eitaa logo
عالمه ۳۲۴
100 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏ایــن خانم مسلمانے ستــ کہ در لنــدن زندگے میکند... میگوید: مثــل همیشہ در متــرو نشستہ بودم و مثل همیشہ افرادے بہ مـن خیره شده بودنــد (از روے کنجکاوے یا تأســف، یا شایـد هم تنـــفر) کہ برایم مهــم نبود!😇 یکــ خانمے روبروے من نشسته بود کہ ... ‏بہ من نگاه میکــردومن تانگاهش میکردم تا لبخند بزنم( لبـــخند البتہ پیدا نیسـت از زیر ایـن حجــاب) نگاهــش را سریــع برمیگرداند کہ مثلا من را زیرچشمی دید نمیزده..☹️😅 اینقـدر این کاررا تکرار کرد کہ من با خودمــ گفتم: حتما بـرم باهاش صحبت کنم و توجیه ش کنـم ... دیدم بلند شــد، ‏کیفـش را برداشت و همیــن کہ خواست پیاده شود ، سمت من آمد و یکــ کاغذے را تا کرد و به من داد و رفت!😳 ‌با خودم گفتم چے میتونہ باشہ؟ شوخے بچہ گانہ؟!😐 تهدید بہ مرگــ؟ 🙄 آدامس جویده شده لای کاغذ؟😑 ‏کاغذ را که باز کــردم نوشتہ بود: تو در حجابــت زیبا هستے، درست مثل ماه کامل در آسمان شب!!
هدایت شده از Ahma....di
هدایت شده از Ahma....di
حضرت محمد (صلی الله علیه و آله): 🔹‌‏إِنَّ الْأَبْكَارَ بِمَنْزِلَةِ الثَّمَرِ عَلَى الشَّجَرِ إِذَا أَدْرَكَ ثَمَرُهُ فَلَمْ يُجْتَنَى أَفْسَدَتْهُ الشَّمْسُ وَ نَثَرَتْهُ الرِّيَاحُ 🔸دوشيزگان، مانند ميوه‌ى روی درختند كه هر گاه ميوه اش برسد و چيده نشود، آفتاب آن را فاسد می‌کند و بادها پراكنده‌اش مى سازند.
هدایت شده از رسول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حجت‌الاسلام مسعود عالی: حضور زنان بی‌حجاب در جامعه یک گناه جمعی است ♦️حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بی‌حجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند ❗️امنیت (روحی و روانی) جامعه در خطر است و این شاید خطرناک ترین چیز است بی حجابی خطرناک ترین چیز است ❗️به خصوص برای نوجوان ها و جوان ها ❗️و شاید حتی کودکان و فرزندان ما ♻️محتوای بومی ناحیه سلمان فارسی ♻️ 🇮🇷ناحیه سلمان فارسی 🇮🇷 رسول در روبیکا 👇🏻 https://rubika.ir/rasull313 رسول در ایتا 👇🏻 https://eitaa.com/rasul313
وظایف ما درباره حجاب 🌸💐 از منظر آیت الله مصباح یزدی •-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•-•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این گفتگوی جالب‌توجه رو از دست ندین مخصوصاً خانوما 👌 خانم ادواردز (مدیر فروش پروژه سینمایی جنگ ستارگان) و خانم رزالی (بازیگر سابق هالیوود) •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔰 عامل اصلی ریزش‌ها در تربیت! 🔻 یکی از عواملی که باعث می‌شود بچه‌ها در فضای مذهبی و دیندار، در تعارض با دین بار بیایند این است که از افرادی سخنانی می‌شنوند که خودشان عامل به آن نیستند. 🔹️ هر اندازه قرار است دیگران را به خوبی دعوت کنیم باید بیش از دیگران به آن «عمل کنیم». 🔹️ بابا و مامانی که می‌گویند از بچه دروغ گو خوشمان نمی‌آید اما جلوی بچه‌ها دروغ می‌گویند و بعد آن را توجیه می‌کنند، موجب دوگانگی در تربیت می‌شوند. 🔴 اما غیر از سخن گفتن درباره چیزی که به آن عمل نمی‌کنیم، مسئله عجیب تری وجود دارد که قرآن به آن اشاره می‌کند. 🌟 قرآن می‌فرماید فَاستَحَبُّوا العَمي‌ عَلَي‌ الهُدي‌. یعنی بعضی آدم ها، کوری را به هدایت ترجیح می‌دهند و حسرت به دل کوری هستند! 🔹️ مثلا مادری خودش چادری است اما دلش برای هزار آدم بدنامِ بی حجابِ نیمه عریان ضعف می‌رود!! و مدل مو و لباس و سبک زندگی آنها را دنبال می‌کند! ♨️ وقتی چنین رفتار می‌کنیم ریزشی‌های تربیتی ما بیشتر می‌شود. ☑️ پس اگر منِ پدر و مادر و معلم بخواهم بچه‌ام خوب تربیت شود باید هر چه بچه‌ها بیشتر به لایه‌های درونی ما نزدیک می‌شوند، بیشتر زیبایی‌های ناب دینی را ببیند. "خانم دکتر نیلچی زاده" @Nakhodabash_va_bakhodabash
تعهد ، غیرت ، شجاعت نگهبانى كه استاندار وهمراهان را به باغ شاهزاده ماهان راه نداد!؟ حدود ظهر بود كه تصميم گرفتيم به ماهان برويم وضمن بازديد از باغ شاهزاده كه باز سازى ان در دستور كار قرار داشت ومتاسفانه در استانه تخريب و ويرانى قرار گرفته بود ساعاتى رادر فضای ارام و دلنشينش سپری كنيم پيكان ابى شخصى اقاى مرعشى كه معمولا در سفرهاى تفريحى و غير دولتى استفاده مى شد ما را به باغ رساند با كوبيدن درب اصلى باغ نگهبانى كه در بام عمارت ورودى قرار داشت با صدای بلند گفت فصل برداشت ميوه است وكسى حق ورود به باغ را ندارد اقای مرعشی استاندار با خنده وسلام واحوالپرسى خطاب به نگهبان گفت برادر اقايون از روساى استان ومن هم راننده ايشان هستم درب را باز كن براى بازديد امده اند نگهبان گفت به قيافتون هم نميخوره بلف نزن اگر اومديد ميوه بخوريد بريد باغهاى ديگه اينجا باغ مردم و ميوه بيت المال است ومن هم اجازه نميدم حتى يك دانه ميوه هم بخوريد! اقای مرعشى كه با زبانش مار را از سوراخ بيرون مي كشد وهمين زبانش هم هست كه گاه به عرش و انگاه كه به زخم زبان بدل مى شود به فرشش كوبيده !؟ همه راه هاى ممكن وحتى پيشنهاد يك ماه حقوق در ازاى باز كردن در را بى نتيجه ميديد رو به اقای اخلاقى نيا ( نماينده وقت قائم مقام رهبرى در دانشگاه هاى كرمان ) كرد وگفت حاج اقا شما عمامه اتان را بگذاريد شايد به احترام وترس از شما درب را باز كند واجازه ورود بدهد! حالا ديگر همه ما از پيكان پياده وبا خنده صحنه مذاكره سخت حاكم كرمان ونگهبان باغ را تماشا ميكرديم. نگهبان وقتی حجت الاسلام اخلاقى نيا را با عبا و عمامه ديد با خنده گفت اين لباسها رو از كجا اوردين وبعد ادامه داد امروز هر كى ميخواد خلافى بكنه واز دست مأمورا در بره از اين لباس سوء استفاده ميكنه چند وقت پيش يه قاچاقچى رو دستگيركردن كه لباس روحانیت رو پوشيده بوده بريد خجالت بكشيد. حسين اقا اينبار دومين برگ خود را در مذاكره سخت با نگهبان رو كرد وبا اشاره به اسحاق گفت برادر ايشان اقاى اسحاق جهانگيرى نماينده جيرفت هستندو نگهبان بلافاصله گفت همين سياه سوله وخطاب به اسحاق گفت بچه بمى !؟از خنده روده بر شده بوديم اقاى مرعشى كه كم كم عصبانى شده بود با اشاره به حسين اقا اسكندری گفت ايشان قائم مقام استاندار و بنده حسين مرعشى استاندار كرمان هستم وبا تحكم ادامه داد درب را باز كن نگهبان با كمال خونسردى گفت اگر تو استاندار كرمان هستى من هم ميرحسين موسوى نخست وزير هستم برو دنبال كارت بچه ! ميوه باغ شاهزاده خوردنى نيست اقای مرعشى كه بد جورى مستاصل شده بود خطاب به نگهبان گفت چه كسى به تو بگويد درب را باز ميكنی؟ نگهبان گفت، اقاى بخشدار ماهان همان كسى كه من را مامور حفاظت از باغ وميوه هاى بيت المال كرده ! حدود نيم ساعت طول كشيد تا توانستيم بخشدار را پيدا و به باغ وارد شويم!! حاج اقا اخلاقی نيا كه در سخنورى ونويسندگى و سواد و روشنفكرى وساده زيستى و به روز بودن نمونه است وقتى در باغ با هم قدم مى زديم گفتند خدا كند همه ما تعهد وغيرت وشهامت اين نگهبان درحفظ بيت المال واموال مردم را داشته باشيم وفراموش نكنيم روز حساب را، روزی كه امدنش قطعى است. مظفر اسكندری زاده بخشی از دل نوشته های غريبی دهم تير ماه سال ١٣٩٤ 🗞 @Ancients
احتمال معافیت مالیاتی کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در صورتی که لایحه عفاف و حجاب در مجلس بررسی، تصویب و اجرایی شود ممکن است کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب از مالیات معاف شوند.
47.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم| نظر نماینده ولی فقیه در سپاه درباره لایحه حجاب حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نگاه‌ها را در باره لایحه حجاب افراطی و تفریطی می‌بینم.
گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛حجت الاسلام علی صالحی منش، پژوهشگر فقه نظام:  ۱-حجاب و بی حجابی یک رفتار اجتماعی است. این را باید بدانیم که حجاب یک رفتار شخصی نیست تا در حوزه حریم شخصی باشد و کسی بگوید از حوزه اختیارات قانونی حکومت خارج است و هیچ فردی نباید در این زمینه مزاحم دیگران بشود؛ مشخص است که حجاب یک حکم اسلامی است که در برخورد شخص با دیگران معنا پیدا می کند و حجاب در خلوت شخص با خودش دارای حکم شرعی نیست؛ افزون بر این همان گونه که در قانون حجاب بدان تصریح گشته است، بحث از مقابله با بد/بی حجابی در (ملا عام) است و این مطلب هرگز شامل عدم رعایت حجاب در فضای خصوصی نمی گردد. به هر حال حجاب مساله ای جدا از پوشش نیست بلکه نوع خاصی از پوشش است و مساله پوشش در جامعه در هیچ جای دنیا مساله ای خصوصی لحاظ نمی شود و مشخص است که در کشورهای دنیا برای آن قوانینی وجود دارد؛ در برخی مناطق پوشیدن لباس ممنوع و در برخی دیگر مقداری از پوشش لازم و در برخی دیگر پوشش های خاص ممنوع و موجب جریمه های سنگین است. شاید زنده ترین شاهد غیر قابل تردید در این زمینه قوانینی است که اخیرا در برخی از کشورهای اروپایی در ممنوعیت حجاب وضع گردیده است. نکته اصلی در این باره را باید در تاثیرات فراوان پوشش هر شخص بر احساسات و عواطف و شهوات و حتی سبک زندگی سایر افراد جامعه جستجو کرد ۱. بر اساس این نکته مهم باید گفت که حتا اگر اجبار بر حجاب موجب دین زدگی و یا مشکلاتی از این دست در مورد شخص بد/بی حجاب گردد، این نمی تواند دلیلی بر نامطلوبی حجاب قانونی تلقی گردد، چرا که در این موارد مصلحت عمومی جامعه مورد لحاظ است و مصلحت شخص متخلف از قانون نمی تواند مانع از رعایت مصالح عمومی گردد. پس باید گفت که قانون می‌تواند بلکه باید در مورد حجاب اظهارنظر کند، اما چگونگی ورود قانون در این زمینه بسته به این است که در فلسفه حقوق، منشا قوانین را چه بدانیم؟ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل چهارم به روشنی بدین سؤال پاسخ گفته است: «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است.» ۲ این ماده دو بار در ضمن همه پرسی قانون اساسی در سالهای 58 و 68 مورد تایید اکثریت جامعه ایران با رای بسیار بالا قرار گرفته است و بر اساس آن تمام قوانین باید برآمده از احکام اسلام باشد. همچنین بر اساس نتایج منتشرشده نظر سنجی «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند که توسط مرکز نظرسنجی IranPoll صورت گرفته است کمتر از 22درصداز مردم ایران با این گزاره که « دولت نباید در اجرای قوانین اسلامی شدت عمل به‌خرج دهد» کاملا موافق بوده اند. ۳ عجیب این جاست که برخی روشنفکرنمایان چگونه بر خلاف رای و نظر صریح مردم ایران با رفتاری دیکتاتور مآبانه می خواهند با اجرای قوانین اسلامی مخالفت کنند در حالی که بر اساس مبانی دموکراسی هر روشن فکری باید از نظر و رای اکثریت حمایت کند.
اخبار فارس من افکار سنجی توانا دانشکده انتشارات فارس نوجوان دیگر زبانها (Other Languages) دسته بندی ها صفحه نخست جامعه اقتصاد بین الملل سیاست علم و پیشرفت دانشگاه فرهنگ هنر و رسانه استانها عکس فیلم ورزش زندگی فارس پلاس دفاتر منطقه ای نمایش در نسخه دسکتاپ جامعه / زنان و جوانان ۱۸:۳۸ ۱۴۰۲-۵-۲۱ ۰ ۰ پاسخی به چند پرسش رایج درباره حجاب قانون باید در مورد حجاب اظهار نظر کند، اما چگونگی ورود قانون در این زمینه بسته به این است که در فلسفه حقوق، منشا قوانین را چه بدانیم ؟ پاسخی به چند پرسش رایج درباره حجاب گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛حجت الاسلام علی صالحی منش، پژوهشگر فقه نظام: ۱-حجاب و بی حجابی یک رفتار اجتماعی است. این را باید بدانیم که حجاب یک رفتار شخصی نیست تا در حوزه حریم شخصی باشد و کسی بگوید از حوزه اختیارات قانونی حکومت خارج است و هیچ فردی نباید در این زمینه مزاحم دیگران بشود؛ مشخص است که حجاب یک حکم اسلامی است که در برخورد شخص با دیگران معنا پیدا می کند و حجاب در خلوت شخص با خودش دارای حکم شرعی نیست؛ افزون بر این همان گونه که در قانون حجاب بدان تصریح گشته است، بحث از مقابله با بد/بی حجابی در (ملا عام) است و این مطلب هرگز شامل عدم رعایت حجاب در فضای خصوصی نمی گردد. به هر حال حجاب مساله ای جدا از پوشش نیست بلکه نوع خاصی از پوشش است و مساله پوشش در جامعه در هیچ جای دنیا مساله ای خصوصی لحاظ نمی شود و مشخص است که در کشورهای دنیا برای آن قوانینی وجود دارد؛ در برخی مناطق پوشیدن لباس ممنوع و در برخی دیگر مقداری از پوشش لازم و در برخی دیگر پوشش های خاص ممنوع و موجب جریمه های سنگین است. شاید زنده ترین شاهد غیر قابل تردید در این زمینه قوانینی است که اخیرا در برخی از کشورهای اروپایی در ممنوعیت حجاب وضع گردیده است. نکته اصلی در این باره را باید در تاثیرات فراوان پوشش هر شخص بر احساسات و عواطف و شهوات و حتی سبک زندگی سایر افراد جامعه جستجو کرد ۱. بر اساس این نکته مهم باید گفت که حتا اگر اجبار بر حجاب موجب دین زدگی و یا مشکلاتی از این دست در مورد شخص بد/بی حجاب گردد، این نمی تواند دلیلی بر نامطلوبی حجاب قانونی تلقی گردد، چرا که در این موارد مصلحت عمومی جامعه مورد لحاظ است و مصلحت شخص متخلف از قانون نمی تواند مانع از رعایت مصالح عمومی گردد. پس باید گفت که قانون می‌تواند بلکه باید در مورد حجاب اظهارنظر کند، اما چگونگی ورود قانون در این زمینه بسته به این است که در فلسفه حقوق، منشا قوانین را چه بدانیم؟ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل چهارم به روشنی بدین سؤال پاسخ گفته است: «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است.» ۲ این ماده دو بار در ضمن همه پرسی قانون اساسی در سالهای 58 و 68 مورد تایید اکثریت جامعه ایران با رای بسیار بالا قرار گرفته است و بر اساس آن تمام قوانین باید برآمده از احکام اسلام باشد. همچنین بر اساس نتایج منتشرشده نظر سنجی «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند که توسط مرکز نظرسنجی IranPoll صورت گرفته است کمتر از 22درصداز مردم ایران با این گزاره که « دولت نباید در اجرای قوانین اسلامی شدت عمل به‌خرج دهد» کاملا موافق بوده اند. ۳ عجیب این جاست که برخی روشنفکرنمایان چگونه بر خلاف رای و نظر صریح مردم ایران با رفتاری دیکتاتور مآبانه می خواهند با اجرای قوانین اسلامی مخالفت کنند در حالی که بر اساس مبانی دموکراسی هر روشن فکری باید از نظر و رای اکثریت حمایت کند. ۲- آش نخورده و دهان سوخته! شاید شما هم بارها این سخن را شنیده باشید که « تجربه قریب به چهار دهه گذشته ازانقلاب که در آن الزام به حجاب صورت گرفته است نشان می دهد که علی رغم درج این مساله درکتب درسی و اصرار صدا وسیما و... الزام به حجاب نتوانسته نتیجه مطلوبی را در مقابل جامعه ایران بگذارد، بلکه ما شاهد تضعیف روز افزون حجاب در جامعه هستیم، این نشان می دهد که اجبار بر مسایلی همچون حجاب نه تنها مؤثر نیست بلکه اثری برعکس دارد، پس به جای تعصب بر مبانی تجربه شده باید فکری دیگر کرد و طرحی نو درانداخت.» آیا این سخن قابل قبول است؟ در پاسخ باید گفت هرچند در نامطلوب بودن وضعیت فعلی حجاب در جامعه اسلامی ایران جای هیچ گونه تردیدی وجود ندارد، اما سوال مهمی که در این زمینه مطرح است این است که آیا وضعیت امروزی حجاب در جامعه ما یک پدیده تک علتی است و تنها متاثر از قانونی شدن حجاب است؟ آیا می توان پذیرفت که حرکت های زیگزاگی و به اصطلاح عمومی (شل کن - سفت کن) در مورد حجاب و نیز رفتارهای متناقض حکومتی و نیز پمپاژ تبلیغاتی مسموم بر علیه حجاب چه از رسانه های خارجی و چه از رسانه های داخلی و ترویج سبک زندگی غربی
در شئون مختلف زندگی توسط همین رسانه ها و ارزش بخشی به ارزشهای ضد اسلامی مدرنیته و نیز وضعیت اسفبار حجاب در سلبریتی ها به عنوان گروهی از تنظیم کنندگان رفتار اجتماعی و ... تاثیری در وضعیت نا مطلوب کنونی نداشته است؟ اگر یک صدایی در این زمینه وجود داشت و نخبگان ما و بخصوص سیاستمداران به جای عاریت گرفتن سبک زندگی از غرب و شرق بر اساس وظیفه و تعهد خود یک صدا از ارزشهای اسلامی دفاع می کردند این چنین مفاسدی پیش می آمد؟ وقتی خانمی می‌بیند که از یک طرف به خاطر بدحجاب بودن نهی از منکر می شود ولی از طرف دیگر سلبریتی‌های مقبول همین جامعه به گونه دیگری زندگی می‌کنند و گاه مسئولان وحتی رؤسای جمهور هم به داشتن عکس یادگاری با سلبریتی بد حجاب افتخار می کند و دیگری فریاد می زند که «دین آزادی را نمی تواند محدود کند» و ... طبیعتا دچار دوگانگی شده و الزام به حجاب را نه حکم الهی، بلکه افراط عده ای خود سر می پندارد.
اخبار فارس من افکار سنجی توانا دانشکده انتشارات فارس نوجوان دیگر زبانها (Other Languages) دسته بندی ها صفحه نخست جامعه اقتصاد بین الملل سیاست علم و پیشرفت دانشگاه فرهنگ هنر و رسانه استانها عکس فیلم ورزش زندگی فارس پلاس دفاتر منطقه ای نمایش در نسخه دسکتاپ جامعه / زنان و جوانان ۱۸:۳۸ ۱۴۰۲-۵-۲۱ ۰ ۰ پاسخی به چند پرسش رایج درباره حجاب قانون باید در مورد حجاب اظهار نظر کند، اما چگونگی ورود قانون در این زمینه بسته به این است که در فلسفه حقوق، منشا قوانین را چه بدانیم ؟ پاسخی به چند پرسش رایج درباره حجاب گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛حجت الاسلام علی صالحی منش، پژوهشگر فقه نظام: ۱-حجاب و بی حجابی یک رفتار اجتماعی است. این را باید بدانیم که حجاب یک رفتار شخصی نیست تا در حوزه حریم شخصی باشد و کسی بگوید از حوزه اختیارات قانونی حکومت خارج است و هیچ فردی نباید در این زمینه مزاحم دیگران بشود؛ مشخص است که حجاب یک حکم اسلامی است که در برخورد شخص با دیگران معنا پیدا می کند و حجاب در خلوت شخص با خودش دارای حکم شرعی نیست؛ افزون بر این همان گونه که در قانون حجاب بدان تصریح گشته است، بحث از مقابله با بد/بی حجابی در (ملا عام) است و این مطلب هرگز شامل عدم رعایت حجاب در فضای خصوصی نمی گردد. به هر حال حجاب مساله ای جدا از پوشش نیست بلکه نوع خاصی از پوشش است و مساله پوشش در جامعه در هیچ جای دنیا مساله ای خصوصی لحاظ نمی شود و مشخص است که در کشورهای دنیا برای آن قوانینی وجود دارد؛ در برخی مناطق پوشیدن لباس ممنوع و در برخی دیگر مقداری از پوشش لازم و در برخی دیگر پوشش های خاص ممنوع و موجب جریمه های سنگین است. شاید زنده ترین شاهد غیر قابل تردید در این زمینه قوانینی است که اخیرا در برخی از کشورهای اروپایی در ممنوعیت حجاب وضع گردیده است. نکته اصلی در این باره را باید در تاثیرات فراوان پوشش هر شخص بر احساسات و عواطف و شهوات و حتی سبک زندگی سایر افراد جامعه جستجو کرد ۱. بر اساس این نکته مهم باید گفت که حتا اگر اجبار بر حجاب موجب دین زدگی و یا مشکلاتی از این دست در مورد شخص بد/بی حجاب گردد، این نمی تواند دلیلی بر نامطلوبی حجاب قانونی تلقی گردد، چرا که در این موارد مصلحت عمومی جامعه مورد لحاظ است و مصلحت شخص متخلف از قانون نمی تواند مانع از رعایت مصالح عمومی گردد. پس باید گفت که قانون می‌تواند بلکه باید در مورد حجاب اظهارنظر کند، اما چگونگی ورود قانون در این زمینه بسته به این است که در فلسفه حقوق، منشا قوانین را چه بدانیم؟ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل چهارم به روشنی بدین سؤال پاسخ گفته است: «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی،اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است.» ۲ این ماده دو بار در ضمن همه پرسی قانون اساسی در سالهای 58 و 68 مورد تایید اکثریت جامعه ایران با رای بسیار بالا قرار گرفته است و بر اساس آن تمام قوانین باید برآمده از احکام اسلام باشد. همچنین بر اساس نتایج منتشرشده نظر سنجی «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند که توسط مرکز نظرسنجی IranPoll صورت گرفته است کمتر از 22درصداز مردم ایران با این گزاره که « دولت نباید در اجرای قوانین اسلامی شدت عمل به‌خرج دهد» کاملا موافق بوده اند. ۳ عجیب این جاست که برخی روشنفکرنمایان چگونه بر خلاف رای و نظر صریح مردم ایران با رفتاری دیکتاتور مآبانه می خواهند با اجرای قوانین اسلامی مخالفت کنند در حالی که بر اساس مبانی دموکراسی هر روشن فکری باید از نظر و رای اکثریت حمایت کند. ۲- آش نخورده و دهان سوخته! شاید شما هم بارها این سخن را شنیده باشید که « تجربه قریب به چهار دهه گذشته ازانقلاب که در آن الزام به حجاب صورت گرفته است نشان می دهد که علی رغم درج این مساله درکتب درسی و اصرار صدا وسیما و... الزام به حجاب نتوانسته نتیجه مطلوبی را در مقابل جامعه ایران بگذارد، بلکه ما شاهد تضعیف روز افزون حجاب در جامعه هستیم، این نشان می دهد که اجبار بر مسایلی همچون حجاب نه تنها مؤثر نیست بلکه اثری برعکس دارد، پس به جای تعصب بر مبانی تجربه شده باید فکری دیگر کرد و طرحی نو درانداخت.» آیا این سخن قابل قبول است؟ در پاسخ باید گفت هرچند در نامطلوب بودن وضعیت فعلی حجاب در جامعه اسلامی ایران جای هیچ گونه تردیدی وجود ندارد، اما سوال مهمی که در این زمینه مطرح است این است که آیا وضعیت امروزی حجاب در جامعه ما یک پدیده تک علتی است و تنها متاثر از قانونی شدن حجاب است؟ آیا می توان پذیرفت که حرکت های زیگزاگی و به اصطلاح عمومی (شل کن - سفت کن) در مورد حجاب و نیز رفتارهای متناقض حکومتی و نیز پمپاژ تبلیغاتی مسموم بر علیه حجاب چه از رسانه های خارجی و چه از رسانه های داخلی و ترویج سبک زندگی غربی
در شئون مختلف زندگی توسط همین رسانه ها و ارزش بخشی به ارزشهای ضد اسلامی مدرنیته و نیز وضعیت اسفبار حجاب در سلبریتی ها به عنوان گروهی از تنظیم کنندگان رفتار اجتماعی و ... تاثیری در وضعیت نا مطلوب کنونی نداشته است؟ اگر یک صدایی در این زمینه وجود داشت و نخبگان ما و بخصوص سیاستمداران به جای عاریت گرفتن سبک زندگی از غرب و شرق بر اساس وظیفه و تعهد خود یک صدا از ارزشهای اسلامی دفاع می کردند این چنین مفاسدی پیش می آمد؟ وقتی خانمی می‌بیند که از یک طرف به خاطر بدحجاب بودن نهی از منکر می شود ولی از طرف دیگر سلبریتی‌های مقبول همین جامعه به گونه دیگری زندگی می‌کنند و گاه مسئولان وحتی رؤسای جمهور هم به داشتن عکس یادگاری با سلبریتی بد حجاب افتخار می کند و دیگری فریاد می زند که «دین آزادی را نمی تواند محدود کند» و ... طبیعتا دچار دوگانگی شده و الزام به حجاب را نه حکم الهی، بلکه افراط عده ای خود سر می پندارد. آیا نارسایی‌های اقتصادی در کنار فساد های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برخی مسؤولین، در رویگردانی از فرهنگ اسلامی بی تاثیر بوده است؟ عجیب‌تر از همه این است که عده ای زیر پرچم دفاع از مردم به جای مقابله همه جانبه با فقر و تبعیض و فساد برخی مسؤولین که مشکلات اصلی جامعه امروزی قلمداد می گردند، کمر همت به مقابله با قانون حجاب بسته اند که حتا اگر اشتباه وغلط باشد در برابر آن مشکلات بی اهمیت می نماید. به نظر می رسد یکی از اهداف پررنگ کردن چنین مسائل حاشیه ای و کم اهمیت تر، به فراموشی سپردن مطالبات اصلی و مهمتر جامعه باشد تا به واسطه آن مطالبات منافع غیر مشروع برخی افراد و گروهها تحت تاثیر قرار نگیرد! از سوی دیگر باید پرسید در چهاردهه گذشته چند حرکت مؤثر و مطلوب فرهنگی در زمینه ترویج حجاب در جامعه ما صورت پذیرفته است؟ همه این ها در حالی است که قانون حجاب در کشور ما هیچ گاه به طور کامل و جدی اجرایی نگشته؛ معابر و اماکن عمومی در بسیاری از شهرها و حتا ادارات دولتی بهترین شاهد این مدعاست؛ حتا در برهه هایی که ادعا می شود که قانون حجاب اجرایی گردیده است، همراه با برخی حواشی غیر قابل دفاع بوده است؛ با این وصف این که وضعیت فعلی حجاب را متاثر از قانونی بودن حجاب بدانیم مصداق همان مثل معروف «آش نخورده و دهان سوخته» است.
۳-زنان ایرانی طرفدار حجاب‌اند افزون بر مطالب پیش گفته در مورد ادعای بدتر شدن وضع حجاب، این سوال مطرح است که آیا زنان ایرانی با حجاب مخالف‌اند و بی‌حجابی را برای خود می‌پسندند یا اینکه بر عکس زنان ایرانی طرفدار حجاب و عفاف اند؟ پیش از پاسخ به این پرسش مهم این نکته را باید گوشزد کرد که متاسفانه مفهوم حجاب در جامعه ایران در سالهای گذشته تغییر قابل توجهی کرده است و بر این اساس بسیاری از زنانی که از نظر فقهی بدحجاب تلقی می گردند خود را محجبه می دانند. دلیل این تناقض را در دو مساله می‌توان خلاصه کرد: اول، کم اطلاعی از چیستی و موازین حجاب به خصوص در نسل جدید، و دوم، این که مهندسی رفتار در جامعه به زنان اجازه نمی دهد آن گونه که خود می پسندند با حجاب باشند؛ نتایج یک نظرسنجی در تهران که توسط مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در سال 95 منتشر شد نشان می دهد بسیاری از زنان تهرانی حجابی که برای خود می پسندند را رعایت نمی کنند۴ همچنین بر اساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس با عنوان «عوامل مؤثر بر اجرایی شدن سیاست های حجاب و راهکارهای پیش رو»۵ که به چند سال پیش انتشار یافته است، حجاب شرعی برای ۳۵درصد و حجاب عرفی برای حدود ۵۵درصد از زنان ایرانی ارزشمند محسوب می گردد، این به معنای گرایش حدوداً ۹۰ درصدی زنان ایران به اصل حجاب است. این گزارش همچنین اضافه می کند که بیش از ۸۵درصد جمعیت زنان بد حجاب به لحاظ ذهنی خود را محجبه می دانند.
قالیباف: اگر به مقوله حجاب بی تفاوت باشیم، آیا می توانیم نام خود را مجلس انقلابی بگذاریم؟/ چه چیز بهتر از این است که با آبرو و اعتبارمان پای برپا نگاه داشتن حجاب بایستیم؟ رئیس مجلس در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی: 🔹مسئله حجاب الان به یک موضوع امنیتی، سیاسی، اجتماعی و هویتی تبدیل شده و از طرف دیگر یک مقوله شرعی و دینی است. برخی ممکن است بگویند فعلا دست نگه دارید اما رهبر انقلاب به ما تاکید کردند که به آنچه وظیفه تان هست عمل کنید و تردید نداشته باشید. امروز به نتیجه رساندن این لایحه وظیفه شرعی و ملی ماست و باید به این وظیفه عمل کنیم و تردید نکنیم که مورد توجه خدا قرار خواهد گرفت. 🔹نباید در مقابل تهدیدها عقب نشینی کنیم و تحت تاثیر جوسازی ها باشیم، حکم خدا پنهانی نیست و تردید نکنیم که این قانون هم ان شاء الله قانونی با افتخار برای مجلس خواهد شد. آیا اگر درباره مقوله حجاب بی تفاوت باشیم می توانیم نام مجلس را انقلابی بگذاریم؟ 🔹همانطور که قانون اقدام راهبردی به فرموده رهبر انقلاب، مسئولان کشور را از سردرگمی نجات داد، قانون عفاف و حجاب نیز ان شاء الله از کارهای پراکنده و سردرگمی جلوگیری خواهد کرد.
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ دیالوگ‌های جالب بین آقای فروشنده و خانمی که کشف حجاب کرده بود امر به معروف تراز 👌 خیلی جالبه حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اسلام ترکیه ای به روایت برخی از شهروندان! وقتی مسلمان هستی ولی تنها نامی از اسلام در زندگی‌ات باقی مانده! پ.ن: دشمنان میکوشند همین اسلام خنثی و بدون مظاهر مسلمانی همچون؛ ، و را بین ایرانیان رواج دهند!
عج خواهد آمد برای پاکسازی دنیا از نجاسات حجاب بهانه ای بیش نبود تا ایران و ایرانی را به اینجا و حتما هم خیلی جلوتر از این🤔
📍زن، زندگی، آزادی در فرانسه و بحران تجاوزگری در مهد آزادی و تمدن! 🔻سی‌نیوز فرانسه: 🔹۸۵هزار تجاوز در سال در فرانسه رخ داده؛ یعنی ۲۳۲ تجاوز در روز و ۷۰۰۰ تجاوز در ماه جولای. این فقط موارد گزارش‌شده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به معروف و نهی از منکر به سبک مردم آلمان بعضیا از این اخلاق بدشون میاد ولی خیلیا هم به این پدیده میگن «مسئولیت اجتماعی»؛ نظر شما چیه؟
هدایت شده از اندیشمندان دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چهار راهکار پیامبر اکرم (ص) برای حفظ خانواده در آخرالزمان . . . 🎙 حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐ 🇮🇷 اندیشمندان دینی در ایتا http://eitaa.com/andishmandandiny ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐ اندیشمندان دینی در روبیکا https://rubika.ir/hassanyeganeh313 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐ اندیشمندان دینی در سروش https://splus.ir/andishmandandini ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐ اندیشمندان دینی در بله https://ble.ir/andishmandandini ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐