❖﷽❖
#علائم_ظهور
#بعد_از_ظهور
📜در حديث مفضّل از امام صادق عليه السّلام آمده كه فرمود:اى مفضّل!
🕋او تنها ظاهر مىشود و به سوى خانۀ خدا به تنهايى مىرود و تنها وارد كعبه مىگردد و در حال تنهايى شب بر او فرا مىرسد،پس چون ديدگان به خواب رود و سياهى شب سايه افكند،جبرئيل و ميكائيل و فرشتگان در صفوف متشكّل بر او فرود مىآيند،پس جبرئيل معروض مىدارد:«يا سيّدي قولك مقبول و أمرك جائز»؛اى سرور من!فرمانت پذيرفته و دستورت اجرا مىشود.
پس دست بر صورتش مىكشد و مىگويد:
✨ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ؛ (زمر/74)
حمد خداى را كه به وعدۀ خويش دربارۀ ما وفا كرد و زمين را ميراث ما ساخت،هرجاى بهشت كه خواهيم منزلگاه خود قرار دهيم،پاداش عملكنندگان چه نيكو است.
🕋آنگاه ميان ركن و مقام مىايستد و فريادى مىكشد و مىفرمايد:اى نقباى من؛(سركردگان ارتش آن حضرت)و اى وابستگان خاصّ من؛و اى كسانى كه خداوند شما را-پيش از ظهورم- براى يارى من بر روى زمين ذخيره كرده!با خواست و رغبت نزد من آييد.
🕊پس فرياد آن حضرت به گوش آنها مىرسد درحالىكه در محرابها و بر رختخوابهاى خود در شرق و غرب زمين قرار دارند و همان يك صدا به گوش همۀ آنان مىرسد،پس به آن حضرت پاسخ مثبت مىدهند و به سوى آن صدا مىشتابند و در عرض يك چشم بر هم زدن در پيشگاه او بين ركن و مقام حاضر مىشوند.
💫پس خداوند-عزّ و جلّ-به نور امر مىكند كه مانند عمودى از زمين تا آسمان كشيده مىشود،كه از آن نور هرمؤمنى كه به روى زمين است استفاده خواهد كرد و نورى از درون خانهاش آشكار مىگردد،پس نفوس مؤمنين به آن نور خوشنود مىگردد.
❓(تا اينكه مفضّل عرضه داشت):اى سرور من!آيا در مكّه مقيم مىشود؟
💠فرمود:نه،اى مفضّل!بلكه مردى از خاندانش را در آنجا جانشين خود مىسازد،پس هرگاه از مكه حركت كند به آن مرد حمله مىكنند و او را مىكشند،پس آن حضرت بازمىگردد،ايشان به خدمتش مىآيند،درحالىكه ترسان و سربهزير افكنده باشند،گريه و تضرّع مىكنند و عرضه مىدارند:اى مهدى آل محمد عليهم السلام توبه مىكنيم.پس آن حضرت آنان را نصيحت و موعظه نموده و هشدار مىدهد و بر آنها جانشين مىگمارد و دوباره حركت مىكند.ولى باز هم بر آن جانشين يورش مىبرند و او را مىكشند،پس ياران خودش از جنّيان و نقبا را به سوى آنها مىفرستد و مىفرمايد:بازگرديد به سوى آنها و كسى را باقى نگذاريد،مگر آنكه ايمان بياورد.
و اگرنه اين بود كه رحمت پروردگار همه را فرامىگيرد،و من آن رحمت هستم با شما به سوى آنها بازمىگشتم،زيرا كه به تحقيق اينها عذرها را بين خود و خداى خودشان و من قطع كردند. پس به سوى آنان مراجعت مىكنند،به خدا قسم از صد تن يكى باقى نمىماند،قسم به خدا از هزار يكى باقى نمىماند.
❓مفضّل مىگويد:گفتم:اى سيّد من!خانۀ مهدى عليه السّلام كجا خواهد بود و مؤمنان كجا جمع مىشوند؟
💎فرمود:سراى حكومت آن حضرت كوفه و مجلس حكم و فرمانروايى او مسجد جامع آن،و بيت المال و محل تقسيم غنائم مسلمين مسجد سهله،و جاى خلوتهاى آن حضرت،سرزمين صاف و مسطح و سفيد نجف است.
❓مفضّل عرضه داشت:اى مولاى من!آيا همۀ مؤمنين در كوفه خواهند بود؟
❣فرمود:آرى قسم به خدا!هيچ مؤمنى باقى نمىماند مگر اينكه در آن،يا در حوالى آن خواهد بود .
📙مکیال المکارم - جلد1، صفحه 120
محمدتقی اصفهانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#فتنه_های_آخرالزمان
📝در غيبت نعمانى از محمد بن خلاد روايت ميكند كه گفت: از حضرت موسى كاظم عليه السّلام شنيدم ميفرمود:
✨ «المأَ حَسِبَ النّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ»
يعنى: آيا مردم گمان كردند كه (خداوند) آنها را بحال خود ميگذارد كه بگويند ايمان آورديم و امتحانى هم ندهند؟(عنکبوت/2)
سپس (حضرت از من پرسيد در اين آيۀ شريفه) مقصود چه امتحانى است؟ عرض كردم: قربانت گردم بنظر ما مقصود آزمايش در امر دين است.
فرمود: مانند طلا امتحان ميشوند و باز فرمود: همچون طلا خالص مىگردند!
🌠 و نيز در آن كتاب بسند خود از امام محمد باقر عليه السّلام نقل كرده كه براوى فرمود: اين داستان شما (انتظار ظهور مهدى موعود) دلها از آن ميرمد - آنهم دلهاى مردان! پس شمهاى از اين داستان را براى آنها بيان كنيد، و هر كس اعتقاد پيدا كرد بيشتر بيان كنيد و هر كس منكر شد شما هم او را رها نمائيد.
✴️زيرا امتحانى در پيش است كه اهل راز و افراد زيرك از آن سالم نمىمانند. تا جايى كه اشخاص موشكاف هم كه يك مو را دو نصف ميكنند بورطۀ آن در مىافتند، تا آنجا كه جز ما و شيعيان ما كسى (بعقيده راسخ و صحيح) باقى نميماند.
📗مهدی موعود، صفحه 882
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
💫 امام صادق (ع) فرمودند:هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند.
سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانهاش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمىدانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند.
❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مىكنند؟
✴️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند.
❓عرض كردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟
❇️ فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعتكننده و بيعتگيرندگان آن را لعنت كند.
✅بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مىكند و نورى از آن ميجهد و ميگويد:
اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند:
✨«إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است.(فتح/10)
🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مىكنند.
📚مهدی موعود صفحه1155
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📝خداوند در ایه 39سورا انفال میفرماید: وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ :اين خطاب به پيامبر و مؤمنان است:براى اينكه با كفار جنگ كنند و فتنۀ شرك را ريشه كن سازند.منظور اين است:جنگ كنيد تا كافرى كه بدون پيمان باشد،باقى نماند.زيرا كافرى كه پيمانى ندارد،در ميان قوم خود نفوذ دارد و آنها را بدين خود دعوت مىكند و در دين خدا فتنه ايجاد مىكند.
وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ و اهل حق و باطل،همه بر دين حق اجتماع كنند و داراى عقايد صحيح گردند.يعنى:بر اثر اجتماع مردم بر دين حق،همۀ دين از خداوند خواهد بود.
🌠زراره و ديگران از امام صادق(ع)نقل كردهاند كه:هنوز تاويل اين آيه،فرا نرسيده است.هنگامى كه قائم ما قيام كند،كسانى كه در آن زمان بر روى زمين باشند،تاويل اين آيه را خواهند ديد و دين محمد(ص)، جهان را فرا خواهد گرفت و مشركى بر روى زمين باقى نخواهد ماند،
✅چنان كه خداوند مىفرمايد: «يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً »(نور ٥٥:مرا مىپرستند و چيزى را شريك من نمىسازند)
فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ :اگر از كفر،دست بردارند،خداوند بظاهر و باطن ايشان بصير است و پاداش آنها را مىدهد.
وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَوْلاكُمْ نِعْمَ الْمَوْلى وَ نِعْمَ النَّصِيرُ :و اگر از دين خدا و طاعتش روى گردان شوند،بدانيد كه خداوند،ياور و نگهبان و سرور شماست.او سرور و نگهبان و ياور خوبى است و مؤمنين را در راه فرمانبردارى يارى مىكند و ياران خود را بخود وانمىگذارد .
📚 تفسير مجمع البيان - 10، صفحه 218
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#بعد_از_ظهور
📜 در تفسير محمد بن العباس ماهيار و فرات بن ابراهيم و مناقب شاذان بن جبرئيل از حضرت امام جعفر صادق (ع) روايت كردهاند در تأويل قول حقتعالى
✨يَوْمَ تَرْجُفُ الرّاجِفَةُ تَتْبَعُهَا الرّادِفَةُ(نازعات/6)
يعنى روزى كه ميلرزند حركت كنندهها و متحرك گردند آنها كه ساكن بودند و از پى آنها مىآيد هر چه در رديف آنست فرمود كه راجفة حسين ابن على است و رادفة على بن ابى طالب است و اول كسى كه از قبر بيرون آيد حسين بن على است با هفتاد و پنج كس و آنست تأويل قول حقتعالى إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا(غافر/51) در رجعت
🕊و حسن ابن سليمان از كتاب تنزيل روايت كرده است از جناب امام جعفر صادق (ع) كه
✨كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(تکاثر/3)
يعنى در #رجعت
ثُمَّ كَلاّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ(تکاثر/4)
يعنى در قيامت
💎و محمد بن العباس بسند معتبر از حضرت امام محمد باقر روايت كرده است در تفسير قول حقتعالى
✨ إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ (شعراء/4)
يعنى اگر خواهيم ميفرستيم بر ايشان از آسمان آيتى پس ميگردد گردنهاى ايشان از براى اين آيت ذليل حضرت فرمود گردنهاى بنى اميه براى آن آيت ذليل و خاضع ميگردد و آيت آنست كه على بن أبي طالب عليه السّلام در هنگام زوال شمس ظاهر ميگردد نزد قرص آفتاب از براى مردم تا بشناسند او را بحسب و نسبش پس بنى اميه را بكشد حتى آنكه از بنى اميه مردى خود را در پهلوى درختى پنهان كند درخت بسخن آيد و فرياد كند كه اين مردى است از بنى اميه اينجا پنهان شده است او را بكشيد
🌺و شيخ حسن بن سليمان از كتاب ابن ماهيار كه از اكابر محدثين شيعه است روايت كرده است از ابو مروان كه گفت از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام سؤال كردم از تفسير قول حقتعالى
✨ إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرادُّكَ إِلى مَعادٍ (قصص/85)
فرمود كه دنيا آخر نميشود تا جمع شوند رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و امير المؤمنين عليه السّلام در ثوبه كه موضعى است از كوفه در آنجا مسجدى بنا كنند كه دوازده هزار در داشته باشد .
📗حق الیقین - جلد2، صفحه 353
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜 على بن ابراهيم روايت كرده است در تفسير اين آيه كريمه: «ووصينا الإنسان بوالديه إحسانا حملته أمه كرها ووضعته كرها» يعنى: «وصيت كرديم ما انسان را به والدين او به نيكى. حامله شد به او مادر او از روى كراهت و وضع كرد اورا از روى كراهت.»
💠 حضرت فرمود: مراد از والدين حسن و حسين عليهما السلام [هستند].
🕊آن كسى كه حمل و وضع او از روى كراهت بود، حضرت امام حسين عليه السلام است، زيرا كه حق تعالى بشارت داد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم را به ولادت حسين و به آن كه امامت فرزندان او خواهد بود تا روز قيامت.
🌺پس خبر داد آن حضرت را به آنچه خواهد رسيد به حضرت امام حسين عليه السلام و به فرزندان او. در عوض اين مقرر فرمود كه امامت در فرزندان او باشد؛ خبر داد كه حضرت امام حسين عليه السلام كشته خواهد شد؛ حق تعالى اورا در #رجعت به دنيا برخواهد گردانيد؛ يارى خواهد كرد اورا تا دشمنان خود را بكشد؛ او را پادشاه جميع روى زمين گرداند؛ چنانچه حق تعالى فرموده است كه: «ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين» 1 يعنى: «مىخواهيم كه منت گذاريم بر آنها كه ضعيف گردانيدهاند ايشان را در زمين و بگردانيم ايشان را امامان و بگردانيم ايشان را وارثان زمين.»
🌤باز فرموده است كه: «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» 2. يعنى: «به تحقيق كه ما نوشتيم در «زبور» بعد از «تورات» آن كه زمين را به ميراث خواهند برد بندگان شايسته من.» پس حضرت فرمود: «بشارت داد خدا پيغمبرش را كه اهل بيت او پادشاه زمين خواهند شد به دنيا رجعت خواهند كرد و دشمنان خود را خواهند كشت.»
💢پس حضرت رسالت صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه عليها السلام را خبر داد به ولادت حسين عليه السلام و شهيد شدن او. پس حامله شد به او با كراهت. پس حضرت فرمود كه: «هرگز ديده اى كسى را كه بشارت دهند اورا به پسرى و حامله شود به او با كراهت؛ يعنى: او مغموم شد و كراهت داشت از او، به سبب شنيدن قتل او و در وقت وضع حمل نيز كراهت داشت به سبب اين.»
💎ميان ولادت امام حسن عليه السلام و حامله شدن امام حسين عليه السلام به قدر يك طهر فاصله بود. امام حسين عليه السلام در شكم مادر شش ماه ماند و مدت شير خوردنش بيست و چهار ماه بود. براى اين حق تعالى فرموده است كه: «مدت حمل او و بازگرفتن او از شير سى ماه بود.
1. سوره قصص/ آيه 5.
2. سوره انبياء/ آيه 105.
📚مجلسى، جلاء العيون،/ 479
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_ولایی
#احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع
#فضائل_امیر_المومنین_ع
#امام_مهدی_عج
📜عن ابى حمزة ثابت بن دينار الثّمالىّ قال: سألت أبا جعفر محمّد بن علىّ الباقر عليه السّلام يابن رسول اللّه لم سمّى علىّ عليه السّلام أمير المؤمنين و هو اسم ما سمّى به أحد قبله و لا يحلّ لأحد بعده؟ قال: لأنّه ميرة العلم يمتار منه و لا يمتار من أحد غيره، قال: فقلت يابن رسول اللّه فلم سمّى سيفه ذوالفقار، فقال: لأنّه ما ضرب به أحد من خلق اللّه إلاّ أفقره من هذه الدنيا من أهله و ولده و أفقره فى الآخرة من الجنّة، قال:
فقلت يابن رسول اللّه فلستم كلّكم قائمين بالحقّ؟ قال: بلى. قلت فلم سمّى القائم قائما؟
قال: لمّا قتل جدّى الحسين عليه السّلام ضجّت عليه الملائكة الى اللّه تعالى بالبكاء و النّحيب و قالوا: إلهنا و سيّدنا أتغفل عمّن قتل صفوتك و ابن صفوتك و خيرتك من خلقك؟ فأوحى اللّه عزّ و جلّ إليهم: قرّوا ملائكتى فوعزّتى و جلالى لأنتقمنّ منهم و لو بعد حين، ثمّ كشف اللّه عزّ و جلّ عن الأئمّة من ولد الحسين عليه السّلام للملائكة فسرّت الملائكة بذلك فاذا احدهم قائم يصلّى فقال اللّه عزّ و جلّ: بذلك القائم أنتقم منهم.
📝 ابو حمزه ثمالى گويد از امام محمّد باقر عليه السّلام پرسيدم:
❓«يابن رسول اللّه، چرا على عليه السّلام،«امير المؤمنين» ناميده شد؛ نامى كه پيش از او كسى با آن ناميده نشده بود و پس از او نيز براى كسى حلال نيست كه با آن ناميده شود؟
💎گفت: زيرا، او معدن دانش است، دانش از او يافت شود و از كسى جز او يافت نشود.
❓راوى گويد، گفتم: يابن رسول اللّه شمشيرش چرا ذوالفقار (برّنده و شكافنده) ناميده شده است؟
⚠️گفت: زيرا، هركه از آفريدگان خدا، با آن زده شد، او را در اين دنيا از خانواده و فرزندانش و در آن دنيا از بهشت بريد و دور ساخت.
❓راوى گويد، گفتم: يابن رسول اللّه، مگر همۀ شما به حق قيامكننده نيستيد؟ گفت: آرى، هستيم. گفتم: پس چرا فقط امام قائم (عج)، قيامكننده ناميده شده است؟
✅ گفت: هنگامى كه جدّم حسين عليه السّلام كشته شد، فرشتگان رو به سوى خداوند متعال، با گريه و فرياد، بر او ضجّه زدند و گفتند: پروردگارا، سرورا، آيا آنان را كه برگزيده و فرزند برگزيدۀ تو و بهترين آفريدهات را كشتند، رها مىكنى؟
خداى عزيز و جليل بر آنها وحى كرد: آرام باشيد، اى فرشتگان من، به عزت و جلالم سوگند كه خود، از آنان انتقام مىگيرم، اگر چه پس از گذشت زمانى باشد. سپس خداوند عزيز و جليل، پرده از چهرۀ پيشوايان، از نسل حسين عليه السّلام، برداشت، و فرشتگان شادمان شدند و ديدند كه يكى از آنان در حال قيام، نماز مىخواند؛ كه خداى عزّ و جلّ گفت: با همين قيامكننده از آنها انتقام مىگيرم.»
📙مقتل الحسين (ع) به روايت شيخ صدوق (قده)، صفحه 299
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از نوای مقتل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋🕊و کعبه آغوش خویش را گشود و علی را در آغوش گرفت تا طواف به دور خانه خدا معنی پیدا کند. ❣🕊
قلب کعبه علی شد یعنی علی قلب عبادت و تقرب و مناجات با خداست. ❣🕋
❣🕋🕊داشتن ولایت علی (ع) یعنی داشتن ولایت الله🕊🕋❣
با کلاسهای آنلاین شرح مناقب و فضائل امیرالمومنین (ع) با ما همراه باشید
امشب ساعت ۲۰ تا ۲۲
👇👇👇
https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
❖﷽❖
#رجعت امیرالمومنین(ع) در زمان ظهور
وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ
⬅️أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ
تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ
كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ
ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺩﺭ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﭘﺎﻳﺎﻧﻲ ﺩﻧﻴﺎ ] ﻭﻋﺪﻩ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﺘﻤﻰ ﻭ ﻟﺎﺯم ﺷﻮﺩ ،
ﺟﻨﺒﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ [ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻭﺍﺻﻮﻝ ﺁﻥ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ] ;
ﺯﻳﺮﺍ ﻣﺮﺩم ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﻳﻘﻴﻦ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ .
💫ایه (٨٢) سوره نمل
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📖در تفسیر اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی) جلد 10 - صفحه 83 امده:
🕊1- على بن ابراهيم قمى از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله رسيد به امير المؤمنين عليه السّلام در حالتى كه خوابيده بود در مسجد و ريگها را جمع و سر به روى آن گذارده. حضرت پيغمبر به پاى خود او را حركت داد فرمود: برخيز اى دابة الارض. پس مردى از اصحاب عرض نمود: آيا بعضى از ما بعضى ديگر را به اين اسم بخوانيم؟ فرمود: قسم به خدا نيست اين اسم مگر مختص به او، و او است آن دابه كه خدا ذكر فرموده در كتاب خود: (وَ إِذا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ ...) پس فرمود: اى على، وقتى كه آخر الزمان شود بيرون آورد تو را خداوند با نيكو صورتى و با تو است چيزىكه به آن داغ و نشان مىكنى دشمنان خود را. پس مردى به حضرت صادق عليه السّلام عرض كرد: عامه گويند آن دابه جرح مىكند مردم را؟ حضرت فرمود: خدا آنها را جرح نمايد به آتش جهنم، بدرستى كه آن دابّه تكلم مىنمايد «1».
💎2- كافى شريف از حضرت باقر عليه السّلام مروى است كه حضرت امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: عطا شده به من شش چيز: علم منايا و بلايا و وصايا و فصل الخطاب. منم صاحب كرّات و دولت دول و منم صاحب عصا و ميسم و دابه كه تكلم مىكند با مردم «2».🏵
🌺3- علامه مجلسى (رحمه اللّه) از كتاب «ما نزل من القرآن فى الائمّة» ماهيار از اصبغ روايت نموده كه معاويه با من مخاطبه نموده گفت: شما معاشر شيعه گمان مىكنيد دابّة الارض حضرت على عليه السّلام است. اصبغ گفت: ما به تنهائى نگوئيم، بلكه يهود هم گويند. معاويه فرستاد اعلم علماء يهود را آوردند، پرسيد: شما در كتب خود يافتهايد دابة الارض را؟ يهودى گفت: بلى. معاويه گفت: كيست؟ گفت: مردى است به نام (اليا) معاويه به جهت تلبيس حاضرين گفت: چه نزديك است (اليا) به اسم على عليه السّلام. و (اليا) به زبان عبرى على عليه السّلام است «3».
♥️4- اكمال الدين از آن حضرت مروى است كه در حديث دجال فرمود: آگاه باشيد بعد از آن امر بزرگى خواهد شد. عرض شد: كدام است آن يا امير المؤمنين؟
❣فرمود: خروج دابة الارض در نزد صفا، و با او است خاتم سليمان عليه السّلام و عصاى موسى عليه السّلام، مىگذارد خاتم را بر پيشانى مؤمن، پس نقش مىبندد كه اين مؤمن است حقا و مىگذارد بر پيشانى كافر، نوشته مىشود اين كافر است حقا. پس مؤمن ندا مىكند واى بر تو اى كافر، و كافر ندا مىكند خوشا بحال تو اى مؤمن، دوست مىداشتم كه بوده باشم مثل تو، پس به فيض عظيم مىرسيدم. و دابه بلند نمايد خود را به اذن خدا بين آسمان و زمين؛ و بعد از طلوع آفتاب است از مغرب، پس در آن وقت توبه رفع مىشود و عمل قبول نمىشود و ايمان فايده ندارد.
❇️پس فرمود: ديگر سؤال نكنيد از من كه بعد از آن چه خواهد شد، زيرا حبيب من رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله از من عهد گرفته، كه خبر ندهند به وقايع بعد مگر عترت خود را.
📙«1» تفسير على بن ابراهيم قمى، ج 2، ص 130.
📗«2» اصول كافى، كتاب الحجة، باب أن الائمة هم اركان الارض، روايت 3، ص 198- بصائر الدرجات ص 53.
📘«3» بحار الانوار، ج 53، باب الرجعة، ذيل حديث 138، ص 112.
🏵منظور از عصا، عصای حضرت موسی (ع) است که در دست آن حضرت خواهد بود، و «میسم» به معنای چیزی است که به وسیله آن بر پیشانی چارپایان داغ می زنند و نشان دار می کنند، چنان که در آخرت، امیرمؤمنان قسیم الجنه و النار هستند، در رجعت نیز دوست و دشمن را از یکدیگر جدا می کنند و بر روی بینی دشمنان مُهر باطله می زنند.
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
آیه وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ یُکَذِّبُ بِآیاتِنا فَهُمْ یُوزَعُونَ
[به خاطر آور] روزى را که ما از هر امّتى، گروهى را از کسانى که آیات ما را تکذیب مىکردند محشور مىکنیم و آنها را نگه مىداریم تا به یکدیگر ملحق شوند.
(نمل/ ۸۳)
✨⛅️✨⛅️✨⛅️✨⛅️
📜الباقر (علیه السلام)- عَن أَبِیبَصِیرٍ قَالَ قَالَ لِی أَبُوجَعْفَرٍ (علیه السلام) یُنْکِرُ أَهْلُ الْعِرَاقِ الرَّجْعَهًَْ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ أَمَا یَقْرَءُونَ الْقُرْآنَ وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً.
📝امام باقر (علیه السلام)- ابوبصیر گوید: امام باقر (علیه السلام) از من پرسید: «آیا اهل عراق رجعت را انکار میکنند»؟ عرض کردم: «بلی»! فرمود: «مگر این آیه: یَوْمَ نَحْشُرُ مِن کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجًا را نخواندهاند»؟!
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۱۰ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۴۰/ البرهان
📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- وَ أَمَّا الرَّدُّ عَلَی مَنْ أَنْکَرَ الرَّجْعَهًَْ فَقَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ یُکَذِّبُ بِآیاتِنا فَهُمْ یُوزَعُونَ أَیْ إِلَی الدُّنْیَا.
📝امام علی (علیه السلام)- امّا در رد سخن منکرین رجعت این آیه: وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ یُکَذِّبُ بِآیاتِنا فَهُمْ یُوزَعُونَ است؛ یعنی در دنیا محشور میشوند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۱۰ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۱۸/ القمی، ج۱، ص۲۴؛ «ممن یکذب ... الدنیا» محذوف
📜الصّادق (علیه السلام)- أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ یَرْجِعُ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ (علیه السلام)، وَ إِنَّ الرَّجْعَهًَْ لَیْسَتْ بِعَامَّهًٍْ بَلْ هِیَ خَاصَّهًٌْ، لَا یَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْکَ مَحْضا.
📝امام صادق (علیه السلام)- نخستین کسی که قبرش میشکافد و زنده شده و به دنیا بازمیگردد حسینبنعلی (علیه السلام) است و این رجعت عمومی نیست [که تمام مردگان زنده شده سر از قبر درآورند] بلکه افراد خاصّی به دنیا برمیگردند که یا مؤمن خالص و یا مشرک محض باشند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۱۰ مختصر البصایر، ص۱۰۷
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِهِ تَعَالَی وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً قَالَ لَیْسَ أَحَدٌ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ قُتِلَ إِلَّا یَرْجِعُ حَتَّی یَمُوتَ وَ لَا یَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً وَ مَنْ مَحَضَ الْکُفْرَ مَحْضاً.
📝امام صادق (علیه السلام)- مفضّل از امام صادق (علیه السلام) روایت میکند که دربارهی آیه: وَ یَوْمَ نَحْشُرُ مِن کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجًا فرمود: «همهی مؤمنانِ کشته شده رجعت میکنند تا دوباره بمیرند و هیچکس رجعت نمیکند، مگر اینکه ایمانش خالص یا مشرک محض باشد».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۱۰ القمی، ج۲، ص۱۳۱/ نورالثقلین/ البرهان
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#تشرفات
📜حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ وَجَدْتُ فِي كِتَابِ أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الطُّوَالُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الطَّبَرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مَهْزِيَارَ قَالَ سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ سَمِعْتُ جَدِّي عَلِيَّ بْنَ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مَهْزِيَارَ يَقُولُ:
فَلَمَّا أَنْ بَصُرْتُ بِهِ حَارَ عَقْلِي فِي نَعْتِهِ وَ صِفَتِهِ فَقَالَ لِي يَا اِبْنَ مَهْزِيَارَ كَيْفَ خَلَّفْتَ إِخْوَانَكَ فِي اَلْعِرَاقِ قُلْتُ فِي ضَنْكِ عَيْشٍ وَ هَنَاةٍ قَدْ تَوَاتَرَتْ عَلَيْهِمْ سُيُوفُ بَنِي الشَّيْصُبَانِ فَقَالَ: قاتَلَهُمُ اللّهُ أَنّى يُؤْفَكُونَ كَأَنِّي بِالْقَوْمِ قَدْ قُتِلُوا فِي دِيَارِهِمْ وَ أَخَذَهُمْ أَمْرُ رَبِّهِمْ لَيْلاً وَ نَهَاراً فَقُلْتُ مَتَى يَكُونُ ذَلِكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ إِذَا حِيلَ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ سَبِيلِ اَلْكَعْبَةِ بِأَقْوَامٍ لا خَلاقَ لَهُمْ وَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْهُمْ بِرَاءٌ وَ ظَهَرَتِ الْحُمْرَةُ فِي السَّمَاءِ ثَلاَثاً فِيهَا أَعْمِدَةٌ كَأَعْمِدَةِ اللُّجَيْنِ تَتَلَأْلَأُ نُوراً وَ يَخْرُجُ اَلسَّرُوسِيُّ مِنْ أَرْمِينِيَّةَ وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ اَلرَّيِّ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ الْمُتَلاَحِمَ بِالْجَبَلِ الْأَحْمَرِ لَزِيقَ جَبَلِ طَالَقَانَ فَيَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلْمَرْوَزِيِّ وَقْعَةٌ صَيْلَمَانِيَّةٌ يَشِيبُ فِيهَا الصَّغِيرُ وَ يَهْرَمُ مِنْهَا الْكَبِيرُ وَ يَظْهَرُ الْقَتْلُ بَيْنَهُمَا فَعِنْدَهَا تَوَقَّعُوا خُرُوجَهُ إِلَى اَلزَّوْرَاءِ فَلاَ يَلْبَثُ بِهَا حَتَّى يُوَافِيَ بَاهَاتَ ثُمَّ يُوَافِيَ وَاسِطَ الْعِرَاقِ فَيُقِيمُ بِهَا سَنَةً أَوْ دُونَهَا ثُمَّ يَخْرُجُ إِلَى كُوفَانَ فَيَكُونُ بَيْنَهُمْ وَقْعَةٌ مِنَ اَلنَّجَفِ إِلَى اَلْحِيرَةِ إِلَى اَلْغَرِيِّ وَقْعَةٌ شَدِيدَةٌ تَذْهَلُ مِنْهَا الْعُقُولُ فَعِنْدَهَا يَكُونُ بَوَارُ الْفِئَتَيْنِ وَ عَلَى اللَّهِ حَصَادُ الْبَاقِينَ ثُمَّ تَلاَ قَوْلَهُ تَعَالَى: بسم الله الرحمن الرحيم
✨ أَتاها أَمْرُنا لَيْلاً أَوْ نَهاراً فَجَعَلْناها حَصِيداً كَأَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ
فَقُلْتُ سَيِّدِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا الْأَمْرُ قَالَ نَحْنُ أَمْرُ اللَّهِ وَ جُنُودُهُ قُلْتُ سَيِّدِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ حَانَ الْوَقْتُ قَالَ:
✨اِقْتَرَبَتِ السّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝 ابو جعفر محمّد بن حسن بن عليّ بن ابراهيم بن مهزيار گويد:
بر حضرت ولی عصر صلوات اللّه عليه درآمدم و او بر بساطى كه بر آن پوست گوسفند سرخى گسترده شده بود نشسته بود و بر بالشى پوستين تكيه كرده بود، بر او سلام كردم و مرا پاسخ داد، در او نگريستم و رويش مانند پارۀ ماه بود، نه مدهوش و بطيء العمل و نه سريع العمل بود و قامتش معتدل بود نه بلند و نه كوتاه، پيشانيش صاف و ابروانش پيوسته و چشمانش درشت و بينىاش كشيده و گونههايش هموار، و خالى بر گونۀ راستش بود. چون چشمم بدو افتاد در نعت و وصف او حيران شدم.
آنگاه به من فرمود: اى پسر مهزيار! برادرانت در عراق چگونهاند؟
گفتم: تنگدست و گرفتار و شمشير بنى شيصبان پياپى بر آنها فرود مىآيد.
🔰فرمود: خدا آنها را بكشد تا كى نيرنگ مىورزند، گويا آنها را مىبينم كه در خانههاى خود كشته افتادهاند و امر پروردگارشان شب و روز آنها را فرا گرفته است،
گفتم: اى فرزند رسول خدا! اين امر كى واقع خواهد شد؟
فرمود: هنگامى كه مردمى بىفرهنگ كه خدا و رسول از آنها بيزارند ميان شما و كعبه حائل شوند و در آسمان سه سرخى پديدار شود و در آن ستونهايى سيمين و نورانى نمودار گردد و از ارمنستان و آذربايجان «سروسى» به شورش برخيزد و قصد سرزمينهاى و راى رى را داشته باشد هم آنجا كه آن كوه سياه به آن كوه سرخ بهم پيوسته و نزديك به كوه طالقان است و ميان او و مروزى نبرد سختى درگيرد كه كودكان در آن پير شوند و بزرگان در آن به نهايت پيرى رسند و كشتار در ميان آنها ظاهر گردد، در چنين هنگامى منتظر ظهور او باشيد تا به «زوراء» درآيد و چندان در آنجا نماند و به «ماهان» واردشود و بعد از آن به واسط عراق بيايد و در آنجا يك سال يا اندكى كمتر بماند سپس به سمت كوفه حركت كند و ميان آنها جنگى درگيرد كه از نجف تا حيره و غرىّ را فرا گيرد، جنگى سخت كه عقول را زايل كند و هر دو طايفه نابود شوند و خداوند باقيماندۀ آنها را درو كند.
💫سپس اين قول خداى تعالى را برخواند: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» امر ما در شب يا روز بر آنها درآيد و آنها را درو خواهيم كرد، گوئيا كه از ديروز گذشته اصلا نبودهاند.(یونس/24)
گفتم: اى آقاى من و اى فرزند رسول خدا! مقصود از امر چيست؟
✅ فرمود: ما امر خدا و لشكريان او هستيم.
گفتم: اى آقاى من و اى فرزند رسول خدا! آيا وقت آن نرسيده است؟
💫 فرمود: «اِقْتَرَبَتِ السّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ»(قمر/1).
📙 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 212
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#علائم_ظهور
📜أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ خَالِدٍ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيِّ عَنِ اَلْحَارِثِ الْهَمْدَانِيِّ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: الْمَهْدِيُّ أَقْبَلُ جَعْدٌ بِخَدِّهِ خَالٌ يَكُونُ مَبْدَؤُهُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ وَ إِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ اَلسُّفْيَانِيُّ فَيَمْلِكُ قَدْرَ حَمْلِ امْرَأَةٍ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ اَلشَّامِ إِلاَّ طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَهُ وَ يَأْتِي اَلْمَدِينَةَ بِجَيْشٍ جَرَّارٍ حَتَّى إِذَا انْتَهَى إِلَى بَيْدَاءِ الْمَدِينَةِ خَسَفَ اللَّهُ بِهِ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ -
✨ وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ .
📝(خبر داد ما را علىّ بن احمد از عبيد اللّه بن موسى علوىّ و او از عبد اللّه ابن محمّد كه گفت:حديث كرد ما را محمّد بن خالد از حسن بن مبارك و او از ابى اسحاق همدانىّ و او از حارث همدانىّ و او از):
امير المؤمنين عليه السّلام كه آن حضرت فرمود:مهدىّ داراى چشمانى (مقبل) :مخمور و موهاى پيچيده و خال صورت است كه آغازش از جانب خاور است و چون چنين شود سفيانى خروج كند و باندازۀ دوران حاملگى يك زن:نه ماه حكومت كند او در شام خروج ميكند و همۀ اهل شام سر بفرمانش نهند مگر چند طايفه از كسانى كه بر حقّ ما پاىبنداند،و خداوند آنان را از اينكه بهمراه او خروج كنند محفوظ نگه ميدارد
💥و با سپاهى جرّار بمدينه مىآيد تا آنكه به بيداء مدينه ميرسد خداوند او را بزمين فرو ميبرد و اين است آنچه خداى عزّ و جلّ در قرآن ميفرمايد:
💫« وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ »-السبأ:٥١.
📚غیبت نعمانی، صفحه 358
باب18/حدیث14
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜از جابر جعفى روايت مىكند كه گفت: حضرت صادق عليه السّلام فرمود:
✅امير المؤمنين عليه السّلام را در زمين با فرزندش حسين عليه السّلام رجعتى است. وى با پرچم خود مىآيد تا اينكه انتقام خود را از بنى اميه و معاويه و اولاد معاويه و آنها كه همراه آنان بجنگ حضرت آمدند بگيرد،
خداوند در آن روز سى هزار نفر از ياوران على را كه همه از اهل كوفه ميباشند و هفتاد هزار نفر از ساير مردم شيعه را به يارى على(ع) برانگيخته ميگرداند.
و دوباره در صفين آن دو لشكر يكديگر را مانند بار نخست ملاقات ميكنند و تمام نفرات لشكر معاويه را از دم شمشير ميگذراند، بطورى كه يك نفر آنها باقى نميماند كه خبر آنها را بياورد، آنگاه در روز رستخيز هم خداوند آنها را برمىانگيزد و با فرعون و آل فرعون به بدترين عذابها گرفتار ميسازد
✅آنگاه على عليه السّلام بار ديگر با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله بدنيا برميگردد و پيغمبر پادشاه روى زمين مىشود و ساير ائمه فرمانداران او خواهند بود،
و بعكس روز نخست اين بار بطور آشكار مبعوث ميگردد و خدا را آشكارا عبادت ميكند. سپس حضرت صادق فرمود:
آرى و اللّه امير المؤمنين دو بار بدنيا رجعت ميكند، و با دست اشاره كرد كه چند بار آن حضرت رجعت خواهد كرد.
✴️خداوند سلطنت تمام اهل عالم را از روز آفرينش دنيا تا روز فناى جهان به پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميدهد تا وعدهاى كه در قرآن بآن حضرت داده مصداق پيدا كند چنان كه فرمود:
«لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(فتح/28)
يعنى: خداوند پيغمبرش را بر تمام اديان غالب ميگرداند، هر چند مشركين نخواهند.
📝كراجكى در «كنز الفوائد» بسند خود از محمد بن على از حضرت صادق عليه السّلام روايت ميكند كه: در تفسير آيۀ «أَ فَمَنْ وَعَدْناهُ وَعْداً حَسَناً فَهُوَ لاقِيهِ»(قصص/61)
يعنى: آيا كسى كه ما باو وعدۀ نيك داديم، پس به آن وعده خواهد رسيد؟
✅فرمود: موعودى كه اين وعده بوى داده شده على بن ابى طالب است كه خداوند باو وعده داده كه در دنيا از دشمنش انتقام بگيرد، و در آخرت نيز بوى و دوستانش وعده بهشت داده است.
📝مفيد در كتاب «مجالس» از عبايۀ اسدى روايت كرده كه گفت: شنيدم امير المؤمنين عليه السّلام ميفرمود:
✅من آقاى پيران هستم، در من علامتى از ايوب هست و روزى بيايد كه خداوند كسان مرا مانند كسان و فرزندان يعقوب بدورم گرد آورد.
📘مهدی موعود، صفحه 1208
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84