هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ویدیو منسوب به اعتراضات که بخشی از یک سریال از آب در آمد
🔹این روزها ویدیویی دلخراش از رقص پیرمردی کنار تابوت دخترش وایرال شده است
🔹اما این ویدیو بخشی از سریال ata ocagi محصول کشور آذربایجان در سال ۲۰۱۷ میباشد.
#حجاب
#گشت_ارشاد
#دانشجو
#شبهه
📌#جدیدترین و #موثقترین اخبار اغتشاشات بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
کپی با ذکر منبع
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ ما ۳ شهید از تکاوران ارتشی دادیم تا جسد عریان دختر ایرانی رو از دست بعثیها رها کنیم و شما برای لخت شدن یک زن سوت و دست میزنید!
فقط زبانمان یکی است ما مثل هم نیستیم
📌#جدیدترین و #موثقترین اخبار اغتشاشات بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
کپی با ذکر منبع
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار «زن، زندگی، آزادی» از کجا نشأت گرفته است؟!
🔹برشی از فیلم سینمایی که گلشیفته فراهانی چند سال پیش بازی کرد و در آن شعار تروریستهای پکک یعنی «زن، زندگی، آزادی» را به نمایش گذاشت!
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از روشنا
⭕️ نگاهی به گذشته و عملکرد کومله در ایران
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از روشنا
⭕️ شعارشان "زن" است و تایملاینشان پر از فحش به همسر و خواهر و مادر دیگران!
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از روشنا
⭕️ #پوستر | پیاده نظام دشمن !
🔹 مقام معظم رهبری 14 خرداد 1401 :
امروز مهمترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدورپروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند؛ منتهی محاسبهی دشمن در این مسئله هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن ، غلط است.
#برخورد_قاطع
پ.ن : زاهدان امروز تصویر کوچکی از خیال خام اینها برای آینده ایران است...
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
✳️طراح نقشه تجزیه ایران چه کسی است؟
🔹مهمترین نظریه تجزیه ایران کار یک مورخ یهودی انگلیسی است؛ کسی که پدر نقشههای تجزیه ایران است و نامش «برنارد لوئیس» است.
🔹فلسفه طرح «برنارد لوئیس» این است: «کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید این کشورها تجزیه شوند تا یکبار برای همیشه قدرت اسلام خنثی شود.»
🔹طبق طرح لوئیس ایران به ۶ تکه تقسیم میشود. در واقع بخشهایی از ایران به کشورهای همسایه میپیوندد و اقوام بلوچ و عرب و ترک و کرد از ایران جدا میشوند.
🔹مشهور است که او گفته بود تنها راه رویارویی با ایران نابود ساختن آن است و باید ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند.
🔹البته او این آرزو را در سال ۲۰۱۸ و در حالی که ۱۰۲ ساله بود با خود به گور برد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
جنگ جهانی علیه ایران👆گوگل هم وارد گود شد!!
🔺کجای دنیاست که همه دشمنان از سلبریتی تا تجزیهطلب، از فضای مجازی تا شبکههای ماهوارهای، همه صف کشیدهاند برای نابودیاش؟
🔺#ایران … برای زدن به قلب مقاومت.
⚠️مردم! راه مشخص است؛ هوشیار باشید…
#⃣ #از_تبیین_تا_قیام
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
✅ #دروغی به نام #کسب_و_کارهای_اینستاگرامی
◀️ در روزهای اخیر و در پی شدت یافتن برخی #آشوب ها و اغتشاشات در کشور و آتش بیاری مستمر فضای مجازی به ویژه #اینستاگرام، زمزمه هایی در کشور مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام شنیده می شود. اینکه به لحاظ فنی این امر تا چه میزان شدنی باشد و زیر ساخت های فنی کشور تا چه میزان اجازه این اقدام را می دهد بماند. اما نکته ای که توسط برخی مخالفان به عنوان استدلال مخالفت با فیلترینگ دائمی اینستاگرام مطرح می شود قابل تامل است؛ مخالفین بر این نکته تاکید دارند که فیلترینگ اینستاگرام 400 هزار شغل و کسب کار مجازی را نابود می کند! در خصوص این ادعا نکات قابل تأملی وجود دارد:
🔹🔸نکته اول اینکه این عدد #غیرقابل_استناد است و اساسا امکان ذکر عددی دقیق در خصوص کسب و کارهای اینستاگرامی وجود ندارد، زیرا چنین دسترسی به داده های اینستا در کشور وجود ندارد.
🔹🔸نکته دوم اینکه ماهیت اصلی کسب و کارهای اینستاگرامی عمدتا #ماهیتی #تبلیغاتی است به این معنا که اغلب این کسب و کارها مربوط به کسانی است که در فضای واقعی کسب و کار تجاری دارند و تنها از بستر اینستاگرام برای تبلیغ استفاده می کنند.
🔹🔸سومین نکته به این مسأله بر میگردد که بخش زیادی از کسب و کارهای اینستاگرامی اساسا ماهیتی #خلاف_قانون و #قاچاق دارند و در بسیاری از موارد #اقلام_ممنوعه هستند. به عنوان مثال فروش #سلاح و جنگ افزار، فروش #اجناس_قاچاق، فروش #داروهای_ممنوعه و #غیراستاندارد و آلات جنسی غیر قانونی تنها بخشی از این #تجارت_کثیف اینستاگرامی است.
🔹🔸نکته چهارم #فرار_مالیاتی است. بخش دیگری از کسب و کارهای اینستاگرامی در اصل بستری برای فرار از مالیات هستند؛ یعنی کسانی برای اینکه مالیات ندهند روی به فروش اینستاگرامی آورده اند.
🔹🔸نکته پنجم اینکه عمده مردم به هیچ وجه #اعتمادی به تجارت در بستر اینستاگرام ندارند زیرا فضای #جعل، #کلاهبرداری #اجناس_قاچاق و اجناس #تقلبی و سایر راهکارهای خلاف قانون باعث شده تا مردم به خرید از این بستر اعتماد نداشته و #احساس_امنیت نکنند.
🔹🔸بنابراین در یک جمع بندی باید گفت اگر کسانی واقعا به دنبال رونق کسب و کارهای مجازی هستند تقویت و ترویج #اینستاگرام چیزی جز #خسارت برای اشتغال و اقتصاد کشور نخواهد داشت و اتفاقا با بسته شدن این بستر و انتقال کسب و کارهای مجازی به یک پیامرسان امن داخلی که امکان تراکنش های قانونی و مورد اعتماد مردم را فراهم کند، بهترین کمک به رونق تجارت در فضای مجازی صورت گرفته است. لذا مسئولین امر نباید #فریب این نوع #شارلاتانیزم_تحلیلی #جریان_تحریف را بخورند و لازم است محکم در خصوص تعیین تکلیف اینستاگرام بر اساس تبعات منفی فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی آن تصمیم گیری کنند.
#جریان_تحریف
#فیلترینگ_اینستاگرام
#شبکه_ملی_اطلاعات
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
🔴نمونه ای وحشیگری داعشی های داخلی
🔹در اغتشاشات تهران به جرم چادری بودن مادرش نارنجک دست ساز پرتاب کرده اند داخل ماشینشون!
🔹یک چشم این طفل معصوم تخلیه شده!
🔹 بعد از دستگیری، توقع رافت اسلامی هم دارند!
🔺این است #فردایروزآزادی شون
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از پاسدار انقلاب
🚨رسانههای معاند بهدنبال سناریوی نخنما شدهی کشتهسازی/ هیچ فردی روز گذشته در تهران کشته نشده
🔹برخلاف شایعات رسانههای معاند، خوشبختانه هیچ فردی در تجمعات پراکنده روز گذشته تهران کشته نشده است.
🔹همچنین برخلاف اخبار منتشر شده توسط رسانههای ضدانقلاب در فضای مجازی علی رغم تبلیغات وسیع روز گذشته تجمع خاصی در تهران صورت نگرفت و فقط عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان تجمع اعتراضآمیزی داشتند که باعث ایجاد ترافیک شدید در خیابان آزادی شد.
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از پاسدار انقلاب
💢خسارت ۱۹ میلیاردی به تجهیزات شهر تهران در اغتشاشات
🔸سخنگوی شهرداری تهران:
🔹در اغتشاشات اخیر، ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به تجهیزات شهر تهران وارد شده است.
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از پاسدار انقلاب
روزنامه جوان خطاب به عباس عبدی: اگر یک جوان با تحلیلهای تو به خیابان بیاید و خونی ریخته شود در قیامت باید پاسخ بدهی
روزنامه جوان با اشاره به انتقاد دیروز عباس عبدی از اصولگرایان نوشت:
🔹آقای عبدی مثل بسیاری از ادعاهایش، بدون سند، بدون حقیقتیابی، بدون منطق روشن، فقط با تکیه بر تکنیکهای موهن رسانهای که میگویند «یک دروغی را طرح کن تا برخی نکات با آنچه در تأیید یا تکذیب آن گفته میشود، نمایان شود»، دروغ شاخداری را مطرح کرده که این جماعت (درست مثل مربیهای عصبانی فوتبال) خودشان پرچم را آتش میزنند!
🔹کمترین چیزی که میتوان از این سخنان عبدی استنباط کرد این است که آتشزدن پرچم برای او امری معمولی و شدنی و وسیلهای قابل توجیه برای اهداف است و بر این اساس کافر همه را به کیش خود پندارد.
🔹آقای عبدی پرگویی را کنار بگذار. اگر یک جوان غفلتخورده با این تحلیلهای تخیلی تو به خیابان بیاید و خون کسی ریخته شود، در دنیای دیگری که شاید به آن باور داشته باشی، مثقال ذرهای از شر را هم خواهند دید و محاسبه میکنند.
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از پاسدار انقلاب
▪️وسط این جو خبری سنگین اینو بگم که بازم صنعت برق رکوردشکنی کرد و واسه اولین بار، 6 نیروگاه فقط توی شهریورماه امسال با شبکه برق سنکرون شدن.
توان تولید برق این نیروگاهها 870 مگاواته...
💬 محمد عنایتی نجف آبادی
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻هزینههای گزافِ «فقر روایت» -۱
بیزبانیِ نیروی انتظامی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. حدود یک ماه است که جریانی در فضای مجازی به نام «کارزار حجاب» به راه افتاده است. چنانکه از این عنوان پیداست، با یک «کارزار» مواجه هستیم و طرف مقابل، آشکارا سخن از «جنگ» به میان آورده است. او در این کارزار، هیچ در اختیار نداشت جز «گفتن» و «بازگفتن»، و با تکیه بر همین «روایتپردازی» توانست سرمایههای دیگری را به دست آورد.
۲. مسألۀ ریشهای و دیرینه این است که بسیاری از نهادها، اگر نگوییم همه، «بیزبان» و «بیسخن» هستند و نمیخواهند یا نمیتوانند برای مردم، توضیح بدهند و روشنگری کنند و گرههای ذهنی را بگشایند، بلکه تنها به نظاره مینشینند و «ذهن مردم» را در مقابل موج «روایتها» و «تصویرسازیها» و «تفسیرها»، به حال خویش «رها» میکنند. تعجبی ندارد که در این حال، ذهن مردم به گونهای صورتبندی خواهد شد که دشمن در پی آن است. «واقعیّت»، محتاج «توضیح» و «تبیین» است و اگر نهادهای حاکمیّتی، خود را «فراتر از ارائۀ روایت» بشمارند و به این امر، بیاعتنا و بیاهتمام باشند، روشن است که جبهۀ رسانهای دشمن، راه خویش را هموار میبیند و میتازد و «ساختشکنیِ ذهنی» میکند.
۳. حدود «ده فیلم» از مواجهۀ ناصواب پلیس امنیت اخلاقی با برخی بیحجابها در فضای مجازی منتشر شده و میلیونها بار، بازنشر داده شدهاند، اما مشخص نیست آیا این فیلمها، «واقعی» هستند؟ آیا مربوط به «پلیس امنیت اخلاقی» هستند؟ اگر مأمور نیروی انتظامی، مرتکب تخلف شده، آیا با او «برخورد» شده است؟ در طول ماههای گذشته، نیروی انتظامی هیچگونه توضیحی دربارۀ این فیلمها ارائه نکرد و مُهر سکوت بر لبان خویش دوخت. آیا امروز، هزینۀ «سکوت دیروز» را نمیپردازیم؟ اگر روشنگری صورت میگرفت و حقایق آشکار میشدند، شبههها و بدبینیها و سوءفهمها، «انباشته» نمیشدند و حالت انفجاری به خود نمیگرفتند. میدانید که امروز نظام جمهوری اسلامی، بهای گزافِ «فقر روایتیِ» شما را میپردازد و «آن نگفتنها» به «این شوریدنها» انجامیده است؟
۴. پیش از این، مواجهۀ با بیحجابی در قالب «گشت ارشاد» صورت میگرفت، اما چندیست که «امنیّت اخلاقی»، جایگزین آن شده است، درحالیکه مردم نمیدانند آیا این تغییر نام، فقط «تغییر نام» است، یا آنکه «چرخش روشی» رخ داده است و این دو در محتوا و مضمون با یکدیگر متفاوت هستند. در طول سالها و ماههای گذشته، کسی به میدان رسانه و روایت نیامده و این منطق نو را برای مردم توضیح نداده است.
۵. همچنین مشخص نیست که پلیس امنیت اخلاقی، با چه سطحی از بیحجابی برخورد میکند؟ روشن است که به «تمامیّت قانون»، جامۀ عمل نمیپوشاند و «حجاب شرعیِ کامل» را مبنا نمیانگارد، امّا مشخص نیست که چه اندازه از این معیار، فاصله گرفته و با چگونه پوششی، برخورد میکند؟
۶. افزون بر این، «مراحل» و «مراتب» مواجهه با بیحجابها نیز مشخص نیست. این روند از کجا آغاز میشود و مراحل بعدی چه هستند و در نهایت به چه نقطهای خواهد رسید؟ یک «سازوکار ناگفته» و «فرآیند پنهانی» در جریان است که به دلیل همین «مبهم» و «نامشخص» بودن، تولید اشکال و شک میکند و رسانههای دشمن نیز میتوانند بهآسانی، هر نسبتی را به آن بدهند.
۷. دربارۀ مرگ مهسا امینی نیز، توضیحهایی که ارائه شد، هم «دیرهنگام» و پس از رسیدن فتنه به نقطۀ جوش بود، و هم «ناقص» و «جزئی». ازاینرو، نتوانست آبی بر آتشِ هوچیگری و دروغ و فریب بریزد.
اینهمه، حاکی از چه هستند جز «فقر روایت»، آن هم در معرکۀ جنگ روایتها.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻هدف، «رهاسازی حجاب» است
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقنهای بیحجابی" نیز نبوده است، چه رسد به "بیحجابیهای مرزی". در عمل مشاهده میکنیم که پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که "فاصلۀ آنچنانی" و "زاویۀ زیاد" با حجابِ معیار دارند، برخورد میکند، نه بیشتر؛ یعنی "سطوح فروتر از این"، به اخلاق و دیانت خود شخص واگذار شده است و نوعی "انتخاب ایمانی" است. پلیس امنیت اخلاقی با "کمحجابها" یا "شلحجابها"، مواجههای ندارد و تمرکزش بر روی زنانی است که وضع پوشششان، "انگشتنما/ جیغ/ رسوا/ قبیح" است، نه هر کسیکه "حدود شرعیِ حجاب" را رعایت نکرده است. فرض کنید زنی که در جامعه، "آرایش متوسط" انجام داده باشد، مرتکب منکر شرعی شده است، امّا با این حال، پلیس امنیت اخلاقی با او برخورد نمیکند. یا زنی که "بخش اندکی از موی سرش" بیرون است. اینچنین مواردی، "مشروع" نیستند، امّا برخوردی نیز با آنها صورت نمیگیرد. این یعنی حدی از "مدارا" در مقام اِعمال قانون، روا شمرده میشد. "مسألۀ اصلی" نیز این است که آیا باید با اندک زنانی که بهشدّت کمحجاب و بدحجاب هستند و گاه حتّی کشف حجاب کردهاند، مواجهۀ قانونی صورت بگیرد یا خیر؟ اینان زنانی هستند که حتّی چشمهای زنان شُلحجاب را نیز به خود خیره میکنند. این یعنی وضع پوشش آنها، در "مرحلۀ قرمز" قرار گرفته است. آیا این عدّه باید مشمول برخورد قانونی قرار بگیرند یا خیر؟ چنانچه معتقد به "حجاب اختیاری" باشیم، نباید مواجهۀ قانونی را شامل هیچ لایهای از بیحجابی بدانیم.
۲. هر چند "بگیروببند"، راهحلِ "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بیحجابها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمیپذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری میکنند، "تنها راهحل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. فرض کنید زنی با "تذکّر"، حاضر به رعایت حجاب نشود و همچنان برهنگی را ترجیح بدهد. در این حال، میتوان با این استدلال که نباید او را "لجوج" کرد، او را منع نکرد؟! آری، شکلگیری لجاجت در او نسبت به دین و انقلاب، مفسده است و باید در حد امکان، از آن پرهیز داشت، ولی چنانچه او به رعایت "مصلحت جامعه" تن در نداد، باید مصلحت او را نادیده گرفت. در واقع، "حقوق جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم دارند. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، "سست" و "رقیق" شدند و میتوان در سایۀ مخالفت با تکصدایی و تکارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را "یکشبه" خواهند رفت. گویا خواستۀ نهفتهای در پشت "سد" قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بیبندوبار برای رهاشدن بوده است. در اینجا دیگر عبور از ارزشها، "تدریجی" و "گامبهگام" نخواهد بود؛ بلکه "ناگهان"، همۀ سرمایۀ "رفتارپردازیِ جنسی" به صحنه خواهد آمد.
۳. پلیس امنیت اخلاقی در این سالها، بیش از "دو هزار عملیات" داشته است. از میان این رقم، چه تعداد خطا رخ داده است؟! در این مدّت، چند فیلم دیدهاید که نشانگر "رفتار غیرقانونی" بودهاند؟! بعید میدانم که به ده فقره برسد. فرض کنید یکی از نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، تخلف کرده است. در این حال، باید بیحجابی را "منکر" قلمداد نکرد و "حکم جزایی" برای آن مقرّر نکرد، یا باید "فرد خطاکار و قانونشکن" در پلیس امنیت اخلاقی را که به نام دین، "برخلاف دین" عمل کرده، مجازات نمود؟! از هر قانونی میتوان سوءاستفاده کرد. آیا باید خودِ "قانون" را انکار کرد؟! نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهههای غیرقانونی و غیراخلاقی" با بیحجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه میکنند، امّا از آن سو، "بیحجابی" را نیز "قانونشکنی" و "حرام شرعی" میانگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بیحجابان". کسانیکه موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلعوقمع"."درستبودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمیگذارد، بلکه "منعها" و "مجازاتها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر میگیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
سکوتِ حکیمانه
عباس بابائی
یکی از سوالات مهم در «فتنهی ۱۴۰۱»، چرایی «سکوت رهبر انقلاب» است؛ رهبری که از روزهای پیش از انقلاب تا به امروز نشان دادهاند یکهتاز «میدانِ جهادِ سخن»اند در «جبهههای مبارزه با فتنهانگیزی».
نکات زیر می تواند از دلایل احتمالیِ این «سکوتِحکیمانه» باشد:
۱) فتنهی ناپیچیده؛
«غبارآلودی»، مهمترین ویژگی فتنه است که باعث تحلیلهای نادرست و بالتبع ریزش بدنهی وسیعی از مردم میشود؛ درست مثل «فتنهی ۸۸»!
این درحالی است که در «فتنهی ۱۴۰۱» کمترینِ غبارها دیده شد و عوامل میدانیِ آن ظرف چندروز(!) وارد فاز عملیاتی و هتاکی به مقدسات و تخریب اموال عمومی شدند! اقدامی که نشان داده هیچ اقبالی از سمت مردم ندارد.
۲) مسألهیدوم؛
«حجاب» نه تنها به عنوان یک ضروری دین، بلکه به عنوان یکی از میراثهای مترقی تمدنِ کهنِ ایرانی، برای بخش معظمی از جامعهی ما، پذیرفته شده و هیچگاه «عریانشدن» نمی تواند «مسألهی اول» مردان و زنان این دیار برای قیام باشد؛ از دیگرسو گفتار و رفتار و افکارِ «داعیهدارانِ عریانی» هم هیچگاه جاذبهای برای زن و مرد ایرانی نداشته است.
این درحالی است که در فتنهی ۸۸، «نتایجِ آراء» و «تقلبِ احتمالی»، مسألهی نخست میلیونها ایرانی بود و فتنهانگیزان هم بعد از ماهها تردیدافکنی، وارد فاز مبارزه با مقدسات و انقلاب و آرمانهایش شدند.
۳) رهبرانِبیمایه؛
مهمترین عامل فراگیریِ و به سرانجام رسیدنِ یک فتنه، داشتن «رهبرِ شجاعِ و خردمند» است؛ درحالیکه در این فتنه، رهبر یا رهبرانش، نه «شجاعتِ هزینه دادن» داشتند و نه «خردِ مدیریت کردن»!
«خودْرهبرْپنداریِ افراطی» هم که در بسیاری از «مجازینشینها» دیده می شد، باعثِ بساطتِ بیشتر این فتنه شدهبود.
اما در فتنهی ۸۸، «انقلابیهایِ پشیمان» و «یارانِبیوفایامام» و «فضلای حوزه و دانشگاه»، با لشکری از هنرمندان و ورزشکاران، به صورتی کاملاً هماهنگ با رهبریهای خود، افکار و رفتارِ بخش وسیعی از مردم را غبارآلود کردند!
۴) سربازانِمجازی؛
«قیامِ هشتگی» با «سربازانِ مجازی»، بسان «هیولای بادکنکی» است که با سرِسوزنی از بین می رود!
«رهبرانِاستوریبازْ» حتی حاضر به گره زدن این بادکنک در کفِ میدان هم نشدند!
بر این ماجرا بیافزایید، سنّ کم تعداد قابلتوجهی از «سربازانِمیدان» را که لاجرم هیجان نوجوانیشان، بر خرد جمعیشان به کرّات می چربید!
۵) دولتِمستقر؛
«صداقتِ و شفافیت با مردم» و «خدمتِبیمنت به آنان»، باعث بالارفتن امیدشان به آینده و عدمهمراهیشان با فتنهانگیزان، شدهاست.
از طرف دیگر «قاطعیتِ با خرابکاران و اغتشاشگران» باعث شده این دولت تاحدود زیادی به «دولتِمردم» نزدیک شود و مواضعش با دیدهی تردید نگریسته نشود.
۶) سربازانِگاهواره؛
شکی نیست که روشنگریهای «سربازان و سردارانِجوان» در عالممجاز و میدان، بخش وسیعی از غبارها را شست و «عقبافتادگیِِمزمنِ» عدهای از مدیران را جبراننمود.
«سربازانِگاهواره»ی «امامخامنهای» اینک به «سردارانِکارکشته»ای تبدیلشدهاند که نوید روزهای نوی را میدهند.
۷) خمینیِدوم؛
روحملکوتیامام، قرین رحمت الهی باد که در قضایایی همچون ۸ سال دفاعمقدس، با آرامشی مثالزدنی که «محصولِاخبارِنهانی» بود، به هدایتامت پرداختند؛
تردیدینیست که «خمینیِدوم» نیز بسان «خمینیِاول»، «عاقبتِخوشِ این انقلاب» را نه با «تحلیل»، که با «اخبارِ یقینی» میبینند و میدانند که این بادها چیزی نیست که «کوهِاستوارِانقلاب» را از جایش حرکت دهد.
یقیناً سرانجام کار، از آنِ انقلاب و انقلابیان است؛ «وَلَو کَرِهَ الکافِرون.»
@babaei13300
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻الزام قانونی به حجاب؛ مقدّمهها و مقاومتها
🖋 مهدی جمشیدی
۱. آیتالله خامنهای میگویند: روزی که امام خمینی، این «الزام» را که زنها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند، مطرح کردند، «خیلیها» مخالف بودند؛ حتّی «افراد نزدیک به خود امام». یکی از نزدیکان امام، آن روز آمد پیش من و گفت این چه حرفی است که امام دارند میزنند؟! و شماها به امام بگویید منصرف بشوند! البتّه عقیدۀ خود ما هم عقیدۀ امام بود. پس «خیلیها» مخالف بودند، امّا «نظر امام» این بود و ایشان «بهطور قاطع»، مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود(۱۴/۳/۱۴۰۰). به تعبیر دقت کنید: «الزام» ... «باید» .... «بهطور قاطع» ... «نظر امام خمینی» ... «مخالفت خیلیها» .... .
۲. امام خمینی که الزام زنان به حجاب در عرصۀ عمومی را همان ماههای آغازین پیروزی انقلاب مطرح کرد، اینطور استدلال نکرد که باید ابتدا تا چند سال، گره از «معیشت» مردم برداشت و «فقر» را زدود و امکان «ازدواج» را فراهم ساخت؛ یا باید چند سالی را صرف «گفتمانسازی» و «شناختدرمانیِ اجتماعی» کرد و «فلسفه و غایت حجاب» را تفهیم کرد، آنگاه حجاب را الزامی نمود. بر طبق نظر ایشان، همین که «دولت اسلامی» مستقر گردید، باید ارزشهای اسلامی را در جامعه مستقر نماید و به همۀ احکام دین، «یکجا» و «بدون تقدّم و تأخّر»، متعهد باشد. از یک سو، ایشان بر این باور نبود که فقدن دسترسی به بهرهمندی جنسیِ مشروع، مجوزی برای بیحجابی است و باید «حجاب» را فرع بر «ازدواج» انگاشت و پس از فراهمساختن امکان ازدواج برای همگان، حجاب را الزامی اعلام کرد. از سوی دیگر، گویا در ذهن امام خمینی، حکم حجاب در عرصۀ عمومی، امری بوده است که اکثریّت مردم به آن معتقد هستند و از این جهت، نیازی به زمینهسازیِ پیشینی احساس نکردند. در واقع، چشمانداز امام خمینی اینگونه بوده که دولت اسلامی باید بهصورت «همزمان» و «موازی»، احکام گوناگون دین را در جامعه محقّق کند و هیچ حرامی با هیچ توجیهی، مجاز نشمرد. آری، چنانچه شرایط خاص موجب «تزاحم احکام دین با یکدیگر» شوند، باید حکم مهمتر را اصل قرار داد و بهطور موقت، از حکم فرعی، صرفنظر کرد، امّا این امر به معنی پیروی از «منطق تنزیلی» در مقام اجرای احکام دین نیست.
۳. برخی معتقدند که بیحجابی، برخاسته از «میل دختران و زنان مجرّد به تبرّج برای همسریابی» است. این در حالی است که بسیاری از بیحجابها، «متأهل» هستند. پس این تحلیل، فقط میتواند علّت «بخشی از بیحجابیها» را توضیح بدهد، نه بیشتر. مشاهدات نشان میدهد زنانی که در دورۀ تجرّد، بیحجاب بودند، در دورۀ تأهل نیز بیشوکم، سبک پوشش خود را «تغییر» نمیدهند و همچنان میل به خودنمایی دارند؛ چراکه بیحجابی به «سبک زندگی»شان تبدیل شده است. مهمتر و بنیادیتر از ازدواج، «درونیسازی ارزشها» در فرد از طریق «ایجاد فکر و فرهنگ اسلامی» در اوست. در این حال است که دیانت فرد، مغلوبِ «شرایط بیرونی» نمیشود.
۴. حال همدلانه بحث میکنیم و فارغ از استدلالهای یادشده، میپرسیم «زمینه» به چه چیزی مربوط هست و چطور شکل میگیرد؟ به نظر من در دنیای امروز، هیچچیزی مهمتر از «روایت» نیست. حتّی خود «واقعیّت» هم این اندازه قدرت ندارد؛ «روایت»، «زمینه» هم میآفریند. این در حالی است که ما «فقر روایت» داریم. تصوّر میکنیم که چون «قدرت» داریم نیاز به «توضیح» و «تبیین» و «گفتمانسازی» نداریم. روایت نساختیم و ذهنیّت دست ما نیست. به گذشته برگردیم و مرور کنیم که چه اندازه کار فرهنگی و معرفتی دربارۀ حجاب در میان مردم انجام شده است؟! دربارۀ معنای حجاب، حدود حجاب، ضرورت حجاب در عرصۀ عمومی، و ... . ما حجاب را «بدیهی» انگاشتیم و آن را از جامعه طلبیدیم، درحالیکه به توضیح نیاز داشت. دیگران، بیحجابی را تئوریزه کردند، ولی ما حجاب را تئوریزه نکردیم. چون قدرت سیاسی از آنِ ما بود، گمان کردیم که «تقنین» و «تحکّم» کافیست. ذهنیّت در بخشهایی از جامعه، تغییر کرده و دشمن در طول دهههای گذشته، «ساختشکنیِ ذهنی» انجام داده است. دو ماه هست که گفته شده «کارزار حجاب»! دقت کنید: «کارزار»! یعنی جنگ واقعی! اما رسانه ملّی، بسیار دیر به این مسأله واکنش نشان داد. اگر تاکنون گفتگوی رسمی شکل گرفته بود، بسیاری از مشکلات حل شده بود. مخاطب ما، روایت درستی از حجاب ندارد. ما تمام بار را بروی پلیس امنیت اخلاقی خالی کردیم؛ بهطوریکه باید هم معیار بنویسید، هم شناسایی کند، هم برخورد کند، هم تعهد بگیرد، هم کلاس آموزشی برگزار کند و ... .
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعد از سالها دشمنی و خیانت کاش به ایران پشت نمیکردم!
⭕️ امثال علی کریمی و براندازان، این مصاحبهی قابل تامل محمدمنظرپور را ببینند!
📌#جدیدترین و #موثقترین اخبار اغتشاشات بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
کپی با ذکر منبع
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ جرم چادری بودن
💢شب جمعه در محله نازی آباد تهران وقتی یکی از ساکنین محل به همراه زن و بچه هفت ماهه می رفتن به سمت خونه.... توی اغتشاش می مونن و اغتشاش گرها با نارنجک دستی به ماشین شون حمله می کنن...😔😔😔
🔴 الان چشم بچه داغونه و یه بارم عمل کردن 😭😭😭
🔴تمام بدن بچه ترکش خورده
📌مرگ بر اغتشاشگر😡😡😡
📌#جدیدترین و #موثقترین اخبار اغتشاشات بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
کپی با ذکر منبع
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
پایان آتشبس در یمن؛ سناریوهای پیشرو
🔹از شب گذشته، آتشبس در یمن که ۶ ماه به طول انجامیده بود به پایان رسید و صنعاء از عدم تمدید آن به دلیل کارشکنیها و تخلفات ائتلاف سعودی خبر داد.
🔹روزنامه «رأی الیوم» نوشت: بازگشت صنعاء به جنگ آخرین گزینه بود، زیرا غیرمنطقی بود که حلقه محاصره مردم یمن تنگتر شود، در حالی که غارت منابع نفت و گاز آن ادامه دارد و در چنین شرایطی، مردم، گرسنه به حال خود رها شوند.
🔹موشکهای پیشرفته یمن که قدرت آن را دارد به هر نقطه در دریای سرخ برسد، پیامی هشداری بود که در صورت برآوردهنشدن خواستهها، بازگشت به جنگ روی خواهد داد اما طرف مقابل این پیام را نادیده گرفت و این اوج بیمسئولیتی است و به همین دلیل ممکن است بر سر همین امر، هزینه سنگینی بپردازد.
📌#جدیدترین و #موثقترین اخبار اغتشاشات بپیوندید👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
کپی با ذکر منبع
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ وقتی بن سلمان گفت جنگ را به داخل شهرهای ایران میکشم بسیاری گمان کردند منظورش فرستادن نیروهای مسلح است. خیر! منظورش همین جنس عملیاتهای پیچیده ترکیبی بود. مثل همین امشب که سیما ثابت و اینترنشنال بیانیه رسمی مجاهدین را به اسم دانشجویان شریف منتشر کردند تا جنگ خیابانی ایجاد کنند
🗣Ali Alizadeh
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ دانشگاه شریف در واقعیت
و
دانشگاه شریف در اکانتهای برانداز
عبـدالمـجید خرقـانی
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه