eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
485 دنبال‌کننده
413 عکس
548 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜امام صادق(ع) فرمودند: اى مفضل! گويا مى‌بينم كه ما ائمه آن موقع جلو پيغمبر جمع شده و بآن حضرت شكايت مى‌كنيم كه امت بعد از وى چه بروز ما آوردند، و مى‌گوئيم امت ما را تكذيب كردند و بى‌اعتنائى و نفرين و لعنت و تهديد بقتل نمودند، واليان ستمگر آنها ما را از وطن بيرون آورده به پايتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس كشتند. 💦در اين وقت پيغمبر سخت گريه ميكند و ميفرمايد اى فرزندان من! هر چه بشما رسيد بيشتر به جد شما رسيد. 🔰دادخواهى حضرت زهرا (عليها السلام) در آنگاه فاطمۀ زهراء عليها السلام مى‌آيد و از ظلم اولى و دومى و غصب فدك ملك خود توسط آنها، و رفتن به ميان مهاجرين و انصار و ايراد خطبه‌اش در خصوص غصب فدك، و جوابى كه خليفه در رد او گفت كه: پيغمبران ارث نمى‌گذارند، و استدلال زهرا بگفته زكريا و يحيى و داستان داود و سليمان و اينكه دومى باو گفت: آن طومارى را كه پدرت براى تو نوشت بمن نشان بده و او در آورد و نشان داد و او آن را گرفته پيش روى قريش و مهاجرين و انصار و سايرين پاره كرد و گريستن زهرا (عليها السلام) و برگشتن بطرف قبر پدرش رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در حالى كه ميگريست و محزون بود و بخداوند و پدرش پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله پناه آورده و با شعار رقيه دختر صفى تمثل جست شكايت ميكند كه گفت: قد كان بعدك انباء و هنبثة لو كنت شاهدها لم يكبر الخطب انّا فقدناك فقد الأرض وابلها و اختلّ اهلك فاشهد هم فقد لعبوا ابدّت رجال لنا فحوى صدورهم لمّا نأيت و حالت دونك الحجب لكلّ قوم لهم قرب و منزلة عند الاله على الادنين مقترب يا ليت قبلك كان الموت حلّ بنا املوا اناس ففازوا بالّذى طلبوا.. سپس داستان اولى را نقل ميكند كه چگونه خالد بن وليد و قنفذ و عمر بن الخطاب و جمعى را فرستاد تا امير المؤمنين را از خانۀ خود براى بيعت گرفتن در سقيفۀ بنى ساعده ببرند، و امير المؤمنين بعد از آن حضرت مشغول جمع آورى قرآن گرديد، و قرض حضرتش را كه هشتاد هزار درهم بود، با فروش دارائى خود، همه آنها را پرداخت. و هم نقل ميكند كه چگونه عمر گفت يا على بيرون بيا و در آنچه مسلمانان شركت كرده‌اند تو نيز شركت كن و گر نه گردنت را مى‌زنيم، فضه گفت: امير المؤمنين عليه السّلام مشغول كارى است كه اگر انصاف داشته باشيد، خواهيد دانست كه او از آمدن معذور است، ولى آنها گوش نگرفتند و هيزم آوردند تا درب خانه‌اى را كه امير - مؤمنان و فاطمه و حسن و حسين و زينب و ام كلثوم و فضه در آن بودند آتش بزنند، و بالاخره، آن در را هم آتش زدند. فاطمه آمد پشت در و از همان جا صدا زد: اى عمر و اىبر تو چگونه بر خدا و پيغمبر جسارت ورزيدى كه با اين كار ميخواهى نسل پيغمبر را از روى زمين براندازى و او را از ميان ببرى و نور خدا را خاموش كنى، با اينكه خدا نميگذارد كه نورش خاموش شود. عمر گفت: اى فاطمه! فعلا نه محمد حاضر است و نه فرشتگان از جانب خدا براى امر و نهى و ترساندن مى‌آيند، و على هم مانند يك نفر از مسلمين است، اگر ميخواهى بگو بيرون بيايد و با ابو بكر بيعت كند و گر نه همۀ شما را آتش ميزنم. فاطمه در حالى كه ميگريست گفت: پروردگارا! شكايت فقدان پيغمبر و رسول برگزيده‌ات و ارتداد امتت و ممانعتى را كه از رسيدن حقى كه تو در كتاب خود براى ما قرار داده‌اى بعمل آوردند، بتو ميكنم. عمر گفت: اى فاطمه اين حرفهاى زنانه را كنار بگذار. خدا نبوت و خلافت را يك جا براى شما جمع نميكند. سپس هيزم را آتش زد و قنفذ ملعون دستش را داخل نمود تا در را بگشايد، و عمر با تازيانه به بازوى فاطمه (عليها السلام) زد بطورى كه بازويش همچون بازوبند سياهى ورم كرد، و طورى با پا بدر نيم سوخته زد كه بشكم دختر پيغمبر خورد و او كه حامله بود محسن شش ماهۀ خود را سقط كرد. عمر و قنفذ و خالد بن وليد هجوم آوردند بدرون خانه. فاطمه با صداى بلند گريه ميكرد و ميگفت: اى پدر! اى پيغمبر خدا! دخترت را دروغگو ميدانند و ميزنند! و بچه‌اش را كشتند!! ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
سپس امير المؤمنين در حالى كه چشمش از شدت غضب سرخ شده بود از داخل خانه بيرون آمد و عبايش را در آورد و روى فاطمه كه غش كرده بود انداخت و او را بسينه چسبانيد. و بوى گفت: اى دختر پيغمبر خدا! ميدانى كه خداوند پدر بزرگوارت را براى هدايت جهانيان برانگيخت. مبادا مقنعه خود را از سر بردارى و نفرين كنى! اى فاطمه بخدا قسم اگر چنين كنى يكنفر در روى زمين نميماند كه بگويد محمد و موسى و عيسى و ابراهيم و نوح و آدم پيغمبر خداست هر جنبنده‌اى كه در روى زمين است و هر پرنده‌اى كه در آسمان است خداوند آن را نابود ميكند. آنگاه بعمر گفت: اى پسر خطاب واى بر تو از اين كار كه امروز نمودى و از عواقب آن. از خانۀ من بيرون برو پيش از آنكه شمشيرم را بكشم و امت جفا جوى را بكشم عمر هم با خالد بن وليد و قنفذ و عبد الرحمن بن ابى بيرون رفتند. امير مؤمنان فضه را صدا زد و فرمود: اى فضه بانوى خود زهراء را درياب كه دچار درد زائيدن شده است. چون فضه بكار آن مخدره پرداخت. بچه‌اى كه پيش از ولادت نام او را محسن گذارده بودند سقط گرديد! امير المؤمنين فرمود: اين بچه بنزد جدش رسول خدا ميرود و بوى شكايت مى‌كند. امير المؤمنين در تاريكى شب زهرا را برداشته باتفاق حسن و حسين و زينب و ام كلثوم بدر خانۀ مهاجر و انصار ميرفت، و آنها را بياد خدا و پيغمبر و بيعت و پيمانى كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله در زمان حيات خود در چهار جا براى وى گرفت و در هر مورد مسلمانان او را امير المؤمنين (عليه السلام) دانستند مى‌آورد و همه وعده ميدادند كه فرداى آن شب بيارى وى قيام كنند ولى چون صبح ميشد هيچ كس حركتى از خود نشان نميداد. 🔰دادخواهى امير المؤمنين «عليه السلام» در سپس امير المؤمنين عليه السّلام محنتهاى عظيمى را كه بعد از پيغمبر ديد و با آن امتحان خود را داد، بآن حضرت شكايت مى‌كند. ميگويد: يا رسول اللّه داستان من مانند داستان هارون است و من بشما همان را ميگويم كه هارون بموسى گفت: ✨«اِبْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْداءَ وَ لا تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظّالِمِينَ» يعنى: فرزند مادرم مردم مرا تنها گذاشتند و نزديك بود مرا بكشند پس تو كارى نكن كه دشمن بمن سرزنش كند، و مرا با مردم ظالم قرار مده من هم صبر كردم و تسليم حوادث شدم و راضى برضاى خدا گشتم و با مخالفتى كه با من نمودند و نقض عهد خود كه با آنها در بارۀ من معاهده نمودى، حجت بر آنها تمام گشت. يا رسول اللّه! من متحمل رنجها و گرفتاريهائى شدم كه هيچ جانشين پيغمبرى در هيچ امتى متحمل نگشت، تا جايى كه با ضربت عبد الرحمن بن ملجم مرا بقتل رساندند، و خداوند شاهد بچگونگى نقض بيعت من است. طلحه و زبير عايشه را به بهانۀ اداى مراسم حج و عمره بمكه بردند ولى او را گردش داده به بصره آوردند. من هم ناچار براى جلوگيرى از بلواى آنها بسيج كردم و خدا و شما را بياد آنها آوردم، ولى آنها برنگشتند تا اينكه خداوند مرا بر آنها پيروز گردانيد و خون بيست هزار نفر از مسلمانان ريخته و هفتاد دست كه ميخواست مهار شتر عايشه را نگهدارد بريده شد. يا رسول اللّه: آنچه در جنگهاى شما و جنگهاى بعد از شما ديدم از جنگ جمل بر من دشوارتر نبود زيرا آن جنگ از سخت‌ترين و هول انگيزترين و بزرگترين جنگهائى بود كه من ديدم. همان طور كه مرا بار آوردى و باين آيه: ✨«فَاصْبِرْ كَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ»؛ و آيه «وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُكَ إِلاّ بِاللّهِ» من نيز صبر كردم. يا رسول اللّه بخدا قسم تأويل اين آيه ✨«وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللّهَ شَيْئاً وَ سَيَجْزِي اللّهُ الشّاكِرِينَ» واقعا بعد از شما تحقق يافت كه خدا ميفرمايد: محمد هم پيغمبرى است كه پيش از او هم پيغمبران بودند، آيا اگر او مرد يا كشته شد شما بطريقه (جاهليت سابق) خود بازمى‌گرديد؟ (اين را بدانيد كه) هر كس (بعد از پذيرفتن اسلام) بطريقۀ سابق خود برگردد، هيچ گونه ضررى نميتواند بخدا برساند. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى حضرت امام حسن (عليه السلام) در اى مفضل! آنگاه حسن عليه السّلام برخاسته و خطاب به پيغمبر مى‌گويد: اى جد بزرگوار! من هنگام آمدن پدرم امير المؤمنين بكوفه با حضرتش بودم تا اينكه بضربت عبد الرحمن بن ملجم ملعون شهيد شد. همان طور كه شما باو وصيت كرده بوديد پدرم نيز بمن وصيت فرمود. چون معاويۀ ملعون از شهادت پدرم مطلع شد، زياد زنازاده را با دويست و پنجاه هزار سرباز بكوفه فرستاد و بوى دستور داد كه من و برادرم حسين و ساير برادران و بستگان و شيعيان و دوستان مرا گرفتار سازد و از ما براى معاويه بيعت بگيرد. هر كدام از ما حاضر نشدند گردنش را زدند، و سر او را براى معاويه فرستادند چون من اين را ديدم از خانه بيرون آمده، بمسجد جامع كوفه رفتم تا نماز بگزارم. بعد از نماز بمنبر رفتم و بعد از حمد و ثناى الهى گفتم: اى مردم! اوضاع دنيا عوض شده و آثار دين از بين رفته، و بردبارى كم شده امروز ديگر از تحريكات شيطانى و حكم خائنين كسى آسايش ندارد. بخدا قسم دليلهاى محكمى براى آنها آورده شد، و علائم زيادى بر ايشان روشن گرديد، و مشكلاتشان آشكار گشت، و هر لحظه منتظر بوديم كه تأويل اين آيه: «و ما «مُحَمَّدٌ إِلاّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ»...» تحقق يابد. اى مردم! بخدا قسم جدم رحلت كرد و پدرم شهيد شد و وسواس خناس در دلهاى مردم تخم وسوسه پاشيد و فتنه‌جويان براى ايجاد فتنه عربده‌ها كشيدند و بر خلاف سنت رفتار كرديد. اى واى بر آن فتنۀ كر و كور كه صداى كسانى كه مردم را براه راست ميخوانند و براى پذيرش حق و حقيقت صلا ميزنند، شنيده نميشود، در آن فتنه است كه سخن نفاق آميز آشكار مى‌گردد و باطن تفرقه اندازان معلوم مى‌شود و دو لشكر خارجى شام وعراق بجان هم مى‌افتند. خدا شما را رحمت كند بشتابيد بسوى گشايش و نور آشكار و پرچم بزرگ و چراغى كه هيچ گاه خاموش نميشود و حقى كه مخفى نمى‌گردد. اى مردم! از خواب غفلت بيدار شويد و از تاريكى گمراهى كه شما را احاطه كرده بدرائيد. بخدائى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد و رداى عظمت پوشانيد، قسم ياد ميكنم جمعى از شما كه داراى دلهائى صاف و نيتهائى خالص باشند، بدون اينكه آميخته بنفاق و قصد افتراق باشند برخاسته با من بيعت كنيد، تا من بتوانم با شمشير قيام كنم و اطراف كار را بر دشمن تنگ بگيرم و با نيزه‌ها و سمهاى اسب لشكر آنها را از ميان بردارم، اى مردم! خدا شما را رحمت كند سخن بگوئيد و بمن جواب بدهيد! يا رسول اللّه! مثل اينكه مهر سكوت بدهان آنها زده بودند. زيرا جز بيست نفر كسى ديگر بمن جواب نداد!! آنها برخاستند و گفتند: اى پسر پيغمبر؛ ما با شمشيرهاى خود تا پاى جان براى نصرت تو ايستاده‌ايم. فرمانبردار توئيم و هر كارى بكنى تصديق ميكنيم، هر امرى دارى بفرما. من بچپ و راست خود نگاه كردم ديدم جز آن بيست نفر كسى ديگر نمانده است. در آن هنگام پيش خود گفتم: من هم از جدم پيروى ميكنم، چه او وقتى سى و نه نفر معتقد داشت در پنهانى خدا را پرستش نمود. چون خداوند او را بسن چهل سالگى رسانيد با جماعت بيشتر امر خدا را آشكار كرد. اگر آن عده با من بودند به بهترين وجه در راه خدا جهاد ميكردم، آنگاه سر بآسمان برداشتم و عرض كردم: خداوندا! من مردم را به راه راست دعوت كردم و از عذاب تو ترساندم و امر و نهى كردم، ولى آنها پاسخ مثبت بمن ندادند و از يارى من سر باز زدند، آنها از اجابت دعوت داعى حق غافل بودند و از يارى وى خوددارى كردند و در پيروى از او تقصير نمودند و به كمك دشمنان او رفتند. پروردگارا! عذاب و بلاى خود را كه بر ستمگران هميشه ميفرستى بر اينان نيز فرو فرست. اين را گفتم و از منبر بزير آمدم و از كوفه كوچ كرده رهسپار مدينه شدم! در كوفه دسته دسته مردم (خون مرده) مى‌آمدند و ميگفتند: معاويه دسته دسته سپاه خود را بشهر انبار و كوفه گسيل داشته و آنها هم دست به غارت و قتل مردم و زنان و اطفال آنها زدند؛ من هم بآنها فهماندم كه وفا ندارند، لشكرى فراهم آوردم، و بآنها گفتم كه شما بطرف معاويه خواهيد رفت و پيمان و بيعت خود را با من ميشكنيد، و همان طور هم كه گفته بودم، تحقق پذيرفت. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى حضرت امام حسين (عليه السلام) در 💔آنگاه امام حسين عليه السّلام با بدنى آغشته بخون، خود و يارانش كه با وى كشته شدند، در جلو پيغمبر ميايستد. 💦چون پيغمبر او را مينگرد زار زار ميگريد. از گريۀ او اهل آسمان و زمين نيز گريه ميكنند. فاطمۀ زهراء (عليها السلام) هم نالۀ جانكاه از دل پر الم بر مى‌آورد. از ناله و شيون و گريه و زارى آن حضرت زمين و اهل زمين متزلزل مى‌گردند. سپس امير المؤمنين و امام حسن در سمت راست پيغمبر و فاطمۀ زهرا در سمت چپ آن حضرت قرار ميگيرند. ❣ پيغمبر او را در آغوش مى‌گيرد و مى‌گويد: يا حسين فدايت گردم! ديدگانت روشن باد و ديدگان من هم روشن باشد. سپس حمزۀ سيد الشهداء عموى پيغمبر در سمت راست آن حضرت ميايستد و در سمت چپ جعفر بن ابى طالب (طيار) قرار ميگيرد. ناگاه خديجۀ كبرى و فاطمه دختر اسد (مادر امير المؤمنين) محسن سقط شده فاطمه زهراء را بدست گرفته ناله كنان بنزد پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله ميايند و مادرش فاطمه عليها السلام اين آيه قرآن را ميخواند: ✨ «هذا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ،» ✨«يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعِيداً» يعنى: اينست آن روزى كه بشما وعده شده بود. امروز هر كس كار نيكى كرده يا عمل بدى نموده، كردۀ خود را خواهد يافت، امروز هر كس آرزو ميكند كه كاش ميان او و عمل بدش زمان متمادى فاصله بود. 💦مفضل گفت: در اين وقت حضرت صادق عليه السّلام چنان گريست كه محاسن مباركش از سيلاب اشك تر شد! سپس فرمود: روشن مباد چشمى كه با اين گفته نگريد!! مفضل هم بسيار گريست و آنگاه عرض كرد: آقا اين گريه چقدر ثواب دارد؟ فرمود: وقتى از روى حقيقت باشد، بشماره نمى‌آيد! ❓سپس مفضل عرض كرد: آقا چه ميفرمائيد در بارۀ اين آيۀ: ✨ «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» يعنى: روز قيامت از كسى كه بخاك سپرده شده سؤال مى‌شود بچه جرمى كشته شده است‌؟ 💞فرمود: اى مفضل بخدا قسم اين «موءوده» و بخاك سپرده شده، محسن بچه فاطمه (عليها السلام) است. زيرا مقصود از اين آيه مائيم و هر كس جز اين بگويد او را تكذيب كنيد. مفضل عرض كرد: آقا آنگاه چه مى‌شود؟ 💓فرمود: فاطمۀ زهراء برخاسته و عرض ميكند: خدايا! آن روزى كه بمن وعده فرمودى از كسانى كه بمن ظلم كرده‌اند و حق مرا غصب نمودند و مرا زدند و اولاد مرا بگريه آوردند، انتقام بگير! بوعدۀ خود وفا كن. 🕊در اين وقت فرشتگان هفت آسمان و حاملين عرش الهى و ساكنان هوا و اهل دنيا و آنها كه در زير طبقات زمين هستند، با ناله و فرياد ميگريند و بخدا شكايت ميكنند. ✴️در آن روز تمام قاتلان و ظالمان بما و آنها كه از آنچه بر سر ما آمده، راضى بودند هزار بار بقتل ميرسند، نه مثل كشته شدن آنها كه در راه خدا شهيد ميشوند زيرا شهيدان در حقيقت نمى‌ميرند چنان كه خدا فرمود: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَفَرِحِينَ بِما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ» يعنى: گمان مكن آنها كه در راه خدا كشته شدند مرده‌اند، نه! آنها زنده و در نزد خدايشان روزى ميبرند، آنها از آنچه خداوند از فضل خودش بآنان روزى داشته است خوشحالند، و هم از آنان كه هنوز بآنها ملحق نشده و از پشت سر آنها مى‌آيند، مسرورند و شادند، كه ترسى بر آنها نيست و آنها غمگين نميباشند. ❓مفضل عرض كرد: آقا! بعضى از شيعيان شما عقيدۀ به رجعت شما ندارند فرمود: آيا آنها سخن جد ما پيغمبر خدا و گفتۀ ما ائمه را نشنيده‌اند كه ميگوئيم: ✨«وَ لَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى دُونَ الْعَذابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» يعنى: بجاى عذاب بزرگتر، عذاب نزديكتر به آنها مى‌چشانيم تا شايد برگردند. اى مفضل عذاب نزديكتر رجعت آل محمد و عذاب بزرگتر عذاب روز قيامت است كه خدا مى‌فرمايد: ✨«يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ وَ بَرَزُوا لِلّهِ الْواحِدِ الْقَهّارِ» يعنى: قيامت روزى است كه اوضاع زمين و آسمان‌ها دگرگون ميگردد و همه در پيشگاه خداوند حاضر ميشوند. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🔰دادخواهى سائر ائمه (عليهم السلام) و مهدى آل محمد در آنگاه جدم على بن الحسين و پدرم امام محمد باقر عليه السّلام برخاسته و آنچه را از امت جفاكار ديده‌اند بجد بزرگوارشان رسول خدا شكايت ميكنند. سپس من بر ميخيزم و از ظلم منصور خليفۀ عباسى شكايت ميكنم، بعد از من فرزندم موسى بن جعفر از هارون و بعد از او على بن موسى از مأمون و بعد از وى فرزندش محمد بن على از معتصم و بعد از وى فرزندش على بن محمد از متوكل و بعد از وى فرزندش حسن بن على از ظلم معتز شكايت ميكنند. 💎آنگاه مهدى همنام جدم رسول خدا در حالى كه پيراهن آن حضرت را كه آغشته بخون پيشانى و دندان پاكش ميباشد پوشيده، و فرشتگان اطراف او را گرفته‌اند، آمده و جلو پيغمبر ميايستد، و ميگويد: اى جد بزرگوار، شما مرا به اوصافى معرفى فرمودى كه مردم مرا از روى آن اوصاف بشناسند. و نام و نسب و كنيه‌ام را ذكر فرمودى. مع هذا امت منكر وجود من شدند و متمرد گشتند و گفتند: مهدى متولد نشده و اصلا نبوده. اگر هست كجاست و كى مى‌آيد؟ پدرش مرده و اولاد نداشته است و اگر او موجود و سالم ميبود خدا آمدن او را تا اين موقع بتأخير نمى‌انداخت، من هم تاكنون صبر كردم و اينك بفرمان الهى ظاهر گشته‌ام. ❇️پيغمبر ميفرمايد: خدا را شكر ميكنيم كه وعدۀ خود را در بارۀ ما عملى ساخت، و ما را وارث زمين گردانيد، و در بهشت هر جا بخواهيم مسكن ميكنيم، چه خوب است پاداش عمل‌كنندگان و هم ميفرمايد: موقع نصرت و پيروزى خدا فرا رسيد. و آيۀ ✨«هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» امروز مصداق پيدا كرد، و تأويل شد. ✨سپس اين آيه را ميخواند «إِنّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبِيناًلِيَغْفِرَ لَكَ اللّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّرَ وَ يُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَ يَهْدِيَكَ صِراطاً مُسْتَقِيماًوَ يَنْصُرَكَ اللّهُ نَصْراً عَزِيزاً»يعنى: ما فتحى آشكار براى تو نموديم. تا خداوند گناهان گذشته و آيندۀ تو را به‌بخشد. و نعمت خود را در بارۀ تو تمام كند و تو را براه راست هدايت نمايد و خداوند تو را پيروزمند گرداند. ❓مفضل عرض كرد: آقا، پيغمبر چه گناهى كرده بود؟ (كه خدا ميفرمايد: گناهان گذشته و آينده تو را به‌بخشد) ✅فرمودند: اى مفضل پيغمبر عرض كرد: خدايا گناهان گذشته و آينده شيعيان برادرم (على بن ابى طالب) و اولادم كه جانشينان منند تا روز قيامت بمن واگذار كن. و مرا ميان پيغمبران و انبياء از كردۀ پيروانم رسوا مگردان. خدا هم گناهان آنها را واگذار به پيغمبر كرد و همۀ آنان را بخشيد. 💦مفضل ميگويد: در اين وقت من سخت گريستم، و عرض كردم: آقا، اين از موهبت خداوند است كه به بركت وجود شما بما رسيده است. حضرت فرمود: اى مفضل! شيعيانى كه پيغمبر گناهان آنها را بگردن گرفت تو و امثال تو هستى. اى مفضل اين حديث را براى بعضى از شيعيان ما كه در امر دين لا ابالى هستند مگو. زيرا باعتماد اين فضيلت، عمل باحكام دين را ترك مى‌گويند و در نتيجه از رحمت الهى محروم ميگردند. خداوند در بارۀ آنها فرمود: ✨«لا يَشْفَعُونَ إِلاّ لِمَنِ ارْتَضى وَ هُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ» يعنى: اهل بيت پيغمبر شفاعت نميكنند مگر براى كسانى كه خدا آنها را دوست بدارد، و آنها نيز از خوف و خشيت الهى مسرورند. ❓مفضل گفت: آقا! پيغمبر در موقع برانگيخته‌شدنش بر تمام اديان باطله غلبه نيافت (پس چگونه خداوند ميفرمايد: او هنگام رجعت بر تمام اديان غلبه مى‌يابد؟) 💢فرمود: اى مفضل اگر پيغمبر بعد از بعثتش بر تمام اديان غالب شده بود، ديگر نه مجوسى و نه يهودى و نه صابئيان و نه نصرانى و هيچ تفرقه و اختلاف و شك و شرك و بت‌پرستى و اوثان و لات و عزى و پرستش آفتاب و ماه و ستارگان آتش سنگ بود، ✨ پس «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» تأويلش امروز است. اينك اين مهدى و اين هم رجعت است كه خداوند ميفرمايد: ✨ «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ» يعنى: بيدينان را بكشيد تا ديگر فتنه‌اى نباشد و تمام دين از آن خدا باشد. مفضل گفت: گواهى ميدهم كه از علم خداوند استفاده كرده‌ايد و با قدرت و اقتدار او توانا گشته‌ايد و با حكم او تكلم ميكنيد و بأمر او عمل مينمائيد. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🌠مهدى موعود جهان در كوفه مقر خود: سپس حضرت فرمود: مهدى بكوفه بر ميگردد و آسمان ملخهاى طلائى بر آنها ميبارد، همان طور كه خداوند در بنى اسرائيل بر ايوب پيغمبر نيز فرود آورد و يقسّم على اصحابه كنوز الارض تبرها و لجينها و جوهرها. گنجهاى طلا و نقره و گوهر زمين را بيارانش تقسيم مى‌كند. ❓مفضل گفت: اگر يكى از شيعيان بميرد و قرضى از برادران دينى يا بيدينان در گردن داشته باشد، چه مى‌شود؟ ♻️فرمود: كارى كه مهدى مى‌كند اينست كه در تمام دنيا اعلام ميكند: هر كس طلبى از يكى از شيعيان داشته باشد، بيايد و بگويد. حتى اگر سير يا خشخاش هم در گردن يكى از شيعيان باشد، مهدى آن را بصاحبش رد مى‌كند، تا چه رسد جواهرات گرانبهاى طلا و نقره و املاك. ❓مفضل عرض كرد: آقا! آنگاه چه مى‌شود؟ ❇️فرمود: مهدى بعد از گردش در شرق و غرب بكوفه مى‌آيد و وارد مسجد كوفه مى‌شود، و مسجدى را كه يزيد بن معاويه بعد از شهادت امام حسين عليه السلام بنا كرده خراب مى‌كند، همچنين مسجدى را كه براى خدا ساخته نشده ويران ميسازد. خدا لعنت كند بانى آن را. ❓عرض كرد: آقا! مدت سلطنت مهدى چند سال است‌؟ ✨فرمود: خدا ميفرمايد:«فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَ سَعِيدٌ. فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النّارِ لَهُمْ فِيها زَفِيرٌ وَ شَهِيقٌ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاّ ما شاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعّالٌ لِما يُرِيدُ. وَ أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ». يعنى: روز قيامت مردم دو دسته مى‌شوند: يك دسته شقى و يك دسته سعيد. آنها كه شقى هستند در آتش (جهنم) ميباشند و در آن آتش ناله و فرياد مى‌كنند و تا آسمانها و زمين برقرار است، در آنجا ميمانند، مگر اينكه خداوند بخواهد آنها را از آتش درآورد، و خداى تو هر كارى بخواهد ميكند. و آنها كه سعادتمند هستند، در بهشت جاى دارند و در آنجا هميشه ميمانند تا گاهى كك آسمانها و زمين برقرار است. مگر اينكه خداوند بخواهد (از بهشت بيرون روند، كه البته بيرون ميروند). اين عطاى دائمى خداوند است» و بعد از آن روز رستخيز فرا ميرسد. «و الحمد للّه رب العالمين و صلى اللّه على خير خلقه محمد النبى و آله الطيبين الطاهرين و سلم تسليما كثيرا كثيرا. 🔖مؤلف: شيخ حسن بن سليمان در كتاب «منتخب البصائر» روايت مزبور را اين طور ذكر كرده است: حديث كرد براى من برادر رشيد محمد بن ابراهيم بن محسن طارآبادى و گفت: كه وى بخط پدرش ابراهيم بن محسن كه مردى صالح بوده اين حديث را يافته است و او آن خط و نوشته را بمن نشان داد». 📗مهدی موعود، صفحه 1182 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜شيخ طوسى در كتاب غيبت از سفيان جريرى نقل كرده كه گفت از محمد بن عبد الرحمن بن ابى ليلى شنيدم ميگفت: 💗 بخدا قسم مهدى موعود از دودمان حسين (عليه السلام) است. 📝و نيز در آن كتاب از فضيل بن زبير نقل كرده كه گفت: از زيد بن على بن الحسين عليهما السلام شنيدم كه گفت: 🕯اين منتظر، از دودمان حسين بن على و در ذريۀ حسين و در پشت حسين است، و اوست مظلومى كه خداوند ميفرمايد: ✨«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً»(اسراء/33) ولىّ حسين مردى از دودمان اوست، كه بعدا خواهد آمد. 💎چنان كه خدا ميفرمايد: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ».(زخرف/28) 🕊پيروزى حسين بر كشندگانش در سلطه او بر تمامى مخلوق خداست، تا آنكه حجت و سلطنت الهى از آن او باشد، و كسى را بر وى حجت و سلطه‌اى نباشد. 📚مهدی موعود، صفحه 237 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜٣٦٤-عنه عن صالح عن الحجّال عن بعض أصحابه عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ‌: ✨وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ‌ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ‌ فِي الْقَتْلِ‌ قال:نزلت في الحسين عليه السّلام، لو قتل أهل الأرض به ما كان سرفا. 📝يكى از اصحاب گويد:از امام صادق عليه السّلام معناى اين آيه را پرسيدم:«هركه مظلوم كشته شود براى ولىّ‌ و خونخواه وى سلطنتى را مقرّر نموديم نبايد در قتل اسراف نمايد»(اسراء/٣٣) 💔فرمود:در ارتباط‍‌ با امام حسين عليه السّلام نازل شده اگر همه مردم روى زمين در برابر قتل او كشته شوند اسراف نيست. 📗الروضة من الکافی، صفحه 518 محمدبن یعقوب کلینی @Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از نوای مقتل
برای دیدن بیش از 30 روضه ،واحد،زمینه....وارد کانال نوای مقتل در ایتا شوید> https://eitaa.com/Navaymagtal
❖﷽❖ 📜در حديث شريف نبوى كه حضرت سيّد الشهداء عليه السّلام شب عاشورا براى اصحاب خود بيان فرمود چنين آمده: 🕯به تحقيق كه جدّم خبرم داد كه فرزندم حسين در تف كربلا غريب،تنها و تشنه كشته خواهد شد، ❣پس هركه او را يارى كند مرا يارى كرده ❣و فرزندش قائم را يارى كرده، 💎و هركس به زبانش ما را يارى نمايد روز قيامت در حزب ما خواهد بود. 📚مکیال المکارم - جلد1، صفحه 549 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜در بحار در وصف اصحاب حضرت قائم عليه السّلام از حضرت صادق عليه السّلام روايت است كه فرمود: 🔸گويا كه دل‌هايشان بسان قطعه‌اى از آهن است كه هيچ‌گونه شكى دربارۀ خداوند در آن راه ندارد،از سنگ سخت‌تر،كه اگر بر كوه‌ها حمله برند،آن‌ها را از جاى بركنند، 🔸با پرچم‌هاى خويش به هيچ شهرى روى نياورند مگر اين‌كه آن را خراب كنند،گويى كه بر اسب‌هايشان عقاب‌ها نشسته‌اند، 🔸به زين اسب امام عليه السّلام دست مى‌كشند و تبرك مى‌جويند،و پيرامون حضرتش حلقه مى‌زنند. 🔸در جنگ‌ها با جانبازى،آن بزرگوار را يارى مى‌كنند و آنچه مى‌خواهد انجام مى‌دهند. 🔸در ميان آنان مردانى هستند كه شب‌ها خواب ندارند.در نمازشان زمزمه‌اى دارند همچون زمزمۀ زنبور عسل.شب را با عبادت به صبح مى‌رسانند و صبحگاهان بر اسب‌هايشان آماده‌اند،شب‌ها پارسا و روزها شيرند. آنان از آن حضرت فرمانبردارند،مانند كنيز نسبت به ارباب خود. 🔸همچون چراغ‌ها روشنند و دل‌هايشان نورانى است و از خشيت الهى لرزان. 💔از خداوند شهادت درخواست مى‌كنند و آرزو دارند كه در راه خدا كشته شوند،شعارهايشان«يا لثارات الحسين»؛(خونخواهى حسين عليه السّلام)مى‌باشد. 🔸هرگاه به سويى حركت كنند به مقدار يك ماه رعب و بيم پيشتر از آن‌ها مى‌رود،به سوى مولاى خود مى‌شتابند،خداوند توسط‍‌ ايشان امام حقّ‌ را يارى مى‌كند. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 109 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 على بن ابراهيم روايت كرده است در تفسير اين آيه كريمه: «ووصينا الإنسان بوالديه إحسانا حملته أمه كرها ووضعته كرها» يعنى: «وصيت كرديم ما انسان را به والدين او به نيكى. حامله شد به او مادر او از روى كراهت و وضع كرد اورا از روى كراهت.» 💠 حضرت فرمود: مراد از والدين حسن و حسين عليهما السلام [هستند]. 🕊آن كسى كه حمل و وضع او از روى كراهت بود، حضرت امام حسين عليه السلام است، زيرا كه حق تعالى بشارت داد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم را به ولادت حسين و به آن كه امامت فرزندان او خواهد بود تا روز قيامت. 🌺پس خبر داد آن حضرت را به آنچه خواهد رسيد به حضرت امام حسين عليه السلام و به فرزندان او. در عوض اين مقرر فرمود كه امامت در فرزندان او باشد؛ خبر داد كه حضرت امام حسين عليه السلام كشته خواهد شد؛ حق تعالى اورا در به دنيا برخواهد گردانيد؛ يارى خواهد كرد اورا تا دشمنان خود را بكشد؛ او را پادشاه جميع روى زمين گرداند؛ چنانچه حق تعالى فرموده است كه: «ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين» 1 يعنى: «مى‏خواهيم كه منت گذاريم بر آن‏ها كه ضعيف گردانيده‏اند ايشان را در زمين و بگردانيم ايشان را امامان و بگردانيم ايشان را وارثان زمين.» 🌤باز فرموده است كه: «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» 2. يعنى: «به تحقيق كه ما نوشتيم در «زبور» بعد از «تورات» آن كه زمين را به ميراث خواهند برد بندگان شايسته من.» پس حضرت فرمود: «بشارت داد خدا پيغمبرش را كه اهل بيت او پادشاه زمين خواهند شد به دنيا رجعت خواهند كرد و دشمنان خود را خواهند كشت.» 💢پس حضرت رسالت صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه عليها السلام را خبر داد به ولادت حسين عليه السلام و شهيد شدن او. پس حامله شد به او با كراهت. پس حضرت فرمود كه: «هرگز ديده‏ اى كسى را كه بشارت دهند اورا به پسرى و حامله شود به او با كراهت؛ يعنى: او مغموم شد و كراهت داشت از او، به سبب شنيدن قتل او و در وقت وضع حمل نيز كراهت داشت به سبب اين.» 💎ميان ولادت امام حسن عليه السلام و حامله شدن امام حسين عليه السلام به قدر يك طهر فاصله بود. امام حسين عليه السلام در شكم مادر شش ماه ماند و مدت شير خوردنش بيست و چهار ماه بود. براى اين حق تعالى فرموده است كه: «مدت حمل او و بازگرفتن او از شير سى ماه بود. 1. سوره قصص/ آيه 5. 2. سوره انبياء/ آيه 105. 📚مجلسى، جلاء العيون،/ 479 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜شيخ حسن بن سليمان در كتاب «منتخب البصائر» بسند خود از محمد بن مسلم روايت ميكند كه گفت: از حمران بن اعين و ابو الخطاب پيش از آنكه آن كارها از ابو الخطاب سر بزند شنيدم كه ميگفتند: از حضرت صادق شنيديم ميفرمود: 🌠نخستين كسى كه قبرش ميشكافد و زنده شده بدنيا برميگردد حسين بن على عليه السّلام است. و اين رجعت عمومى نيست (كه تمام مردگان زنده شده سر از قبر درآورند) بلكه افراد خاصى بدنيا برميگردند كه يا مؤمن خالص و يا مشرك محض باشند. 📚مهدی موعود، صفحه 1186 علامه محمد باقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📝شيخ حسن بن سليمان در كتاب «منتخب البصائر» از بهاء الدين سيد على بن عبد الحميد حسينى باسناد خود از احمد بن عقبه از پدرش روايت ميكند كه از حضرت صادق عليه السّلام پرسيدند: ❓آيا رجعت صحيح است‌؟ 🕊فرمود: آرى. ❓ گفتند: نخستين كسى كه مى‌آيد كيست‌؟ 🕯 فرمود: حسين عليه السّلام است كه بعد از ظهور قائم عليه السّلام مى‌آيد. ❓عرض شد آيا همه مردم با او هستند؟ فرمود: نه بلكه چنان است كه خدا ميفرمايد: 🔅 «يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» مردمى بعد از مردمى مى‌آيند.(نبأ/18) ♻️و هم آن حضرت فرمود: امام حسين با يارانش كه با وى كشته شدند در حالى كه هفتاد پيغمبرى كه با حضرت موسى بن عمران برانگيخته شدند با اوست، بازگشت بدنيا ميكنند. ✴️قائم، انگشتر خود را بامام حسين ميدهد چون قائم رحلت كند، امام حسين عليه السّلام او را غسل ميدهد و كفن ميكند و حنوط كرده در قبر ميگذارد. 📚مهدی موعود، صفحه 1220 علامه محمد باقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ با سلام خدمت دوستان عزیز جهت مشاهده ایات قران در ارتباط با امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به کانال قرآن و امام حسین علیه السلام مراجعه فرمایید👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin و پس از ورود به کانال این هشتک ها رابزنید: #آیات_در_تاویل_امام_حسین_ع #قرآن_و_عاشوراء #آیاتی_که_امام_حسین_ع_در_واقعه_عاشوراء_تلاوت_نمود #قرآن_و_راس_الحسین_ع #قرآن_و_اسراء #امام_حسین_ع_در_قرآن #احادیث_در_ارتباط_با_امام_حسین_ع و در کانال الدولة الزهرائیة (عج) مطالب قرانی در رابطه بین امام حسین (ع) و حضرت مهدی(عج) را جستجو کنید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 لطفا بعد از ورود به کانال این هشتکها را بزنید: #امام_مهدی_عج_و_عاشوراء #رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج 💫بارگذاری مطالب با موضوع امام حسین(ع) در کانالها ادامه خواهد داشت.
❖﷽❖ 📜 از جابر جعفى روايت شده كه گفت: شنيدم حضرت باقر عليه السّلام ميفرمود: ❣ بخدا قسم مردى از ما اهل بيت بعد از مرگش سيصد و نه سال در جهان سلطنت ميكند. عرض كردم: اين چه وقت خواهد بود؟ فرمود: بعد از قائم پرسيدم: قائم در عالم خود چقدر مى‌ماند؟ فرمود: نوزده سال. 🌠آنگاه «منتصر» يعنى حسين عليه السّلام بدنيا برميگردد، براى طلب خون خود و يارانش، و از پس او امير المؤمنين رجعت ميكند. 📝 از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمود: چون تفسير آيه ✨ «فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ»(معارج/4) را از آن حضرت پرسيدند، ❤️فرمود: اين در موقع بازگشت و رجعت پيغمبر بدنيا است كه مدت سلطنتش پنجاه هزار سال خواهد بود. و امير المؤمنين نيز چهل و چهار هزار سال سلطنت ميكند. 📚مهدی موعود، صفحه 1222 علامه محمد باقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنِي اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَامِرٍ عَنْ‌ مُعَلَّى بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الْبَصْرِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو الْفَضْلِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ صَدَقَةَ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : كَأَنِّي بِالْمَلاَئِكَةِ‌ وَ اللَّهِ‌ قَدْ ازْدَحَمُوا الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَى قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ فَيَتَرَاءَوْنَ‌ لَهُ‌ قَالَ‌ هَيْهَاتَ‌ هَيْهَاتَ‌ قَدْ لَزِمُوا وَ اللَّهِ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ حَتَّى إِنَّهُمْ‌ لَيَمْسَحُونَ‌ وُجُوهَهُمْ‌ بِأَيْدِيهِمْ‌ قَالَ‌ وَ يُنْزِلُ‌ اللَّهُ‌ عَلَى زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ غُدْوَةً‌ وَ عَشِيَّةً‌ مِنْ‌ طَعَامِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ وَ خُدَّامُهُمُ‌ الْمَلاَئِكَةُ‌ لاَ يَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ عَبْدٌ حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ أَعْطَاهَا إِيَّاهُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ هَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ 💎قَالَ‌ لِي يَا مُفَضَّلُ‌ أَزِيدُكَ‌ قُلْتُ‌ نَعَمْ‌ سَيِّدِي قَالَ‌ كَأَنِّي بِسَرِيرٍ مِنْ‌ نُورٍ قَدْ وُضِعَ‌ وَ قَدْ ضُرِبَتْ‌ عَلَيْهِ‌ قُبَّةٌ‌ مِنْ‌ يَاقُوتَةٍ‌ حَمْرَاءَ مُكَلَّلَةٍ‌ بِالْجَوَاهِرِ وَ كَأَنِّي بِالْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جَالِسٌ‌ عَلَى ذَلِكَ‌ السَّرِيرِ وَ حَوْلَهُ‌ تِسْعُونَ‌ أَلْفَ‌ قُبَّةٍ‌ خَضْرَاءَ وَ كَأَنِّي بِالْمُؤْمِنِينَ‌ يَزُورُونَهُ‌ وَ يُسَلِّمُونَ‌ عَلَيْهِ‌ فَيَقُولُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ لَهُمْ‌ أَوْلِيَائِي سَلُونِي - فَطَالَ‌ مَا أُوذِيتُمْ‌ وَ ذُلِّلْتُمْ‌ وَ اضْطُهِدْتُمْ‌ فَهَذَا يَوْمٌ‌ لاَ تَسْأَلُونِّي حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ قَضَيْتُهَا لَكُمْ‌ فَيَكُونُ‌ أَكْلُهُمْ‌ وَ شُرْبُهُمْ‌ فِي اَلْجَنَّةِ‌ فَهَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ الَّتِي لاَ انْقِضَاءَ لَهَا وَ لاَ يُدْرَكُ‌ مُنْتَهَاهَا . 📝حسين بن محمّد بن عامر، از معلّى بن محمّد بصرى، وى مى‌گويد: ابو الفضل، از ابن صدقه، از مفضّل بن عمر نقل كرده كه وى گفت: حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام فرمودند: گويا مى‌بينم كه فرشتگان با مؤمنين بر سر قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام ازدحام كرده‌اند. راوى مى‌گويد: عرضه داشتم: آيا مؤمنين فرشته را مى‌بينند؟ حضرت فرمودند: هرگز، هرگز، آنها به خدا قسم ملازم و همراه مؤمنين بودند حتّى با دست‌هايشان به صورت‌هاى آنها مسح مى‌كشند. سپس امام عليه السّلام فرمودند: خداوند منّان هر صبح و شام از طعام بهشت بر زوّار امام حسين عليه السّلام نازل مى‌فرمايد و خدمتكاران ايشان فرشتگانند. هيچ بنده‌اى از بندگان خداوند حاجتى از حوائج دنيا و آخرت را از خداوند متعال در خواست نمى‌كنند مگر آنكه خدا به او عطاء مى‌فرمايد. راوى مى‌گويد: عرض كردم: به خدا قسم اين كرامت مى‌باشد. 💎امام صادق عليه السّلام به من فرمودند: اى مفضّل: برايت بيشتر بگويم‌؟ عرضه كردم: بلى سرور من. حضرت فرمودند: 💫گويا مى‌بينم تختى از نور را كه گذارده‌اند و بر روى آن قبّه‌اى از ياقوت سرخ زده شده كه با جواهرات آن را زينت نموده‌اند و حضرت امام حسين عليه السّلام بر روى آن تخت نشسته‌اند و اطراف آن حضرت نود هزار قبه سبز زده‌اند و مؤمنين آن حضرت را زيارت كرده و بر آن جناب سلام مى‌دهند، پس خداوند متعال به ايشان مى‌فرمايد: اى دوستانم از من سؤال كنيد و بخواهيد، پس زياد اذيّت شديد و خوار و مقهور گرديديد امروز، روزى است كه حاجتى از حاجات دنيا() و آخرتتان را از من در خواست نكرده مگر آن را روا مى‌نمايم، پس خوردن و آشاميدنشان در بهشت مى‌باشد، پس به خدا قسم كرامت و احسانى كه زوال نداشته و انتهاء آن را نمى‌توان درك كرد همين است. 📙 کامل الزیارات، صفحه 444 ابن قولویه باب50/حدیث 3 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🕯آنچه در بعضى از روايات آمده، كه آن حضرت بعد از امير المؤمنين و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام از ساير امامان افضل است، چنان‌كه سيد بحرانى در كتاب «غاية المرام» در باب بيست و سوم از نعمانى به سند خود، از امام صادق، از پدرانش عليهم السّلام روايت كرده كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: 💎خداوند از بين روزها، جمعه و از ماه‌ها، ماه رمضان، و از شب‌ها، شب قدر را برگزيد و از مردم، پيغمبران را اختيار كرد و از ميان پيغمبران، رسولان را و از رسولان، مرا و على را از من برگزيد و از على، حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين، اوصيا را برگزيد، كه از قرآن تأويل ياوه‌گويان و كجروى باطل‌جويان و توجيه جاهلان را دور مى‌كنند و نهمين ايشان باطن ظاهر آنان است و او افضل آن‌ها مى‌باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 182 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 در كتاب كفاية الاثر شيخ اقدم على بن محمد بن على خزّاز رازى-و به قولى قمى-به سند خود، از مولايمان حضرت امام حسن مجتبى عليه السّلام روايت آمده كه فرمود: روزى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله خطبه‌اى خواند كه پس از آن‌كه حمد و ثناى الهى را به جاى آورد، چنين فرمود: اى گروه‌هاى مردم! گويا من [به جهان آخرت]دعوت مى‌شوم و [دعوت حق را]اجابت مى‌كنم 💠و همانا من در ميان شما دو چيز گرانبها برجاى مى‌گذارم؛ كتاب خدا و عترتم خاندانم را، تا هر زمان كه به اين دو چنگ بزنيد، هيچ‌گاه گمراه نخواهيد شد، 💠پس از آنان بياموزيد و به آنان ياد ندهيد كه آن‌ها داناتر از شمايند، 💠 زمين از آنان خالى نمى‌ماند و اگر خالى بماند، در آن صورت اهل خود را فرو مى‌برد. 🌠سپس پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله گفت: بار خدايا! من مى‌دانم كه علم پايان نمى‌يابد و بريده نمى‌شود و البته تو زمينت را از حجّت خود بر خلقت خالى نمى‌گذارى، كه آشكار باشد و اطاعت نشود، يا ترسان باشد و مخفى ماند، تا حجّت تو باطل نگردد و دوستان تو پس از آن‌كه هدايتشان فرموده‌اى، گمراه نشوند، شمارۀ آنان از همه كم‌تر و قدرشان نزد خداوند از همه بيشتر است. 📝وقتى از منبر پايين آمد، عرض كردم: يا رسول اللّه! آيا تو حجّت بر تمام خلق نيستى؟ ! فرمود: اى حسن! خداوند مى‌فرمايد: إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ ؛ و همانا تو ترساننده‌اى و براى هر قومى راهنمايى هست. پس من ترسانندۀ[از عذاب الهى]هستم و على هدايت‌كننده است. گفتم: يا رسول اللّه! فرمودى: زمين از حجّت خالى نمى‌ماند؟ ! فرمود: آرى. او امام و حجّت بعد از من است و تو حجّت و امام بعد از او هستى و حسين امام و حجّت بعد از تو و به تحقيق كه خداى لطيف خبير مرا آگاه فرموده كه از صلب حسين پسرى متولد خواهد شد كه او را على گويند همنام جدّش على، پس هرگاه حسين درگذشت، پسرش على زمام امر را به دست مى‌گيرد و او است حجّت خداوند و امام، و خداوند از پشت على پسرى متولد خواهد كرد همنام من و شبيه‌ترين مردم به من است، علم او علم من است و فرمان او فرمان من. و او است امام و حجّت بعد از پدرش، و از او فرزندى متولد خواهد گشت كه او را جعفر گويند، راستگويان مردم است و او است امام و حجّت بعد از پدرش، و خداوند از صلب جعفر فرزندى متولد خواهد ساخت همنام موسى بن عمران، سخت‌كوش‌ترين مردم در عبادت، پس او است امام و حجّت بعد از پدرش و خداوند از صلب موسى پسرى بيرون خواهد آورد، كه او را على گويند، كانون علم خداوند و جايگاه حكمت او، كه وى است امام و حجّت بعد از پدرش، و خداوند از او پسرى متولد خواهد كرد كه او را محمد نامند، كه او است امام و حجت بعد از پدرش و خداوند از صلب محمد پسرى متولد خواهد ساخت كه او را على گويند، كه او است امام و حجت بعد از پدرش، و خداى تعالى از صلب على پسرى خواهد آورد كه او را حسن گويند، كه او است امام و حجّت بعد از پدرش، 🕯و خداوند از حسن فرزندى برخواهد آورد حجّت، قائم، امام زمان خود بر مردم و نجات‌بخش دوستانش مى‌باشد، غايب مى‌گردد تا اين‌كه ديده نمى‌شود، و عدّه‌اى از اعتقاد به او برمى‌گردند و عدّه‌اى ديگر ثابت مى‌مانند و [ترديدكنندگان]مى‌گويند: اين وعده كى انجام خواهد شد اگر راستگو هستيد؟ ! چنانچه از دنيا جز يك روز باقى نماند، خداوند-عزّ و جلّ-آن روز را آن‌قدر طولانى خواهد ساخت، تا اين‌كه قائم ما خروج كند و عالم را پر از قسط و عدل نمايد، همچنان‌كه از ظلم و ستم پر شده باشد، پس زمين از يكى از شما خالى نمى‌ماند، خداوند علم و فهم مرا به شما داده و من دعا كردم كه خداوند علم و فقه را در من و ذريّه‌ام قرار دهد. 📚مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 245 محمد تقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 💫 امام صادق (ع) فرمودند:هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند. سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‌دانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. ❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مى‌كنند؟ ✴️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند. ❓عرض كردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟ ❇️ فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعت‌كننده و بيعت‌گيرندگان آن را لعنت كند. ✅بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مى‌كند و نورى از آن ميجهد و ميگويد: اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند: ✨«إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است.(فتح/10) 🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مى‌كنند. 📚مهدی موعود صفحه1155 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🕋امام صادق(ع) فرمودند:در آن وقت که آقاى ما قائم تكيه بخانه خدا ميدهد و ميگويد: الا اى اهل عالم! هر كس ميخواهد آدم و شيث را ببيند، بداند كه من همان آدم و شيث هستم، هر كس ميخواهد نوح و پسرش سام را به‌بيند بداند كه من همان نوح و سام ميباشم، هر كس ميخواهد ابراهيم و اسماعيل را به بيند، بداند كه من همان ابراهيم و اسماعيل هستم هر كس ميخواهد موسى و يوشع را به بيند بداند كه من همان موسى و يوشع هستم. هر كس ميخواهد عيسى و شمعون را به بيند، بداند كه من همان عيسى و شمعون هستم. هر كس ميخواهد محمد صلّى اللّه عليه و آله و امير المؤمنين صلوات اللّه عليهما را ببيند، بداند كه من همان محمد و على هستم، هر كس ميخواهد حسن و حسين را ببيند، بداند كه من همان حسن و حسين ميباشم. هر كس ميخواهد امامان اولاد حسين را ببيند، بداند كه من همان ائمۀ اطهار هستم دعوت مرا بپذيريد و به نزد من جمع شويد كه هر چه خواهيد به شما اطلاع دهم. 📔هر كس كتابهاى آسمانى و صحف الهى را خوانده است اينك از من ميشنود آنگاه شروع ميكند بقرائت صحفى كه خداوند بر آدم و شيث عليهما السلام نازل فرمود پيروان آدم و شيث ميگويند: بخدا قسم! اين صحف حقيقى آدم و شيث است اين مرد آنچه را ما از صحف آدم و شيث نميدانستيم و بر ما پوشيده بود، و يا از آن حذف و يا تبديل و تحريف شده بود، بما ياد داد. سپس صحف نوح و ابراهيم و تورات و انجيل و زبور را ميخواند. پيروان تورات و انجيل و زبور ميگويند: بخدا قسم! اين همان صحف حقيقى نوح و ابراهيم است كه چيزى از آن سقط نشده و تبديل و تحريف نگرديده، بخدا قسم! تورات جامع و زبور تمام و انجيل كامل همين است و اين بيش از كتبى است كه آن را خوانده‌ايم . سپس قرآن مى‌خواند مسلمانان ميگويند: بخدا قسم! اين همان قرآن حقيقى است كه خداوند بر پيغمبر نازل كرده، چيزى از آن كم نشده و تحريف و تبديل نگرديده است. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🕊آنگاه دابة الارض در بين ركن و مقام ظاهر مى‌شود و در صورت مؤمنين كلمۀ «مؤمن» و در صورت كافران كلمۀ «كافر» را مى‌نويسد. ✴️ سپس مردى كه صورتش بعقب و پشتش بسينه برگشته است، بنزد قائم آمده جلو او ميايستد و ميگويد: آقا! من بشر هستم يكى از فرشتگان بمن دستور داده كه بخدمت شما برسم و نابودى لشكر سفيانى را در بيابان «بيداء» بشما اطلاع دهم. قائم بوى ميگويد: داستان خود و برادرت را شرح بده. آن مرد ميگويد: من با برادرم در لشكر سفيانى بوديم، از دمشق تا زوراء هر جا آبادى بود ويران ساختيم و بحال خراب گذاشتيم، سپس كوفه و مدينه را نيز خراب كرديم و منبر پيغمبر را شكستيم و قاطران خود را در مسجد بستيم. آنگاه از آنجا خارج شديم در حالى كه نفرات ما سيصد هزار لشكر بود و مى - خواستيم بمكه بيائيم و خانۀ خدا را ويران سازيم و اهل مكه را بقتل رسانيم؛ ولىچون بسرزمين «بيداء» رسيديم در آنجا منزل كرديم، ناگاه صدائى شنيديم كه گفت اى بيابان اين ظالمان را در كام خود فرو بر! با اين صدا زمين شكاف برداشت و تمام لشكر را بلعيد! بخدا قسم از تمام آن لشكر جز من و برادرم حتى بندى كه با آن زانوى شتر را مى‌بندند، باقى نماند. در آن هنگام فرشته‌اى را ديديم كه سيلى بصورت ما زد و رويهاى ما بپشت برگشت چنان كه مى‌بينى! سپس آن فرشته به برادرم گفت: برو بشام نزد سفيانى ملعون و او را از ظهور مهدى آل محمد بترسان و بوى اطلاع بده كه خداوند لشكر او را در سرزمين (بيداء) نابود گردانيد. آنگاه بمن گفت: تو هم برو بمكه و قائم را بنابودى ستمگران بشارت بده و بر دست وى توبه كن كه او توبۀ تو را قبول ميكند قائم هم دست روى صورت او ميكشد و بصورت نخست برمى‌گرداند و با وى بيعت نموده و همراه او ميماند. 💢مفضل گفت: آقا: آيا جن و فرشتگان براى بشر آشكار ميگردند؟ فرمود: آرى و اللّه آشكار مى‌شوند و با آنها سخن ميگويند، مانند يكنفر آدمى كه با بستگان خود سخن بگويد. ❓عرض كردم: آقا! آيا فرشتگان و طايفه جن همه جا همراه قائم ميروند؟ ❇️فرمود: آرى و اللّه. آنها در زمين هجرت واقع در كوفه و نجف فرود مى - آيند، و عدد ياران او در آن موقع چهل و شش هزار نفر فرشته و شش هزار جن است (در روايت ديگر فرمود چهل و شش هزار هم از جن) خداوند قائم را پيروز مى‌گرداند. ❓مفضل عرض كرد: قائم با اهل مكه چه ميكند؟ فرمود: آنها را دعوت بحكمت و موعظه حسنه مى‌كند آنها هم از وى اطاعت مى‌كنند. قائم مردى از خاندان خود را در آنجا به نيابت خود منصوب داشته و مكه را بقصد مدينه ترك مى‌گويد. ❓مفضل عرض كرد: آقا! با خانه خدا چه مى‌كند؟ 🕋فرمود: آن را ميشكند و بر همان پايه‌اى كه روز نخست در عهد حضرت آدم براى مردم بنا شده و ابراهيم و اسماعيل بالا برده بودند، بر پاى ميدارد. و آنچه كه بعد از آن در مسجد الحرام تعمير شده كه پيغمبرى و جانشين پيغمبرى آن را نساخته است، آن طور كه خدا ميخواهد آن را ميسازد. و هر آثارى كه در مكه و مدينه و عراق و ساير جاها از ستمگران باقى مانده باشد همه را ويران ميكند. مسجد كوفه را نيز خراب كرده و بر اساس اولى آن بنا ميكند. و همچنين قصر عتيق را نيز ويران ميكند. خدا لعنت كند سازندۀ آن را، خدا لعنت كند او را. ❓مفضل عرض كرد: آقا! آيا قائم در مكه اقامت ميكند؟ فرمود: نه! بلكه نائب خود را در آنجا ميگذارد، ولى چون اهل مكه ديدند قائم از ميان آنها رفته است، هجوم مى‌آورند نائب او را ميكشند. قائم بسوى آنها برميگردد و آنها بطور سرشكسته و ذليل و گريه كنان نزد وى مى‌آيند و التماس ميكنند و ميگويند: اى مهدى آل محمد! توبه كرديم توبه كرديم، قائم آنها را موعظه ميكند و از غضب خدا ميترساند و شخصى از اهل مكه را به نيابت خود انتخاب ميكند و از مكه خارج مى‌شود. اين بار نيز اهل مكه هجوم مى‌آورند و نائب او را ميكشند. 🎇قائم هم ياوران خود از طايفه جن را بسوى مكه فرستاده و سفارش مى‌كند كه جز افراد با ايمان يك نفر از آنها را باقى نگذاريد. اگر بملاحظه رحمت پروردگار نبود كه همه اشياء را گرفته و مظهر رحمتش نيز من مى‌باشم، خودم با شما بسوى آنها باز ميگشتم. زيرا آنها بكلى از خداوند و من فاصله گرفته و هر گونه پيوندى را قطع كرده‌اند. لشكر مهدى هم بسوى اهل مكه بازمى‌گردند. بخدا قسم از هر صد نفر آنها بلكه از هر هزار نفر آنان يكنفر را باقى نميگذارند. 📚مهدی موعود صفحه1157 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_575431248642572473.mp3
4.04M
💎 زیارت آل یس 💎 🌱 استاد فرهمند 🌱 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا 🔺فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺗﺎ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﻱ [ﭼﻮﻥ ﺷﺮﻙ ، ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﻴّﺖ ﻛﻔّﺎﺭ ] ﺑﺮ ﺟﺎﻱ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﻳﻦ ﻓﻘﻂ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ . ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ [ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ] 🔻ﺗﺠﺎﻭﺯﻱ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ . 💫ایه (١٩٣) سوره بقره 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الرَّزَّازُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ عُثْمَانَ‌ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ سَمَاعَةَ‌ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : فِي قَوْلِهِ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى ✨فَلا عُدْوانَ‌ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ‌ قَالَ‌ أَوْلاَدُ قَتَلَةِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ . 🔖 حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ عَنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ عُثْمَانَ‌ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ سَمَاعَةَ‌ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ : مِثْلَهُ‌. 📝محمّد بن جعفر رزّاز، از محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى، از سماعة بن مهران، از حضرت ابى عبد اللّه عليه السّلام در ذيل فرموده حق تبارك و تعالى: 🔅« فَلا عُدْوانَ‌ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ‌ ». 💢فرمودند: مقصود از «ظالمين» فرزندان كشندگان امام حسين عليه السّلام مى‌باشد. پدرم رحمة اللّه عليه، از سعد بن عبد اللّه، از ابراهيم بن هاشم و محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى از سماعة بن مهران مثل حديث قبل را نقل نموده. 📗کامل الزیارات، صفحه 194 ابن قولویه باب18/حدیث6 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا