♦️رژیم شاه هر انقلابی رو که دستگیر میکرد طرف کلی کتاب و بیانیه و نوار سخنرانی علما داشت،
اونوقت الان یکی از لیدرهای اغتشاشات رو دستگیر کردن، یارو تو گوشیش ۵۰۰تا فیلم مستهجن داشته!!😂😂
🔺خدایا مارو از دست اینا نجات بده🤣
#نبرد_ما #ایران
⭕ @nabardema 🔸@jehadei
*تقدیر رهبر معظم انقلاب از یادداشت اخیر کیهان*
یادداشت اخیر روزنامه کیهان در خصوص تقابل جریان غربگرا با انقلاب اسلامی مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
*ستون یادداشت ۱۲ اسفندماه روزنامه کیهان، تحلیلی از دکتر محمدهادی صحرایی با عنوان "کدخدا و دلیل نگرانی غربزدهها" منتشر کرد که نگاهی تحلیلی تمدنی به تقابل میان جریان غربگرا و انقلاب اسلامی داشت.*
ظاهرا رهبر معظم انقلاب پس از تورق روزنامه و مطالعه یادداشت مذکور با تقدیر از نگارش این متن، از تحلیل نویسنده یادداشت تقدیر کردند. دفتر رهبر انقلاب در تماس با مدیران روزنامه کیهان نظر معظمله در این خصوص را به اطلاع رساند.
*متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:*
... آنها دلهایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمیکنند، و چشمانی دارند که با آنها نمیبینند، و گوشهایی دارند که با آنها نمیشنوند ... آنها همان غافلماندگانند. (بخشی از آیه ۱۷۹سوره اعراف)
گرچه دنیا عرصه تاختوتاز فضای مجازی شده ولی در جهان واقعیگویی تمام تاریخ، با دور تند و متراکم برایمان تکرار میشود و درس و عبرت را با هم به اهلش میدهد. انگار در حال گذار از داستانهای مکتوب به داستانها ملحوظیم و از دنیای نوشتار به دنیای دیداری رسیدهایم و بهجای سفارش به خواندن تاریخ و شنیدن داستانهای عبرتآموز باید به دیدن پیرامون توصیه کنیم. ببینید و عبرت بگیرید. ببینید و درس بیاموزید. اکنون دنیا آموزشگاه عملی بزرگی است که میتوان هر مورد و مطلب مورد نظر خود را در عرصه و عیان یا گوشه و کنار آن دید و به مطالعه نشست و آغاز و انجام هر تصمیم و اقدامی را کوتاهتر از آنچه که داستانهای تاریخ میگویند، دید. مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ.
شرط آنچه در گزیده قبلی گفته شد داشتن چشم و گوش بینا و شنوا و مهمتر از اینها عقل سلیم و نفس متینی است که بتواند بر جنود جهل و تعصب پیروز شود و بیعِناد و کِناد و لِجاج، قضاوت کند وگرنه کافران و مشرکان و بتپرستان هم چشم و گوش داشته و دارند و هم عقل و هوش ولی توانایی استفاده صحیح از آن را نداشته و ندارند . با گِل و چوب و سنگ و با دستان خود بت میساختند و خود را بنده آن میکردند و آن را میپرستیدند. ناتوانایی را لمس میکردند ولی باور نمیکردند. گویند مردی از بنیامیه در بستر مرگ میگریست. ابوجهل که به عیادتش رفته بود گفت که اینگریه برای چیست؟ اگر از مرگ میترسی از آنگریزی نیست. او گفتگریهام از این است که میترسم پس از مرگم مردم «عزّی»۱ را نپرستند.۲
مغضوبین و ضالّینی که در قرآن نکوهیده شدهاند نیز از این منظر از گروه اول خیلی فاصله ندارند. کتاب خدا را تحریف کرده و مقدسش مینامند. گرفتار دور و تسلسل و تذبذبند و جواب عاقلانه از ما میخواهند! خودشان تجسم ستم و ستیهندگیاند و اسلام را به خشونت متهم میکنند . نژادپرستتر از آنها فقط شیطان است و از ما آزاداندیشی میطلبند. افراطی را از نام آنها گرفتهاند و اینها به دیگران نسبت میدهند. در طول تاریخ، بدترین و بیرحمانهترین جنایات و نسلکشیها متعلق به آنهاست و از مسلمانان بد میگویند. هنوز یکی از پربینندهترین و بهترین فیلمها «غرب وحشی» است و به اعراب جاهلی میخندند.
توحش را باید در فیلم«دار و دستههای نیویورکی» دید و این کذابان، به عراق و افغانستان نسبت میدهند. به گواه ویل دورانت مصادف با دوران ابنسینا و ابوریحان ما، در بازارهای جزیره بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، گوشت انسان را کنار گوشت گاو و گوسفند و خوک، در بازارها به قناره میزدند.۳
اینها که گفته شد بهخاطر شناساندن فرهنگ غرب نیست، بهخاطر اثبات جهالت و حقارت غربپرستانی است که خود را در همه حال، گربه لوس و ملوس کدخدا و ملکه میدانند. شناساندن غرب نیاز به ذکاوت زیادی ندارد؛ مرور اجمالی جنگها گویای روحیه خشن کسانی است که در جنگ و جنگافروزی رکورد دارند و جنگ اول و دوم جهانی میوه تمدن آنهاست. کاری که کانادا با کودکان سرخپوست؛ و اروپا با بوسنی؛ و کلینتون با دیویدیان؛ و آمریکا با ویتنام کرد و فرانسه و آلمان در نبرد حیرتآور «وردن» با هم کردند، نمونههای کوچکی از روحیه دوزخی و شرور غربی است که امروزه با رژ و کراوات پوشیده شده است.
همانگونه که ما به کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیتالله مرعشی نجفی که رحمت خدا بر او افتخار میکنیم، فرانسه مهد تمدن و مهد اودکلن، به موزه ۱۸ هزار جمجمهای پاریس افتخار میکند و درباره آدمخواری آفریقا و آمازون فیلم میسازد. باز هم حرفی هست؟
گفتن از اصل و نسب و اثر تمدن غرب مثل برشمردن گناهان شیطان است که ممکن است وقتگیر، بیثواب و بیهوده هم باشد. آنچه دیدنی است را به سختی میتوان استدلال و اثبات کرد. درست مثل آدمهای غلط غربزده و غربپرست و رسانهایهای خودفروخته که اگر مرامشان مثل غربیها نباشد ولی بیشک منطق شان مطابق آنها
☘️ باغبان فرزندانمان باشیم؛ نه نجّار!
❇️ باغبان، شرایط لازم برای رشد گیاه _از جمله آب، خاک و نور مناسب_ را فراهم کرده، صبوری میکند تا هر گیاهی، متناسب با فطرت و جوهر وجودیش، رشد کند و به درختی زیبا و پرثمر تبدیل شود؛ اگر باغبان عجله کند و بخواهد که گیاه، طبق میل او و زودتر از موعدش بزرگ شود، گیاه آسیب میبیند و حتّی ممکن است از بین میرود.
✳️ نجّار، درخت را میبُرد، چوبش را به اندازه و شکل دلخواه خود برش میدهد تا وسیلهای که خودش میخواهد را با آن بسازد؛ در این حالت، آن درخت هیچ استقلال و توانایی از خودش ندارد و نمیتواند توانمندیهای بالفطره خود را برای تبدیل شدن به یک درخت زیبا و پرثمر نشان دهد.
‼️ آیا برای کودکانِ خود، باغبان هستیم و اجازه رشد در جهت کمال را به آنها میدهیم یا نجّار هستیم و میخواهیم فرزندانمان آنطور که ما میخواهیم، بشوند؟
📎 #ایران
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #حجاب
📎 #زن_عفت_افتخار
🖇 لینک مطلب:
https://b2n.ir/s27348
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org 🌹@jehadei
🔻 دین برای شراب و قمار آنقدر حساسیت ندارد که برای تفرقۀ در جامعه حساسیت دارد
🔻 امیرالمؤمنین(ع): کسی که به شعار تفرقه دعوت میکند او را بکشید ولو زیر عمامۀ من باشد
📌 مراسم وداع با پیکر شهید فتنۀ اخیر در قم-قسمت دوم
🔘 برخی عمامه بهسرها در این فتنه، زود موضِع غلط گرفتند اما دربارۀ آشوبها و قتل شهدای فتنه سکوت کردند
🔘 از هنرمند و ورزشکاری که از احکام اسلام خبر ندارد، انتظاری نیست اما عالم دینی چرا باید به تفرقه دامن بزند و امنیت جامعه را بههم بزند؟!
__________
برخی از عمامه بهسرها در این فتنۀ اخیر، قسمتی از کلام امیرالمؤمنین(ع) را در اطلاعیۀ ضدّ نظام و تفرقهافکنشان نوشتند و گفتند: امیرالمؤمنین فرمود که ظلم به یک دختری را اگر کسی بشنود و بمیرد حق دارد!
امیرالمؤمنین(ع) نفرمود که غارت آن گوشواره، طلب مرگ دارد، بلکه فرمود: بیتفاوتی در مقابل غارتگران، آرزوی مرگ دارد. یک جایی دختری را غارت کردند و دیگران در مقابل این تروریستهای غارتگر ساکت بودند و دفاع نکردند. اگر کسی از این بیتفاوتی بمیرد حق دارد.
اگر یک بیسوادی از نهجالبلاغه سوءاستفاده کرد بر او حرجی نیست؛ عمامهبهسر چرا باید از نهجالبلاغه بد برداشت کند؟ برخی عمامه بهسرها در این فتنه، زود موضِع غلط گرفتند اما دربارۀ غارت و آشوب و شهادت امثال این شهید، سکوت کردند. طبق کلام امیرالمؤمنین(ع) این سکوت عمامه بهسرها در برابر ظلمی که به این ملت و به این شهیدان میشود را اگر کسی ببیند و آرزوی مرگ کند حق دارد.
برخی عمامه بهسرها هستند که دستور قتل آنها را امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه داده است. میفرماید: با جمعیت و با مردم باشید، دست خدا با جماعت است و از تفرقه پرهیز کنید. «وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلْفُرْقَةَ» بعد میفرماید: کسی که به شعار تفرقه دعوت میکند او را بکشید ولو زیر عمامۀ من باشد «فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ» (نهجالبلاغه/خطبه127)
حضرت امام بیش از هزار مرتبه در سخنرانیهایشان به وحدت دعوت کردهاند ولی ما عمامه بهسرهایی داریم که رسماً به تفرقه دعوت میکنند! کجای دنیا مردم را علیه نیروی انتظامی و نیروهای نظمبخش جامعه تشجیع میکنند؟ آیا این کار از یک عالم دینی باید سر بزند؟ چه کسی فضا را داغ کرد تا امثال این جوان به شهادت برسند؟ بر هنرمند و ورزشکار و افرادی که چهبسا از احکام اسلامی خبردار نباشند، حرجی نیست اما یک عمامه بهسر چرا باید این کار را بکند؟
چرا در حوزه، کسی باید بیاید مردم را به تفرقه دعوت کند؛ آنهم تفرقه از جنس اپوزسیون شدن در مقابل نظام؟ یعنی از وقیحانهترین حالتش! ریشۀ مشکلات ما اینها است. همیشه تفرقه را در جامعه، داغ نگه میدارند و با هر حادثهای دوباره میآیند روی موجش سوار میشوند. یک عالم دینی این کار را نمیکند.
عالم دینی سرسپردۀ هیچ جناحی نیست. عالم دینی نباید به تفرقه دامن بزند چون خطر کلام امیرالمؤمنین(ع) او را میگیرد. از عالم دینی انتظار نمیرود که امنیت جامعه را بههم بزند.
اگر جامعه آرام باشد، وقتی یک مشکلی در جامعه پیش بیاید، آن را حلّ میکنیم. ولی اینها هیچوقت نمیخواهند مشکلات حل بشود. در یک فضای آرام که دوقطبی نباشد، هر مشکلی در اقتصاد و مدیریت کشور و مشکلاتی از جنس رانتخواری، ضعف مدیران و ناصحیح بودن قوانین، همه حلشدنی است.
چه وقت میشود دربارۀ هر قانونی از جمله قانون حجاب، صحبت کرد؟ وقتی که جامعه آرام شد و دوقطبی از بین رفت. نه وقتی که کومله میخواهد امنیت ما را از بین ببرد؛ کوملهای که هنرش این است که با موزاییک سر میبرد و اصلاً مال کردستان هم نیست بلکه مال استان دیگری است و تا دلت بخواهد از کُردها هم کشته است.
از ائمۀ محترم جمعه گله دارم که چرا سورۀ منافقین را-که علیه دوقطبیسازی و تفرقه است- در فرهنگ جامعه جا نمیاندازند؟ بگذارید همۀ جوانهای ما بدانند که دین برای عرق و شراب و قمار و خیلی از محرّمات آنقدر حساسیت ندارد که برای تفرقۀ در جامعه حساسیت دارد.
ما منتظر امامزمان(ع) هستیم تا این منافقین ذلیل و نابود بشوند «تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ» البته در آن زمان هم نفاق اعتقادی و اخلاقی داریم ولی نفاق اجتماعی نهتنها نداریم بلکه بر اساس روایات، کسی که ذرهای بهسوی نفاق اجتماعی برود، حضرت مهدی(ع) دستور قتل او را خواهد داد و این فرمان امیرالمؤمنین(ع) را اجرا خواهد کرد. چرا؟ چون همۀ جامعۀ بشری توجیه هستند و میفهمند که تفرقه افکندن چه پدیدۀ شومی است و زشتترین نوع تفرقه افکندن هم «دوقطبیسازی» است..
🚩 مسجد اعظم قم-وداع با پیکر شهید فتنه زاهدلویی🌹 - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
@Panahian_text
2014519_نمونه منوچهر مدق.mp3
2.04M
🔸بخشی از کتاب صوتی روایت عاشقانه زندگی شهید منوچهر مدق از زبان همسرش.
https://www.aparat.com/v/tjShk
👆👆👆
🌹خاطرات ناب عاشقانه از شهید منوچهر مدق
..🔻🔻🔻
راوی همسر شهید. #شنیدنی
🔸🔸🔸
🌹یک نمونه از #زن_عفت_افتخار برای ایران اسلامی عزیز🇮🇷
#حجاب
🔸@jehadei
استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی (درمکتب امام)
📌ما این همه جوان دادیم، در دانشگاهها جوان دادیم، در مدرسههای قدیمی جوان دادیم، در مدارس علمی و اسلامی و فرهنگ جوان دادیم، در خیابانها و بازارها و کوچهها شهید دادیم که به مقصد برسیم.
برای مقصد بود و آن مقصد همان بود که ملت ما فریاد کشیدند و آن را خواستند: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.
#ایران #ایران_قوی
صحیفه امام؛ ج10؛ ص473 | قم؛ 13 آبان 1358
📌@jehadei
15.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 در جنگ روایت ها شما روایت کنید ...
🔻مبادا اغتشاشگران امروز در فردایی نچندان دور معترضان مردمی نشان داده شوند .
📌@jehadei
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحوه برخورد دولت فرانسه با آشوبهای خیابانی
🔸 از دستگیریهای گسترده تا وادار کردن خوانندههای مشوق آشوب به عذرخواهی
@jehadei