فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 اسلام اجازه معامله بر سر اصول و مبانی را نمیدهد باید احکام خدا اجرا شود !!
#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا
▫️بخشی از بیانات آیت الله مصباح یزدی در مراسم دههٔ اول محرم سال ۱۳۷۹ است که بعد از ۲۰ سال بازنشر داده میشود.
▫️این مباحث خون غربگرایان را به جوش آورد و ایشان را تئوریسین خشونت نامیدند. بلافاصله پس از اتمام آن، رهبر حکیم انقلاب شخصا به منزل آیت الله مصباح تشریف بردند و از ایشان بابت این مباحث تجلیل فرمودند.
@mesbahyazdi_ir
انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
🔳 @ANALYSTS
🔳 منفورترینمردم چه کسانی هستند؟
امام سجاد عليه السلام:
▫️ منفورترين مردم نزد خداوند، كسى است كه سيره و روش امامى را برگزيند، ولى از كارهاى او پيروى نكند.
▫️ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه ِ مَن يَقتَدي بِسُنَّةِ إمامٍ و لا يَقتَدِي بِأعمالِهِ؛
▫️كافى، جلد ۸، صفحه ۲۳۴
بنابراین:
منفورترین مردم نزد خدا متدینین و انقلابی نماهایی هستند که از تفکر و روش زندگی رهبران انقلاب تبعیت نکنند.
🔳 @ANALYSTS
magویژه نام بیانیه گام دوم.سیاست نامه انقلاب اسلامی- maaref-116 98.11.30.pdf
4.65M
#نشریه معارف
🔳 «سیاستنامه انقلاب؛ کندو کاوی در بیانیه گام دوم انقلاب»
عناوین مورد بحث در این ویژه نامه:
▫️بیانیه گام دوم در هندسه فکری مقام معظم رهبری
▫️هندسۀ مسئلههای معطوف به حرکتِ فرهنگیِ انقلاب
▫️تصویرِ فرهنگ در بیانیّۀ گامِ دوّمِ انقلاب
▫️تحلیل ابعاد تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب _ تجویزگری تمدنی در مقیاس جهانی _بررسی ظرفیتشناسانه بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی
▫️ورود به عصر جدید چرا و چگونه؟
▫️کلید واژه عدالت و مبارزه با فساد
▫️آموزههای وحیانی در بیانیه گام دوم انقلاب
▫️ظرفیتهای مباحث کلامی در بیانیه گام دوم
▫️دیدگاههای اخلاقی در بیانیه گام دوم
▫️سبک زندگی در بیانیه گام دوم
▫️نقش جوانان دانشگاهی در پیشرفت علمی
▫️جستاری در منبعشناسی بیانیه گام دوم و گزیدهخوانی نقطه نظرات فرهیختگان ذیل بیانیه گام دوم
🔳 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 بزرگترین تهدید انقلاب دکانداران انقلابی نما
منفورترین مردم نزد خدا متدینین و انقلابی نماهایی هستند که از تفکر و روش زندگی رهبران انقلاب تبعیت نکنند.
🔳 @ANALYSTS
🔳 کدام «ما میتوانیم»؟
رهبر انقلاب در دیدار با دانشآموختگان دانشگاههای افسری اقتدار ملّی را دارای سه رکن اصلی «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی» و «توانایی و قوام فرهنگی»، دانستند.
◽️فراتر از قدرت
#اقتدار مفهومی فراتر از قدرت است. قدرت عمدتا همراه زور و غلبه است و اقتدار بر تواناییها و توانمندیها مستقر و از طریق #اقناع و افزایش رضایتمندی عمومی پیش میرود. رهبر انقلاب «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی» و «توانایی و قوام فرهنگی» را بهعنوان #سه_مؤلفه اصلی اقتدار ملی تبیین کردهاند.
قدرت دفاعی متکی به تواناییهاست که با رهیافتی #عقلایی بهدستآمده، یعنی ابزارهای وسیع دفاعی، موشکی و منطقهای که موجبات سربلندی ایران جدید را در منطقه و جهان فراهم آورده است. اگر چنین قدرتی وجود نداشته باشد، چشم #طمع خارجی، کشور را میبلعد. پس کارکرد قدرت دفاعی، #حفظ_عظمت ایران و #استقلال آن است. استقلال یعنی داشتن #حاکمیت_ملی در کشور، یعنی داشتن ملت و سرزمین که ملت در آن زیست میکند و #فرهنگی که ایرانی بودن را میسازد.
◽️بهدنبال ثبات و مقاومسازی اقتصاد
استحکام اقتصادی نیز درگرو تمرکز بر مسأله تولید، جلوگیری از سقوط پیدرپی ارزش پول ملی و بستن رخنههایی همچون قاچاق، واردات بیرویه و فسادهای مالی است تا بتوان معیشت مردم را از مشکل رهانید؛ گرفتاریای که هرروز در شکلی ظاهر میشود و ضعف مدیریتی در این عرصه نمایان است. همه این الزامات در سطح بعدی فهم مستقل بودن ایران قرار میگیرد، چه اینکه کار پرحجم و شبانهروزی برای مهار دشواریها در این بستر معنادار و پرارزش میشود و این برخلاف رویکردهای لیبرالیستی است که چنین اموری را ارزش نمیدانند. ارزش بودن مبارزه با قاچاق یا منع واردات کاذب یا تقویت صادرات، همان میزان که یک تصمیم اقتصادی است، یک تصمیم فرهنگی نیز است تا مثلا اگر کالایی کم شد، مدیریت دولتی گناهش را بر گردن صادرات نیندازد و به اینگونه، بازار خارجی کشور را از بین نبرد یا هر ایرانی تصور کند باید حتی بهصورت فردی، نقشی در محدود کردن عرضه و فروش واردات خارجی داشته باشد و الیآخر.
◽️افزایش تابآوری فرهنگی، راه مقابله با تهاجم فرهنگی درنهایت توانایی و قوام فرهنگی که از صدر مشروطه تا امروز، زیر ضربات #هجوم_فرهنگی غرب است و با گسترش فناوری و انقلابهای صنعتی در دوره اخیر، دامنه تازهتری یافته، راه مقابله با این تهاجم بزرگ، افزایش تابآوری فرهنگ و نظامات فرهنگی کشور است. این تابآوری، متکی بر سازماندهی مجدد حوزه فرهنگ و رسانه است تا طی آن بشود فهم، اهمیت و اصالت استدلال را جایگزین مداخلهگرهای پیرامونی (تواترسازی مجازی) کنیم و اینگونه تحریف را کاهش داد. #آگاهیبخشی و بهبود شناخت جامعه ازآنچه اتفاق میافتد، تقویت #حافظه_تاریخی و توجه دادن به تجربههای دور و نزدیک و نهایتا رشد مشارکت عمومی در پرتو شفافیت در شیوع اطلاعات را میتوان ازجمله این راهبردها نام برد.
◾️ «ما میتوانیم»
اقتدار بر مبنای #تعقل و آگاهی است؛ آگاهی به اینکه ما میتوانیم بر مشکلات فائق آییم. ولی نه ما میتوانیم خود را بر مبنای #فروختن و عرضه منابع کشور به خارجی استوار کرده، بلکه رویکردی که میخواهد با #ساختن (در برابر فروختن)، عظمت ایران را تداوم ببخشد. ما با این «ما میتوانیم» توانا میشویم.
🔳 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 آفرین به مجموعه خوش ذوقی که این کلیپ را ساختند. کاری که شاید ده ها کتاب و نوشته نتواند اینچنین تاثیر گذار باشد.
◽️حتماً این کلیپ را به طور کامل ببینید.
🔳 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 التماس دعا
🌷این بزرگوار تشریف آوردند روی دست مردم و داخل شهدای خان طومان
🌷یا زینب کبری (س) ما را هم به نوکری بپذیر
یا حسین ...
خوش آمدی شهید عشق
🔳 @ANALYSTS
#دورهمی_دوستانه
🔳 آیا اسلام دین اعراب است؟
◽️شب رحلت پیامبر اعظم، صلی الله علیه و آله
▫️جوانان علاقمند برای عضویت در گروه مشخصات خود را به ادمین کانال ارسال نمایند.
◽️برای دریافت صوت نشست با ما همراه باشید
🔳 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 مدیریت افسارگسیخته ضد انقلاب بر نهادهای انقلاب
✔️ تلخ ترین دولت در امور زنان
▫️ انتظار نتیجه ای بهتر از بدبختی امروز نباید داشت.
🔳 @ANALYSTS
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
آیا امروز حسنی باشیم یا حسینی؟ صوت-۱
🔺🔺
مجموعه صورتهای نشست هفته گذشته را لینک اینجا دریافت نمایید.
#موضوع_دورهمی_گذشته:
🔳 بحث و بررسی در باب چرایی صلح امام حسن علیهالسلام؛
امروز بهتر است حسنی باشیم یا حسینی؟
#صوت ۱-۲۸
سوره توبه، آیه۹۷:
اعراب بادیهنشین در کفر و نفاق از دیگران سختتر و به جهل و نادانی احکام خدا که بر رسولش فرستاده سزاوارترند، و خدا دانا و حکیم است.
سوره حجرات، آیه۱۴:
اعراب (بر تو منّت گذارده و) گفتند: ما (بی جنگ و نزاع) ایمان آوردیم، بگو: شما که ایمانتان (از زبان) به قلب وارد نشده به حقیقت هنوز ایمان نیاوردهاید لیکن بگویید ما اسلام آوردیم (و از خوف جان به ناچار تسلیم شدیم)