eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
600 دنبال‌کننده
430 عکس
572 ویدیو
287 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 💎آیت الله بهجت رحمة الله عليه: 🔹در روايت آمده امام زمان صلوات الله عليه كه ظهور فرمود: پنج ندا می دهند به اهل عالم بدون هیچ دستگاهی... 🔹به همه می رسد با لغت و زبان خودش... الا یا اهل العالم انّ جدی الحسین قتل عطشانا😭 🔹اگر کسی معرفت پیدا کند، می فهمد ما او را نمیبینیم، او ما رو می بیند ما کلامش رو نمیشنویم، او کلام ما رو می شنود پیشنهاد مشاهده _________________ یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٩٤٠]٦-محمّد بن يحيى و أحمد بن إدريس،عن محمّد بن أحمد،عن السّيّاريّ‌،عن الحسن بن عليّ‌ بن يقطين،عن أخيه الحسين،عن أبيه عليّ‌ بن يقطين قال: قال لي أبو الحسن عليه السّلام:الشّيعة تربّى بالأمانيّ‌ منذ مائتي سنة،قال:و قال يقطين لابنه عليّ‌ بن يقطين:ما بالنا قيل لنا فكان و قيل لكم فلم يكن‌؟قال: فقال له عليّ‌:إنّ‌ الّذي قيل لنا و لكم كان من مخرج واحد،غير أنّ‌ أمركم حضر، فأعطيتم محضه،فكان كما قيل لكم و إنّ‌ أمرنا لم يحضر،فعلّلنا بالأمانيّ‌،فلو قيل لنا:إنّ‌ هذا الأمر لا يكون إلاّ إلى مائتي سنة أو ثلاثمائة سنة لقست القلوب و لرجع عامّة النّاس عن الإسلام و لكن قالوا:ما أسرعه و ما أقربه تألّفا لقلوب النّاس و تقريبا للفرج. 📝على يقطين گفته است:حضرت كاظم عليه السّلام به من فرمودند: شيعه دويست سال است كه با آرزوها تربيت مى‌شود. و يقطين به پسرش على گفت: چگونه است كه دربارۀ ما گفتند و شد و دربارۀ شما گفتند و نشد؟ على گفت: آنچه به ما و به شما گفته‌اند از يك‌جا صادر شده جز اين‌كه امر شما رسيد و تمامش به شما داده شد و چنان شد كه به شما گفتند.و امر ما نرسيد و به آرزوها پرداختيم. ❇️اگر به ما بگويند اين امر جز تا دويست يا سيصد سال ممكن نمى‌شود، دل‌ها سخت مى‌شود و بيشتر مردم از اسلام برمى‌گردند.امّا ايشان مى‌گويند:چه شتابنده و نزديك است.تا دل‌ها به هم انس گرفته،فرج را جلو اندازد. 📘اصول کافی - جلد2، صفحه 201 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام 📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اين‌كه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اين‌كه قائم آن را به پايان مى‌رساند و خاتمه مى‌دهد. 🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خداوند-عزّ و جلّ‌-از روزها جمعه را،و از ماه‌ها ماه رمضان،و از شب‌ها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطل‌جويان و تأويلات گمراه‌كنندگان را دور مى‌سازند،نهمين آنان قائمشان مى‌باشد و اوست ظاهر آن‌ها و اوست باطن آن‌ها. 📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده: سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آن‌ها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چه‌كسى نازل مى‌شود و چه‌كسى آن‌ها را تفسير مى‌نمايد؟ ❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آن‌ها را بر او نازل مى‌فرمايد،و او آن‌ها را تفسير مى‌كند،و بر او نازل مى‌شود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايت‌شدگان نازل نشده باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134 محمدتقی اصفهانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜 مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مَابُنْدَاذَ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ سِنَانٍ‌ عَنِ‌ اَلْكَاهِلِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: تَوَاصَلُوا وَ تَبَارُّوا وَ تَرَاحَمُوا فَوَ الَّذِي فَلَقَ‌ الْحَبَّةَ‌ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ‌ لَيَأْتِيَنَّ‌ عَلَيْكُمْ‌ وَقْتٌ‌ لاَ يَجِدُ أَحَدُكُمْ‌ لِدِينَارِهِ‌ وَ دِرْهَمِهِ‌ مَوْضِعاً يَعْنِي لاَ يَجِدُ عِنْدَ ظُهُورِ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَوْضِعاً يَصْرِفُهُ‌ فِيهِ‌ لاِسْتِغْنَاءِ النَّاسِ‌ جَمِيعاً بِفَضْلِ‌ اللَّهِ‌ وَ فَضْلِ‌ وَلِيِّهِ‌ فَقُلْتُ‌ وَ أَنَّى يَكُونُ‌ ذَلِكَ‌- فَقَالَ‌ عِنْدَ فَقْدِكُمْ‌ إِمَامَكُمْ‌ فَلاَ تَزَالُونَ‌ كَذَلِكَ‌ حَتَّى يَطْلُعَ‌ عَلَيْكُمْ‌ كَمَا تَطْلُعُ‌ الشَّمْسُ‌ آيَسَ‌ مَا تَكُونُونَ‌ فَإِيَّاكُمْ‌ وَ الشَّكَّ‌ وَ الاِرْتِيَابَ‌ وَ انْفُوا عَنْ‌ أَنْفُسِكُمُ‌ الشُّكُوكَ‌ وَ قَدْ حَذَّرْتُكُمْ‌ فَاحْذَرُوا أَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ تَوْفِيقَكُمْ‌ وَ إِرْشَادَكُمْ‌ . 📝عبد اللّه كاهليّ‌ از امام صادق عليه السّلام نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود: به يك ديگر بپيونديد و نيكى كنيد و نسبت به هم مهربان باشيد،پس سوگند به آنكه دانه را شكافته و جانداران را از نيستى آفريده، 💰شما را روزى فرا رسد كه هيچ يك از شما جايى براى درهم و دينارش نيابد-يعنى به هنگام قائم عليه السّلام محلّى كه در آن درهم و دينار خود را صرف كند نيابد به خاطر بى‌نيازى همۀ مردم كه با فضل خدا و ولىّ‌ او حاصل شده- 💫عرض كردم:آن كى و چگونه خواهد بود؟فرمود:هنگامى كه امامتان را نيابيد،و همچنان باقى خواهيد بود تا بر شما آشكار گردد بدانسان كه خورشيد بردمد،در حالى كه نوميدانه به سر مى‌بريد، 🕯 شما را برحذر مى‌دارم از شكّ‌ و دودلى،ناباوريها را از خود دور كنيد،من شما را برحذر داشتم،پس برحذر باشيد،كاميابى و هدايت شما را از خدا مى‌خواهم». 📚غیبت نعمانی ، صفحه 212 @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜[٦١٨]١-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن عيسى،عن عليّ‌ بن الحكم،عن معاوية بن وهب،عن سعيد السّمّان قال: كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام إذ دخل عليه رجلان من الزّيديّة فقالا له:أ فيكم إمام مفترض الطّاعة‌؟قال:فقال:لا قال:فقالا:له:قد أخبرنا عنك الثّقات أنّك تفتي و تقرّ و تقول به و نسمّيهم لك فلان و فلان و هم أصحاب ورع و تشمير و هم ممّن لا يكذب فغضب أبو عبد اللّه عليه السّلام فقال:ما أمرتهم بهذا،فلمّا رأيا الغضب في وجهه خرجا،فقال لي:أ تعرف هذين‌؟قلت:نعم هما من أهل سوقنا و هما من الزّيديّة و هما يزعمان أنّ‌ سيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم عند عبد اللّه بن الحسن،فقال:كذبا لعنهما اللّه و اللّه ما رآه عبد اللّه بن الحسن بعينيه و لا بواحدة من عينيه و لا رآه أبوه،اللّهمّ‌ إلاّ أن يكون رآه عند عليّ‌ بن الحسين فإن كانا صادقين فما علامة في مقبضه‌؟و ما أثر في موضع مضربه‌؟و إنّ‌ عندي لسيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ‌ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و درعه و لامته و مغفره،فإن كانا صادقين فما علامة في درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ‌ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم المغلبة و إنّ‌ عندي ألواح موسى و عصاه و إنّ‌ عندي لخاتم سليمان بن داود و إنّ‌ عندي الطّست الّذي كان موسى يقرّب به القربان و إنّ‌ عندي الاسم الّذي كان رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم إذا وضعه بين المسلمين و المشركين لم يصل من المشركين إلى المسلمين نشّابة و إنّ‌ عندي لمثل الّذي جاءت به الملائكة و مثل السّلاح فينا كمثل التّابوت في بني إسرائيل،كانت بنو إسرائيل في أيّ‌ أهل بيت وجد التّابوت على أبوابهم أوتوا النّبوّة و من صار إليه السّلاح منّا أوتي الإمامة و لقد لبس أبي درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فخطّت على الأرض خطيطا و لبستها أنا فكانت و كانت و قائمنا من إذا لبسها ملأها إن شاء اللّه. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝[٦١٨]١-سعيد سمّان گفته است:نزد حضرت صادق عليه السّلام بودم كه دو مرد از زيديه وارد شدند و به حضرت گفتند:آيا امامى واجب الاطاعه در ميان شما هست‌؟راوى گويد حضرت فرمود:نه.آن دو گفتند:كسان مورد اطمينانى از توبه ما خبر داده‌اند كه همانا تو به آن فتوا داده،به آن اقرار داشته و معتقدى.و نام آنان اين‌ها است كه برايت مى‌گوييم:فلانى و فلانى.و آنان اصحاب ورع و كوشش‌اند و از كسانى‌اند كه دروغ نمى‌گويند. 💥حضرت صادق عليه السّلام خشمگين شد و فرمود: آنان را به اين كار فرمان نداده‌ام.آن دو وقتى خشم را در چهرۀ حضرت ديدند، بيرون رفتند.آن‌گاه حضرت به من فرمود:آيا اين دو را مى‌شناسى‌؟گفتم:بله،آن دو اهل بازار ما و از زيديّه‌اند و گمان مى‌كنند كه شمشير رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-نزد عبد اللّه حسن است.حضرت فرمود:دروغ مى‌گويند، خدا لعنتشان كند.به خدا سوگند عبد اللّه حسن آن را نه با دو چشم و نه با يك چشم نديده است.پدر او هم آن را نديده است.مگر اين‌كه آن را نزد على بن حسين عليهما السّلام ديده باشد.اگر اينان راست مى‌گويند نشانى از دسته‌اش بدهند.و اثرى از تيغه‌اش.همانا شمشير رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-و نزد من است علم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و زره و جوشن و كلاهخودشان نزد من است.اگر راست مى‌گويند نشانى از زره رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش- بدهند. 🎇همانا علم ظفرمند رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله با من است.الواح موسى و عصاى او نزد من است.انگشترى سليمان داود نزد من است.تشتى كه موسى با آن تقديم قربانى مى‌كرد نزد من است.اسمى كه وقتى رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-آن را ميان مسلمانان و مشركان مى‌نهاد،تيرى از سوى مشركان به مسلمانان نمى‌رسيد،نزد من است.نظير آن‌چه فرشتگان براى او آوردند،نزد من است. 🕊حكايت سلاح در نزد ما مانند حكايت تابوت در بنى اسراييل است.در بنى اسراييل چنان بود كه تابوت بر در هر خاندانى يافت مى‌شد،نبوّت به آنان داده شده بود.و از ما هركه سلاح به او رسيد امامت به او داده شد.پدرم زره رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-را پوشيد و دامنش بر زمين خط‍‌ كشيد.و من آن را پوشيدم و چنان بود و شد و قائم[عليه السّلام]ما كسى است كه چون آن را پوشيد به اندازۀ قامتش باشد.ان شاء اللّه. 📕اصول کافی -جلد 1، صفحه 501 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)