eitaa logo
علامه ذوالفنون (حضرت علامه حسن حسن زاده آملی رفع الله درجاته)
5.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
988 ویدیو
35 فایل
الهی! همه گویند خدا کو؟! حسن گوید جز خدا کو؟!... 🔰متن دروس و شرح دستور‌العمل‌های اخلاقی و عرفانیِ سیر و سلوک در کلام علامه ذوالفنون ✨ 🔰قرار عاشقی ۸ صبح و ۸ شب به نیت امام هشتم 🕗 🔰نشر آثار علامه ذوالفنون حضرت علامه حسن حسن زاده آملی🌟
مشاهده در ایتا
دانلود
☫﷽☫ همه از دست شد و او شده است أنا و انتَ و هُو، هُو شده است نه که دور و نه که نزدیک بود نه که روشن نه که تاریک بود مَثَل ماهی و آب است غلط که بود برتر از اینگونه نمط حاش لله که چو مَن او گردد أنای پیزُریَم هُو گردد لیک چون عشق به جوش آمده است دل عاشق به خروش آمده است عشقِ معشوق شود مالامال محوِ معشوق شود در آن‌حال باز زان نکته که در دل باشد چه توان گفت که مشکل باشد درس عشق است و الفبائی نیست لایق او دل هر جائی نیست بحر مسجور یکی موج وی است بیت معمور پر از فوج وی است دفترِ عشق دل پاک بود سرّ او در سَر بی باک بود کار عشق است و هوسرانی نیست ای برادر به سخندانی نیست دیده از غیر خدا دوختن است درس سر باختن آموختن است آنچه من دانم و من می‌خوانم عشق می‌داند و من می‌دانم دهن عشق چه شیرین سخن است سخنش نقل و نبات دهن است طُرّه‌ی عشق شِکَن در شِکَن است حَسَن اندر حَسَن اندر حَسَن است 📚دیوان اشعار، ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ بوسه ی شیطان بر پیشانی انسان ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
1️⃣ آمل؛ دوشنبه 3 مهرماه 1402 بعد از نماز مغرب و عشاء حرم مطهّر امام زاده ابراهیم (علیه‌السلام) 2️⃣ ساری؛ چهارشنبه 5 مهرماه 1402 کیلومتر 17 جاده فرح‌آباد (جاده دریا). مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلَّم). دانشگاه علوم پزشکی مازندران 3️⃣ ایرای لاریجان؛ جمعه 7 مهرماه 1402 ساعت 10 صبح بیت الرحمه (مزار حضرت علامه) 4️⃣ شهر مقدس قم؛ چهارشنبه 19 مهرماه 1402 ساعت 10 صبح مکان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد https://eitaa.com/nooretowhid_1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ آماده سازی قبر مطهر حضرت علامه‌ حسن‌زاده آملی در روستای ایرا کنار مزار همسر مکرمه ایشان یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
☫﷽☫ خوشا اهل ولا که صاحب مقام صبر و رضایند و به زبان حال مترنم، که: من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم آنچه را جانان پسندد این گروه، آمنین اند ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
☫﷽☫ تجريد و تصفيه نفس بزرگانى كه سيرهاى كرده اند و در تجريد و تصفيه نفس واديها پيموده اندفرموده اند كه روح انسانى ، چون هم خود را واحد گرداند و با اطمينان خاطر و عدم اضطراب با هر اسمى از اسماى شريف عين حيات و صرف كمال و فعل مطلق انس بگيرد و حشر پيدا كند، سلطان آن اسم در او تجلى كند و اثر آن اسم در وى ظاهر گردد و به اقتضاى آن اسم عمل كند و اين زمينى رنگ آسمانى گيرد و اين جهانى به خوى آن جهان درآيد و در عالم طبيعت كار آن جهانى نمايد و دست تصرف به كائنات دراز كند و در كشف و كرامات به روى خود باز كند و كم كم به جايى رسد كه هرگاه اراده كند از اين نشاءه اعراض كند و بدان نشاءه پرواز كند... تجربه ضرر ندارد 📚 درس نود و نهم معرفت نفس ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
1_3778435554.mp3
876.1K
☫﷽☫ خودتان را درست بسازید برای ابدتان ما بايد دلسوز به حال شما باشيم ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
☫﷽☫ تاثیر شگرفت قران بر پیشرفت علمی جهان غرب اكنون به چند سطري از گفتار استاد عزيزم حضرت علامه شعراني(ره) تحت عنوان «تأثير قرآن در پيدايش تمدن عظيم اسلامي» تمسّك و تبرّك مي‌جويم:آنكه تاريخ خوانده است و بر احوال اُمَم گذشته آگاه گرديده، داند كه تا زمان پيدايش يونان هيچ قومي بدان پايه از علم نرسيدند و آن تمدن نيافتند و آنها كه پيش از يونان بودند، همه در علم و تمدن پست‌تر از آنان بودند، و اندكي پس از اسكندر علما و حكما در يونان بسيار شدند چون سقراط و افلاطون و اسكندر كه عالم را گرفت علم و زبان يوناني را در جهان منتشر كرد و مردم را از آن بهره‌مند ساخت، تا هزار سال زبان يوناني زبان علمي جهان بود و دانشمندان بدان زبان علم مي‌آموختند و كتاب مي‌نوشتند هر چند خود يوناني نبودند، حتي پيروان حضرت مسيح(ع) تاريخ آن حضرت را كه انجيل نام دارد به زبان يوناني نوشتند، و لفظ انجيل هم كلمه يوناني است به معني م‍‍ژده، با آن كه هم خود آنها و هم حضرت عيسي(ع) زبانشان عبري بود. هزار سال پس از اسكندر حضرت خاتم انبياء محمدبن‌عبدالله(ص) ظهور كرد و قرآن را به عربي آورد و اوضاع جهان دگرگون شد، زبان عربي جاي زبان يوناني را گرفت و از آن در گذشت و مسلمانان، علوم يوناني را گرفتند و چندين برابر بر آن افزودند و اين مقام كه زبان عربي در جهان يافت و علومي كه به اين زبان نوشته شد هيچ زباني قبل از آن اين مقام نيافت. در تواريخ آمده است كه كتابخانه اسكندريه در مصر بزرگترين كتابخانه دنياي قديم بود، محتوي بر علوم يوناني و بيست و پنج هزار جلد كتاب داشت، اما به عهد اسلام كتابخانه مسلمانان بر يك ميليون شامل بود. جرجي زيدان در تاريخ تمدن اسلام و تاريخ آداب‌اللغه گويد: دو خليفه فاطمي مصر، عزيز بالله (365-386)، و حاكم بامرالله (386-411) در مصر كتابخانه‌ها انشاء كردند مشتمل بر نزديك يك ميليون كتاب، يعني چهل برابر كتابخانه يونانيان در اسكندريه. كتابخانه‌هاي بزرگ در مصر و عراق و آندلس و غير آن بسيار بود، هر يك مشتمل بر صدها هزار جلد و ابواب آن براي طالبان علم و مطالعه كنندگان باز بود. پس آثار دانش عربي چهل برابر بيش از يونان بود. در علم ادب و اخلاق و موعظه و فقه و سياست مدن و جغرافيا، يونانيان كتاب داشتند اما با كُتب عربي قابل مقايسه نيست، نه از جهت كثرت و نه تحقيق ... در رياضي خصوصاً حساب و جبر و مقابله و هيئت و نجوم مسلمانان بر يونيان تفوّق عظيم داشتند ... و اينها همه از بركت قرآن است و ما اين سخن را به گزاف نگوييم كه تجربه و تاريخ بر آن گواه است. و چون در قرآن براي نماز امر به تحصيل وقت و قبله شده بود، مسلمانان ناچار گشتند براي تعيين سمت قبله بلد و اوقات نماز، هيئت و نجوم بياموزند و هيئت و نجوم، آنان را به ساير شعب رياضي محتاج ساخت و قوانين ميراث و فرايض چون در اسلام حساب پيچيده دارد، آنان را به آموختن علم حساب واداشت و براي زكات و خراج به مساحت اراضي و علم حساب پرداختند و جهاد و حج راه جهانگردي و سياحت به روي آنها بگشود و اطلاع بر احوال اُمَم مختلفه و كشورهاي جهان يافتند و كتب جغرافيا و امثال آن را نوشتند. و چون در قرآن از تقليد آباء و اجداد نهي كرده است و دعوت به دين حق و تحقيق ادله را واجب فرموده و مخالفين اسلام و منكرين اديان پيوسته در احتجاج با مسلمانان بودند، مسلمانان هم مجبور شدند با آنان از راه استدلال مباحثه كنند و از اين رو بر اقوال حكماي يونان و غير آنان آگاه گشتند و طريقه استدلال و منطق آموختند و هكذا چون دقت كني و نيك بنگري، همه علوم را به بركت قرآن آموختند ... و پس از اين ثابت مي‌كنيم كه تمدن و علوم فرنگي، دنباله همان علوم اسلامي است و از مسيحيت ناشي نشده است 📚:رساله علم و دین ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ خویش را بهر ابد نیک بسازید ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ زنگ مدرسه ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444
☫﷽☫ و اگر نفس متعلق به این و آن باشد به همه چیز علاقه داشته باشد ، هر چیزی توجه او را جلب بکند ، می دانید که تعلق تفرقه می آورد و تفرق پریشانی است و پریشانی اضطراب است ، نفس انسانی می شود مضطربه و این نفس به جایی نمی رسد ، خصوصا در امور علمی. نفس مضطربه در نماز هم تجمع ندارد. در یک نماز هزار جا سر می زند، ولی همین که مطمئنه شد به همه جا می رسد. فاصله ندارد ، مطمئنه شدن همان و مخاطب به خطاب " یا ایّتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربّك راضیة مرضیة " همان. واینکه می بینی مخاطب نمی شود ، این است که قلابها او را فرا گرفته و به این سوی می کشاند: تن زده اندر زمین چنگالها جان گشاید سوی بالا بالها و این قلابها نمی گذارد که نفس مطمئن شود و توحید و تجمع داشته باشد ، تا به خود بیاید و بگوید من کیستم. هنوز به ورطه ی من کیستم نیافتاده ایم ، لذا مشکل داریم.. 📚صد و ده اشاره /اشاره ی چهل و دوم ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته عارف کامل _سالک _توحی‍ــــدی _حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته https://eitaa.com/nooretowhid_1444