eitaa logo
الفبای مهدویت المهدی الطاووس اهل الجنة http://eitaa.com/Alefbaiemahdaviyat
253 دنبال‌کننده
399 عکس
430 ویدیو
5 فایل
«المهدی الطاووس اهل الجنة» فقط 10دقیقهٔ از 1440دقیقهٔ از۲۴ساعت 43200دقیقهٔ از(۱ماه) 15,768,000دقیقهٔ(۱سال) را که همش میشه 3650 دقیقه که می شود(۲/۵)روز از ۳۶۵روز سالت را فقط برای امام زمان(عج) وقت بزار در کانال الفبای مهدویت eitaa.com/Alefbaiemahdaviyat
مشاهده در ایتا
دانلود
«فترت» در اصطلاح دینی به مدت زمان بین دو پیامبر گفته می‌شود. (لسان العرب، ج ۱۰، ص ۱۷۴. ) این کلمه تنها یک بار در قرآن کریم آمده و به فاصله زمانی بین حضرت عیسی علیه السلام و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اشاره کرده است. در سوره «مائده» آیه ۱۹ می‌خوانیم: «یا اَهْلَ الکِتابِ قَدْ جاءکُم رَسُولُنا یُبَیِّنُ لَکُم عَلی فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ اَنْ تَقُولُوا ما جاءَنا مِنْ بَشیرٍ وَ لا نَذیرٍ فَقَد جاءَکُم بَشیرٌ وَ نَذیرٌ وَ اللَّهُ عَلی کُلِ شَی ءٍ قَدیرٌ» (سوره مائده (۵)، آیه ۱۹. ) (ای اهل کتاب، پیامبر ما به سوی شما آمده که در دوران فترت رسولان [حقایق را] برای شما بیان می‌کند، تا مبادا [روز قیامت بگویید: «برای ما بشارتگر و هشدار دهنده ای نیامد پس قطعاً برای شما بشارتگر و هشدار دهنده ای آمده است و خدا بر هر چیزی تواناست. » در مباحث مهدویّت، در اغلب روایات به مدت زمان پنهان زیستی حضرت مهدی علیه السلام، غیبت تعبیر شده؛ اما در پاره ای از سخنان معصومین علیهم السلام از این دوران به عنوان «فترت» نیز یاد شده است. ابو حمزه گوید: «خدمت حضرت صادق علیه السلام رسیدم و عرض کردم: صاحب الامر شمایید؟ فرمود: نه. گفتم: پسر شما است؟ فرمود: نه. گفتم: پسر پسر شما است؟ فرمود: نه. گفتم: پسر پسر پسر شما است؟ فرمود: نه. گفتم: پس او کیست؟ فرمود: همان کسی است که زمین را پر از عدالت کند؛ چنانکه پر از ستم و جور شده باشد، او در زمان فترت (پیدا نبودن امامان) بیاید، چنانکه رسول خدا صلی الله علیه و آله در زمان فترت (پیدا نبودن رسولان) مبعوث شد. » (الکافی، ج ۲، ص ۱۴۱، ح ۲۱. )
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یکی دیگر از روایاتی که اشاره به دوران «فترت» حضرت مهدی علیه السلام نموده، حدیث علی بن حارث بن مغیره است. وی از پدر خویش روایت کرده است: «به امام صادق علیه السلام عرض کردم: آیا فترتی خواهد بود که در آن مسلمانان امام خویش را نشناسند؟ فرمود: چنین گفته می‌شود. عرض کردم: پس ما چه کنیم؟ فرمود: چون چنین شود، به همان امر نخستین بیاویزید و همان را که بر آنید، به دست داشته باشید تا آخر کار بر شما روشن گردد. » (الغیبة، ص ۲۲۸، ح ۲. ) در روایتی دیگر نیز وقتی امام صادق علیه السلام به غیبت صالح پیامبر صلی الله علیه و آله اشاره می‌کند، چنین می‌فرماید: «اَللَّهُ اَعْدَلُ مِنْ اَنْ یَتْرُکَ الاَرْضَ بِلا عالِمٍ یَدُلُّ عَلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ و لَقَدْ مَکَثَ القَوْمُ بَعْدَ خُرُوجِ صالِحٍ سَبْعَةَ اَیَّامٍ عَلی فَتْرَةٍ لا یَعرِفُونَ اِماماً، غَیرَ اَنَّهُمْ عَلی ما فی اَیْدیهِمْ مِنْ دینِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، کَلِمَتُهُمْ واحِدَةٌ، فَلَمَّا ظَهَرَ صالِحٌ علیه السلام اِجْتَمَعُوا عَلَیهِ وَ اِنَّما مَثَلُ القائِمِ علیه السلام مَثَلُ صالِحٍ» (کمال الدین، ج ۱، باب ۳، ح ۱. ) (… خدا عادل تر از آن است که زمین را بدون عالم گذارد تا مردم را به خدای تعالی راهبری کند. آن قوم بعد از خروج صالح، تنها هفت روز در حال فترت (بلاتکلیفی) به سر بردند که امامی را نمی شناختند؛ ولی آنها به همان دین خدای تعالی که در دستشان بود عمل می‌کردند و با هم متحد بودند و چون صالح علیه السلام ظاهر شد، دور او جمع شدند و همانا مثل قائم علیه السلام، مثل صالح علیه السلام است. »
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : بی شک خداوند با خشم فاطمه علیها السلام به خشم می‌آید و با خشنودی او خشنود می شود. شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنیم.🏴
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین به لطف خداوند اتوبوس اول جهت اعزام تکمیل و به دلیل استقبال از ثبت نام اتوبوس دوم را شروع کردیم تور زیارتی ده روزه کربلا شرایط آسان پیش پرداخت مبلغ یک میلیون تومان نقد و مابقی اقساط ده ماهه قرض الحسنه با باز پرداخت ماهیانه پانصد هزار تومان ۳ شب کربلا ۳ شب نجف ۱ شب سامرا و کاظمین و تمامی اماکن زیارتی مداح و مدیر کاروان بیمه زیارتی تاریخ حرکت ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ هزینه ثبت نام هر نفر ۶۰۰۰۰۰۰ با اتوبوس تمامی اماکن زیارتی توسط کاروان انجام میشود زائرانی که تمایل به مراجعه به قرض الحسنه ندارند در دفتر می‌توانند چهار تا پنج قسط با چک صیاد انجام بدهند دفتر زیارتی نور الزهرا خیابان لاله شمالی بعد از بانک صادرات ۰۹۱۳۶۶۹۸۹۱۹ استکی https://eitaa.com/daftarenoorozahra
در کشتار بیسابقه لرهای لرستان، سربازان رضا شاه سر جوانان لرستانی را میبریدند، بعد سینی گداخته شده با آتش را روی گردن آنها میگذاشتند تا رگها بسته شود، جنازه بی سر را که هنوز جان در بدن داشت ایستاده رها میکردند و جنازه نیمه جان حرکت میکرد، سربازان روی تعداد قدمهایی که این جنازه های بی سر بر میداشتند شرط بندی میکردند!!! این جنایت در تاریخ بشریت سابقه نداشته... 📚 سرزمین شگفت انگیز و مردمی مهربان و دوست داشتنی ✍️ نوشته ویلیام او. داگلاس قاضی دیوان عالی آمریکا صفحه ۱۷۵
🛑 امیرالمؤمنین امام على (عليه السلام) : ✍🏼 آنكه خردمند است، از خواب بيدار مى شود و براى سفر مهيّا مى گردد و [با پرهیز از گناه و انجام اعمال صالح] خانه هميشگى خود را آباد مى كند. 📚 غررالحكم حدیث ۸۹۱۸
فراگیر شدن ظلم و جور «فراگیر شدن ظلم و جور»، از نشانه‌های معروف ظهور حضرت مهدی علیه السلام است. این نشانه در روایات بسیار، به چشم می‌خورد. در بعضی به همین عنوان کلی، مورد اشاره قرار گرفته؛ چنانکه در روایت معروفی - با سندهای گوناگون - آمده است: «یَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الاَرضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. » (همان، ج ۱، ص ۲۸۷؛ الکافی، ج ۱، ص ۳۳۸ و …) «خداوند به وسیله ظهور مهدی علیه السلام زمین را پر از عدل و داد می‌سازد، پس از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. » گفتنی است در اینجا سخن از زیاد شدن ظلم و جور و گناه و کم شدن افراد صالح است؛ نه اینکه همه مردم کافر شوند، یا افراد صالح اصلا وجود نداشته باشد! در همان زمان، که همه جا را تباهی فراگرفته و ابرهای تیره گناه سایه افکنده، باید افراد پاکباخته، متعهد و صالح، زمینه قیام آن حضرت را آماده سازند و در حمایت از آن منجی بزرگ به جهاد برخیزند. در روایات - در حالی که از زیاد شدن ستم، به عنوان نشانه ظهور یاد شد - به این نکته نیز اشاره شده که جامعه منتظر مهدی علیه السلام، باید در به پا داشتن ارزش‌ها و مبارزه با ضد ارزش ها، تلاش جدّی کرده، به تهذیب نفس بپردازند و …
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 توصیه عالم به علیهما السلام💠 🌟 صلی الله علیه و آله و سلم: 💎یا تو را در مورد خودت به صفاتی سفارش می کنم: 1️⃣ اول ، مبادا از دهانت دروغی خارج شود. 2️⃣ دوم ، هرگز جرأت بر خیانت پیدا نکن. 3️⃣ سوم از خدا، گویا او را می بینی. 4️⃣ چهارم زیاد از ترس خدا که در ازای هر قطره اشکی هزار خانه برایت در بهشت بنا می شود. 5️⃣ پنجم مال و جان در راه دین. 📚روضه کافی
🦋 او را برای خودش بخواهیم، نه خودمان 🍂آیت الله بهجت (ره) : 🍂آیا میشود رئیس و مولای ما حضرت ولی عصر محزون باشد و ما خوشحال باشیم؟ 🍂 او در اثر ابتلای دوستان (آزمایش و امتحان دوستان)، گریان باشد و ما خندان و خوشحال باشیم و در عین حال خود را تابع حضرت بدانیم؟... 🍂 (ایشان) اشخاصی را میخواهند که تنها برای آنحضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر حضرت باشند نه برای برآوردن حاجات شخصی خود... 🍂تنها پیدا کردن و دیدن حضرت مهم نیست، هر کدام در فکر حوائج شخصی خود هستیم و به فکر آنحضرت نیستیم. 📚در محضر آیت الله بهجت، ج۲ ص ۲۷۶ و ۲۶۷ و ۲۶۸