eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
36.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
529 ویدیو
244 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸لزوم وصیت کردن @Aminikhaah
💠در فضای مجازی حتماً جهت‌دار کار کنید! مأموریت خود را مشخص کنید: دقیقاً به چه نیت؟ چه مقدار زمان؟ و دقیقاً در کجا؟ @Aminikhaah
💠شرح (جلسه نهم) 🔻صفات متقین و حق الناس در رابطه با متقین در کلام امیرالمومنین (ع)میخوانیم شُرُورُهُمْ مَأْمُونَةٌ . در سوره مبارکه مائده آیه ۲۷ میفرماید،إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِين،انما که در این ایه امده است یعنی خداوند فقط از یک عده عمل را قبول می کند آن هم انسانهای باتقوا هستند. 🔹به میزانی که ما تقوا داشته باشیم خدا از ما عمل را می پذیرد. قبول عمل در گِرو چیست؟ "تقوا" 🔻 ویژگی های متقین شُرُورُهُمْ مَأْمُونَةٌ،دیگران از شر این ها در امانند. 🔸فکرکنیم و ببینیم چقدر مراقبیم که شَری از طرف ما به دیگران نرسد؟ به همان میزان عمل ما در درگاه خدا قبول میشود. حوزه ی بسیاری وسیعی دارد، شر نسبت به همسایه، نسبت به اقوام و فامیل،در رابطه با صله رحم گفته شده است که اصلِ صله رحم این است که شرِ تو به دیگران نرسد ما گاهی رفت و آمد هم می کنیم اما رفت و آمدمان بیشتر مصداق شر رساندن است،این صله رحم نیست،صله رحم این است که خیر ما به هم برسد،نه اینکه شرمان به هم برسد. برای مثال گروهی فامیلی در فضای مجازی حتی به اسم صله رحم تاسیس شده است،اما انگار باشگاهی است برای خصومت،مثلا پیامی میبینم جهت دار نسبت به خانواده همسر مثلا باجناق یا جاری یا فلان فامیل این را فوروارد می کنیم تا او را بسوزانیم،با توجه به گسترش ارتباطات قبلا به ده نفر می‌توانستیم شر برسانیم الان به خیلی ها می توانیم درفرصت کوتاهی شر برسانیم. کامنت هایی که میگذاریم،قضاوت هایی که درمورد افراد می کنیم نظرهایی که می دهیم،دل هایی که میسوزانیم،این ها خیلی تاثیر گذار می باشد. 🔻دو مثال در این رابطه وجود دارد: 1⃣ مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد در معنویت از بزرگان بودند، یک شب محرم ایشان از مجلس روضه برگشته بودند خیلی دیر وقت شده بود،امدند پشت در خانه متوجه شدند با خود کلید نبرده اند،بعد بررسی کردند الان نصف شب است احتمالا خانواده ی ما خواب هستند.اگر در بزنند ایشان اگر خواب باشند و از خواب بپرند این حق الناس است،پشت در نشستند تا صبح شود و خانواده خودشان برای نماز بیدار شوند و در را باز کنند.کمی که میگذرد در را باز میکنند.میفرماید چی شد؟می گویند من در خواب یکی از حضرات معصومین که بنظرم حضرت زهرا(س) بودند خواب دیدم ایشان فرمودند نوکر ما در این سرما پشت در نشسته به احترام شما، برو در را برایش باز کن. ما گاهی اوقات روضه هم می رویم اما چقدر اذیت و آزار برای همسرمان، خانواده مان داریم. 2⃣ همسر امام می فرمودند من شصت سال با امام زندگی کردم،یک سحر نشد از سر و صدای نماز شب امام بلند بشوم.ایشان حتی یک ابری قرار داده بودند زیر شیر اب که آب را که باز می کنند این قطرات که به سینک ظرفشویی میخورد صدا بلند نشود که همسرشان بیدار بشود. 🔹همین مراقبت هاست که یک نفر را اهل تقوا میکند.چقدر بقیه از دست ما درامانند؟استرس ندارند؟ برای مثال اگر فردی بخواهد ازدواج کند چقدر بقیه در امان هستند؟چقدر چشم وهم چشمی در این مراسمات،چقدر عروس و داماد در استرس هستند،همه ی این ها از نبودن تقواست. صوت گفتگو @Aminikhaah
💠تفسیر "وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ" لغو یعنی کاری که اثر ایمانی و ملکوتی ندارد. یعنی افزایش نور ایمان در آن نیست و ملکوت نورانی برای ما نمی‌سازد. خیلی از سفر رفتن‌ها، شمال رفتن‌ها، تلویزیون دیدن‌ها و با گوشی و فضای مجازی کار کردن‌ها لغو نیست، و درست است، اما از آن جا که برخی تمام نیت و انگیزه‌شان برای این امور بر مبنای لهو و لعب یعنی بازی و سرگرمی است، و در آن کسب ملکوت و افزایش نور ایمان وجود ندارد، لغو محسوب می‌شود و سبب این می‌شود که نماز آن‌ها رشد نکند. @Aminikhaah
💠 باید گریست به حال اپوزیسیونی که اول ، انتخابات را تحریم کرد و حالا برای مبارزه با مجلس ، دنبال ربط دادن توییتی از یک شخص مجهول الهویه درباره قوانین پیشنهادی در اجباری کردن ازدواج است. درباره قانون اجباری کردن ازدواج هم باید گفت این طرح سبک و فاقد بنیه های علمی باید با طرحی جایگزین شود که با عوامل اجباری کردن «عدم ازدواج» مبارزه می کند. در ایران با فرهنگ ما به خلاف بسیاری از کشورهای دنیا ، جوانان میل و رغبت زیادی برای ازدواج دارند و نیازی به اجبار نیست. باید دست آنان که نمی گذارند یک ازدواج سالم و سروقت رخ دهد کوتاه شود. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1269645392808939520?s=09@Aminikhaah
💠در فضای مجازی زندگی نکنید!! در فضای مجازی فقط به قدر ضرورت حضور پیدا کنید. بیشتر از این خودتان را به این فضا وابسته و اسیر نکنید. فضای مجازی نه ملکوت علیا است، نه ملکوت سفلی است، و نه عالم مثال است، بلکه عالم خیال است. این ها خیال را تکثیر می کند و انسان را به توهمات و خیالات می کِشاند. @Aminikhaah
| محصول مشترک سینمای هندوستان و تلویزیون انگلستان https://twitter.com/Aminikhaah/status/1269932744399826944?s=09@Aminikhaah
💠شرح (جلسه دهم) 🔻 صبر و شکیبایی 🔸کلامی را بزرگان و علمایی که در مسیر بندگی خدا بودند به عنوان جمله ی طلایی مطرح کردند،که شاید بتوان گفت چکیده ی دین و سیرو سلوک،همین یک جمله است که اگر ما به همین یک جمله عمل کنیم بارمان را بسته ایم. 🔹دو رکن اصلی وجود دارد برای اینکه انسان با بندگی خدا زندگی کند،خوب زندگی کند و پاک بماند،این دو را اگر داشته باشیم همه چیز جور است: 1⃣ مرنج 2⃣ مرنجان مرنجان را صحبت کردیم، شُرُورُهُمْ مَأْمُونه،این باعث میشود انسان با تقوا کسی را نرنجاند. در رابطه با مرنج،که واقعا سخت تر است.انسان بالاخره مراقبت می کند کسی را ناراحت نکند،اما ناراحت نشدن و صبر کردن و تحمل کردن خیلی سخت است.یکی از ویژگی های متقین همین است. 🔸صَبَرُوا أَیَّاماً قَصِیرَه زندگی خوبی و خوشی، دارایی و نداری دارد ، بالاخره می گذرد و تمام می شود این ها نباید سبب این شود که انسان در دنیا به رنج بیافتد.حرکت ، رشد و پیشرفت همیشه همراهش یک زحمتی هست. 🔻بررسی انواع صبر و مصادیق ان در زندگی حضرت خدیجه(س): سه مدل صبر داریم؛ 1⃣صبر بر گناه انسان بدلیل اینکه به معصیت نیفتد صبر می کند. حضرت خدیجه(س) بر خلاف آنچه که معمولا گفته می شود،طبق بررسی مورخین در جوانی و بدون آنکه قبلا همسری داشته باشند همسر پیغمبر اکرم(ص) شدند. یک زن زیبا و ثروتمند در ان فسادی که در جزیره العرب در زمان جاهلیت موجود بود پاک زندگی کرد و خودش را پاک نگه داشت. 2⃣صبر بر طاعت یعنی انسان هنگامی که طاعت خدارا انجام می دهد صبر کند. حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که اسلام آورد.در این مسیر هم خیلی زحمات را ایشان تحمل کرد.بالاخره ان زنی که دارایی های زیادی داشت که در رابطه با اموال ایشان چیزهای نجومی گفته شده است. ایشان بسیار انفاق کردند، رسیدگی به یتیمان و بی سرپرستان، گفته اند هنگامی که می خواستند از دنیا بروند حتی کفن نداشتند ، به حضرت زهرا(س) عرض کردند که دخترم من که از دنیا رفتم کفن ندارم از پدرت درخواست کن اگر دوست داشت و صلاح دانست آن عبایی که با ان نماز شب میخواند، مرا در همان کفن بکند. 3⃣صبر بر مصیبت زن های قریش به حضرت خدیجه(س)طعنه می زدند که تو با این همه ثروت و زیبایی همسر یک پسر یتیم فقیر شده ای.ایشان این هارا بخاطر خدا تحمل کردند. خداوند متعال به ازای این صبر به او چه داد؟ کوثر را داد،کوثر فقط برای پیغمبر(ص) نبود به حضرت خدیجه(س) هم داده شد که حضرت زهرا(س) است.نسل و ذریه امامت در نسل او قرار داده شده و از همه ی این ها بالاتر به مرتبه ای رسید که جبرئیل نازل شد بر پیغمبر اکرم(ص) گفت یا رسول الله من امده ام محضر شما عرض کنم خداوند متعال برای حضرت خدیجه(س) سلام فرستادند،ومن مامور ابلاغ این پیام بودم که سلام خداوند را به خدیجه(س) برسانم. حضرت خدیجه(س)یکی از ارکان بهشت هستند. ارزش دارد که انسان در این مسیر یکسری از سختی هارا تحمل کند و مرنجد،این رنجش ها باعث نشود که انسان مسیر را رها کند. ارزش دارد که بعد سلام و درود خدا را دریافت کند. 🔹🔹 نتیجه ی صبوری خود را لزوما در دنیا و در مادیات نبینیم. صوت گفتگو @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸چگونه وصیت کنیم؟ / بخش دوم @Aminikhaah
💠شرح (جلسه یازدهم) 🔻 قوی بودن در دین حضرت علی (ع) در رابطه با متقین می‌فرمایند:فَمِنْ عَلاَمَهِ أَحَدِهِمْ أَنَّکَ تَرَى لَهُ قُوَّهً فِی دِین،متقین در دین قوی هستند. این مساله چند بعد دارد: 🔹 متقین در دین داری خودشان با استحکام و استدلال جلو میروند و بر اساس هیجانات و احساسات و جو در فضای دینی قدم نمی گذارند. 🔸امام حسین(ع)تحلیلی که در رابطه با مردم کوفه داشتند در ماجرای شهادتشان در روز عاشورا فرمودند که:الدین لعب علی السنتهم استاد علامه جوادی آملی می‌فرمودند به این می گویند دین ادامسی،یعنی برای برخی دین مثل آدامس در دهانشان است،تا هر جا که مزه می دهد و در هر ابعادی که بدرد آدم میخورد دین را دنبال میکنند،زیرا در بعضی مواقع دین به نفع ما است و در بعضی مواقع به ضرر ما است. زیرا در یکسری افراد که تقوایشان ضعیف است یا حتی تقوا ندارند اگر هم به دین رو بیاورند ان ابعادی را رو می اورند که برایشان فایده و سودی دارد،اگر جایی احساس ضرر بکنند دین را رها میکنند. و اگر جایی میبینند منافعشان دارد به خطر می افتد از دین کوتاه می ایند و چشم پوشی میکنند،که این علامت ضعف در تقواست. 🔹 یک روز اقایی خدمت یکی از مراجع بزرگوار رفته بود.گفته بود آقا من دیده ام برخی ها بابت چلوکبابی که شام میخورند میروند و رای می دهند ،که این آقا خیلی ناراحت شده بود،ایشان به این اقا گفتند به تو اگر چلوکباب بدهند رای نمیدهی؟گفته بود نه،اقا خیلی زشت است آدم دینش را به این چیز ها نمی فروشد،ایشان گفته بود اگر صد تومان بدهند چطور؟او گفته بود اقا این حرف ها چیست؟همین طور رقم را بالا بردند یک میلیون، پنجاه میلیون،رسیدند به یک میلیارد،ان آقا در فکر خیلی عمیقی فرو رفت،گفت البته انسان باید تشخیص بدهد اصلح کیست آنوقت رای بدهد!که آقا فرموده بودند که شما هم می فروشی اما گران فروشی.او ارزان فروش است با یک چلو کباب رای می دهد شما گران فروشی با یک میلیارد. 🔸اگر انسان قوت در دین داشت زنجیر های شیطان کلفت تر میشود اما اگر انسان ضعف در دین داشت خودش به دنبال صدای شیطان می رود. گاهی ما نسبت به مسائل دینی بی اعتنایی می کنیم.گاهی افراد میگویند ما با فلان خانواده رفت و آمد داریم و خیلی مسائل و آسیب های دینی اعتقادی فرهنگی برایمان دارد، گفتیم رفت وامد کنترل شده باشد محدود شود،دائم میگفتند نمیشود!نمیشود!دیدیم که میشود،در ایام نوروز هم میشود انسان هیچ کجا نرود.کرونا اثبات کرد اگر پای جانِ انسان در میان باشد و ترس از جانش داشته باشد همه ی نشدنی ها شدنی میشود. گاهی بحث دین و عقیده که میشود دائم میگوییم نمیشود،فلان مکان که نمیشود نرفت، فلان شخص را که نمیشود ندید.در حالی که بحث کرونا که پیش آمد دیدیم همه ی این ها میشود. 🔹برای مثال در بحث تربیتی ،فرزندانمان را از پنج سالگی کلاس زبان میفرستیم از شش سالگی کلاس پیانو، همه ی این آموزشها از خردسالی امکان پذیر است، از آنطرف گفته اند فرزندانتان را از هفت سالگی با حال و هوای نماز آشنا کنید، گاهی مشاهده می کنیم فرزند سیزده سال،پانزده سال ،هفده سال سن دارد،به پدر مادر میگوییم هیچ کاری نکردید؟میگویند نه هنوز زود است،هنوز بچه است،با زور نمیشود! با زور میشود بچه را کلاس زبان فرستاد!برای کلاس پیانو بچه نیست! این مسائل نشان دهنده ی این است که ما خیلی وقت ها برای دین ارزشی قائل نیستیم،خدایی نکرده ممکن است حکایت از این باشد که ما ضعف در تقوا داریم. صوت گفتگو @Aminikhaah
💠نتایج زنا نطفه حرام وقتی زیاد شود از آن اختلاس گر هم ایجاد می شود. اگر همه خانواده ها مراعات حریم و حدود را بکند فرزند اهل اختلاس و بهم زدن امنیت روانی جامعه نمی شود. داعشی های اروپایی نتیجه دیگری از زنا هستند. لذا نباید نسبت به قبح زدایی آن ساکت ماند. @Aminikhaah
💠چرا خواب برخی رفتگان را نمی بینیم؟ @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دروغ بستن به خدا @Aminikhaah
هیئت آنلاین برگزار می کند: سلسله جلسات هفتگی "با پای عقل در برزخ" یا زندگی با مرگ 🔸 بررسی آیات و روایات درباره زندگی برزخی از وقت مرگ تا وقت استقرار در برزخ 🔹 تحلیل عقلی و تأویل عرفانی - فلسفی آیات و روایات صحیح السند 🔸 کشف منظومه معرفتی دین برای تحلیل تجربه های نزدیک به مرگ و مکاشفات 🔸 تحلیل نظریات غربی درباره عالم پس از مرگ با تکیه به عقل و نقل ⏰ زمان: به وقت آمریکای شمالی: یکشنبه ها 5:15-6:15 PM PT | 6:15-7:15 PM MT | 7:15-8:15 PM CT | 8:15-9:15 PM ET به وقت تهران: دوشنبه‌ها - ساعت ۶:۴۵-۵:۴۵ صبح 💡 شروع جلسات: 2020 ,21 June مصادف با ۲ تیر ۱۳۹۹ ✍️ برای ثبت نام اینجا کلیک کنید. ⏱ مهلت ثبت نام: 2020 ,19 June مصادف با ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ برای اطلاعات بیشتر به کانال هیئت آنلاین مراجعه نمایید ✅ t.me/heyatonline@Aminikhaah
اتفاقا بخش مهم تیتر این نشریه، بخش پایین سمت چپ نیست. بلکه بخش بالای سمت راست است: "آرزویی که به گور رفت" شرح حال همه کسانی است که در برابر انقلاب ایستاده اند. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1270437050337148929?s=09@Aminikhaah
امشب برای اولین بار در تلویزیون اعلان شد که 20 خرداد 78 ، در انتقام خون شهید صیاد ، با موشکباران سپاه به اردوگاه اشرف مسعود رجوی به درک واصل شد. حالا شاید بتوان وقایع تیر 78 را از منظر دیگری به تحلیل گرفت. در واقع منافقین داخلی و خارجی ، در کوی دانشگاه ، به خونخواهی مسعود قیام کردند. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1270439848537710594?s=09@Aminikhaah
💠شرح (جلسه دوازدهم) 🔻ترس از تعریف 🔹در نهج البلاغه در خطبه ی متقین می خوانیم: إِذَا زُكِّيَ أَحَدٌ مِنْهُمْ خَافَ مِمَّا يُقَالُ‌ لَهُ‌،هنگامی که از متقین تعریف میشود، میترسند،تعبیر عجیبی است چون معمولا انسانها خوشحال میشوند. هنگامی که شخصی از ما تعریف می کند،نه تنها خوشحال میشویم بلکه در این دوره انسان در فضای مجازی بسیاری از کارها را می کند که لایک بگیرد.حتی میبیند کدام کار لایک بیشتری میگیرد کدام کار لایک کمتری میگیرد. گاهی میبیند با کاری لایک کمتری میگیرد کلا ان کار را رها میکند. این ها نشانه های ضعف تقواست.اگر انسان باتقوا باشد چیزی برایش مهم است که رضایت خداوند متعال در آن باشد. 🔸یکی از دلایلی که اهل تقوا از تعریف دیگران میترسند این است که سبب توقف میشود.روانشناسان به این اصطلاحا جزای نقد میگویند.وقتی از ما تعریف میشود گویی جزایمان را میگیریم و شور و انگیزیمان را برای ادامه ی کار از دست می دهیم. انسان میگوید میخواستم در آخر یک دلگرمی وحمایت ببینم که گرفتم، دیگر عملا انسان کار را رها میکند. 🔹بزرگان از تعریف ها و ستایش ها فراری بودند و زمینه اش را ایجاد نمی کردند. تعریف و ستایش دیگران هم برای ما بد است و سببب توقف ما میشود هم توقف دیگران را می آورد یعنی دیگران را در ما متوقف میکند. 🔻ویژگیهای اهل تقوا 🔸مرحوم علامه ی جعفری خیلی در این جهت انسان ممتازی بودند،در تواضع ایشان خیلی ویژگی های خاصی داشتند.در خاطرات ایشان نقل شده است، یک وقتی ایشان برای دیدار امام به جماران می رفتند.اطراف جماران خیلی شلوغ بوده و مردم ایستاده بودند شعار می دادند و ایشان نمی‌توانستند با ماشین بروند و مجبور میشوند مسافت زیادی را پیاده روی کنند،مردم تا ایشان را میبینند داد میزنند که سلام بر خمینی درود بر جعفری،همراه علامه جعفری میگوید که آقا دارند شما را میگویند میگویند بله،همراه میگوید خب اقا یک واکنشی نشان دهید،علامه میگویند این ها که میگویند درود بر جعفری اگر امام خمینی انقلاب نکرده بودند و انقلاب پیروز نشده بود آخر آخرش این بود که مردم به من میگفتند حاج اقا سلام علیکم،این درود بر جعفری که میگویند همان سلام بر خمینی است.بخاطر همین من نباید جدی بگیرم این ها بخاطر امام به من احترام می‌گذارند نه بخاطر خودم یعنی علامه اصلا به خودشان نگرفته بودند. نه اینکه به محبت مردم اعتنا نکنند بلکه ایشان به خودشان نگرفته بودند یعنی خودشان را صالح نمی دانستند. 🔹داستانی دیگر؛ یک شاگردی خدمت ایشان آمده بود و تقاضای درس کرده بود و ایشان یک درس تخصصی برای ایشان گذاشته بود.علامه جعفری میگویند بعد مدتی دیدم ما داریم در چشم این شاگرد خیلی بزرگ می شویم بت میشویم برایش،من دنبال موقعیتی بودم که خودم را در چشم این خراب کنم.یک روز که ایشان قرار بود برای درس بیاید به منزلمان من دوچرخه ی نوه را برداشتم و نشستم روی دوچرخه.میفرمودند این شاگرد ما در زد در باز شد و آمد داخل و دید من علامه جعفری با هفتاد سال سن نشسته ام روی دوچرخه و دوچرخه بازی می کنم،ایشان میفرمودند اصلا این آقا یخ کرد و برگشت و بیرون رفت.علامه جعفری میفرمودند اگر به یک عملم امید داشته باشم که بخاطر ان در روز قیامت خدا مرا ببخشد همین یک عمل است،که من بخاطر خدا خودم را کوچک کردم که او در من متوقف نشود چون بخاطر حرف من فکر و استدلالش را داشت قطع میکرد دیگر هرچه من میگفتم قبول میکرد در حالی که خودش باید در این مسیر حرکت میکرد. "این میشود ویژگی اهل تقوا نه خودشان اهل توقف هستند ،نه کسی را در خودشان متوقف میکنند." 🔸امیرالمومنین(ع) میفرمایند؛ وقتی از متقین تعریف میشود دعا میکنند میگویند خدایا مرا بهتر از این چیزی که این ها در مورد من گفتند قرار بده،این بخاطر همان بحث توقف است یعنی نه اینکه من این ویژگی را ندارم! تواضع نیست، میخواهم در این متوقف نشوم.ا گر هست که از خدا است و دوست دارم بیشتر هم بشود. صوت گفتگو @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 جلسه ۵۷ سه دقیقه در قیامت 🔸جمعه ساعت ۱۰ منتظر باشید 🔔 @Aminikhaah_Media
💠ولیمه ی قرآن @Aminikhaah
🔰 این کتاب به تبیین و تشریح گوشه هایی از نشانه های خواب پرداخته است که شامل هدایت ها و اشارت های دقیق است.  کسی که متوسل به شفیع می شود، نیروی خود را برای رسیدن به هدف کافی نمی داند٬ پس توان خود را با نیروی گره می زند و در نتیجه به آنچه می خواهد می‌رسد٬ پس نزد خداوند برای رساندن شفاعت شونده به هدف اوست. این کتاب به نحوه و مراحل شکل گیری قیامت از نفخ صور تا بهشت و جهنم پرداخته است. در این اثر درباره ی تشریح حقیقت که سرآغاز حرکت به سوی خداوند است سخن به میان آمده است. از نظر معاد و بازگشت به سوی خدا تنها مخصوص انسان نیست بلکه در اصل اعاده کل هستی بوده و از مظاهر قدرت مطلق خداوند به شمار می رود. در کتاب حاضر، پس از تحلیل ضرورت وجود مواقف برای نیل به جوار حق به تبیین ، چگونگی قرائت آن، میزان، حساب و صراط به عنوان منزل های حشر پرداخته شده است. قیمت دوره : ۷۲٬۰۰۰ تومان ⬅️⬅️ برای تهیه کتاب به آی دی سفارش کانال که در توضیحات آمده پیام بدهید.👇 @paranesh_book
تفاوت بنیادین اعتراض‌های مردم در ایران و آمریکا این است که در ایران، مردم به مسئولان اعتراض می کنند که چرا مثل خمینی و سلیمانی نیستید (سنجه هایی از جنس بنیانهای انقلاب) و در آمریکا به مجسمه کسانی حمله می‌کنند که خودشان بنیان لیبرالیسم و دموکراسی به حساب می‌آیند. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1271039833973108736?s=09@Aminikhaah
💠جامعه عقلایی چگونه جامعه ای است؟ @Aminikhaah
💠 سلام علیکم 🔸ان‌شاءالله اولین جلسه از سلسله جلسات سخنرانی میثاق به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود. 🔹سخنران: حجة الاسلام امینی خواه (https://bit.ly/30xxVqD) 🔸موضوع: شرح و بسط کلمه «نور» در آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» 🔹دعای توسل و مداحی: برادر مهدی دردشتیان 🔸زمان: سه‌شنبه شانزدهم ژوئن ساعت ۹ شب به وقت نیویورک (Tuesday, June 16, 2020, 9:00 PM EST) 🔻گروه میثاق به همت تعدادی از دوستان در نیویورک و نیوجرسی تشکیل شده است و ان‌شاءالله هدف از برگزاری این جلسات، سخنرانی حول موضوعات دینی خواهد بود. ✅ برای ثبت‌نام در این جلسه و اطلاع از برنامه‌های آتی اینجا ثبت‌نام بفرمائید. https://bit.ly/misagh1441 📡 اطلاعات اتصال به پلتفرم زوم: Invite Link: https://us04web.zoom.us/j/2931728925 Meeting ID: 293 172 8925 Telegram Channel: MISAGH1441 ▪️برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام میثاق مراجعه کنید ✅ t.me/misagh1441@Aminikhaah
💠عاقل به جهنم نمی رود در جهنم هيچ آدم عاقلی نداريم و عاقلها به جهنم نمی روند @Aminikhaah
💠شرح (جلسه سیزدهم) 🔻کوچک شمردن اعمال خود و راضی نبودن از آن 🔹امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام)در رابطه با متقین میفرمایند: لاَ يَرْضَوْنَ مِنْ أَعْمَالِهِمُ الْقَلِيلَ، وَ لاَ يَسْتَکْثِرُونَ الْکَثِيرَ، متقین، نه تنها از عمل اندک خودشان خوشحال نمی شوند بلکه همه ی اعمال را اندک می بینند. ♦️این امر سه دلیل اصلی میتواند داشته باشد؛ ️ 1⃣ متقین نگاهشان رو به جلو است،نگاه به آینده ،به ابدیت ،به ربوبیت خداوند متعال است،بزرگی ها را میبینند، در نتیجه، دیگر عملشان در چشمشان بزرگ نمی آید، اصلا این ها قابل قیاس با هم نیست،این مقدار عمل با آن مقام ربوبیت خداوند با این ابدیتی که ما در پیش داریم اصلا به هم نمی آیند. 🔸یک مسیر کوهنوردی را در نظر بگیرید،ان کسی که به پایین نگاه میکند و به پشت سر نگاه میکند راه رفته را میبیند و احساس میکند حجم زیادی از مسیر را پیموده است، این فرد مسیر طی شده در چشمش بزرگ می آید و اسیر عقب میشود،کسی که جلو را میبیند و راه نرفته را میبیند احساس کوچکی میکند احساس میکند هنوز خیلی راه مانده است. ولی غیر متقین اگر پنجاه تا تک تومنی هم صدقه بدهند چون دائم عقب را نگاه می کنند تا پنجاه سال یادشان نمی رود. 2⃣متقین نسبت به خودشان( لاَ يَرْضَوْنَ مِنْ أَعْمَالِهِمُ الْقَلِيلَ، وَ لاَ يَسْتَکْثِرُونَ الْکَثِيرَ )اتهام دارند.اگر تهمت زدن یکجا خوب باشد اینجا است که آدم به خودش تهمت بزند.متقین خودشان به خودشان تهمت میزنند. 🔹مثلا اگر فرد متقی مراسم دعای کمیلی برود، زیارت عاشورایی بخواند، حالی داشته باشدو گریه کند، نمی گوید عجب حالی داشتم گریه کردم، میگویدچرا وقتی خودت تنها دعای کمیل میخوانی اینگونه گریه نمیکنی؟نکند چون جلو جمع بود و بقیه صدای گریه ات را میشنیدند خوشت میامد؟خودش به خودش اتهام میزند! یا برای مثال اگر به مال مردم دست اندازی نمی کند به ناموس مردم نظر ندارد، پیش خودش افتخار نمی کند ما که الحمدالله دست و چشم پاک هستیم،میگوید نکند از پلیس میترسی؟نکند میترسی آبرویت برود؟ما خیلی وقت ها این ذهنیت ها را نسبت به بقیه داریم، 🔸تا میبینیم کسی پاکی دارد میگوییم این از بی عرضگی اش است،ولی به خودمان که بسیاری از اوقات میرسیم این مسایل را لحاظ نمی کنیم،که شاید این هم از ضعف من باشد که اینگونه هستم. 3⃣متقین اعمال خودشان را با بزرگ تر های خودشان مقایسه می کنند. 🔹مثلا اگر بنده کتابخانه ام را با کتابخانه آستان قدس رضوی مقایسه بکنم دیگر اصلا اسم کتاب هایی که دارم را کتابخانه نمی گذارم،این کتاب ها کجا و ان حجم از کتاب کجا! 🔸اگر ما عباداتمان را با اولیای خدا و خوبان و متقین مقایسه کنیم،دیگر اسم عملمان را عمل نمی گذاریم.می گویند امام سجاد(ع)شبی هزار رکعت نماز می خواندند برخی به ایشان میگفتند آقا شما خیلی خودتان را اذیت می کنید برخی هم میگفتند شما افراط می کنید.در صورتی که اینجا افراط نیست،افراط در جایی است که انسان عبادتش سبب بشود به امور بقیه آسیب بزند،امام سجاد(ع) از امور بقیه هیچ کم نمی گذاشتند وشب ها هم تا صبح هزار رکعت نماز می خواندند. فرمودند کی قدرت دارد مثل حضرت علی(علیه السلام) عبادت کند؟ یعنی این هزار رکعت نماز در چشمشان کوچک میامد وقتی عبادات امیر المومنین (ع)را می دیدند. هروقت ما به بالاتر نگاه بکنیم عمل خودمان که در سطح ماست کوچک دیده میشود. صوت گفتگو @Aminikhaah