eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.9هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
528 ویدیو
228 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت چهارم 🔶همانطور که گفتیم امام فرمودند ، یک قسم از مسائل اینگونه اند که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند. « در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است... .» (صحيفه امام، ج5، ص: 18) گفته اند که اگر احتمال عقلایی دادید که به آب نمی رسی ، تیمم کن ، تکلیف تو همین است. یا درمورد امر به معروف و نهی از منکر گفته اند که اگر یقین داری که تاثیر ندارد ، نتیجه نخواهد داشت ، اینجا وظیفه نداری. و قسم دیگری از مسائل اینگونه است که نتیجه را نباید درنظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. یعنی اصل این است که وظیفه را انجام داد ، اگر چه احتمال بدهد که نتیجه ای حاصل نشود و لازم نیست که علم به این پیدا کند که نتیجه مطلوب حاصل میشود یا نه؟ و انسان به دنبال این است که به آن تکلیفی که بر عهده اش هست ، عمل کند. =>بعد میفرمایند که زیر بار ظلم و ذلت نرفتن به این شکل است. یعنی آقا اصلا فرض کن که داد بزنی ، نتیجه ای به همراه ندارد ، مهم نیست! باید به وظیفه عمل کرد. 🔶 مقایسه حکومت شاه با حکومت معاویه امام حکومت معاویه را با حکومت شاه اینطور مقایسه می کنند: « الآن وضع اين حكومت اين است، براى اينكه غاصبانه مسندى را گرفته است و يك سلطنت غاصبانه دارد مى كند ـ همان طورى كه معاويه سلطنت غاصبانه مى كرد، اين هم سلطنتِ غاصبانه است - همان طورى كه ائمه جور اين طور بودند ـ مثل معاويه و امثال اينها ـ و تكليف مسلمين بود بر اينكه اين را از آن مقامى كه دارد كنار بزنند و حكومت را دست آن كسى كه بايد و شرع مقدس تعيين كرده است تسليم بكنند، الآن هم بر مسلمين اين مطلب واجب است؛ لازم است. ما هم يكى از افراد مسلمين هستيم كه بر ما هم واجب است كه جديت كنيم و اين را از اين مقام پايين بياوريم. احتمالش را هم مى دهيم كه موفق بشويم؛ لازم نيست يقين بكنيم. ما احتمال اين معنى را مى دهيم. بلكه بيشتر از احتمال الآن هست در كار كه با اين نهضتى كه مسلمين كرده اند و همه با هم فرياد مى زنند كه ما نمى خواهيم اين را، اين مطلب درست بشود و سقوط پيدا بكند ان شاء اللَّه. و بر فرض اينكه حالا ما نتوانيم، زورمان به او نرسد، همان است كه حضرت امير هم نتوانست... موفق نشدند به اينكه معاويه را از حكومت كنار بزنند. ما از اينكه يك عده اى از ما كشته بشود يا ما يك عده اى از آنها را بكشيم باكى نداريم، براى اينكه ما روى تكليف داريم عمل مى كنيم... ما مكلفيم كه با اينها معارضه و مبارزه بكنيم. اگر يك وقتى هم دستمان برسد، دست به تفنگ مى بريم و معارضه مى كنيم... ودر اين اصل هيچ اشكالى براى ما نيست كه ما كشته مى دهيم.» (صحيفه امام، ج5، ص: 19 - 21) 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 جلسه هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/768 جلسه هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/771@Aminikhaah
💠با تو چهل ساله شدیم... 🔷 کلمات بین «گیومه» نام کتاب های حضرت امام ره می باشد. 🔶 تقدیم به تو! به تو که روح خدا بودی بر این جسم بی روح زمین و زمان! سلام به تو! به تو که چهلمین گردش زمین ، دور انقلابت را هم دیدی! مرحبا به تو! به تو که ریشه های این درخت را در عرش نشاندی و بر فرش کشاندی! این چهل سال ، «شرح چهل حدیث» از ماجرای گلاویزی «جنود عقل و جهل» بود. «شرح دعای سحر» تو بود که با اشک و آه ، در میدان «جهاد اکبر» شمشیر می رقصاندی. در این چهل سال ، هر وقت ما «استفتائات» راه انسانیت برایت فرستادیم ، تو قلم به دست شدی و قدم به قدم ، «رساله توضیح المسائل» مشق کردی. ما درگیر «استصحاب» بیکارگی و سرگشتگی بودیم ، همه زندگی مان در «کتاب البیع» و کتاب اکل و شرب خلاصه می شد. تو آمدی و با «تفسیر سوره حمد» ، ما را مسافر کوی «آداب الصلاه» و «سر الصلاه» کردی. بگذاريد كه از بُتكده يادى بكُنم ، من كه با دست بُت ميكده بيدار شدم. هنوز مست و خراب می بارگی های خیابان شاپور و زن بارگی های شهر نو بودیم ، اگر با غزل و قصیده و رباعیِ «دیوان» به دادمان نرسیده بودی. نه هدف داشتیم و نه وسیله ، اگر «ولایت فقیه» را به «تحریر» نکشیده بودی. رد خون آزادگان ، از فکه تا مکه ، از درعا تا صنعا ، از منامه تا مِنا ، از زاریا تا ضاحیه ، از میانمار تا میشیگان ، همه «تقریرات فلسفه» ای است که تو به بشر آموختی. هر روز این چهل سال ، برگی از «صحیفه» توست. سفرنامه خلقی است که به شوق رساندن به سرچشمه «طهارت» ، بر مرکب «اجتهاد و تقلید» نشاندی. در این سیر چهل ساله ، هر جا «طلب و اراده» ما فروکش کرد ، به «خلل» مبتلا شدیم و از «انوار الهدایه» محروم ماندیم. اما حالا که پای نخل چهل ساله ات گرد سالخوردگی افشانده ایم ، «مناسک» کوچ تا «نجاة العباد» و «وسیلة النجاة» را خوب آموخته ایم. ما تا «مصباح الهدایه» ای چون تو داریم ، حاجتی به «تعلیقه» و «حاشیه» خار و خس ها نداریم و «رسائل» از بیگانه نمی جوییم. با تو و آثار تو چهل ساله شدیم. تازه اول عشق است. تا همه عالَم را به «تعادل و تراجیح» نرسانیم ، آرام نمی گیریم. ✅ @Aminikhaah
💠 رهبر انقلاب ، در تشریح #گام_دوم انقلاب ، از ظهور امام عصر عج و تمدن نوین اسلامی گفتند. پیش از این نیز از نماز قریب الوقوع در قدس سخن راندند که حاکی از عملیات آزادسازی قدس با فرماندهی حضرت حجت عج است. انقلاب ، در چهل سالگی به بعثت رسید. ایرانیان ، پیامبران رهایی بشر اند. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت پنجم 🔶 مبارزه، شگرد دارد.. چرا بقیه اهل بیت این کارها را انجام نمی دادند؟ چرا اینطور مبارزه نمی کردند؟ مبارزه شگرد دارد، تکلیف فقط در فنونش متفاوت می شود، اصل تکلیف عوض نمی شود. اصلا اگر این ها مبارزه نمی کردند، پس چرا دشمن ایشان را به شهادت می رساندند؟ مبارزه فقط مدلش تغییر می کند. مدل تکلیف یک بحث دیگری است و نتیجه هم با تغییر تکلیف، فازش عوض می شود. ما وظیفه را با چه چیز باید تشخیص بدهیم؟ مثلا خیلی وقت ها تکلیف در حرف زدن است و خیلی وقت ها در سکوت است، از کجا باید بفهمیم که وظیفه چیست؟ یک نکته بسیار مهم این است که ما یک اشتباهی که می کنیم، این است که فکر می کنیم تکلیف، با حرام و حلال و واجب و مستحب و... مشخص میشود، این غلط است، نگاه آدم تشکیلاتی، نگاه حق و باطلی است؛ نه نگاه بر اساس واجب و حرام و غیره. زمان رضا شاه می گفتند که مجلس روضه تعطیل، عمامه تعطیل؛ بعد خیلی از این آقایان طلبه های ساده اندیش می گفتند: 《حفظ جان واجب، حفظ عمامه مستحب است》؛ چنین آدمی دیگر نمی فهمد که کدام حق است و کدام باطل است، و نیز نمی داند که در اینجا هردو حق اند ولی یکی از آنها خیلی بیشتر حق است. عمامه گذاشتن حق است، حفظ جان هم حق است، اما عمامه خیلی بیشتر از حفظ جان یک یا چند نفر حق است. 📌روش برخورد با مردم سه حالت دارد: حالت اول این است که ممکن است مثل زمان امام حسین ع مردم با تو نباشند و قصد قتل تو را داشته باشند. حالت دوم این است که مردم با تو نیستند و باید ظاهرا مدارا کنی مثل زمان امام حسن ع. و حالت سوم هم این است که مثل دوران امیرالمومنین مردم با تو همراه اند ولی در بخش هایی از جامعه با تو مخالف اند، در اینجا باید مردم را نگه داری: امیرالمومنین ع در مواجهه با مردم کوفه زمانی که به حکومت رسیده اند اینطور می فرمایند: 《لتفرق عنی جندی》، اگر با مردم همراه نباشم، سپاهم متفرق می شوند. 《 لَيْسَ أَمْرِي وَ أَمْرُكُمْ وَاحِداً إِنِّي أُرِيدُكُمْ لِلَّهِ وَ أَنْتُمْ تُرِيدُونَنِي لِأَنْفُسِكُم》 (نهج البلاغه ، خطبه 136) ، دستور من را متوجه نمی شوید. (هدف من و شما یکی نیست) 《 أَبْقَى وَحْدِي》 تنها می مانم ، 《 أَوْ قَلِيلٌ مِنْ شِيعَتِيَ الَّذِينَ عَرَفُوا فَضْلِي وَ فَرْضَ إِمَامَتِي》 ، اندکی از شیعیانم که فضیلت مرا می شناسند و خالص اند با من می مانند. (الکافی، ج8، ص 59) شیعیان حضرت در کوفه به ایشان گفتند که این احکام قضایی که شما صادر می کنید با احکام خلیفه دوم متفاوت است، لذا همان احکام قبلی را صادر کنید چون مردم نمی توانند تحمل کنند. حضرت بخشنامه کردند و دستور دادند که همان احکام قبلی را جاری کنند. امیرالمومنین حقی بالاتر را در نظر دارند و حق هم درصدی است. اگر حلال و حرامی نگاه کنی، حکومت با این شرایط یا حلال و واجب است یا حرام؛ درصورتی که هیچ کدام نیست و حقی است که باید ادامه یابد. ←این نظامِ حقانیت است نه نظام حلیّت. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 جلسه نهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/866 جلسه دهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/870 جلسه یازدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/872 @Aminikhaah
💠 چند جمله مهم و مغفول مانده از بیانیه 🔷 بدانید که اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمی بود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت. 🔷 آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره ای بدرخشد و در دوره ای دیگر افول کند. هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم اندازهای مبارک دل زده شوند. هرگاه دل زدگی پیش آمده، از رویگردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. 🔷 انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه های دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم اثر و حتّی بی اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است. 🔷 مهم ترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطه ی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفاده ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور، بودجه بندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّتها و وجود هزینه های زائد و حتّی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی است. نتیجه ی اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوانها، فقر درآمدی در طبقه ی ضعیف و امثال آن است. 🔷 جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه ی را ه حلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفا ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه ی گرگ است » خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانونهای فکر و توطئه ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القاء میشود. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ چه چیزی این همه جمعیت را در روز ۲۲ بهمن به خیابان ها می‌کشاند؟! 🔻خاطره ای جالب از آیت الله بهجت(قدس سره) اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ✍بیداری ملت 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
💠 سلسله مباحث #علی_انسان_می_سازد 🕠 از جمعه 26 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء به مدت چهار هفته 🔘 دانشگاه فردوسی ـ مسجد امام رضا علیه السلام ✅ @Aminikhaah
💠 حادثه تروریستی امروز نشان داد آمریکا در قبال انقلاب ، درندگی و وحشی گری بیشتر است. و این ، هم فاتحه آنها را نزدیک تر می کند هم فتح ما را. ✅ @Aminikhaah
💠 وقتی حقد و دیاثت ، دست به دست هم می دهند... "شرق" که همیشه از تیتر یک سازی سخنان رهبری خودداری می کند ، از آن بیانیه بلند بالا ، چنین تیتری می سازد. #گام_دوم_انقلاب ، رهایی از بی شرف هایی این چنین است. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت ششم ❓مرز تشخیص وظیفه چیست؟ هر جا که هوای نفس بود، میتوان فهمید که حق نیست. مثلا گاهی واجبی را انجام می دهی که از روی هوای نفس است، این باطل است، و گاهی حرامی را بدون تاثیر هوای نفس تایید میکنی که حق است. قرآن میفرماید: 《وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ》 (اعراف / 8) ﻣﻴﺰﺍﻥ [ ﺳﻨﺠﺶ ﺍﻋﻤﺎﻝ ] ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ ؛ ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭﺯﻥ ﺷﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻧﺪ . وزن در عالم بر اساس حق است؛ در برابر حق هم هوا(ی نفس) است.یک عده ای در قیامت چون بر اساس هوا عمل کرده اند، اعمالشان وزن ندارد. فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا (کهف / 105) ﭘﺲ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻴﺰﺍﻧﻰ ﺑﺮﺍﻯ [ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ] ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﭘﺎ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻴﻢ . این یعنی که یک عملی را دو نفر انجام داده اند، اما وزن عمل یکی بیشتر است، چون هوایش کمتر بوده است. به ظاهر عمل نگاه نمی کنند. 💡اخلاص در عمل انقلاب محصول کار پنج نفری است که از روی هوای نفس کار نمی کنند، نه پنج میلیون نفری که از روی هوای نفس کار می کنند. نهج البلاغه یک اثر هنری است. چرا امیرالمومنین این قدر هنری سخنرانی می کرده اند؟ برای اینکه برایشان مهم بوده است که مخاطبان جذب شوند. این یعنی حضرت می خواستند همه را نگه دارند و جذب کنند، اما نه برای خودشان بلکه برای خدا. همه دوست دارند که مردم آنها را به عنوان خیر و خیر رسان بشناسند؛ باید اینطور باشد. به شرطی که کار را برای این (نتیجه) انجام ندهد. این نتیجه را بخواهد ولی در این سطح از نتیجه نماند. بعد وقتی سطح بالایی از نتیجه را که خداست بخواهد، این سطح پایین از نتیجه اگر حاصل نشد، برای او مهم نیست، یعنی برایش فرقی نمی کند که بقیه کار او را بفهمند. 🔶چرا امام حسین ع طوری با برنامه ریزی در ماجرای کربلا، حرکت کردند و فرمودند 《انا قتیل العبرات》، یعنی من کشته می شوم تا بر من گریه کنند؟ چرا؟ مگر این کار برای خدا نبود؟ بله بود ولی ما نمی فهمیم که می شود همه چیز را بخواهی برای خدا. امام حسین این کلام را میفرمایند، اما حضرت خودشان در وسط ماجرا دیده نمی شوند، یعنی کار را فقط برای خدا انجام میدهند. امام حسین ع در حالیکه تکلیف گرا هستند، چقدر نتیجه گرا هستند و از چه سوژه هایی نمی گذرند. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 جلسه دوازدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/876 جلسه سیزدهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/884 جلسه چهاردهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/887@Aminikhaah
💠 مطهری و مغالطه آرزواندیشی 🔶 آقای علی مطهری ادعا کرده بود نامه امام به آقای منتظری و موضع امام درباره بازرگان و نهضت آزادی ، جعلی است. مرکز نشر آثار امام بر صحت نامه و موضع امام پافشاری کرد. مطهری گفت: قبول می کنم. ولی ای کاش نامه و موضع ، از امام نبود و جعلی بود. این ماجرا پنجره خوبی برای حقیقت یابی سایر مواضع مطهری است. مواضع او درباره رفع حصر ، برجام ، FATF ، فتنه ۸۸ و ... چیزی بیش از همین مغالطه آرزواندیشی نیست. چیزهایی که ایشان آرزوی خوب یا بد بودنش را دارند ، حتما خوب یا بد خواهد بود! ✅ @Aminikhaah
💠 متن زیر ، بهمن ۹۶ نوشته شده.
💠 ماموران خدا 🔷 از معدود جاده هایی که در ایران نرفته بودم ، جاده "یزد ـ طبس" بود. دیروز ، مسافر صحرای طبس بودم. گمان نمی کردم اواخر این بیابان خشک و بی آب و علف ، ماموران خدا دلم را بربایند! چهار ساعت راه کویر را که می آیی ، در ۱۲۰ کیلومتری ، سمت راست جاده تابلویی نظرت را جلب می کند ؛ "شن ها ، مامور خدا بودند." جمله دلکش و آشنایی است. کمی جلوتر ، مسجد شُکر است. وجه تسمیه مسجد را محوطه فنس شده پشت آن تفسیر می کند. در محدوده محصور سمت چپ جاده ، لاشه یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ پیداست. اینها تنها یادگاری های آمریکا از حمله نظامی به ایران است! اینها حکایت از ماجرای عملیات پنجه عقاب / Operation Eagle Claw دارد که کارتر ، اردیبهشت 59 برای آزادی گروگان های آمریکایی روانه ایران کرد. این قطعه از بیابان ، گرمترین و بی سبزه ترین نقطه این جاده است ، ولی دقیقا قطعه ای از بهشت است. پسر ۴ ساله ام مدتی است درباره مفاهیمی چون "آمریکا" ، "دشمن" و "جنگ" از من می پرسد. پاسخ به سوالاتش برایم دشوار بود. ولی کنار این لاشه بالگرد ، با انگشت سبابه همه این مفاهیم را برایش توضیح می دهم. فهمیدن در چشمان او و ایمان در دل من برق می زند. این بیابان شده مسجدالحرام و من شده ام مُحرم. گرد چهارگوشه این مکعب مفتولی طواف می کنم. من اینجا به لقاء الله نائل شده ام و با ذرات وجودم خدا را حس می کنم. با شن ها سخن می گویم. با باد نجوا می کنم. آسمان را در زمین و زمین را در آسمان می بینم. از اینها می پرسم مگر روح الله و انقلابش چقدر بر حق بود که همه برای یاری اش بسیج شدید؟ مگر حواستان نبود رییس جمهور خمینی ، بنی صدر بود؟ مگر از دزدی ها و اختلاس های حکومت خبر نداشتید؟ پاسخ همگی یک چیز است: ما مامور خدا بودیم! از همین یک جمله می فهمم ادامه پاسخ را ؛ که ماموران خدا برای دفاع از انقلاب و نظامی آمدند که مجاهدان راه خدا برپا کرده بودند. اشک و لبخندم مرکب شده اند. به لاشه هواپیما نگاه می کنم و می خندم به همه کسانی که برای سقوط این نظام دست و پا می زنند. لاشه این چرخ بال و آن طیاره ، مرا به یاد لاشه صدام و شارون و رفقایشان می اندازد. حتی به سران فتنه و کوتوله های کوموله و .... فکر می کنم! اما اشکم از این است که چقدر کوچکیم! از اینکه خدا ، جان بالاترین رسولش را با تار عنکبوت حفظ می کند. از اینکه پر بهاترین حکومت آخرالزمانی را با شن ها نگه می دارد! به این فکر می کنم که آن وقت که نه موشک داشتیم و نه پهپاد و نه حتی گلوله ، سلاح جنگی مان "شن" بود. به اینکه سایه جنگ را نه مدافعان برجام ، بلکه مدافعان حرم هم از سر کشور دور نکرده اند ؛ که اگر خدا اراده کند ، به تن شن های بیابان لباس خاکی بسیجی می کند! در آیه (لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهَُ) (قصص / ۸۸) تدبر می کنم که اگر فرد و حکومتی وجه خدا شوند و توجهشان به خدا باشد ، ماندگار می شوند و از همه آسیب ها و گزندها به سلامت می گذرند. در (وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا) (فتح / ۷) فرو رفته ام که همه عالم سپاه خداست و خودش همه را فرماندهی می کند. ای کاش می توانستم همه مخالفین و معارضین نظام را به صحرای طبس ببرم تا عظمت و شکوه و حقانیت انقلاب را از نزدیک شهود کنند. ای کاش راهیان نور جنوب و غرب را به شرق هم برسانند. نورانیت و صفای صحرای طبس ، هیچ از دوکوهه و طلاییه کم ندارد. ✅ @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 چرا رهبری دخالت نمی کند؟ 🔊 اختیارات ، وظایف و روش رهبری در مواجهه با مفاسد درون نظام 📢 پاسخ به سوالات اساتید حلقه های معرفت #آستان_قدس_رضوی 📅97/05/25 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پرده ای جدید از صاحب نظریه فوق تخیلی "ابرها به خاطر درختان می بارند!" اشتهای پایان ناپذیر دولت برای گرانی... ✅ @Aminikhaah
💠 دشمنان اسلام ، موجودیت نظام اسلامی را مساوی با بقا و برقراری اسلام می دانند. همین یک خط برای موفقیت نسبی انقلاب بر ادای رسالتش در قبال اسلام کافی نیست؟! ✅ @Aminikhaah
💠 چه منطق جالبی! با این منطق ، اگه گلوله بخورید و حتی یکبار هم کشته بشین باز هم نمیتونین درباره مسائل نظامی ـ امنیتی نظر بدین! ☺️ ✅ @Aminikhaah
💠 آیا مردم به خاطر آب و برق رایگان انقلاب کردند؟ 🔷 سخنانی شنیده نشده از امام ره 🔶 اين صحيح است كه ملت اگر بيدار باشد، چنانكه بود، و متحد باشد، چنانكه بود، و مسيرش معلوم باشد، چنانكه بود، و الهى باشد، چنانكه بود، واضح است كه هيچ قدرتى نمى تواند با آن مقابله كند. چنانكه ديديد كه با مجهز بودن آن قدرت شيطانى به همه جهازات و با پشتيبانى همه دول از او، يعنى دولتهاى اسلامى و دولتهاى غير اسلامى و ابرقدرتها همه پشتيبانى كردند از آن مع ذلك نتوانستند. اين معلوم است لكن نبايد ما غافل باشيم از يك مطلب؛ و آن اينكه، الآن كه ما در اين جلسه هستيم اگر مطالعه كنيم حالات ملت را، مى بينيم كه آن شورى كه در اول بود كمتر شده است. اين را نبايد فراموش كنيم. آن وقت كه همه مردم مى ريختند در خيابانها همه شان، همه مى ريختند در خيابانها و فرياد مى زدند «اللَّه اكبر» و شاه را نمى خواستند و جمهورى اسلامى را مى خواستند، آن وقت يك شور بسيار عجيب خدايى بود و با همان شور پيش بردند و با همان شور و شعف رأى به جمهورى اسلامى دادند كه از صد، نود و نه و نيم گفته مى شود كه رأى دادند كه در دنيا سابقه نداشت. اما حالا مثل اينكه ملت با دسيسه هايى كه دنبالش است افتادند دنبال اينكه ما احتياج به خانه داريم، ما احتياج به كار داريم، ما احتياج به زندگى داريم. از آن قدرت ابتدايى كه همه يك جهت داشتند و فراموش كرده بودند گرفتاريهاى خودشان را، مى ريختند در خيابان، هيچ كدام به فكر اين نبودند كه ما حالا كار داريم يا كار مى خواهيم يا خانه مى خواهيم، اصلًا اين مطرح نبود پيششان آن وقت. اگر اين انقلاب به آن جور باقى بماند ما هيچ شكى نداريم كه پيروزيم؛ هيچ شك نداريم. لكن حالا ما وقتى ملاحظه مى كنيم مى بينيم كه يك قدرى با آن وقت فرق كرده است. 🔻صحيفه امام، ج8، ص: 30 سخنرانى [در جمع دانشجويان دانشگاه امير كبير تهران (حفظ روح انقلابى)] زمان: 9 خرداد 1358/ 4 رجب 1399 مكان: قم ✅ @Aminikhaah
💠 یک موی تنت را با خروار خروار سلبریتی بی غیرت عوض نمی کنیم. در صفحه شطرنج ما ، تو "سرباز" نیستی؛ "وزیر" شاهی! ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صاحب نظریه "ابر و باران" ، در جمع مردم هرمزگان وعده توسعه بندر گناوه را می دهد که در استان بوشهر است. کاش وطن را خوب بشناسید. لااقل هنگام فروش به کارتان می آید... ✅ @Aminikhaah
💠 خبر رحلت آیت الله مومن از جهات گوناگون تلخ بود. سالها نعمت همسایگی با ایشان نصیب ما بود. با اینکه شهر قم در قیاس با تهران ، منطقه ای نابرخوردار به حساب می آمد ، راضی نشد به تهران کوچ کند. در قم نیز حاضر نشد از محله محروم "باغ پنبه" به جای دیگری نقل مکان کند. فقیهی مبرز و در تراز سایر مراجع بود ؛ ولی تا آخر عمر شانه به زیر بار انقلاب داده بود. صادق و خالص بود. جز وظیفه را تسلیم و تابع نبود. چهل سال در قله فعالیت های انقلاب بود ولی کمترین حاشیه و هزینه ای برای نظام نداشت. در منزلش همیشه به روی همه باز بود. بس که بی آلایش بود ، غریبه ها باورشان نمی آمد مجتهدی کارکشته باشد؛ چه رسد به اینکه از ارکان فقاهت نظام شمرده شود. مکان بلندش در برزخ ، شادمانه دارد ولی جای خالی و پر نشدنی اش در نظام ، بغضی گلوگیر است. این شب جمعه ، میهمان سالار شهیدان باشد... ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه پنجم ❓ چه زمانی پیروی از اکثریت صحیح است؟ گاهی تبعیت از اکثریت خوب است. آن هم وقتی است که اکثریت ، تابع «فطرت» باشد و نه «هوای نفس». وقتی اکثریت تابع فطرت و عقلانیت بود ، اینجا باید مذاق اکثریت را مد نظر داشت و کارهایی که وجدان عمومی این جماعت بر نمی تابد را انجام نداد. این است که در روایات داریم وقتی مومنان موضع و نظر خاصی دارند جدی بگیر: «اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.» (نهج البلاغه ، حکمت 309) «از فراست و گمان افراد باايمان برحذر باشيد، زيرا خدا حق را بر زبان (و فكر) آنها قرار داده است.» 💡 ایا ملاک حق و باطل ، جمعیت است؟ کسی که می خواهد یاور اهل بیت ع باشد ، باید به این باور برسد که طرفداران باطل همیشه بیشتر از طرفداران حق بوده اند. باطل ، شیرین و سبک است و حق ، تلخ و سنگین، در روایتی پیامبر اکرم ص خطاب به ابوذر می فرمویند: «يَا أَبَا ذَرٍّ، الْحَقُّ ثَقِيلٌ مُرٌّ، وَ الْبَاطِلُ خَفِيفٌ حُلْو» (الأمالي (للطوسي)، ص 533) همراهی با باطل ، زحمتی ندارد. سختی ، خستگی و آزاری ندارد. همراهی با حق سخت است. همانگونه که دویدن در مسابقه رایانه ای زحمت و سختی ندارد. دویدن واقعی ، عرق انسان را جاری می کند و نفس انسان را به شماره می اندازد؛ هوای نفس ، شیرین و سبک است. مخالفت با هوای نفس است که آزاردهنده است و عرق انسان را در می آورد. طبعا طرفداران هوای نفس هم بیشترند و اکثریت را تشکیل می دهند. امیرالمومنین ع فرمودند: «لِأَنَّ أَهْلَ الْبَاطِلِ فِي الْقَدِيمِ وَ الْحَدِيثِ أَكْثَرُ عَدَداً مِنْ أَهْلِ الْحَق» (بحار الأنوار،ج89، ص 44 ) «اهل باطل چه در گذشته و چه در حال ، بیش از اهل حق بوده اند.» امام سجاد فرمودند که در مکه و مدینه بیست نفر هم از دوستداران ما پیدا نمیشود! (بحار الأنوار، ج34، ص 297) حالا امام سجاد ع باید نگران باشند که طرفدارشان کم است؟! این عیب است؟ این علامت این است که حرف اهل بیت حق نیست؟ 📈جذب حداکثری ؛ درست یا غلط؟! البته جذب حداکثری درست و خوب است. ولی مضمحل شدن در اکثریت ، نفاق و کفر است. اینکه سعی کنی منطق و برهانی بیاوری که اکثریت آن را بفهمند خوب است. ولی اینکه سعی کنی خودت را با ادبیات و فکر اکثریت تطبیق دهی ، نشانه اهل باطل بودن است. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/843 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/846 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/849 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/851 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/855@Aminikhaah