eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
525 ویدیو
203 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 | این دمل ، سر باز خواهد کرد... ❇️ تحلیلی درباره روزهای پیش رو. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔴شلیک به آخوند 🔻یکم. یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده انگاری نیست؟ 🔻دوم. روز گذشته فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می کردند، چه نکته ای باعث شده بود ضدانقلاب عصبانی شود؟ 🔻سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل خوزستان، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه ها حین امداد به سیل زده ها شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه ها چیست؟ ماجرا در نشانه گذاری است. ما در جنگ نشانه ها بسر می بریم. جنگ های نمادی که نیابتی عمل می کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی اند. این روزها با "فراتر از آخوند" مواجهیم. عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. آخوند درین کشور نماد اسلام سیاسی است؛ بخواهد یا نخواهد. عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است. همانطور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی" . عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است. مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند. به همین جهت با اجتماعی شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می شوند. ماجرای دندون قروچه های ناشی از منبربدوشی طلبه ها در سیل روشنتر نشد؟ او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین حقود و دشمنی را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی داند، این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی.  پ.ن: البته در میان جریان آخوندی نیز برخی وحشت زده از خون و آبرو، یا با ترویج اباحه گری در حال فاصله گرفتن از اسلام فقاهتی و "آئین دینداری سیاسی" اند و یا با ترویج فساد سیستمی و ساختاری، مشغول جدا کردن سفره شان از "40 سال اسلام سیاسی". اینان نیز در پس قافله خواهند ماند و چه بسا خسر الدنیا و الاخره. آخوندی که منبرش در خدمت حق نباشد در خدمت ظلم است. هرکه گریزد ز خراجات شاه، جور کش غول بیابان شود. @mahdian_mohsen
💠 شخصیت های نه چندان شناخته شده ایرانی لباس سپاه به تن می کنند ؛ اینستاگرام پیج شان را می بندد. اراذل و اوباش ایرانی پیج چند هزار نفره با موضوع خشونت و ترور و تهدید می گردانند ، مسئولان ایرانی از 2 میلیون ریال اشتغال زایی در فضای مجازی سخن می گویند! ؟! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇵🇸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #پادکست | دوست داری تکثیر شوی؟! ❇️ با این می توانی توسعه وجودی پیدا کنی... 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 خلاصه جلسه دوم / قسمت دوم 📌 امیرالمومنین الگوی بندگی امام صادق در روایتی زیبا درباره امیرالمومنین می فرمایند : هيچ گاه اتفاق نيفتاد كه دو كار برايش پيش آمد كند كه هر دوى آنها اطاعت و فرمانبردارى خدا باشد جز آنكه هر كدام انجامش بر بدن او سخت تر بود آن را انتخاب مي فرمود. این قسمت از روایت برای ما مشخص می کند که کجا باید سختی را انتخاب کنیم. امیرالمومنین بدن را در سختی قرار می دادند و نه قلب و روح را. درواقع بدن و جسم ، مزاحم لذت روحی است و هر چه که از قید بدن رها شویم به لذت و آسودگی روح نزدیکتر خواهیم شد. در ادامه روایت می فرمایند: همانا آن جناب از مال خالص خود هزار برده (خريد و) آزاد كرد و پول همه آنها را از دست رنج خود و عرق جبينش تهيه كرده بود، و تمام را به خاطر خداى عز و جل (و خشنودى او) و نجات يافتن از آتش دوزخ انجام داد. این فراز از روایت نشان می دهد که امیرالمومنین ع راحت انفاق می کردند آن هم از درآمدی که برایش زحمت کشیده و عرق ریخته اند، انفاق کردن برای کسی راحت است که اول سختی های ابتدای مسیر را کشیده باشد، اما برای اکثریت که از این سختی ها فرار کرده اند، سخت است. 💡 فرمول زندگی این یک فرمول است برای زندگی که در ابتدا چند سختی را در جای درستش تحمل کنیم ، بعد از آن آسانی خواهد بود و سختی ها شیرین می شود. اما عموم مردم آن جایی که باید، سختی را تحمل نمی کنند و به دنبال آسانی میروند، و بعد از آن از سختی های بی شمار زندگیشان گلایه می کنند. مثال این موضوع در بحث ازدواج است، در روایت آمده به خاطر زیبایی و ثروت دختر با او ازدواج نکنید، خب پذیرش این موضوع سخت است، اما اگر این سختی را تحمل کردید خدا می فرماید من به او زیبایی و ثروت هم عطا می کنم، آن وقت است که بعدش دیگر آسانی است. اما اگر برای ثروتش با او ازدواج کردی خدا تو را به همان واگذار می کند. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1111 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1115@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه سوم / قسمت اول 📍 راه رسیدن به آسانی، گذراندن سختی های معقول و منطقی و حساب شده است؛این سخت گیری ها منطقی و معقول هستند که بعد از آن شیرینی آسایش و راحتی انسان را در پی دارد. ❌سختی دوران پس ظهور زمان امام زمان عج چقدر قرار است سختی بکشیم؟ در دوران پس از ظهور خیلی از سختی های الان را نداریم؛ همچنین فقر و مشکلات اقتصادی از بین می رود؛ اما چرا الان مشکلات اقتصادی داریم؟ زیرا سختی های معقول و منطقی را تحمل نکردیم و در مصیبت افتادیم. 👞 مثل خرید کفش! امیرالمومنین در خطبه متقین (خطبه 193 نهج البلاغه) می فرمایند: صَبَرُوا أَيَّاماً قَصِيرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِيلَةً تِجَارَةٌ مُرْبِحَةٌ يَسَّرَهَا لَهُمْ رَبُّهُم ؛ ایام اندکی را صبر کردند که به دنبالش راحتی طولانی مدتی آمد که خدا برایشان فراهم کرده بود. مثل خرید کفش می ماند ، بعد از چند روز تنگی جا باز می کند، در مسیر معنوی نیز کمی که صبر کنیم جا باز می کند! قرآن کریم می فرماید: إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا: همانا همراه سختی آسانی است (شرح/6)، این یعنی همین الان که سختی است آسانی هم هست. روزه جزء سخت ترین اعمال عبادی است اما خدای متعال در قرآن درباره روزه می فرماید: يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْر ؛ خدا برای شما آسانی میخواهد و سختی نمی خواهد. (بقره/185) همچنین می فرماید که چند روز معدود است : أَيَّاماً مَعْدُودات (بقره/184) این همان سختی اندکی است که باید ابتدا تحمل کرد تا ظرفیت پیدا کرد و به کمالات بعدش رسید. هنگام دادن رزق ویژه و کمالات ، به ظرفیت نگاه می کنند. همین سختی هاست که ظرفیت می سازد. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1135 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1141 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1149@Aminikhaah
💠 رهبر انقلاب امروز فرمودند: سند 2030 برای این بود که در کشور ما برای آمریکا و انگلیس سرباز تربیت کنند. با حساب این فرمایش ، آن شیخ انگلیسی که همه توانش را برای اجرای این سند در ایران به کار گرفت ، ارتشبد انگلیس و آمریکا به حساب می آید! ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه سوم / قسمت دوم ❔راه رسیدن به راحتی چیست؟ "باید بزرگ شد". یکی از راه های بزرگ شدن چیست؟ عمل به وظیفه و کاری که از من خواسته اند. هر کسی می بایست نقطه ضعف خود را و آن چیزی را که می داند خدا با آن کار دارد در درون خودش بیابد و به آن توجه داشته باشد و رویش کار کند. ابتدا سختی هایی دارد که اگر آن را تحمل کرد ، بعد از آن آسایش و راحتی است. ⁉️چرا انسان ها اینقدر ناآرام اند؟ چون به همه چیز می پردازند و دغدغه ی همه چیز را دارند اما وظیفه اصلی خودشان را نادیده گرفته اند. ❓چه کار کنیم آرام شویم؟ پاسخ همان است، باید درگیر وظیفه اصلی خودمان شویم، آن موقع آرام میشویم و همه چیز هماهنگ می شود : وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْراً ؛ و هر كس تقواى الهى پيشه كند، خداوند كار را بر او آسان مى سازد. (طلاق/4) 📌 درگیر کارهای خودمان باشیم نه کارهای خدا! 📍عمل به تکلیف ؛ بالاترین آسایش در روایتی از امام صادق آمده که ایشان از رسول خدا ص نقل می کنند : أَقَلُّ النَّاسِ رَاحَةً الْبَخِيلُ وَ أَبْخَلُ النَّاسِ مَنْ بَخِلَ بِمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْه ؛ کم آسایش ترین مردم ، بخیل است و بخیل ترین مردم کسی است که نسبت به آنچه خدا بر او واجب کرده بخل بورزد. پس با توجه به این حدیث بهترین راحتی در عمل به تکالیف است؛ باید دغدغه هایمان را تغییر دهیم ؛ اولیا الهی اینچنین بودند. 💡در هنگام انجام وظیفه، باید باور و اعتقاد قلبی داشته باشی که صدهزار برابر برمیگردد. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1149 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1156 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1163@Aminikhaah
🔘 باغ وحشی که فلسفه غرب از ترسیم می‌کند: ▫️«ارسطو» ⬅️ انسان، حیوان ناطق ▫️«فروید» ⬅️ انسان، حیوان غیرقابل اعتماد ▫️«ریچ» ⬅️ انسان، حیوان قابل اعتماد ▫️«فرانسوا دورتیه» ⬅️ انسان، حیوان شگفت‌انگیز ▫️«آبراهام مازلو» ⬅️ انسان، حیوان خودشکوفا ▫️«ارنست کاسیرر» ⬅️ انسان، حیوان نمادین ▫️«ژان‌ژاک روسو» ⬅️ انسان، وحشی نجیب و... 🚫 نظام غرب در فلسفه و هستی شناسی انسان، به او به چشم یک نگاه می‌کند. آنچه که رهبر انقلاب نیز بارها به آن اشکال گرفتند. ✅ آیا وقتش نرسیده که از این باغ وحش دست برداریم و به انسانی که شأنی افضل از ملائکه دارد، برسیم؟ ادامه دارد.. با ما باشید 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir | iran1444.ir
💠 برنامه کلاس ها و سخنرانی ها در ❎ «نیمه اول» ❎ ماه مبارک رمضان 🔷 ساعت 9 - 10 صبح: کلاس فقه - طلاق 🔷 ساعت 10 - 11 صبح : کلاس فقه - زکات 🔷 ساعت 11 - 12 صبح: کلاس قرآن - سوره مبارکه حجر و سوره مبارکه نحل 🔶 مدرسه علمیه حضرت مهدی عج 🔷 پس از نماز جماعت ظهر و عصر: سلسله مباحث - - ادامه شرح و بررسی کتاب «آن سوی مرگ» 🔶 دانشگاه فردوسی - نمازخانه دانشکده مهندسی 🔷 ساعت 21:30 (به جز چهارشنبه ها): تفسیر سوره مبارکه فلق و توحید 🔶 خ پیروزی - میدان شهید کاوه (جام عسل) - دانشکده فنی مشهد - (شهید منتظری) - نمازخانه خوابگاه مرکز 🔷 روزهای چهارشنبه: 🔷 ساعت 18 : سلسله مباحث (شرح کتاب ) 🔶دانشگاه فردوسی - نمازخانه دانشکده مهندسی 🔷 ساعت 21:30: سلسله جلسات 🔶 هیئت انصارالشهدا (آدرس متعاقبا اعلام می شود) 🔷 روزهای پنج شنبه: 🔷 ساعت 14 - 15:15: کلاس تفسیر سوره مبارکه یوسف 🔷 ساعت 15:45 - 17: کلاس کلام (اعجاز قرآن و وحی) 🔶 دانشگاه فردوسی - حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان 🔷 ساعت 23: سلسله جلسات 🔶 هیئت رایه المهدی (فرامرز عباسی 5 - حسینیه مسجد عمار یاسر) ♦️لازم به ذکر است سلسله کلاس های و در ماه مبارک رمضان برگزار نمی باشد. 🔷 برنامه شب های قدر در مشهد و دهه پایانی ماه مبارک رمضان (در شهرستان دارالعباده ) متعاقبا اعلام خواهد شد. ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسات / قسمت اول 🔶 شعار آزادی برای انبیاء کار اصلی رسانه ، ساختن تصویر و ذهنیت است. ذهنیت ما از انبیاء نیز تحت تاثیر رسانه هاست. معمولا ما نسبت به انبیاء، ذهنیت "بگیر و ببند" داریم! و در بهترین حالتمان تسلیم و مطیع این بگیر و ببندها شده ایم! اصلا شعار آزادی برای انبیاء مناسب نیست، بلکه بیشتر شعار «بگیر و ببند» به آن ها می آید، که یک بخشی از آن به دلیل القائات نفسانی و بخش دیگر هم به خاطر القائات رسانه ایست. خدای متعال در قرآن تصویری از پیامبر ارائه میدهد که ما اصلا چنین ذهنیتی در رسانه ها و یا نزد خودمان از پیامبران نداریم. خدای متعال می فرماید پیامبر آمده تا شما را از غل و زنجیرها رها و آزاد کند. 📍 اجر در برابر تکلیف در جایی دیگر در آیه 86 از سوره مبارکه ص ، پیامبر اینگونه خود را معرفی میکنند که من در ازای حلال و حرام و وظایفی که برای شما گذاشتم (حج، نماز،روزه و...) از شما اجری نمیخواهم و بار اضافه بر دوش کسی نمیگذارم. اما در نظر عامه مردم ، این ما هستیم که باید در برابر انجام وظایف طلب اجر داشته باشیم، زیرا می توانستیم حج به جا نیاوریم ، نماز نخوانیم و روزه نگیریم اما انجام دادیم. ولی این پیامبر است که در مقابل ، به خاطر این وظایفی که به عهده ما گذاشته، میگوید اجری نمیخواهد. مثل معلمی که برای رشد درسی شاگردش تکلیف به او بدهد و در مقابل مزدی نخواهد و یا مثل مهندسی که در ازای چک کردن ها و بایدها و نباید های پیاپی برای انجام بهتر پرواز و کارکرد بهتر هواپیما مزدی نخواهد. بایدها و نباید های انبیاء از همین جنس است، اما کسانی که هوای پرواز و آسمان ندارند این حرف ها را نخواهند فهمید. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1169 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1173@Aminikhaah