eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
410 عکس
539 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 🔰شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت سيد الشهداء امام حسين عليه السّلام : در امور بسيارى اين شباهت وجود دارد،از جمله: ♥️١-شدّت اهتمام در ياد كردن آن‌ها در قرآن كريم و سنّت پيغمبران و كتاب‌هاى آسمانى؛ چنان‌كه بر پژوهشگران پوشيده نيست،و اگر بخواهيد بر قسمتى از آن‌ها اطلاع يابيد به كتاب‌هاى«المحجّة فيما نزل من القرآن في الحجّة عليه السّلام» و مجلّد دهم بحار و تفاسير و غير اين‌ها مراجعه كنيد. ♥️٢-اهتمام پيغمبران گذشته به گريستن براى حضرت امام حسين عليه السّلام و برپا نمودن مجالس سوگوارى و مرثيه پيش از شهادت آن جناب؛ كه نظير اهتمام امامان گذشته است در دعا كردن براى فرج مولى حجّة بن الحسن-عجّل اللّه فرجه الشريف-و طلب ظهور آن بزرگوار پيش از وقوع غيبت. ♥️٣-شدّت اهتمام هردو(امام حسين و امام عصر )در امر به معروف و نهى از منكر؛چنان‌كه سالار شهيدان حسين بن على عليهما السلام در اين امر ملاحظۀ تقيّه را نكرد و اين از ويژگى‌هاى آن حضرت است،مولى حضرت حجّت عليه السّلام نيز همين‌طور است . ♥️٤-نبودن بيعت طاغوت زمان بر آن دو؛كه در اوصاف امام حسين عليه السّلام آمده كه روز عاشورا به آن حضرت عرض شد:به حكم و حكومت عموزادگانت سر فرودآور.فرمود:«لا و اللّه لا أعطيكم بيدي إعطاء الذّليل و لا أفرّ فرار العبيد»؛به خدا قسم كه هرگز دستم را از روى خوارى و ذلّت به شما ندهم و مانند بردگان فرار نمى‌كنم.آن‌گاه با صداى بلند فرمود:اى بندگان خدا!من به پروردگار خود و پروردگار شما پناه بردم اگر قصد آزار و سنگسار مرا داريد،و به پروردگار خود و شما پناه مى‌برم از هرمتكبرى كه به روز حساب ايمان نداشته باشد.و نيز،آن حضرت فرمود:مرگ در حال عزّت بهتر از زندگى با ذلّت است. ♥️٥-بالا بردن به سوى آسمان؛فرشتگان هردو بزرگوار(امام حسين و امام قائم عليهما السلام)را به اذن خداوند متعال به آسمان بالا بردند،چنان‌كه در شباهت حضرت قائم-عجّل اللّه فرجه الشريف-به ادريس گذشت. ♥️٦-آرزوى اينكه اى‌كاش روز عاشورا بوديم و تصميم به يارى كردن آن حضرت داشتن،ثواب شهيد شدن با آن حضرت را دارد؛ آرزوى بودن با امام قائم عليه السّلام در زمان ظهور و قصد يارى كردن آن حضرت و جهاد با دشمنانش در ركابش نيز ثواب شهادت را دارد. ♥️٧-حسين عليه السّلام ترسان از مدينه بيرون رفت و در مكّه نزول كرد،سپس به سوى كوفه حركت فرمود؛ حضرت حجّت عليه السّلام نيز نظير همين برايش اتفاق مى‌افتد كه در خبر صحيحى از امام ابو جعفر باقر عليه السّلام آمده:پس سفيانى عدّه‌اى را به مدينه مى‌فرستد،و مهدى عليه السّلام از آن‌جا به سوى مكّه كوچ مى‌كند،به ارتش سفيانى خبر مى‌رسد كه حضرت مهدى عليه السّلام به مكّه رفت،لشكرى در تعقيب آن حضرت مى‌فرستد،ولى به او نمى‌رسند تا اين‌كه ترسان وارد مكّه شود-به همان روش موسى بن عمران عليهما السلام-لشكر سفيانى در بيداء فرودمى‌آيد،پس منادى از جانب آسمان ندا مى‌كند:«يا بيدآء أبيدي القوم»؛اى بيداء!اين گروه را نابود كن.پس زمين آن‌ها را فرومى‌برد،و فقط‍‌ سه نفر از آن‌ها باقى مى‌ماند كه خداوند صورت‌هايشان را به عقب برمى‌گرداند،و آن‌ها از قبيلۀ كلب هستند. ♥️٨-مصيبت آن دو بزرگوار سخت‌ترين مصيبت‌ها است. اما مصيبت امام حسين عليه السّلام كه در گفتگوى آدم و جبرئيل آمده كه گفت:اى آدم اين فرزند تو به مصيبتى دچار مى‌گردد كه مصيبت‌ها در كنار آن كوچك خواهد بود. و امّا قائم عليه السّلام از اين جهت كه مصيبتش طولانى و محنتش شديد است.
♥️امام حسين عليه السّلام،هنگامى كه مى‌خواست از مكّه به سوى عراق خروج كند،يارى خواست و فرمود:هرآن‌كه حاضر است جان خود را در راه ما بخشد و خودش را مهياى لقاء اللّه نمايد،با ما بيايد كه ان شاء اللّه من فردا حركت مى‌كنم. امام قائم حجّة بن الحسن-عجّل اللّه فرجه الشريف-نيز،هنگامى كه در مكّه ظهور مى‌كند،يارى مى‌طلبد، چنان‌كه از امام پنجم حضرت باقر عليه السّلام در حديثى طولانى و صحيح چنين آمده:...در آن روز قائم عليه السّلام در مكّه است،پشت خود را به بيت اللّه الحرام تكيه زده و به آن پناه برده،بانگ مى‌زند:اى مردم!ما از خداوند يارى مى‌جوييم،هركه مى‌خواهد ما را اجابت كند كه ما خاندان پيغمبر شما هستيم،و نزديك‌ترين مردم به خدا و محمد صلّى اللّه عليه و اله.هركس دربارۀ آدم با من بيعت دارد [بيايد]كه من نزديك‌ترين افراد به آدم هستم و هركه دربارۀ نوح با من محاجّه دارد،من نزديك‌ترين كسان به نوح هستم،و هركه دربارۀ ابراهيم با من بيعت دارد،من نزديك‌ترين افراد به ابراهيم هستم،و هرآن‌كه دربارۀ محمد صلّى اللّه عليه و اله با من گفتگو دارد من نزديك‌ترين افراد به محمّد صلّى اللّه عليه و اله هستم،و هركه دربارۀ پيغمبران بحث دارد بيايد كه من نزديك‌ترين مردم به پيغمبران هستم،مگر نه خداوند در كتاب محكم خود مى‌فرمايد: ✨ إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ ذُرِّيَّةً‌ بَعْضُها مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ اللّهُ‌ سَمِيعٌ‌ عَلِيمٌ‌؛ البتّه خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر جهانيان برگزيد،فرزندانى هستند برخى از نسل برخى ديگر و خداوند شنواى داناست.(ال عمران/33) 💎پس من باقيماندۀ از آدم و ذخيرۀ از نوح و برگزيدۀ از ابراهيم و پاكيزۀ خالص از محمد-صلّى اللّه عليهم اجمعين-مى‌باشم. هرآن‌كه دربارۀ كتاب خدا با من محاجّه كند من نزديك‌ترين مردم به كتاب خدا هستم،و هركه دربارۀ سنّت رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله با من بيعت كند من به سنّت رسول خدا از همه نزديك‌ترم. كسانى كه سخن امروز مرا شنيدند آنان را به خدا سوگند مى‌دهم كه به كسانى كه غايب بوده‌اند برسانند،و از شما مى‌خواهم كه به حقّ‌ خدا و به حقّ‌ رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و به حقّ‌ خودم بر شما-كه حقّ‌ قرابت به رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله مى‌باشد-اين‌كه ما را كمك كنيد و كسانى كه به ما ظلم مى‌كنند از ما منع نماييد،كه ترسانيده شديم و به ما ظلم شده و از شهر و فرزندانمان رانده شديم و بر ما سركشى كردند و از حقّمان كنارمان زدند و اهل باطل بر ما افترا بستند،خدا را خدا را دربارۀ ما،كه ما را وامگذاريد و يارى‌مان نماييد كه خداوند شما را يارى كند. 📚مکیال المکارم  - جلد1، صفحه 277 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ رِفَاعَةَ‌ بْنِ‌ مُوسَى عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ عَطَاءٍ قَالَ‌: سَأَلْتُ‌ أَبَا جَعْفَرٍ الْبَاقِرَ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَقُلْتُ‌ إِذَا قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِأَيِّ‌ سِيرَةٍ‌ يَسِيرُ فِي النَّاسِ‌ فَقَالَ‌ يَهْدِمُ‌ مَا قَبْلَهُ‌ كَمَا صَنَعَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ يَسْتَأْنِفُ‌ اَلْإِسْلاَمَ‌ جَدِيداً . 📜 أَخْبَرَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ حَسَّانَ‌ الرَّازِيِّ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الْكُوفِيِّ‌ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَبِي نَصْرٍ عَنِ‌ اَلْعَلاَءِ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مُسْلِمٍ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌: لَوْ يَعْلَمُ‌ النَّاسُ‌ مَا يَصْنَعُ‌ الْقَائِمُ‌ إِذَا خَرَجَ‌ لَأَحَبَّ‌ أَكْثَرُهُمْ‌ أَلاَّ يَرَوْهُ‌ مِمَّا يَقْتُلُ‌ مِنَ‌ النَّاسِ‌ أَمَا إِنَّهُ‌ لاَ يَبْدَأُ إِلاَّ بِقُرَيْشٍ‌ فَلاَ يَأْخُذُ مِنْهَا إِلاَّ السَّيْفَ‌ وَ لاَ يُعْطِيهَا إِلاَّ السَّيْفَ‌ حَتَّى يَقُولَ‌ كَثِيرٌ مِنَ‌ النَّاسِ‌ لَيْسَ‌ هَذَا مِنْ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ وَ لَوْ كَانَ‌ مِنْ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ لَرَحِمَ‌ . 📝عبد اللّه بن عطاء مكّى از شيخى از فقها-يعنى امام صادق عليه السّلام-روايت كرده گويد:«از او در بارۀ روش حضرت مهدى عليه السّلام سؤال كردم كه رفتارش چگونه است‌؟ 🌠فرمود:چنان مى‌كند كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله رفتار مى‌كرد،آنچه قبل از او بوده همۀ را ويران مى‌كند-همان گونه كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شالودۀ دوران جاهليّت را ويران ساخت-و اسلام را از نو آغاز مى‌كند». 📝زراره از امام باقر عليه السّلام روايت كرده،گويد:به آن حضرت عرض كردم: صالحى از صالحان را برايم نام ببر و منظورم حضرت قائم عليه السّلام بود،پس فرمود:اسم او اسم من است،عرض كردم:آيا همچون رفتار محمّد صلّى اللّه عليه و آله رفتار مى‌كند؟فرمود:هرگز هرگز اى زراره رفتار او را پيش نمى‌گيرد،عرض كردم:فدايت شوم براى چه‌؟فرمود: همانا رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در امّت خود چنان رفتار مى‌كرد كه توأم با بخشش بود(مردم را عفو و مرهون منّت خود مى‌ساخت)و دلهاى مردم را به خود جذب مى‌نمود يعنى با مهر رفتار مى‌كرد 🔺 ولى رفتار قائم با خشونت و كشتار است، 💢زيرا در كتابى كه به همراه دارد مأمور شده است كه با كشتار رفتار كند 💢 و از كسى توبه نپذيرد،واى بر كسى كه با او دشمنى كند و به ستيز برخيزد». 📗 غیبت نعمانی ، صفحه 326 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ يُونُسَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الْقُرَشِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ‌ سَعْدَانَ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ الْقَاسِمِ‌ الْحَضْرَمِيِّ‌ عَنْ‌ عُمَرَ بْنِ‌ أَبَانٍ‌ الْكَلْبِيِّ‌ عَنْ‌ أَبَانِ‌ بْنِ‌ تَغْلِبَ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : كَأَنِّي بِالْقَائِمِ‌ فَإِذَا اسْتَوَى عَلَى ظَهْرِ اَلنَّجَفِ‌ لَبِسَ‌ دِرْعَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ الْأَبْيَضَ‌ فَيَنْتَفِضُ‌ هُوَ بِهَا فَيَسْتَدِيرُهَا عَلَيْهِ‌ فَيَغْشَاهَا بِخَدَاعَةٍ‌ مِنْ‌ إِسْتَبْرَقٍ‌ وَ يَرْكَبُ‌ فَرَساً لَهُ‌ أَدْهَمَ‌ أَبْلَقَ‌ بَيْنَ‌ عَيْنَيْهِ‌ شِمْرَاخٌ‌ فَيَنْتَفِضُ‌ بِهِ‌ انْتِفَاضَةً‌ لاَ يَبْقَى أَهْلُ‌ بَلَدٍ إِلاَّ وَ هُمْ‌ يَرَوْنَ‌ أَنَّهُ‌ مَعَهُمْ‌ فِي بَلَدِهِمْ‌ وَ يَنْشُرُ رَايَةَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ عَمُودُهَا مِنْ‌ عُمُدِ عَرْشِ‌ اللَّهِ‌ وَ سَائِرُهَا مِنْ‌ نَصْرِ اللَّهِ‌ مَا يَهْوِي بِهَا إِلَى شَيْ‌ءٍ إِلاَّ أَهْلَكَهُ‌ اللَّهُ‌ قُلْتُ‌ أَ مَخْبُوٌّ هِيَ‌ أَمْ‌ يُؤْتَى بِهَا قَالَ‌ بَلْ‌ يَأْتِي بِهَا جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ‌ يَبْقَ‌ مُؤْمِنٌ‌ إِلاَّ صَارَ قَلْبُهُ‌ أَشَدَّ مِنْ‌ زُبَرِ الْحَدِيدِ وَ أُعْطِيَ‌ قُوَّةَ‌ أَرْبَعِينَ‌ رَجُلاً وَ لاَ يَبْقَى مُؤْمِنٌ‌ مَيِّتٌ‌ إِلاَّ دَخَلَتْ‌ عَلَيْهِ‌ تِلْكَ‌ الْفَرْحَةُ‌ فِي قَبْرِهِ‌ وَ ذَلِكَ‌ حَيْثُ‌ يَتَزَاوَرُونَ‌ فِي قُبُورِهِمْ‌ وَ يَتَبَاشَرُونَ‌ بِقِيَامِ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ يَنْحَطُّ‍‌ عَلَيْهِ‌ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ أَلْفاً وَ ثَلاَثُمِائَةٍ‌ وَ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ مَلَكاً قَالَ‌ فَقُلْتُ‌ كُلُّ‌ هَؤُلاَءِ كَانُوا مَعَ‌ أَحَدٍ قَبْلَهُ‌ مِنَ‌ الْأَنْبِيَاءِ قَالَ‌ نَعَمْ‌ وَ هُمُ‌ الَّذِينَ‌ كَانُوا مَعَ‌ نُوحٍ‌ فِي السَّفِينَةِ‌ وَ الَّذِينَ‌ كَانُوا مَعَ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ حَيْثُ‌ أُلْقِيَ‌ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ‌ كَانُوا مَعَ‌ مُوسَى حِينَ‌ فُلِقَ‌ الْبَحْرُ وَ الَّذِينَ‌ كَانُوا مَعَ‌ عِيسَى حِينَ‌ رَفَعَهُ‌ اللّهُ‌ إِلَيْهِ‌ وَ أَرْبَعَةُ‌ آلاَفٍ‌ كَانُوا مَعَ‌ النَّبِيِّ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ مُرْدِفِينَ‌ وَ ثَلاَثُمِائَةٍ‌ وَ ثَلاَثَةَ‌ عَشَرَ مَلَكاً كَانُوا يَوْمَ‌ بَدْرٍ وَ أَرْبَعَةُ‌ آلاَفٍ‌ هَبَطُوا يُرِيدُونَ‌ الْقِتَالَ‌ مَعَ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَلَمْ‌ يُؤْذَنْ‌ لَهُمْ‌ فَرَجَعُوا فِي الاِسْتِيمَارِ فَهَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَهُمْ‌ عِنْدَ قَبْرِهِ‌ شُعْثٌ‌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ رَئِيسُهُمْ‌ مَلَكٌ‌ يُقَالُ‌ لَهُ‌ مَنْصُورٌ فَلاَ يَزُورُهُ‌ زَائِرٌ إِلاَّ اسْتَقْبَلُوهُ‌ وَ لاَ يُوَدِّعُهُ‌ مُوَدِّعٌ‌ إِلاَّ شَيَّعُوهُ‌ وَ لاَ مَرِيضٌ‌ إِلاَّ عَادُوهُ‌ وَ لاَ يَمُوتُ‌ مَيِّتٌ‌ إِلاَّ صَلَّوْا عَلَيْهِ‌ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ‌ بَعْدَ مَوْتِهِ‌ فَكُلُّ‌ هَؤُلاَءِ يَنْتَظِرُونَ‌ قِيَامَ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ . ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝(خبر داد ما را عبد الواحد بن عبد اللّه بن يونس او گفت:حديث كرد ما را محمّد بن جعفر قرشىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را ابو جعفر همدانىّ‌ او گفت: حديث كرد ما را موسى بن سعدان از عبد اللّه بن قاسم حضرمىّ‌ و او از عمرو بن ابان كلبىّ‌ و او از ابان بن تغلب كه گفت): ابو عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام فرمود: 🎇گوئى قائم را مى‌بينم كه چون بر پشت نجف برسد زره سفيد رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را بپوشد بدن او بر آن زره قالب گردد بطورى كه تمام بدن را فرا گيرد پس جامه‌اى از حرير بهشتى زره را ميپوشاند و اسب سياه و سپيدى كه او را است و در ميان دو چشمش سفيدى هست سوار شود و با آن اسب چنان گردشى كند كه اهل هيچ شهرى نمى‌ماند مگر آنكه مى‌بينند كه آن حضرت با آنها است و در شهر آنها است و پرچم رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) ميگشايد كه عمودش از عمودهاى عرش خدا است و بقيّه‌اش از نصرت خدا است با آن بر چيزى سرازير نگردد مگر آنكه خداوند آن را هلاك گرداند. ❓عرض كردم:آيا آن پرچم الآن پنهان شده است يا برايش مى‌آورند؟فرمود: ✅بلكه جبرئيل آن پرچم را مى‌آورد و چون باهتزازش در آورد مؤمنى نمى‌ماند مگر آنكه دلش از پارۀ آهن سخت‌تر مى‌شود و نيروى چهل مرد به او داده مى‌شود و مؤمن مرده‌اى نمى‌ماند مگر آنكه آن سرور و شادى در قبرش داخل مى‌شود و اين بهنگامى است كه آنان در قبرهايشان بزيارت يك ديگر مى‌آيند و مژدۀ قيام قائم عليه السّلام را بهمديگر ميدهند و سيزده هزار فرشته و سيصد و سيزده فرشته ديگر بر آن حضرت فرود مى‌آيند. ❓گويد:عرض كردم:همۀ اين فرشتگان با كسى پيش از او از انبياء بوده‌اند؟ 🕊فرمود:آرى،آنان همانها هستند كه با نوح در كشتى بودند و كسانى هستند كه با ابراهيم بودند آنجا كه بآتش افكنده شد و همانا هستند كه با موسى بودند هنگامى كه دريا براى او شكافته شد و كسانى هستند كه با عيسى بودند آن وقت كه خداوند او را بسوى خود بالا برد و آن چهار هزارند كه با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله صف بسته بودند و سيصد و سيزده فرشته‌اى كه روز بدر بودند و چهار هزارى كه فرود آمدند و ميخواستند در ركاب حسين عليه السّلام بجنگند و اجازه نيافتند پس بازگشتند تا دستور بگيرند همين كه دوباره فرود آمدند حسين عليه السّلام كشته شده بود پس آنان در كنار قبر او مو پريشان و غبار آلود تا روز رستاخيز ميگريند و رئيسشان فرشته‌اى است كه منصورش گويند. 💫هيچ زائرى بزيارتش نميرود مگر اينكه آنان او را استقبال ميكنند و هيچ وداع‌كننده‌اى با آن حضرت وداع نميكند مگر آنكه آنان مشايعتش كنند و هيچ بيمارى نيست مگر آنكه آنان بعيادتش روند و هيچ مرده‌اى نمى‌ميرد مگر آنكه بر او نماز ميگذارند و پس از مرگش براى او طلب آمرزش كنند و همۀ اينان بانتظار قيام قائم هستند. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 364 باب19/حدیث5 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 💎آیت الله بهجت رحمة الله عليه: 🔹در روايت آمده امام زمان صلوات الله عليه كه ظهور فرمود: پنج ندا می دهند به اهل عالم بدون هیچ دستگاهی... 🔹به همه می رسد با لغت و زبان خودش... الا یا اهل العالم انّ جدی الحسین قتل عطشانا😭 🔹اگر کسی معرفت پیدا کند، می فهمد ما او را نمیبینیم، او ما رو می بیند ما کلامش رو نمیشنویم، او کلام ما رو می شنود پیشنهاد مشاهده _________________ یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٩٤٠]٦-محمّد بن يحيى و أحمد بن إدريس،عن محمّد بن أحمد،عن السّيّاريّ‌،عن الحسن بن عليّ‌ بن يقطين،عن أخيه الحسين،عن أبيه عليّ‌ بن يقطين قال: قال لي أبو الحسن عليه السّلام:الشّيعة تربّى بالأمانيّ‌ منذ مائتي سنة،قال:و قال يقطين لابنه عليّ‌ بن يقطين:ما بالنا قيل لنا فكان و قيل لكم فلم يكن‌؟قال: فقال له عليّ‌:إنّ‌ الّذي قيل لنا و لكم كان من مخرج واحد،غير أنّ‌ أمركم حضر، فأعطيتم محضه،فكان كما قيل لكم و إنّ‌ أمرنا لم يحضر،فعلّلنا بالأمانيّ‌،فلو قيل لنا:إنّ‌ هذا الأمر لا يكون إلاّ إلى مائتي سنة أو ثلاثمائة سنة لقست القلوب و لرجع عامّة النّاس عن الإسلام و لكن قالوا:ما أسرعه و ما أقربه تألّفا لقلوب النّاس و تقريبا للفرج. 📝على يقطين گفته است:حضرت كاظم عليه السّلام به من فرمودند: شيعه دويست سال است كه با آرزوها تربيت مى‌شود. و يقطين به پسرش على گفت: چگونه است كه دربارۀ ما گفتند و شد و دربارۀ شما گفتند و نشد؟ على گفت: آنچه به ما و به شما گفته‌اند از يك‌جا صادر شده جز اين‌كه امر شما رسيد و تمامش به شما داده شد و چنان شد كه به شما گفتند.و امر ما نرسيد و به آرزوها پرداختيم. ❇️اگر به ما بگويند اين امر جز تا دويست يا سيصد سال ممكن نمى‌شود، دل‌ها سخت مى‌شود و بيشتر مردم از اسلام برمى‌گردند.امّا ايشان مى‌گويند:چه شتابنده و نزديك است.تا دل‌ها به هم انس گرفته،فرج را جلو اندازد. 📘اصول کافی - جلد2، صفحه 201 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام 📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اين‌كه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اين‌كه قائم آن را به پايان مى‌رساند و خاتمه مى‌دهد. 🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خداوند-عزّ و جلّ‌-از روزها جمعه را،و از ماه‌ها ماه رمضان،و از شب‌ها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطل‌جويان و تأويلات گمراه‌كنندگان را دور مى‌سازند،نهمين آنان قائمشان مى‌باشد و اوست ظاهر آن‌ها و اوست باطن آن‌ها. 📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده: سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آن‌ها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چه‌كسى نازل مى‌شود و چه‌كسى آن‌ها را تفسير مى‌نمايد؟ ❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آن‌ها را بر او نازل مى‌فرمايد،و او آن‌ها را تفسير مى‌كند،و بر او نازل مى‌شود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايت‌شدگان نازل نشده باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134 محمدتقی اصفهانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜 مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مَابُنْدَاذَ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ سِنَانٍ‌ عَنِ‌ اَلْكَاهِلِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: تَوَاصَلُوا وَ تَبَارُّوا وَ تَرَاحَمُوا فَوَ الَّذِي فَلَقَ‌ الْحَبَّةَ‌ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ‌ لَيَأْتِيَنَّ‌ عَلَيْكُمْ‌ وَقْتٌ‌ لاَ يَجِدُ أَحَدُكُمْ‌ لِدِينَارِهِ‌ وَ دِرْهَمِهِ‌ مَوْضِعاً يَعْنِي لاَ يَجِدُ عِنْدَ ظُهُورِ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَوْضِعاً يَصْرِفُهُ‌ فِيهِ‌ لاِسْتِغْنَاءِ النَّاسِ‌ جَمِيعاً بِفَضْلِ‌ اللَّهِ‌ وَ فَضْلِ‌ وَلِيِّهِ‌ فَقُلْتُ‌ وَ أَنَّى يَكُونُ‌ ذَلِكَ‌- فَقَالَ‌ عِنْدَ فَقْدِكُمْ‌ إِمَامَكُمْ‌ فَلاَ تَزَالُونَ‌ كَذَلِكَ‌ حَتَّى يَطْلُعَ‌ عَلَيْكُمْ‌ كَمَا تَطْلُعُ‌ الشَّمْسُ‌ آيَسَ‌ مَا تَكُونُونَ‌ فَإِيَّاكُمْ‌ وَ الشَّكَّ‌ وَ الاِرْتِيَابَ‌ وَ انْفُوا عَنْ‌ أَنْفُسِكُمُ‌ الشُّكُوكَ‌ وَ قَدْ حَذَّرْتُكُمْ‌ فَاحْذَرُوا أَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ تَوْفِيقَكُمْ‌ وَ إِرْشَادَكُمْ‌ . 📝عبد اللّه كاهليّ‌ از امام صادق عليه السّلام نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود: به يك ديگر بپيونديد و نيكى كنيد و نسبت به هم مهربان باشيد،پس سوگند به آنكه دانه را شكافته و جانداران را از نيستى آفريده، 💰شما را روزى فرا رسد كه هيچ يك از شما جايى براى درهم و دينارش نيابد-يعنى به هنگام قائم عليه السّلام محلّى كه در آن درهم و دينار خود را صرف كند نيابد به خاطر بى‌نيازى همۀ مردم كه با فضل خدا و ولىّ‌ او حاصل شده- 💫عرض كردم:آن كى و چگونه خواهد بود؟فرمود:هنگامى كه امامتان را نيابيد،و همچنان باقى خواهيد بود تا بر شما آشكار گردد بدانسان كه خورشيد بردمد،در حالى كه نوميدانه به سر مى‌بريد، 🕯 شما را برحذر مى‌دارم از شكّ‌ و دودلى،ناباوريها را از خود دور كنيد،من شما را برحذر داشتم،پس برحذر باشيد،كاميابى و هدايت شما را از خدا مى‌خواهم». 📚غیبت نعمانی ، صفحه 212 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜[٦١٨]١-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن عيسى،عن عليّ‌ بن الحكم،عن معاوية بن وهب،عن سعيد السّمّان قال: كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام إذ دخل عليه رجلان من الزّيديّة فقالا له:أ فيكم إمام مفترض الطّاعة‌؟قال:فقال:لا قال:فقالا:له:قد أخبرنا عنك الثّقات أنّك تفتي و تقرّ و تقول به و نسمّيهم لك فلان و فلان و هم أصحاب ورع و تشمير و هم ممّن لا يكذب فغضب أبو عبد اللّه عليه السّلام فقال:ما أمرتهم بهذا،فلمّا رأيا الغضب في وجهه خرجا،فقال لي:أ تعرف هذين‌؟قلت:نعم هما من أهل سوقنا و هما من الزّيديّة و هما يزعمان أنّ‌ سيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم عند عبد اللّه بن الحسن،فقال:كذبا لعنهما اللّه و اللّه ما رآه عبد اللّه بن الحسن بعينيه و لا بواحدة من عينيه و لا رآه أبوه،اللّهمّ‌ إلاّ أن يكون رآه عند عليّ‌ بن الحسين فإن كانا صادقين فما علامة في مقبضه‌؟و ما أثر في موضع مضربه‌؟و إنّ‌ عندي لسيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ‌ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و درعه و لامته و مغفره،فإن كانا صادقين فما علامة في درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ‌ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم المغلبة و إنّ‌ عندي ألواح موسى و عصاه و إنّ‌ عندي لخاتم سليمان بن داود و إنّ‌ عندي الطّست الّذي كان موسى يقرّب به القربان و إنّ‌ عندي الاسم الّذي كان رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم إذا وضعه بين المسلمين و المشركين لم يصل من المشركين إلى المسلمين نشّابة و إنّ‌ عندي لمثل الّذي جاءت به الملائكة و مثل السّلاح فينا كمثل التّابوت في بني إسرائيل،كانت بنو إسرائيل في أيّ‌ أهل بيت وجد التّابوت على أبوابهم أوتوا النّبوّة و من صار إليه السّلاح منّا أوتي الإمامة و لقد لبس أبي درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فخطّت على الأرض خطيطا و لبستها أنا فكانت و كانت و قائمنا من إذا لبسها ملأها إن شاء اللّه. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝[٦١٨]١-سعيد سمّان گفته است:نزد حضرت صادق عليه السّلام بودم كه دو مرد از زيديه وارد شدند و به حضرت گفتند:آيا امامى واجب الاطاعه در ميان شما هست‌؟راوى گويد حضرت فرمود:نه.آن دو گفتند:كسان مورد اطمينانى از توبه ما خبر داده‌اند كه همانا تو به آن فتوا داده،به آن اقرار داشته و معتقدى.و نام آنان اين‌ها است كه برايت مى‌گوييم:فلانى و فلانى.و آنان اصحاب ورع و كوشش‌اند و از كسانى‌اند كه دروغ نمى‌گويند. 💥حضرت صادق عليه السّلام خشمگين شد و فرمود: آنان را به اين كار فرمان نداده‌ام.آن دو وقتى خشم را در چهرۀ حضرت ديدند، بيرون رفتند.آن‌گاه حضرت به من فرمود:آيا اين دو را مى‌شناسى‌؟گفتم:بله،آن دو اهل بازار ما و از زيديّه‌اند و گمان مى‌كنند كه شمشير رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-نزد عبد اللّه حسن است.حضرت فرمود:دروغ مى‌گويند، خدا لعنتشان كند.به خدا سوگند عبد اللّه حسن آن را نه با دو چشم و نه با يك چشم نديده است.پدر او هم آن را نديده است.مگر اين‌كه آن را نزد على بن حسين عليهما السّلام ديده باشد.اگر اينان راست مى‌گويند نشانى از دسته‌اش بدهند.و اثرى از تيغه‌اش.همانا شمشير رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-و نزد من است علم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و زره و جوشن و كلاهخودشان نزد من است.اگر راست مى‌گويند نشانى از زره رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش- بدهند. 🎇همانا علم ظفرمند رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله با من است.الواح موسى و عصاى او نزد من است.انگشترى سليمان داود نزد من است.تشتى كه موسى با آن تقديم قربانى مى‌كرد نزد من است.اسمى كه وقتى رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-آن را ميان مسلمانان و مشركان مى‌نهاد،تيرى از سوى مشركان به مسلمانان نمى‌رسيد،نزد من است.نظير آن‌چه فرشتگان براى او آوردند،نزد من است. 🕊حكايت سلاح در نزد ما مانند حكايت تابوت در بنى اسراييل است.در بنى اسراييل چنان بود كه تابوت بر در هر خاندانى يافت مى‌شد،نبوّت به آنان داده شده بود.و از ما هركه سلاح به او رسيد امامت به او داده شد.پدرم زره رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-را پوشيد و دامنش بر زمين خط‍‌ كشيد.و من آن را پوشيدم و چنان بود و شد و قائم[عليه السّلام]ما كسى است كه چون آن را پوشيد به اندازۀ قامتش باشد.ان شاء اللّه. 📕اصول کافی -جلد 1، صفحه 501 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)
همچنين سفيانى صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسو‌م به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❇️صاحب الزمان (عج) در یکی از توقیعات میفرمایند: ✅و اما محمّد بن شاذان بن نعيم، او مردى از دوستان ما اهل بيت است. و اما ابو الخطاب محمّد بن ابى زينب اجدع، پس او و اصحاب او همه ملعون هستند، و تو با آنها كه عقيده اينان را دارند، نشست و برخاست مكن. زيرا من از آنها بيزارم و پدران من هم از آنها بيزار بوده‌اند 💥و اما كسانى كه اموال ما را ميگيرند، اگر چيزى از آن را براى خود حلال بدانند و بخورند، مثل اينست كه آتش خورده‌اند، 🕊و اما خمس براى شيعيان ما مباح است و براى ايشان تا هنگام ظهور ما حلال گشته است. تا بواسطۀ آن ولادتشان پاك باشد و پليد نشوند و اما مردمى كه از فرستادن آن اموال بنزد ما پشيمان شدند و در دين خدا شك كردند هر كس بخواهد آنچه بما داده بوى پس ميدهيم و ما احتياجى به بخشش مردمى كه در بارۀ ما شك دارند نداريم! 🎇و اما علت غيبتى كه بوقوع پيوسته؛ خداوند ميفرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ» يعنى: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد از چيزهائى كه اگر براى شما آشكارا شود شما را آزرده ميكند، سؤال ننمائيد(مائده 101) 💫هر يك از پدران من در زمان خود بيعت سلطان طاغى زمان خود را بگردن گرفت، ولى من زمانى كه ظهور ميكنم، بيعت هيچ يك از طاغيان روزگار را بگردن ندارم. 🌤و اما كيفيت انتفاعى كه مردم در غيبتم از من ميبرند، مانند انتفاع از آفتاب پنهان در ابرهاست، من امان مردم روى زمين هستم، همان طور كه ستارگان امان اهل آسمان ميباشند! پس درهاى سؤال را از چيزهائى كه مورد لزوم نيست، ببنديد و خود را براى دانستن چيزهائى كه از شما نخواسته‌اند، به مشقت نياندازيد، 🙏 زياد دعا كنيد براى تعجيل فرج، زيرا دعا كردن در تعجيل فرج خود فرج است! و سلام بر تو اى اسحاق بن يعقوب و بر هركه پيرو راه حق باشد. 📗مهدی موعود، صفحه 1252 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
کانال اشعار حسینی این کانال زیر مجموعه کانال مقتل ضامن اشک است . اشعار بر اساس مطالب مقتل است. http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af آی دی برای ارسال اشعار @Yaghoubian دوستان سوالات خود را می توانند در آی دی استاد ارسال کنند. @m_h_tabemanesh
🔴 سه گروه تاریخ ساز آخرالزمانی در قیام جهانی حضرت مهدی عجل الله فرجه، سه گروه ایشان را یاری خواهند کرد: 🌕 گروه اول: نخستین کسانی که گرد امام جمع می‌شوند و دعوت جهانی امام با آن‌ها آغاز می‌شود؛ ۳۱۳ نفر یاران خاص حضرت هستند که فرماندهان و کارگزاران سپاه ایشان را تشکیل می‌دهند. امام حسین علیه‌السلام فرمودند: و از اصحابش سیصد و سیزده تن به تعداد اصحاب بَدر از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم آیند. 🌕 گروه دوم: لشکری ۱۰ هزار نفری از یاران که تحت فرماندهی یاران خاص حضرت هستند و با جمع شدن این عده، قیام حضرت آغاز می‌شود. امام جواد علیه‌السلام فرمودند: و چون «عقد» که عبارت از ده هزار نفر باشد، کامل گردد، به اذن خدای عزیز و جلیل قیام می‌کند... 🌕 گروه سوم: در ادامه قیام توده‌های انبوه مردم که از ظلم و ستم خسته شده‌اند، برای یاری به امام می‌پیوندند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: وَ يَبلُغَ سُلطَانُهُ الْمَشرِقَ وَ المَغْربَ. زمین به نورش روشن گردد و حكومتش به شرق و غرب عالم خواهد رسید 📗كمال الدين، ج ۱، ص ۲۸۰ 👈اگر جزء «سیصدوسیزده» نفر نیستی حداقل بین آن «ده‌هزار» نفر باش! ---------------------------------------------------یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا