eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
484 دنبال‌کننده
414 عکس
548 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنِي اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَامِرٍ عَنْ‌ مُعَلَّى بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الْبَصْرِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبُو الْفَضْلِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ صَدَقَةَ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : كَأَنِّي بِالْمَلاَئِكَةِ‌ وَ اللَّهِ‌ قَدْ ازْدَحَمُوا الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَى قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ فَيَتَرَاءَوْنَ‌ لَهُ‌ قَالَ‌ هَيْهَاتَ‌ هَيْهَاتَ‌ قَدْ لَزِمُوا وَ اللَّهِ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ حَتَّى إِنَّهُمْ‌ لَيَمْسَحُونَ‌ وُجُوهَهُمْ‌ بِأَيْدِيهِمْ‌ قَالَ‌ وَ يُنْزِلُ‌ اللَّهُ‌ عَلَى زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ غُدْوَةً‌ وَ عَشِيَّةً‌ مِنْ‌ طَعَامِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ وَ خُدَّامُهُمُ‌ الْمَلاَئِكَةُ‌ لاَ يَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ عَبْدٌ حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ أَعْطَاهَا إِيَّاهُ‌ قَالَ‌ قُلْتُ‌ هَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ 💎قَالَ‌ لِي يَا مُفَضَّلُ‌ أَزِيدُكَ‌ قُلْتُ‌ نَعَمْ‌ سَيِّدِي قَالَ‌ كَأَنِّي بِسَرِيرٍ مِنْ‌ نُورٍ قَدْ وُضِعَ‌ وَ قَدْ ضُرِبَتْ‌ عَلَيْهِ‌ قُبَّةٌ‌ مِنْ‌ يَاقُوتَةٍ‌ حَمْرَاءَ مُكَلَّلَةٍ‌ بِالْجَوَاهِرِ وَ كَأَنِّي بِالْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جَالِسٌ‌ عَلَى ذَلِكَ‌ السَّرِيرِ وَ حَوْلَهُ‌ تِسْعُونَ‌ أَلْفَ‌ قُبَّةٍ‌ خَضْرَاءَ وَ كَأَنِّي بِالْمُؤْمِنِينَ‌ يَزُورُونَهُ‌ وَ يُسَلِّمُونَ‌ عَلَيْهِ‌ فَيَقُولُ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ لَهُمْ‌ أَوْلِيَائِي سَلُونِي - فَطَالَ‌ مَا أُوذِيتُمْ‌ وَ ذُلِّلْتُمْ‌ وَ اضْطُهِدْتُمْ‌ فَهَذَا يَوْمٌ‌ لاَ تَسْأَلُونِّي حَاجَةً‌ مِنْ‌ حَوَائِجِ‌ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌ إِلاَّ قَضَيْتُهَا لَكُمْ‌ فَيَكُونُ‌ أَكْلُهُمْ‌ وَ شُرْبُهُمْ‌ فِي اَلْجَنَّةِ‌ فَهَذِهِ‌ وَ اللَّهِ‌ الْكَرَامَةُ‌ الَّتِي لاَ انْقِضَاءَ لَهَا وَ لاَ يُدْرَكُ‌ مُنْتَهَاهَا . 📝حسين بن محمّد بن عامر، از معلّى بن محمّد بصرى، وى مى‌گويد: ابو الفضل، از ابن صدقه، از مفضّل بن عمر نقل كرده كه وى گفت: حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام فرمودند: گويا مى‌بينم كه فرشتگان با مؤمنين بر سر قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام ازدحام كرده‌اند. راوى مى‌گويد: عرضه داشتم: آيا مؤمنين فرشته را مى‌بينند؟ حضرت فرمودند: هرگز، هرگز، آنها به خدا قسم ملازم و همراه مؤمنين بودند حتّى با دست‌هايشان به صورت‌هاى آنها مسح مى‌كشند. سپس امام عليه السّلام فرمودند: خداوند منّان هر صبح و شام از طعام بهشت بر زوّار امام حسين عليه السّلام نازل مى‌فرمايد و خدمتكاران ايشان فرشتگانند. هيچ بنده‌اى از بندگان خداوند حاجتى از حوائج دنيا و آخرت را از خداوند متعال در خواست نمى‌كنند مگر آنكه خدا به او عطاء مى‌فرمايد. راوى مى‌گويد: عرض كردم: به خدا قسم اين كرامت مى‌باشد. 💎امام صادق عليه السّلام به من فرمودند: اى مفضّل: برايت بيشتر بگويم‌؟ عرضه كردم: بلى سرور من. حضرت فرمودند: 💫گويا مى‌بينم تختى از نور را كه گذارده‌اند و بر روى آن قبّه‌اى از ياقوت سرخ زده شده كه با جواهرات آن را زينت نموده‌اند و حضرت امام حسين عليه السّلام بر روى آن تخت نشسته‌اند و اطراف آن حضرت نود هزار قبه سبز زده‌اند و مؤمنين آن حضرت را زيارت كرده و بر آن جناب سلام مى‌دهند، پس خداوند متعال به ايشان مى‌فرمايد: اى دوستانم از من سؤال كنيد و بخواهيد، پس زياد اذيّت شديد و خوار و مقهور گرديديد امروز، روزى است كه حاجتى از حاجات دنيا() و آخرتتان را از من در خواست نكرده مگر آن را روا مى‌نمايم، پس خوردن و آشاميدنشان در بهشت مى‌باشد، پس به خدا قسم كرامت و احسانى كه زوال نداشته و انتهاء آن را نمى‌توان درك كرد همين است. 📙 کامل الزیارات، صفحه 444 ابن قولویه باب50/حدیث 3 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🕯آنچه در بعضى از روايات آمده، كه آن حضرت بعد از امير المؤمنين و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام از ساير امامان افضل است، چنان‌كه سيد بحرانى در كتاب «غاية المرام» در باب بيست و سوم از نعمانى به سند خود، از امام صادق، از پدرانش عليهم السّلام روايت كرده كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: 💎خداوند از بين روزها، جمعه و از ماه‌ها، ماه رمضان، و از شب‌ها، شب قدر را برگزيد و از مردم، پيغمبران را اختيار كرد و از ميان پيغمبران، رسولان را و از رسولان، مرا و على را از من برگزيد و از على، حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين، اوصيا را برگزيد، كه از قرآن تأويل ياوه‌گويان و كجروى باطل‌جويان و توجيه جاهلان را دور مى‌كنند و نهمين ايشان باطن ظاهر آنان است و او افضل آن‌ها مى‌باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 182 محمدتقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 در كتاب كفاية الاثر شيخ اقدم على بن محمد بن على خزّاز رازى-و به قولى قمى-به سند خود، از مولايمان حضرت امام حسن مجتبى عليه السّلام روايت آمده كه فرمود: روزى رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله خطبه‌اى خواند كه پس از آن‌كه حمد و ثناى الهى را به جاى آورد، چنين فرمود: اى گروه‌هاى مردم! گويا من [به جهان آخرت]دعوت مى‌شوم و [دعوت حق را]اجابت مى‌كنم 💠و همانا من در ميان شما دو چيز گرانبها برجاى مى‌گذارم؛ كتاب خدا و عترتم خاندانم را، تا هر زمان كه به اين دو چنگ بزنيد، هيچ‌گاه گمراه نخواهيد شد، 💠پس از آنان بياموزيد و به آنان ياد ندهيد كه آن‌ها داناتر از شمايند، 💠 زمين از آنان خالى نمى‌ماند و اگر خالى بماند، در آن صورت اهل خود را فرو مى‌برد. 🌠سپس پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله گفت: بار خدايا! من مى‌دانم كه علم پايان نمى‌يابد و بريده نمى‌شود و البته تو زمينت را از حجّت خود بر خلقت خالى نمى‌گذارى، كه آشكار باشد و اطاعت نشود، يا ترسان باشد و مخفى ماند، تا حجّت تو باطل نگردد و دوستان تو پس از آن‌كه هدايتشان فرموده‌اى، گمراه نشوند، شمارۀ آنان از همه كم‌تر و قدرشان نزد خداوند از همه بيشتر است. 📝وقتى از منبر پايين آمد، عرض كردم: يا رسول اللّه! آيا تو حجّت بر تمام خلق نيستى؟ ! فرمود: اى حسن! خداوند مى‌فرمايد: إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ ؛ و همانا تو ترساننده‌اى و براى هر قومى راهنمايى هست. پس من ترسانندۀ[از عذاب الهى]هستم و على هدايت‌كننده است. گفتم: يا رسول اللّه! فرمودى: زمين از حجّت خالى نمى‌ماند؟ ! فرمود: آرى. او امام و حجّت بعد از من است و تو حجّت و امام بعد از او هستى و حسين امام و حجّت بعد از تو و به تحقيق كه خداى لطيف خبير مرا آگاه فرموده كه از صلب حسين پسرى متولد خواهد شد كه او را على گويند همنام جدّش على، پس هرگاه حسين درگذشت، پسرش على زمام امر را به دست مى‌گيرد و او است حجّت خداوند و امام، و خداوند از پشت على پسرى متولد خواهد كرد همنام من و شبيه‌ترين مردم به من است، علم او علم من است و فرمان او فرمان من. و او است امام و حجّت بعد از پدرش، و از او فرزندى متولد خواهد گشت كه او را جعفر گويند، راستگويان مردم است و او است امام و حجّت بعد از پدرش، و خداوند از صلب جعفر فرزندى متولد خواهد ساخت همنام موسى بن عمران، سخت‌كوش‌ترين مردم در عبادت، پس او است امام و حجّت بعد از پدرش و خداوند از صلب موسى پسرى بيرون خواهد آورد، كه او را على گويند، كانون علم خداوند و جايگاه حكمت او، كه وى است امام و حجّت بعد از پدرش، و خداوند از او پسرى متولد خواهد كرد كه او را محمد نامند، كه او است امام و حجت بعد از پدرش و خداوند از صلب محمد پسرى متولد خواهد ساخت كه او را على گويند، كه او است امام و حجت بعد از پدرش، و خداى تعالى از صلب على پسرى خواهد آورد كه او را حسن گويند، كه او است امام و حجّت بعد از پدرش، 🕯و خداوند از حسن فرزندى برخواهد آورد حجّت، قائم، امام زمان خود بر مردم و نجات‌بخش دوستانش مى‌باشد، غايب مى‌گردد تا اين‌كه ديده نمى‌شود، و عدّه‌اى از اعتقاد به او برمى‌گردند و عدّه‌اى ديگر ثابت مى‌مانند و [ترديدكنندگان]مى‌گويند: اين وعده كى انجام خواهد شد اگر راستگو هستيد؟ ! چنانچه از دنيا جز يك روز باقى نماند، خداوند-عزّ و جلّ-آن روز را آن‌قدر طولانى خواهد ساخت، تا اين‌كه قائم ما خروج كند و عالم را پر از قسط و عدل نمايد، همچنان‌كه از ظلم و ستم پر شده باشد، پس زمين از يكى از شما خالى نمى‌ماند، خداوند علم و فهم مرا به شما داده و من دعا كردم كه خداوند علم و فقه را در من و ذريّه‌ام قرار دهد. 📚مکیال المکارم -جلد 2، صفحه 245 محمد تقی اصفهانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 💫 امام صادق (ع) فرمودند:هنگامى كه قائم در مكه ظهور ميكند. سپس خداوند بنور دستور ميدهد كه بصورت عمودى از زمين تا آسمان جلوه كند و هر كه ساكن زمين است، از آن نور استضائه نمايد و نور از ميان خانه‌اش بر وى بدرخشد و از اين نور دلهاى مؤمنين مسرور گردد، در حالى كه هنوز آنها نمى‌دانند كه قائم ما اهل بيت ظهور كرده است. ولى چون صبح شود همه در برابر قائم خواهند بود و آنها سيصد و سيزده مرد به تعداد لشكر پيغمبر در روز جنگ بدر هستند. ❓مفضل گفت: آقا! آيا آن هفتاد و دو نفر كه با امام حسين عليه السّلام در كربلا شهيد شدند هم با آنها ظهور مى‌كنند؟ ✴️فرمود: فقط ابا عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام با دوازده هزار نفر از شيعيان امير المؤمنين عليه السّلام در حالى كه حضرتش عمامۀ سياه پوشيده است ظهور ميكند. ❓عرض كردم: آقا! آيا مردم بغير روش و سنت قائم عليه السّلام قبل از ظهور و قيامش با امام حسين عليه السّلام بيعت ميكنند؟ ❇️ فرمود: اى مفضل! هر بيعتى قبل از ظهور قائم كفر و نفاق و نيرنگ است، خداوند بيعت‌كننده و بيعت‌گيرندگان آن را لعنت كند. ✅بلكه اى مفضل! تكيه بخانۀ خدا ميدهد و دستش را دراز مى‌كند و نورى از آن ميجهد و ميگويد: اين دست خدا و از جانب خدا و بامر خداست سپس اين آيه را ميخواند: ✨«إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللّهَ يَدُ اللّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ»يعنى: كسانى كه با تو بيعت ميكنند، در حقيقت با خدا بيعت مينمايند، دست خدا بالاى دستهاى آنهاست، پس هر كس آن بيعت را بشكند، كارى بزيان خود كرده است.(فتح/10) 🕊اول كسى كه دست او را ميبوسد، جبرئيل است، و سپس ساير فرشتگان و نجباء جن و بعد از آنها نقبا با وى متابعت مى‌كنند. 📚مهدی موعود صفحه1155 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🕋امام صادق(ع) فرمودند:در آن وقت که آقاى ما قائم تكيه بخانه خدا ميدهد و ميگويد: الا اى اهل عالم! هر كس ميخواهد آدم و شيث را ببيند، بداند كه من همان آدم و شيث هستم، هر كس ميخواهد نوح و پسرش سام را به‌بيند بداند كه من همان نوح و سام ميباشم، هر كس ميخواهد ابراهيم و اسماعيل را به بيند، بداند كه من همان ابراهيم و اسماعيل هستم هر كس ميخواهد موسى و يوشع را به بيند بداند كه من همان موسى و يوشع هستم. هر كس ميخواهد عيسى و شمعون را به بيند، بداند كه من همان عيسى و شمعون هستم. هر كس ميخواهد محمد صلّى اللّه عليه و آله و امير المؤمنين صلوات اللّه عليهما را ببيند، بداند كه من همان محمد و على هستم، هر كس ميخواهد حسن و حسين را ببيند، بداند كه من همان حسن و حسين ميباشم. هر كس ميخواهد امامان اولاد حسين را ببيند، بداند كه من همان ائمۀ اطهار هستم دعوت مرا بپذيريد و به نزد من جمع شويد كه هر چه خواهيد به شما اطلاع دهم. 📔هر كس كتابهاى آسمانى و صحف الهى را خوانده است اينك از من ميشنود آنگاه شروع ميكند بقرائت صحفى كه خداوند بر آدم و شيث عليهما السلام نازل فرمود پيروان آدم و شيث ميگويند: بخدا قسم! اين صحف حقيقى آدم و شيث است اين مرد آنچه را ما از صحف آدم و شيث نميدانستيم و بر ما پوشيده بود، و يا از آن حذف و يا تبديل و تحريف شده بود، بما ياد داد. سپس صحف نوح و ابراهيم و تورات و انجيل و زبور را ميخواند. پيروان تورات و انجيل و زبور ميگويند: بخدا قسم! اين همان صحف حقيقى نوح و ابراهيم است كه چيزى از آن سقط نشده و تبديل و تحريف نگرديده، بخدا قسم! تورات جامع و زبور تمام و انجيل كامل همين است و اين بيش از كتبى است كه آن را خوانده‌ايم . سپس قرآن مى‌خواند مسلمانان ميگويند: بخدا قسم! اين همان قرآن حقيقى است كه خداوند بر پيغمبر نازل كرده، چيزى از آن كم نشده و تحريف و تبديل نگرديده است. ادامه مطلب👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
🕊آنگاه دابة الارض در بين ركن و مقام ظاهر مى‌شود و در صورت مؤمنين كلمۀ «مؤمن» و در صورت كافران كلمۀ «كافر» را مى‌نويسد. ✴️ سپس مردى كه صورتش بعقب و پشتش بسينه برگشته است، بنزد قائم آمده جلو او ميايستد و ميگويد: آقا! من بشر هستم يكى از فرشتگان بمن دستور داده كه بخدمت شما برسم و نابودى لشكر سفيانى را در بيابان «بيداء» بشما اطلاع دهم. قائم بوى ميگويد: داستان خود و برادرت را شرح بده. آن مرد ميگويد: من با برادرم در لشكر سفيانى بوديم، از دمشق تا زوراء هر جا آبادى بود ويران ساختيم و بحال خراب گذاشتيم، سپس كوفه و مدينه را نيز خراب كرديم و منبر پيغمبر را شكستيم و قاطران خود را در مسجد بستيم. آنگاه از آنجا خارج شديم در حالى كه نفرات ما سيصد هزار لشكر بود و مى - خواستيم بمكه بيائيم و خانۀ خدا را ويران سازيم و اهل مكه را بقتل رسانيم؛ ولىچون بسرزمين «بيداء» رسيديم در آنجا منزل كرديم، ناگاه صدائى شنيديم كه گفت اى بيابان اين ظالمان را در كام خود فرو بر! با اين صدا زمين شكاف برداشت و تمام لشكر را بلعيد! بخدا قسم از تمام آن لشكر جز من و برادرم حتى بندى كه با آن زانوى شتر را مى‌بندند، باقى نماند. در آن هنگام فرشته‌اى را ديديم كه سيلى بصورت ما زد و رويهاى ما بپشت برگشت چنان كه مى‌بينى! سپس آن فرشته به برادرم گفت: برو بشام نزد سفيانى ملعون و او را از ظهور مهدى آل محمد بترسان و بوى اطلاع بده كه خداوند لشكر او را در سرزمين (بيداء) نابود گردانيد. آنگاه بمن گفت: تو هم برو بمكه و قائم را بنابودى ستمگران بشارت بده و بر دست وى توبه كن كه او توبۀ تو را قبول ميكند قائم هم دست روى صورت او ميكشد و بصورت نخست برمى‌گرداند و با وى بيعت نموده و همراه او ميماند. 💢مفضل گفت: آقا: آيا جن و فرشتگان براى بشر آشكار ميگردند؟ فرمود: آرى و اللّه آشكار مى‌شوند و با آنها سخن ميگويند، مانند يكنفر آدمى كه با بستگان خود سخن بگويد. ❓عرض كردم: آقا! آيا فرشتگان و طايفه جن همه جا همراه قائم ميروند؟ ❇️فرمود: آرى و اللّه. آنها در زمين هجرت واقع در كوفه و نجف فرود مى - آيند، و عدد ياران او در آن موقع چهل و شش هزار نفر فرشته و شش هزار جن است (در روايت ديگر فرمود چهل و شش هزار هم از جن) خداوند قائم را پيروز مى‌گرداند. ❓مفضل عرض كرد: قائم با اهل مكه چه ميكند؟ فرمود: آنها را دعوت بحكمت و موعظه حسنه مى‌كند آنها هم از وى اطاعت مى‌كنند. قائم مردى از خاندان خود را در آنجا به نيابت خود منصوب داشته و مكه را بقصد مدينه ترك مى‌گويد. ❓مفضل عرض كرد: آقا! با خانه خدا چه مى‌كند؟ 🕋فرمود: آن را ميشكند و بر همان پايه‌اى كه روز نخست در عهد حضرت آدم براى مردم بنا شده و ابراهيم و اسماعيل بالا برده بودند، بر پاى ميدارد. و آنچه كه بعد از آن در مسجد الحرام تعمير شده كه پيغمبرى و جانشين پيغمبرى آن را نساخته است، آن طور كه خدا ميخواهد آن را ميسازد. و هر آثارى كه در مكه و مدينه و عراق و ساير جاها از ستمگران باقى مانده باشد همه را ويران ميكند. مسجد كوفه را نيز خراب كرده و بر اساس اولى آن بنا ميكند. و همچنين قصر عتيق را نيز ويران ميكند. خدا لعنت كند سازندۀ آن را، خدا لعنت كند او را. ❓مفضل عرض كرد: آقا! آيا قائم در مكه اقامت ميكند؟ فرمود: نه! بلكه نائب خود را در آنجا ميگذارد، ولى چون اهل مكه ديدند قائم از ميان آنها رفته است، هجوم مى‌آورند نائب او را ميكشند. قائم بسوى آنها برميگردد و آنها بطور سرشكسته و ذليل و گريه كنان نزد وى مى‌آيند و التماس ميكنند و ميگويند: اى مهدى آل محمد! توبه كرديم توبه كرديم، قائم آنها را موعظه ميكند و از غضب خدا ميترساند و شخصى از اهل مكه را به نيابت خود انتخاب ميكند و از مكه خارج مى‌شود. اين بار نيز اهل مكه هجوم مى‌آورند و نائب او را ميكشند. 🎇قائم هم ياوران خود از طايفه جن را بسوى مكه فرستاده و سفارش مى‌كند كه جز افراد با ايمان يك نفر از آنها را باقى نگذاريد. اگر بملاحظه رحمت پروردگار نبود كه همه اشياء را گرفته و مظهر رحمتش نيز من مى‌باشم، خودم با شما بسوى آنها باز ميگشتم. زيرا آنها بكلى از خداوند و من فاصله گرفته و هر گونه پيوندى را قطع كرده‌اند. لشكر مهدى هم بسوى اهل مكه بازمى‌گردند. بخدا قسم از هر صد نفر آنها بلكه از هر هزار نفر آنان يكنفر را باقى نميگذارند. 📚مهدی موعود صفحه1157 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_575431248642572473.mp3
4.04M
💎 زیارت آل یس 💎 🌱 استاد فرهمند 🌱 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا 🔺فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺗﺎ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﻱ [ﭼﻮﻥ ﺷﺮﻙ ، ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﻴّﺖ ﻛﻔّﺎﺭ ] ﺑﺮ ﺟﺎﻱ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﻳﻦ ﻓﻘﻂ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ . ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ [ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ] 🔻ﺗﺠﺎﻭﺯﻱ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ . 💫ایه (١٩٣) سوره بقره 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الرَّزَّازُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ عُثْمَانَ‌ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ سَمَاعَةَ‌ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : فِي قَوْلِهِ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى ✨فَلا عُدْوانَ‌ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ‌ قَالَ‌ أَوْلاَدُ قَتَلَةِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ . 🔖 حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ عَنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ عُثْمَانَ‌ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ سَمَاعَةَ‌ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ : مِثْلَهُ‌. 📝محمّد بن جعفر رزّاز، از محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى، از سماعة بن مهران، از حضرت ابى عبد اللّه عليه السّلام در ذيل فرموده حق تبارك و تعالى: 🔅« فَلا عُدْوانَ‌ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ‌ ». 💢فرمودند: مقصود از «ظالمين» فرزندان كشندگان امام حسين عليه السّلام مى‌باشد. پدرم رحمة اللّه عليه، از سعد بن عبد اللّه، از ابراهيم بن هاشم و محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى از سماعة بن مهران مثل حديث قبل را نقل نموده. 📗کامل الزیارات، صفحه 194 ابن قولویه باب18/حدیث6 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ جَعْفَرٍ الرَّزَّازُ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ أَبِي الْخَطَّابِ‌ وَ أَحْمَدَ بْنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ فَضَّالٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ مَرْوَانَ‌ بْنِ‌ مُسْلِمٍ‌ عَنْ‌ بُرَيْدِ بْنِ‌ مُعَاوِيَةَ‌ الْعِجْلِيِّ‌ قَالَ‌ : قُلْتُ‌ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَا اِبْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ أَخْبِرْنِي عَنْ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ الَّذِي ذَكَرَهُ‌ اللَّهُ‌ فِي كِتَابِهِ‌ حَيْثُ‌ يَقُولُ‌- وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ‌ إِسْماعِيلَ‌ إِنَّهُ‌ كانَ‌ صادِقَ‌ الْوَعْدِ وَ كانَ‌ رَسُولاً نَبِيًّا أَ كَانَ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ بْنَ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَإِنَّ‌ النَّاسَ‌ يَزْعُمُونَ‌ أَنَّهُ‌ إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ فَقَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ مَاتَ‌ قَبْلَ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ وَ إِنَّ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ كَانَ‌ حُجَّةً‌ لِلَّهِ‌ كُلَّهَا [قَائِماً] صَاحِبَ‌ شَرِيعَةٍ‌ فَإِلَى مَنْ‌ أُرْسِلَ‌ إِسْمَاعِيلُ‌ إِذَنْ‌ فَقُلْتُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ فَمَنْ‌ كَانَ‌ قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ ذَاكَ‌ إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ حِزْقِيلَ‌ النَّبِيُّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بَعَثَهُ‌ اللَّهُ‌ إِلَى قَوْمِهِ‌ فَكَذَّبُوهُ‌ فَقَتَلُوهُ‌ وَ سَلَخُوا وَجْهَهُ‌ فَغَضِبَ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَوَجَّهَ‌ إِلَيْهِ‌ أَسْطَاطَائِيلَ‌ مَلَكَ‌ الْعَذَابِ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَا إِسْمَاعِيلُ‌ أَنَا أَسَطَاطَائِيلُ‌ مَلَكُ‌ الْعَذَابِ‌ وَجَّهَنِي إِلَيْكَ‌ رَبُّ‌ الْعِزَّةِ‌ لِأُعَذِّبَ‌ قَوْمَكَ‌ بِأَنْوَاعِ‌ الْعَذَابِ‌ إِنْ‌ شِئْتَ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ إِسْمَاعِيلُ‌ لاَ حَاجَةَ‌ لِي فِي ذَلِكَ‌ فَأَوْحَى اللَّهُ‌ إِلَيْهِ‌ فَمَا حَاجَتُكَ‌ يَا إِسْمَاعِيلُ‌ فَقَالَ‌ يَا رَبِّ‌ إِنَّكَ‌ أَخَذْتَ‌ الْمِيثَاقَ‌ لِنَفْسِكَ‌ بِالرُّبُوبِيَّةِ‌ وَ لِمُحَمَّدٍ بِالنُّبُوَّةِ‌ وَ لِأَوْصِيَائِهِ‌ بِالْوَلاَيَةِ‌ وَ أَخْبَرْتَ‌ خَيْرَ خَلْقِكَ‌ بِمَا تَفْعَلُ‌ أُمَّتُهُ‌ بِالْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مِنْ‌ بَعْدِ نَبِيِّهَا وَ إِنَّكَ‌ وَعَدْتَ‌ اَلْحُسَيْنَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنْ‌ تَكُرَّهُ‌ إِلَى الدُّنْيَا حَتَّى يَنْتَقِمَ‌ بِنَفْسِهِ‌ مِمَّنْ‌ فَعَلَ‌ ذَلِكَ‌ بِهِ‌ فَحَاجَتِي إِلَيْكَ‌ يَا رَبِّ‌ أَنْ‌ تَكُرَّنِي إِلَى الدُّنْيَا حَتَّى أَنْتَقِمَ‌ مِمَّنْ‌ فَعَلَ‌ ذَلِكَ‌ بِي كَمَا تَكُرُّ اَلْحُسَيْنَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَوَعَدَ اللَّهُ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ بْنَ‌ حِزْقِيلَ‌ ذَلِكَ‌ فَهُوَ يُكَرُّ مَعَ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ . ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @qoranvamamhoosein
📝 محمّد بن جعفر رزّاز از محمّد بن حسين بن ابى الخطّاب و احمد بن حسن بن على بن فضّال از پدرش از مروان بن مسلم از بريد بن معاوية العجلى نقل كرده كه گفت: محضر امام صادق عليه السّلام عرض كردم: اى پسر رسول خدا: خبر دهيد به من از اسماعيل كه حق تعالى در كتاب خودش از او ياد كرده و فرموده: ✨« وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ‌ إِسْماعِيلَ‌ إِنَّهُ‌ كانَ‌ صادِقَ‌ الْوَعْدِ وَ كانَ‌ رَسُولاً نَبِيًّا ». آيا مقصود از او اسماعيل بن ابراهيم عليهما السّلام است چه آنكه مردم اين طور مى‌پندارند كه وى اسماعيل بن ابراهيم مى‌باشد. ❇️امام عليه السّلام فرمودند: اسماعيل پيش از حضرت ابراهيم از دنيا رفت و جناب ابراهيم عليه السّلام حجّت قائم حق تعالى و صاحب شريعت بود و مع ذلك اسماعيل با چنين موقعيتى به جانب چه كسانى مى‌توانست مبعوث باشد؟! راوى مى‌گويد: محضر مباركش عرض كردم: پس اسماعيل در آيه مذكور چه كسى است‌؟ حضرت فرمودند: وى اسماعيل بن حزقيل پيغمبر مى‌باشد كه خداوند متعال او را به جانب قومش مبعوث نمود و آنها وى را تكذيب كرده و كشتند و سپس پوست صورتش را كندند پس خداوند به ايشان غضب نمود و سطاطائيل را كه فرشته عذاب است بر او نازل كرد، فرشته عرضه داشت: اى اسماعيل من سطاطائيل بوده كه فرشته عذاب مى‌باشم پروردگار متعال من را نزد شما فرستاده تا قوم شما را به انواع عذاب‌ها معذّب نمايم و در صورتى كه نخواهى ايشان را به بلاها و گرفتارى‌ها مبتلا سازم. اسماعيل به او فرمود: به اين امر نياز و احتياجى ندارم. پس حق تعالى وحى فرستاد: اى اسماعيل حاجت تو چيست‌؟ 💎عرض كرد: پروردگارا از بندگانت عهد و ميثاق گرفتى كه تو را ربّ‌ و پروردگار دانسته و حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را پيغمبر و اوصياء كرامش را ولىّ‌ بدانند و به بهترين مخلوقاتت خبر دادى كه امّتش با حسين بن على عليهما السّلام بعد از پيامبر چه خواهند نمود و به حسين عليه السّلام وعده دادى كه به دنيا برگردانده مى‌شود تا خودش از آن قوم جفا كار انتقام بگيرد و حاجت من به تو اى پروردگارم آن است كه من را نيز به دنيا برگردانى تا انتقام خود را از ظالمين بگيرم همان طورى كه حسين عليه السّلام را به دنيا بازگردانيدى، پس حق تعالى به اسماعيل بن حزقيل وعده داد او را با حسين بن على سلام اللّه عليهما به دنيا برگرداند. 📚 کامل الزیارات، صفحه 200 باب 19/حدیث 3 کانال الدولة الزهرائیه در تلگرام👇👇 https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیه در ایتا 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از آشنایی با کانالها و گروههای عاشورایی در ایتا19
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d کانال قرآن و امام حسین ع http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدوله الزهرائیه http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع @zamenashkbook1 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af کانال فرهنگ عاشقی http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜شيخ صدوق در كتاب «كمال الدين» از ابو سعيد عقيصاء روايت ميكند كه چون حضرت امام حسن عليه السّلام با معاويه صلح كرد و مردم نزد وى مى‌آمدند، عده‌اى حضرتش را از صلح با معاويه سرزنش كردند، فرمود: واى بر شما! نميدانيد مقصود من چه بود صلح من با معاويه از آنچه آفتاب بر آن ميتابد و غروب ميكند، براى شيعيانم بهتر است. نميدانيد كه من امام شما هستم و اطاعت از فرمان من بر شما واجب است، و بفرموده پيغمبر يكى از دو آقاى اهل بهشت ميباشم‌؟ گفتند چرا، ميدانيم فرمود: نميدانيد، كه چون خضر عليه السّلام كشتى را سوراخ كرد، و آن كودك را بقتل رسانيد و ديوار را استوار نمود باعث خشم موسى بن عمران عليه السّلام شد كه حكمت آن كار بر او پوشيده بود ولى نزد خداوند عمل خضر كارى موافق حكمت و صحيح بود؟. 🌠نميدانيد (چنين مقدر شده) كه هر يك از ما ائمه سازش با سلطان زمانش را به گردن ميگيرد، جز قائم ما كه عيسى روح اللّه پشت سر او نماز ميگذارد و خداوند ولادت او را از مردم پوشيده ميدارد! و خود وى از نظرها پنهان خواهد شد تا چون ظهور كند بيعت هيچ كس در گردن وى نباشد.(و مجبور نشود در برابر سلاطين زمانش سكوت نموده با آنها بيعت و سازش كند) او فرزند نهمى برادرم حسين پسر فاطمه بانوى بانوان است، خداوند در طول غيبت عمر او را طولانى گرداند آنگاه با قدرت كاملۀ خود بصورت جوانى كه كمتر از چهل سال داشته باشد ظاهر سازد. تا همه بدانند كه: خداوند بر همه چيز توانا است. 📚مهدی موعود، صفحه 356 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى حج] [آيه‌ى ٦١] ذلِكَ‌ وَ مَنْ‌ عاقَبَ‌ بِمِثْلِ‌ ما عُوقِبَ‌ بِهِ‌ ثُمَّ‌ بُغِيَ‌ عَلَيْهِ‌ لَيَنْصُرَنَّهُ‌ اللّهُ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ (اين است كه هرآن‌كه به همان عقوبت شده كيفر كند،سپس مورد تعدّى قرار گيرد،خداوند او را يارى مى‌كند.همانا خداوند بس آمرزنده و بسيار بخشاينده است.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[١٥٨]عليّ‌ بن إبراهيم،في تفسيره:فهو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم لمّا أخرجته قريش من مكّة و هرب منهم إلى الغار و طلبوه ليقتلوه فعاقبهم اللّه يوم بدر فقتل عتبة و شيبة و الوليد و أبو جهل و حنظلة بن أبي سفيان و غيرهم،فلمّا قبض رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم طلب بدمائهم،فقتل الحسين عليه السّلام و آل محمّد بغيا و عدوانا،و هو قول يزيد حين تمثّل بهذا الشّعر: ليت أشياخي ببدر شهدوا جزع الخزرج من وقع الأسل لأهلّوا و استهلّوا فرحا ثمّ‌ قالوا:يا يزيد لا تشل لست من خندف إن لم أنتقم من بني أحمد ما كان فعل قد قتلنا القرم من ساداتهم و عدلناه ببدر فاعتدل و قال الشّاعر في مثل ذلك(شعرا): و كذاك الشّيخ أوصاني به فاتّبعت الشّيخ فيما قد سأل و قال يزيد أيضا(شعرا): نقول و الرّأس مطروح نقلّبه : يا ليت أشياخنا الماضين بالحضر حتّى يقيسوا قياسا لا يقاس به أيّام بدر لكان الوزن بالقدر فقال اللّه تبارك و تعالى: وَ مَنْ‌ عاقَبَ‌ يعني رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم، بِمِثْلِ‌ ما عُوقِبَ‌ بِهِ‌ يعني حسينا أرادوا أن يقتلوه ثُمَّ‌ بُغِيَ‌ عَلَيْهِ‌ لَيَنْصُرَنَّهُ‌ اللّهُ‌ يعني بالقائم عليه السّلام من ولده. 📝علىّ‌ بن ابراهيم در تفسيرش گويد:او رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است. ❇️هنگامى كه قريش آن حضرت را از مكّه بيرون(و آواره)كردند و آن حضرت از(دست)آنان، به‌سوى غار گريخت و آن‌ها به جست‌وجويش پرداختند تا حضرتش را بكشند.پس خداوند آن‌ها را روز بدر عقوبت كرد كه عتبه و شيبه و وليد و ابو جهل و حنظلة بن ابى سفيان و... كشته شدند و پس از رحلت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم،آن نابكاران به خون‌خواهى مقتولان خود پرداختند و امام حسين عليه السّلام و آل محمّد را از راه ظلم و تعدّى كشتند و اين است (معنى)قول يزيد كه به اين شعر متمثّل شد: -اى‌كاش بزرگان قوم من-كه در بدر كشته شدند-هم‌اكنون بودند و ناله و اندوه خزرجيان را از فرود آمدن شمشيرها و نيزه‌ها(بر پيكر پيشوايانشان)شاهد مى‌شدند! -(آن‌گاه)از شادى و خوشحالى به هم تبريك گفته سپس فرياد برمى‌آوردند كه:اى يزيد، دستت بريده مباد! -از تيره‌ى خندف نيستم اگر از فرزندان احمد-به خاطر آنچه او كرد-انتقام نكشم. -ما از بزرگان اين گروه،مهتر را كشتيم و با بدر آن را همتا و برابر ساختيم. شاعر(ديگر)همانند اين معنى را(از زبان يزيد پليد)گفته است: -و اين‌گونه شيخ(-خليفه)به من توصيه كرد.پس آنچه را او خواسته بود،به جاى آوردم! نيز يزيد چنين(شعرى)گفت: -درحالى‌كه اين سر افتاده است و ما آن را زير و رو مى‌كنيم،چنين مى‌گوييم:اى‌كاش بزرگان پيشين ما هم‌اكنون حاضر بودند! -تا مقايسه مى‌كردند؛مقايسه‌اى بى‌نظير بين اين جريان با روزهاى بدر كه وزن آن برابر مى‌شد! 💎پس خداى-تبارك و تعالى-فرمود:(و هركس عقوبت كند)يعنى:رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم،(همان گونه كه عقوبت ديده)مقصود هنگامى است كه خواستند امام حسين عليه السّلام را بكشند(سپس بر او ستم شد،خداوند او را يارى مى‌كند)يعنى:به‌وسيله‌ى قائم عليه السّلام از فرزندان او. 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 311 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ‌ عَنْ‌ عُبَيْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ مُوسَى الْعَلَوِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ عَنْ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ بْنِ‌ مِهْرَانَ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ صَالِحٍ‌ عَنْ‌ مُعَاذِ بْنِ‌ كَثِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: الْوَصِيَّةُ‌ نَزَلَتْ‌ مِنَ‌ السَّمَاءِ عَلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ كِتَاباً مَخْتُوماً وَ لَمْ‌ يُنْزَلْ‌ عَلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ كِتَابٌ‌ مَخْتُومٌ‌ إِلاَّ الْوَصِيَّةُ‌ فَقَالَ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ‌ وَصِيَّتُكَ‌ فِي أُمَّتِكَ‌ إِلَى أَهْلِ‌ بَيْتِكَ‌ فَقَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ أَيُّ‌ أَهْلِ‌ بَيْتِي يَا جَبْرَئِيلُ‌ فَقَالَ‌ نَجِيبُ‌ اللَّهِ‌ مِنْهُمْ‌ وَ ذُرِّيَّتُهُ‌ لِيُوَرِّثَكَ‌ عِلْمَ‌ النُّبُوَّةِ‌ قَبْلَ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ وَ كَانَ‌ عَلَيْهَا خَوَاتِيمُ‌ فَفَتَحَ‌ عَلِيٌّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْخَاتَمَ‌ الْأَوَّلَ‌ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ فِيهِ‌ ثُمَّ‌ فَتَحَ‌ الْحَسَنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْخَاتَمَ‌ الثَّانِيَ‌ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ بِهِ‌ ثُمَّ‌ فَتَحَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْخَاتَمَ‌ الثَّالِثَ‌ فَوَجَدَ فِيهِ‌ أَنْ‌ قَاتِلْ‌ وَ اقْتُلْ‌ وَ تُقْتَلُ‌ وَ اخْرُجْ‌ بِقَوْمٍ‌ لِلشَّهَادَةِ‌ لاَ شَهَادَةَ‌ لَهُمْ‌ إِلاَّ مَعَكَ‌ فَفَعَلَ‌ ثُمَّ‌ دَفَعَهَا إِلَى عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ وَ مَضَى- فَفَتَحَ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ الْخَاتَمَ‌ الرَّابِعَ‌ فَوَجَدَ فِيهِ‌ أَنْ‌ أَطْرِقْ‌ وَ اصْمُتْ‌ لِمَا حُجِبَ‌ الْعِلْمُ‌ ثُمَّ‌ دَفَعَهَا إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَفَتَحَ‌ الْخَاتَمَ‌ الْخَامِسَ‌ فَوَجَدَ فِيهِ‌ أَنْ‌ فَسِّرْ كِتَابَ‌ اللَّهِ‌ تَعَالَى وَ صَدِّقْ‌ أَبَاكَ‌ وَ وَرِّثِ‌ اِبْنَكَ‌ الْعِلْمَ‌ وَ اصْطَنِعِ‌ الْأُمَّةَ‌ وَ قُلِ‌ الْحَقَّ‌ فِي الْخَوْفِ‌ وَ الْأَمْنِ‌ وَ لاَ تَخْشَ‌ إِلاَّ اللَّهَ‌ فَفَعَلَ‌ ثُمَّ‌ دَفَعَهَا إِلَى الَّذِي يَلِيهِ‌ فَقَالَ‌ مُعَاذُ بْنُ‌ كَثِيرٍ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ وَ أَنْتَ‌ هُوَ فَقَالَ‌ مَا بِكَ‌ فِي هَذَا إِلاَّ أَنْ‌ تَذْهَبَ‌ يَا مُعَاذُ فَتَرْوِيَهُ‌ عَنِّي نَعَمْ‌ أَنَا هُوَ حَتَّى عَدَّدَ عَلَيَّ‌ اثْنَيْ‌ عَشَرَ اسْماً ثُمَّ‌ سَكَتَ‌ فَقُلْتُ‌ ثُمَّ‌ مَنْ‌ فَقَالَ‌ حَسْبُكَ‌ . 📝(و خبر داد ما را على بن احمد بندنيجىّ‌ از عبيد اللّه بن موسى علوىّ‌ كه گفت:حديث كرد ما را علىّ‌ بن حسن از اسماعيل بن مهران و او از مفضّل بن صالح و او از معاذ بن كثير): و او از ابى عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه فرمود : 💎وصيّت بصورت نوشته‌اى سر بسته از آسمان بر رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرود آمد و نوشته‌اى سربسته بجز وصيّت هيچ وقت بر رسول خدا فرود نيامد پس جبرئيل عرض كرد اى محمّد اين وصيّت تو است در ميان امّتت نسبت باهل بيت،رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود: اى جبرئيل كدام اهل بيت من‌؟ عرض كرد برگزيدۀ خدا از اهل بيت با فرزندانش تا از تو علم نبوّت را پيش از ابراهيم بارث برد و بر آن وصيّت مهرهايى بود پس على عليه السّلام نخستين مهر را باز كرد و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد. سپس حسن عليه السّلام مهر دوّم را برداشت و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد. 💔سپس حسين عليه السّلام مهر سوّم را باز كرد ديد دستور چنين است كه جنگ كن و بكش و كشته بشو و با گروهى بمنظور شهادت بيرون برو آنان جز با تو شهيد نخواهند شد حسين(عليه السّلام)هم آنچنان كرد. سپس وصيّت را بعلىّ‌ بن الحسين سپرد و درگذشت پس علىّ‌ بن الحسين عليه السّلام مهر چهارم را باز كرد ديد دستور آنست كه سر بزير افكن و خاموش بنشين كه چهرۀ علم در پس پرده قرار گرفته است. سپس آن حضرت وصيّت را بمحمّد بن علىّ‌ عليه السّلام داد او پنجمين مهر را برداشت ديد دستور آنست كه كتاب خدا را تفسير كن و پدرت را تصديق نما و فرزندت را وارث اين علم كن و بكار سازندگى امّت پرداز و سخن حقّ‌ را در حال ترس و ايمنى بگو و بجز خدا از هيچ كس مترس او نيز چنين كرد. سپس آن وصيّت را بكسى كه پس از خود بود سپرد. معاذ بن كثير گويد عرض كردم:تو همانى‌؟ فرمود:تو را چه در اين پرسش ؟ جز اينكه بروى اى معاذ و آن را از من باز گو كنى‌؟ آرى من همانم و تا دوازده نفر را بنام براى من شمرد سپس خاموش شد عرض كردم:ديگر چه كسى‌؟ فرمود:همين تو را بس. 📚غیبت نعمانی، صفحه 44 باب 3/حدیث3 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📝شيخ طوسى در كتاب «غيبت» از جعفر بن محمد مصرى و او از عمويش حسين بن على از پدرش روايت ميكند كه حضرت صادق از پدران بزرگوارش روايت كرده كه امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله در شب رحلتش بمن فرمود: يا ابا الحسن! صحيفه و دواتى بياور! سپس پيغمبر وصيت خود را املا فرمود تا باينجا رسيد...: يا على! ♥️بعد از من دوازده امام خواهد بود، و بعد از آنها دوازده مهدى ميباشد. 🕯يا على تو نخستين آن دوازده امامى. سپس يك يك ائمه را نام برد تا اينكه فرمود: حسن (عسكرى) هم اين صحيفه را بفرزندش م ح م د كه از ما آل محمد محفوظ است تسليم كند، اينها دوازده امام هستند. 💎بعد از مهدى موعود دوازده مهدى ديگر خواهد بود، چون او وفات كرد، آن را تسليم كند به مهدى اول كه داراى سه نام است: يك نام مثل نام من، و يك نام مانند نام پدرم عبد اللّه و احمد و اسم سوم مهدى است و او نخستين مؤمن است. 📚مهدی موعود، صفحه 1239 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜ابو طاهر محمّد بن حسين برسى در كتاب معالم الدين خود از امام صادق عليه السّلام آورده كه فرمود: بعد از شهادت حسين عليه السّلام، فرشتگان به ضجّه آمده و عرض كردند: پروردگارا! اين برگزيدۀ تو حسين و فرزند برگزيده است و فرزند دختر پيامبرتوست. 🕊در پاسخ ملائك، خداوند سايۀ مبارك قائم «آل محمّد» را برافراشت و فرمود: با دست اين انتقام حسين را مى‌گيرم. 💫راوى گويد: بعد از شهادت امام صلوات اللّه عليه، غبارى شديد و سياه و تار با بادى سرخ در آسمان برخاست كه هيچ چيز قابل ديد و رؤيت نبود، تا آن جا كه مردم خيال كردند عذاب بر آنان فرود آمده است، ساعتى درنگ كردند، آن گاه برطرف شد. 📝هلال بن نافع گويد: با لشكر عمر بن سعد بودم كه كسى فرياد زد: مژده اى امير، اين شمر است كه حسين را كشت. مى‌گويد: من از دو صف جدا شده كنار حسين عليه السّلام ايستادم، آن حضرت در حال تسليم جان بود، ✅به خدا سوگند كه من كشتۀ خون آلودى را نديدم كه زيباتر از وى يا چهره‌اى نورانى‌تر از او داشته باشد، كه نور رويش و جمال و زيبايى وى مرا از انديشۀ در امر قتلش باز داشته بود. 💦در همان حال آب مى‌خواست، شنيدم يكى بدو گفت: به خدا كه از آب نمى‌چشى تا در جهنم از حميم آن بچشى. 🌟حسين عليه السّلام فرمود: (لا، بل أرد على جدّي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و أسكن معه في داره «فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ»، و أشرب «مِنْ ماءٍ غَيْرِ آسِنٍ»، و أشكو إليه ما ارتكبتم منّى و فعلتم بي). ، ✨«نه، بلكه بر جدّم رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وارد مى‌شوم و با او در خانه‌اش مأوى گزيده در جايگاه صدق در نزد سلطانى مقتدر، و از آب غير متغير آشاميده، و از جناياتتان نزد او شكايت مى‌برم». ⚡️گويد: همگان چنان به خشم آمدند كه گوئيا خدا ذرّه‌اى رحم را در دل فردى از آنان قرار نداده، در حالى كه حضرت امام عليه السّلام با آنان سخن مى‌فرمود، سر مطهّرش را جدا نمودند، و من از اين همه بى‌رحمى و سنگدلى به شگفت آمده گفتم: به خدا در هيچ امرى با شما اجتماع نمى‌كنم. ☄بعد براى غارت سلب لباس امام حسين عليه السّلام روى آورده پيراهنش را اسحاق بنحوبه حضرمى لعنة اللّه عليه ربوده و پوشيد و به بيمارى برص «پيسى» مبتلا گرديده و مويش بريخت. 💢در روايت آمده: در پيراهن امام عليه السّلام صد و ده و اندى اثر تير و نيزه و شمشير بود. 📗 لهوف، صفحه 157 سیدبن طاووس کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ‌ أَحْمَدُ بْنُ‌ هَوْذَةَ‌ الْبَاهِلِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ‌ بْنُ‌ إِسْحَاقَ‌ النَّهَاوَنْدِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: ❣يَقُومُ‌ الْقَائِمُ‌ يَوْمَ‌ عَاشُورَاءَ . 📝حديث كرد ما را ابو سليمان احمد بن هوذۀ باهلىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را ابراهيم بن اسحاق نهاوندىّ‌ او گفت:حديث كرد ما را عبد اللّه بن حمّاد انصارىّ‌ از ابى بصير و او از: ابى عبد اللّه عليه السّلام كه فرمود: 💎قائم روز عاشورا را قيام خواهد كرد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 331 باب 14/حدیث68 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ #آیاتی_که_امام_حسین_ع_در_واقعه_عاشوراء_تلاوت_نمود #امام_مهدی_عج_و_عاشوراء 📜قطب راوندى از منهال بن عمرو روايت كرده است كه گفت: به خدا سوگند كه در دمشق ديدم سر مبارك جناب امام حسين عليه السّلام را بر سر نيزه كرده بودند،و در پيش روى آن جناب كسى سورۀ كهف مى‌خواند،چون به اين آيه رسيد ✨ أَمْ‌ حَسِبْتَ‌ أَنَّ‌ أَصْحابَ‌ الْكَهْفِ‌ وَ الرَّقِيمِ‌ كانُوا مِنْ‌ آياتِنا عَجَباً ﺁﻳﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻛﻬﻒ ﻭ ﺭﻗﻴﻢ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻣﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ؟ (کهف/9) 🌠 به قدرت خدا سر سيّد شهدا به سخن آمد و به زبان فصيح گويا گفت كه:امر من از قصّۀ اصحاب كهف عجيب‌تر است،و اين اشاره است به #رجعت آن جناب براى طلب خون خود . 📚جلاء العیون، صفحه 730 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📝 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ عَنْ‌ هَؤُلاَءِ الرِّجَالِ‌ الْأَرْبَعَةِ‌ عَنِ‌ اِبْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ وَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ يَعْقُوبَ‌ الْكُلَيْنِيُّ‌ أَبُو جَعْفَرٍ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ عِمْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى قَالَ‌ وَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ وَ غَيْرُهُ‌ عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِيَادٍ جَمِيعاً عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ قَالَ‌ وَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْمَوْصِلِيُّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَلِيٍّ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ أَبِي نَاشِرٍ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ هِلاَلٍ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ عَمْرِو بْنِ‌ أَبِي الْمِقْدَامِ‌ عَنْ‌ جَابِرِ بْنِ‌ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ : يَا جَابِرُ ...فَيُبَايِعُونَهُ‌ بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ وَ مَعَهُ‌ عَهْدٌ مِنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ قَدْ تَوَارَثَتْهُ‌ الْأَبْنَاءُ عَنِ‌ الْآبَاءِ وَ الْقَائِمُ‌ يَا جَابِرُ رَجُلٌ‌ مِنْ‌ وُلْدِ اَلْحُسَيْنِ‌ يُصْلِحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ أَمْرَهُ‌ فِي لَيْلَةٍ‌ فَمَا أَشْكَلَ‌ عَلَى النَّاسِ‌ مِنْ‌ ذَلِكَ‌ يَا جَابِرُ فَلاَ يُشْكِلَنَّ‌ عَلَيْهِمْ‌.. امام باقر (ع) فرمودند: ای جابر 🕋پس (مردم)در ميان ركن و مقام بااو(قائم) بيعت ميكنند، 📜و با او خواهد بود وصيّت نامه‌اى از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله كه به فرزندان از پدرانشان دست بدست به ارث رسيده است 🌹 و قائم اى جابر مردى است از فرزندان حسين عليه السّلام 🌠 كه خداوند كارش را در يك شب اصلاح ميفرمايد و هر چه در بارۀ او بنظر مردم مشكل آيد. 📚غیبت نعمانی ، صفحه 330 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰شباهت حضرت مهدی(عج) به حضرت عیسی عليه السّلام: (قسمت اول) ✴️عيسى عليه السّلام؛فرزند بهترين زنان زمانش مى‌باشد.قائم عليه السّلام نيز،فرزند بهترين زنان زمانش مى‌باشد. ✴️عيسى عليه السّلام؛در شكم مادر تكلم كرده،تسبيح مى‌گفت،چنان‌كه فاضل مجلسى در حاشيۀ مجلّد پنجم بحار از ثعلبى از طريق عامّه روايت كرده است. قائم عليه السّلام نيز،-چنان‌كه گذشت-در شكم مادر سخن گفته است. ✴️عيسى عليه السّلام؛در كودكى در گهواره سخن گفت. قائم عليه السّلام نيز،در كودكى در گهواره سخن گفت، كه چند روايت بر آن دلالت مى‌كند از جمله در كمال الدين صدوق از حكيمه دختر امام محمد بن على جواد عليه السّلام آمده كه:حضرت حجّت عليه السّلام بعد از ولادتش تكلم كرد و گفت:«أشهد أن لا إله إلاّ اللّه وحده لا شريك له و أنّ‌ محمّدا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله»سپس بر امير المؤمنين و امامان عليهم السّلام يك‌به‌يك درود فرستاد تا به پدرش رسيد،آن‌گاه لب فروبست تا اين‌كه روز هفتم به توحيد سخن گفت و بر محمد و امامان عليهم السّلام درود فرستاد سپس اين آيه را تلاوت كرد: وَ نُرِيدُ أَنْ‌ نَمُنَّ‌ عَلَى الَّذِينَ‌ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ‌... ؛و ما مى‌خواهيم بر آنان كه در زمين به ضعف كشانده شدند احسان كنيم.... (قصص/5) ❣و نيز در همان كتاب در روايت ديگرى چنين آمده كه:آن حضرت هنگامى كه متولد شد به سجده افتاد و درحالى‌كه زانو زده و دو انگشت سبّابه‌اش را بلند كرده بود مى‌گفت:«أشهد أن لا إله إلاّ اللّه و أنّ‌ جدّي محمّدا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و أنّ‌ أبي أمير المؤمنين»سپس امامان را يكايك شمرد تا به خودش رسيد،آن‌گاه گفت:خدايا!وعده‌ام را تحقق بخش و امرم را به انجام برسان و گام‌هايم را استوار كن و زمين را به وسيلۀ من پر از عدل و قسط‍‌ فرماى. همچنين در همان مدرك از دو كنيز،نسيم و ماريه نقل شده كه:صاحب الزمان عليه السّلام از شكم مادر درحالى متولد شد كه دو زانو زده و دو انگشت سبابه‌اش را به سمت آسمان بلند كرده بود، سپس عطسه زد و گفت:«الحمد للّه ربّ‌ العالمين صلّى اللّه على محمّد و آله»، ظالمان پنداشته‌اند كه حجّت الهى باطل‌شدنى است،اگر در سخن گفتن به ما اجازه داده شود شك و ترديد زايل مى‌گردد. و نيز در همان منبع از نسيم خادم،مروى است كه گفت:يك شب پس از تولد صاحب الزمان عليه السّلام بر او داخل شدم،پس عطسه زدم به من فرمود:«رحمك اللّه»؛خداوند بر تو رحمت آرد. نسيم مى‌گويد:به اين امر خوشحال شدم،آن حضرت فرمود:آيا دربارۀ عطسه،تو را مژده ندهم‌؟عرض كردم:چرا.فرمود:تا سه روز ايمنى از مرگ است. ✴️عيسى عليه السّلام؛خداوند حكمت و ويژگى‌هاى نبوّت را در كودكى به او عنايت فرمود. قائم عليه السّلام نيز، خداوند حكمت و ويژگى‌هاى امامت را در كودكى به حضرت عنايت كرد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 265 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84