eitaa logo
کانال شیخ امیر گرالی
339 دنبال‌کننده
841 عکس
475 ویدیو
72 فایل
◻️ کانال های دیگر بنده: @soalvajavab @mahezeyafat ◻️ آپارات : https://www.aparat.com/amirgarali
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویری از « نقش نام فاطمه الزهرا(علیها سلام) روی ضریح امام رضا(علیه‌السلام) » ➕اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید. 📌 این تصاویر را هم ببینید : تصاویری از « نام مبارک حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در تزیینات و کاشیکاری‌های حرم مطهر امام هشتم علیه السلام » ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
رکعت سوم از نماز مغرب ، شکرانه ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها 📝امام صادق علیه‌السلام میفرمایند: ...ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ ﺩﺭ ابتدا ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺑﻮﺩ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ‏(صلوات‌الله‌علیه وآله‏) ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺪ، ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺒﺮ ﻭﻻﺩﺕ حضرت ﻓﺎﻃﻤﻪ زهرا سلام‌الله‌علیها ﺭﺍ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺷﮑﺮﺍﻧﻪ ﻭﻻﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ زهرا سلام‌الله‌علیها، ﯾﮏ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﮑﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﺳﻪ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻐﺮﺏ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻭﺍﺟﺐ ﺷﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺳﻪ ﺭﮐﻌﺖ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﺮﺧﻼﻑ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎﯼ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﮐﻌﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ. سُئِلَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لِمَ صَارَ اَلْمَغْرِبُ ثَلاَثَ رَكَعَاتٍ وَ أَرْبَعاً بَعْدَهَا لَيْسَ فِيهَا تَقْصِيرٌ فِي حَضَرٍ وَ لاَ سَفَرٍ فَقَالَ «إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى أَنْزَلَ عَلَى نَبِيِّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كُلَّ صَلاَةٍ رَكْعَتَيْنِ فَأَضَافَ إِلَيْهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِكُلِّ صَلاَةٍ رَكْعَتَيْنِ فِي اَلْحَضَرِ وَ قَصَّرَ فِيهَا فِي اَلسَّفَرِ إِلاَّ اَلْمَغْرِبَ وَ اَلْغَدَاةَ فَلَمَّا صَلَّى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلْمَغْرِبَ بَلَغَهُ مَوْلِدُ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ فَأَضَافَ إِلَيْهَا رَكْعَةً شُكْراً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَمَّا أَنْ وُلِدَ اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَضَافَ إِلَيْهَا رَكْعَتَيْنِ شُكْراً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَمَّا أَنْ وُلِدَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَضَافَ إِلَيْهَا رَكْعَتَيْنِ شُكْراً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ «لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ اَلْأُنْثَيَيْنِ» فَتَرَكَهَا عَلَى حَالِهَا فِي اَلسَّفَرِ وَ اَلْحَضَرِ» 📚ﻋﻠﻞ ﺍﻟﺸﺮﺍﺋﻊ ﺷﯿﺦ ﺻﺪﻭﻕ، ﺝ ۲، ﺹ ۶۶، ﺑﺎﺏ ۱۵، ﺡ ۱ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
دنیاست چو قطره ای و دریا ، زهرا کِی فرصت جلوه دارد اینجا زهرا ؟ قدرش بوَد امروز نهان چون دیروز هنگامه کند و لیک ، فردا زهرا خالق چو کتاب خلقت انشا فرمود عالم چو الفبا شد و معنا ، زهرا طاها و علی دو بی‌ کران دریایند و آن برزخ ما بین دو دریا ، زهرا بر تخت جلال از همه والاتر بر مسند افتخار ، یکتا زهرا در آل کسا محور شخصیّت‌ هاست مابین اَب و بَعل و بنیها ، زهرا او سرّ خدا و لیلة القدر نبی‌ ست خِیر دو سرا درخت طوبی ، زهرا سر سلسله‌ ی نسل پیمبر ، کوثر سرچشمه‌ ی نور چشم طاها ، زهرا تنها نه همین مادر سبطین است او فرمود نبی : اُمّ ابیها ، زهرا ! هنگام شفاعت چو رسد روز جزا کافی است برای شیعه ، تنها زهرا حیف است ” حسانا ” که در آتش سوزد آن شیعه که ورد اوست : زهرا ، زهرا ✍ استاد حبیب الله چایچیان 📃 شرح تصویر : دستخط مرحوم استاد ابوالحسنی منذر (ره) است که شعر مرحوم حسان چایچیان را در دفتر اشعار خویش ثبت کرده است. ➕اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے 💬 مطلـــب شمــــاره : ۲۷ 😳 جناب بهلول(رحمة الله علیه) بوسیله یک « تابه » حساب و کتاب قیامت را برای هارون(لعنة الله علیه) مجسم کرد! 📖 جهــت مشاهده کامل ماجرا اینجا کــلیــــک کنیــــد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
کانال شیخ امیر گرالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لشکریان عقل و جهل 📝 امام صادق (علیه السلام) در حدیثی، لشکریان عقل و جهل را اینگونه بر می شمارد:[ سمت راست ، لشکریان عقل و‌سمت چپ لشکریان جهل که بر ضد آن لشکر عقل است ]. ايمان ✖️ كفر؛ تصديق حق✖️ انكار حق؛ اميدوارى ✖️ نوميدى؛ دادگرى ✖️ ستم؛ خشنودى ✖️ قهر و خشم؛ سپاسگزارى ✖️ ناسپاسى؛ چشم داشت رحمت خدا ✖️ يأس از رحمتش؛ توكل و اعتماد بخدا ✖️ حرص و آز؛ نرم دلى ✖️ سخت دلى؛ مهربانى ✖️ كينه‏توزى؛ دانش و فهم ✖️ نادانى؛ شعور✖️ حماقت؛ پاكدامنى ✖️ بى‏باكى و رسوائى؛     پارسائى ✖️ دنياپرستى؛ خوشرفتارى ✖️ بدرفتارى؛ پروا داشتن ✖️ گستاخى؛ تواضع ✖️ کبر؛ آرامى ✖️ شتابزدگى؛ خردمندى ✖️ بيخردى؛ خاموشى ✖️ پرگوئى؛ رام بودن ✖️ گردنكشى؛ تسليم حق شدن ✖️ ترديد كردن؛ شكيبائى ✖️ بيتابى؛ چشم‏پوشى ✖️ انتقام‏جوئى؛ بى‏نيازى ✖️ نيازمندى؛ بياد داشتن ✖️ بى‏خبر بودن؛ در خاطر نگه‏داشتن ✖️ فراموشى؛ مهرورزى ✖️ دورى و كناره‏گيرى؛ قناعت ✖️ حرص و آز؛ تشريك مساعى ✖️ دريغ و خوددارى؛ دوستى ✖️ دشمنى؛ پيمان دارى ✖️ پيمان‏شكنى؛ فرمانبرى ✖️ نافرمانى؛ سرفرودى ✖️ بلندى جستن؛ سلامت ✖️ مبتلا بودن؛ دوستى ✖️ تنفر و انزجار؛ راستگوئى ✖️ دروغگوئى؛ حق و درستى ✖️ باطل و نادرستى؛ امانت ✖️ خيانت؛ پاكدلى ✖️ ناپاكدلى؛ چالاكى ✖️ سستى؛ نشاط و زيركى ✖️ كودنى؛ شناسائى ✖️ ناشناسائى؛ مدارا و رازدارى ✖️ راز فاش كردن؛ يك روئى ✖️ دغلى؛ پرده‏پوشى ✖️ فاش كردن؛ نمازگزاردن ✖️ تباه كردن نماز؛ روزه گرفتن ✖️ روزه خوردن؛ جهاد كردن ✖️ فرار از جهاد؛ حج گزاردن ✖️ پيمان حج شكستن سخن نگهدارى ✖️ سخن چينى؛ نيكى به پدر و مادر ✖️ نافرمانى پدر و مادر؛ با حقيقت بودن ✖️ رياكارى؛ نيكى و شايستگى ✖️ زشتى و ناشايستگى؛ خودپوشى ✖️ خود آرائى؛ تقيه ✖️ بى‏پروائى؛ انصاف ✖️ جانبدارى باطل؛ خودآرائى براى شوهر ✖️ زنادادن؛ نظافت و پاكيزگى ✖️ پليدى؛ حيا ✖️ بى‏حيائى؛ ميانه روى ✖️ تجاوز از حد؛ آسودگى ✖️ خود را برنج انداختن؛ آسان‏گيرى ✖️ سخت‏گيرى؛ بركت داشتن ✖️ بى‏بركتى؛ تندرستى ✖️ گرفتارى؛ اعتدال ✖️ افزون‏طلبى؛ موافقت با حق ✖️ پيروى از هوس؛ سنگينى و متانت ✖️ سبكى و جلفى؛ سعادت ✖️ شقاوت؛ توبه ✖️ اصرار بر گناه؛ طلب آمرزش ✖️ بيهوده طمع بستن؛ دقت و مراقبت ✖️ سهل انگارى؛ دعا كردن ✖️ سرباز زدن؛ خرمى و شادابى ✖️ سستى و كسالت؛ خوشدلى ✖️ اندوهگينى؛ مأنوس شدن ✖️ كناره گرفتن؛ سخاوت ✖️ بخيل بودن. سپس حضرت فرمودند : فَلَا تَجْتَمِعُ هَذِهِ الْخِصَالُ کُلُّهَا مِنْ أَجْنَادِ الْعَقْلِ إِلَّا فِی نَبِیٍّ أَوْ وَصِیِّ نَبِیٍّ أَوْ مُؤْمِنٍ قَدِ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ وَ أَمَّا سَائِرُ ذَلِکَ مِنْ مَوَالِینَا فَإِنَّ أَحَدَهُمْ لَا یَخْلُو مِنْ أَنْ یَکُونَ فِیهِ بَعْضُ هَذِهِ الْجُنُودِ حَتَّی یَسْتَکْمِلَ وَ یَتَّقِیَ مِنْ جُنُودِ الْجَهْلِ فَعِنْدَ ذَلِکَ یَکُونُ فِی الدَّرَجَةِ الْعُلْیَا مَعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْأَوْصِیَاءِ علیهم السلام وَ إِنَّمَا یُدْرَکُ الْفَوْزُ بِمَعْرِفَةِ الْعَقْلِ وَ جُنُودِهِ وَ مُجَانَبَةِ الْجَهْلِ وَ جُنُودِهِ وَفَّقَنَا اللَّهُ وَ إِیَّاکُمْ لِطَاعَتِهِ وَ مَرْضَاتِهِ. مجموع این خصال که لشکر عقل اند، جمع نگردند مگر در پیغمبر یا وصی پیغمبر یا مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده است، ولی دوستان دیگر ما دارای بعضی از صفات عقل هستند و کم کم ترقی می‌کنند تا کامل شوند و از صفات جهل وارسته گردند و در نتیجه، درجه بلندی را دریابند که در ردیف پیغمبران و اوصیا باشند. همانا رسیدن به این مقام، به شناختن عقل و صفات آن و کناره گیری از جهل و صفات آن است. خداوند ما را و شما را توفیق طاعت و رضایت خود بخشد. 📓 بحارالانوار جلد ۱ صفحه ۱۰۹ حدیث ۷ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
📖 دَرْ مَحْضَرِ صَحِیفَه سَجَّادِیَّه | دوشنبه ها 📝 مولا زین العابدین علیه السلام در مقام طلب حاجت از پروردگار چنین دعا می‌فرمودند : اللَّهُمَّ یا مُنْتَهَی مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ وَ یا مَنْ عِنْدَهُ نَیلُ الطَّلِبَاتِ وَ یا مَنْ لَا یبِیعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ وَ یا مَنْ لَا یکدِّرُ عَطَایاهُ بِالامْتِنَانِ وَ یا مَنْ یسْتَغْنَی بِهِ وَ لَا یسْتَغْنَی عَنْهُ پروردگارا،‌ ای نهایت مطلب حاجات و‌ ای کسی که رسیدن به تمام خواسته‌ها در دست توست و‌ ای آن که نعمت‌هایت را به بها نمی‌فروشی و‌ ای کسی که عطاهایت را به کدورتِ منّت آلوده نمی‌سازی و‌ ای که به تو بی‌نیاز شوند و از تو بی‌نیاز نباشند. وَ یا مَنْ یرْغَبُ إِلَیهِ وَ لَا یرْغَبُ عَنْهُ وَ یا مَنْ لَا تُفْنِی خَزَائِنَهُ الْمَسَائِلُ وَ یا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِکمَتَهُ الْوَسَائِلُ وَ یا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِینَ وَ یا مَنْ لَا یعَنِّیهِ دُعَاءُ الدَّاعِینَ. و‌ ای آن که به تو رو کنند و از تو روی برنتابند. ای که درخواست‌ها گنج‌هایت را فانی نمی‌کند و‌ ای که هیچ دستاویزی حکمت تو را تغییر نمی‌دهد و‌ ای کسی که رشته نیاز نیازمندان از تو قطع نمی‌گردد و‌ ای که دعای دعاخوانان تو را خسته نمی‌کند. تَمَدَّحْتَ بِالْغَنَاءِ عَنْ خَلْقِک وَ أَنْتَ أَهْلُ الْغِنَی عَنْهُمْ وَ نَسَبْتَهُمْ إِلَی الْفَقْرِ وَ هُمْ أَهْلُ الْفَقْرِ إِلَیک. تو وجود خود را به بی‌نیازی از همه خلق ستوده‌ای و تو به بی‌نیازی از ایشان شایسته‌ای و ایشان را به نیازمندی و فقر نسبت داده‌ای و ایشان سزاوار چنین نسبت‌اند. فَمَنْ حَاوَلَ سَدَّ خَلَّتِهِ مِنْ عِنْدِک، وَ رَامَ صَرْفَ الْفَقْرِ عَنْ نَفْسِهِ بِک فَقَدْ طَلَبَ حَاجَتَهُ فِی مَظَانِّهَا، وَ أَتَی طَلِبَتَهُ مِنْ وَجْهِهَا. از این جهت هر کس رفع نیاز خود را از جانب تو بخواهد و برگرداندن فقر را از خویشتن به وسیله تو طلب کند. حقّاً که حاجتش را در جایگاه اصلی خود خواسته و به دنبال مطلبش از راه صحیح برآمده. وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَی أَحَدٍ مِنْ خَلْقِک أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَک فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَانِ، وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِک فَوْتَ الْإِحْسَانِ. و هر که در نیاز خود به یکی از آفریدگان تو رو کند، یا او را به جای تو وسیله برآمدن حاجت قرار دهد، بی‌شک خود را در معرض نومیدی آورده و از جانب تو سزاوار محرومیت از احسان گشته. اللَّهُمَّ وَ لِی إِلَیک حَاجَةٌ قَدْ قَصَّرَ عَنْهَا جُهْدِی، وَ تَقَطَّعَتْ دُونَهَا حِیلِی، وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی رَفْعَهَا إِلَی مَنْ یرْفَعُ حَوَائِجَهُ إِلَیک، وَ لَا یسْتَغْنِی فِی طَلِبَاتِهِ عَنْک، وَ هِی زَلَّةٌ مِنْ زَلَلِ الْخَاطِئِینَ، وَ عَثْرَةٌ مِنْ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِینَ. خداوندا به درگاهت حاجتی آورده‌ام که قدرت دستیابی به آن را ندارم و رشته چاره‌جویی‌ام در مقابل آن گسسته و نفس من در نظرم چنین آراسته که آن نیاز را به کسی اظهار کنم که او خود نیازهایش را به درگاه تو می‌آورد و در خواسته‌اش از تو بی‌نیاز نیست و این لغزشی است از لغزش‌های اشتباهکاران و درافتادنی است از درافتادن‌های گناهکاران. ثُمَّ انْتَبَهْتُ بِتَذْکیرِک لِی مِنْ غَفْلَتِی، وَ نَهَضْتُ بِتَوْفِیقِک مِنْ زَلَّتِی، وَ رَجَعْتُ وَ نَکصْتُ بِتَسْدِیدِک عَنْ عَثْرَتِی. سپس به یادآوریِ تو از خواب بی‌خبری بیدار شدم و به توفیق تو از آن لغزش برخاستم و به یاری تو از درافتادن برگشته و بازپس آمدم. وَ قُلْتُ: سُبْحَانَ رَبِّی کیفَ یسْأَلُ مُحْتَاجٌ مُحْتَاجاً وَ أَنَّی یرْغَبُ مُعْدِمٌ إِلَی مُعْدِمٍ فَقَصَدْتُک، یا إِلَهِی، بِالرَّغْبَةِ، وَ أَوْفَدْتُ عَلَیک رَجَائِی بِالثِّقَةِ بِک. و گفتم: پاک و منزه است پروردگارم، چگونه نیازمندی از نیازمندی طلب نیاز کند؟ و چگونه تهیدستی از تهیدستی دیگر گدایی کند؟ پس‌ ای خدای من از سر شوق و رغبت آهنگ تو کردم و از باب اطمینان امید خویش به تو بستم. وَ عَلِمْتُ أَنَّ کثِیرَ مَا أَسْأَلُک یسِیرٌ فِی وُجْدِک، وَ أَنَّ خَطِیرَ مَا أَسْتَوْهِبُک حَقِیرٌ فِی وُسْعِک، وَ أَنَّ کرَمَک لَا یضِیقُ عَنْ سُؤَالِ أَحَدٍ، وَ أَنَّ یدَک بِالْعَطَایا أَعْلَی مِنْ کلِّ یدٍ. و دانستم که خواسته من از تو هرچند زیاد باشد، در کنار دارایی‌ات بسیار ناچیز است و چشمداشت فوق‌العاده من به بخششت در جنب توانایی تو حقیر است و دایره بزرگواری‌ات از تقاضای هیچ‌کس تنگ نمی‌شود و دست عطایت از هر دستی برتر است. ادامه در پست بعدی..
ادامه پست قبلی.. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ احْمِلْنِی بِکرَمِک عَلَی التَّفَضُّلِ، وَ لَا تَحْمِلْنِی بِعَدْلِک عَلَی الِاسْتِحْقَاقِ، فَمَا أَنَا بِأَوَّلِ رَاغِبٍ رَغِبَ إِلَیک فَأَعْطَیتَهُ وَ هُوَ یسْتَحِقُّ الْمَنْعَ، وَ لَا بِأَوَّلِ سَائِلٍ سَأَلَک فَأَفْضَلْتَ عَلَیهِ وَ هُوَ یسْتَوْجِبُ الْحِرْمَانَ. بارخدایا پس بر محمد و آلش درود فرست و با من به کرم خود تفضل نما و به آنچه به عدلت شایسته آنم با من رفتار مکن؛ زیرا من اولین کسی نیستم که همراه شوق به سویت رو کرده و تو از فضلت به او عنایت فرموده‌ای با آنکه مستحق منع بوده و نخستین خواهنده نیستم که از تو خواسته و تو در حقش کرم کردی، در صورتی که مستحق محرومیت بوده است. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کنْ لِدُعَائِی مُجِیباً، وَ مِنْ نِدَائِی قَرِیباً، وَ لِتَضَرُّعِی رَاحِماً، وَ لِصَوْتِی سَامِعاً. بار خدایا بر محمد و آلش درود فرست و جواب‌دهنده دعایم باش و به ندایم التفات کن و بر زاری‌ام ترحم نما و صدایم را بشنو. وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِی عَنْک، وَ لَا تَبُتَّ سَبَبِی مِنْک، وَ لَا تُوَجِّهْنِی فِی حَاجَتِی هَذِهِ وَ غَیرِهَا إِلَی سِوَاک و رشته امیدم را قطع مکن و دستاویز مرا از خود جدا مساز و در این حاجت و دیگر حوائجم روی مرا به سوی غیر خودت قرار مده. وَ تَوَلَّنِی بِنُجْحِ طَلِبَتِی وَ قَضَاءِ حَاجَتِی وَ نَیلِ سُؤْلِی قَبْلَ زَوَالِی عَنْ مَوْقِفِی هَذَا بِتَیسِیرِک لِی الْعَسِیرَ وَ حُسْنِ تَقْدِیرِک لِی فِی جَمِیعِ الْأُمُورِ و کارساز من باش به برآوردن خواسته‌ام و رواکردن حاجتم و رسیدن به آرزویم پیش از آنکه از اینجای خود برخیزم، با آسان‌ساختن مشکلم و با سرنوشت خوبی که برایم مقدر کرده‌ای. وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً دَائِمَةً نَامِیةً لَا انْقِطَاعَ لِأَبَدِهَا وَ لَا مُنْتَهَی لِأَمَدِهَا، وَ اجْعَلْ ذَلِک عَوْناً لِی وَ سَبَباً لِنَجَاحِ طَلِبَتِی، إِنَّک وَاسِعٌ کرِیمٌ. و بر محمد و آلش درود فرست؛ درودی دائمی و فزاینده که انقطاع نپذیرد و زمان آن را پایانی نباشد و این درود را برای من مددکار قرار ده و سبب برآمدن حاجتم گردان. همانا که تو کارگشای کریمی. وَ مِنْ حَاجَتِی یا رَبِّ کذَا وَ کذَا [ به جای کذا و کذا حوائج خود را میگویی] آنگاه به سجده رو و بگو : فَضْلُک آنَسَنِی، وَ إِحْسَانُک دَلَّنِی، فَأَسْأَلُک بِک وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَوَاتُک عَلَیهِمْ، أَن لَا تَرُدَّنِی خَائِباً. فضلت به من آرامش می‌دهد و احسانت راهم می‌نماید. پس از تو به ذات مقدست و به محمد و آلش - که درود تو بر آنان باد - درخواست می‌کنم که مرا از این درگاه نومید نرانی. 📓 صحیفه سجادیه جامعه - دعای آن حضرت در طلب حاجت از پروردگار ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای دیدار مقدس اردبیلی و شیخ بهایی و شاه عباس صفوی 🎙 در بیان استاد هاشمی نژاد ➕اگر کلیپ باز نشد از اینجا دانلود کنید. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ســوال امـــروز سه شنبه ۴ دی : ماجرای مردی که در محضر امام جواد ، در مرحله اول ثواب عمل خیر خود را «حبط» کرد سپس در مرحله دوم ثواب ها را «برگرداند»؟ پاسخ سوال رو در این پست ببینید.😉 📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل ┄┄┅┅┅┄┄ ۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے @AmirGrali