eitaa logo
کانال شیخ امیر گرالی
323 دنبال‌کننده
799 عکس
446 ویدیو
63 فایل
◻️ کانال های دیگر بنده: @soalvajavab @mahezeyafat ◻️ آپارات : https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدار خانواده امل‌الدر با آیت‌ الله سیستانی حفظه الله 📝 خانواده " امل الدر" [ كودك ۷ ساله لبنانى كه ماه گذشته بر اثر حمله اسرائيل به جنوب لبنان شهيد شد ] با آيت الله سيد على سيستانى ديدار كردند. معظم له از ناتوانی جهان در متوقف كردن نسل كشى ملت فلسطين در غزه توسط ارتش اشغالگر عميقاً ابراز تأسف كردند. @AmirGrali
کفاره سقط جنین .mp3
7.05M
آیا می‌دانستید سقط جنین ، « کفاره جمع » دارد ؟! 🎙استاد دارینی @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرور مطالب ارائه شده در کانال مرتبط با علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه 🗓 به مناسبت ۲۷ ماه مبارک رمضان ؛ رحلت علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیهدستخطی از مرحوم آیت الله سیدشهاب الدین مرعشی نجفی که در آن از خداوند « شفاعت علامه مجلسی » را تمنا میکنند. 🪦 تصویری از سنگ قبر علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه 📝 کلام آیت الله وحید خراسانی درباره علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه 🗞 متن عربی و ترجمه وصیت نامه علامه مجلسی (رضوان الله تعالی علیه) 🎙 اولین چیزی که در عالم قبر ، از علامه مجلسی دستگیری کرد | در بیان استاد مسعود عالیاگر علامه مجلسی نبود | کلام آیت الله صافی گلپایگانی درباره علامه مجلسی 🎙سخنان مقام معظم رهبری راجع علامه مجلسی 📸 تصویری از مهر علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیهدستخط علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیهخودِ خاتم الانبیاء به علّامه مجلسی لقب «بابُ الأئمّه» داده‌اند | رؤیای عجیب آیت الله مرعشی درباره علامه مجلسیعلامه مجلسی میانگین روزی تقریبا ۳۳ صفحه نوشته است.بروز رسانی خواهد شد... @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیین «ابن ملجم کشون» در روستای «اسحق آباد» 🗓 شب ۲۷ ماه رمضان ۱۴۰۲ 👈 این کلیپ را هم ببینید: ابن ملجم کُشان؛ از کله‌پاچه تا بخت‌گشایی! ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @AmirGrali
اگر علّامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه نبود ... 🗓 به مناسبت ۲۷ رمضان ؛ سالروز ارتحال علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه ✍ مرحوم آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی بیاناتی راجع علامه مجلسی دارند که تقدیم میشود: پس از عصر ائمّه عليهم‌السّلام، همواره حاملان حديث بودند که مي‌توانستند سره را از ناسره و بدعت را از سنّت تشخيص دهند و مردم را از گمراهي‌هايي که در نتيجه غور در فلسفه و گرايش به عرفان مصطلح و مکتب‌هاي الحادي مطرح مي‌گرديد نجات دهند و بالاخره تا اين اواخر، يعني عصر صفويّه - که در آن رسميت تشيّع تجديد گرديد- اعلان مي‌شد به واسطه عوامل خاصّي که بعد از سلطنت شاه طهماسب اوّل پيش آمد، رفته رفته گرايش به فلسفه و افکار صوفيانه و مشارب غير شرعي قوّت گرفت، تا حدي که در اصفهان، خانقاه‌ها برپا شده و مثل عالم جليل آقا حسين خوانساري را به جاي القاب اسلامي، به عقل حادي‌عشر مي‌خواندند و نهايت ظهور علوم اهل بيت عليهم‌السّلام آن بود که محقّق داماد در قالب اصطلاحات فلسفي مطرح مي‌کرد و خلاصه، زبان اهل بيت عليهم‌السّلام و احاديث آنها، در غربت افتاده بود، که به اذن الله تعالي شخصيتي، مثل علّامه مجلسي قدّس سره ظاهر شد و حديث را دوباره چنان احيا و مطرح کرد که احاديث اهل بيت عليهم‌السّلام را نه فقط در مدارس و در معرض توجّه و دقّت علما قرار داد، بلکه شايد خانه‌اي در بلاد ايران نماند که از خواندن کتاب بهره داشته باشد، مگر آن‌که احاديث اهل بيت عليهم‌السّلام به صورتي و زير عنوانی، در آن وارد شد. خانقاه‌هاي اصفهان، همه تعطيل شد و افکار صوفيانه از ميان رفت و زبان حديث و استدلال به ظواهر قرآن و احاديث و زبان ائمّه معصومين عليهم‌السّلام، زبان علما و حوزه‌ها شد. بدون شکّ، بايد گفت: ظهور علّامه مجلسي در آن عصر، موجب بازگشت تشيّع به عصر ائمّه عليهم‌السّلام و اصحاب آنها، امثال زرارة بن أعين‌ها و محمّد بن مسلم‌ها و صاحبان اصول گرديد. نمي‌خواهم بگويم عصر قبل از آن، همانند عصر ائمّه عليهم‌السّلام نبود، ولي اين را هم نمي‌توانم بگويم که همانند عصر آنان بود، زيرا اصطلاحات و الفاظ اسلامي کم و بيش عوض شده بود و بحث درس و تأليف و تصنيف چنان‌که بايد، بر محور کتاب و سنّت و احاديث اهل بيت ‌عليهم‌السلام دور نمي‌زد. هر طور بود و هر گونه بود، به ظاهر اگر مجلسي رحمة‌الله علیه ظهور نکرده بود و وضع حوزه‌ها به آن‌گونه که داشت، جلو مي‌رفت، شريعت ارسطوئي و اسلام ابن سينائي و صدرايي و ابن‌عربي پابرجا مي‌شد و خدا مي‌داند که باب تأويل و توجيه آيات و احاديث و حمل آنها با تکلّف بر بياني خاصّ تا کجا گسترده مي‌گشت! اين علّامه مجلسي بود که حوزه‌ها را به معارف اصيل دين و تشيّع بازگرداند و قرآن و سنّت را مافوق همه مکتب‌ها قرار داد. خطر کم‌رنگ‌شدن محور بودن کتاب و سنّت در حوزه‌هاي شيعه را باید بسیار مراقب بود. ما عقيده داريم که در کتاب و سنّت همه آنچه بيانش لازم باشد در مسائل اعتقادي و ماوراء طبيعت و عالم مادّه، بيان شده است و نيازي به گدایي‌نشستن بر در مکتب‌هاي ديگر نداريم و در اصل، براي هدايت همگان و دعوت همه به حقائق و عالم غيب، همين کتاب و سنّت کافي است و به علم صحيح فقط از طريق اهل بيت وحي و رسالت مي‌توان دست يافت که حضرت باقر عليه‌السّلام به سلمة بن کهيل و حکم بن عتيبة، فرمود: «شَرِّقا وَ غَرِّبا لَن تَجِدا عِلماً صَحيحاً إلّا شَيئاً يَخرُجُ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ» همه‌ علم، نزد آنها است و ما، و همه امّت و همه مردم وظيفه داريم به آنها رجوع کنيم و مراجعه به غير آنها در مسائل الهي، خواه فلاسفه به اختلاف مشارب و مسالکي که در اين مسائل دارند باشد و خواه مدّعيان اشراق و شهود و عرفاني که مدّعي حصول آن از اين طريق شده‌اند باشند، همه غير مطمئن و متضمّن گمراهي و خطرات بسيار است. در مسائل عقيدتي و مربوط به عالم غيب، قول فصل، فقط کتاب و حديث معتبر است و بيش از آنچه در احاديث و قرآن کريم بيان شده است، کسي مکلّف به غور و بحث در اين مسائل نيست که نه به جاي مطمئنّي منتهي مي‌شود و نه براي سير إلی الله مفيد مي‌باشد: آنـچـه نـه از شـرع بر آرد علم ور منم آن حرف، در آن کش قلم بنابر اين بايد ما در معارف عقيدتي، و برنامه‌های اخلاقی و نظامات حياتي و فردي و اجتماعي، تنها بر محور کتاب و حديث بگرديم. @AmirGrali
علامه مجلسی در کلام رهبری.mp3
826K
فقط مسأله جمع احادیث نیست بلکه ... 🎙سخنان مقام معظم رهبری راجع شخصیت عظیم علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه @AmirGrali
تصویری از مُهر علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه 📝 نوشته مُهر ؛ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَلَّلهُ اَلْمَلِكُ اَلْحَقُّ اَلْمُبِينُ مُحَمَّد بَاقِر اِبْنِ مُحَمَّد تَقِيّ @AmirGrali
دستخط علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه 📝 در این صفحه [ که روایاتی را در باب استخاره ذکر میکنند ] علامه چنین نگاشته است که : ● ... و سید و برقی، به سندهای معتبر از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده اند که هر که در امری بدون استخاره داخل شود و به بلایی مبتلا شود، خدا او را در آن بلاء اجری ندهد. ● و سید به سند معتبر از آن حضرت روایت کرده است که می‌گفت که هرگاه در امری طلب خیر از حق تعالی کرده باشم، پروا ندارم که به راحت افتم یا به بلاء، و فرمود که پدرم مرا تعلیم استخاره می‌نمود، چنانچه سوره‌های قرآن، مرا تعلیم می‌نمود. ● و ایضا حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) روایت کرده است که ما استخاره را یاد می‌گرفتیم، چنانچه سوره‌های قرآن را می‌آموختیم . ● و ایضاً به سند صحیح، از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده است که هیچ بنده طلب خیر از خداوند عالمیان نکرده است مگر آن که خیر او را برای او میسر گردانیده است هر چند او نخواهد. ● و شیخ طوسی، به سند معتبر از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) روایت کرده است که چون حضرت رسول (صلی اللَّه علیه و آله) مرا به یمن فرستاد مرا وصیت کرد که یا علی حیران نمی شود کسی که از خدا استخاره کند، و پشیمان نمی شود کسی که با مردم مشورت کند . ●‌ و بدان که بعد از طلب خیر از حق تعالی باید که هر امر که رخ نماید به آن راضی باشد، و بداند که خیر او در آن بوده است که واقع شده است، هرچند در نظر او بد نماید و موافق خواهش او نباشد. ● و برقی در محاسن به سند معتبر از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده است که .... @AmirGrali
خودِ خاتم الانبیاء به علّامه مجلسی لقب «بابُ الأئمّه» داده‌اند ! 📝 آیت الله مرعشی نجفی میفرمودند: من خیلی عاشق علّامه مجلسی بودم. مخصوصاً وقتی که یاد بیانات علامه می‌افتادم، از اینکه چرا بعضی جرأت می‌کنند و تعبیرات ناروایی را نسبت به ایشان به کار می‌برند، در تعجب بودم. یک شب خیلی به حضرت صدّیقه، فاطمه زهرا «سلام الله علیها» متوسل شدم تا در برزخ، مقام علّامه مجلسی را به من نشان دهند. همان شب در خواب دیدم که به «قبرستان وادی‌السلام» رفتم تا برای همه مؤمنین، اساتیدمان و فقهایی که در آنجا هستند فاتحه بخوانم. دیدم وادی السلام یک صحرای بی حّد و حصر است؛ یک بیابان ولکن مملوّ از عمامه! همه اهل علم‌اند و گویا من در عالم خواب همه را می‌شناسم: «شیخ کلینی»، «شیخ صدوق»، «شیخ مفید»، «سلّار»، «ابن حمزه» بزرگانِ مشهد؛ تمام. حاج شیخی هم که من در این جمع می دیدم «حاج میرزا حسین نوری» [صاحب مستدرک الوسائل] بود. من حاج میرزا حسین نوری را درک نکرده بودم اما گویی ایشان را از قبل دیده‌ام و می‌شناسم. دیدم آن جلو، طرفِ قبله، یک دری از خاتَم -که با هیبت و عظمت است - وجود دارد ؛ یک نفر هم کنار آن ایستاده و آن در بسته است. به حاجیِ نوری عرض کردم اینجا کجاست؟ فرمودند: اینجا قطعه‌ای از «وادی السلامِ نجف» است. وقتی نظاره کردم، آثار قبری را ندیدم امّا هوا و فضایِ خیلی خوب و مایه انسی داشت که انسان دوست داشت از آن جدا نشود. حاجی نوری فرمودند: ارواح مؤمنینِ شیعه هر جای دنیا که باشند پس از وفات به وادی السلام منتقل می‌شوند و در اینجا تا روز قیامت متنعّم‌اند. امروز پیغمبر اکرم، ائمه اطهار و حضرت زهراء «سلام الله علیهم اجمعین» اذن عام دادند که با نوّابشان ملاقات کنند. پشت این در باغی است که پیامبر اکرم، ائمه و حضرت زهرا [علیها السلام] در آن باغ هستند. آن آقایی هم که دمِ در ایستاده، «علاّمه مجلسی» است. ایشان واسطه بین پیغمبر، ائمه و علمای شیعه است. خودِ پیغمبر صلّ الله علیه و آله و سلم به علّامه مجلسی لقب «بابُ الأئمّه» داده‌اند! علّامه هم جفت جفت آقایان را صدا می‌کرد: مثلاً «محمد بن یعقوب کلینی و صدوق»، «شیخ مفید و شیخ طوسی»، «سید رضی و سید مرتضی»... آقایان جفت جفت به ملاقاتِ پیغمبر (صلوات الله علیه و آله) می‌رفتند. من از هول و هیبتِ واقعه‌ای که در آن فضا دیدم از خواب جستم. در این حال به سجده افتادم و خدا را شکر کردم که اگر بخواهم برای همه حوزه نجف و قم از این شمه بگویم، به من لیاقت دادند که باطن مرحوم مجلسی و خدماتی را که به مذهب شیعه نموده ببینم. 📓 منبع @AmirGrali
هر روز تقریبا ۳۳ صفحه ۳۰۰ کلمه‌ای... 📝 مرحوم  محمدحسین خاتون‌آبادی ( درگذشت: ۱۱۵۱ق) در رساله ای که در بیان عدد تألیفات علامه مجلسی نگاشته است پس از جمع کردن کل سطرهای آثار مکتوب علامه مجلسی و تقسیم آن بر دوران عمر او نتیجه گرفته است که او در هر روز تقریبا ۳۳ صفحه سیصد کلمه‌ای نوشته است. @AmirGrali
حزن شیعیان بر فراق حجة ابن الحسن باید بیشتر از حزن آنان بر تمام شدن ماه رمضان باشد ... 📝‌سید بن طاووس می‌نویسد: یکی از اعمال آخر ماه رمضان، غصه خوردن بر فراق حضرت مهدی علیه‌السلام است که فراق او برای مومنان از فراق ماه رمضان سخت‌تر است. « و من وظائف الشيعة الإمامية بل من وظائف الأمة المحمدية أن يستوحشوا في هذه الأوقات ويتأسفوا عندأمثال هذه المقامات علي مافاتهم من أيام المهدي ألذي بشرهم ووعدهم به جده محمد عليهما أفضل الصلوات علي قدمه ما قد لو كان حاضرا ظفروا به من السعادات ليراهم الله جل جلاله علي قدم الصفاء والوفاء لملوكهم الذين كانوا سبب سعادتهم في الدنيا و يوم الوعيد وليقولوا مامعناه شعر : اردد طرفي في الديار فلاأري || وجوه أحبائي الذين أريد فالمصيبة بفقده علي أهل الأديان أعظم من المصيبة بفقد شهر رمضان فلو كانوا قدفقدوا والدا شفيقا أوأخا معاضدا شقيقا أوولدا بارا رفيقا أ ماكانوا يستوحشون لفقده ويتوجعون لبعده وأين الانتفاع بهؤلاء من الانتفاع بالمهدي خليفة خاتم الأنبياء وإمام عيسي ابن مريم في الصلاة والولاء ومزيل أنواع البلاء ومصلح أمور جميع من تحت السماء 📚اقبال الاعمال ج۱ ص۲۶۰ ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @AmirGrali
سیره امام سجاد علیه السلام در شب آخر ماه رمضان 📝 امام صادق علیه السلام میفرمایند : على بن الحسين عليه السلام از وقتى ماه رمضان شروع ميشد هيچ يك از غلام و كنيزانش را نميزد،هر كدام خطائى ميكردند پيش خود يادداشت مينمود.. و ديگر او را كيفر نمى‌نمود اين خطاها جمع ميشد . تا اینکه شب آخر ماه رمضان همه را جمع ميكرد آن يادداشت را مى‌آورد يكى يكى از آنها اقرار ميگرفت كه در فلان روز چنين كردى ترا تاديب نكردم همه اقرار ميكردند آنگاه در وسط‍‌ ايشان ميايستاد و ميفرمود : همه با صداى بلند بگوئيد : يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ إِنَّ رَبَّكَ قَدْ أَحْصَى عَلَيْكَ كُلَّ مَا عَمِلْتَ كَمَا أَحْصَيْتَ عَلَيْنَا كُلَّ مَا عَمِلْنَا وَ لَدَيْهِ كِتَابٌ يَنْطِقُ عَلَيْكَ بِالْحَقِّ - لاٰ يُغٰادِرُ صَغِيرَةً وَ لاٰ كَبِيرَةً مِمَّا أَتَيْتَ إِلاّٰ أَحْصٰاهٰا وَ تَجِدُ كُلَّ مَا عَمِلْتَ لَدَيْهِ حَاضِراً كَمَا وَجَدْنَا كُلَّ مَا عَمِلْنَا لَدَيْكَ حَاضِراً فَاعْفُ وَ اِصْفَحْ كَمَا تَرْجُو مِنَ اَلْمَلِيكِ اَلْعَفْوَ وَ كَمَا تُحِبُّ أَنْ يَعْفُوَ اَلْمَلِيكُ عَنْكَ فَاعْفُ عَنَّا تَجِدْهُ عَفُوّاً وَ بِكَ رَحِيماً وَ لَكَ غَفُوراً وَ لاٰ يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَداً كَمَا لَدَيْكَ كِتَابٌ يَنْطِقُ بِالْحَقِّ عَلَيْنَا - لاٰ يُغٰادِرُ صَغِيرَةً وَ لاٰ كَبِيرَةً مِمَّا أَتَيْنَاهَا إِلاّٰ أَحْصٰاهٰا اى على بن الحسين خدا نيز تمام كردار ترا ثبت نموده همان طورى كه شما اعمال ما را يادداشت كردى در نزد او نوشته‌ايست سراسر واقعيت كه از كوچك و بزرگ اعمالت فروگذارى نكرده تمام كردار خود را در آن مييابى چنانچه ما نيز يافتيم فَاذْكُرْ يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ ذُلَّ مَقَامِكَ بَيْنَ يَدَيْ رَبِّكَ اَلْحَكَمِ اَلْعَدْلِ اَلَّذِي لاَ يَظْلِمُ مِثْقٰالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ وَ يَأْتِي بِهَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ كَفىٰ بِاللّٰهِ حَسِيباً وَ شَهِيداً فَاعْفُ وَ اِصْفَحْ يَعْفُ عَنْكَ اَلْمَلِيكُ وَ يَصْفَحْ فَإِنَّهُ يَقُولُ وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَ لاٰ تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اَللّٰهُ لَكُمْ اى على بن الحسين ياد آور خوارى خود را در پيشگاه پروردگار دادگر خدائى كه باندازه سنگينى خردلى ستم روا نميدارد روز قيامت براى حساب مى‌آورد،در حساب دارى و گواهى او كافى است امروز از ما در گذر و ببخش تا آن روز خدا از تو بگذرد خودش ميفرمايد« وَ لْيَعْفُوا وَ لْيَصْفَحُوا أَ لاٰ تُحِبُّونَ‌ أَنْ‌ يَغْفِرَ اَللّٰهُ‌ لَكُمْ‌ »ببخشيد و چشم پوشى كنيد ميل نداريد خدا شما را بيامرزد. امام عليه السلام تمام اين جملات را بزبان آنها ميداد و آنها بلند ميگفتند زين العابدين در وسط‍‌ ايشان ايستاده بود و اشگ ميريخت و ميگفت : رَبِّ إِنَّكَ أَمَرْتَنَا أَنْ نَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنَا وَ قَدْ عَفَوْنَا عَمَّنْ ظَلَمَنَا كَمَا أَمَرْتَ فَاعْفُ عَنَّا فَإِنَّكَ أَوْلَى بِذَلِكَ مِنَّا وَ مِنَ اَلْمَأْمُورِينَ وَ أَمَرْتَنَا أَنْ لاَ نَرُدَّ سَائِلاً عَنْ أَبْوَابِنَا وَ قَدْ أَتَيْنَاكَ سُؤَّالاً وَ مَسَاكِينَ وَ قَدْ أَنَخْنَا بِفِنَائِكَ وَ بِبَابِكَ نَطْلُبُ نَائِلَكَ وَ مَعْرُوفَكَ وَ عَطَاءَكَ فَامْنُنْ بِذَلِكَ عَلَيْنَا وَ لاَ تُخَيِّبْنَا فَإِنَّكَ أَوْلَى بِذَلِكَ مِنَّا وَ مِنَ اَلْمَأْمُورِينَ إِلَهِي كَرُمْتَ فَأَكْرِمْنِي إِذْ كُنْتُ مِنْ سُؤَّالِكَ وَ جُدْتَ بِالْمَعْرُوفِ فَاخْلِطْنِي بِأَهْلِ نَوَالِكَ يَا كَرِيمُ خدا تو دستور داده‌اى ببخشيم كسى را كه بما ستم روا داشته اينك بخشيدم تو نيز مرا ببخش تو شايسته‌ترى به بخشش. خدا بما دستور داده‌اى گدا را از در خانه رد نكنيم ما براى گدائى بدر خانه تو آمده‌ايم پناهنده‌ى توايم و تقاضاى لطف و عنايت و بخشش ترا داريم بر ما منت گذار و ما را نااميد مگردان تو از همه شايسته‌ترى باين كار خدايا بخشش كرده‌اى مرا نيز ببخش كه تقاضاى بخشش دارم خدايا تو لطف نموده‌اى مرا نيز مشمول لطف خويش بگردان اى كريم. آنگاه روى بآنها نموده ميفرمود ؛ من از شما گذشتم آيا شما نيز از من گذشتيد چنانچه بد رفتارى با شما كرده‌ام من فرمانرواى بد و پست و ستمگرى هستم كه خود بندۀ فرمانروائى كريم و جواد و دادگر بخشنده با لطفم عرض ميكردند : با اينكه خطائى نكرده‌اى از شما گذشتيم. سپس حضرت ميگفت بگوئيد : اَللَّهُمَّ اُعْفُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ كَمَا عَفَا عَنَّا فَأَعْتِقْهُ مِنَ اَلنَّارِ كَمَا أَعْتَقَ رِقَابَنَا مِنَ اَلرِّقِّ خدايا ما از على بن الحسين گذشتيم همان طورى كه او از ما گذشت خدايا او را از آتش رهائى بخش همان طور كه ما را از بندگى رهائى بخشيد اين جملات را ميگفتند امام ميگفت اللهم آمين يا رب العالمين ميفرمود برويد شما را بخشيدم و آزاد كردم باميد اينكه خدا مرا ببخشد و از آتش رهائى يابم. 📓بحار الأنوار ج ۴۶، ص ۱۰۳ @AmirGrali
۶۰ آیه مهدوی 💐 خدا را شاکریم که توفیق داد در ماه مبارک رمضان گذشته طرح « آیات مهدویت » را شروع کردیم.طرحی که در آن از هر جزء قرآن یک آیه که طبق روایات ، به امام زمان علیه السلام مربوط می‌شد را با ذکر روایات آن بیان کردیم. امسال هم در این ماه رمضان ، دوباره توفیق یاری کرد و فصل دوم این طرح را هم پیش بردیم که از هر جزء قرآن یک آیه دیگر از آیات مهدوی را تقدیم کردیم. جهت دسترسی به این ۶۰ آیه وارد این لینک بشوید. 💐 ان شاء الله به شرط حیات و توفیق و عدم حصول بداء ، در ماه رمضان سال آینده فصل سوم این طرح را پیگیری خواهیم کرد.😊 @soalvajavab
IMG_20240406_013537_158_۰۶۰۴۲۰۲۴.mp3
2.5M
وداع جانسوز با ماه مبارک رمضان 🎙مرحوم آیت الله شهید دستغیب @AmirGrali
از اینکه چرا نماز عید را با امام زمانت نمیخوانی ... 📝 مرحوم محدّث قمی درباره روز عید فطر چنین می نویسد ؛ سزاوار است که محزون باشی در این روز ، به جهت غیبت ‌إمام‌ زمان علیه السّلام ، و ممنوع بودن آن حضرت از تصرّف در أمور رعیّت خود و فوت شدن نماز عید با آن حضرت ، به علاوه آن که حزن تو باعث تأسّی بر حزن أهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم است ، زیرا که اندوه آن بزرگواران در این روز ، تازه و تجدید می شود ..و معلوم است که حزن و اندوه آنها نه از جهت حبّ جاه و ریاست است ، بلکه از جهت شفقّت و محبتّ بر امّت و رعیّت است که آنها را در حیرت و ضلالت می بینند ، و ممکن نیست ایشان را هدایت آنها. 📓هدیة الزّائرین / ۵۴۶ @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 بسمه تعالی کسانی که قوت غالب آنها « غم حسین بن علی -علیه السلام-» است ، نان خور زهراء -سلام الله علیها- محسوب میشوند و فطریه آنها با مولای متقیان علی ابن ابی طالب-علیه السلام-یا با خود رب العالمین است ... ┄┅══••𑁍❀𑁍••══┅┄ @AmirGrali
فضیلت زیارت سیدالشهداء علیه السلام در شب عید فطر [ تصاویری از حرم سیدالشهداء علیه السلام در ماه مبارک رمضان امسال ] 📝 امام صادق علیه السلام میفرمایند: مَنْ زَارَ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَيْلَةً مِنْ ثَلاَثِ لَيَالٍ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ قَالَ قُلْتُ أَيُّ اَللَّيَالِي جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ لَيْلَةُ اَلْفِطْرِ وَ لَيْلَةُ اَلْأَضْحَى وَ لَيْلَةُ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ سه شب است که هر که در یکی از آنها حضرت امام حسین علیه السّلام را زیارت کند، گناهان گذشته و آینده‏اش آمرزیده مى‏شود: شب نیمه شعبان و شب عید قربان و شب عید فطر 📓کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۸۰ @AmirGrali