💠 آقای عراقچی گفته اند اگر شرایط سخت تر شود ، باید از برادران و خواهران افغانستانی بخواهیم کشور را ترک کنند.
آقای عراقچی! پیشنهاد ساده تر و قطعا اثرگذارتری دارم!
اگر شرایط سخت تر شد ، دو تابعیتی های نفوذ کرده در دستگاه اجرایی و قانون گذاری کشور را ترک کنند!
علی برکت الله ....
✅ @Aminikhaah
💠 چرا به افغان ها متوسل نمی شویم؟
🔷 تا به حال در خیابان های تهران و قم ، عکس و یادبودی از شهدای تیپ فاطمیون ندیده ام. حتی در مشهد نیز کوچه و خیابان و بزرگراهی به نام شهدای افغان نداریم.
تا همین چند سال پیش ، نام یکی از خیابان های معروف تهران خالد اسلامبولی (شهید مصری) بود.
کم و بیش نام ادواردو آنیلی و برخی شهدای چشم آبی را هم چند جایی دیده ام!
واقعا برایم سوال است. ژن شهدا هم درجه بندی دارد؟ کارآیی برزخی آنها هم منوط به برخورداری موقعیت جغرافیایی آنهاست؟ مقامات عند ربی هم بالاشهری و پایین شهری دارند؟
امنیت ما فقط مدیون مدافعان حرم ایرانی است؟ پاکستانی ها و افغان ها در امنیت خیابان های ما چقدر سهم دارند؟ از نام خیابان ها چقدر؟
لعنت به فقر فرهنگی! که می گوید: یخچال و تلویزیون ، خارجی اش خوب است و شهید ، ایرانی اش!
✅ @Aminikhaah
💠 اتفاقات امروز دانشگاه تهران نشان داد جنگ واقعی ، نه در خلیج فارس است و نه با ناوبر و ناوشکن؛ جنگ واقعی ، جنگ فرهنگی است و کف خیابان و دانشگاه.
در این نزاع ، مردم باید آرایش جنگی بگیرند. این آرایش جنگی هم لزوما با باتوم و عربده حاصل نمی شود. سلاح این نبرد ، منطق ، آرامش ، حضور مقتدرانه و گزک ندادن به مدعیان پوچ اندیش است.
اگر کاری از نظامیان آمریکایی در خلیج فارس ساخته بود ، نوچه های عیاش خیابانی امروز به خط نمی شدند.
✅ @Aminikhaah
💠 توصیف دقیق و حکیمانه امام خمینی ره از پشت پرده سیاسی شعار آزادی
🔷 اگر يك كسى عادت كرد كه اين مجلات را - كه ديديد، ديده بوديد، با آن عكسها و با آن مسائل - آن سينماها را كه ديدند با آن بساط و امثال ذلك و آن تلويزيون آن وقت، و آن راديوى آن وقت، و آن مدارس آن وقت، و آن كنار دريا رفتنهاى آن وقت، و آن مراكز فحشاى آن وقت، همه اينها در يك مطلب شريك بودند و [و آن اينكه] جوانهاى ما را بى تفاوت كنند راجع به مسائل خودشان، يك جوانى كه عادت كرد كه هر روز برود يا هر شب برود در سينما و آن طور مسائل را ببيند، اين ديگر فكرش نمى رود دنبال اينكه نفت ما را كه مى خورند، كجا مى رود اين نفت، اين ثروت ما كجا مى رود. اصلًا تو فكرش نمى آيد اين. اين همان مثل آدم هرويينى مى ماند، يك آدم هرويينى اصلش فكرش دنبال اين نيست كه چه مى گذرد. او همه اش دنبال اين است كه چه وقت، وقت هرويين بشود، يا وقت استعمال ترياك بشود. آن كسى كه عادت كرد كه برود در اين مراكز فحشا، تمام همّ و غمش همان مراكز فحشاست؛ حالا چه مى گذرد در اين مملكت، چه به سرش دارد مى آيد، پيشش مطرح نيست، دنبال اين مطلب نيست.
تمام اين مسائلى كه در اين پنجاه سال اخير اينها پيش آوردند، و خصوصاً در زمان اين دومى كه از اوّلى بدتر بود، تمام اين مسائل ديكته اى بود كه شده بود براى اينكه جوانهاى ما را بى تفاوت كنند؛ هر چه سرشان مى آيد به من چه ربط دارد. آن كه مى رود در دريا با مثلًا چه، با هم آنجا بازى مى كنند، اينها ديگر فكر اينكه مسائل روز چه هست، دولتها چه مى كنند و اين مرد خائن چه به سر ما آورد، اصلًا فكر اين در ذهنشان نمى آيد. اين روشنفكرها و نويسنده ها و آزاديخواهها- نه همه شان، بسيارشان- يا توجه به اين ندارند كه اين برنامه ها و آزاد گذاشتن اين جوانها و اين دخترها و اين پسرها براى اينكه هر كارى دلشان مى خواهد بكنند، اين چه به سر اين مملكت مى آورد؛ يا توجه ندارند؛ يا مى دانند و اجير هستند؛ دنبال همان هستند. فرياد مى زنند آى آزادى از بين رفت! آى آزادى! خوب آزادى از بين رفت، چه شد؟ شرابخانه ها محدود شده يا گرفته شده؛ مراكز فحشا را جلويش را گرفتند- حالا تمامش هم باز معلوم نيست، من نمى دانم حالا پاكسازى شده يا نه- ديگر نمى گذارند اين دختر و پسر تو دريا بروند لخت شوند با هم چه بكنند. اينها آزادى را اين مى دانند!
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
حجت_الاسلام_امینی_خواه_اندر_احوالات.mp3
7.58M
💠 #پادکست | ظاهر یا زائل شدن کمال
❇️ تظاهر به روزه خواری و فضای ذهنی جامعه ....
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 ریزش های پیش از ظهور
🔷 نعمانى- با سندش به نقل از اصبغ بن نباته-: امير مؤمنان عليه السلام فرمود: «مانند زنبور عسل، ميان پرندگان باشيد. هيچ پرنده اى نيست، جز آن كه آن را ناتوان و كوچك مى شمرد و اگر پرندگان، بركت (عسل) نهفته در دل زنبوران عسل را مى دانستند، با او اين چنين نمى كردند. با زبانها و پيكرهايتان با مردم رفت و آمد كنيد و با دل ها و كارهايتان از آنها جدا و كنار باشيد.
سوگند به كسى كه جانم به دست اوست، آنچه [از ظهور و فَرَج] دوست داريد، نخواهيد ديد تا آن كه برخى از شما به برخى ديگر، آب دهان بيندازد و يكديگر را دروغگو بخوانيد و از شما (/ از شيعيان من) جز به اندازه سرمه در چشم و نمك در غذا باقى نماند. برايتان مثلى مى زنم:
مردى از شما، گندمش را تميز و پاكيزه مى كند و آن را در انبار مى ريزد و مدّتى آن را رها مى كند و هنگامى كه به آن باز مى گردد، متوجّه مى شود كه به آن، كرم زده است. آن را بيرون مى آورد و تميز و پاكيزه مى كند و دوباره آن را به انبار، باز مى گرداند و مدّتى رهايش مى كند و آن گاه كه به آن باز مى گردد، مى بيند كه بخشى از آن، كرم زده شده است. آن را بيرون مى آورد و تميز و پاكيزه مى كند و به انبار، باز مى گرداند و اين كار را انجام مى دهد تا از آن گندم ها، مقدارى مانند ته مانده خرمن، كرم نخورده و مقاوم در برابر آفت، باقى مى ماند.
شما نيز اين گونه هستيد. [فتنه ها، برخى از شما را به كام خود، فر مى برند و] از هم متمايز مى شويد تا آن كه تنها، گروهى باقى مى ماند كه فتنه ها هيچ زيانى به آنها نمى رساند».
🔻 الغيبة، نعمانى ، ص 209 ، بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 115 ، دانشنامه امام مهدى «عجل الله فرجه» بر پايه قرآن، حديث و تاريخ، ج7، ص: 249 - 251
✅ @Aminikhaah
💠 سخنرانی شب های قدر:
🔷 موضوع سخنرانی: #اولویت_های_علی ع
🔸 ساعت : 23:30
✅ @Aminikhaah
💠 سخنرانی شب های قدر:
🔷 موضوع سخنرانی: #عافیت_طلبی
🔸 ساعت : 00:30
✅ @Aminikhaah
💠 آقای روحانی خواستار اختیارات بیشتری در اداره کشور شده اند.
بزرگوار فراموش کرده اند سال گذشته همه جناح ها متحد شده بودند ایشان را استیضاح و عزل کنند. رهبری یک تنه ایستادند و ایشان را در پاستور نگه داشتند.
شده حکایت کسی که به دِه راهش نمی دادند ، سراغ خانه #کدخدا را می گرفت!
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
تنور میری ؟.mp3
5.37M
💠 #پادکست l تنور میری؟
🔷 مساله امیرالمومنین ع با مسئولین زمان خود ...
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #دعای_متن_دعای_حاشیه
🔷 خلاصه جلسه اول / قسمت اول
❓خدای متعال ، دعا را کجای نظام خلقت و زندگی انسان قرار داده است؟
دعا برای ما معمولا کاری خارج از متن زندگی است.
📌 دعا کاری بیرون بقیه کارها و یا حتی در کنار بقیه کارها نیست ، بلکه دعا کاری درون و در متن بقیه کارهاست.
ما در هر کاری که انجام می دهیم نیاز به دعا داریم ، در حین نفس کشیدن ، زندگی کردن ، برخورداری از نعمت سلامت و ... همه ی این ها نیاز به دعا دارد. زیرا ما یک موجود کاملا و همیشه محتاج به خدا هستیم.
معمولا مردم اینگونه اند که می گویند ما وقتی هیچ درد و مشکل و گرفتاری خاصی نداریم پس چرا باید دعا کنیم؟! اما این غلط است، کسانی که فقط در مشکلات دعا می کنند دعایشان برآورده نخواهد شد. همچنین روایت است که دعا برای زمان راحتی و آسایش است و نه فقط در هنگام مشکلات.
⁉️ آدمی که سالم است چرا باید دعا کند؟
دعا وقت خاصی ندارد ، درست است که یک سری دعاها برای اوقات خاص سفارش شده اما خالص دعا وقت خاصی ندارد ، این یعنی خدایا من در همه حال می دانم که چقدر محتاجم.. به همین دلیل هم برای تمام اوقات دعا داریم ،دعا خواندنی و گفتنی نیست ، دعا فهمیدنی است.
💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید:
👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1195
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
شب قدر چه بخواهيم؟.mp3
11.07M
🔈 #شب_قدر_چه_بخواهیم؟
📅98/03/02
#مشهد
#حوزه_علوم_اسلامی_دانشگاهیان
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 بشارت شیرین و طعنه ملسی است.
در جلسات خصوصی ، برای رهبری آینده نظام نقشه می کشند. اختیارات بیشتر می خواهند و خودشان را در قامت رهبری آینده نظام می بینند.
حالا رهبری بشارت دولت جوان انقلابی می دهند. چه بسا این دولت ، پیش از ۱۴۰۰ به بار نشیند!
شیطان و همه نوکران داخلی و خارجی اش عن قریب رفتنی اند.
✅ @Aminikhaah
💠 #دعای_متن_دعای_حاشیه
🔷 خلاصه جلسه اول / قسمت دوم
📍 اسم اعظم الهی
مهم درک و توجه به حس فقر و احتیاج و نیاز است. گاهی انسان به ظاهر ذکری هم نمی گوید اما چون به فقر و نیاز خود نسبت به خدا توجه تام داشته نیازش برطرف می شود ؛ اسم اعظم یعنی همین حالت انقطاع.
اصل ماجرا آن حس نیاز و فقر است که همان اسم اعظم است. اصل، بریدن از غیر خداست. گاهی نیاز به گفتن جمله ای هم نیست.
هر لحظه که انسان نیازش را با تمام وجودش احساس و باور کرد آن لحظه ، لحظه انقطاع و دعا و اجابت است. خدای متعال در این زندگی می خواهد همین را به ما نشان دهد.
📛 اگر یک روز دعا نکردیم و در خانه خدا نرفتیم آن روز سرکشی کرده ایم!
دعا نکردن ، نوعی از استکبار است که خدای متعال در آیه ی 60 سوره ی مبارکه غافر نسبت به آن انذار می دهد :
وَ قالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ ؛
پروردگار شما گفته است: «مرا بخوانيد تا (دعاى) شما را بپذيرم! كسانى كه از عبادت من تكبّر مى ورزند به زودى با ذلّت وارد دوزخ مى شوند!»
امام باقر ع می فرمایند منظور آیه کسانی است که نسبت به دعا کردن استکبار می ورزند.
💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید:
👇👇👇👇
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1199
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1208
✅ @Aminikhaah
💠 نوتیفیکیشن خدا به بندگانش
🔷 (۞ نَبِّئۡ عِبَادِیۤ أَنِّیۤ أَنَا ٱلۡغَفُورُ ٱلرَّحِیمُ)
🔶 به بندگانم پیام برسان که من ، واقعا غفور رحیمم!
🔻 سوره حجر ، آیه ۴۹
✅ @Aminikhaah
💠 #شب_قدر_چه_بخواهیم ؟
🔶 قسمت اول
📌 دعاهای شب قدر و برنامه ریزی
🔹رکن برنامه ریزی ، داشتن هدف است که مزایا و هزینه ها بر محور هدف تعیین می شود.
🔹ادعیه شب قدر اولین کاری که می کنند این است که ما را با خود واقعی مان آشنا می کنند تا هدف و وسیله را اشتباه نگیریم و به سمت مزایای واقعی حرکت کنیم.
🔹منِ واقعی چیزی فراتر از تن است.
🔸نجات از آتش یکی از حوائج حقیقی ماست که با ادبیات خودِ واقعی ما سر و کار دارد، همان حاجت پرتکراری که در دعای جوشن کبیر میخوانیم :
مَرْوِيٌّ عَنِ النَّبِيِّ ص وَ هُوَ مِائَةُ فَصْلٍ كُلُّ فَصْلٍ عَشَرَةُ أَسْمَاءٍ وَ تُبَسْمِلُ فِي أَوَّلِ كُلِّ فَصْلٍ مِنْهَا وَ تَقُولُ فِي آخِرِهِ (سُبْحَانَكَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين) ؛
از پیامبر اکرم ص روایت شده ، دعای جوشن صد فصل است که هر فصل شامل ده اسم از اسماء الهی است، اول هر فصلی (بسم الله الرحمن الرحیم) بگو و در آخر آن نیز بگو ( پاک و منزهی تو ، ای آنکه معبودی جز تو نیست ، به فریادمان برس و بر محمد و خاندانش درود بفرست و ما را از آتش رهایی بخش ای پروردگار ای صاحب بزرگی و کرامت ای مهربان ترین) (بلد الامین ، ص402)
🔸این همان دعایی است که امام حسین ع نیز دعای روز عرفه می فرمایند:
يَا مَوْلَايَ حَاجَتِي الَّتِي إِنْ أَعْطَيْتَنِيهَا لَمْ يَضُرَّنِي مَا مَنَعْتَنِي وَ إِنْ مَنَعْتَنِيهَا لَمْ يَنْفَعْنِي مَا أَعْطَيْتَنِي أَعْطِنِي فَكَاكَ رَقَبَتِي مِنَ النَّار ؛
(مفاتیح الجنان)
مولای من! حاجت من آن است که اگر آن را به من عطا کنی، هر آنچه را که (بعد از آن) به من ندهی ، به من ضرر نمی رساند ، و اگر آن را به من ندهی هر چیز که من بدهی مرا سود نمی رساند ، ( رهایی من از آتش را به من عطا کن)
🔸قلب ماه رمضان ، شب قدر است و قلب عالم ، اسماء الله است. لذا شب قدر شبی است که ادعیه بر محور اسماء الله می گردد:
الإمام الباقر عليه السلام: تَأخُذُ المُصحَفَ في ثَلاثِ لَيالٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ، فَتَنشُرُهُ و تَضَعُهُ بَينَ يَدَيكَ و تَقولُ:
اللّهُمَّ إنّي أسأَلُكَ بِكِتابِكَ المُنزَلِ و ما فيهِ، و فيهِ اسمُكَ الأَكبَرُ و أسماؤُكَ الحُسنى و ما يُخافُ و يُرجى، أن تَجعَلَني من عُتَقائِكَ مِنَ النَّارِ. و تَدعو بِما بَدا لَكَ مِن حاجَةٍ ؛
امام باقر می فرمایند در سه شب از شب های ماه رمضان قرآن را بردار و باز کن و جلوی خود بگذار و بگو: اللهم انی...) (اقبال الاعمال ، ج1 ،ص 186)
🔸در وهله بعد انسان هایی که نور و حقیقت را در خود تجلی داده اند را واسطه می کنیم. هر کس به هر میزان، جلوه ای که از نورانیت و حقیقت دارد ، واسطه بین ما و خدا می شود:
عن الإمام الصادق عليه السلام: خُذِ المُصحَفَ فَدَعهُ عَلى رَأسِكَ و قُل:
امام صادق می فرمایند: قرآن را بردار و بر سر خود بگذار و بگو :
🔻اللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا القُرآنِ، و بِحَقِّ مَن أرسَلتَهُ بِهِ، و بِحَقِّ كُلِّ مُؤمِنٍ مَدَحتَهُ فيهِ، و بَحَقِّكَ عَلَيهِم فَلا أحَدَ أعرَفُ بِحَقِّكَ مِنكَ، بِكَ يا أللّهُ عَشرَ مَرّاتٍ ثُمَّ تَقولُ: بِمُحَمَّدٍ عَشرَ مَرّاتٍ، بِعَلِيٍّ عَشرَ مَرّاتٍ، بِفاطِمَةَ عَشرَ مَرّاتٍ، بِالحَسَنِ عَشرَ مَرّاتٍ، بِالحُسَينِ عَشرَ مَرّاتٍ، بِعَلِيِّ بنِ الحُسَينِ عَشرَ مَرّاتٍ، بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ عَشرَ مَرّاتٍ، بِجَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَشَرَ مَرّاتٍ، بِموسَى بنِ جَعفَرٍ عَشرَ مَرّاتٍ، بِعَلِيِّ بنِ موسى عَشرَ مَرّاتٍ، بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ عَشرَ مَرّاتٍ، بِعَلِيِّ بنِ مُحَمَّدٍ عَشرَ مَرّاتٍ، بِالحَسَنِ بنِ عَلِيٍّ عَشرَ مَرّاتٍ، بِالحُجَّةِ عَشرَ مَرّاتٍ و تَسأَلُ حاجَتَكَ و ذَكَرَ في حَديثِهِ إجابَةَ الدّاعي و قَضاءَ حَوائِجِهِ. ( اقبال الاعمال، ج1،ص 187)
🔴 یکی از ادعیه شب 19 لعن دشمنان و قاتلین امیرالمومنین ع است که راه انسانیت را مسدود کردند. خود این لعن باعث تخلیه و پاکسازی می شود:
🔻رويَ أنَّهُ يُستَغفَرُ لَيلَةَ تِسعَ عَشرَةَ مِن شَهرِ رَمَضانَ مائَةَ مَرَّةٍ، و يُلعَنُ قاتِلُ مَولانا عَلِيٍّ عليه السلام مائَةَ مَرَّةٍ.
روایت شده که در شب نوزدهم ماه رمضان صد مرتبه اسغفار شود و قاتل مولا امیرالمومنین صد مرتبه لعن شود. (اقبال الاعمال، ج1، ص186)
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
یک تعریف جذاب از انسان 1.mp3
11.08M
💠 #شب_قدر_چه_بخواهیم
🔶 قسمت دوم
🔴 در شب بیست و یکم نیز صلوات بسیار بر پیامبر فرستادن و لعن ظالمین به آنها و لعن پیاپی بر قاتلین امیرالمومنین سفارش شده است:
وَ الإِكثارُ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ عليهم السلام، وَ الاجتِهادُ فِي الدُّعاءِ عَلى ظالِمِيهِم، و مُواصَلَةُ اللَّعنَةِ عَلى قاتِلي أميرِ المُؤمِنينَ عليه السلام، و مَن طَرَّقَ عَلى ذلِكَ و سَبَّبَهُ، و آثَرَهُ و رَضِيَهُ مِن سائِرِ النّاسِ. (مسارّ الشیعه ، شیخ مفید)
🔵 و شب بیست سوم..
💡 دعای فرج بسیار توصیه شده که باز شدن راه انسانیت و تعالی و تقرب به واقعیت است:
تُكَرِّرُ في لَيلَةِ ثَلاثٍ و عِشرينَ مِن شَهرِ رَمَضانَ هذَا الدُّعاءَ ساجِداً و قائِماً و قاعِداً و عَلى كُلِّ حالٍ، و فِي الشَّهرِ كُلِّهِ، و كَيفَ ما أمكَنَكَ و مَتى حَضَرَ مِن دَهرِكَ. تَقولُ بَعدَ تَمجيدِ اللّهِ تَعالى وَ الصَّلاةِ عَلَى النَّبِيِّ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله.
در شب 23 ماه رمضان این دعا را در حال سجده و ایستاده و نشسته و در هر حالی و در همه ماه تکرار کن:
🔻اللّهُمَّ كُن لِوَلِيِّكَ فُلانِ بنِ فُلانٍ في هذِهِ السّاعَةِ و في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً و حافِظاً، و قائِداً و ناصِراً، و دَليلًا و عَيناً حَتّى تُسكِنَهُ أرضَكَ طَوعاً،و تُمَتِّعَهُ فيها طَويلًا. (مصباح المتهجد،، ج2، ص630)
📍در اقبال الاعمال جلد 1 صفحه 85 دعای فرج و سلامتی امام زمان را کامل تر آورده است:
🔻 اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الْحُجَّةِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ مُؤَيِّداً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طُولًا وَ عَرْضاً وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ اللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ اجْعَلِ النَّصْرَ [مِنْكَ] لَهُ وَ عَلَى يَدِهِ وَ الْفَتْحَ عَلَى وَجْهِهِ وَ لَا تُوَجِّهِ الْأَمْرَ إِلَى غَيْرِهِ اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّى لَا يَسْتَخْفِيَ بِشَيْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ وَ اجْمَعْ لَنَا خَيْرَ الدَّارَيْنِ وَ اقْضِ عَنَّا جَمِيعَ مَا تُحِبُّ فِيهِمَا وَ اجْعَلْ لَنَا فِي ذَلِكَ الْخِيَرَةَ بِرَحْمَتِكَ وَ مَنِّكَ فِي عَافِيَةٍ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِين وَ زِدْنَا مِنْ فَضْلِكَ وَ يَدِكَ الْمَلْأَى فَإِنَّ كُلَّ مُعْطٍ يَنْقُصُ مِنْ مِلْكِهِ وَ عَطَاؤُكَ يَزِيدُ فِي مِلْكِكَ.
✅ @Aminikhaah
💠 آقای رییس جمهور فرمودند: اجازه دهید رفراندوم برگزار شود تا ببینیم مردم چه می خواهند!
ایشان سپس افزودند: لازم نیست روزنامه ها مشکلات را به دولت گوشزد کنند. خودم هر روز به وسیله چهره مردم نظرسنجی می کنم!
🔷 شاید شما از خواندن این مطلب بخندید. ولی واقعا ایشان اینها را فرمودند!
✅ @Aminikhaah
💠 #دعای_متن_دعای_حاشیه
🔷 خلاصه جلسه دوم / قسمت اول
📍 حال "دَعّا"
در آیه 49 سوره مبارکه یونس می خوانیم: قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرًّا وَ لا نَفْعاً إِلاَّ ما شاءَ اللَّه ؛ بگو: «براى خود زيان و سودى در اختيار ندارم، مگر آنچه را كه خدا بخواهد.»
حواسمان باشد که دستمان خالی است. این حال ، حال "دَعّا" است، یعنی دائم در حال دعا.
📌 دعا مخّ عبادات
دعا در فرهنگ دین کار حاشیه ای نیست. بلکه در متن هر کاری است. دعا مخّ عبادت است. هر عبادتی اگر ظاهر و صورتی داشته باشد، باطن و مغز و عصاره اش همان حالت توجه و دعاست.
📛 جنگ بر سر مدیریت نیازها
جنگی در این عالم در جریان است آن هم جنگ بین جبهه خدا و جبهه شیطان ، بین حق و باطل ، که این جنگ نیز بر سر مدیریت نیاز است. شیطان می گوید من نیازت را تامین میکنم ، خدا می گوید من تامین می کنم. با این تفاوت که شیطان وعده دروغ میدهد و زینت می کند اما در حقیقت و پشت پرده خبری نیست.
ظاهر راهی که خدای متعال برای تامین نیازهای ما نشان می دهد سخت است و جذابیتی ندارد اما در پس پرده عطایا و روشنی چشم برای بندگانش دارد.
🔴 ما در معرض انتخاب این هستیم که چه کسی نیازمان را برطرف کند. دشمن خدا یا ولی خدا ، اگر ولی خدا را انتخاب کردیم فشار و سختی اش زیاد خواهد بود ولی ان شاءالله منتهی به ایام ظهور امام زمان عج خواهد شد.
اگر هم قبول نکردیم عاقبت مردم کوفه را خواهیم داشت که هم دستشان به خون اباعبدالله ع آغشته شد هم بعد از مدتی دچار انواع مشکلات اقتصادی ، ناامنی ، قتل عام و ... شدند ، همان چیز هایی که به خاطر فرار از آن ها با عبیدالله بن زیاد دست بیعت داده بودند!
💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید:
👇👇👇👇
بخش چهارم از جلسه اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1210
بخش اول از جلسه دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1221
✅ @Aminikhaah
💠 درسی که مغفول ماند...
🔷 در زمانه مذاکرات هسته ای ، رهبر انقلاب تعابیر کم نظیری درباره تیم مذاکره کننده به کار می بردند. بسیاری از دوستان خودی نیز شیفته این تعابیر و فریفته تدابیر دولتی شدند.
رهبر انقلاب اخیرا فرمودند اعتقادی به نحوه پیشرفت برجام (روش مذاکره) توسط رئیس جمهور و وزیر خارجه نداشتم.
این فقره تاریخی ، محمل درس آموزی در نحوه راهبری و شیوه مدیریت کلان نظام است.
جا دارد دوباره آن تعابیر مهم بازخوانی شود تا بیاموزیم می شود رهبری به چیزی اعتقاد نداشته باشند و در عین حال از مسئولان و متولیان آن امر حمایت کنند.
کالبدشکافی این مدل مدیریتی ، برای همه به ویژه عناصر آتش به اختیار و افسران جنگ نرم بسیار روشنگر و کارآمد خواهد بود.
✅ @Aminikhaah
💠 چند روایت ناشنیده درباره درک شب قدر
🔷 برای درک شب قدر ، دستورات متعدد و شناخته شده ای داریم. این دستورات ، بیشتر ناظر به اعمال خود لیالی قدر است. در برخی روایات ، اعمال دیگری که دخالت در درک شب قدر دارد ذکر شده که بیشتر ناظر به برنامه ای مدون و مدام ، در طول ماه مبارک رمضان است.
اگر عمق این روایات کاویده شود ، نکات دقیق و شگفت انگیزی درباره درک شب قدر استحصال می شود که بررسی و تحلیل آن فرصت مبسوطی می طلبد.
برخی از این روایات بدین شرح است:
1️⃣ امام باقر عليه السلام: پيامبر صلى الله عليه و آله، چون از عرفات برگشت و به مِنا رفت، وارد مسجد شد. مردم، گِرد او جمع شدند و از شب قدر مى پرسيدند. پيامبر صلى الله عليه و آله به سخن ايستاد و پس از ثناى خداوند، چنين فرمود: «امّا بعد، شما درباره شب قدر از من پرسيديد. بيان نكردن آن براى اين نبود كه نسبت به آن عالِم نبودم. بدانيد ـ اى مردم ـ هر كس ماه رمضان بر او وارد شود و او سالم باشد، پس، روزِ آن را روزه بدارد و بخشى از شب آن را به عبادت برخيزد و مواظب نمازش باشد و در گرماى آن، به نماز جمعه اش برود و سحرگاه به نماز عيدش برود، به يقين ، شبِ قدر را دريافته و به جايزه پروردگار، دست يافته است».
✳️ الإمام الباقر عليه السلام: إنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه و آله لَمَّا انصَرَفَ مِن عَرَفاتٍ وسارَ إلى مِنى، دَخَلَ المَسجِدَ فَاجتَمَعَ إلَيهِ النّاسُ يَسأَلونَهُ عَن لَيلَةِ القَدرِ، فَقامَ خَطيباً، فَقالَ- بَعدَ الثَّناءِ عَلَى اللَّهِ عز و جل-:
أمّا بَعدُ، فَإِنَّكُم سَأَلتُموني عَن لَيلَةِ القَدرِ ولَم أطوِها عَنكُم لِأَنّي لَم أكُن بِها عالِماً، اعلَموا أيُّهَا النّاسُ أ نَّهُ مَن وَرَدَ عَلَيهِ شَهرُ رَمَضانَ وهُوَ صَحيحٌ سَوِيٌّ فَصامَ نَهارَهُ، وقامَ وِرداً مِن لَيلِهِ، وواظَبَ عَلى صَلاتِهِ وهَجَّرَ إلى جُمُعَتِهِ، وغَدا إلى عيدِهِ؛ فَقَد أدرَكَ لَيلَةَ القَدرِ، وفازَ بِجائِزَةِ الرَّبِّ عز و جل.
🔻 من لا يحضره الفقيه: ج 2 ص 97 ح 1834 عن زرارة، بحار الأنوار: ج 97 ص 18 ح 40.
2️⃣ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس از آغاز تا پايان ماه رمضان، نماز را به جماعت بخواند، بهره اى از شب قدر برده است.
✳️ رسول اللَّه صلى الله عليه و آله: مَن صَلّى مِن أوَّلِ شَهرِ رَمَضانَ إلى آخِرِهِ في جَماعَةٍ، فَقَد أخَذَ بِحَظٍّ مِن لَيلَةِ القَدرِ.
🔻 كنز العمّال: ج 8 ص 545 ح 24090 نقلًا عن تاريخ بغداد عن أنس.
3️⃣ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس شب قدر، نماز عشا و صبح را به جماعت بخواند، بهره سرشارى از شب قدر بُرده است.
✳️ عنه صلى الله عليه و آله: مَن صلّى لَيلَةَ القَدرِ العِشاءَ وَ الفَجرَ في جَماعَةٍ، فَقَد أخَذَ مِن لَيلَةِ القَدرِ بِالنَّصيبِ الوافِر
🔻تاريخ بغداد: ج 5 ص 330 عن أنس بن مالك.
4️⃣ عنه صلى الله عليه و آله: مَن صَلَّى المَغرِبَ وَالعِشاءَ في جَماعَةٍ، حَتّى يَنقَضِيَ شَهرُ رَمَضانَ، فَقَد أصابَ مِن لَيلَةِ القَدرِ بِحَظٍّ وافِرٍ.
✳️ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس نماز مغرب و عشا را به جماعت بخواند تا آن كه ماه رمضان سپرى شود، بهره سرشارى از شب قدر بُرده است.
🔻 شعب الإيمان: ج 3 ص 340 ح 3707 عن أنس.
5️⃣ عنه صلى الله عليه و آله: مَن صَلَّى العِشاءَ الآخِرَةَ في جَماعَةٍ في رَمَضانَ، فَقَد أدرَكَ لَيلَةَ القَدرِ.
✳️ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس در [ماه] رمضان، نماز عشا را به جماعت بخوانَد، شب قدر را دريافته است.
🔻 صحيح ابن خزيمة: ج 3 ص 333 ح 2195 عن أبي هريرة ؛ حكمت نامه پيامبر اعظم «صلى الله عليه و آله و سلم»، ج11، ص: 294
✅ @Aminikhaah