35.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 در ایام به درک واصل شدن قاتل امام هشتم ، مامون لعنت الله علیه ، ماجرای « لعنت بر هارون و لعنت بر مامون » را از زبان استاد معاونیان بشنوید.
➕اگر کلیپ باز نشد از اینجا دانلود کنید.
#سخنرانی #علماء_مراجع #معاونیان #تبری #لعن #حرم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
🔥 پست های مرتبط با مامون عباسی لعنت الله علیه ارائه شده در دو کانال 🔥
📝 تعبیر پروردگار عالم در « حدیث لوح » نسبت به مامون عباسی لعنت الله علیه
❓بیهوش شدم مامون لعنت الله علیه پس از مشاهده معجزه امام رضا علیه السلام
👏 شادمانه « لعن الله مامون »
✨ استیکر اعلام روز به درک واصل شدن مامون
❓یک ماهی قاتل مامون عباسی شد !
📽 ماجرای « لعنت بر هارون و لعنت بر مامون » | استاد معاونیان
❓
اشکال مامون به دلالت آیه مباهله بر خلافت امیرالمومنین علیه السلام و پاسخ امام به او 📝 ماجرای تولد شرم آور مأمون عباسی ملعون ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
May 11
ماجرای تولد شرم آور مأمون عباسی ملعون
📝 در نقلهای متقدّم اهلسنت این حکایت آمده است:
مأمون عباسی ملعون پس از کشتن امین (برادر خود) با زبیده, مادر امین ملاقات کرد و عذرهای فراوان خواست ولی هر چه عذرخواهی مینمود جوابی نمیشنید. در این بین متوجه شد که مادر أمین زیر زبان سخنانی میگوید ولی معنای آن را متوجه نمیشود.
مأمون گفت: مادر! مرا نفرین میکنی؟ گفت: نه. ولی مأمون همچنان اصرار ورزید تا بداند مادر أمین چه میگوید؟! تا اینکه زبیده چنین گفت:
من به یاد میآورم مطلبی را که تمام مقدّرات تو در کشتن پسرم (حتی به قتل رساندن امام رضا علیهالسلام توسط وی در آینده) از همان ماجرا رقم می خورد! و آن ماجرا این است:
« روزی با پدرت هارون، شطرنجبازی میکردیم، بهشرط آنکه هر کس بُرد، آنچه از فرد بازنده خواست، عملی کند.
در این بین پدرت بر من پیروز گردید و شرط عجیب خود را برای گذاشت: هارون گفت: باید دور قصر را برهنه و عریان بگردی! و من هر چه عذر خواستم قبول نکرد و بالاخره خواستهی او را عملی کردم.
پس از آن دوباره شروع به بازی کردیم و این دفعه من بر او غالب آمدم،
فأمَرتُهُ أنْ يَذهَبَ إلى المَطبخ، فَيَطَأ أقبَحَ جاريةٍ وأوشَهَها خِلقَةً
او را امر کردم که باید در آشپزخانه قصر با زشتترین و بَدبوترین کنیز، همبستر را بدهی!
پدرت هر چه من را التماس نمود و حتی گفت که: خراج یکسال مصر را بهمن میدهد، ولی من قبول نکردم و دست او را گرفتم و بردم میان آشپزخانه، و خوب گشتم و کنیزی بدشکلتر و نجستر از مادر تو «مراجل» پیدا نکردم و گفتم باید با این کنیز، همبستر شوی! او اجباراً این عمل را انجام داد و نطفهی تو منعقد شد.
حالا در ذهنم این ماجرا به یاد آمد و داشتم بر زیر لب به خود میگفتم:
خدا لعنت کند مرا که به فشار و اصرار، سبب قتل پسر خودم شدم!
مأمون ملعون هم گفت:
آری؛ خدا اصرارکننده را لعنت کند؛ اگر من هم اصرار نمیکردم تو این ماجرا را برای من برملا نمیکردی!
📚 حیاة الحیوان، دمیری، ج۱، ص۱۱۵؛ نوادر الخلفاء، إتلیدی، ج۱ ص۲۳۵
#تبری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
❓ســوال امـــروز یکشنبه ۳۰ دی :
پیامبر اکرم علیه و آله السلام ، بارها امام حسین(علیه السلام) را که میدیدند می فرمود :
«من به فدای کسی شوم که پسرم ابراهیم را فدای او گردانیدم.»
مراد از این فرمایش پیامبر چیست ؟
✅ پاسخ سوال رو در کانال بغلی ببینید.😉
🏴 به مناسبت ۱۸ رجب ؛ وفات جناب ابراهیم فرزند پیامبر اکرم (علیه و آله السلام)
📖 مشاهده تمام سوالات روزهای قبل
#سوال_جواب_از_کانال_بغلی
#سوال_جواب
┄┄┅┅┅┄┄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
📖 یِـــکْ مَسْـــاَلِـہ شَــرْعِــے | یـکـشنبــہ هــا :
زن و شوهری که لِعان کردهاند...
📝 آیــت اللـه سیـستـانــی حفظه الله میفرمایند :
یکی از زنانی که ازدواج با آن حرام و باطل است زنى است که توسط شوهر ، لعان شده است.
اگر مردی به زن دائمی خویش نسبت زنا بدهد یا فرزندی که از زن دائمیش به دنیا آمده را از خودش نفی کند، یعنی بگوید: «این فرزند مال من نیست»، در این دو مورد :
چنانچه بین آن زن و شوهر با شرایط ویژهای[ این شرایط در کتاب منهاج الصّاحین، جلد سوّم، فصل «لعان» بیان شده است] «لِعان» واقع شود، ازدواجشان باطل شده و زن بر شوهرش حرام ابدی میشود.
💠 زن لال یا کر ؛
• اگر مرد به همسر خویش که لال است نسبت زنا دهد، آن زن به وی حرام ابدی مىشود؛
• این حکم (حرمت ابدی)، در جایی که مرد به همسر ناشنوای خود چنین نسبتی دهد محلّ اشکال است و مراعات مقتضای احتیاط در این مورد ترک نشود.
📓 رســـاله جــامـع _جــلد ۴ _مســالــه ۱۳۹ و۱۴۰
#احکام
┄┄┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے
تصویری از آيت الله شيخ محمد الهاجري قدس سره و آیتالله سید علی سیستانی دام ظله
📝 آنها دو جلسه با یکدیگر داشتند و در این جلسات به بحثهای علمی پرداختند.
آیت الله شیخ الهاجری قدس سره میگوید:
آیت الله سیستانی را شایستهی مرجعیت و تقلید یافتم و از برجستهترین صفات او میتوان به ورع، تقوا و اخلاق عالی اشاره کرد.
➖ آیتالله شیخ محمد سلمان الهاجری (قدس سره)، یک فقیه بزرگ شیعه بود که در سال 1342 هجری قمری در شهر الاحساء عربستان سعودی متولد شد. او به تحصیل علوم دینی پرداخت و در حوزههای علمیه مختلفی از جمله کربلا و نجف اشرف تحصیلات خود را ادامه داد.
➕اگر تصویر باز نشد از اینجا دانلود کنید ؛
https://t.me/poshtybankanal/1397?single
#علماء_مراجع #سیستانی #هاجری
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
🔥 مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــےِ واقعـــــے
💬 مطلـــب شمــــاره : ۴۲
😳 «تواضع»حضرت موسی علیه السلام باعث شد خداوند او را به مقام « کلیم الله » نائل گرداند.
📖 جهــت مشاهده مستند این مطلب اینجا کــلیــــک کنیــــد.
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
لینک دسترسی به پستهای مرتبط با « مـــطالــب عجیـــب امـــا واقعـــــے » ارائه شده در کانال
#عجیب_اما_واقعی
┄┄┅┅┅┄┄
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شَــیْـخ اَمِــیْـر گَــرَالِــــــے
کانال شیخ امیر گرالی
استیکر « فضائل اهل بیت علیهم السلام در زیارت جامعه کبیره » ✨ أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ ✨ مَوْضِعَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه خوب کمک کاری است خاموشی...
📝 از جمله پرسشهای امیرمؤمنین علیه السّلام از امام حسن علیه السّلام این بود:
یَا بُنَیَّ مَا الْعَقْلُ
پسرم! خرد چیست؟
امام مجتبی علیه السلام در پاسخ عرض کردند :
حِفْظُ قَلْبِکَ مَا اسْتُوْدِعَهُ
آنکه دل تو نگهدارنده چیزی باشد که در آن ودیعه نهاده ای.
حضرت امیر علیه السلام فرمودند :
فَمَا الْجَهْلُ ؟
جهل چیست؟
حضرت مجتبی علیه السلام در پاسخ عرض کردند؛
سُرْعَةُ الْوُثُوبِ عَلَی الْفُرْصَةِ قَبْلَ الِاسْتِمْکَانِ مِنْهَا وَ الِامْتِنَاعُ عَنِ الْجَوَابِ وَ نِعْمَ الْعَوْنُ الصَّمْتُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَ إِنْ کُنْتَ فَصِیحاً
پریدن بر روی مرکب پیش از مهارت یافتن در آن، و سر باز زدن از پاسخ گویی. و چه خوب کمک کاری است خاموشی در بسیاری از مکان ها، اگرچه زبان گویایی داشته باشی.
📓 بحارالانوار جلد ۱ صفحه ۱۱۶ حدیث ۱۰
#حدیث
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے
📖 دَرْ مَحْضَرِ صَحِیفَه سَجَّادِیَّه | دوشنبه ها
📝 مولا زین العابدین علیه السلام در طلب عفو و بخشش چنین دعا میفرمودند:
[ بخش اول دعا ]
﴿1﴾ اللَّهُمَّ يَا مَنْ بِرَحْمَتِهِ يَسْتَغيثُ الْمُذْنِبُونَ
خدایا! ای آنکه گنهکاران از رحمتش یاری میخواهند.
﴿2﴾ وَ يَا مَنْ إِلَى ذِكْرِ إِحْسَانِهِ يَفْزَعُ الْمُضْطَرُّونَ
و ای آنکه بیچارگان به سوی یادآوری احسانش پناه میبرند.
﴿3﴾ وَ يَا مَنْ لِخِيفَتِهِ يَنْتَحِبُ الْخَاطِئُونَ
و ای آنکه خطاکاران از بیم عذابش به شدّت گریه میکنند.
﴿4﴾ يَا أُنْسَ كُلِّ مُسْتَوْحِشٍ غَرِيبٍ ، وَ يَا فَرَجَ كُلِّ مَكْرُوبٍ كَئِيبٍ ، وَ يَا غَوْثَ كُلِّ مَخْذُولٍ فَرِيدٍ ، وَ يَا عَضُدَ كُلِّ مُحْتَاجٍ طَرِيدٍ
ای آرامش هر ناآرام غریب! ای گشایش هر اندوهگین دلشکسته! ای یاری هر خوارشدۀ تنها! و ای حمایتکنندۀ هر نیازمند راندهشده!
﴿5﴾ أَنْتَ الَّذِي وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَحْمَةً وَ عِلْماً
تویی آنکه از جهت رحمت و دانش، همه چیز را فرا گرفتهای.
﴿6﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي جَعَلْتَ لِكُلِّ مَخْلُوقٍ فِي نِعَمِكَ سَهْماً
و تویی آنکه برای هر آفریدهای، سهم و نصیبی از نعمتهایت قرار دادهای.
﴿7﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي عَفْوُهُ أَعْلَى مِنْ عِقَابِهِ
و تویی آنکه عفو و بخشش از کیفرش برتر است.
﴿8﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي تَسْعَى رَحْمَتُهُ أَمَامَ غَضَبِهِ
و تویی آنکه رحمتش پیشاپیش خشمش حرکت میکند.
﴿9﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي عَطَاؤُهُ أَكْثَرُ مِنْ مَنْعِهِ
و تویی آنکه عطا و بخشش از دریغ کردنش بیشتر است.
﴿10﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي اتَّسَعَ الْخَلَائِقُ كُلُّهُمْ فِي وُسْعِهِ
و تویی آنکه همۀ آفریدهها را در گسترۀ رحمتش فرا گرفته.
﴿11﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يَرْغَبُ فِي جَزَاءِ مَنْ أَعْطَاهُ
و تویی آنکه هرکسی را نعمت عطا کردی، از او انتظار پاداش نداری.
﴿12﴾ وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يُفْرِطُ فِي عِقَابِ مَنْ عَصَاهُ
و تویی آنکه در کیفر کسی که از تو نافرمانی کرده، از اندازه نمیگذری.
﴿13﴾ وَ أَنَا ، يَا إِلَهِي ، عَبْدُكَ الَّذِي أَمَرْتَهُ بِالدُّعَاءِ فَقَالَ لَبَّيْكَ وَ سَعْدَيْكَ ، هَا أَنَا ذَا ، يَا رَبِّ ، مَطْرُوحٌ بَيْنَ يَدَيْكَ
و من ای خدای من! بندۀ توام که او را به دعا دستور دادی؛ و او گفت: گوش به فرمان و در خدمت توام؛ اینک منم ای پروردگارم! که انداخته شدۀ در برابر توام.
﴿14﴾ أَنَا الَّذِي أَوْقَرَتِ الْخَطَايَا ظَهْرَهُ ، وَ أَنَا الَّذِي أَفْنَتِ الذُّنُوبُ عُمُرَهُ ، وَ أَنَا الَّذِي بِجَهْلِهِ عَصَاكَ ، وَ لَمْ تَكُنْ أَهْلًا مِنْهُ لِذَاكَ
منم که خطاها پشتم را سنگین کرده؛ و منم که گناهان عمرم را نابود ساخته؛ و منم که به نادانیم، تو را نافرمانی کردم؛ و تو شایستۀ این نبودی که من اینگونه با تو معامله کنم.
﴿15﴾ هَلْ أَنْتَ ، يَا إِلَهِي ، رَاحِمٌ مَنْ دَعَاكَ فَأُبْلِغَ فِي الدُّعَاءِ أَمْ أَنْتَ غَافِرٌ لِمَنْ بَكَاكَ فَأُسْرِعَ فِي الْبُكاء أَمْ أَنْتَ مُتَجَاوِزٌ عَمَّنْ عَفَّرَ لَكَ وَجْهَهُ تَذَلُّلًا أَمْ أَنْتَ مُغْنٍ مَنْ شَكَا اِلَيْكَ ، فَقْرَهُ تَوَكُّلاً
ای خدای من! آیا حضرتت به کسی که تو را بخواند، رحم میکند تا در خواندن تو اصرار ورزم، یا کسی که به درگاهت گریه و زاری کند، میآمرزی تا در گریه شتاب کنم، یا گذشت میکنی از کسی که از باب فروتنی، صورت به خاک درگاهت ساید؟ یا کسی که از باب توکّل و اعتماد، از تهیدستی خودش به تو شکایت کند، بینیاز میسازی؟
﴿16﴾ إِلَهِي لَا تُخَيِّبْ مَنْ لَا يَجِدُ مُعْطِياً غَيْرَكَ ، وَ لَا تَخْذُلْ مَنْ لَا يَسْتَغْنِي عَنْكَ بِأَحَدٍ دُونَكَ
ای خدای من! کسی را که جز تو عطاکنندهای نمییابد، ناامید مکن؛ و کسی را که از تو به احدی غیر تو بینیاز نمیشود، خوار و بییار رها مکن.
﴿17﴾ إِلَهِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ لَا تُعْرِضْ عَنِّي وَ قَدْ أَقْبَلْتُ عَلَيْكَ ، وَ لَا تَحْرِمْنِي وَ قَدْ رَغِبْتُ إِلَيْكَ ، وَ لَا تَجْبَهْنِي بِالرَّدِّ وَ قَدِ انْتَصَبْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ
خدای من! پس بر محمّد و آلش درود فرست و در حالی که به تو روی آوردهام، از من روی مگردان؛ و اکنون که به تو رغبت کردهام، مرا از لطف و رحمتت محروم مکن؛ و اینک که در برابرت قرار گرفتهام، دست ردّ به سینهام مزن و با من برخورد تلخ و بد نداشته باش.
﴿18﴾ أَنْتَ الَّذِي وَصَفْتَ نَفْسَكَ بِالرَّحْمَةِ ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ ارْحَمْنِي ، وَ أَنْتَ الَّذِي سَمَّيْتَ نَفْسَكَ بِالْعَفْوِ فَاعْفِ عَنّي
تویی آنکه وجود مقدّست را به رحمت وصف کردهای، بر محمّد و آلش درود فرست و به من رحم کن و تویی آنکه خود را خطابخش نامیدهای؛ بنابراین مرا ببخش.
📓 صحیفه سجادیه جامعه - دعای آن حضرت در طلب عفو و بخشش
#دعا #صحیفه_سجادیه
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
۞ شِــیْـخ اَمِـیْـر گَــرَالِـــے