💠 سخنرانی شهادت #امام_حسن علیهالسلام
🔶 موضوع سخنرانی: ویروس دو دلی
🔺سهشنبه ۲۴ مهر ۹۷ ساعت ۲۰
مدرس ۴ _حسینیه هنر
#هیئت_لبیک
✅ @Aminikhaah
💠 حسن عباسی ، متهم به "نشر اکاذیب" و "توهین به رییس جمهور" بود. که بابت "توهین" محکوم شد و از اتهام "کذب و بهتان" تبرئه شد.
عباسی مدعی بود "روحانی" در زمان جنگ با اسرائیلی ها مذاکره کرده. و عجیب اینکه این سخن او "نشر اکاذیب" تلقی نشده!
با این حساب ، به دلالت التزامی ، جرایمی چون اخلال در امنیت ملی و خیانت ، برای آقای رییس جمهور قابل ادعا و پیگیری خواهد بود.
✅ @Aminikhaah
💠 #زیارت_معجزه_می_کند / 2
🔷 سید اهل مراقبه جناب سید ابن طاووس نقل می فرمایند:
محمد بن داود گفت: همسایه ای داشتیم که به حب علی بن محمد (امام هادی ع) شناخته می شد. آن همسایه گفت:
هر ماه به زیارت حسین ع می رفتم؛ تا اینکه سنم بالا رفت ، بدنم ضعیف شد و مدتی از آن گذشت. برایم نمودار شد که سنم به پایان رسیده. خودم را وادار کردم و پیاده به سمت کربلا رفتم. پس از چند روز رسیدم. سلام دادم و دو رکعت نماز خواندم و خوابیدم. در خواب ، امام حسین ع را دیدم که از قبر بیرون آمد و به من فرمود:
ای علی! چرا به من جفا کردی؟! (برنامه زیارت ماهیانه ات را قطع کردی) حال آنکه پیش از آن به من خوبی می کردی!
گفتم: آقای من! بدنم ضعیف و قدم هایم کوتاه شد. برایم پدیدار شد که چیزی از عمرم نمانده. همین شد که به زیارتت آمدم. روایتی از شما به گوشم خورده که دوست دارم آن را از خودتان بشنوم.
فرمود: بگو!
گفتم: از شما روایت شده که فرمودید هر کس در زندگانی اش به زیارتم بیاید ، پس از مرگش به زیارتش می روم.
فرمود: بله.
گفتم: این را از شما روایت کنم؟
فرمود: بله و اینچنین روایت کن؛ هر کس در زندگانی اش به زیارت من بیاید پس از مرگش به زیارتش می روم و اگر او را در آتش بیابم ، از آتش بیرونش می کشم!
🔶 محَمَّدِ بْنِ دَاوُدَ بْنِ عُقْبَةَ قَالَ: كَانَ لَنَا جَارٌ يُعْرَفُ بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: كُنْتُ أَزُورُ الْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي كُلِّ شَهْرٍ، قَالَ: ثُمَّ عَلَتْ سِنِّي وَ ضَعُفَ جِسْمِي وَ انْقَطَعَتْ عَنْهُ مُدَّةٌ، ثُمَّ وَقَعَ إِلَيَّ أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي، فَحَمَلْتُ عَلَى نَفْسِي وَ خَرَجْتُ مَاشِياً، فَوَصَلْتُ فِي أَيَّامٍ، فَسَلَّمْتُ وَ صَلَّيْتُ رَكْعَتَيِ الزِّيَارَةِ وَ نِمْتُ، فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَدْ خَرَجَ مِنَ الْقَبْرِ.
فَقَالَ لِي: «يَا عَلِيُّ، لِمَ جَفَوْتَنِي وَ كُنْتَ بِي بَرّاً؟» فَقُلْتُ: يَا سَيِّدِي، ضَعُفَ جِسْمِي وَ قَصُرَتْ خُطَايَ، وَ وَقَعَ لِي أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي فَأَتَيْتُكَ فِي أَيَّامٍ، وَ قَدْ رُوِيَ عَنْكَ شَيْءٌ أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ.
فَقَالَ: «قُلْ».
قَالَ: قُلْتُ: رُوِيَ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ».
قُلْتُ: فَأَرْوِيهِ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ ارْوِ عَنِّي: مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ، وَ إِنْ وَجَدْتُهُ فِي النَّارِ أَخْرَجْتُه
🔻 الدروع الواقية، ص: 76 ؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج98، ص: 16 ؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج10، ص: 403
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه سوم (بخش های اول و دوم)
اساسا نگاه و نگرش مکاتب غربی به انسان، بالاتر از نگاه به حیوان نیست!
یعنی:
1⃣ انسان یک گونه ای از گونه های مختلف حیوانات است که قدرت بهره برداری سایر حیوانات را دارد.
2⃣ انسان از این محدوده و سقف عالم ماده،چیزی برتر و بالاتر ندارد که به آن دست یابد و بالا برود و خیلی هم بخواهد وسعت پیدا کند ،صد سال در این عالم عمر می کند.
🔸جلسه قبل عرض شد که مهمترین سؤال هرکس این است ، *(ما باید چه کار کنیم؟)*
همه مکاتب غربی با شناخت خود از انسان آمده اند که به این پرسش پاسخ دهند.
در این جامعه با این دید افراد ، مهندسان، دکتران و دانشمندان جامعه ای هستند که همه حیواناتی دو پا هستند و قرار هم نیست که از این حیوانات رشد و ترقی داشته باشند!
«از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم به حیوان بر زدم
جامعه ای که با مکتب نتیجه گرایی پیش برود، دانشگاهی می سازد که ملاکش مدرک است. یعنی افراد و اشخاص را با مدرک دسته بندی می کنند. این افراد لیسانس دارند ، این افراد دکترا دارند ، این افراد مهندس اند و دیگر شما با بالاترین انگیزه ها هم نمی توانید به چیزی جز همین نتیجه فکر کنید.
و نه تنها دانشگاه، بلکه سیستم حوزه هم همینطور است.
اگر کسی آیت الله العظمی هم بشود،آیت الله العظمی جامعه ای می شود که نمی خواهد از سطح این حیوانیت بالاتر برود. بنابراین باید خودت را با آن تطبیق بدهی.
🔸حالا با این فرض بحث را ادامه می دهیم که اصلا ما دین نداریم و محوریت بحث و نظرمان را روش آقای بنتام قرار می دهیم.
بنتام می گوید اگر قرار شد جامعه ای با نتیجه و سود زندگی کند این هفت قاعده و پروتکل را باید در نظر بگیرد تا نتیجه گرایی درست شود:
1⃣ شدت
2⃣ پایداری
3⃣ مطمئن الحصول بودن
4⃣ قریب الحصول بودن لذت
5⃣ باروری لذت
6⃣ خلوص لذت
7⃣ شمولیت
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/477
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/482
✅ @Aminikhaah
هیئت ریحانه النبی محفل رهروان شهدا 🌹
📅 چهارشنبه 25 مهر 1397
⏰ ساعت 18
#دانشگاه_فردوسی
نمازخانه دانشکده مهندسی
@Aminikhaah
💠 #پاسخ_به_سوالات
🔶 چگونه خواب خود را کم کنیم؟
🔷 اولا بیداری ها را تنظیم کنیم تا به کمترین اتلاف وقت برسد. بیداری مفید و پرکار ، از پرخوابی وقت قرض می گیرد.
ثانیا برای کنترل و کاهش خواب به خودتان فشار نیاورید. اگر خوابتان با سن و مزاجتان تناسب ندارد ، هفته ای یک دقیقه از خوابتان بکاهید. مثلا اگر هر روز ۸ بیدار می شدید ، طی یک هفته این را به ۷:۵۹ برسانید.
ثالثا اگر در طول روز نیاز به خواب پیدا کردید ، نشسته بخوابید؛ تا مغلوب خواب نشوید.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
سخنرانی_شهادت_امام_حسن_علیه_السلام.mp3
27.36M
🔈 #ویروس_دودلی
🔊 تحلیلی تمدنی - جامعه شناختی از دوران امام مجتبی ع
📅97/07/24
#مشهد
#هیات_لبیک
#حسینیه_هنر
🔔 @Aminikhaah_Media
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویدیوی جدید و زیبای باسم کربلایی
#اربعین
#صلیت
✅ @Aminikhaah
💠 هر زائر یک لیوان با دوام
⭐️ در سال گذشته تعداد موکبهایی که لیوان یکبار مصرف استفاده میکردند نسبت به سال قبل بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود . اگر ۲ میلیون زائر ایرانی هر کدام در روز ۲۰ لیوان دور بریزند، در طی یک هفته تعداد ۲۸۰ میلیون لیوان مصرفی تبدیل به کوهی از زباله میشود و هزینه زیادی هم به برادران عراقی تحمیل میکند. اما اگر هر زائر یک لیوان ترجیحا استیل دربدار همراه داشته باشند ضمن رعایت بهداشت از تخریب محیط زیست جلوگیری میشود.
✅ @Aminikhaah
💠 دو جمله سیاسی
1⃣ منشور #حقوق_شهروندی ، چونان پرده تئاتر بود که در پس آن ، حقوق مسلمی چون هسته ای را غیب کردند!
2⃣ اگر همین آخوندی مستعفی در مجلس استیضاح شود ، برای N اُمین بار رای اعتماد می گیرد!
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه سوم (بخش های سوم،چهارم و پنجم)
🔶 لذت همان " ملایمت با نفس " است.
💡قرآن کریم کلید واژه ی عجیبی را بیان می فرماید که کل این ساختار (تئوری فلسفه غرب) را متلاشی می کند، قرآن کریم می فرماید خوبی و خوشی یکی نیستند بلکه دقیقا متضاد یکدیگرند. همچنین کسی به خوبی نمی رسد تا از خوشی عبور کند!
قرآن اساسا لذات را برای ابرار معرفی و بیان می کند و لذت های سطحی دیگر را به طور مخصوص در شان حیوانات (انعام) میداند .
👈در روایت داریم: اطراف جهنم را شهوات گرفته است ، همان چیزی که اول و سریع می خواهی به آن برسی. آنهایی که نمی خواهی و کراهت داری ، بهشت پشت همان هاست.
🚨می دانی آن زنی که می خواهد تو را خوشبخت کند ، چه زنی است؟ همان که از او خوشت نمی آید!
🔶 این تعبیر امیرالمؤمنین در خطبه قاصعه (192 نهج البلاغه) است که حضرت می فرمایند:
خدا وقتی می خواهد امتحان کند به این گونه عمل می کند که اگر چیز خوبی را هم بخواهد در مقابلت قرار بدهد ، بدی هایش را فقط به تو نشان می دهد.
🏳اصلا کار و روش خدا همین طور است که جذابیت ها را می گیرد و حذف می کند ؛ تا امتحانت کند.
📛با این حساب ، آدم اگر به لذت و خوشی رسید ، باید بدگمان باشد. که کجای کار من گیر داشت که نفسم خوشش آمد!
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/486
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/500
بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/506
✅ @Aminikhaah
💠#اربعین_و_سبک_زندگی_مهدوی
🔶خلاصه بخش های اول و دوم
یکی از ابعادی که می توان در ارتباط با پیاده روی اربعین به آن پرداخت ، بُعد تمدن سازی این حرکت است.تمام ماهیّت و ماندگاری یک تمدن بسته به سبک زندگی است که ایجاد می کند.
نسبت هر فلسفه ای با تمدن این است که آن فلسفه باید بتواند سبک زندگی درست کند!
ما یکی از ضعف ها و نقص های بزرگ مان در طول تاریخ این بوده است که نتوانستیم برای آن دستگاه فکری و فلسفی که داریم ، تبلور درخور ایجاد کنیم.امام (ره) قائل به این بود که در هر جای دنیا و هر کسی نظام فلسفی ما را مطالعه کند شیفته آن می شود.
پیاده روی اربعین بزرگترین خاصیتش این است که مفت و مجانی دستگاه فکری و فلسفی ما را به درستی به جهانیان نشان می دهد.
پیاده روی اربعین مفهوم صبر را در جامعه نهادینه می کند. در حالی که با توجه به فلسفه ی غرب این مفهوم نباید مقدس جلوه داده شود ، همان طور که مفهوم ایثار برایشان بی معنا و غریب است. جامعه ای که قرار است برده وار زندگی کند باید از سختی فراری باشد تا بشود هر آنچه که میخواهند را به آن تحمیل کنند.
مرحوم شهید صدر می فرماید که تمدن اهل بیت وقتی وقوع پیدا می کند که «منِ» آحادِ جامعه فانی بشود در یک «منِ» بزرگتر.
درست مثل همین الان وقتی موقعیت اقتصادی کشور ما در شرایطی است که مردم در یک بحران اقتصادی هستند ، شبکه " من و تو" این رفتار را آموزش می دهد که مردم به فکر بقیه نباشید! هر کس خودش را در نظر بگیرد و کالای مورد نیاز خود را احتکار کند.اینها می دانند در این شرایط اقتصادی فروش طلا و دلار یک رفتار ایثارگرانه محسوب میشود ، اگرچه بعضیها از این بُعد این کارها را انجام ندادند ، اما در هرحال این کار نتیجه ی مناسبی برای اقتصاد کشور دارد.
حتی در بازیهای کامپیوتری که غرب می سازد رفتارهایی را ایجاد میکند تا خصلت های منفی در انسان ملکه و نهادینه شود و کم کم باورهایی را در او به وجود بیاورد. این در حالی است که پدر و مادر اصلا به فلسفه ای که پشت تک تک مراحل این بازی هاست توجه نمی کنند و دلخوش به این هستند که بازی کامپیوتری بهتر از خیابان گردی و دیدن فیلم مورد دار و خواندن کتاب منحرف و... است.
فلسفه ای که در پشت بعضی از این بازی هاست این است که شما بدانید هیچ آدمی ارزش این را ندارد که شما خودتان را فدایش بکنید و فقط باید خود را نجات بدهید تا بتوانید به مراحل بعد صعود کنید ، این باور از کفر هم بدتر است!
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/514
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/517
✅ @Aminikhaah