eitaa logo
علامه عسکری
5.2هزار دنبال‌کننده
608 عکس
111 ویدیو
23 فایل
🏫کانال علامه عسکری 💠 جهت ارتباط و سفارش کتاب های علامه عسکری و استاد جاودان 👈 @A721374Z 💫
مشاهده در ایتا
دانلود
علامه عسکری: علماء و مورخان، افسانه عبدالله بن سبأ را همگی بدون استثناء از سیف بن عمر گرفتند وچهار نفر از آنان که طبری، ابن عساکر و ابن ابی بکر و ذهبی باشند بدون واسطه از سیف نقل کردند. @Allameaskari
علامه عسکری
علامه عسکری: علماء و مورخان، افسانه عبدالله بن سبأ را همگی بدون استثناء از سیف بن عمر گرفتند وچهار ن
💢تمام مورخان شرقی و غربی که در نمودار بالا اسمشان آمده است افسانه عبدالله بن سبأ را به عنوان باور خویش در کتاب هایشان نقل کرده اند و خلاصه نقلیات آن ها این است که تشیع را شخصی به عبدالله بن سبأ که یک یهودی اهل یمن بوده پایه گذاری کرده است ، به این نحو که او در شهر ها و مناطق مختلف بلاد اسلامی مسافرت می کرده و دعوت به اختلاف و شورش علیه حکام آن وقت از جمله معاویه و... می کرده تا بگوید حق با علی است و جانشین پیامبر علی است. ⚠️حال قسمت هایی از گفتار دو تن از این مورخان را در ادامه جالب است بخوانید👈 ❇️ابتدا فرمایش علامه عسکری : بیش از ده قرن است که تاریخ نویسان این افسانه را به صورت تاریخ می نویسند. 💢سید رشید رضا(نام کتاب:الشیعه والسنة متوفای 1365ه_ق): شیعه گری به نام خلیفه چهارم علی بن ابی طالب، آغاز تفرقه دینی و سیاسی در بین امت محمدی بود.و اولین کسی که اصول تشیع را ساخت یک یهودی بنام عبدالله بن سبأ بود. 💢احمد امین مصری( معاصر علامه عسکری):عقیده به رجعت را عبدالله سبأ از کیش یهود آورده است.زیرا ایشان معتقدند الیاس پیغبر به آسمان عروج کرده و باز خواهد گشت، این عقیده شیعیان را به عقیده پنهان شدن ائمه و عقیده به مهدی منتظر کشانیده است. سپس احمد امین در ادامه می گوید: براستی تشیع پناهگاهی بوده که هرکس خواهان ویران کردن اسلام بوده بسبب دشمنی و حقدی که داشته به آن پناه میبرده است... 🗒پ ن:توجه داشته باشید که رجعت از اصول اساسی و مهم شیعه است که احمد امین می گوید رجعت امری ساختگی است... 🔆حتما توجه به عظمت و بزرگی تالیف علامه عسکری داشته باشید که ایشان چگونه بنیان فکری تمام این مورخان را فرو ریخت و اثبات کرد که این تهمت ها، افسانه و دروغ پردازی ای بیش در تاریخ نیست. 🆔 @Allameaskari
#حدیث ♨️گناه گردنبندی بد برای انسان 🆔 @Allameaskari
📗 🌐 بركاته درباره حضرت علّامه در نيمه شعبان 1424 ه. ق. نكوداشت بين المللى حضرت علّامه عسكرى قدسسره در محل برگزارى كنفرانس سران كشورهاى اسلامى برقرار شد و حضرت آيت اللّه مصباح يزدى دامت بركاته درباره حضرت علّامه سخنانى ايراد فرمودند كه متن صحبت ايشان را به نظر خوانندگان محترم مىگذاريم: ✳️ ابتدا فرا رسيدن اين عيد بزرگ را به همه منتظران ظهورش مخصوصا حضار محترم تبريك و تهنيت عرض مىكنم. 🔶بنده متأسفانه حالم مساعد نبود كه در اين اجلاس شركت كنم ولى از كثرت ارادتى كه به حضرت علّامه عسكرى داشتم وظيفه خودم دانستم براى دستبوسى ايشان مشرف شوم مردى كه لقب و تشيع در اين عصر زيبنده اوست، در اين مجلس كه اعاظم و علماء و بزرگان تشريف دارند براى مثل بندهاى سخن گفتن سخت است ولى از آنجا كه علاقه ايشان را به اهل بيت عليهمالسلام و احاديث اهل بيت عليهمالسلام مىدانم فقط به ذكر چند حديث اكتفا مىكنم براى تيمن و تبرك، اگر ثوابى دارد قرائتش را خدمت اين بزرگوار تقديم مىكنم. 🔆عن ابى محمّد العسكرى صلوات اللّه عليه و على آبائه قال: قال جعفر بن محمّد الصادق عليهماالسلام: «علماءُ شيعتنا مرابطون بالثغر الذى يلى ابليس و عفاريته و يمنعنونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا و عن أن يتسلط عليه إبليس و شيعته النواصب ألا فمن انتصب لذلك من شيعتنا كان أفضل ممّن جاهد الروم و الترك و الخزر ألف ألف مرّة لأنه يدفع عن أديان محبّينا وذلك يدفع عن ابدانهم» «1». ✅حضرت امام عسكرى عليهالسلام از جدشان امام صادق عليهالسلام نقل مىكنند: علماء شيعه مرزداران هستند در آن مرزى كه ابليس و سپاهيان اوست، آن مرزى كه بين شيعه و بين ابليس است مرزدارانش علما هستند. علما جلوگيرى مىكنند از اينكه ابليس و سپاهيانش بر ضعفا شيعه خروج كنند و از اينكه بر آنها تسلط پيدا كنند هر كس از علما شيعه در اين مقام بر آيد كه با شياطين مبارزه كند و مانع از گمراه كردن شيعيان بشود از مجاهدين فى سبيل اللّه افضل است. زيرا مجاهدين ابدان شيعيان ما را حفظ مىكنند يعنى منافع مادى جامعه اسلامى را حفظ مىكنند؛ اما علما دين مردم را حفظ مىكنند. به همان اندازه كه دين بر بدن برترى دارد علما بر مجاهدين و مرزدارانى كه مرزهاى جغرافيائى را حفظ مىكنند برترى خواهند داشت. ✅مصداق تام اين حديث در عصر ما حضرت علّامه عسكرى حفظه اللّه هستند. ▫️ @Allameaskari
🔶امامان اهل البيت (ع) در بيان احكام به رأى و نظر شخصى اعتماد نمی كردند 💢اكنون با مراجعه به مصادر مكتب اهل البيت درمی يابيم كه امامان اهل البيت (ع) در بيان احكام اسلامى به رأى و نظر شخصى، كه در عرف مكتب خلفا اجتهادش ناميده اند، اعتماد نمی كردند و تنها بدانچه كه از رسول خدا (ص) به ارث برده بودند استناد می كردند، يعنى به احاديثى كه در كتاب هاى خاصّ خود داشتند، و اين معنى در مباحث آينده روشن می گردد: در كافى آمده است: «مردى از امام صادق (ع) مسأله اى پرسيد و امام پاسخش فرمود. آن مرد گفت: «بگو بدانم اگر چنين و چنان باشد چه نظرى خواهى داشت؟» امام فرمود: «خاموش باش! آنچه در پاسخت گفتم از رسول خدا (ص) بود ما در بيان احكام از خود رأيى نداريم. علّامه مجلسى در شرح اين حديث گويد: «چون مراد سؤال كننده آن بود كه مرا از رأى و نظر خودت كه با ظنّ و اجتهاد اختيار می كنى آگاه ساز، امام (ع) او را از اين پندار نهى فرمود و براى او روشن ساخت كه آنها چيزى نگويند مگر با جزم و يقين و از منابع پيوسته به سيّد المرسلين (ص). 📝 و از این موارد در تاریخ اسلام کم نداریم که خون ها به نا حق ریختند و و تعرض ها کردند و گفتند اجتهاد خلیفه بوده و اجتهادش به خطا رفته !!! ☑️مطالب درباره علامه عسکری 🆔 https://eitaa.com/Allameaskari
💢چگونگى پيدايش احاديث متناقض 🔶شايد بخشى از احاديثى كه در زمان معاويه ساخته و پرداخته و روايت شد، و در شمار احاديث رسول خدا و سنت آن حضرت (ص) به شمار آمد، احاديث زيرين باشد: ▪️در صحيح مسلم و سنن دارمى و مسند احمد آمده است كه رسول خدا (ص) فرمود: 📝(لَا تَكْتُبُوا عَنِّي وَ مَنْ كَتَبَ عَنِّي غَيْرَ الْقُرْآنِ فَلْيُمْحِهِ): ❌«سخنان مرا ننويسيد، و كسى كه سخنان مرا، به جز قرآن، نوشته باشد بايد آن را و نابود كند. ❌و در روايت ديگرى گويد: «آنها از پيامبر اجازه خواستند تا سخنانش را بنويسند و او به آنها اجازه نداد.» ❌و در مسند احمد، و سنن ابوداود از «زيدبن ثابت» گويد: «رسول خدا (ص) از اينكه چيزى از سخنانش را بنويسيم نهى فرمود و آن را محو كرد». ❌و نيز،در مسند احمد از «ابوهريره» گويد: «نشسته بوديم و هر چه را از پيامبر می شنيديم می نوشتيم كه آن حضرت نزد ما آمد و فرمود: «آيا با كتاب خدا كتاب ديگرى است؟» گفتيم: «هر چه می شنويم» فرمود: «كتاب خدا را بنويسيد؛ تنها كتاب خدا را. آيا كتابى جز كتاب الله وجود دارد؟ تنها كتاب خدا را بنويسيد.» گويد: «ما نيز، هر چه را نوشته بوديم در يك جا گرد آورديم و سپس همه را آتش زديم!». به راستى اگر اين روايات صحيح باشد، وظيفه مسلمانان چيست؟ آيا نبايد همه مصادر و مدارك حاوى احاديث رسول خدا (ص)، و همه صحاح و مسانيد و سيره و تفسير را گرد آورند و آن ها را بسوزانند يا به دريا بريزند؟!! و اگر چنين كنيم و همه مصادر سنت رسول خدا (ص) را به دريا بريزيم، از شرايع اسلام چه می ماند؟! نه، رسول خدا (ص) هرگز چنين سخنانى را نفرموده، و بلكه نقيض آن را بيان داشته و در حجة الوداع فرموده: (نَضَّرَ اللَّهُ عَبْداً سَمِعَ مَقَالَتِي فَوَعَاهَا وَ بَلَّغَهَا مَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا فَكَمْ مِنْ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْه ...): «خدا شادمان كند بنده اى را كه سخنان مرا بشنود و حفظ كند و به كسى كه آن را نشنيده برساند؛ اى بسا حامل فقه ای كه فقه را به فقيه تر از خود می رساند» ✅و در حديث ديگر فرموده: «اى بسا حامل فقه ای كه فقيه نيست؛ و اى بسا حامل فقه ای كه فقه را به فقيه تر از خود مىرساند». ✅و در روايت ديگرى فرموده: «خدا شادمان كند فردى را كه سخنى از ما بشنود و همانگونه كه شنيده آن را به ديگرى برساند، كه اى بسا گيرنده از شنونده نگهدارنده تر است» ... 📒برگرفته از کتاب معالم المدرستین مهمترین اثر علامه عسکری که منجر به شیعه شدن بسیاری از مسلمانان شد. 📤تعداد اندکی ازین کتاب باقی مانده است جهت سفارش تماس بگیرید ۰۹۳۶۸۱۷۴۷۷۲ ☑️مطالب درباره علامه عسکری🔰 https://eitaa.com/Allameaskari
❌سوال بسیار مهم 💢چرا مسلمانان جهان با آن که کتاب واحد و پیامبر واحد دارند در بین خود مسلمانان بسیار اختلاف وجود دارد و چندین فرقه در دین اسلام وجود دارد؟! چرا بعضی از ممالک اسلامی ضد طاغوت زمان و بعضی دیگر با طاغوت دست دوستی و برادری داده اند! با وجود کتاب واحد چرا مشی و رفتار متفاوت در بین مسلمانان و ممالکشان دیده می شود؟! 💠 جواب ریشه ای و اساسی این سوال را علامه عسکری در کتاب "قرآن الکریم در دو مکتب " خودشان مفصل آورده اند. 🔸خیلی خلاصه آن این است و بسیار جالب است بدانیم که قرآنی که بر پیامبر نازل می شده است به همراه آن تفسیرش هم نازل می شد مثلا در قرآن داریم شجره ملعونة(اسراء 60) ، در ذیل این آیه وحی می آمد که منظور از این شجره ملعونه بنی امیه است. 🔹اما این وحی، قرآن نبود بلکه تفسیر قرآن بود که پیامبر به صورت جداگانه می فرمودند که کنار هر آیه تفسیر و تبیین آن هم حتما کتابت شود. 🔸یا مثلا در آیه یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک(مائده67) در وحی بیانی یا همان تفسیر این آیه آمده بود که بلغ ما انزل الیک فی عَلیّ یعنی مسئله جانشینی و انتصاب علی را تبلیغ کن ای رسول ما. ⭕️اما بعد از رحلت رسول خدا در سقیفه چه شد؟! ❌خلیفه اول گفت: از رسول خدا چیزی نقل نکنید و بگویید کتاب خدا بین ما و شما هست... 🔻به این ترتیب قرآن را از تفسیرش جدا کردند یعنی قرار نبود قرآن اینگونه باشد که کسی بخواند و نفهمد حق با علی است و هزاران حرف دیگر را نفهمد... 😨تمام احادیث رسول خدا (وحی بیانی) را از نزد مردم جمع کردند و سوزاندند! اما هدف چه بود؟! ❗️عدم بیان فضائل اهل بیت و پنهان ماندن زشت کاری برخی از افراد جناح حاکم در زمان رسول خدا ... 🔸اما تا به الآن چه بلایی بر سر اسلام آمد با این کار ؟! همین است که میبینیم اتفاق افتاده... در طول زمان چه بلا ها که با احادیث جعلی بر سر قرآن و تفسیرش نیاوردن و جوامع را منحرف کردند و این شد که بنام اسلام با طاغوتیان زمان پیمان می بندند و هزاران جرم و جنایت را علیه برادران مسلمان خود انجام می دهند... ♨️کانال علامه عسکری♨️ 🆔 @Allameaskari
💢رد براحادیث دروغینی که می گویند از پیامبر نقل شده است مبنی بر اینکه از من حدیثی ننویسید و کتاب خدا برای شما کافی است!!! 💢توطئه ای که تا الان اثرات آن را در جهان اسلام خصوصا کشورهای عربی میبینم در آن جا کتابی مانند مفاتیح یا غیره وجود ندارد فقط قرآن میخوانند و قرآن می خوانند!!!! 1⃣ در روایتی پیامبر اکرم فرموده: «بايد شاهدان به غايبان برسانند، كه شاهد ممكن است به كسى برساند كه از خود او نگهدارنده تر است». 2⃣و فرمود: «خدايا جانشينان مرا ببخشاى! خدايا جانشينان مرا ببخشاى! خدايا جانشينان مرا ببخشاى! گفته شد يا رسول الله! جانشينان شما كيانند؟ فرمود: كسانى كه بعد از من مىآيند و سخنان و سنت مرا روايت مىكنند». 3⃣ و از «عمروبن شعيب» از پدرش از جدش روايت كنند كه گفت: «به رسول خدا (ص) گفتم: «يا رسول الله! آيا هر چه را كه از شما مىشنوم بنويسم؟» فرمود: «آرى» گفتم: «در حال خشم و خشنودى هم؟» فرمود: «آرى، چون در همه اين موارد جز حق نگويم». 4⃣و در روايت ديگرى بعد از آن آمده است كه: «نزد رسول خدا (ص) آمد و گفت: «يا رسول الله! من از سخنان شما سيراب مىشوم و مىخواهم اگر اجازه دهيد، دستم را براى نوشتن با قلبم همراه سازم» فرمود: «اگر سخنان من است، دستت را با قلبت همراه ساز» ✅ «هدف منع از انتشار احادیث پیامبر اکرم، جلوگیری از انتشار فضايل امام على (ع) در ميان مسلمانان، به ويژه دو دوران معاويه بود كه فرمان داد تا امام على (ع) را در خطبههاى نماز جمعه بر فراز منا بر مسلمانان لعن و نفرين نمايند؛ همانگونه كه شرح آن در جلد اول، فصل كتمان فضايل امام على (ع)، گذشت». 🆔 https://eitaa.com/Allameaskari
💠 📘کتاب رهنمای طریق استاد جاودان 📝ادله ضرورت وجود امام بعد از پیامبر چگونه با غیبت امام زمان سازگار است؟! 📝ادله وجود حجت معصوم درهر قومی برای هدایت ایشان چگونه با نرسیدن دست بسیاری ازمردم درطول تاریخ به معصوم هماهنگی دارد؟ ✅جواب:بزرگان گفته اند وجودُه لطف و تَصرفُه لطفٌ آخر و عدمُه منا. یعنی وجودامام لطفی است از جانب خدای متعال و اینکه او در این عالم به طور ظاهری تصرفات داشته باشد لطف دیگری است وعدم این تصرف از جانب ما ناشی می شود نه از جانب خدا ونه امام، بنابراین امام وجودش لازم است وضروری.اما مردمی که باید امامت را بپذیرند وتربیت بشوند جمع شده و آنانرا کشته اند و یازده امام ما را شهید کرده اند پس لازم شده است آخرین نفر ذخیره بشود برای روزی که خدای متعال اراده قطعی برای اجرای کامل دین دارد. سوال دوم هم به همان روال سوال اول جواب داده می شود. اگر مردم امام منصوب از جانب خداوند را بخواهند او میتواند به درد تک تک افراد برسد و درد همه را دوا کند.اما از روز اول مانع ایجاد کردند ومیخواستند او وخاندانش را نابود کنند. 🆔 @Allameaskari
🌹 ولادت منجی عالم بشریت، نور نیِّرِ آسمان و زمین، فروغ ظلمت زدگان، مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همگان مبارک باد. @Allameaskari
هدایت شده از ر
🌷 هفته معلّم مبارک 🌷 💢امام علی علیه السلام: به احترام پدر و معلّمت از جای برخیز هرچند که فرمان روا باشی. 📔غررالحکم، ص136 @Adibilarijani
🔴 امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ ‌ 💠 مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله (حفظه الله) : اعتقاد به مهدويّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنافداه، اميد را در دلها زنده مى‌كند. هيچ‌وقت انسانى كه معتقد به اين اصل است، نااميد نمى‌شود. چرا؟ چون مى‌داند يك پايان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مى‌كند كه خودش را به آن برساند. ⚠ البته وقتى [دشمنان] نتوانستند اين عقيده را از مردم بگيرند، مى‌كوشند آن را در ذهنهاى مردم خراب كنند. خراب كردن چگونه است؟ به اين صورت است كه بگويند امام زمان مى‌آيد و همه كارها را درست مى‌كند! اين، خراب كردن عقيده است. اين، تبديل كردن موتور محرّكى به يك چوب لاى چرخ است؛ تبديل كردن يك داروى مقوّى، به يك داروى مخدّر و خواب‌آور است. ⚡امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما امروز بايد چه بكنى؟ ✅ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مى‌شود. چه علّتى داشت كه بسيارى از انبياى بزرگ اولى‌العزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينه‌ها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌الصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيه‌هاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟ خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت اميرالمؤمنين، جان اميرالمؤمنين بود كه از دست رفت! چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبى كرده بودند! آن كسانى كه در اواخر يا اواسط حكومت علوى مقابل اميرالمؤمنين صف‌آرايى كردند كسانى بودند كه زمينه‌هاى دينيشان زمينه‌هاى مستحكم و مادّه غليظِ متناسبِ دينى نبود. عدم آمادگى، اين‌طور فاجعه به بار مى‌آورد! آن وقت اگر امام زمان عليه‌الصّلاةوالسّلام در يك دنياى بدون آمادگى تشريف بياورند، همان خواهد شد! بايد آمادگى باشد. اين آمادگى چگونه است؟ اين، همانى است كه شما نمونه‌هايى از آن را در جامعه خودتان مشاهده مى‌كنيد. امروز در ايران اسلامى چيزهايى از درخشندگيهاى معنوى وجود دارد كه در هيچ‌جاى دنيا نيست. .... پس مى‌شود زمينه‌ها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينه‌هايى ان‌شاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مى‌آيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مى‌يابد. 📚 بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم، 76/9/25 🆔 @Allameaskari
⭕️جریان علامه عسکری و شهید دیالمه 🔸نقل کرده اند مدیر مدرسه ای که خواهر شهید دیالمه در آن درس می خواند به خواهر شهید، کتاب صد و پنجاه صحابی ساختگی را داده بود که بخواند. یک دختر 13_14 ساله و کتابی به این حجم و با این عمق. 🔸 وقتی شهید کتاب را در دست خواهر کوچکش دید نگاهش به چهره معصوم نیکو متوقف شد. با لحنی خاص پرسید مدیرتون انسان عمیقی نسبت به اسلام بوده یا اینکه فکر کرده تو این قدر عمیقی ؟! نیکو با تردید می پرسد چطور مگه؟ وحید در مورد این کتاب توضیح می دهد که این یک تحقیق بسیار عمیق در تاریخ اسلام است. موضوعش رد یک ادعای دروغین در حق شیعه است نویسنده اش هم آدم تاثیرگذاری در جهان اسلام است. این حرف ها را وقتی می گفت که خیلی ها حتی نام علامه عسکری را هم نشنیده بودند اما نیکو کتاب را خواند. در همان 13 _ 14 سالگی ، هرچند بعضی از مطالب برایش سنگین بود و نمی فهمید. 🔸اولین باری که وحید (شهید دیالمه) با علامه عسکری برخورد کرد علامه با توجه به شناختی که نسبت به فضای دانشگاهی و دانشجویان آن زمان داشت گفت: من ارتجاع هزار و چهارصد ساله ام (یعنی من ادم متحجر و با فکر قدیمی هستم) ... دیالمه هم فورا جواب داد من هم ارتجاع دوهزار و چهارصد ساله ام. علامه خندید... همین یک جمله شد زمینه رفاقت و استاد و شاگردی وحید دیالمه با علامه عسکری. 📗به نقل از کتاب دیالمه نوشته محمد مهدی خالقی و مریم قربان زاده 🇮🇷 @Allameaskari
💢 ارزش انسان به چیست؟ ♦️علامه محمدتقی جعفری (رحمة ‌الله علیه) می‌فرمودند: عده‌ای از جامعه ‌شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست؟ برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه آن است. اما معیار ارزش انسان ‌ها در چیست؟ هر کدام از جامعه ‌شناسان صحبت ‌هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند. بعد وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم اگر می‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می ورزد. کسی که عشقش یک خانه دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان خانه است. کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است. اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه خداست. علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه ‌شناس‌ ها صحبت‌ های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند. وقتی تشویق آنها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی (علیه‌السلام) است. آن حضرت در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» یعنی «ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که دوست می‌ دارد.» وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه‌ السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند. حضرت علامه در ادامه می‌فرمودند: عشق حلال به این است که انسان مثلاً عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: آی! پنجاه میلیونی! چقدر بدش می‌آید؟ در واقع می فهمد که این حرف توهین در حق اوست. حالا که تکلیف عشق حلال اما دنیوی معلوم شد ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی‌ارزش است! اینجاست که ارزش «ثارالله» معلوم می‌شود. خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش ‌گذاری است و ارزش آن به اندازه خدای متعال است. 📒کانال علامه عسکری🔰 @Allameaskari
نکته ای جالب در آثار علامه عسکری در مورد توسل و تبرک جستن به مقدسات دینی همانطور که ما مامور به توسل به اولیاء الهی از جمله ائمه اطهار و همچنین قبور و زیارتگاه های آنان شدیم در طرف مقابلش هم مامور به دور شدن و تبری از اشخاص و مکان هایی که دچار لعن و نفرین و عذاب الهی شدند نیز شده ایم هنگامى كه رسول خدا در سال نهم هجرى، به سوى غزوه تبوك مى‏رفت به سرزمين حجر- شهر قوم ثمود در وادى القرى، در مسير مدينه به شام- كه رسيدند، پيش از عبور از آن پياده شدند و سپاهيان از چاه آنجا آب كشيدند كه منادى پيامبر فرياد زد! از آب چاه اينجا ننوشيد! و براى نماز با آن وضو نسازيد! مردم هر چه در آبگيرهاى خود داشتند بر زمين ريختند و گفتند: اى رسول خدا! با آن خمير ساخته‏ايم، فرمود: آن را به شتران بخورانيد، مبادا مانند آنچه به آنان رسيد بر شما هم برسد و هنگامى كه بار برداشتند و از حجر گذشتند جامه خود را بر چهره كشيد و مركب خود را به شتاب راند، سپاهيان نيز چنين كردند. رسول خدا فرمود: لا تدخلوا بيوت الذين ظلموا الّا و انتم باكون‏ داخل خانه‏ هاى ستمگران نشويد مگر در حال گريستن! مردى با انگشترى كه در حجر، در خانه عذاب‏شدگان، يافته بود خدمت رسول خدا آمد، آن حضرت از وى روى گردانيد و با دست خود جلوى چشمانش را گرفت تا آن را نبيند، و فرمود: آن را بينداز! او هم بدورش افكند. همانند اين واقعه براى امام على عليه السّلام نيز پيش آمد، نصر بن مزاحم و غير او آورده‏اند: مخنف بن سليم با امام على عليه السّلام از" بابل" مى‏گذشتند كه امام على عليه السّلام فرمود: در سرزمين بابل، محلى است كه مورد عذاب واقع گرديده و بر زمين فرو شده است، مركب خود را تيزتر بران تا شايد نماز عصر را در بيرون آنجا به جا آوريم! با امير المؤمنين عليه السّلام به هنگام عصر، از پل صراة گذشتيم، فرمود: اين سرزمين، وادى عذاب‏شده‏اى است و براى هيچ پيامبر يا وصى پيامبرى شايسته نيست تا در آن نماز بگزارد. 🚩 با ارسل مطالب کانال به دیگران مبلغ معارف اسلامی باشیم〽 📒کانال علامه عسکری🔰 🆔 @Allameaskari
💠سفارش کتاب های علامه عسکری را از این کانال پی گیری نمایید🔰 @Allamehaskari
💢بخش هایی از کتاب عقاید اسلام در قرآن کریم علامه عسکری ✅انسان و پاداش كار در دنيا همه ما انسانها نتايج كار خود را در زندگى دنيا می بينيم: هر كه گندم كاشت گندم بدرود، و آنكه جو كاريد جو حاصل برد. بدين گونه هر انسانى نتيجه دسترنج خود را می خورد. اينها نمونهاى از آثار مادّى عملكرد ما در حيات دنيوى است. اعمال ما در زندگى دنيا علاوه بر آثار مادّى، نتايج و آثار معنوى بسيارى نيز، دارد. براى مثال آثار" صله رحم" در زندگى انسانهاست كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از آن خبر داده، و فرموده: «صلة الرّحم تزيد فى العمر و تنفى الفقر» رسيدگى به خويشاوندان، عمر را زياد و فقر را می زدايد. و نيز فرموده: صلة الرّحم تزيد فى العمر، و صدقة السّرّ تطفئ غضب الرّبّ، و انّ قطيعة الرّحم و اليمين الكاذبة لتذران الدّيار بلاقع من اهلها و يثقلان الرّحم، و انّ تثقّل الرّحم انقطاع النّسل. رسيدگى به خويشاوند، عمر را طولانى و صدقه دادن پنهان، خشم پروردگار را خاموش می كند. راستى را كه قطع پيوند با خويشاوند و سوگند دروغ، سرزمينهاى آباد را برهوت و رحمهاى بارور را عقيم می‌سازد. و رحم عقيم انسان و پاداش كار در دنيا همه ما انسانها نتايج كار خود را در زندگى دنيا می بينيم: هر كه گندم كاشت گندم بدرود، و آنكه جو كاريد جو حاصل برد. بدين گونه هر انسانى نتيجه دسترنج خود را می خورد. اينها نمونهاى از آثار مادّى عملكرد ما در حيات دنيوى است. اعمال ما در زندگى دنيا علاوه بر آثار مادّى، نتايج و آثار معنوى بسيارى نيز، دارد. براى مثال آثار" صله رحم" در زندگى انسانهاست كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از آن خبر داده، و فرموده: «صلة الرّحم تزيد فى العمر و تنفى الفقر» رسيدگى به خويشاوندان، عمر را زياد و فقر را می زدايد. و نيز فرموده: صلة الرّحم تزيد فى العمر، و صدقة السّرّ تطفئ غضب الرّبّ، و انّ قطيعة الرّحم و اليمين الكاذبة لتذران الدّيار بلاقع من اهلها و يثقلان الرّحم، و انّ تثقّل الرّحم انقطاع النّسل. رسيدگى به خويشاوند، عمر را طولانى و صدقه دادن پنهان، خشم پروردگار را خاموش می كند. راستى را كه قطع پيوند با خويشاوند و سوگند دروغ، سرزمينهاى آباد را برهوت و رحمهاى بارور را عقيم می سازد. و رحم عقيم مساوى با نابودى نسل است «1». اينكه فرموده: (تطفئ غضب الرّبّ) صدقه پنهانى، خشم خدا را خاموش می كند، مقصود اين است كه، اگر انسان با رفتار خود مستحق خشم و كيفر دنيائى خدا شده و بنابر آن باشد كه به جان و مال يا مربوطين او آسيبى برسد، صدقه پنهانى اين بلا را از او دور مىكند. بلاقع جمع بلقع، سرزمين خشك و بی آب و علف، كوير و برهوت است «2». و چون چنين است امير المؤمنين عليه السّلام فرموده: ... و صلة الرّحم فانّها مثراة فى المال و منسأة فى الأجل، و صدقة السّرّ فانّها تكفّر الخطيئة. ... و رسيدگى به خويشاوند كه، مال را افزون و مرگ را به تأخير اندازد، و صدقه پنهانى كه، گناه را می پوشاند «3». و نيز فرموده: ... و صلة الرّحم منماة للعدد ... و رسيدگى به خويشاوند فزونى افراد است «4». از اينها در می يابيم كه، خداوند به حكمت خود چنين خواسته تا فراوانى روزى و ازدياد نسل در" صله رحم" و تنگدستى و نابارورى در" قطع رحم" باشد. بدين سبب است كه گاهى دو نفر بازرگان كه نوع واحدى از جنس را به بازار عرضه می كنند، يكى زيان كرده و ديگرى سود می برد و منشأ زيانكارى اوّل و سودمندى دوم، قطع اوّل و پيوند ثانى با خويشاوندان است: پاداشى برابر با عمل هر يك از سوى خدا. (1)- سفينة البحار ماده" رحم". (2)- المعجم الوسيط مادّه بلقع. (3)- نهج البلاغة خطبه 108. (4)- نهج البلاغة حكمت 252. 🚩 با ارسل مطالب کانال به دیگران مبلغ معارف اسلامی باشیم〽️ 📒کانال علامه عسکری🔰 🆔 @Allameaskari
✅خاطره ای جالب از آیت الله جاودان شاگرد برجسته علامه عسکری: 🔶تقریبا ۲۳ سال پیش حاج آقا عسکری با شنیدن بعضی خبرهای ناراحت کننده در شهر مشهد مقدس به عارضه سکته مبتلا شده بودند و در اتاق ccu بیمارستان بستری بودند. با وجود آنکه اجازه ملاقات به کسی نمیدانند با اصرار و خواهش برای ملاقات یک دقیقه ای اجازه گرفتم و داخل اتاق رفتم . پس از سلام حال ایشان عوض شد و بغض در گلویشان جمع شد و من با خودم فکر میکردم که اصلا چرا آمدم که موجبات ناراحتی ایشان فراهم شود. پس از مدتی خودشان را کنترل کردند به من فرمودند: قول میدهی راه مرا ادامه بدهی ؟! و من نیز با وجود اینکه می دانستم برای ادامه راه یک انسان عاشق و بزرگ باید به اندازه او عاشق بود و درد داشت اما مجبور شدم بگویم: بله ، چشم. یک ماه پس از بهبودی حال ایشان برای ملاقات به بیمارستان آمدم. پس‌از سلام و احوال پرسی حاج آقا فرمود: آن روز که تو آمدی بدترین و سخت ترین روز عمر من بود، چون فکر می کردم دارم میروم و دست من خالی است و بعد یک دفعه چیزی یادم افتاد که من امیرالمؤمنین و اهل بیت پیامبر را دوست دارم و هر کس به کسی علاقه مند باشد روز قیامت با او محشور می شود. و آن روز تبدیل به شیرین ترین روز زندگی من شد. پ ن:واقعا چه دردی علامه عسکری داشت که میدید از دنیا می رود و دنبال کسی بود که راهش را ادامه دهد و از این بابت حالش منقلب می شود 🌐با نشر مطالب کانال شما هم مبلغ معارف دین باشید. ☑️کانال علامه عسکری🔰 🆔 @Allameaskari
💢امام زين العابدين فرمودند: « بيچاره فرزند آدم! هر روز سه مصيبت به او مى رسد و حتى از يكى از آنها پند نمى گيرد كه اگر پند مى گرفت، سختي ها و كار دنيا بر او آسان مى شد. 1️⃣ مصيبت اول: هر روز از عمر او كم مى شود، در صورتى كه اگر از مال او چيزى كم گردد، اندوهگين مى شود؛ درحالیکه مال جايگزين دارد، اما عمر از دست رفته جبران نمى شود. 2️⃣ مصيبت دوم: روزيش را به طور كامل دريافت مى كند، كه اگر از راه حلال باشد بايد حساب پس دهد و اگر از راه حرام باشد كيفر مى بيند. 3️⃣ مصيبت سوم از اينها بزرگتر است» پرسیدند: "آن چيست؟" فرمود: «هيچ روزى را به شب نمى رساند مگر اين كه يك منزل به آخرت نزديك شده است، اما نمى داند به سوى بهشت يا به سوى آتش؟ 📚الاختصاص، ص342 💠 @Allameaskari
📆 ۳ رمضان سال ۶۵ قمری؛ ﻫﻼﻛﺖ «» لعنه الله 🔺 نمونه‌ای از رفتار کریمانه اهل‌بیت علیهم السلام با دشمنان خودشان 🔹... مثلاً ، دشمن‌ترین خلق به خاندان است و چه به سر اهل‌بیت علیهم‌السلام آورد و چقدر خودش و خانواده‌اش اذیت کردند. اما وقتی لشکر لعنه الله ریختند برای قتل و غارت ، این دید که زن و بچه‌اش در خطر است؛ زن و بچه‌اش را آورد خدمت حضرت علیه‌السلام و گفت: من این‌ها را آورده‌ام که به دست تو بسپارم!. بعد از جریان که مدینه قرار شد قتل و غارت شود، این خدا و و امام علیهم‌السلام، خانواده‌اش را که در خطر بود به دست حضرت سپرد و حضرت هم آن‌ها را با خانواده‌ی خودش فرستاد به جایی که در نظر داشت برای محافظت!. این‌جور نمایش ، این‌جور نمایش گذشت، نمایش مافوق صفاتی که ما عقل‌مان نمی‌رسد!... ۸۲.۷.۲۰ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama @Allameaskari
⭕️زهد در زندگی علامه عسکری 🔷علامه از ابتدا تا انتهای عمرشان یک زندگی زاهدانه و بسیار ساده را داشتند. یکی از آقا زادگان ایشان( دکتر سید ضیاء عسکری) می گفتند: در عراق در حالی که برخی از وزرا و بزرگان برای مشاوره به خانه ما رفت و آمد میکردند، خوراک و پوشاک ما ساده بود، درعین حال علامه ذره ای اظهار نیاز نمیکردند. 🔹ایشان می گفتند من برای ورود به دانشگاه پولی نداشتم لذا یک سال کار کردم تا توانستم به دانشگاه بروم چون میدانستم پدرم(علامه) پولی ندارد. 🔸علامه رحمة الله علیه واقعا مصداق این حدیث بودن که المومن کثیر المعونة و قلیل المؤونة و المنافق کثیر المؤونة و قلیل المعونة یعنی مومن با دخل و خرج اندک بسیار کار میکند و ثمره دارد برخلاف منافق که خرجش زیاد است و ثمره اش کم. 📜نقل خاطره از استاد ادیبی ✅ کانال اعتقادی تاریخی علامه عسکری🔰 💠 @Allameaskari
‌‌◾️ به مناسبت وفات حضرت خديجه کبری سلام الله عليها ( ۱۰ رمضان ۱۰ ق) 💠 ... بعد از مراسم جشن عروسی حضرت سلام الله علیها، دو نفر از بانوان خاندان پیامبر به نام و که دو زن باشخصیت بودند و خیلی به حضرت زهرا علاقه داشتند، به خدمت حضرت آمدند و گفتند: یا رسول الله! اگر زنده بود با تشکیل مراسم جشن زهرا چشمش روشن می‌شد. اینطور نیست؟! 🔘 تا آنها نام آن بانوی فداکار را بردند اشک در چشمان حلقه زد و یاد آن مهربانی‌ها و آن و از خود گذشتگی‌های خدیجه افتاد. فرمود: کجا مانند زنی پیدا می‌شود؟! آن روز که همه مردم مرا تکذیب کردند، او مرا تصدیق نمود. تمام و زندگی خود را برای نشر آیین خداوند در اختیار من گذاشت. امروز هم اگر یک از این دانشمندان پیدا شود، یک خانم دکتر، یک خانم پروفسور پیدا شود، بگوید: من دارایی‌ام این است؛ مثلاً کاخ فلان جا در شمال مال من است، این دستگاه در تجریش مال من است، در فلان کارخانه سهم دارم. دارایی‌های من این‌هاست، همه‌ی این‌ها را به دفتر آقا می‌دهم که در راه آن‌چه که لازم می‌دانند، صرف کنند. برای خودم دو اتاق گذشته‌ام که در یکی بخوابم و در یکی دیگر هم مثلاً مهمانی کنم و این‌ها. خود این می‌شود خدیجه. خدیجه چنین کاری کرد. هر چه داشت داد. و زنها از این عمل خیلی ناراحت شدند. به طوری‌که وقتی باردار شد؛ فرستاد از این‌ها کمک خواست. گفتند: ما نمی‌آییم!. چقدر به تو گفتیم: به این شخص شوهر نکن!. نشنیدی!. حالا موقعش شده که ما نشان بدهیم که ما خیر تو را می‌خواستیم که می‌گفتیم این شوهر را قبول نکن! وقتی شوهرِ این شخصِ دست خالی شدی ما هم نمی‌آییم!. دل این بانو خیلی شکست در حالی که غریب و باردار بود و موقع وضع حملش فرا رسیده بود، و در فکر بود که چه کار بکند؟! نشست زانوی غم به بغل گرفت. یک‌وقت دید دو سه تا خانم آمدند در اتاق، تعجب کرد و تکانی خورد!. یکی‌شان گفت: خانم تکان نخور؛ نترس!. یکی از این‌ها زن است، یکی از این‌ها است، یکی از این‌ها خواهر بن عمران است، ما آمده‌ایم به کمک تو برای این پیش‌آمد زایمان!. این است که می‌کند را؛ "إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ" (: ۳۰)؛ کسانی‌که کنند - چه در ، چه در پیش‌آمدهای دیگر مشکل زندگی- و مرامِ و حق‌محوری را بر همه چیز مقدم بدارند؛ در همین دنیا چشم‌شان روشن می‌شود. "قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا"؛ می‌گویند: ما خدا داریم و این‌که خدا داریم می‌شود امید و جان و ، و روح‌شان و وجودشان را تسخیر می‌کند. دیگر جایی را نمی‌بینند، کسی را نمی‌بینند، به چیزی اهمیت نمی‌دهند، این‌ها مقاوم می‌شود. و از این جهت باید نتیجه گرفت و آن این است که در پی این بود که در خود جنس چنین بانویی پیدا شود و چنین فداکاری‌ای بکند. در هر استانی یکی دو تا پیدا شود کافی است. دیگر مردم و زنان دیگر خجالت نمی‌کشند که مثلاً دست‌شان خالی از زینت باشد. گوش‌شان خالی از زینت باشد. لباس‌شان، لباس پارسال باشد. هر سال لباس نو نداشته باشند. برای‌شان این ننگ نیست. وضع زندگی پایین می‌آید. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
💢آیا توسل فقط ذکر مصیبت است؟! یا دایره توسل وسیع تر از آنی نیست که فکر میکنیم؟! 💠خطبه 109 نهج البلاغه و من خطبة له ع إِنَّ افْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ، وَالْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلاَمِ، وَ كَلِمَةُ الْإِخْلاَصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ، وَ إِقَامُ الصَّلاَةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ، وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ، وَصَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ، وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَيَرْحَضَانِ الذَّنْبَ، وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَاءَةٌ فِي الْاجَلِ، وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ، وَ صَدَقَةُ الْعَلاَنِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ، وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ. افِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ احْسَنُ الذِّكْرِ، وَارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ اصْدَقُ الْوَعْدِ، وَاقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أفْضَلُ الْهَدْيِ، وَاسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أهْدَى السُّنَنِ وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ اءَحْسَنُ الْحَدِيثِ، وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ، وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ، وَ أحْسِنُوا تِلاَوَتَهُ فَإِنَّهُ أنْفَعُ الْقَصَصِ، فَاِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لاَ يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ، بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أعْظَمُ، وَالْحَسْرَةُ لَهُ ألْزَمُ، وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ ألْوَمُ. خطبه اى از آن حضرت (ع ) برترين چيزى كه توسّل جويندگان به خداى سبحان ، بدان توسّل مى جويند، ايمان به او و به پيامبر اوست و جهاد است در راه او، زيرا جهاد ركن اعلاى اسلام است . و كلمه توحيد است ، كه در فطرت و جبلت هر انسانى است . و برپاى داشتن نماز است ، كه نشان ملت اسلام است و دادن زكات است ، كه فريضه اى است واجب و روزه ماه رمضان است ، كه نگهدارنده آدمى است از عذاب خداى و حج خانه خداست و به جاى آوردن عمره آن است ، كه فقر را مى زدايند و گناه را مى شويند و صله رحم است ، كه موجب افزايش مال است و واپس افكننده اجل است و صدقه نهان است ، كه خطاها را مى پوشاند و صدقه آشكار است ، كه مرگ ناگهانى را باز دارد و انجام دادن كارهاى نيك است ، كه آدمى را از لغزيدن در خواريها نگه مى دارد. خدا را ياد كنيد و بدان شتابيد، كه بهترين يادهاست و به رغبت بخواهيد آنچه را كه پرهيزگاران را وعده داده ، كه وعده اش راست ترين وعده هاست . و از رهنمودهاى پيامبرتان پيروى كنيد، كه نيكوترين رهنمودهاست و به سنّت او رفتار نماييد، كه راهنماينده ترى سنّتهاست و قرآن را بياموزيد، كه بهترين سخن است و آن را نيك بفهميد، كه بهار دلهاست و به پرتو آن شفا جوييد، كه شفاى سينه هاست و نيكو تلاوتش كنيد كه نافعترين گفتارهاست . عالمى كه نه به علم خود عمل كند، جاهل سرگشته اى بيش نيست ، كه از خواب جهل ديده فرا نمى كند. بلكه حجّت بر او قويتر است و شايسته تر است كه حسرت خورد زيرا در نزد خدا سرزنش او افزونتر است . @Allameaskari
📛 آیا گریه بر میت شرک است و اشکالی دارد ؟! خط بطلانی بر تفکر وهابیت و سلفی ها در آثار علامه عسکری سیره پیامبر در گریه بر میت چگونه بود؟ اختلاف در «گريه بر ميّت» و منشأ آن گريه بر ميّت، به ويژه شهيد، بخشى از سنت رسول خدا (ص) است. بخارى در صحيح خود روايت كند كه: «پيامبر (ص) خبر شهادت «زيد و جعفر و ابنرواحه» را، پيش از رسيدن خبر آنان، براى مردم بدينگونه توصيف كرد كه: «زيد پرچم را گرفت و شهيد شد. سپس جعفر آن را گرفت و شهيد شد.- و در همان حال دو چشمش اشكبار بود- ...» «1» و در استيعاب و اسدالغابه و اصابه، در شرح حال «جعفر» و نيز، در تاريخ طبرى و غير آن در شرح «غزوه موته» روايتى است كه فشرده آن چنين است: «هنگامى كه جعفر و يارانش شهيد شدند، رسول خدا (ص) وارد خانه او شد و فرزندانش را فراخواند و آنها را (در آغوش كشيد و) بوئيد و گريست. اسماء زوجه جعفر گفت: «پدر و مادرم فداى شما باد، چرا مىگرييد؟ آيا از جعفر و يارانش خبرى به شما رسيده؟» فرمود: «آرى، امروز شهيد شدند.» اسماء گويد: «من برخاستم و در حالى كه صيحه مىزدم و زنان را گرد مىآوردم، نزد فاطمهرفتم و ديدم او نيز مىگريد و مىگويد: «واى عمويم!» و رسول خدا (ص) كه چنين ديد فرمود: «همانا گريه كنندگان بايد كه بر مثل «جعفر» بگريند.». گريه پيامبر (ص) بر پسرش ابراهيم در صحيح بخارى و ديگر كتب از «أنس» گويد: «با رسول خدا (ص) وارد شديم ... و ديديم ابراهيم در حال جان دادن است. چشمان پيامبر اشك ريزان شد و عبدالرحمنبن عوف گفت: «يا رسول اللّه! شما هم؟» فرمود: «پسر عوف! اين رحمت است.» سپس بر آن افزود و فرمود: «آرى، ديده ما گريان و جانمان اندوهبار است، ولى هرگز سخنى جز آنچه كه پروردگارمان را خشنود كند، بر زبان نياوريم. اى ابراهيم! ما در فراق تو اندوهگينيم.» و در سنن ابنماجه گويد: «در كنار او قرار گرفت و گريست.» پيامبر (ص) بر مزار مادر مىگريد و مىگرياند در صحيح مسلم و مسند احمد و ديگر كتب روايت كنند كه: «رسول خدا (ص) قبر مادرش را زيارت نمود و گريست و همراهان خود را نيز به گريه انداخت.». «2» ✅ کانال اعتقادی تاریخی علامه عسکری @Allameaskari