eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.8هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
528 ویدیو
228 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نظر یکی از نویسندگان محترم کتاب «آن سوی مرگ» درباره شرح و بررسی این کتاب. 🔷 سپاس ویژه را باید ما از این عزیزان داشته باشیم که با پیگیری و همت مستقیم خودشان ، این گفتگوهای ماندگار را ثبت و ضبط کردند و زمینه ای برای نشر این معارف الهی فراهم آوردند. ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه جلسه دوم / قسمت سوم 💡 حال دعا در انبیا حضرت موسی ع بعد از کشتن آن سرباز قبطی از کاخ فرعون و مصر فرار کرده بود و آواره ی بیابان ها شده بود، ایشان خطاب به خداوند بیان می دارد: رَبِّ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِير ؛ «پروردگارا! هر خير و نيكى بر من فرستى، به آن نيازمندم!» ایشان به جای آنکه نیازهایش را به خدا عرضه کند ، به جای آنکه بگوید زن میخواهم ، شغل و ... میخواهم گفت خدایا من تو را می خواهم و به تو و فیض و خیر از جانب تو نیازمندم. بنابراین خدا هم همه ی آن نیازها را برای حضرت موسی برطرف کرد و حتی بیشتر هم به ایشان داد. 🔹 از دیگر انبیائی که حالات دعا و نیاز آن ها به درگاه ربوبی در قرآن آمده حضرت زکریا ع است ، سنی از حضرت زکریا گذشته بود و فرزندی نداشت، ایشان فقر و نیاز و حالت دعای خود را نزد پروردگار می برد و خطاب به خدای متعال عرضه می دارد : هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاء ؛ در آنجا بود كه زكريا، پروردگار خويش را خواند و عرض كرد: «خداوندا! از طرف خود، فرزند پاكيزه اى به من عطا فرما، كه تو دعا را مى شنوى!» 🔸 پس خدای متعال هم به او حضرت یحیی ع را عطا کرد. 📌 اگر کار را دست خدا سپردیم او عهده دار امور ما می شود ؛ ما نیاز داریم که تمرین نیاز کنیم تا باور کنیم که نیازمندیم آن هم تنها به خدا. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1235 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1241 بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1242@Aminikhaah
💠 «امام خمینی» از منظر «عارف بی بدیل مرحوم آیت الله العظمی بهجت ره» 🔷 حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری در کتاب زمزم عرفان می نویسد: 🔶 آیت الله بهجت ، در یکی از دیدارهایم با ایشان ، به رویائی ازخود درباره پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی اشاره کردند. ایشان فرمودند: "قبل از پیروزی انقلاب خواب دیدم که شاه به سید جوانی خیلی احترام می کرد . در عالم رویا فهمیدم که پس از شاه ، او خواهد بود. پس از پیروزی انقلاب ، دیدم که همانطور شد ؛ ولی قیافه آقای خمینی با آن جوان تطبیق نمی کرد ؛ اما وقتی عکس جوانی ایشان را آورند دیدم عینا همان است . در عالم رویا آن جوان چیزی گفت که از آنچه می گویم ، معلوم میشود . پس از انقلاب آقای خمینی گفت : «هر کس در برابر انقلاب بایستد ،هلاک میشود » ؛ و بدین سان ، آنچه در خواب دیده بودم ، تعبیر شد. " 🔶 آیت الله بهجت به این جانب (ری شهری) فرمودند : اسراری از آقای خمینی می دانم که تاکنون به کسی نگفته ام و پس از این هم نخواهم گفت! پیش از فوت حضرت امام چندین بار اقدام کردم که ملاقاتی میان آقا و امام صورت گیرد . یکبار خیلی اصرار کردم و گفتم : ایشان دوستتان بوده! خوب است همدیگر را ببینید. ایشان فرمود : " تو چه می دانی که همین دیشب با هم چه گفتگوئی داشتیم !" گفتم این را ایشان هم می دانند ؟ فرمود : " بله ایشان هم می دانند! " 🔶 امام خمینی دو روز قبل از وفات ( پنجشنبه 11/ 3/ 1368 ) در حالیکه در بستر بیماری بود در عالم مکاشفه با آیت الله بهجت ، با لبخند،خداحافظی کرد . آیت الله بهجت در این باره فرمودند : " هنگامی که آقای خمینی در بیمارستان بود ، چند روز قبل از وفاتش ، پنجشنبه بعد از نماز صبح ، در حالیکه خواب نبودم ، دیدم ایشان زیبا ،خوشرو ، و با لبخند ، از جلوی من گذشت . چهره اش از عکس او زیباتر بود . بعد از چند روز که خبر وفات ایشان منتشر شد، متوجه شدم که ایشان آمده از من خداحافظی کند. خوشحال بود برای آنکه کارش تا آخر درست بوده و از آنچه انجام داده پشیمان نیست ؛بلکه کارش ناجح بوده است ." ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه سوم / قسمت اول 📌 دعا، مخّ عبادات است. به همین دلیل است که هر کاری را با دعا به ما یاد دادند و ذیل هر کاری دعایی ذکر کردند. خواستند در هرکاری غافل نباشیم که غرض اصلی چیست؛ ما با همین ابراز نیاز ، به خدای متعال نزدیک می شویم. 💡 قاعده طلایی امیرالمومنین ع در روایتی یک قاعده ی طلایی را معرفی می کنند: التَّقَرُّبُ إِلَى اللَّهِ بِالْمَسْأَلَةِ وَ إِلَى النَّاسِ بِتَرْكِهَا ؛ تقرب به خدای متعال با درخواست از او و نزدیکی به مردم با ترک درخواست از آن هاست. وقتی به مردم ابراز نیاز کنی از چشمشان می افتی اما وقتی به خدا ابراز نیاز کنی قرب پیدا می کنی. مهم این است که بدانیم رزق ما هیچ گاه جابه جا نمی شود ، تحریم و ... روی رازقیت خدا اثری نگذاشته و روی رزقی هم که برای ما مشخص شده اثر گذار نیست. نان را خدا می رساند تمام این اسباب بهانه اند. سلامتی را خدا می دهد ، دکتر واسطه است. 🗝 کلیدش خواستن است ، می فرماید چون نخواست ندادم. خدای متعال، قضائی که نوشته و مهر و موم شده را با کمترین دعا تغییر میدهد. ایمان و عاقبت بخیری را نیز خدای متعال گذاشته و فرموده اگر دعا کرد به او می دهم. 🔮 چشم نیاز بین چشم نیازبین به خدا یک مهارت است که باید با تمرین آن را کسب کرده و تقویت کنیم، گاهی با ابتلائاتی که در زندگیمان پیش می آید متوجه آن میشویم تا به سوی خدا باز گردیم. همچنین خدای متعال بعضی زمان ها مثل ماه رمضان ، شب های قدر ، روز عرفه و ... را گذاشته که انسان به سوی خدا بازگردد و نگاهش را به سوی خدا ببرد. مرحله اول تقویت چشم نیاز بین ، توجه به همین ایام است. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1248 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1254@Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 | پیشبرد حق ، آدم می خواهد... ❇️ خدا نازل می کند ولی اجراء نمی کند. 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 با اینها ، تمدن منجی را رقم خواهیم زد. ان شاء الله #یزد #رمضان۹۸ #بهانه_وصل۸ #اعتکاف_رمضانیه #مسجد_ملا_اسماعیل ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه جلسه سوم / قسمت دوم 📌 علاوه بر زمان های ویژه ، مکان های ویژه ای نیز به منظور تقویت حس دعا و نیاز هستند: در زیارت ناحیه مقدسه در روز عاشورا می خوانیم: ..السَّلَامُ عَلَى مَنِ الْإِجَابَةُ تَحْتَ قُبَّتِه ؛ سلام بر آنکه استجابت در زیر قبه ی اوست.. 🔻مهم ترین وظیفه ما در دوران غیبت امام زمان عج چیست؟ ایشان از ما چه می خواهند؟ امام عسکری ضمن روایتی در این باره می فرمایند: به خدا قسم غيبتى ميكند كه كسى از مهلكه (بى دينى و گمراهى) نجات نمى يابد جز آنان كه خداوند آنها را در عقيده به امامتش ثابت قدم داشته و موفق نموده است كه دعا كنند خداوند زودتر او را ظاهر گرداند. ایشان آن حس نیاز و دعا برای ظهور منجی موعود را مطرح می کنند و می فرمایند تنها کسانی نجات می یابند که به دعای برای ظهورش موفق شوند. 💡 توجه، توجه می آورد. دست گدایی ، عنایت می آورد. از ما دعا میخواهند. اگر کسی وقت استجابت دعا و وقتی که حال استجابتی به او دست داد، دعایش را برای امام زمان بگذارد، حتما مورد عنایت ویژه ی ایشان واقع خواهد شد. 🔺 یکی از اولیای خدا می فرمودند : "نوکر خوبی باش، تا ارباب نگهت دارد." ایشان در نصیحتی فرمود: به همه بگویید زن و شوهرها با هم خوش اخلاق باشند، ارباب وقتی این را ببیند که نوکرهایش با هم خوب اند ، رزق شان را زیاد می کند. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1256 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1263@Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه جلسه اول 📍قدرت امیرالمومنین یکی از ویژگی های امیرالمومنین که بسیار جذاب است ، قدرت و قوت ایشان است. بسیاری از کمالات ایشان نشأت گرفته از قدرتشان است. کسی که روی نفس خودش پا می گذارد خیلی جاها خیلی کارها را می کند و یا خیلی از کارها را نمی کند. در ماجرای خیبر، در این قلعه را فقط چهل مرد با هم باز و بسته می کردند. این از روی قدرت امیرالمومنین است که یک تنه این در را از جا در میاورد و پرتاب می کند! ایشان می فرماید من این قوت را از خوراک و.. نمیگیرم، قدرت من از ایمانم است: مَا قَلَعْتُ بَابَ خَيْبَرَ وَ رَمَيْتُ بِهِ خَلْفَ ظَهْرِي أَرْبَعِينَ ذِرَاعاً بِقُوَّةٍ جَسَدِيَّةٍ وَ لَا حَرَكَةٍ غِذَائِيَّةٍ لَكِنِّي أُيِّدْتُ بِقُوَّةٍ مَلَكُوتِيَّة ؛ من در خيبر را با نیروی جسمانی و غذایی از جا نکندم و چهل ذراع به پشت سر نینداختم ، بلکه از قدرت روحانی و ملکوتی کمک گرفتم. 💡 قدرت روحی از آن جمله چیزهایی است که در شب قدر خواستنش بسیار ضروری است. بعضی فکر میکنند اگر از فلان فضا و محیط و یا دانشگاه و اداره بروند همه چیز درست می شود و یا اگر محله و شهر خود را عوض کنند همه چیز درست خواهد شد ، در صورتی که مشکل این چیزها نیست ، مشکل آنجاست که انسان "ضعیف" باشد، آن وقت است که درد روی او اثر می گذارد، محیط فاسد روی انسان ضعیف، اثر سوء دارد و به همین ترتیب آلودگی فضای جامعه و دانشگاه و یا فضای مجازی روی انسان ضعیف اثر می گذارد. 📌 همه دستورات دین برای آن است که انسان را قوی کند. تقوا قوت روحی می آورد. غذا وخواب و ... لزوما انسان را قوی نمی کند. بلکه طهارت روحانی می خواهد. چه بسیار افرادی که جسمی نحیف دارند اما قوی هستند. 🗝 صبر کلید قدرت یکی از چیزهایی که قدرت می آورد "صبر" است که بسیار در قوی شدن انسان تاثیر دارد. بچه هایمان را باید صبور بار بیاوریم. برای ازدواج هم صبر باید جزء شاخصه های اصلی مان باشد. امام صادق ع در روایتی می فرمایند: صبر براى ايمان ، به منزله سر است براى بدن. همچنان كه اگر سر برود ، بدن هم از بين مى رود ، اگر صبر از كف رفت ، ايمان نيز از كف مى رود. 🔻 امیرالمومنین نیز قدرتشان به خاطر صبرشان بود. ایشان در خطبه سوم نهج البلاغه معروف به "شقشقیه" می فرمایند: فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًا ؛ صبر کردم در حالی که در چشم خار و در گلویم استخوان بود! ایشان 25 سال را به این حالت به خاطر خدا و حفظ دین اسلام صبر کردند که اگر غیر از این می کردند چیزی از اسلام برای ما باقی نمی ماند. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1265 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1270 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1271@Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 ماجرایی شبیه به واقعه غدیر خم و شنیدنی از منتظر ماندن امام خمینی(ره) برای آقای خامنه‌ای از زبان محافظ ایشون 🔥 🔻امام خمینی(ره) به خاطر مراعات روزه داران تسبیحات حضرت زهرا(س) رو نگفتن، نافله هم نخوندن، اما چند دقیقه ایستاده منتظر بودن تا نافله آقای خامنه‌ای تموم بشه و برای افطار کنار ایشون بشینن❗️ 🔻مرحوم موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی به امام (ره) گفتن آقا بشینید. امام خمینی(ره) قبول نکردن تا وقتی که آقای خامنه‌ای رسیدن... ✅ به کانال افسران @Afsaran_ir بپیوندید.
💠 🔶 خلاصه جلسه دوم 🔻 کامروایی درنگیده روانشناسان برای تشخیص آنکه کسی دارای شخصیت رشد کرده ای است و به بلوغ شخصیتی رسیده یا نه راهکارهایی دارند ، از جمله آن ها "کامروایی درنگیده" است. اگر انسان توانست کامروایی خودش را عقب بیندازد و یا میلی که دارد و می تواند در همان لحظه برآورده کند را مدتی فاصله بیندازد ، این فرد دارای شخصیت رشد کرده ایست. واژه معادل کامروایی درنگیده در ادبیات ما "صبر" است که همان علامت بلوغ شخصیتی است. مثال این حالت و صبر ، روزه است ، در روایات روزه را مصداق صبر دانسته اند. 💡صبر ، ایمان می آورد. جامعه انسانی اگر بخواهد قوی باشد باید روی خواسته هایش مدیریت داشته باشد. باید خودکنترلی داشته باشد و خواسته هایش را مدیریت کند. اگر کسی صبور شد و خودکنترلی داشت ، قاعدتا مومن هم خواهد شد. خودش به سمت خدا و پیغمبر می آید، شخصیت اگر محکم باشد متدین می شود. مسئول جامعه اسلامی مانند امیرالمومنین است. آن قدر اهل صبر و مقاومت است ، آنقدر درد تحمل می کند که به مردم هیچ دردی نرسد ، نه آنکه هر چه درد است برای مردم باشد و هر چه عیش و نوش است برای مسئولین! 🔹 صبر امیرالمومنین حق امیرالمومنین را در روز روشن ، هفتاد روز بعد از واقعه غدیر خم و بیعت کردن با ایشان خوردند ، اما ایشان صبر کرد، می توانست علیه حکومت قیام کند ، طرفدارانش را جمع کند و دوقطبی ایجاد کند، اما این کار را نکرد، ایشان به حضرت زهرا س فرمودند: فاطمه جان اگر من شمشیر دست بگیرم از دین پدرت چیزی باقی نخواهد ماند. آیا می خواهی اینگونه شود؟ این چه ایمانی است؟ چه کنترل نفسی است؟ یار ایشان هم باید همینگونه صبور و مقاوم باشد. حقیقتا امام خمینی ره از یاران واقعی امیرالمومنین ع بودند، مقاوم و صبور؛ از عظمت امیرالمومنین این است که در مکتبش خمینی ها تربیت می شوند که تاریخی را دگرگون می کنند. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1276 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1278 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1282 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1285@Aminikhaah
💠 دیکتاتوری مخالفان حجاب 🔶 ماجرای و برخورد متوحشانه دختر بی حجاب ، نشان داد دیکتاتوری واقعی و زیر پوستی چه ریخت و شکلی دارد. فرعون با میخ و سیخ ، کارش را پیش می برد ، شیعیان خَلَفش نیز با پُست و توییت رقبا و مخالفان را از صفحه روزگار محو می کنند. ✅ @Aminikhaah
💠 🔶 خلاصه جلسه سوم 📍 صبر ؛ امتحان الهی خدای متعال در آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره می فرماید که من در این دنیا از شما امتحان میگیرم و رشد و پیشرفت شما به واسطه امتحان حاصل می شود : وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِين قطعاً همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مالها و جانها و ميوه ها، آزمايش مى كنيم؛ و بشارت ده به استقامت كنندگان! طبق آیه شریفه ، خدای متعال با ترس ، گرسنگی ، از دست دادن اموال و سلامتی و یا از دست دادن عزیزان از بندگانش امتحان میگیرد، و در انتهای آیه می فرماید و به صابرین بشارت بده. این ها به این خاطر آن است که باورمان بیاید چقدر این دنیا گذرا و پوچ است. خدای متعال می خواهد با این امتحانات صبر بندگانش را امتحان کند تا مشخص شود کدامیک صابرند. 📌 باید از خدا بخواهیم که به ما صبر دهد، این بسیار مهم تر از آن است که از خدا بخواهیم که به ما مصیبتی ندهد! 🚨 یکی از جاهایی که انسان باید صبر و استقامت کند مقابل ظلم و ظالم است. قرآن می فرماید هر قدمی که بر علیه کافران برداریم که آن ها را به خشم آورد یک عمل صالح برایمان نوشته میشود: وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ؛ و هيچ گامى كه موجب خشم كافران مى شود برنمى دارند، و ضربه اى از دشمن نمى خورند، مگر اينكه به خاطر آن، عمل صالحى براى آنها نوشته مى شود. (توبه/120) ✊🏻 اگر هم قرار است صبر کنیم، در مقابل زور ایستادگی میکنیم و زیر بار زور نخواهیم رفت. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1292 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1297@Aminikhaah
💠 مشابه کار دختر بی حجابی که مسافر اسنپ بود را چند وقت پیش فرهاد مجیدی انجام داده بود که در برابر تست الکل پلیس مقاومت و فیلم پلیس قانونمدار را در صفحه اش منتشر کرده بود. امروز ، فرهاد مجیدی سرمربی تیم ملی امید شد. تا وقتی اخلاق و قانون ، جایگاهی در اعطای مسئولیت ها نداشته باشد ، وضع مملکت همین است که می بینیم. ✅ @Aminikhaah
💠 واکنش در خور تحسین مسافر اسنپ. 🔵 نقد حقیر نسبت به اقدام ایشان ، ربطی به شخص ایشان و افراد غیر محجبه نداشت. بارها با صراحت اعلام کرده ام افراد نامحجبه ای که تکبر در برابر حق ندارند در قیاس با محجبه هایی که کرنش در برابر حق ندارند ، به مراتب نزدیک ترند به صلاح. نقد بنده دقیقا مربوط به همین کنش های سلم آمیز و فرعونانه بود. خوشحالم که این خواهر محترم هم در نهایت واکنشی قانون مدارانه داشتند. ✅ @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هنگام طرح مباحث کتاب "آن سوی مرگ" ، یکی از دغدغه های دوستان این بود که نبادا نویسندگان کتاب ، راضی به نشر عمومی مطالب کتاب نباشند که موجب افت خرید کتاب شود. نظر ما بر آن بود که این برادران با اخلاص ، قاعدتا نباید منعی بر شرح کتاب داشته باشند. ضمن اینکه ما به کرات سفارش به خرید کتاب کردیم و بحمدالله تعداد زیادی از مخاطبان ، کتاب را خریدند. به تازگی یکی از دوستان اعلام داشتند نویسندگان محترم کتاب ، کانالی در راستای مطالب کتاب تاسیس کرده اند. در این کانال ، به جلسات شرح کتاب نیز محبت فراوان داشته اند و به مرور ، فایل های صوتی را با طرح عناوینی از موضوع جلسه بارگذاری می کنند. پیشاپیش از لطف این برادران عزیز سپاسگزاری داریم. آدرس کانال: 👇👇👇👇 https://t.me/beyonddeath@Aminikhaah
💠 جناب ژوله! بخش عمده غم عمیق مردم از این است که دستشان از دامان شایستگان کوتاه و اسیر و مبتلای لمپن ها و ملیجک ها هستند! ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات #حقی_که_به_گردن_ماست شرح #رساله_حقوق_امام_سجاد ع شب های جمعه ساعت ۲۲ #مشهد ـ فرامز ۵ ـ حسینیه عمار یاسر ✅ @Aminikhaah
💠 قرآن کریم فرمود: اموالتان را به دست سفیهان نسپارید. قوام اقتصاد و اجتماع شما به همین اموال است.(1) جای دیگر فرمود: هر کس اهل ایستادگی در برابر بت ها نباشد ، از مسیر ابراهیم خلیل جداست و این جدا افتادگان ، سفیه اند. (2) نتیجه اینکه در منطق قرآن ، کلید خزانه و فرمان هدایت اقتصادی ، باید فقط در دست انقلابی های ایستاده و مقاوم باشد؛ ورنه ، سفیهان ، اموال و امیال را به نابودی می کشانند. 1️⃣ و لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياما (نساء / 5) 2️⃣ و مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهِيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه (بقره / 130) ✅ @Aminikhaah
💠 توضیح 🔷 طی ایامی که سپری شد حجم وسیعی از پیام های محبت و گله آمیز رسید که هم بابت تعلیق کانال دلخور و هم بابت چاپ کتاب پیگیر بودند. نکته در خور توضیح این است که به دستور یکی از اساتید معظم ، مامور به کم کردن مشغله ها و رسیدگی بیشتر به امور فردی شده بودم و این ماموریت ، قرین با وقایع تلخ چاپ کتاب شد. پس از آن توصیه ، رفت و آمدها به کلی محدود شد و اکثر قریب به اتفاق جلسات درس ، مشاوره و سخنرانی تعطیل شد. نظر به اینکه به تازگی از سوی برخی بزرگان اماراتی مبنی بر لزوم استمرار فعالیت در فضای مجازی دریافت شد ، ان شاء الله فعالیت های کانال به صورت محدود ادامه پیدا خواهد کرد. الهی وفقنی لما تحب و ترضی ... ✅ @Aminikhaah
💠 امشب نماز لیلة الدفن «سلمان طاهرزاده» فرزند دلبند استاد اصغر طاهرزاده را به جا آوریم. حضرت حق روح آن عزیز را با اهل بیت عصمت ع محشور و به استاد بزرگوار طول عمر و صبر جزیل عنایت فرماید. ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش اول 🔷 یکی از پر دامنه ترین واژگان مقدّس ، واژه «عدالت» است. شعاع عدالت ، به درازای ارتباط است. هر جا که خط و ربطی بین دو موجود دیده می شود ، پای قاعده و ضابطه ای به میان می آید. این ضابطه و قاعده ، همان عدالت است. در حقیقت «عدالت» ، وصفی است که همیشه در پی «نسبت» می آید. هر جا «نسبت» معنا دارد ، «عدالت» هم منشا می یابد. دایره ارتباط و نسبت ، بسیار وسیع است. از رابطه و نسبت خدا با مخلوقاتش تا رابطه و نسبت هم کیشان و هم شهریان و تا رابطه و نسبت والدین با یکدیگر و با فرزندان ، همه و همه جولانگاه عدالت اند. آن وقت که دو طرف رابطه و نسبت ، حقوق و تکالیف متقابل را به تناسب وضع و عمل کنند ، عدالت هویدا می شود. (1) اگر تعاملات طرفینی را به دوخت و دوز تن پوش تشبیه کنیم ، مرحله نخستین ، قواره یابی است. در این مرحله ، اندازه قطعات گوناگون لباس کشف و تعیین می شود. سپس پارچه بر مبنای آن قواره ها بُرش می خورد و در وهله بعد به قد و قامت صاحب لباس ، قماش را سیمای جامه می بخشند. در منزل واپسین ، لباس بر تن خوش می نشیند و گویا با هم یکی می شوند. در تعاملات و ارتباطات نیز گام اول ، یافتن قواره هاست. در این مرحله ، اندازه ها و مرتبه هر چیزی یافت می شود. به عنوان مثال ، اگر جایی در تعامل با کسی نیاز به تلخی و درشتی بود ، اندازه و کیفیت این تندخویی باید به چه میزان باشد؟ اینجا سر و کارمان به خط کش ، شاغول و ترازو می افتد. این نیاز ، با «بینات» ، «کتاب» و «میزان» بر آورده می شود. (2) این شاخص ها ، معیار عدالت اند و حکم عادلانه ، با اینها ردیابی می شود. در مرحله دوم ، ابزارها و قوا به کار گرفته می شوند تا لباس برش خورد و به دوخت آید. در فرهنگ قرآن ، لباسی که تعاملات را پوشش می دهد «تقوا» نام دارد. (3) عدالت که سنجه اندازه ها و معیارهاست ، پیش زمینه پدیدار ساختن آن لباس است. (4) در مرحله سوم ، لباس چنان بر تن می نشیند که فرمانروا بر تخت. این مرتبه ، مرتبه ای است که تعاملات به اوج هماهنگی و سازگاری رسیده اند. این نوبت ، در زبان قرآن «قِسط» نامیده می شود. (5) همه موجودات به حسب خمیره خود که بر گوهر حقیقت خواهی و عدالت طلبی سرشته شده ، اندازه ها و معیارها را ارج می نهند و پاس می دارند. اما سوال این است چرا و چگونه نام «عدالت» از لیست بروندادها خط می خورد و در نهایت آنچه در عالم واقع رقم می خورد ، چیزی فراتر از ظلم و جور نیست؟! واقعیت این است که آدمیزاد به همان اندازه که گرایش به نگاهداشت «اندازه ها» دارد ، به «خودسری» و «سرکشی» هم کشش دارد. (6) آن وقت که دیگران باید اندازه های مربوط به مرا پاس دارند ، عدالت طلبی ام سر به فلک می گذارد و صدا بر سر می اندازد. اما آن هنگام که من باید برای اندازه های مربوط به دیگران ارزش قائل باشم ، بهانه و توجیه بسیاری برای عدالت گریزی دارم. اینجا ، به ارزش و جایگاه تزکیه می رسیم. انبیاء الهی که نقطه آمال خود را تحقق قسط در عالَم می دانند ، از تزکیه آغاز می کنند. چرا که مردمان ، زمانی با پای خود قیام به قسط می کنند که پیش از آن با دست خود زمین دل را آباد کرده باشند. آن وقت که دل ها را علف های هرزه پر کند ، تمنای جوانه رشد و عدالت نیز هرزاندیشی است. آری تزکیه و معنویت ، رمز بقای عدالت خواهی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «عدالتى که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنوىِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکارى و دروغ و انحراف و ظاهرسازى و تصنع تبدیل خواهد شد.» (7) 🔻 پاورقی: 1️⃣ عدالت درباره ذات باری تعالی با عدالت در میان ممکنات این تفاوت را دارد که خدای متعال نسبت به هیچ یک از موجودات تکلیفی ندارد و هر آنچه خود را به آن پایبند می داند ، به اقتضای حکمت و رحمت بی پایان اوست. 2️⃣ لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید / 25) 3️⃣ وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذلكَ خَيْرٌ (اعراف / 26) 4️⃣ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى (مائده / 8) 5️⃣ حدید / 25 و « وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا ... فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُ الْمُقْسِطِين» (حجرات / 9) 6️⃣ فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها (شمس / 8) 7️⃣ دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ✅ @Aminikhaah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #رفیق_بازی 🔻رفیق کسی است که فراق او موجب مرگ تو بشه‌.... #تصویری 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش دوم 🔷 فرآیند تزکیه و عدالت گستری در جامعه ، هِرَم گونه است. به میزانی که طبقات فرادست و تصمیم ساز و تصمیم گیر جامعه مزین به زیور خودستانی و دادستانی باشند ، طبقات فرودست و متاثر نیز به سمت پالودگی و دادگری می روند. رهبر معظم انقلاب ، در باب تاثیر خلق و منش حاکمان بر توده مردم ، این سه حکایت الهام بخش را نقل می فرمودند: «در یکى از تاریخ ها خواندم زمانى که ولید بن عبدالملک خلیفه شده بود، چون خیلى اهل جمع کردن ثروت و جواهرات و اشیاء قیمتى بود، مردم کوچه و بازار وقتى به همدیگر مى رسیدند، مکالماتشان از این قبیل بود: آقا! فلان لباس را آوردند، شما خریدید؟ آقا! فلان نگین را فلان کس آورده، شما خریدید؟ یعنى مردم همه اش راجع به خرید و فروش وسایل و اشیاء زینتى و امثال اینها حرف مى زدند. بعد از ولید، سلیمان بن عبدالملک خلیفه شد. او اهل ساختمان سازى بود و به کاخ سازى و ساختمان سازى خیلى عشق مى ورزید. این مورخ مى گوید مردم حتّى وقتى براى نماز به مسجد مى آمدند، یکى مى گفت: آقا! شما کار ساختمانىِ منزلتان را تمام کردید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما فلان خانه یا زمین را خریدید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما آن دو اتاق را اضافه کردید؟ حرف‌هایشان همه از این قبیل بود. بعد از این دو نفر، عمر بن عبدالعزیز آمد. او اهل عبادت بود. مورخ مى گوید مردمِ کوچه و بازار وقتى به هم مى رسیدند، یکى مى گفت: آقا! راستى شما دیروز دعاى ماه رجب را خواندید؟ دیگرى مى گفت: آن دو رکعت نماز را خواندید؟ بنابراین رفتار ماها یک تأثیر قهرى در رفتار مردم دارد. » (دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ) ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش سوم 🔷 سخن نهایی در این باب ، این سخنان روشنگر حضرت امام رضوان الله علیه است که به نیکی هندسه عدالت گستری و عدالت پروری در جامعه را به تصویر می کشند: «تمام گرفتاريهايى كه براى ملت ها هست براى اين است كه تزكيه در كار نبوده است. چنانچه سران قوم، آنهايى كه كشور را اداره مى كنند، تزكيه شده بودند، نفسشان تزكيه شده بود، تربيت شده بود، اين گرفتاري ها براى ملت ما پيش نمى آمد. نه آن گرفتاريها براى ملت پيش مى آمد و نه آن گرفتاريها براى خودشان. منشأ تمام اين گرفتاريها، در همه جا، اين است كه آنهايى كه متكفّل امور ملت هستند تزكيه نشده اند. يك نفر آدمى كه تزكيه نشده، سلطه بر يك ملت پيدا بكند، اين همه گرفتاريهايى كه در طول پنجاه و چند سال براى ملت ما پيش آمد، اين همه گرفتاريها را ايجاد مى كند. آن كسى كه به يك ملتى سلطه دارد، به يك ملتى حكومت دارد، اين چنانچه عدالت پرور باشد، دستگاه او عدالت پرور خواهد شد؛ قشرهايى كه به او مرتبط هستند قهراً به عدالت گرايش پيدا مى كنند؛ تمام اداراتى كه تابع آن مملكت است، تابع آن حكومت است، خواه ناخواه به عدالت گرايش پيدا مى كند. عدالت گسترده مى شود. در صورتى كه يك نفر كه به مردم حكومت مى كند مزكّى باشد و تزكيه شده باشد. اگر همه ملت تزكيه بشوند، همين دنيا بهشت آنهاست؛ تمام گرفتاريها از بين مى رود. از آن طرف، از باب اينكه حكومتهايى كه در رژيم طاغوتى بر مردم حكومت كردند حكومتهايى بودند كه تزكيه نشده بودند وقتى حكومت تزكيه نشد، شخص اول يك مملكتى به حسب حكومت تزكيه نشد، اخلاقش مزكّى نباشد، عقايد تزكيه شده نباشد، اعمال، اعمال مزكّى نباشد، همين يك نفر يك مملكت را به هلاكت مى كشاند. چنانچه شما ديديد سرچشمه مى گرفت از رضا خان تمام مفاسد و تمام قشرهايى كه دور و بَر او جمع شده بودند از خودش بودند. در پاريس كه بوديم، يك نفر- كه حالا يادم نيست كى بود- آمد پيش من نقل كرد از يكى ديگر كه او گفت كه اگر پنج نفر آدم فاسد در ايران پيدا بشود؛ اين محمد رضا هر پنج تا را انگشت رويش مى گذارد و جلبش مى كند! آن اشخاصى كه مزكّى نيستند با تزكيه شده ها سرو كار ندارند؛ نمى روند سراغ اشخاص امين. آدمى كه خودش امين نيست جنس خودش را طالب است؛ مى رود سراغ اشخاصى كه نظير خودش باشند، چنانچه اشخاص امين باشند، آنها مى روند سراغ پيدا كردن اشخاصى كه همجنس خودش باشند. و لهذا از حكومتها سرچشمه مى گيرد مفاسد و سرچشمه مى گيرد مصالح. حكومتِ عدل، تمام مصالح كشور را تأمين مى كند به اندازه قدرت. و حكومت ظلم، تمام بدبختيها را براى يك ملتى ايجاد مى كند. لهذا در آيه شريفه تزكيه را مقدّم ذكر كرده اند بر «تعليم» كتاب و حكمت، بلكه تعليم كتاب و حكمت مقدمه تزكيه است.» (صحيفه امام، ج9، ص: 134 - 135) ✅ @Aminikhaah