eitaa logo
الحقنی بالصالحین«یرتجی»
2.6هزار دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
7.6هزار ویدیو
227 فایل
انس با شهداء برای همنشینی با امام زمان«ع» ومرافقةالشهداء من خلصائک السلام علیک یا من بزیارته ثواب زیارت سیدالشهداء یرتجی
مشاهده در ایتا
دانلود
فهیمه از دیگر خواهرهای دکتر شیرین می‌گوید: «ما همیشه باید جواب سؤال همسایه‌ها و غریبه‌ترها را می‌دادیم که چرا خواهرتان باوجوداینکه پزشک است و شبانه‌روز کار می‌کند این‌چنین ساده‌پوش و ساده‌زیست است؟ چرا ماشین ارزانی سوار می‌شود؟ چرا خانم دکتر شبیه به خانم دکترهای دیگر نیست؟ ما آن‌قدر با او رودربایستی داشتیم که هیچ‌وقت از او سؤال نمی‌کردیم که چرا؟ راستش بعضی موقع ها سؤال غریبه‌ها، سؤال ما هم بود. هرازگاهی می‌شنیدیم که به دیگران کمک می‌کند. ارزاق می‌خرد و با کمک واسطه‌ها، بین برخی از خانواده‌های کم‌درآمد توزیع می‌کند؛ اما هیچ‌وقت به رویش نمی‌آوردیم. می‌دانستیم که اگر صلاح بداند خودش می‌گوید؛ اما حالا که خبر شهادتش روی بنر دیوار بیمارستان تاب می‌خورد تازه فهمیدیم خواهرمان دکتر شیرین روحانی راد را بیشتر اهالی شهر پاکدشت می‌شناسند. انگار از خودمان هم بهتر می‌شناسند.»
تصویری که دل این پدر و مادر را کمی آرام می‌کند عکس سلفی است که دکتر شیرین روی تخت بیمارستان از خودش گرفته عکسی که قرار بود یادگار روزهای مبارزه با کرونا باشد. اما یادگار سرسختی‌های او شد. خیلی‌ها امروز دلیل ساده‌زیستی او را فهمیده‌اند. دکتر «شیرین روحانی راد» هر چه داشت را توشه آن دنیایش کرده بود.
پول‌توجیبی به بیمارش می‌داد «کبری عربی» یکی از افراد معتمد یکی از محله‌های پاکدشت، واسطه بین نیازمندان و خیران است. نسبت فامیلی دوری هم با شیرین روحانی راد دارد می‌گوید: «خانم دکتر به من سپرده بود اگر نیازمندی بیمار شد و هزینه درمان نداشت حتماً به او معرفی کنم. من هم به خیال اینکه حالا خانم دکتر فقط حق ویزیت را از آن‌ها نمی‌گیرد تعداد زیادی از بیمارانی که مستحق بودند را به خانم دکتر معرفی می‌کردم؛ اما حالا که خبر شهادت دکتر در شهر پیچیده است همان نیازمندانی که خودم به او معرفی کردم یکی‌یکی با من تماس می‌گیرند و پشت‌گوشی، گریه امانشان نمی‌دهد می‌گویند: «خانم دکتر هزینه داروهایشان، آزمایشگاه و تمام روند درمان آن‌ها را حساب می‌کرده و دست‌آخر هم به برخی از آن‌ها پول‌توجیبی هم می‌داده. راستش من هم از این خدمات خانم دکتر بی‌خبر بودم. بعد از شهادتشان خیلی از فعالیت‌های خیریه ایشان برملا شده است.»
درقطعه شهدای «ده امام» در امامزاده محمد (ع) به خاک سپرده شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹حاج قاسم میخواست سوار ماشین بشه که یکی از خانوم ها نوزادشو به سردار سلیمانی داد و ازش خواهش کرد تا به گوششون اذان بگه. حاجی همین طور که داشت اذان می گفت دست شو جلو صورت نوزاد گرفت تا نور خورشید اذیتش نکنه سردار حواسش به همه چی و همه کس بود.
💛 من کان لله کان الله له قلم میزنید برای خداباشد گام برمیدارید برای خداباشد هرکاری که میکنید برای خدا باشد همه چیز آنگاه خدا عاشق شما میشود
🛑⚫️آیت الله ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق درگذشت 🔹آیت الله سید محمد ضیاءآبادی اخیراً به بیماری کرونا مبتلا و مدتی در بیمارستان بستری شده بود. هدیه به روحشان فاتحه مع الصلوات 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂🕊️🍂🕊️🍂🕊️🍂 اصحاب کهف پس از سیصد سال وقتی بازگشتند، دریافتند که دیگر از جنس مردمان شهر نیستند…💔 اما…. این جوانمردان فقط سی سال از شهر و دیارشان دور بودند!!! اکنون اگر بازگردند، آیا این شهر همان شهر است؟؟!!🥀 آیا تفکراتشان، ارزشهایشان و سادگی شان با ما تناسبی دارد؟؟!!🍂 ما با خودمان چه کردیم؟ مدیون شهداییم. 🕊️🤍 خوشا دهانی که یاد کند شهدا را با ذکر صلوات |🌷🌱|
💫🇮🇷 🇮🇷 حقیقتا تو بُردی، تو رستگار شدی و این ماییم که ماندیم و در خسرانیم سپهبد : باید اتصال مردم به انقلاب‌مان را عمیق‌تر کنیم؛ این وظیفه‌ی ماست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بعداز اذان صبح 👈 تلاوت سوره فجر از طرف شهید آنروز هدیه به روح مطهر امام خمینی (رحمت الله علیه ) و صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها ✅ بعداز اذان ظهر 👈خواندن دعای نور حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ✅ بعداز اذان مغرب👈 تلاوت سوره حجرات از طرف ائمه روز هدیه به امام زمان عج و روز جمعه از طرف بقیه الله الاعظم عج هدیه شود به به روح مطهر پیامبر ختمی مرتبه ✅ مناجات مسجد کوفه امیرالمؤمنین علیه السلام در هر ساعت از شبانه روزکه می توانید. # مراقبت _ عملی👇 ✅ تبیین بخش هایی از توحید مفضل
دهمین روز از 🌟💫چله ( بیست و هشتم ) 🌟💫 مهمان سفره بهیار شهید 🌷فوزیه شیردل🌷 هستیم.
شهیده فوزیه شیر دل در سال 1338 در شهر کرمانشاه ودر کانون گرم خانواده ای متدین و مومن متولدشد .پس از طی دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و چون در خانواده ای مذهبی رشد کرده بود به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود.  دوران ابتدایی و راهنمایی را باموفقیت پشت سر گذاشت،پس از گرفتن مدرک سیکل وارد بهداری شد.وی به مدت 2 الی 3 سال در بهداری کرمانشاه خدمت کرد و پس از آشنایی با کارش به پاوه منتقل و در بیمارستان آن جا مشغول به کار شد
فوزیه با پیام انقلاب اسلامی همگام و دوستدار حضرت امام (ره) بود. او پرستار مؤمن و محجبه ای بود که آشکارا در بیمارستان پاوه اعلام می کرد که: من پیرو امام و خط امام هستم.
سرانجام وی در روز بیست و پنجم مرداد 1358 در جریان حمله گروهک ضد انقلاب دموکرات به بهداری پاوه و محاصره آن محل  و در حالی که گروه دکتر شهید چمران در صحنه حاضر بود در حالی که برای کمک به گروه اقدام می کرد و در حال راهنمایی هلی کوپتر برای فرود در بهداری بود، مورد اصابت گلوله ناجوانمردانه دموکرات ها قرار گرفت و به شدت مجروح شد. فوزیه  در آن محل بعد از 16 ساعت جان به جان آفرین تسلیم کرد و به شهادت رسید. بعد از مدتی پیکر شهید  و چند تن دیگر شهدا را هلی کوپترحمل می کرد، که مورد اصابت گلوله های منافقین قرار گرفته و سقوط کرد. خلبان و کمک خلبان ومجروحان نیز همگی به شهادت رسیدند .
شهید چمران در وصف رشادت این پرستار شهید نوشت: خداوندا! چه منظره ای داشت این خانه پاسداران! چه دردناک!.... دختر پرستاری که پهلویش هدف گلوله دشمن قرار گرفته بود خون لباس سفیدش را گلگون کرده بود، 16 ساعت مانده بود و خون از بدنش می رفت و پاسداران هم که کاری از دستشان بر نمی آمد گریه می کردند.
بعد از اینکه برای انتقال مجروح ها بالگردی به منطقه می آید، خواهرم را با همان روپوش سفید که از خونش به رنگ یاس کبود در آمده بود، سوار بالگرد می کنند تا به سمت کرمانشاه حرکت کند، اما اعضای کومله و دموکرات به بالگرد حمله میکنند و در این حمله خلبان بر اثر اصابت تیر کنترل را از دست میدهد و در نتیجه بالگرد با کوه برخورد میکند. در اثر این برخورد بدن خواهرم به بیرون پرتاب میشود تا جایی که شهید دکتر چمران میگوید: « دردناکترین صحنه این بود که دیدم بدن پرستار از کابین بالگرد آویزان است؛ پاهایش داخل بود و بدنش به بیرون آویزان شده بود» در آن صحنه پاسدارها به قدری گریه میکردند که دکتر چمران گفت: «نمیتوانستم جلوی گریه آنها را بگیرم.» در واقع خواهرم دو بار شهید میشود. پس از انتقال پیکر خواهرم به کرمانشاه، مادرم وقتی بر سر پیکرش حاضر شد و لباس پرستاری را دید ناراحتی قلبی پیدا کرد ولی گفت که فدای حضرت فاطمه زهرا(س)، فدای انقلاب، فدای امام خمینی(ره)، فدای کشور، فدای رهبر و سربلندی کشورم، فقط از خدا میخواهم خون شهید پایمال نشود. 
خواهر شهید می گوید : 👇 بحث انقلاب و بیانیهها را اول بار فوزیه با پدرم مطرح کرد و به دنبال آن هم پدرم از آنجایی که قبلا سخنرانیهای امام(ره) را شنیده بود، ابراز رضایت کرد و به خواهرم سفارش کرد که از خودش مراقبت کند و با منافقین درگیر نشود. بعد از حدود یک ماه که انقلاب پیروز شد و امام(ره) به ایران بازگشت، در اولین رأی­گیری برای نظام جمهوری اسلامی، خواهرم پیشقدم شد و حتی قبل از اینکه در حوزه رأی گیری باز شود، با چادر و حجاب کامل به حوزه رأی گیری رفت و رأی خود را به صندوق انداخت؛ این خبر وقتی به گوش رئیس بیمارستان رسید، خواهرم را به خاطر حمایت از امام(ره) بسیار آزار داد و بعد از آن حتی گاهی حقوقش را کسر و یا قطع میکرد. با این وجود وقتی در نوروز سال۵۸ مدتی به پاوه رفتم تا به خواهرم سری بزنم، متوجه شدم مردم به او حرمت بسیاری میگذارند. به عنوان مثال شبی در اتاق خواهرم آماده شام خوردن بودیم که نگهبان مراجعه کرد و اظهار کرد بیماری آورده و هیچکس هم نیست تا به او رسیدگی کند. لذا خواهرم رفت تا به وضعیت بیمار رسیدگی کند که تا حدود ساعت یک بعد از نیمه شب طول کشید و وقتی هم برگشت آنقدر خسته بود که با همان لباس پرستاری خوابش برد.
فرازی از وصیت‌نامه شهیده «فوزیه شیردل» خدایا! به مظلومیت پاسدارانی که منافقان سر از بدن‌شان جدا کردند و به پاکی خون‌هایی که از صبح تا به حال در این منطقه به دفاع از دین تو ریخته شده، مرا بخواه. خدایا! مرا بطلب، مرا بخواه، خودت گفتی: «اگر کسی مرا بخواهد، صدا کند، اجابتش می‌کنم.» مرا بخواه و بطلب که آماده‌ام: «اَشهَدُ اَن لا اِله الا الله، اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَداً رَسولَ الله»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا