eitaa logo
علامه ذوالفنون (حضرت علامه حسن حسن زاده آملی رفع الله درجاته)
5.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
972 ویدیو
35 فایل
الهی! همه گویند خدا کو؟! حسن گوید جز خدا کو؟!... 🔰متن دروس و شرح دستور‌العمل‌های اخلاقی و عرفانیِ سیر و سلوک در کلام علامه ذوالفنون ✨ 🔰قرار عاشقی ۸ صبح و ۸ شب به نیت امام هشتم 🕗 🔰نشر آثار علامه ذوالفنون حضرت علامه حسن حسن زاده آملی🌟
مشاهده در ایتا
دانلود
آفریدگارا؛ مرا به سجده های طولانی مدد فرما و شب زنده داریم ده، که نوای سحر دلسوختگان از نغمه های مرغان بهشتی گیراتر است... نامه ها و برنامه ها ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبارتی که علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته نیکو می‌دانستند به عنوان شهادت به عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها، بعد از شهادت به ولایت امیرالمومنین علیه السلام در اذان و اقامه قرائت شود. (از باب تبرّک و تیمّن، نه از باب جزء اذان بودن) ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
☫﷽☫ هو ‍ شکار کردن معارف و حقايق بدون تصفيه و تزکیه و تجليه و تخلیه و تحلیه ممکن نمی‏ شود. نيک بخت آنکه کتاب وجود خود را مواظب باشد و کلمات هرزه در اين دفتر الهي ننويسد و اين صنعت و كارخانه الہي را حفظ بنمايد تا درست حروف ‏چيني شود و نقش بگيرد و درست معارف را کسب کند. شرح اسفار اربعه/جلد سوم-صفحه 728 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی رفع الله درجاته 💠 وحدتِ حقیقیه‌‌ی(حق سبحانه و تعالی) فوقِ وحدتِ اَحدی و واحِدی است. چه (اینکه) مراد از آن، (یعنی مراد از وحدت حقیقیّه) وحدتِ اِطلاقیِ اِحاطیِ صمدی است. ♻️ و اِطلاقِ این وحدت بر ذات، به عنوانِ تَنزیه و تَفخیم است. چه این‌‌که هیچگونه نسبت و اِضافَت به چیزی در آن راه ندارد. 💠 و تَعیُّنِ مذکور را از این جهت، حقیقتِ محمّدیّه(ص) گویند، که انسانِ ختمی، صعودِ او، عروجاً به حَسَب اِرتقاء و اعتلاءِ وجودیِ خود، به اِذن الله تعالی از همه‌‌ی تَعَیُّنات، برتر رود و فانی در این وحدتِ حقّه‌‌ی حقیقیّه گردد. و دیگر تَعیّنات، شئوناتِ او گردند. ♻️ مثلاً حضرت ختمی (ص) فرمود: أَوَّلُ مَا خَلَقَ اَللهَ الْعَقْلُ وَ اَنَاالْعَقْل 💠 در این بیان شریف که فرمود اَناالعَقل، مقصود این نیست که حدّ وجودیِ او، تا عقل است. بلکه اِخبار از یک شأنِ صعودیِ خود بعد از حدوث‌‌اش می‌‌فرماید. ♻️ نمی‌‌بینی که در عروج‌‌اش و معراج‌‌اش به جایی رسید که جبرئیل بدو عرض کرد: لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً لَاحْتَرَقْتُ ؟! 💠 گفت بیرون زین حدّ، ای خوش فَرِ من! گر زَنَم پَری، بسوزد پَرِ من!! 📘 منبع: هزار و یک نکته، ۱۶۴ صفحه ۱۱۹ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• «إِلَهِی کَفَى لِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَى بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّا». استاد حسن‌زاده آملی اهل دنیا نبود. هر گاه سخن دنیا و چرب و شیرین آن به میان می‌آمد، از «دنیا» تبری می‌جست. وابسته نبود؛ نه به پست و مقام و نه به جاه و موقعیت. انسانی بود که بندگی خدا را برای خود، بهترین عنوان می‌دانست. همان فرمایش امام امیرالمؤمنین (ع) که به درگاه الهی عرضه می‌دارد: «کفی بی فخراً ان تکون لی ربا و کفی بی عزاً ان اکون لک عبدا» بارالها! در عزت من همین بس که من بنده تو هستم و در فخر و مباهات و افتخار من همین بس که تو «رب» من هستی. «انت کما احب فجعلنی کما تحب» تو همان‌گونه هستی که من دوست دارم. تو هم من را همان‌گونه قرار بده که تو دوست می‌داری. حضرت استاد اینگونه بود. بندگی خدا را برای خودش بالاترین عزت می‌دانست و مربوب بودن به ربوبیت حضرت حق را برای خودش بالاترین فخر و افتخار به حساب می‌آورد و چیزی از خدا، جزء خود خدا نمی‌خواست. می‌فرمود اگر بهشت شیرین است، بهشت‌آفرین شیرین‌تر است. می‌فرمود «حلوا» به کسی ده که محبت نچشیده است. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
از افلاطون در سیر حکمت در اروپای فروغی نقل شد: همچنانکه عشق مجازی سبب خروج جسم از عقیمی و مولد فرزند و مایه بقای نوع است عشق حقیقی هم روح و عقل را از عقیمی رهایی داده مایه ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاودانی یعنی نیل بمعرفت جمال حقیقت و خیر مطلق و زندگانی روحانی است. هزار و یک نکته_نکته315_ص168 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
☫﷽☫ دلتنگتی و فراق 🖤🖤 ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
🖤 این چه دریای شگرفی است که از لجّۀ وی دُرِ یکدانۀ آدم به کنار آمده است... شرح عکس: عارف کامل حضرت علامه حسن زاده آملی (رفع الله درجاته) در حال قدم زدن در آرامگاه امامزاده ابراهیم علیه السلام آمل ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
🖤 از حسن داری خبر، ای کردگار!؟ کاو مُحبّ احمد (ص) است و هشت‌و‌چار نی به تقلید است، بل دارد یقین رستگاری نیست اندر غیر این در ازل شد با علی(ع) پیوند او گر جدا سازند بند از بند او شرح عکس: 🖤 این چه دریای شگرفی است که از لجّۀ وی دُرِ یکدانۀ آدم به کنار آمده است... شرح عکس: تشرف عارف کامل حضرت علامه حسن زاده آملی (رفع الله درجاته) به بارگاه نورانی امامزاده ابراهیم علیه السلام آمل ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
إلهی شکرت که هر کتابی را می خوانم، کتاب وجود خودم را می خوانم. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
🔹خداى سبحان در انسان چند جاسوس هوشيار و بيدار گماشته است تا اين صنع بوالعجب براى ابد به صورت انسان سعادتمند، شايسته و بايسته استوار و پايدار بوده باشد: ❝ يكى چشم است؛ يعنى قوّه باصره است كه تميز راه از چاه و غذا از غير غذا مى‌دهد، و ديگر قوّه لامسه است كه در تمام بدن سريان دارد، مثلا اگر انسان دست به غذايى دراز كرده است كه خارج از متعارف سرد يا گرم است، قوه لامسه اجازه اخذ آن نمى‌دهد، و اگر اجازه داد و انسان غذا را گرفت و بخواهد به دهان بگذارد، ❝ جاسوس ديگرى به نام شامّه در كنار دهان دربانى مى‌كند، اگر آن غذا بوى بد دارد و متعفّن است، اجازه نهادن آن به دهان نمى‌دهد كه دهان است نه مزبله. و انسان بايد واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد، و اگر شامه اجازه داد و غذا را به دهان نهاده است ❝جاسوس ديگر به نام ذائقه در دهان تعبيه شده است كه اگر آن غذا مزه بد دارد، اجازه جويدن و خوردنش را نمى‌دهد كه غذاى مهلك است. ➖تا در اين حدّ حيوانات نيز با انسان شريك‌اند. 🔻 بعد از اين انسان از حيوان جدا مى‌شود؛ ▪️مثلاً غذايى معتدل و خوشبو و شيرين و لذيذ است؛ همۀ قوى از باصره و لامسه و شامّه و ذائقه اجازه داده‌اند؛ ❝ ولى انسان را قوّه‌اى فراتر از آنها به نام عاقله است و اجازه خوردن آن غذا را نمى‌دهد، مى‌گويد اين مال حرام است، اين غذايى است كه از گناه و ناشايست تهيه شده است، اين لقمه نان مشتبه است. ✔️عزيزم! كشيك نفس بكش تا انسانى الهى شوى، و در عداد مقرّبين درآيى و وارداتى آن سويى عايدت شود. 📚منبع:هزار و یک کلمه، ج۶، ص۳۷۹و۳۸۰ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته7 @noortowhid
حاجی و ناجی الهی! خانه کجا وخداوند خانه کجا طائف آن کجا وعارف آن کجا آن سفر جسمانی است واین سفر روحانی آن برای دولتمند است واین برای درویش آن اهل وعیال را وداع کند واین ما سِوی را آن ترک مال کند واین ترک جان سفر آن در ماه مخصوص است واین را همه ماه آن را یکبار است واین را همه عمر آن سفر آفاق کند واین سیر انفس راه آنرا پایان است واین را نهایت نَبْوَد آن می رود که برگردد واین می رود که از او نام ونشانی نباشد آن فرش پیماید واین عرش آن مُحرم می شود واین مَحرم آن لباس احرام می پوشد واین از خود عاری می شود آن لبیک می گوید واین لبیک می شنود آن تا به مسجد الحرام رسد واین از مسجد الاقصی بگذرد آن استلام حجر کند واین انشقاق قمر آن را کوه صفا است واین را روح صفا سعی آن چند مرّه بین صفا ومروه است وسعی این یک مرّه در کشور هستی آن هروله می کند واین پرواز آن مُقام ابراهیم طلب می کند و این مَقام ابراهیم آن آب زمزم نوشد واین آب حیات آن عرفات بیند واین عرصات آن را یکروز وقوف است واین راهمه روز آن یک شب مشعر دارد واین همه شب آن را یک شب جمع است  واین را همه شب. آن از عرفات به مشعر کوچ کند واین از دنیا به محشر آن درک منی آرزو کند واین ترک تمنّا را آن بهیمه قربانی کند واین خویشتن را آن رمی جمرات کند واین رجم دیو پلید شیطان مَرید آن حلق رأس کند‍ و این ترک سر آن را لا فسوق ولا جدال فی الحج است واین را فی العمر آن بهشت طلبد واین بهشت آفرین لا جرم آن حاجی شود واین ناجی! خُنک آنکه حاجی ناجی است. « اقتباس از کتاب نامه‌ها برنامه‌ها » « علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی » ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی رفع الله درجاته اکثر مردم لذّت عقلی را نمی‌‌فهمند بلکه لذت خیالی را نمی‌فهمند: فَضلاً عَنِ اللذّة العَقلیّه در روایات آمده است که قالَ تعالی: اَعْدَدْتُ لِعِبادی الصّالِحین ما لا عین رَأتْ وَلا اُذُن سَمِعَتْ وَلا خَطَرَ عَلی قَلْبِ بَشَر (حدیث قدسی) بشر فرموده است نه انسان و آدم! زیرا کلمه‌‌ی بشر، ناظر به ظاهر است. و بشره‌‌ی هر چیز، صورت ظاهر اوست. و "انسان"، در اصطلاحِ اهلُ الله، "کامل" را گویند. اکثری مردم، بشرند نه انسان و آدم؛ بشر همین ظاهر است که هست. دی شیخ گرد شهر همی گشت با چراغ، کز دیو و دَد مَلولَم و انسانم آرزوست. منبع: هزار و یک نکته، ۱۶۵ صفحه ۱۲۰ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ انسان استاد می خواهد ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
17.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☫﷽☫ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رفع الله درجاته حاج زین‌‌العابدین شیروانی در بستان السّیاحه گوید: در مُلک هندوستان در میان برهمنان و جوکیان، مُرتاضان و ریاضت‌‌کشان می‌‌باشند که به حسَبِ حَبس نَفْس، و قِلَّتِ اَکْل، چند هزار سال عمر کرده و می‌‌کنند. فقیر گوید: اِنکارِ وجودِ آن حضرت، یعنی امام زمان علیه السّلام در حقیقت اِنکارِ قدرت باری تعالی‌‌ است. منّت خدای را که فقیر را همچنان آفتابِ روشن، که کمیاگر از اجزای متفرّقه، اِکسیری ساخته و بر نقره طرح می‌‌کند، و آن نقره را طلای اَحمر می‌‌سازد؛ حال آن‌که نقره در اندک زمان پوسیده و نابود می‌‌شود. و طلا برعکسِ آن، چند هزار سال بر یک مِنوال است و نابود نمی‌‌شود. پس، اگر ولی خدا، مانند آن کیمیاگر، از اِکسیرِ اِلتفاتِ خویش، بدنِ خود را هم‌‌رنگِ روح گردانَد و باقی و دائم سازد؛ بعید نخواهد بود. آنان که منکر وجودِ آن حضرت‌‌اند و لفظِ مهدی و صاحب الزّمان را تأویل می‌‌کنند از کوردلیِ ایشان است. واِلّا به اندک شعوری چه جای انکار است؟ وَاَللهُ یَهدی مَنْ یَشاءُ اِلَی صِراطِِ مُستَقیم 📘 منبع: هزار و یک نکته، ۱۸۴ صفحه ۱۲۴ ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
حضرت علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته مراقبه پيامبر اکرم (ص) به يکى از اصحابش فرمود: خدا را آن گونه عبادت کن که، گويى او رامى بينى و اگر تو او را نمى بينى، او تو را مى بيند. اين اشاره به مراقبت است؛ چه مراقبت عبارت است از اين که، بنده بداند خدا در تمام حالات، براومطلع است. ملاحظه انسان بر اين حال، مراقبت است و اعظم مصالح عبد، اين است که بداند ، خداوند بر او رقيب و به او نزديک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را مى بيند و اقوالش رامى شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و او در قبضه قدرت خداوند منقلب مى شود و ناصيه و قلبش به دست اوست و نمى تواند خود را از خدا پوشيده نگه دارد و از سلطه او خارج شود. 📚 پندهای حکیمانه ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
38.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«جهاد زن» چیست؟ «جهاد المرأة حُسنُ التّبعُل» و توضیح آن به بیان شیوای علامه حسن زاده آملی رفع الله درجاته «جهاد زن» درست شوهرداریِ او، درست خانه‌داریِ او و درست فرزند‌داریِ اوست.... ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
انبیاء برای همین دو کلمه آمدند: «پاک باشید و تحصیل علوم و معارف کنید». ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid
مقصد بی نهایت انسان علاّمه حسن زاده آملی رفع الله درجاته به مجاز این سخن نمی گویم به حقیقت نگفته ای الله باید کشیک نفس را خوب کشید و این فرمایش امام به حقّ ناطق کشّاف حقائق امام جعفر صادق علیه السّلام را حلقه ی گوش قرار داد که : القَلبُ حَرَمُ الله فَلاَ تُسکِن فِی حَرَمِ الله غَیرَالله، حداقل یک اربعین مواظب باشیم (گر کام تو برنیامد آنگه گله کن ) . ما انسان ازلی نیستیم ، ولی انسان ابدی هستیم ، دیگر « تا » و « إلی » ندارد. هستیم که هستیم؛ تا بی نهایت و بدانید که علم و عمل انسان ساز است و ما به سوی عمل مان می رویم در عین حالی که « انّا لله و انّا الیه راجعون ». از امام صادق علیه السّلام سؤال شد که ما کجا می رویم؟ فرمود : به سوی عمل خودمان. در این علوم اصل و میزان، منطق وحی است. امام فرمود: «حیوانات را می بینید، این حیوانات مثال اخلاق انسان هستند» . چه فرمایش بزرگی است فرمود : اینها مثال اخلاق انسان اند . وقتی پرده برداشته شود معلوم می شود انسان چیست. « واذا الوحوش حشرت » یکی از معانی انسان است که بعضی جزء وحوش اند. اگر هم به ظاهر آیه اخذ کنیم و بگوییم حیوانات هم محشور می شوند، این گونه انسان ها جزء حیوانات هستند. انسان به آن خو گرفتار شده و با همان خو و صورت محشور می شوند. بین علم و عمل و جزاء عجیب وفق و وفاق است «جزاءً وفاقاً» . «وفاق» مصدر باب مفاعله است. وافق، یوافق، موافقه و وفاقا؛ وفاق طرفینی است. بین علم و عمل و جزاء مناسبت و وفاق است. هرکسی مهمان سفره ی خودش هست. هرکسی زرع و زارع و مزرعه ی خودش است. ببینیم در مزرعه ی جان خود چه تخم هایی کاشته ایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا دگرگون نشوی به جای نمی رسی. ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته @noortowhid