❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜در بحار ضمن حديث مرفوعى از حضرت على بن الحسين عليهما السّلام دربارۀ امام قائم عليه السّلام آمده:
🕊پس زير درخت اقاقيايى مىنشيند،جبرئيل به صورت مردى از قبيلۀ كلب نزد او مىآيد و مىگويد:اى بندۀ خدا!چرا اينجا نشستهاى؟مىفرمايد:اى بندۀ خدا!من منتظرم تا شب فرا رسد كه به مكّه بروم و در اين گرما خوش ندارم بروم.
پس جبرئيل مىخندد،و چون مىخندد آن حضرت او را مىشناسد كه جبرئيل است.
پس جبرئيل دست او را مىگيرد و با او مصافحه مىنمايد،و سلام مىكند و به او عرضه مىدارد كه:برخيز.و اسبى كه به آن براق گفته مىشود، برايش مىآورد.
پس آن حضرت سوار مىشود سپس به كوه رضوى مىآيد.
💎آنگاه حضرت محمد و حضرت على-عليهما الصلوة و السلام-مىآيند و براى او فرمان سرگشادهاى مىنويسند كه بر مردم مىخواند سپس به سوى مكه بيرون مىرود كه مردم در آنجا اجتماع كردهاند.
🕯امام سجاد عليه السّلام فرمود:پس مردى از سوى آن حضرت بپاخيزد و ندا كند:اى مردم!اين خواستۀ شما است،آمده شما را دعوت كند به آنچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله به آن فرامىخواند.
پس از جاى خود برمىخيزند،آنگاه خود آن حضرت برمىخيزد و مىفرمايد:اى مردم!من فلان فرزند فلان هستم،من فرزند پيغمبر خدايم،شما را مىخوانم به آنچه پيغمبر خدا به آن فرا مىخواند.
✴️پس عدّهاى بپامىخيزند كه او را بكشند،كه سيصد-يا سيصد و چند نفر-از جاى برمىخيزند و از اين كار جلوگيرى مىكنند،پنجاه نفر از اهل كوفه و بقيه از ساير مردم،همديگر را نمىشناسند و بدون قرار قبلى آنجا جمع شده باشند.
📘مکیال المکارم - جلد1، صفحه 327
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜در غيبت شيخ نعمانى از ابان بن تغلب روايت است كه گفت:
با حضرت جعفر بن محمد عليهما السّلام در مسجد مكه بودم و درحالىكه آن حضرت دستم را گرفته بود،فرمود:
❇️اى ابان! خداوند سيصد و سيزده مرد را در اين مسجد شما خواهد آورد،
اهل مكّه مىدانند كه هنوز پدران و اجداد آنها خلق نشدهاند،
✴️شمشيرهايى در بر آنها است كه بر هرشمشير نام آن مرد و نام پدرش و خصوصيات و نسبش نوشته شده،
✅سپس دستور مىدهد آوازدهندهاى ندا كند:اين مهدى است به قضاوت داوود و سليمان حكم مىكند و از بيّنه نپرسد.
📙مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 327
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#انتظار
📜[٨٨٨]٤-عليّ بن إبراهيم،عن محمّد بن الحسين،عن ابن أبي نجران،عن فضالة بن أيّوب،عن سدير الصّيرفيّ قال:
سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:إنّ في صاحب هذا الأمر شبها من يوسف عليه السّلام، قال:قلت له:كأنّك تذكر حياته أو غيبته؟قال:فقال لي:و ما ينكر من ذلك،هذه الأمّة أشباه الخنازير،إنّ إخوة يوسف عليه السّلام كانوا أسباطا أولاد الأنبياء تاجروا يوسف و بايعوه و خاطبوه و هم إخوته و هو أخوهم،فلم يعرفوه حتّى قال:أنا يوسف و هذا أخي،فما تنكر هذه الأمّة الملعونة أن يفعل اللّه عزّ و جلّ بحجّته في وقت من الأوقات،كما فعل بيوسف،إنّ يوسف عليه السّلام كان إليه ملك مصر و كان بينه و بين والده مسيرة ثمانية عشر يوما،فلو أراد أن يعلمه لقدر على ذلك،لقد سار يعقوب عليه السّلام و ولده عند البشارة تسعة أيّام من بدوهم إلى مصر، فما تنكر هذه الأمّة أن يفعل اللّه جلّ و عزّ بحجّته كما فعل بيوسف،أن يمشي في أسواقهم و يطأ بسطهم حتّى يأذن اللّه في ذلك له،كما أذن ليوسف قالوا:أإنّك لأنت يوسف؟قال:أنا يوسف.
📝سدير صيرفى گفت:از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم مىفرمايد:
همانا در صاحب الامر[عليه السّلام]شباهتى به يوسف عليه السّلام است.
او گويد:من عرض كردم:گويا از زندگى يا غيبت ايشان سخن مىگوييد؟
♻️فرمودند:و اين مردمان خوكمانند چه چيز آن را انكار مىكنند.همانا برادران يوسف عليه السّلام نوادگان فرزندان پيامبران بودند كه با يوسف تجارت كردند،با او خريد و فروش كرده،به صحبت پرداختند.
آنان برادران او و او برادر ايشان بود و آنان او را نشناختند تا وقتى كه گفت:من يوسفم و اين برادر من است.
♻️پس چگونه اين مردمان لعنتشده انكار مىكنند كه خداوند عزّتمند در دورهاى از دوران با حجّتش چنان كند كه با يوسف كرد.
همانا حكومت مصر با يوسف عليه السّلام بود و ميان او و پدرش راهى به اندازۀ هيجده روز.
كه اگر مىخواست او را آگاه كند مىتوانست.
آنگاه يعقوب عليه السّلام و فرزندانش آن راه را هنگام مژدۀ[يوسف]از روستايشان تا مصر نهروزه پيمودند.
♻️پس اين مردمان چگونه انكار مىكنند كه خداوند شكوهمند با حجّتش چنان بكند كه با يوسف كرد.
در بازارهاشان راه رود و در خانههاشان قدم گذارد تا خداوند به او دربارۀ كارش اجازه دهد چنانكه به يوسف اجازه داد.آنان گفتند:آيا تو همان يوسفى؟گفت:
من يوسفم.
📙 اصول کافی -جلد 2، صفحه 122
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📝در بحار به نقل از نعمانى از امير مؤمنان على عليه السّلام آمده كه فرمود:گويا مىبينم شيعيان ما در مسجد كوفه خيمهها زدهاند و قرآن را به همانگونه كه نازل شده به مردم مىآموزند.
📜و نيز از آن حضرت مروى است كه فرمود:گويى عجم را مىبينم كه خيمههايشان در مسجد كوفه برپا است و قرآن را همانطوركه نازل شده به مردم مىآموزند.
📘مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 102
محمدتقی اصفهانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ هَوْذَةَ الْبَاهِلِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
كَأَنَّنِي بِدِينِكُمْ هَذَا لاَ يَزَالُ مُتَخَضْخِضاً يَفْحَصُ بِدَمِهِ ثُمَّ لاَ يَرُدُّهُ عَلَيْكُمْ إِلاَّ رَجُلٌ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ فَيُعْطِيكُمْ فِي السَّنَةِ عَطَاءَيْنِ وَ يَرْزُقُكُمْ فِي الشَّهْرِ رِزْقَيْنِ وَ تُؤْتَوْنَ الْحِكْمَةَ فِي زَمَانِهِ حَتَّى إِنَّ الْمَرْأَةَ لَتَقْضِي فِي بَيْتِهَا بِكِتَابِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ .
📝حمران بن أعين از امام باقر عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود:«گوئى من اين دين شما را چنان مىبينم كه پيوسته در حالى كه در خون خويش دست و پا مىزند در حركت است(با پيكر به خون كشيده كه به خاطر وارد شدن ضربهها و جايگزينى بدعتها به جاى سنّتها،زخمى از ميان شما بيرون رفته و از دسترس شما خارج شده است) و هيچ كس آن را به شما باز نمىگرداند مگر مردى از ما خاندان،پس در هر سالى دو نوبت به شما بخشش خواهد كرد و در هر ماه دو نوبت روزى به شما خواهد داد،در دوران او شما از حكمت برخوردار مىشويد تا آنجا كه يك زن در خانۀ خود برابر كتاب خداى تعالى و روش پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله(همچون مجتهد با استنباط شخصى)به انجام تكاليف شرعى خود پردازد».
📘 غیبت نعمانی ، صفحه 337
باب13/حدیث30
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْمِيثَمِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: الْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَلْقَى فِي حَرْبِهِ مَا لَمْ يَلْقَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَتَاهُمْ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ حِجَارَةً مَنْقُورَةً وَ خُشُباً مَنْحُوتَةً
⚠️وَ إِنَّ الْقَائِمَ يَخْرُجُونَ عَلَيْهِ فَيَتَأَوَّلُونَ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ وَ يُقَاتِلُونَهُ عَلَيْهِ .
📝(خبر داد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را حميد بن زياد كوفىّ او گفت:حديث كرد ما را حسن بن محمّد بن سماعه او گفت:حديث كرد ما را احمد بن حسن ميثمىّ از محمّد بن ابى حمزه از بعضى از اصحابش و او از):
ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه گفت:شنيدم آن حضرت ميفرمود:
🎇قائم عليه السّلام در پيكارش مىبيند آنچه را كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله نديد.
همانا رسول خدا در حالى بسوى آنان آمد كه بتهاى سنگى و چوبهاى تراشيده شده را مىپرستيدند،
‼️ولى قائم،عليه او خروج ميكنند و كتاب خدا را عليه او تأويل ميكنند و باستناد آن تأويل با او مىجنگند.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 350
باب17/حدیث3
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜عياشى در تفسير خود از رفاعة بن موسى نقل كرده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه در تفسير اين آيه:
✨«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً»(ال عمران/83) ميفرمود:
اذا قام القائم لا يبقى ارض الاّ نودى فيها شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّ محمّدا رسول اللّه.
✅هنگامى كه قائم ما قيام كرد جايى در روى زمين باقى نميماند، مگر اينكه در آنجا صداى اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد ان محمدا رسول اللّه بلند مىشود.
📝و نيز در تفسير عياشى از عبد اللّه بن بكير روايت ميكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير اين آيه:
✨ «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»(ال عمران/83) را پرسيدم.
✴️حضرت فرمود: اين آيه در بارۀ قائم نازل شده، هنگامى كه عليه يهود و نصارا و صابئين و ماديها و برگشتگان از اسلام و كفار در شرق و غرب كرۀ زمين، قيام ميكند، و اسلام را پيشنهاد مىنمايد هر كس از روى ميل پذيرفت دستور ميدهد كه نماز بخواند و زكاة بدهد و آنچه هر مسلمانى مأمور بانجام آنست بر وى نيز واجب ميكند، و هر كس مسلمان نشد گردنش را ميزند تا آنكه در شرق و غرب عالم يك نفر خدا - نشناس باقى نماند.
عرض كردم: قربانت گردم! در روى زمين مردم بسيار هستند چطور قائم (عليه السلام) ميتواند همۀ آنها را مسلمان كند و يا گردن بزند؟ حضرت فرمود هنگامى كه خداوند چيزى را اراده كند، چيز اندك را زياد و زياد را كم ميگرداند.
📚مهدی موعود، صفحه 1122
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜 أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْقَاسِمِ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ يُونُسَ الْحَنَفِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَرَاسَةَ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَزَوَّرِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ بِشْرٍ قَالَ سَمِعْتُ مُحَمَّدَ ابْنَ الْحَنَفِيَّةِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ: إِنَّ قَبْلَ رَايَاتِنَا رَايَةً لِآلِ جَعْفَرٍ وَ أُخْرَى لِآلِ مِرْدَاسٍ فَأَمَّا رَايَةُ آلِ جَعْفَرٍ فَلَيْسَتْ بِشَيْءٍ وَ لاَ إِلَى شَيْءٍ فَغَضِبْتُ وَ كُنْتُ أَقْرَبَ النَّاسِ إِلَيْهِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ قَبْلَ رَايَاتِكُمْ رَايَاتٍ قَالَ إِي وَ اللَّهِ إِنَّ لِبَنِي مِرْدَاسٍ ١مُلْكاً مُوَطَّداً لاَ يَعْرِفُونَ فِي سُلْطَانِهِمْ شَيْئاً مِنَ الْخَيْرِ سُلْطَانُهُمْ عُسْرٌ لَيْسَ فِيهِ يُسْرٌ يُدْنُونَ فِيهِ الْبَعِيدَ وَ يُقْصُونَ فِيهِ الْقَرِيبَ حَتَّى إِذَا أَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ وَ عِقَابَهُ صِيحَ بِهِمْ صَيْحَةً لَمْ يَبْقَ لَهُمْ رَاعٍ يَجْمَعُهُمْ وَ لاَ دَاعٍ يُسْمِعُهُمْ وَ لاَ جَمَاعَةٌ يَجْتَمِعُونَ إِلَيْهَا وَ قَدْ ضَرَبَهُمُ اللَّهُ مَثَلاً فِي كِتَابِهِ
✨حَتّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ وَ ظَنَّ أَهْلُها أَنَّهُمْ قادِرُونَ عَلَيْها أَتاها أَمْرُنا لَيْلاً أَوْ نَهاراً الْآيَةَ
ثُمَّ حَلَفَ مُحَمَّدُ ابْنُ الْحَنَفِيَّةِ بِاللَّهِ إِنَّ هَذِهِ الْآيَةَ نَزَلَتْ فِيهِمْ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَقَدْ حَدَّثْتَنِي عَنْ هَؤُلاَءِ بِأَمْرٍ عَظِيمٍ فَمَتَى يَهْلِكُونَ فَقَالَ وَيْحَكَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ خَالَفَ عِلْمُهُ وَقْتَ الْمُوَقِّتِينَ إِنَّ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَعَدَ قَوْمَهُ ثَلاَثِينَ يَوْماً وَ كَانَ فِي عِلْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ زِيَادَةُ عَشَرَةِ أَيَّامٍ لَمْ يُخْبِرْ بِهَا مُوسَى فَكَفَرَ قَوْمُهُ وَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ لَمَّا جَازَ عَنْهُمُ الْوَقْتُ وَ إِنَّ يُونُسَ وَعَدَ قَوْمَهُ الْعَذَابَ وَ كَانَ فِي عِلْمِ اللَّهِ أَنْ يَعْفُوَ عَنْهُمْ وَ كَانَ مِنْ أَمْرِهِ مَا قَدْ عَلِمْتَ وَ لَكِنْ إِذَا رَأَيْتَ الْحَاجَةَ قَدْ ظَهَرَتْ وَ قَالَ الرَّجُلُ بِتُّ اللَّيْلَةَ بِغَيْرِ عَشَاءٍ وَ حَتَّى يَلْقَاكَ الرَّجُلُ بِوَجْهٍ ثُمَّ يَلْقَاكَ بِوَجْهٍ آخَرَ قُلْتُ هَذِهِ الْحَاجَةُ قَدْ عَرَفْتُهَا فَمَا الْأُخْرَى وَ أَيُّ شَيْءٍ هِيَ قَالَ يَلْقَاكَ بِوَجْهٍ طَلْقٍ فَإِذَا جِئْتَ تَسْتَقْرِضُهُ قَرْضاً لَقِيَكَ بِغَيْرِ ذَلِكَ الْوَجْهِ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَقَعُ الصَّيْحَةُ مِنْ قَرِيبٍ.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝(خبر داد ما را علىّ بن احمد از عبيد اللّه بن موسى و او از عبد الرّحمن بن قاسم او گفت:حديث كرد مرا محمّد بن عمر[و]بن يونس حنفىّ او گفت:
حديث كرد مرا ابراهيم بن هراسه او گفت:حديث كرد ما را علىّ بن حزوّر از محمّد بن بشر كه گفت):
شنيدم محمّد بن حنفيّه-رضى اللّه عنه-ميگفت:همانا پيش از پرچمهاى ما پرچمى فرزندان جعفر را است و پرچمى ديگر فرزندان مرداس را است،اما پرچم فرزندان جعفر چيز مهمّى نيست و بچيز مهمّى هم نمىانجامد.
من كه از همۀ مردم باو نزديكتر بودم خشمناك شدم و گفتم:فدايت شوم پيش از پرچمهاى شما پرچمهائى خواهد بود؟گفت:آرى بخدا قسم بنى مرداس را حكومت آمادهئى خواهد بود كه در دوران حكومتشان هيچ خيرى نخواهند ديد حكومتى پر مشقّت كه هيچ آسايش در آن نباشد بهر چه دور است نزديك شوند و از هر چه نزديك است دور تا همين كه از مكر خدا و شكنجهاش آسوده خاطر ميشوند صيحهاى بر آنان زده مىشود كه ديگر نه نگهبانى كه جمعشان كند براى آنان ميماند و نه آواز دهندهاى كه آواز خود را بگوش آنان برساند و نه اجتماعى كه بر آن محور گرد آيند.و خداوند تعالى براى آنان مثلى در قرآنش آورده است :« حَتّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ[وَ ظَنَّ أَهْلُها أَنَّهُمْ قادِرُونَ عَلَيْها أَتاها أَمْرُنا لَيْلاً أَوْ نَهاراً »]الآية يونس:٢٤(تا آنكه زمين وسايل زينت خود را گرفت و آرايش يافت و اهل زمين گمان كردند كه آنان مسلّط بر زمين شدند بناگاه امر ما شبانگاه يا بروز بر آن رسيد).
سپس محمّد بن حنفيّه بخدا سوگند ياد كرد كه اين آيه در بارۀ آنان نازل شده است.
❓من گفتم:فدايت شوم كار بزرگى را از اينان براى من بازگو كردى پس كى نابود خواهند شد؟
✴️فرمودند:واى بر تو اى محمّد علم خداوند بر خلاف وقتى است كه تعيينكنندگان وقت ميگويند،همانا موسى قومش را وعدۀ سى روزه داد و در علم خدا بود كه ده روز فزونتر خواهد شد و موسى را از آن آگاه نكرد و قوم موسى كافر شدند و گوساله را پس از رفتن موسى كه وقت گذشت پرستيدند و يونس قوم خود را وعدۀ عذاب داد و در علم خدا كه از جرم آنان بگذرد كارش آن شد كه ميدانى،
ولى هنگامى كه ديدى نيازمندى آشكارا روى آورده و مردى گويد كه ديشب بدون شام سر ببالين نهادم و تا هنگامى كه ببينى مردى با تو باروئى بر خورد ميكند و سپس با روى ديگر،گفتم اين نيازمندى را فهميدم ولى آن ديگرى چيست؟گفت:با روى باز با تو برخورد ميكند ولى چون بنزدش آئى تا مگر وامى از او ستانى با روى ديگر با تو برخورد ميكند اين هنگام نزديك است كه صيحه واقع شود.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 341
باب16/حدیث 7
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜[17-1] أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُفَضَّلِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ جُهَّالِ اَلْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِيدَانَ وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَيَدْخُلَنَّ عَلَيْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُيُوتِهِمْ كَمَا يَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُرُّ.
📝فضيل بن يسار گويد:شنيدم امام صادق عليه السّلام مىفرمود:
‼️«قائم ما چون قيام كند از جهل مردم شديدتر از آنچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله با آن از سوى نادانان جاهليّت روبرو شد برخورد مىكند،
⬅️عرض كردم:اين چگونه ممكن است؟
⚠️فرمود:همانا رسول خدا در حالى به سوى مردم آمد كه آنان سنگ و كلوخ و چوبهاى تراشيده و مجسّمههاى چوبين را مىپرستيدند،و قائم ما چون قيام كند در حالى به سوى مردم مىآيد كه جملگى كتاب خدا را عليه او تأويل مىكنند و بر او بدان احتجاج مىنمايند،
❇️سپس فرمود:بدانيد به خدا سوگند كه موج دادگسترى او بدان گونه كه گرما و سرما نفوذ مىكند تا درون خانههاى آنان راه خواهد يافت».
📙 غیبت نعمانی ، صفحه 413
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜[10-9]مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى وَ أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْكُوفِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ:
إِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَتَيْنِ يَرْجِعُ فِي إِحْدَاهُمَا إِلَى أَهْلِهِ وَ الْأُخْرَى يُقَالُ هَلَكَ فِي أَيِّ وَادٍ سَلَكَ قُلْتُ كَيْفَ نَصْنَعُ إِذَا كَانَ ذَلِكَ قَالَ إِنِ ادَّعَى مُدَّعٍ فَاسْأَلُوهُ عَنْ تِلْكَ الْعَظَائِمِ الَّتِي يُجِيبُ فِيهَا مِثْلُهُ .
📝از مفضّل بن عمر روايت شده كه گفت:شنيدم امام صادق عليه السّلام مىفرمايد:
🌤«همانا صاحب اين امر را دو غيبت است كه در يكى از آن دو نزد خانواده خود باز مىگردد(شايد مقصود حفظ ارتباط آن حضرت با خانوادۀ خويش و وجود آگاهى فيما بين است)
⚡️و در ديگرى گفته مىشود:او مرده است،در كدام سرزمين رهسپار است؟ عرض كردم:چون آن زمان پيش آيد ما چه كنيم؟
🕯فرمود:اگر ادّعاكنندهاى مدّعى شد (كه من همان موعودم)از او آن مسائل بزرگ را كه فقط كسى چون او مىتواند بدان پاسخ دهد بپرسيد».
📘 غیبت نعمانی ، صفحه 248
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜٤٩٣/١١_عنه،عن عليّ بن الحكم،عن سفيان الجريري،عن أبي صادق،عن أبي جعفر عليه السّلام قال:
دولتنا آخر الدّول و لن يبق أهل بيت لهم دولة إلاّ ملكوا قبلنا لئلاّ يقولوا إذا رأوا سيرتنا:
إذا ملكنا سرنا مثل سيرة هؤلاء و هو قول اللّه-عزّ و جلّ- وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ.
📝ابى صادق[كيسان بن كليب]از امام باقر عليه السّلام نقل مىكند كه حضرت فرمودند:
✅دولت ما آخرين دولتهاست،هيچ گروهى باقى نمىماند مگر اينكه قبل از دولت ما به حكومت مىرسد تا اينكه وقتى رفتار ما را با مردم مىبينند،نگويند:اگر ما هم به سلطنت مىرسيديم مثل اينها عمل مىكرديم و اين معناى قول خداوند است كه مىفرمايد«و عاقبت براى پرهيزكاران است».
📔 کتاب الغیبة - شیخ طوسی
@Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_مهدوی
میدونی #بعد_از_ظهور چی میشه؟!
بسیار شنیدنی
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜 از مفضّل روايت كرده كه:حضرت صادق عليه السّلام پرسيد مىدانى چه چيز بود پيراهن يوسف؟گفتم:نه،فرمود:
✅چون آتش از براى ابراهيم افروختند جبرئيل جامهاى از جامههاى بهشت آورد و بر آن حضرت پوشانيد كه سرما و گرما بر او تأثير نكند،و حضرت ابراهيم در وقت وفات آن پيراهن را تعويذى كرد بر حضرت اسحاق آويخت،و همچنين اسحاق به يعقوب داد،و چون حضرت يوسف متولّد شد يعقوب آن پيراهن را تعويذ او كرد،و با او بود در همۀ احوال،و در مصر آن را گشود كه از براى پدر بفرستد بويش به مشام يعقوب رسيد،چنانچه گفت إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ بوى همان پيراهن بود كه خدا از بهشت فرستاده بود،گفتم:فداى تو شوم آخر آن پيراهن به كه منتقل شد؟فرمود:
به اهلش رسيد،بعد از آن فرمود:هر پيغمبرى كه علمى يا غير علم چيزى از او به ميراث ماند به آل محمد صلّى اللّه عليه و آله منتهى شد،و الحال نزد ايشان است.
📚عین الحیات - جلد1، صفحه 204
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜در توقيع حضرت حجّت-عجّل اللّه فرجه الشريف-به شيخ مفيد چنين آمده:
✴️و اگر شيعيان ما-كه خداوند در اطاعتش آنان را يارى دهد-در وفاى پيمانى كه از ايشان گرفته شده،مصمم و جدّى باشند،نعمت لقاى ما از آنان به تأخير نمىافتد و سعادت ديدار ما با معرفت كامل و راستين نسبت به ما تعجيل مىگشت،
🔻پس تنها چيزى كه ما را از آنان پوشيده مىدارد همانا چيزهاى ناخوشايندى است كه از ايشان به ما مىرسد و از آنان انتظار نمىرود.
📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 173
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84