eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️چرا عده‌ای می‌کنند و از قطارِ انقلاب اسلامی می‌شوند؟ 🔸انقلاب اسلامی حرکتی دربرابر است که می‌بایست چند را پشت سر بگذارد: ۱) ، که در آن، تمایلات عمومی متناسب با ایده‌ های انقلاب اسلامی بسط و شرح می‌یابد. ۲) ، که در آن به تولید می‌رسد و سازوکارهایی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌ها پیریزی می‌شود. ۳) و محصولات است که درمجموع، شکل میگیرد. 🔸انقلاب ما اکنون در است؛ مرحله کنونی، مرحله عبور از عقلانیت غربی و ورود به عقلانیت دینی است. اگر انقلاب اسلامی بخواهد آرمان های خود را در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی بسط دهد و به یک راه جدید در مقابل راه برآمده از تبدیل شود، باید عقلانیت جدید اسلامی تولید و از عقلانیت سکولار که سدی در مقابل سیر تکاملی انقلاب اسلامی است، گذر کند.  🔸به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در این مرحله و در مراحل قبل و بعد، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه وصول به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و می‌پندارند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه میپندارند؛ از این رو، در‌مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌سازند. بر این اساس ، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل انقلاب اسلامی تحلیل می‌شود. 💢از سوی دیگر، در هر مرحله، هم پدیدار می‌شود؛ زیرا هنگامی که عقلانیت دینیِ کاربردی و سازوکار حرکت اجتماعی الهی در دنیای جدید، طراحی می‌شود، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. 🔸این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهد داشت. 💢انقلاب اسلامی از آغاز درپیِ بسط بود. 🔸در قدم اول، به مبارزه با زیاده‌خواهی قدرت‌ها پرداخت و به مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت گریز و دین‌ستیز مبدل شد و درنهایت، به یک ایده اثباتی به نام رسید. در هریک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! 🔸به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را میخواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! 🔸یا در آن‌جا که امام انقلاب بر تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. 🔸هنگامی که تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.   🔸از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. 🔸بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. 💢در کنار همه که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به افتخارآمیز شیعیان در جهان و رشد تشیع در جهان اسلام و سایر کشورها، توجه و گرایش به اسلام انقلابی وحتی تمایل بسیاری از کشورهای انقلابی به اسلام، و...اشاره کرد. استادمیرباقری
✳️ انقلاب اسلامی در آثار غرب(۷) 🔆 الوین تافلر، استراتژیست‌آمریکایی الوین تافلر، جامعه شناس و نویسنده نامدار امریکایی است که بسیاری از آثار او همچون جابه‎جایی در قدرت، جنگ و ضد جنگ، شوک آینده، موج سوم و به سوی تمدن جدید به فارسی چاپ شده و مورد توجه فراوان قرار گرفته است. «کتاب جابه‎جایی در قدرت او اوج 25 سال تلاش این نویسنده برای بیان تغییرات حیرت آوری است که ما را به قرن بیست و یکم پرتاب می کند. این کتاب همانند کتاب موج سوم او، رهیافت های تازه ای ارائه می دهد که به خوانندگان ایرانی در درک پدیده های جهانی و پیرامونی کمک خواهد کرد». (تافلر، 1374: مقدمه مترجم) تافلر در بخش پایانی کتاب،با توجه به پدیده انقلاب اسلامی و شخصیت اثرگذار امام خمینی رحمه الله می‎نویسد: «این پرسش که کدام کشور بر قرن بیست و یکم مسلط خواهد شد، بازی هیجان انگیزی است. اما در واقع طرح این پرسش غلط است یا حداقل به شکل درستی مطرح نمی شود؛ زیرا بزرگ ترین تحول امور جهانی از پیدایش دولت ملی به این سو، یعنی ظهور گلادیاتورهای جهانی را نادیده می گیرد. گروه جدیدی، خود را به صحنه جهانی پرتاب می کنند و بخش های قابل توجهی از اقتداری را که روزگاری تنها در کنترل کشورها بود به چنگ می آورند. وقتی آیت الله خمینی حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کرد و کتاب آیات شیطانی اش را کفرآمیز اعلام نمود، برای همه حکومت های جهان، پیامی تاریخی فرستاد. این پیام فوراً از طریق ماهواره و تلویزیون و مطبوعات انتقال یافت، اما آن را کاملاً غلط فهمیدند. می توان استدلال کرد که کتاب سلمان رشدی، لحن بدی داشت و از روی تعمد بسیاری از مسلمانان را رنجانده است و کل مذهب را به باد استهزا گرفته و قرآن را زیر پا گذاشته است. در واقع آیت الله خمینی همه اینها را گفته است. اما پیام واقعی او این نبود، بلکه آیت الله به جهان می گفت که دولت ملی، دیگر تنها یا حتی مهم ترین بازیگر صحنه جهانی به شمار نمی آید. ظاهراً به نظر می رسید آیت الله خمینی می گوید ایران که خودش کشوری دارای حق حاکمیت است، این "حق" را دارد که به شهروندان کشورهای دیگری که همان قدر حق حاکمیت دارند، دستور دهد چه چیزی را بخوانند و چه چیزی را نخوانند. آیت الله خمینی با ادعای چنین حقی و تهدید به اینکه با توسل به زور آن را اعمال خواهد کرد، به ناگهان بازبینی را از سطح مسئله ای داخلی به سطح موضوعی جهانی پرتاب کرد. در روزگاران گذشته، مذاهب دیگری نیز چنین ادعایی داشته اند و به همین خاطر، مرتدان را می سوزاندند، اما آیت الله خمینی با محکوم کردن کسی به مرگ در فراسوی مرزها، تنها به سلمان رشدی ـ یعنی شهروند بریتانیایی ـ حمله نمی کرد، بلکه وی بنیادی ترین حق هر دولت ملی، یعنی حق حفاظت از شهروندان در داخل خاک کشورش را به منازعه می خواند. آنچه آیت الله خمینی واقعاً به ما می گفت این بود که دولت های "دارای حق حاکمیت" به هیچ وجه حق حاکمیتی ندارند، بلکه در معرض حق حاکمیت عالی تر شیعه قرار دارند که او خودش آن را تعریف می کرد. وی در واقع تمامی ساختار قانون و رسوم بین المللی را به منازعه خواند». (همان: 690 و 691) 🔆 یادآوری: سلمان‌رشدی صرفا از اسلام برنگشته بود و حکم برگشتن از اسلام کشتن نیست بلکه او عقاید محکم مسلمانان را در کتاب موهن خود به سخره گرفته و شخصیت کامل ترین انسان و بزرگترین پیامبر خدا را که مورد سفارش همه انبیا و مورد احترام همه ادیان هست را مورد وهن قرار داده بود. 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ انقلاب‌اسلامی در آثار غرب(۸) 🔆یرواند آبراهامیان 🔸آبراهامیان، استاد تاریخ در کالج باروک دانشگاه نیویورک است. وی کتابی دارد به نام که در آن به تحلیل تأثیر متقابل سازمان های سیاسی و نیروهای اجتماعی ایران از سده نوزدهم تا انقلاب اسلامی 1357 می پردازد. وی در این کتاب، سال های پس از کودتای 1332 را تا آستانه انقلاب اسلامی به انگیزه ریشه یابی علل وقوع انقلاب و نیروهای مؤثر در آن از نظر می گذراند و مهم ترین حوادث و نیروهای سیاسی و اجتماعی اثرگذار این دوره را تجزیه و تحلیل می کند. وی در پایان نتیجه می گیرد که علت وقوع انقلاب، توسعه ناهمگونی بود که رژیم محمدرضا شاه، خواه ناخواه در پیش گرفته بود. آبراهامیان تحقیق خود را با بررسی نقش مهم اسلام و نیز نقش تعیین کننده شخص امام خمینی رحمه الله در پیروزی انقلاب اسلامی به پایان می برد. بی گمان، کتاب ایران بین دو انقلاب کتابی ویژه در بررسی تاریخ هفتاد ساله ایران است. (آبراهامیان، 1391: پشت جلد کتاب) بخشی از سخنان آبراهامیان در کتاب یاد شده چنین است: 🔸درباره رهبری این انقلاب، یعنی آیت الله خمینی باید گفت دو عامل، نقش تعیین کننده و محبوبیت گسترده آیت الله خمینی را روشن می کند. عامل نخست ، به ویژه آیت الله خمینی و خودداری او از با حاکمیت فاسد زمان او بود. در کشوری که بیشتر سیاستمدارانش در آسایش و رفاه به سر می بردند، آیت الله خمینی زندگی ریاضت منشانه ای داشت و مانند رفاه مادی چندانی نداشت. در جامعه ای که رهبران سیاسی آن، و اهل زد و بند و های اصلاح ناپذیری بودند، آیت الله خمینی سرسختانه هرگونه سازش را، رد می کرد، و همچون «مردان خدا» که نه در جست وجوی قدرت ظاهری، بلکه در پی اقتدار معنوی هستند، عمل می کرد. همچنین در دهه ای که به داشتن سیاستمدارانی بدگمان، سست عنصر، فاسد، بدبین و ناسازگار معروف بود، وی همچون مردی درست کار، مبارز، پویا، ثابت قدم و مهم تر از همه، فسادناپذیر پای به میدان گذاشت. خلاصه، او چونان رهبری انقلابی و فره مند هنگامی به صحنه آمد که چنین رهبرانی اندک شمار، ولی بسیار مغتنم بودند. دومین عامل تبیین کننده جایگاه برجسته آیت الله خمینی، او به ویژه در رهبری طیف گسترده ای از نیروهای سیاسی و اجتماعی است. او طی پانزده سالی که در تبعید بود، از اظهارنظر عمومی به ویژه دادن اعلامیه درباره مسائلی که می توانست به رنجش و دوری بخش ها و اقشار مختلف جناح مخالف منجر شود، محتاطانه خودداری می کرد؛ مسائلی مانند اصلاحات ارضی، نقش روحانیون و برابری زن و مرد. بنابراین، در انتقاد از رژیم، بر مسائل و موضوعاتی انگشت می گذاشت که عامل نارضایتی همه جناح های مخالف بود، همانند: امتیازات داده شده به غرب، پیوند پنهانی و غیرمستقیم با اسرائیل، هزینه های تسلیحاتی، رایج در میان بزرگان دولتی، رکود و نابسامانی در بخش کشاورزی، افزایش هزینه زندگی، کمبود مسکن و گسترش روزافزون حلبی آبادها، شکاف فزاینده میان فقرا و ثروتمندان، سرکوب روزنامه ها و احزاب سیاسی، ایجاد دولت دیوان سالار حجیم و زیر پا گذاشتن قانون اساسی... . 🔸باری، آن عواملی که قدرت یابی روحانیون را ممکن ساخت و به انقلابی بزرگ در جهان معاصر انجامید، عبارت بود از شخصیت کاریزمایی آیت الله خمینی، نفرت شدید مردم از شاه و ناتوانی های سازمانی احزاب غیرمذهبی که رژیم در طول حدود 25 سال بر آنها تحمیل کرده بود. بعید است روحانیت، آیت الله خمینی دیگری عرضه کند». (همان: 655، 656 و 662) 🔸نکته: بحمدالله برخلاف پیش‌بینی آبراهامیان امام‌خمینی فرزندی و فرزندانی مانند خویش تربیت نموده بود که برخی به شهادت رسیدند و شخصیتی مانند آقاسیدعلی آقا رهبری خمینی گونه انقلاب را عهده دار شد. 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ انقلاب‌اسلامی در آثار غرب(۹) 🔆 جان. ال. اسپوزیتو کتاب که در آن گروهی از برجسته ترین شخصیت های علمی و استادان و پژوهشگران صاحب نظر از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای مختلف، هریک به بررسی ابعاد گوناگون بازتاب های انقلاب ایران پرداخته اند، به دلیل جامعیت و نگاه ژرف علمی و ارزیابی و تحلیل دقیق و متکی به منابع متعدد و پژوهش های میدانی، اثری ارزنده، روشنگر و در خور تأمل در این باب شمرده می شود. این سخنان به صورت مقاله هایی مستقل و در عین حال مجموعه‎ای منسجم به همت پژوهشگر نامدار جان. ال. اسپوزیتو گردآوری شده است. (اسپوزیتو، 1388: 12 و 13) او درباره اهمیت انقلاب اسلامی ایران می‎نویسد: «دوست و دشمن معتقدند انقلاب ایران، تأثیر بسزایی بر جهان داشته است. این انقلاب برای برخی، منبع الهام و انگیزش بوده است. ایران معاصر، نخستین دهه حیات خود را با دو هدف توأم انقلاب و آن آغاز کرد. برای جمهوری نوپای اسلامی، قانونی اساسی فراهم آمد که یک حکومت پارلمانی انتخابی را تحت هدایت شرع اسلام پیش بینی کرده بود، و آیت الله خمینی مقام ولایت فقیه یافت. در نتیجه، تحول چشمگیری در جامعه ایران به وقوع پیوست. حکومت با در دست گرفتن بانکداری، بیمه، بازرگانی خارجی و صنایع عمده، بدهی های خارجی خود را پرداخت کرده، پدید آورد که کمتر به سرمایه گذاری و سرمایه خارجی است. انقلاب علاوه بر جنبه نظری، به صورت نیز تغییرات عمیقی در چشم انداز اجتماعی ایران پدید آورده است. جمهوری اسلامی ایران، از نخستین روزهای حیات خود، هدف دوم (صدور انقلاب) را از ارکان سیاست خارجی خود اعلام کرده است. هیچ جنبه دیگری از انقلاب، این همه توجه رسانه ها را به خود جلب نکرده و ترس دولت های غربی و اسلامی را برنینگیخته است. مبالغه نکرده ایم اگر بگوییم ها مانع آن شده است که غربی ها، به ویژه ایالات متحده، خط مشی های ایران را عموماً و بازتاب جهانی انقلاب ایران را خصوصاً درک کنند. یکی از این های رایج این است که انقلاب ایران شدیداً شیعی و فرقه گرایانه است. اما این انقلاب از نخستین روزها، آگاهانه از خود ارائه داده و اهدافی جهان شمول در سر داشته است. مثلاً آیت الله خمینی تأکید داشت که انقلاب در اصول اسلامی ریشه دارد و به همه جهان ـ چه شیعه و چه غیرشیعه ـ تعلق دارد. از این رهگذر از فردای پیروزی انقلاب، بسیاری از دانشجویان مسلمان، بدون توجه به وابستگی های فرقه ای خود، ایران را به چشم سرمشق خود دیدند. بدین ترتیب، دانشجویان سنّی در دانشگاه قاهره اعلام کردند انقلاب مردم ایران، شایسته بررسی عمیق است تا از آن درس بگیریم، انگیزه کسب کنیم و از این سرمشق، بهره مند شویم. در حقیقت، هم نخبگان و هم عموم مردم این انقلاب را به ندرت یک پیروزی شیعی می شمردند. بسیاری از مسلمانان، آن را غلبه بر نیروهای اهریمنی و پیروزی بر امپریالیسم امریکا می دانستند». (همان: 325ـ 327) «بازتاب جهانی انقلاب ایران، داشته است: نخست، در دو کشور لبنان و بحرین، ایران ملموس و چشمگیر بوده است. دوم، در تعداد بیشتری از کشورها، ایران و تشویق های این کشور، جریان سیاسی اسلامی پیشین را تقویت کرده و شتاب بیشتری بخشیده است؛ همانند: مصر، تونس، نیجریه، پاکستان و فیلیپین. سوم، ایران نقش عام تری در برانگیختن ایدئولوژی و تفکر سیاسی اسلامی ایفا کرده است؛ همانند مصر، سودان، مالزی و اندونزی. چهارم، الگو و فعالیت های ایران، دلیل و بهانه لازم را فراهم آورده است تا بعضی حکومت ها (عراق، مصر، تونس و اندونزی) جنبش های اسلام گرای مخالف را مهار و سرکوب کند. مهم ترین تأثیرگذاری ایران انقلابی بر جهان اسلام در سطح افکار و ایدئولوژی است». (همان: 330 و 331) «هدف اصلی سیاست خارجی ایران، از همان آغاز به کار حکومت جدید، تبلیغ و گسترش اسلام انقلابی بود. این هدف در وظیفه ای ریشه داشت که برای مسلمانان در جهت تحقق و تبلیغ پیام الهی در سراسر گیتی معین کرده است. در حقیقت، قانون اساسی جدید ایران، به وضوح نشانه وجه اسلامی سیاست خارجی پویا و مبارزه جویانه ای است که هدفش، اتحاد دنیای اسلام و گسترش حاکمیت خداوند در روی زمین است. ادامه‌دارد... 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ ادامه‌ مطلب قبل: 🔸در تجربه و ایدئولوژی انقلابی ایران، نشانه های زیادی هست که با موضوعات و علایق احیاگرایانه در دیگر جوامع مسلمان شدت یافت. نخستین و مهم ترین عاملی که موجب شد انقلاب ایران به مثابه انقلاب اسلامی تلقی شود، ناشی از ایدئولوژی اسلامی و رهبران روحانی و غیرروحانی آن بود که ایدئولوگ اولیه جمهوری اسلامی، آیت الله خمینی بود. این گونه بود که این انقلاب، نخستین نمونه انقلابی موفق و مُلهَم از اسلام بود. دوم اینکه، انقلاب سفید شاه به مثابه الگوی اصلی نوسازی به سبک و شیوه غربی در خاورمیانه، زمینه وسیع برای نارضایتی های گسترده ایجاد کرد، و این خود منشأ دیگری برای دامن زدن به انقلابی بود که هیچ گاه موافق زندگی با سبک و شیوه غربی نبود. در حقیقت، برخی از ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران که از سوی فعالان اسلامی در جهان مطرح شد، از این قرار است: الف) تأکید مجدد بر اسلام به مثابه شیوه زندگی تمام عیار. ب) اعتقاد به اینکه پذیرش الگوی غیردینی و غربی جدایی دین از دولت، سر منشأ تمام مصایب اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی جوامع مسلمان است. ج) اعتقاد راسخ به اینکه بازگشت قدرت و موفقیت های مسلمانان، نیازمند برگشت به اسلام و حاکمیت دین الهی به جای سرمایه داری غربی و روسیه مُلهَم از مارکسیسم و سوسیالیسم است. د) معرفی دوباره شریعت (قانون اسلامی) به مثابه طرح اسلامی جامعه ای مطلوب که اجتماعی عادلانه و اخلاقی از مؤمنان است. هـ) تمایل به نبرد (جهاد) علیه تمام ناراستی ها؛ حتی اگر لازمه آن، تحمل سختی ها و در صورت لزوم، شهادت در راه خدا باشد». (همان: 47ـ 49) 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴 پیام رهبرمعظم انقلاب به کارگردان فیلم قلاده‌های طلا: 🇮🇷 فيلم شما را ديدم. ؛ از قول من به بازيگران سلام برسانيد. 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
فتنه 88 از عوامل تحریم علیه ایران.pdf
454.8K
✳️ (۴) 🔆 ۸۸ از عوامل اصلی علیه ایران 💢دکترمحمدی 🌼 ‌انقلاب‌اسلامی 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ 🔸سعیدحجاریان: نه تقلبی بود نه تخلفی! 🔸محمدعلی ابطحی: تقلب بود! 🔸مصطفی‌تاجزاده: تقلب به این صورت ! 🔸محمدرضاخاتمی: تقلب ! 🔸مجید توکلی: من اصلا ! 🔸میرحسین موسوی ۱۸ بار بیانیه داد اما نه خود نه اطرافیانش حتی یک محکمه‌پسند برای تقلب ارائه ندادند! 💢 اینها به بهانه دروغین ۸ ماه مملکت را به آشوب کشیدند! 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ ‌ 🔸محمدجواد لاریجانی: افراد کلیدی ، فعالان ۸۸ هستند با نظر علی لاریجانی درباره FATF موافق نیستم! 🔸ماموستا خدایی: ملت ایران اجازه نمی‌دهد در کشور برپا شود! 🔸دکترجلیلی: فتنه ۸۸ برای جلوگیری از انقلاب اسلامی طراحی شد. 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ 🔸پس از گذشت ۱۸ سال از حضور نظامی آمریکا و نیرو‌های ناتو در افغانستان، این کشور هنوز سراسری ندارد. 🔸مردم حتی در  افغانستان مجبورند برای گرم کردن خود از سوزاندن ، و استفاده کنند که این موضوع به آلودگی بیش از اندازه هوا منجر شده است. 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ قسمت سوم مجموعه ۲ این قسمت از مستند «خارج از دید ۲» به موضوع (محمدباقر و سیامک) در ساختارهای تصمیم سازی نظام و شبکه سازی اجتماعی آنها در راستای اهداف صهیونیسم بین‌الملل و دولت آمریکا می پرداخت. خارج از دید، هر شب بعد از خبر ۲۲ از شبکه سوم سیما پخش میشود. هم اکنون در حال پخش است... زنان جاسوس و فعال علیه عفاف و حجاب 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✳️ حفاظ است! ۷۶/۱/۱۸ 💠رهبرمعظم‌انقلاب: باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از آماده کنیم؟ تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچه‌های ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بی‌خدایی آنها کتاب بنویسیم! اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزه‌های علمیه متوجه بودند میتوانستند بموقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع و داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱ 💠 اشکال کار آقای این بود که اشکالات را میدانست؛ اما از آنچه که باید انجام گیرد، نداشت؛ اگر هم داشت، مردمش آن تصویر را نمیدانستند لذا به ناشیانه اصلاحات در مدلهای غربی پناه بردند. امام بزرگوار ما هوشمندانه این را در آنها تشخیص دادند؛ لذا در نامه‌ای که ایشان به گورباچف نوشتند، این نکته را متذکّر شدند. ایشان نوشتند شما اگر بخواهید گره‌های کور اقتصاد سوسیالیسم و کمونیسم را با پناه بردن به کانون غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خود را دوا نخواهید کرد، بلکه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند؛ چرا که امروز اگر مارکسیسم در روشهای اقتصادی و اجتماعی به بن‌بست رسیده است، دنیای غرب هم در این مسائل گرفتار شده است. این‌که بنده مکرّر میگویم امام یک واقعی بود، به این خاطر است. در آن جنجال تبلیغاتی رسانه‌ای جهان، نکته اصلی را امام تشخیص داد! ۷۹/۴/۱۹ 💠 آن روزی که امام در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این  را باید در موزه‌ها پیدا کرد، پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود که آن تحقق پیدا کرد. قدرت استکباری هم از بین خواهد رفت، او هم متلاشی خواهد شد، این قدرت جهنمی ماندنی نیست، هم ماندنی نیست. این، حرف دولت و ملت ایران و است، این، در سایه‌ی هوشیاری شما ملت و هوشیاری ملتهای مسلمان عملی خواهد شد. ما باید تلاش کنیم. وظیفه‌ی ما است! ۷۰/۵/۲۸ 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
سالروز نامه امام‌خمینی(ره) به گورباچف 💠امام خمینی جناب آقای گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشکل اصلی کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادی نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست. همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی و آفرینش است. جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسیترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به در آورد! آقای گورباچف؛ انسان ذاتا میخواهد به «حق مطلق» برسد تا فانی در خدا شود. اصولا اشتیاق به زندگی ابدی در نهاد هر انسانی نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. اگر میل داشته باشید در این زمینه‌ها تحقیق کنید، میتوانید دستور دهید که صاحبان اینگونه علوم علاوه بر کتب فلاسفه غرب در این زمینه، به کتب فارابی و ابن‌سینا در حکمت مشاء مراجعه کنند، تا روشن شود که قانون علیت و معلولیت که هرگونه شناختی بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراک معانی و قوانین کلی که هر گونه استدلال بر آن تکیه دارد، معقول است نه محسوس، و نیز به کتب سهروردی در حکمت اشراق مراجعه نموده، که هر موجود مادی دیگر به نور صِرف که منزه از حس میباشد نیازمند است؛ و ادراک شهودیِ ذات انسان از حقیقت خویش مبرا از پدیده حسی است. و از اساتید بزرگ بخواهید تا به حکمت متعالیه صدرالمتألهین و به کتب عرفا بخصوص ابن‌عربی مراجعه نمایند، تا معلوم شود که حقیقت علم همانا وجودی است مجرد از ماده، و هرگونه اندیشه از ماده منزه است و به ماده محکوم نخواهد شد! ۶۷/۱۰/۱۱ 🌼 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts
5aafab5dc925fc3851c0520c_-2483990837727457787.mp3
13.62M
✳️هجوم به #مردم‌سالاری‌ دینی ازدرون وبیرون  🔆 #حماسه‌ملی‌نه‌دی 💢استاد رحیم‌پور ازغدی ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ 🌼 #شبکه‌تحلیلگران ‌انقلاب‌اسلامی 🇮🇷 @IslamicRevolutionaryAnalysts