌ها از جهان آخرت نااميدند؛همچنان‌كه كافران از اهل قبور نوميدند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٢٥٣]محمّد بن العبّاس(قال):حدّثنا عليّ‌ بن عبد اللّه،عن إبراهيم بن محمّد الثّقفيّ‌،قال:سمعت محمّد بن صالح بن مسعود،قال:حدّثني أبو الجارود زياد بن المنذر،عن من سمع عليّا عليه السّلام يقول: «العجب كلّ‌ العجب بين جمادى و رجب!»فقام رجل فقال:يا أمير المؤمنين ما هذا العجب الّذي لا تزال تعجب منه‌؟فقال: «ثكلتك أمّك!و أيّ‌ العجب أعجب من أموات يضربون كلّ‌ عدوّ للّه و لرسوله و لأهل بيته‌؟...و ذلك تأويل هذه الآية: يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ‌ اللّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ قَدْ يَئِسُوا مِنَ‌ الْآخِرَةِ‌ كَما يَئِسَ‌ الْكُفّارُ مِنْ‌ أَصْحابِ‌ الْقُبُورِ فإذا اشتدّ القتل قلتم:مات و هلك،و أيّ‌ واد سلك،و ذلك تأويل هذه الآية: ثُمَّ‌ رَدَدْنا لَكُمُ‌ الْكَرَّةَ‌ عَلَيْهِمْ‌ وَ أَمْدَدْناكُمْ‌ بِأَمْوالٍ‌ وَ بَنِينَ‌ وَ جَعَلْناكُمْ‌ أَكْثَرَ نَفِيراً .» 📝محمّد بن العبّاس گويد:علىّ‌ بن عبد اللّه،از ابراهيم بن محمّد ثقفى حديثمان داد. وى گفت:شنيدم محمّد بن صالح بن مسعود گفت:ابو الجارود زياد بن المنذر از كسى برايم حديث گفت كه شنيده بود اميرالمؤمنين عليه السّلام مى‌فرمايد: ❗️«عجب و همه‌ى عجب بين جمادى و رجب است!» مردى به پا خاست و عرضه داشت:يا اميرالمؤمنين ،اين چه شگفتى است كه شما پيوسته از آن در تعجّب‌ايد؟فرمود: ⚠️«مادرت در عزايت بگريد!كدام شگفتى از اين عجيب‌تر كه مردگانى همه‌ى دشمنان خدا و رسول او و اهل بيتش را بزنند؟...و اين است تأويل اين آيه:(اى كسانى كه ايمان آورده‌اند،هرگز قومى را كه خداوند بر آنان غضب كرده يار و دوست خود مگيريد كه آن‌ها از جهان آخرت مأيوس و نااميدند؛همچنان‌كه كافران از اهل قبور نوميدند) ✴️هنگامى كه كشتار شدّت يابد گويند:او مرده و هلاك گشته و به كدام وادى رفته است و همان است تأويل اين آيه:(سپس بار ديگر شما را بر آنان سلطه دهيم و به وسيله‌ى اموال و فرزندان مدد رسانيم و تعداد(افراد)تان را بيشتر سازيم).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 457 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[٦٤٨]١-حدّثني أحمد بن إدريس القمّيّ‌ و محمّد بن يحيى،عن الحسن بن عليّ‌ الكوفيّ‌،عن موسى بن سعدان،عن عبد اللّه بن أيّوب،عن أبي يحيى الصّنعانيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: قال لي:يا أبا يحيى إنّ‌ لنا في ليالي الجمعة لشأنا من الشّأن،قال قلت: جعلت فداك و ما ذاك الشّأن‌؟قال:يؤذن لأرواح الأنبياء الموتى عليه السّلام و أرواح الأوصياء الموتى عليهم السّلام و روح الوصيّ‌ الّذي بين ظهرانيكم يعرج بها إلى السّماء حتّى توافي عرش ربّها فتطوف به أسبوعا و تصلّي عند كلّ‌ قائمة من قوائم العرش ركعتين ثمّ‌ تردّ إلى الأبدان الّتي كانت فيها فتصبح الأنبياء و الأوصياء قد ملئوا سرورا و يصبح الوصيّ‌ الّذي بين ظهرانيكم و قد زيد في علمه مثل جمّ‌ الغفير. 📝ابو يحيى صنعانى گفت:حضرت صادق عليه السّلام به من فرمودند:اى ابو يحيى! 🌠براى ما در شب‌هاى جمعه،امر بزرگى هست. او گويد،من گفتم:جانم به فدايت!چه امرى هست‌؟ 💫فرمود:به ارواح پيامبران گذشته و اوصياى درگذشته و روح وصى‌اى كه در ميان شما است،اجازه داده مى‌شود كه به آسمان بالا بروند و به عرش پروردگار برسند.آن‌گاه آن را هفت بار طواف كرده،در پاى هريك از ستون‌هاى عرش دو ركعت نماز بگزارند،سپس به بدن‌هايى كه بودند بازگردند. ✨پس پيامبران و اوصيا صبح مى‌كنند در حالى كه سرشار از سرورند.و وصى‌اى كه در ميان شما است صبح مى‌كند در حالى كه بسيار به علمش افزوده شده است. 📘 اصول کافی - جلد1، صفحه 541 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى انفال] [آيه‌ى ٨] يُرِيدُ اللّهُ‌ أَنْ‌ يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ (و خدا مى‌خواهد كه حق را به‌وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند و كافران را از بيخ و بن بركند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜العيّاشيّ‌:عن جابر قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن تفسير هذه الآية في قول اللّه-عزّ و جلّ‌-: (يُرِيدُ اللّهُ‌ أَنْ‌ يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ قال: أبو جعفر عليه السّلام: «تفسيرها في الباطن يريد اللّه فإنّه شيء يريده و لم يفعله بعد،و أمّا قوله: (يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ فإنّه يعني يحقّ‌ حقّ‌ آل محمّد. و أمّا قوله: بِكَلِماتِهِ‌ -قال:-كلماته في الباطن،عليّ‌ هو كلمة اللّه في الباطن،و أمّا قوله: وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ فهم بنو أميّة،هم الكافرون يقطع اللّه دابرهم،و أمّا قوله: لِيُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ فإنّه يعني ليحقّ‌ حقّ‌ آل محمّد عليهم السّلام حين يقوم القائم عليه السّلام. و أمّا قوله: وَ يُبْطِلَ‌ الْباطِلَ‌ يعني القائم عليه السّلام،فإذا قام يبطل باطل بني أميّة و ذلك قوله: لِيُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ وَ يُبْطِلَ‌ الْباطِلَ‌ وَ لَوْ كَرِهَ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ .» 🔰عيّاشى به سند خود از جابر آورده كه گفت:از حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام راجع به تفسير اين آيه پرسيدم كه خداى-عزّ و جلّ‌-فرموده است:(و خدا مى‌خواهد كه حق را به وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند و ريشه‌ى كافران را از بن بركند).حضرت ابو جعفر عليه السّلام فرمود: ✅«تفسيرش آن است كه در باطن خدا چنين مى‌خواهد؛زيراكه اين چيزى است كه آن را مى‌خواهد؛ولى هنوز به انجام نرسانده است. ⬅️اين قول خداوند:(حق را به وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند)منظور احقاق حقّ‌ آل محمّد است و اينكه فرموده: ♥️(به وسيله‌ى كلماتش)-(آن حضرت)فرمود:-كلمات او در باطن(مراد است)و على عليه السّلام همان كلمه‌ى خداوند در باطن است ❌و امّا قول خداوند:(و ريشه‌ى كافران را از بيخ و بن بركند)اينان بنى اميّه‌اند،آن‌هايند كافران.خداوند دنباله‌شان را قطع خواهد كرد. اينكه فرمود:(تا حق را تحقّق بخشد)يعنى،حقّ‌ آل محمّد عليهم السّلام را تحقّق بخشد، هنگامى كه حضرت قائم عليه السّلام قيام مى‌كند ✴️ و امّا قول خداوند:(و باطل را محو و نابود سازد)يعنى،حضرت قائم عليه السّلام باطل مى‌سازد كه چون قيام كند،باطل بنى اميّه را از بين خواهد برد و اين است معنى قول خداوند:(تا حق را پايدار و محقّق كند و باطل را محو و نابود سازد؛هرچند مجرمان را ناخوش آيد).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 531 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜٣٤٠-عليّ‌ بن إبراهيم عن أبيه عن حنان بن سدير؛و محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن إسماعيل عن حنان بن سدير عن أبيه قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عنهما فقال:يا أبا الفضل ما تسألني عنهما فو اللّه ما مات منّا ميّت قطّ‍‌ إلاّ ساخطا عليهما و ما منّا اليوم إلاّ ساخطا عليهما يوصي بذلك الكبير منّا الصّغير،إنّهما ظلمانا حقّنا و منعانا فيئنا و كانا أوّل من ركب أعناقنا و بثقا علينا بثقا في الإسلام لا يسكر أبدا حتّى يقوم قائمنا أو يتكلّم متكلّمنا. ثمّ‌ قال:أما و اللّه لو قد قام قائمنا أو تكلّم متكلّمنا لأبدى من أمورهما ما كان يكتم و لكتم من أمورهما ما كان يظهر و اللّه ما أسّست من بليّة و لا قضيّة تجري علينا أهل البيت إلاّ هما أسّسا أوّلها فعليهما لعنة اللّه و الملائكة و النّاس أجمعين. 📝سدير گويد:از امام باقر عليه السّلام در ارتباط‍‌ با آن دو نفر سؤال كردم! 🔷فرمود:اى سدير! درباره آن دو از من چه مى‌پرسى‌؟به خدا سوگند هرگز كسى از ما نمرده مگر اينكه سخت بر آن دو خشمناك بوده و امروز كسى از ما زنده نيست مرگ اينكه بر آن دو خشمناك است. 🔶بزرگسال از ما خردسال ما را سفارش به خشم بر آن دو مى‌نمايد. آن دو نفر در ارتباط‍‌ با حق ما بر ما ستم كردند و غنيمت ما را از ما دريغ داشتند و آن‌دو نخستين كسانى بودند كه بر ما مسلط‍‌ شدند و در اسلام راه شورشى بر ما گشودند كه مسدود نگردد تا قائم عليه السّلام قيام كند و سخنگوى ما سخن گويد. 🔷سپس فرمود:آگاه باشيد به خدا سوگند وقتى‌كه قائم ما عليه السّلام قيام نمود و سخن‌گوى ما سخن گفت آنچه از كارهاى آن دو نفر كه كتمان مى‌شد آشكار خواهد نمود و بدعت‌هايى كه گذاشتند از ميان بردارد، 🔶به خدا سوگند هيچ گرفتارى و جريانى براى ما خاندان پى‌ريزى نشده و به وقوع نپيوندد جز اينكه آن دو نفر بنيان‌گذار آن هستند،لعنت خدا و ملائكه و همه مردم بر آنان باد. 📚الروضة من الکافی، صفحه 502 محمدبن یعقوب کلینی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى توبه] [آيه‌ى ٣٤] وَ الَّذِينَ‌ يَكْنِزُونَ‌ الذَّهَبَ‌ وَ الْفِضَّةَ‌ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ فَبَشِّرْهُمْ‌ بِعَذابٍ‌ أَلِيمٍ‌ (و آنان را كه طلا و نقره مى‌اندوزند و در راه خداوند انفاق نمى‌كنند به عذاب دردناكى بشارت ده.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٦٤]محمّد بن يعقوب:عن محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن محمّد بن سنان،عن معاذ بن كثير،قال:سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول: «موسّع على شيعتنا أن ينفقوا ممّا في أيديهم بالمعروف،فإذا قام قائمنا عليه السّلام حرّم على كلّ‌ ذي كنز كنزه حتّى يأتيه به فيستعين به على عدوّه،و هو قول اللّه عزّ و جلّ‌ في كتابه: وَ الَّذِينَ‌ يَكْنِزُونَ‌ الذَّهَبَ‌ وَ الْفِضَّةَ‌ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ فَبَشِّرْهُمْ‌ بِعَذابٍ‌ أَلِيمٍ‌ .» 📝محمّد بن يعقوب از محمّد بن يحيى،از احمد بن محمّد،از محمّد بن سنان،از معاذ ابن كثير آورده است كه گفت:شنيدم حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: 🌺«بر شيعيانمان اين توسعه داده شده است كه ازآنچه در اختيار دارند به نيكى انفاق كنند.پس هرگاه قائم ما عليه السّلام به پا خيزد،انباشتن ثروت را بر هر گنجينه‌دارى تحريم خواهد كرد تا اينكه آن را بياورد و حضرتش به وسيله‌ى آن بر دشمن خويش يارى جويد و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-در كتاب خود كه:(و آنان را كه طلا و نقره مى‌اندوزند و در راه خداوند انفاق نمى‌كنند به عذاب دردناكى بشارت ده).» . 📜[٦٦]عنه،بإسناده:عن الحسين بن علوان،عن من ذكره عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: «إنّ‌ المؤمن إذا كان عنده من ذلك شيء ينفقه على عياله ما شاء،ثمّ‌ إذا قام القائم عليه السّلام[ف‍‌]يحمل إليه ما عنده ممّا بقي من ذلك يستعين به على أمره،فقد أدّى ما يجب عليه.» 📝هم از اوست كه به سند خود از حسين بن علوان،از كسى كه او را ياد كرد،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام آورده كه فرمود: ✅«همانا اگر نزد مؤمن چيزى از آن(گنجينه)باشد،آنچه بخواهد براى خانواده‌ى خود مصرف مى‌كند،سپس هرگاه حضرت قائم عليه السّلام قيام كند،هرچه را از آن مال نزدش باقى مانده به پيشگاه آن حضرت تقديم دارد كه در راه پيش‌برد امر خود،از آن يارى جويد.چنين كسى آنچه را بر او واجب بوده انجام داده است.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 189 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
سلام علیکم برای دیدن مطالب امام رضا علیه السلام لطفا هشتکهای بالا را بعد از ورود به کانال و مقتل امام حسین ع بزنید ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜مفضل به امام جعفر صادق (ع) عرض کرد آقا تأويل «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» چيست‌؟ (يعنى چگونه امام زمان بر همه اديان غالب مى‌شود) 💎حضرت فرمود: تأويل آن اين آيه است: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ»: يعنى: چندان از مشركان بكشيد كه ديگر فتنه‌اى در ميان مردم نباشد و همۀ دين براى خدا باشد. 🌺اى مفضل بخدا قسم! اختلاف را از ميان ملل و اديان برميدارد و همۀ دينها يكى مى‌شود چنان كه خدا فرموده: 🔅 «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» و هم فرموده: 🔅«وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» يعنى هر كس دينى جز دين اسلام را بپذيرد هرگز از وى پذيرفته نميشود و او در عالم آخرت از زيانكاران خواهد بود. ❓مفضل گفت: آقا! آيا دينى كه پدران او ابراهيم و نوح و موسى و عيسى و محمد داشتند، همان دين اسلام بود؟ 🔶فرمود: آرى همين دين اسلام بود، نه غير آن! عرض كردم: دليلى از قرآن بر اين مطلب داريد؟ فرمود: آرى از اول تا آخر قرآن پر از دليل است. از جمله آيه: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» ميباشد. و ديگر اين آيه: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ» يعنى اسلام دين پدر شما ابراهيم است و اوست كه شما را مسلمان ناميد. 🔷و ديگر آيه ايست كه خداوند در داستان ابراهيم و اسماعيل از زبان آنها نقل ميكند كه گفتند: «وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً»يعنى: خدايا ما دو نفر را دو تن مسلمان و تسليم‌شدۀ خود قرار ده، و از اولاد ما نيز مردمى مسلمان بيرون آور . 🔶و ديگر اين آيه در داستان فرعون است كه ميفرمايد: «حَتّى إِذا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: وقتى فرعون ميخواست غرق شود، گفت: ايمان آوردم كه جز خداوند يگانه‌اى كه بنى اسرائيل باو ايمان آوردند، خدائى نيست و اينك من از مسلمانان هستم. 🔷و در داستان سليمان و بلقيس ملكه سبا ميفرمايد: «وَ أْتُونِي مُسْلِمِينَ» يعنى: در حالى كه تسليم شده‌ايد، نزد من بيائيد، و چون بلقيس بنزد سليمان آمد گفت: «أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمانَ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» يعنى من با سليمان در پيشگاه خداوند جهانيان اسلام آورديم 🔶و از زبان عيسى بن مريم عليهما السلام ميفرمايد: «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللّهِ» يعنى عيسى گفت: كسانى كه ميخواهند با پذيرش دين خدا مرا يارى نمايند كيستند؟ «قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ آمَنّا بِاللّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ» يعنى حواريون گفتند: ما ياوران دينى تو هستيم ما ايمان بخدا آورديم و شاهد باش كه ما مسلمان هستيم! 🔷و در آيه ديگر ميفرمايد: «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» يعنى: آنچه در آسمانها و زمين است با ميل و بى‌ميلى اسلام آوردند 🔶و در داستان لوط ميفرمايد: «فَما وَجَدْنا فِيها غَيْرَ بَيْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: ما در آنجا بيشتر از يك خانه از مسلمانان نيافتيم 🔷 و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «قُولُوا آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا..» «لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: بگوئيد: ايمان آورديم بخدا و آنچه از طرف خدا براى ما نازل شده و بين هيچ يك از پيغمبران فرق نميگذاريم و ما براى او اسلام آورديم. 🔶و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ» الى قوله «وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: آيا شما حاضر بوديد هنگامى كه مرگ يعقوب فرا رسيد تا آنجا كه فرمود: و ما همه براى او اسلام آورديم. 📗مهدی موعود، صفحه 1148 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى سبأ] [آيه‌ى ١٩] وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً‌ ظاهِرَةً‌ وَ قَدَّرْنا فِيهَا السَّيْرَ.سِيرُوا فِيها لَيالِيَ‌ وَ أَيّاماً آمِنِينَ‌ (و ما ميان ايشان و قريه‌هايى كه آن‌ها را بركت داده‌ايم، قريه‌هاى آشكارى قرار داديم؛با فاصله‌هاى كوتاه و نزديك به هم(و گفتيم:)در ميان آن‌ها،شب‌ها و روزها با ايمنى مسافرت كنيد.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[١٩٦]ابن بابويه،بإسناده عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في حديث في معنى الآية قال: «يا أبا بكير سِيرُوا فِيها لَيالِيَ‌ وَ أَيّاماً آمِنِينَ‌ -فقال:-مع قائمنا أهل البيت عليهم السّلام.» 📝ابن بابويه به سند خود از حضرت ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام ضمن حديثى در معنى آيه آورده است كه فرمود: 💎«اى ابو بكير(در ميان آن‌ها در شب‌ها و روزها با ايمنى مسافرت كنيد).»آن‌گاه امام عليه السّلام فرمود:«با قائم ما اهل البيت عليهم السّلام.» 📜[١٩٧]الشّيخ الطّوسيّ‌،في الغيبة،قال:روى محمّد بن عبد اللّه بن جعفر الحميريّ‌،عن أبيه،عن محمّد بن صالح الهمدانيّ‌،قال:كتبت إلى صاحب الزّمان عليه السّلام:إنّ‌ أهل بيتي يؤذونني و يقرّعوني بالحديث الّذي روي عن آبائك عليهم السّلام أنّهم قالوا:«خدّامنا و قوّامنا شرار خلق اللّه.»فكتب: «و يحكم!ما تقرءون ما قال اللّه تعالى: وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً‌ ظاهِرَةً‌ ؟!فنحن-و اللّه-القرى الّتي بارك(اللّه)فيها و أنتم القرى الظّاهرة.» 📝شيخ طوسى در كتاب غيبت گويد:محمّد بن عبد اللّه بن جعفر حميرى،از پدرش، از محمّد بن صالح همدانى روايت كرد كه گفت:به حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام نوشتم كه:خاندانم مرا-به آن حديثى كه از پدران شما عليهم السّلام روايت شده كه ايشان فرموده‌اند: «خدمتگزاران و كارگزاران ما بدترين خلق خدايند»-مى‌آزارند و سرزنش مى‌كنند. حضرتش عليه السّلام در جواب نوشت: «واى بر شما!مگر نمى‌خوانيد آنچه را خداى-عزّ و جلّ‌-فرموده است:(و ما ميان ايشان و قريه‌هايى كه آن‌ها را بركت داده‌ايم،قريه‌هاى آشكارى قرار داديم)؟! 🔺ماييم-به خدا سوگند-آن قريه‌هايى كه خداوند در آن‌ها بركت نهاده و شماييد قريه‌هاى آشكار.» 📜[١٩٨]و رواه ابن بابويه في غيبته،قال:حدّثنا أبي و محمّد بن الحسن،قالا: حدّثنا عبد اللّه بن جعفر الحميريّ‌،عن محمّد بن صالح الهمدانيّ‌،عن صاحب الزّمان عليه السّلام...الحديث إلى آخره. 📝نيز ابن بابويه در غيبت خود آن را روايت كرده است:پدرم و محمّد بن الحسن حديثمان دادند،گفتند:عبد اللّه بن جعفر حميرى حديثمان داد،از محمّد بن صالح همدانى،از صاحب الزّمان عليه السّلام...و حديث را تا آخرش آورده است. اين تفسير براى اين آيه به اين معنى از امام باقر و امام صادق و امام كاظم عليهم السّلام نيز روايت گرديده و همه در كتاب البرهان ياد شده است. 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 372 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 در كتاب «منتخب البصائر» از محمد بن طيار از آن حضرت روايت كرده است كه در تأويل آيۀ: ✨«وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً» يعنى: و روزى كه برانگيخته ميكنيم از هر گروهى، جمعى را. فرمود: هر مؤمنى كه كشته شده باشد؛ بدنيا برميگردد تا (بعد از زندگى مجدد) به مرگ طبيعى بميرد و هر مؤمنى كه مرده باشد، به دنيا برميگردد تا كشته شود (و به ثواب شهادت نائل گردد). 📝جابر جعفى گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير آيه ✨ «وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ»... يعنى اگر در راه خدا كشته شديد يا مرديد... سؤال شد، 🔍فرمود: اى جابر آيا ميدانى راه خدا كدام است‌؟ عرض كرد نه بخدا مگر اينكه از شما بشنوم. ❣ فرمود: كشته شدن در راه على و اولاد اوست. 🕯هر كس در راه محبت او كشته شود، در راه خدا كشته شده است و هيچ كس نيست كه ايمان به اين آيه داشته باشد، مگر اينكه كشته شدن و مرگى در پيش دارد، 💎به اين معنى كه اگر كشته شود دوباره برانگيخته مى‌شود تا بميرد، و اگر مرد، برانگيخته مى‌شود تا اينكه كشته شود، نظير اين روايت در تفسير عياشى هم ذكر شده است. 📚مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜در تفسير عياشى اين روايت بسند ديگر هم از فيض بن ابى شيبه نقل شده است. و هم در كتاب مزبور از جابر بن يزيد جعفى از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام نقل كرده كه در تفسير ✨ «يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُقُمْ فَأَنْذِرْ» 🌠 فرمود: مقصود از «مدثر» محمد صلّى اللّه عليه و آله و آمدن آن حضرت در زمان است كه مردم را از نافرمانى خدا برحذر ميدارد. 🌠و در آيۀ ديگر كه خدا ميفرمايد: ✨«إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَرِنَذِيراً لِلْبَشَرِ» نيز مقصود پيغمبر است كه در رجعت بدنيا بازگشته بشر را از معصيت خدا برحذر ميدارد، 🌠و هم در آيه ديگرى كه مى‌فرمايد: ✨«وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاّ كَافَّةً لِلنّاسِ» مقصود آن حضرت است كه خدا او را در رجعت براى هدايت و تأمين حوائج تمام مردم جهان برانگيخته مى‌گرداند. 📚مهدی موعود، صفحه 1189 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 صدوق در كمال الدين از ابن ابى عمير و او از ابن اذينه روايت كرده كه گفت: حضرت صادق فرمود: پدرم فرمود: جدم امير المؤمنين صلوات اللّه عليه فرمود: 🔍 پسر هند جگر خوار (سفيانى) از بيابان يابس بيرون مى‌آيد. او مردى متوسط القامه، صورتش وحشتناك و سرش ضخيم است و رويش آبله دارد. اگر او را ببينى خيال ميكنى يك چشمى است. او از اولاد ابو سفيان مى‌باشد. او خروج ميكند و بزمين آرام مى‌آيد و بر منبر آن مى‌نشيند. 📝و نيز در آن كتاب از موسى بن اعين روايت نموده كه امام صادق عليه السّلام فرمود: 💢آمدن سفيانى امرى حتمى است. از موقع آمدن وى تا آخر كارش جمعا پانزده ماه است، شش ماه جنگ مى‌كند وقتى پنج منطقه را بتصرف آورد نه ماه سلطنت مى‌كند و يك روز بيش از آن نمى‌ماند. 💠هم در غيبت نعمانى از معلى بن خنيس نقل كرده كه گفت: شنيدم حضرت صادق مى‌فرمود: بعضى از وقايع حتمى است كه بايد روى دهد و بعضى غير حتمى است (كه ممكن است بعللى اتفاق نيافتد) و از جمله امور حتميه خروج سفيانى در ماه رجب است. 📜و هم در كتاب مزبور زراره از برادرش عبد الملك بن اعين روايت مى‌كند كه گفت: در خدمت حضرت باقر عليه السّلام بودم كه از قائم سخن بميان آمد، من گفتم: 🔺اميدوارم كه بزودى قائم ظهور كند و سفيانى هم نباشد، حضرت فرمود: نه! بخدا قسم! آمدن سفيانى حتمى است و ناچار بايد بيايد. 📝از عبد اللّه بن ابى يعفور روايت نموده كه گفت: امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: ✴️براى بنى عباس و مروانى واقعه‌اى در قرقيسا روى ميدهد كه در آن جوانان نورس پير ميشوند. خداوند پيروزى را نصيب آنها نميگرداند، و به پرندگان آسمان و درندگان زمين فرمان ميدهد كه گوشت ستمگران را بخوريد سپس سفيانى خروج ميكند. 📜از حرث روايت نموده كه امير المؤمنين فرمود: مهدى ديدگانى جالب، موئى مجعد، و خالى بر گونه دارد و ابتداى قيامش از جانب شرق است در آن هنگام سفيانى نيز خروج ميكند و باندازۀ مدت حاملگى يك زن يعنى نه ماه سلطنت مى‌كند. او در شام خروج مى‌كند و مردم شام از وى اطاعت مى‌كنند. جز يك عده كه بر عقيدۀ حق استوارند خداوند آنها را از پيوستن به او حفظ مى‌كند. 💥سفيانى با لشكرى جرار به «بيداء» مدينه مى‌آيد. وقتى به «بيداء» رسيد، خدا او را بزمين فرو ميبرد (البته با لشكرش) و اينست معنى اين آيۀ شريفه ✨«وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ». 📚مهدی موعود، صفحه 1035 علامه محمد باقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_5906833939112133645.pdf
2.09M
#کتب_زیارات_ادعیة #کتب_تفسیر_و_شرح_ادعیه_و_زیارات 📚شرح قرآنی دعای ندبه pdf حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى @zameneashkbook
سلام علیکم برای دیدن مطالب امام رضا علیه السلام لطفا هشتکهای بالا را بعد از ورود به کانال و مقتل امام حسین ع بزنید ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
تنهاترین امام زمین مقتدای شهر.mp3
6.3M
✅ تنهاترین امام زمین مقتدای شهر 🎤 ✅ جهت سلامتی، تعجیل و تسهیل در ظهور مظلوم‌ترین امام، مهدی (عج): صلوات با ذکر فرج یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
[فرستاده شده از مظلوم‌ترین امام، مهدی عج] [ عکس ] ✅ مهدیا!!! بی تو این فاصله ها طاقت من را برده ساعتم زنگ زده، عقربه هایش مرده کاش باور کنی از دوری تو "دلتنگم" این دل خسته ام از دوری تو پژمرده http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84