eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
540 ویدیو
315 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
فاطمه و افکار عمومي 01.mp3
11.96M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی 📢 جلسه اول #فاطمیه97 📅97/11/16 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 جماعتی امروز بودند. توهین و تحقیرشان کردید. نتیجه این شد که کل ملت ، دلواپس فردا شدند. ✅ @Aminikhaah
این متن ، سال ۹۱ نگاشته شده است. اما گویا هنوز تازگی دارد... 💠 شهدای بی قطعه 🔶 تقدیم به زندگانی که خمینی ، ۱۲ بهمن ۵۷ بر مزار آنان دولت تعیین کرد. 🔷 دهه فجر با همه شیرینی هایش کم کم به خاطره ای تکراری تبدیل شده. این را از رویکرد صدا و سیما هم می شود فهمید. دیگر آن صحنه ها و حادثه هایی که دهه هفتاد و حتی دهه هشتاد از تلویزیون می دیدیم ، برفکی شده. به جای آن ، جشنواره فجر؛ هر سال جذاب تر و پر رنگ تر. خوف این دارم که کم کم ، دهه فجر بشنویم و اول ، یاد جشنواره فجر بیفتیم. برای اینکه از تکاپوی انقلابی میانه زمستان جا نمانیم ، کاراکترهای دست نخورده می خواهیم. یکی از موضوعات بکر و گمنام ، ماجرای شهدای انقلاب است. موضوعی که سالهای سال ، برای دهه فجرها و نسلهای نوزای انقلاب ، قصه های ناشنیده دارد. شهدای انقلاب ؛ همانها که گلزار ندارند. همانها که حتی قطعه ای مجزا ندارند. همانها که در بهشت زهرای تهران ، باید با رنج ، از میان مردگان ، پیدایشان کنی. نام ، به قبر دارند ؛ ولی از گمنام ها گمنام ترند. همانها که حتی روی دستها نرفتند و اهل محلشان هم به تشییعشان نیامدند. همانها که دسته دسته از کف خیابان جمع شدند و روی سینه هایشان به جای فرزند روح الله ، نوشتند : "ناشناس". اینها همانهایی اند که جای ژسه و خمپاره ، گل در دست داشتند. نه از عراقی خونین شدند و نه از آمریکایی؛ سرباز جوان شهر ، برادر کشی کرد. گناهی نداشتند؛ جز عشق روح الله. روح پاکشان ، حتی به سیرابیِ وصال 12 بهمن هم مهلت نیافت. اما خمینی ، چه عاشقانه و سراسیمه ، دهه فجر طوفانی اش را با شهدای انقلاب آغاز کرد. شهدای انقلاب اسطوره های ستم کشیده اند. همان ها که زیر چکمه و اتو و فحش ، گاهی شوک برق چشیدند و گاهی وارونه آویخته شدند. در میانشان هستند کسانی که به دست جلّاد ساواک ، تکه تکه شدند و مُثله گشتند. چه بسیارشان در میان دریاچه نمک جا گرفته اند. چه زیادند از ایشان که قبرهایشان یافت نشد . اگر شکنجه گران دستگیر شده نبودند ، بسیاری از همین قبرها هم ناشناخته می ماند. بسیارشان بدون اطلاع بستگان به بستر خاک رفتند؛ چه بسا غسل و کفنی هم نداشته باشند. دهه فجر ، تبلور خنده های زمستانی شهدای انقلاب است. در بهار آزادی ، جای شهدا خالی! ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/قسمت اول 🔶 نسبت وظیفه و نتیجه امام قبل از پیروزی انقلاب در آبان 57،اول سخنرانی خود می گویند ، ما دو گونه تشخیص وظیفه داریم: 1- یک دسته از آن اینگونه است که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند. 2- دسته ای دیگر از آن نیز اینگونه است که نتیجه را نباید در نظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. بعد از این می فرمایند انقلاب ما از آن وظایفی بود که اصلا ما نباید نتیجه ای برای آن لحاظ کنیم و ما وظیفه داشتیم انقلاب کنیم حتی اگر همه ما کشته شویم! سپس می فرمایند: «حضرت سید الشهداء قیام کردند بر ضد یزید؛ و شاید و همان طور هم بود که خوب، اطمینان به این بود که موفق به اینکه یزید را از سلطنت بیندازند نشوند.. .» یعنی امام حسین ع هم می دانستند حرکتشان نتیجه ظاهری که مدنظر حضرت است را ندارد ، با این حال قیام کردند. =>پس ما هم اگر یقین داشته باشیم که همه کشته می شویم ، باز هم باید قیام کنیم. سپس در ادامه سه اصل مهم انقلاب را اینگونه معرفی می کنند: «... يكى نبودن محمد رضا خان و اين سلسله، سلسله پهلوى؛ و يكى نبودن اصل رژيم سلطنتى؛ و يكى هم استقرار حكومت عدل اسلامى، جمهورى اسلامى؛ » 💠 انقلاب کردید برای چه؟! 🔶امام خمینی ره در ادامه می فرمایند: «... چه شد؟ يك تكليف را ادا كرديم... «چه شد» يعنى چه؟ خوب تكليف ماست. ما حالا نماز داريم مى خوانيم، يك كسى بگويد خوب شما بيست ـ سى سال نماز خوانديد چه شد؟! خوب من بيست سال نماز، اطاعت خدا كردم. «چه شد» كدام است؟! من اطاعت خدا را كردم. خدا گفته بكن، من هم كردم...اين يك چيزى است كه لازم است بر ما. بر مسلمين است كه اين كار را بكنند. منتها توانستيم اين كار را انجام بدهيم كه الحمد للَّه؛ هم تكليفمان را ادا كرديم هم به مقصد رسيديم. نتوانستيم عمل بكنيم به تكليفمان عمل كرديم؛ نماز خوانديم. حالا «چه شد» يعنى چه؟ خوب نماز خواندم، مبارزه و معارضه اى با ظلم كرديم، با ظالم كرديم؛ با كسى كه مى خواسته يك مملكتى را خراب كند و خراب كرده است و همه مصالح مسلمين را زير پا گذاشته و به كفار داده است، با اين جنگ و نزاع كرديم؛ خون داديم؛ خون گرفتيم؛ همه اين كارها را كرديم اما تكليف بوده است كه كرديم. رسيديم به مقصدْ الحمد للَّه، نرسيديم به مقصدْ تكليفمان را ادا كرديم. هيچ باكى از اين مطلب نداريم و ان شاء اللَّه میرسيم؛ ان شاء اللَّه.» 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/711 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/728 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/745 @Aminikhaah
💠 صیانت از انسانیت 🔷 امشب شبکه نسیم ، در برنامه "هزار داستان" خانواده مومنی را به تصویر کشید که به رغم داشتن یک فرزند ، فرزند معلولی را از بهزیستی به منزل آورده بودند و مادرانه و پدرانه ، پای رنج های بزرگ کردن او ایستاده بودند. مادر محجبه و موقر "رضا" با صلابت و صلا ، رفتارش را محصول معارف ناب شیعی می دانست. امروز خبری از حجاز منتشر شد که درنده ای وهابی ، کودک شش ساله ای را به جرم شیعه بودن در برابر مادرش سر برید. برای نشان دادن کارنامه انقلاب اسلامی ، همین مقایسه عینی بین این دو واقعه کفایت می کند. در زمانه ای که گاوهای شیرده ، با شاخ تیزشان مظلوم کشی می کنند و گاوداران وحشی ، در میدان مظلوم کشی ، پارچه قرمز می گردانند ، به جرات می توان ادعا کرد نظام اسلامی ایران ، تنها حکومت و تنها مردمی را دارد که در ریختن خون هیچ کودکی در هیچ جای عالم مشارکت ندارد. انقلاب ایران ، تبلور مکتبی است که امثال "عرب شیبانی" ها را پرورش می دهد. انقلابی است که جهان "گرگ ها" و "میش ها" را به عالم انسانیت دعوت می کند. اگر خمینی و شهدا و مردمانش نبودند ، زمینی ها شوقی فوق گرگ و میش بودن نداشتند. خمینی ، هوس انسان بودن را زنده نگه داشت. به همین دلیل انتخاب و انقلاب او تا ابد خواهد ماند. تا انسان و انسانیت هست ، انقلاب هست. رنج های کنونی انقلابی ها ، هزینه های رهایی از "گاو شیر ده" بودن است. تا شکسته شدن شاخ و شانه ها چیزی نمانده. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از LIBANIRAN
عشق به رهبر شیعیان لبنانی (اکثرا حزب اللهی ها) عاشق رهبری هستند. یکبار در مراسم اهدای جوایز مسابقات قرآن در حال عکاسی بودم، معاون سید حسن سخنران بود و درباره نماز و اهمیت آن صحبت می کرد. برای رعایت ادب و احترام در نماز مثال آورد و گفت وقتی به دیدار شخص بزرگی بروید خودتان را مرتب می کنید عطر می زنید با احترام می ایستید. فکر کنید شما را ببریم ملاقات سید القائد... این را که گفت سالن ترکید بلند شدند، هلهله کشیدند، صلوات فرستادند، دست زدند، اشک ریختند، خصوصا خانمها. در این حد. طرف نگفت می بریم، گفت تصور کنید ببریم! @libaniran
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم / قسمت دوم 🔶کار رسانه ای ، برای پیشبرد انقلاب سپس امام به ضرورت کار رسانه ای برای پیشبرد انقلاب اشاره می کنند که خود این نکته ، ترکیب معجون آمیزی از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است: « ... يعنى كمك شما در اينجا تبليغات است مقابل تبليغاتى كه شاه و دستگاه شاه و روزنامه نويسهايى كه از شاه [مزد] مى گيرند و اجير او هستند تبليغات كردند به اينكه اين مردم هرج و مرج طلب هستند، اينها ـ عرض مى كنم كه ـ يك مردم وحشى هستند، اينها [واپسگرا] هستند، از اين حرفها زياد زدند، شماها وقتى تماس مى گيريد با رفقايتان، با اشخاصى كه هستند تماس مى گيريد ... تظاهرات مى توانيد بكنيد، تظاهر بايد بكنيد. تماس با اشخاص كه غفلت كرده اند از اين امور داريد مى گيريد، هر جا يك عده اى را از همين اروپاييها ديديد يا از امريكايى [ها] ديديد، چند نفر بلند شويد فوراً بگوييد بابا مسئله ايران اين طورى است، مردم ايران اين را مى گويند، مردم ايران وحشى نيستند، مردم ايران مردم مترقى اى هستند كه مى گويند ما آزادى مى خواهيم؛ ما نمى خواهيم كه امريكا مالمان را ببرد. كسى بگويد مال ما را امريكا نبرد، اين آدم وحشى است؟!... .» 🔶 نگاه صفر تا صدی نکته خیلی مهمی که در نگاه امام به وظیفه و نتیجه وجود دارد این است که نتیجه را صفر تا صدی می بینند و نه صفر یا صدی. فطرت عالم بر این است که همه چیز به تدریج و مرحله مرحله حاصل می شود و هیچ چیز دفعی نیست: «ما البته نمى توانيم حاكمى مثل حضرت امير پيدا كنيم كه حكومت كند، كه وضع زندگى اش آن طور باشد، ... خوب ما مى خواهيم كه اين حكومت خائن برود؛ يك حكومتى كه خائن نباشد، نه آن طور (مثل حکومت حضرت علی) باشد، ما نمى توانيم آن طور پيدا بكنيم اما يك حاكمى كه خائن نباشد، مال ملت را اين طور تفريط نكند... مى خواهيم اين طورى نباشد. يك همچو حكومتى خيلى زياد هم پيدا مى شود، و يك همچو اشخاص شريفى در ايران زياد است... .» 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 جلسه سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/745 جلسه چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/753@Aminikhaah
💠 ای کاش مسئولان ما همین اسم کتاب را از "ترامپ" یاد بگیرند! ترامپ ، یکی از رموز موفقیت در تجارت را سماجت در رسیدن به هدف می داند. ✅ @Aminikhaah
💠 دهه هفتاد و هشتاد ، جریان لیبرال سعی داشت امام و رهبری را منفک و متفاوت از هم نشان دهد و با اسم "امام" روبروی "آقا" بایستد. یکی دو سالی است هر چه دارند علیه امام رو کرده اند و تا جایی که توانسته اند به امام حمله کرده اند. این رسوا شدگی دو خاصیت دارد. یکی اینکه نفاق و دروغ شعار سال ۸۸ را نشان می دهد که فریاد می زدند: "اگر خمینی زنده بود با ما بود." دیگر اینکه یکسانی حقیقت "امام" و "آقا" را نمایان می کند که بیعت و آرمانی که مردم در سال ۵۷ با "خمینی" داشتند ، چهل سال دست نخورد و "خامنه ای" مهم ترین رکن انقلاب که آرمان و هدف آن است را زنده نگه داشت. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت سوم 🔶قانون گرایی امام ره امام خیلی قانونی بحث می کنند. می گویند اگر اسلام را کنار بگذاریم ، طبق قانون اساسی شاه حق حکومت داری ندارد! چون مردم باید مشارکت داشته باشند. این شاه و پدرش را مردم انتخاب نکردند. ایشان میفرمایند: «.. سلطنت محمد رضا اولًا كه چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنيزه تأسيس شده بود، مجلس غير قانونى است، پس سلطنت محمد رضا هم غير قانونى است.. اين ملتى كه سرنوشت خودش با خودش بايد باشد در اين زمان مى گويد كه ما نمى خواهيم اين سلطان را. وقتى كه اينها رأى دادند به اينكه ما سلطنت رضا شاه را، سلطنت محمد رضا شاه را، رژيم سلطنتى را نمى خواهيم، سرنوشت اينها با خودشان است. اين هم يك راه است از براى اينكه سلطنت او باطل است... .» (صحيفه امام، ج6، ص: 11 - 13) به همین دلیل وقتی امام به بهشت زهرا رفتند ، بحث خدا را مطرح نکردند. فرمودند چون مردم من را قبول دارند ، من در دهان این دولت می زنم: «ما مى گوييم كه خود آن آدم، دولت آن آدم، مجلس آن آدم ـ تمام اينها غير قانونى است و اگر ادامه به اين بدهند، اينها مجرمند و بايد محاكمه بشوند، و ما آنها را محاكمه مى كنيم. من دولت تعيين مى كنم! من تو دهن اين دولت مى زنم! من دولت تعيين مى كنم! من به پشتيبانى اين ملت دولت تعيين مى كنم! من به واسطه اينكه ملت مرا قبول دارد ... » (صحيفه امام، ج6، ص: 16 - 17) امام براساس این که مردم ایشان را قبول داشتند ، رفراندوم گذاشت ، بعد پیروز شد. این یعنی حرکتی کاملا قانونی. امام فرمودند که ما از نهضت مان سه تا هدف داشتیم: 1- نبودن محمدرضا خان و سلسله پهلوی 2- نبودن اصل رژیم سلطنتی 3- استقرار حکومت عدل اسلامی بعد میفرمایند که هرچه تلاش هم کنیم ، این هدف آخری محقق نمیشود.یعنی بالاخره در حکومت ما دزدی ، اختلاس و فساد هست. تا وقتی که به پیروزی نهایی و استقرار کامل اسلام برسیم. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 جلسه پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/758 جلسه ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/761@Aminikhaah
💠 وقتی برای مثنوی هفتاد من کاغذ می نویسند و در قبال لالمونی می گیرند ، یاد جانوران دست آموزی می افتیم که آنچه استاد قتل و غارت گفت بگو می گویند! ✅ @Aminikhaah
💠 در اعجاز و عظمت این انقلاب همینقدر بس که با مسئولانی که حتی از نصب صحیح پرچم ایران عاجز‌ بودند ، چهل ساله شدیم! ✅ @Aminikhaah
💠 بنی اسرائیل موسی ع ، چهل سال به تیه و حیرت مبتلا شدند. خدا دید اینها را به موسی ع بازگشتی نیست. سر به نیستشان کرد. اسرائیل فرعون ، چهل سال به امت روح الله گرفتار شد. خدا دید اینها را از روح الله بازگشتی نیست. فرعونیان را سر به نیستشان خواهد کرد. @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت چهارم 🔶همانطور که گفتیم امام فرمودند ، یک قسم از مسائل اینگونه اند که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند. « در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است... .» (صحيفه امام، ج5، ص: 18) گفته اند که اگر احتمال عقلایی دادید که به آب نمی رسی ، تیمم کن ، تکلیف تو همین است. یا درمورد امر به معروف و نهی از منکر گفته اند که اگر یقین داری که تاثیر ندارد ، نتیجه نخواهد داشت ، اینجا وظیفه نداری. و قسم دیگری از مسائل اینگونه است که نتیجه را نباید درنظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. یعنی اصل این است که وظیفه را انجام داد ، اگر چه احتمال بدهد که نتیجه ای حاصل نشود و لازم نیست که علم به این پیدا کند که نتیجه مطلوب حاصل میشود یا نه؟ و انسان به دنبال این است که به آن تکلیفی که بر عهده اش هست ، عمل کند. =>بعد میفرمایند که زیر بار ظلم و ذلت نرفتن به این شکل است. یعنی آقا اصلا فرض کن که داد بزنی ، نتیجه ای به همراه ندارد ، مهم نیست! باید به وظیفه عمل کرد. 🔶 مقایسه حکومت شاه با حکومت معاویه امام حکومت معاویه را با حکومت شاه اینطور مقایسه می کنند: « الآن وضع اين حكومت اين است، براى اينكه غاصبانه مسندى را گرفته است و يك سلطنت غاصبانه دارد مى كند ـ همان طورى كه معاويه سلطنت غاصبانه مى كرد، اين هم سلطنتِ غاصبانه است - همان طورى كه ائمه جور اين طور بودند ـ مثل معاويه و امثال اينها ـ و تكليف مسلمين بود بر اينكه اين را از آن مقامى كه دارد كنار بزنند و حكومت را دست آن كسى كه بايد و شرع مقدس تعيين كرده است تسليم بكنند، الآن هم بر مسلمين اين مطلب واجب است؛ لازم است. ما هم يكى از افراد مسلمين هستيم كه بر ما هم واجب است كه جديت كنيم و اين را از اين مقام پايين بياوريم. احتمالش را هم مى دهيم كه موفق بشويم؛ لازم نيست يقين بكنيم. ما احتمال اين معنى را مى دهيم. بلكه بيشتر از احتمال الآن هست در كار كه با اين نهضتى كه مسلمين كرده اند و همه با هم فرياد مى زنند كه ما نمى خواهيم اين را، اين مطلب درست بشود و سقوط پيدا بكند ان شاء اللَّه. و بر فرض اينكه حالا ما نتوانيم، زورمان به او نرسد، همان است كه حضرت امير هم نتوانست... موفق نشدند به اينكه معاويه را از حكومت كنار بزنند. ما از اينكه يك عده اى از ما كشته بشود يا ما يك عده اى از آنها را بكشيم باكى نداريم، براى اينكه ما روى تكليف داريم عمل مى كنيم... ما مكلفيم كه با اينها معارضه و مبارزه بكنيم. اگر يك وقتى هم دستمان برسد، دست به تفنگ مى بريم و معارضه مى كنيم... ودر اين اصل هيچ اشكالى براى ما نيست كه ما كشته مى دهيم.» (صحيفه امام، ج5، ص: 19 - 21) 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 جلسه هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/768 جلسه هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/771@Aminikhaah
💠با تو چهل ساله شدیم... 🔷 کلمات بین «گیومه» نام کتاب های حضرت امام ره می باشد. 🔶 تقدیم به تو! به تو که روح خدا بودی بر این جسم بی روح زمین و زمان! سلام به تو! به تو که چهلمین گردش زمین ، دور انقلابت را هم دیدی! مرحبا به تو! به تو که ریشه های این درخت را در عرش نشاندی و بر فرش کشاندی! این چهل سال ، «شرح چهل حدیث» از ماجرای گلاویزی «جنود عقل و جهل» بود. «شرح دعای سحر» تو بود که با اشک و آه ، در میدان «جهاد اکبر» شمشیر می رقصاندی. در این چهل سال ، هر وقت ما «استفتائات» راه انسانیت برایت فرستادیم ، تو قلم به دست شدی و قدم به قدم ، «رساله توضیح المسائل» مشق کردی. ما درگیر «استصحاب» بیکارگی و سرگشتگی بودیم ، همه زندگی مان در «کتاب البیع» و کتاب اکل و شرب خلاصه می شد. تو آمدی و با «تفسیر سوره حمد» ، ما را مسافر کوی «آداب الصلاه» و «سر الصلاه» کردی. بگذاريد كه از بُتكده يادى بكُنم ، من كه با دست بُت ميكده بيدار شدم. هنوز مست و خراب می بارگی های خیابان شاپور و زن بارگی های شهر نو بودیم ، اگر با غزل و قصیده و رباعیِ «دیوان» به دادمان نرسیده بودی. نه هدف داشتیم و نه وسیله ، اگر «ولایت فقیه» را به «تحریر» نکشیده بودی. رد خون آزادگان ، از فکه تا مکه ، از درعا تا صنعا ، از منامه تا مِنا ، از زاریا تا ضاحیه ، از میانمار تا میشیگان ، همه «تقریرات فلسفه» ای است که تو به بشر آموختی. هر روز این چهل سال ، برگی از «صحیفه» توست. سفرنامه خلقی است که به شوق رساندن به سرچشمه «طهارت» ، بر مرکب «اجتهاد و تقلید» نشاندی. در این سیر چهل ساله ، هر جا «طلب و اراده» ما فروکش کرد ، به «خلل» مبتلا شدیم و از «انوار الهدایه» محروم ماندیم. اما حالا که پای نخل چهل ساله ات گرد سالخوردگی افشانده ایم ، «مناسک» کوچ تا «نجاة العباد» و «وسیلة النجاة» را خوب آموخته ایم. ما تا «مصباح الهدایه» ای چون تو داریم ، حاجتی به «تعلیقه» و «حاشیه» خار و خس ها نداریم و «رسائل» از بیگانه نمی جوییم. با تو و آثار تو چهل ساله شدیم. تازه اول عشق است. تا همه عالَم را به «تعادل و تراجیح» نرسانیم ، آرام نمی گیریم. ✅ @Aminikhaah
💠 رهبر انقلاب ، در تشریح #گام_دوم انقلاب ، از ظهور امام عصر عج و تمدن نوین اسلامی گفتند. پیش از این نیز از نماز قریب الوقوع در قدس سخن راندند که حاکی از عملیات آزادسازی قدس با فرماندهی حضرت حجت عج است. انقلاب ، در چهل سالگی به بعثت رسید. ایرانیان ، پیامبران رهایی بشر اند. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت پنجم 🔶 مبارزه، شگرد دارد.. چرا بقیه اهل بیت این کارها را انجام نمی دادند؟ چرا اینطور مبارزه نمی کردند؟ مبارزه شگرد دارد، تکلیف فقط در فنونش متفاوت می شود، اصل تکلیف عوض نمی شود. اصلا اگر این ها مبارزه نمی کردند، پس چرا دشمن ایشان را به شهادت می رساندند؟ مبارزه فقط مدلش تغییر می کند. مدل تکلیف یک بحث دیگری است و نتیجه هم با تغییر تکلیف، فازش عوض می شود. ما وظیفه را با چه چیز باید تشخیص بدهیم؟ مثلا خیلی وقت ها تکلیف در حرف زدن است و خیلی وقت ها در سکوت است، از کجا باید بفهمیم که وظیفه چیست؟ یک نکته بسیار مهم این است که ما یک اشتباهی که می کنیم، این است که فکر می کنیم تکلیف، با حرام و حلال و واجب و مستحب و... مشخص میشود، این غلط است، نگاه آدم تشکیلاتی، نگاه حق و باطلی است؛ نه نگاه بر اساس واجب و حرام و غیره. زمان رضا شاه می گفتند که مجلس روضه تعطیل، عمامه تعطیل؛ بعد خیلی از این آقایان طلبه های ساده اندیش می گفتند: 《حفظ جان واجب، حفظ عمامه مستحب است》؛ چنین آدمی دیگر نمی فهمد که کدام حق است و کدام باطل است، و نیز نمی داند که در اینجا هردو حق اند ولی یکی از آنها خیلی بیشتر حق است. عمامه گذاشتن حق است، حفظ جان هم حق است، اما عمامه خیلی بیشتر از حفظ جان یک یا چند نفر حق است. 📌روش برخورد با مردم سه حالت دارد: حالت اول این است که ممکن است مثل زمان امام حسین ع مردم با تو نباشند و قصد قتل تو را داشته باشند. حالت دوم این است که مردم با تو نیستند و باید ظاهرا مدارا کنی مثل زمان امام حسن ع. و حالت سوم هم این است که مثل دوران امیرالمومنین مردم با تو همراه اند ولی در بخش هایی از جامعه با تو مخالف اند، در اینجا باید مردم را نگه داری: امیرالمومنین ع در مواجهه با مردم کوفه زمانی که به حکومت رسیده اند اینطور می فرمایند: 《لتفرق عنی جندی》، اگر با مردم همراه نباشم، سپاهم متفرق می شوند. 《 لَيْسَ أَمْرِي وَ أَمْرُكُمْ وَاحِداً إِنِّي أُرِيدُكُمْ لِلَّهِ وَ أَنْتُمْ تُرِيدُونَنِي لِأَنْفُسِكُم》 (نهج البلاغه ، خطبه 136) ، دستور من را متوجه نمی شوید. (هدف من و شما یکی نیست) 《 أَبْقَى وَحْدِي》 تنها می مانم ، 《 أَوْ قَلِيلٌ مِنْ شِيعَتِيَ الَّذِينَ عَرَفُوا فَضْلِي وَ فَرْضَ إِمَامَتِي》 ، اندکی از شیعیانم که فضیلت مرا می شناسند و خالص اند با من می مانند. (الکافی، ج8، ص 59) شیعیان حضرت در کوفه به ایشان گفتند که این احکام قضایی که شما صادر می کنید با احکام خلیفه دوم متفاوت است، لذا همان احکام قبلی را صادر کنید چون مردم نمی توانند تحمل کنند. حضرت بخشنامه کردند و دستور دادند که همان احکام قبلی را جاری کنند. امیرالمومنین حقی بالاتر را در نظر دارند و حق هم درصدی است. اگر حلال و حرامی نگاه کنی، حکومت با این شرایط یا حلال و واجب است یا حرام؛ درصورتی که هیچ کدام نیست و حقی است که باید ادامه یابد. ←این نظامِ حقانیت است نه نظام حلیّت. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 جلسه نهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/866 جلسه دهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/870 جلسه یازدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/872 @Aminikhaah
💠 چند جمله مهم و مغفول مانده از بیانیه 🔷 بدانید که اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمی بود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت. 🔷 آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره ای بدرخشد و در دوره ای دیگر افول کند. هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم اندازهای مبارک دل زده شوند. هرگاه دل زدگی پیش آمده، از رویگردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. 🔷 انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه های دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم اثر و حتّی بی اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است. 🔷 مهم ترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطه ی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفاده ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور، بودجه بندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّتها و وجود هزینه های زائد و حتّی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی است. نتیجه ی اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوانها، فقر درآمدی در طبقه ی ضعیف و امثال آن است. 🔷 جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه ی را ه حلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه ی گرگ است » خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانونهای فکر و توطئه ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القاء میشود. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ چه چیزی این همه جمعیت را در روز ۲۲ بهمن به خیابان ها می‌کشاند؟! 🔻خاطره ای جالب از آیت الله بهجت(قدس سره) اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ✍بیداری ملت 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
💠 سلسله مباحث #علی_انسان_می_سازد 🕠 از جمعه 26 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء به مدت چهار هفته 🔘 دانشگاه فردوسی ـ مسجد امام رضا علیه السلام ✅ @Aminikhaah
💠 حادثه تروریستی امروز نشان داد آمریکا در قبال انقلاب ، درندگی و وحشی گری بیشتر است. و این ، هم فاتحه آنها را نزدیک تر می کند هم فتح ما را. ✅ @Aminikhaah
💠 وقتی حقد و دیاثت ، دست به دست هم می دهند... "شرق" که همیشه از تیتر یک سازی سخنان رهبری خودداری می کند ، از آن بیانیه بلند بالا ، چنین تیتری می سازد. #گام_دوم_انقلاب ، رهایی از بی شرف هایی این چنین است. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت ششم ❓مرز تشخیص وظیفه چیست؟ هر جا که هوای نفس بود، میتوان فهمید که حق نیست. مثلا گاهی واجبی را انجام می دهی که از روی هوای نفس است، این باطل است، و گاهی حرامی را بدون تاثیر هوای نفس تایید میکنی که حق است. قرآن میفرماید: 《وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ》 (اعراف / 8) ﻣﻴﺰﺍﻥ [ ﺳﻨﺠﺶ ﺍﻋﻤﺎﻝ ] ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ ؛ ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭﺯﻥ ﺷﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻧﺪ . وزن در عالم بر اساس حق است؛ در برابر حق هم هوا(ی نفس) است.یک عده ای در قیامت چون بر اساس هوا عمل کرده اند، اعمالشان وزن ندارد. فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا (کهف / 105) ﭘﺲ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻴﺰﺍﻧﻰ ﺑﺮﺍﻯ [ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ] ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﭘﺎ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻴﻢ . این یعنی که یک عملی را دو نفر انجام داده اند، اما وزن عمل یکی بیشتر است، چون هوایش کمتر بوده است. به ظاهر عمل نگاه نمی کنند. 💡اخلاص در عمل انقلاب محصول کار پنج نفری است که از روی هوای نفس کار نمی کنند، نه پنج میلیون نفری که از روی هوای نفس کار می کنند. نهج البلاغه یک اثر هنری است. چرا امیرالمومنین این قدر هنری سخنرانی می کرده اند؟ برای اینکه برایشان مهم بوده است که مخاطبان جذب شوند. این یعنی حضرت می خواستند همه را نگه دارند و جذب کنند، اما نه برای خودشان بلکه برای خدا. همه دوست دارند که مردم آنها را به عنوان خیر و خیر رسان بشناسند؛ باید اینطور باشد. به شرطی که کار را برای این (نتیجه) انجام ندهد. این نتیجه را بخواهد ولی در این سطح از نتیجه نماند. بعد وقتی سطح بالایی از نتیجه را که خداست بخواهد، این سطح پایین از نتیجه اگر حاصل نشد، برای او مهم نیست، یعنی برایش فرقی نمی کند که بقیه کار او را بفهمند. 🔶چرا امام حسین ع طوری با برنامه ریزی در ماجرای کربلا، حرکت کردند و فرمودند 《انا قتیل العبرات》، یعنی من کشته می شوم تا بر من گریه کنند؟ چرا؟ مگر این کار برای خدا نبود؟ بله بود ولی ما نمی فهمیم که می شود همه چیز را بخواهی برای خدا. امام حسین این کلام را میفرمایند، اما حضرت خودشان در وسط ماجرا دیده نمی شوند، یعنی کار را فقط برای خدا انجام میدهند. امام حسین ع در حالیکه تکلیف گرا هستند، چقدر نتیجه گرا هستند و از چه سوژه هایی نمی گذرند. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 جلسه دوازدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/876 جلسه سیزدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/884 جلسه چهاردهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/887@Aminikhaah
💠 مطهری و مغالطه آرزواندیشی 🔶 آقای علی مطهری ادعا کرده بود نامه امام به آقای منتظری و موضع امام درباره بازرگان و نهضت آزادی ، جعلی است. مرکز نشر آثار امام بر صحت نامه و موضع امام پافشاری کرد. مطهری گفت: قبول می کنم. ولی ای کاش نامه و موضع ، از امام نبود و جعلی بود. این ماجرا پنجره خوبی برای حقیقت یابی سایر مواضع مطهری است. مواضع او درباره رفع حصر ، برجام ، FATF ، فتنه ۸۸ و ... چیزی بیش از همین مغالطه آرزواندیشی نیست. چیزهایی که ایشان آرزوی خوب یا بد بودنش را دارند ، حتما خوب یا بد خواهد بود! ✅ @Aminikhaah