✍اختلاف حقوقی در اسلام منتفی است
در اسلام برای افراد مختلف جامعه اصولا موضع خاصی در نظر گرفته نشده، چون مردم از نظر بنیادی دارای تفاوت نیستند، همه از دنیای واحدی پیدا شده اند و سرشت مشترک دارند. پس اختلاف حقوقی که در بین برخی ملت ها به تناسب نژاد، طبقه، وابستگی های قبیلگی و غیره وجود داشت، از ریشه در اسلام منتفی است. این بینش اسلامی در شرایطی عنوان شد که در عظیم ترین کشورهای متمدن و معروف آن روز جهان، مسأله گروه بندی های اجتماعی و تبعیض موضع و موقف اجتماعی و در نتیجه اختلاف حقوق شیوه ای طبیعی و منطقی شمرده می شد اما در اسلام هیچ گروهی اصولا برای بردگی آفریده نشده و گروه های دیگر برای سروری.
📚شناخت اسلام ، 405
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
✍فقاهت شورایی
یکی از کارهایی که ما از قدیم به آن معتقد بودیم و تا حدودی که عمل کردیم هم خیلی اثر داشت، این است که پویایی فقاهت و اجتهاد را به جای اینکه از طریق خودمان بیندیشیم و خودمان توی مسائل فقهی، اینجا و آنجا کار کنیم و بعد نتوانیم آن را به مرحله ی عمل درآوریم، همین پویایی را ببریمش در سطح فقاهت عمومی، یعنی اثر بگذاریم روی حوزهها و اثر بگذاریم روی شوراهای فتوا و این میسر است و وقتی این کار را بکنیم می دانید که محکم تر است؛ برای اینکه دیگر یک قشر وسیع پشت کار می ایستد.
📚سخنرانیها و مصاحبههای شهید آیتالله بهشتی،ج1، ص 509
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
✍خطر انحراف انقلاب اسلامی به یک بینش ملی گرایانه
ملیت برای ما محترم است، وطن برای ما محترم [است]، اما نه به عنوان مبدأ و اصل، بلکه به عنوان مسئلهی درجه دوم. آنچه برای ما به عنوان اصل و ارزش نخستین و مبدأ و سرچشمه ی ارزش های دیگر مطرح است اسلام است و اسلام است و اسلام. بنابراین وطن، برای ما مطرح است، سرزمین، برای ما مطرح است، اما در پرتو خورشید فروزان مذهب و اسلام. اینکه ما از ملیگرایی انتقاد می کنیم، می دانیم معنایش چیست، خلاصهی معنای آن اینست که یک ارزش دست دوم را بخواهند جانشین ارزش دست اول کنند. نه اینکه برای ما ملیت بی ارزش است، وطن بی ارزش است، نه، ارزش درجهی دوم است. اختلاف ما با کسانی که می خواهند انقلاب بر محور ملیت قرار گیرد همین است. ما می گوییم محور، اسلام است، آنها روبناست، آنها می گویند محور ملیت است. اسلام، دین مردم ایران است، دین اکثریت مردم ایران است، پس محترم است، این خیلی با هم فرق دارد.
📚 سخنرانیها و مصاحبههای شهید آیتالله بهشتی، ج۲، صفحه ۲۸۰ و ۲۸۱
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
17.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اسلام انقلابی ، مجتهد انقلابی
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠 معنای تفتیش عقاید
تفتیش عقاید معنایش این است که اصولا آزادی عقیده در جامعه نباشد. میگوییم در نظام اسلامی آزادی عقیده هست؛ کسی را به صرف داشتن عقیده تحت تعقیب قرار نمی دهیم. به عبارت دیگر، ما شرط اشتغال به کارها را اعلام کردیم و می خواهیم احراز کنیم که این شرط قابل پذیرش هست و یا نیست، هیچ هم تفتیش عقاید نیست .
📚 سخنرانیها و مصاحبههای شهید آیتالله بهشتی، ج1، ص26
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠 ویژگی ایدئولوژیک خط امام
ویژگی ایدئولوژیک خط امام این است که اسلام شناسیمان و شناختمان از اسلام باید نه نوع اول باشد، یعنی «اسلام شناسی ظاهربینانه و متحجر» و نه نوع دوم باشد، یعنی «اسلام شناسی خودپسندانه» که آن طور که دلم میخواهد اسلام را معنی کنم، نه آن طور که اسلام دلش میخواهد من مسلمان بشوم. نه آن یکی و نه این یکی. اسلام شناسی اصیل، یعنی آدمی با اعتقاد به اینکه قرآن کلام خداست و حدیث صحیح معتبر گفتهای از رسول خدا و ائمهی هدی (سلام الله علیهم اجمعین) است، کتاب و سنت را با دقت، ولی با اندیشهی باز مطالعه کند ببیند قرآن و حدیث چه میگوید و چه تعلیمی میدهد؟ همان را بگیرد و عمل کند. این ویژگی ایدئولوژیک خط امام است.
📚سخنرانیها و مصاحبههای شهید آیتالله بهشتی، ج۱ ، ص۴۴۵
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠 ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ را در فضای مجازی دنبال کنید:
وب سایت اندیشه بهشتی:
andishebeheshti.ir
~~~~~
اینستاگرام اندیشه بهشتی:
https://instagram.com/andishebeheshti
~~~~~
ارتباط با ما :
@AndisheBeheshti_admin
🔶️ با انتشار آراء و سخنان شهید آیتالله دکتر بهشتی در مسیر توسعه و ترمیم انقلاب اسلامی قدم برداریم...
18.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠توصیه به روحانیون : طاغوت طاغوت است چه تاج به سر چه عمامه به سر ...
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠مکتبگرایی با ارزشهای فطری منافاتی ندارد
مکتب گرایی معنایش انکار و نفی تک تک ارزش های فطرت پسند انسانی در انسان های دیگر نیست، مبادا کسی برای آنکه تکیه روی مکتب گرایی را در نظرها ناپذیرفتنی قلمداد کند بگوید مکتب گرایی، یعنی بی اعتنایی به خصلت های برجسته انسانی که در غیر مسلمان ها هم یافت می شود. احترام و اعتنا به مکتب، یعنی بی اعتنایی به علم و تخصص؟ چه کسی این را گفته؟ این حرف از کجا آمده است.
📚حزب جمهوری اسلامی، ج۳، ص۴۸۱
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠رئیس خانواده؛ مرد یا زن؟
کانون یک رئیس می خواهد. دو رئیس در یک کانون نمی گنجد. دو کدخدا در یک ده نمی گنجد. در این کانون کوچک، چه کسی رئیس باشد؟ زن یا مرد؟ «الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على بعض و بما أنفقوا من أموالهم». به دو دلیل، مرد. یکی این که گفتیم به طور معدل، انسان برای مدیریت برای اداره امور احتیاج دارد به قدرت و استحکامی که قابل انعطاف نباشد. اگر بچه در خانواده می خواهد کاری بکند که مصلحتش نیست، به طور متوسط اگر قابلیت انعطاف زیاد باشد، چه در مرد چه در زن، می گوید بچه است، بگذار بکند. اما اگر محکم باشد، می گوید مصلحت نیست. بنابراین، اداره خانواده با مرد - خواهد بود که قابلیت انعطافش کم تر و قدرت محاسبه اش به طور متوسط بیش تر است.
📚موقعیت زن از نظر اسلام، ص26
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جامعه قرآن جامعه ای است که همه انسان ها را به چشم انسان ببیند ...
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠خطاب به جوانان؛ آگاهانه انتخاب کنید و حرکت کنید!
جوانان باید با چشم باز دربارهی گفتهها و عملکردهای افراد و گروهها مطالعه کنند؛ با دقت هر چه تمامتر و واقعا همان طور که حق پرستی و عدالت دوستی و اسلام دوستی و خدا دوستی آنها ایجاب میکند، راه صحیحشان را بشناسند و انتخاب کنند و بروند. امید ما این است که یک چنین فرصتی به صورت گسترده در اختیار همهی افراد، به خصوص نسل جوان، همواره باشد و آنها هم این فرصت را مغتنم شمارند؛ مبادا از روی ناآگاهی و بیتوجهی به بیراهه بروند.
📚سخنرانیها و مصاحبههای شهید آیتالله بهشتی، ج3، ص255
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠انسانها متفاوت نیستند تا حقوق متفاوت داشته باشند!
در اسلام برای افراد مختلف جامعه اصولا موضع خاصی در نظر گرفته نشده، چون مردم از نظر بنیادی دارای تفاوت نیستند، همه از دنیای واحدی پیدا شدهاند و سرشت مشترک دارند. پس اختلاف حقوقی که در بین برخی ملتها به تناسب نژاد، طبقه، وابستگی های قبیلگی و غیره وجود داشت، از ریشه در اسلام منتفی است. این بینش اسلامی در شرایطی عنوان شد که در عظیم ترین کشورهای متمدن و معروف آن روز جهان، مسأله گروهبندیهای اجتماعی و تبعیض موضع و موقف اجتماعی و در نتیجه اختلاف حقوق شیوهای طبیعی و منطقی شمرده میشد اما در اسلام هیچ گروهی اصولا برای بردگی آفریده نشده و گروه های دیگر برای سروری.
📚شناخت اسلام، ص405
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
14.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قانون اساسی ؛ خط قرمز نظام مردمی !
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠 حلیت تعقیم در فقه
تعقيم در مورد تعقیم پدر یا مادر به روشهای پزشکی جدید، به نحوی که زیانی را متوجه قوای جنسی نکند، منجر به بروز آثاری در چهره نشود، و همچنین عقدههای روحی یا هر گونه زیانی را در تن و روان ایجاد نکند، باید بگوییم که ما پس از بررسی، دلیلی بر حرمت آن نیافتیم؛ البته در صورتی که با توافق زن و شوهر باشد.
📚بهداشت و تنظیم خانواده، ص193
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠حکمت نماز در اسلام
میدانید این پنج نمازی که در روز میخوانید چیست؟ در روایتی نیکو و لطیف، ضمن تمثیلی، حکمت نماز ذکر شده است: اگر یک انسان در بیست و چهار ساعت، پنج بار سر تا پایش را بشوید، آیا باز هم کثیف میماند؟ هرگز! معنای پنج بار نماز نیز همین است. پنج نوبت روح و دل و جان خود را شست و شو ده تا دائماً پاکیزه بمانی.
📚سرود یکتاپرستی، ص17
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💠 ارتباط با دیگر کشور ها بله ؛ وابستگی نه !
🎙 مجلس خبرگان قانون اساسی _ جلسه بررسی اصل ۹ / شهریور ۱۳۵۸
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @andishebeheshti ༻
💠 وجوب کفایی اهتمام به امور شهروندان جمهوری اسلامی
فرض کنید سیلی یا زلزله ای پیش بیاید و عدهای از مردم خانه خراب شوند و گاو و گوسفند و خانه و مغازه و کالا و همهی زندگیشان از بین برود. در این حالت تکلیف چیست؟ اگر بیت المال و خزانه موجودی داشته باشد آن را میپردازد، وگرنه بر هر مسلمانی واجب کفایی است که زندگی از دست رفتهی برادران و خواهران مسلمان و حتی شهروندان غیر مسلمان جمهوری اسلامی را در حد ضرورت تأمین کند.
📚 نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی)، ص120
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به مناسبت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمة الله علیه --- ۱۲/بهمن/۱۴۰۰
🎙 مجلس خبرگان قانون اساسی _ جلسه بررسی اصل ۵/شهریور ۱۳۵۸
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سود سرشار بردن ضدنظام اسلام است
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @andishebeheshti ༻
💠عاطفه مذهبی
الان در کشورهای دنیای سوم و به خصوص در کشورهای اسلامی، از چه عاملی بیش از هر عامل دیگر به عنوان وسیله تفرقه و جدایی و سرگرم کردن و مشغول کردن گروهها به نبرد با یکدیگر استفاده میشود؟ از عامل مذهب! انسان مسلکی و مذهبی، دارای احساسات و عاطفهای گرم نسبت به مذهب و مسلک خود است. این خصلت و گرمای عاطفه، که یک نیرو و انرژی است، وقتی در خدمت رهبری راستین قرار بگیرد، شکوفا، اثردار و سعادت آفرین میشود و آبادکننده دنیا و آخرت است، همین انرژی اگر به چنگ دشمن بیفتد عامل تخریب است؛ درست مثل نیروی اتم است که باید دید در دست کیست و در چه جهتی به کار می رود.
📚ولایت، رهبری و روحانیت، صفحه ۱۲۰
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠انسان اسلام؛ موجودی انتخابگر
انسان اسلام موجودی است که باید انتخابگر به دنیا بیاید، انتخابگر بزرگ شود، انتخابگر زندگی کند، انتخابگر به راه فساد برود، انتخابگر به راه صالح برود، و تا لحظه مرگ هرگز زمینه انتخاب از دستش گرفته نشود. نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام را، نظام تربیتی اسلام را، نظام کیفر و مجازات و حقوق جزایی اسلام را، نظام مدنی و حقوق مدنی و اداری اسلام را، همه را باید پس از توجه به این اصل شناخت. هر جا انسان از انتخابگری بیفتد دیگر انسان نیست؛ دیگر ارج انسانیت او رعایت نشده است.
📚بایدها و نبایدها، صفحه 179
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠از کودکان انسان قالبی نسازید!
آزادی و انتخاب آزادانه است که زندگی و شخصیت ما را زندگی و شخصیت انسانی میکند. خوب، حالا بفرمایید که این اصل به مذاق شما خانمها و آقایان چگونه می آید؟ حتما آزادی را برای خودتان خیلی مطلوب مییابید. خیلی خوب؛ حالا آقایان و خانمها را ببریم سر کلاس: به این بچه ها که در دوران شکوفایی استعدادها و شکل گیری شخصیت خویشتن اند چقدر آزادی عنایت می فرمایید؟ اگر تا کنون به این بچه های عزیز و انسانهای آینده آینده ساز، آزادی لازم را عنایت نفرمودهاید، چقدر به آنها ظلم و خیانت شده است؟ و به چه چیز آنها خیانت شده؟ به شخصیت انسانی آنها. ای معلم با ایمان آگاه و آزاد! به عنوان یک دوست و همفکر و همراهت خواهش می کنم، شما را به خدا در این کلاسها یک مشت انسان نمای قالبی خاک بر سر نسازید. انسان بسازید، نه یک مشت انسان نمای قالبی ابزاری.
📚نقش آزادی در تربیت کودکان، ص۱۵۹ ـ ۱۵۸
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠نظام مورد انتظار ما چنین است...
نظر من این است که از جمهوری اسلامی ما، یک نظام اسلامی خالص، موفق، پیروز و نیرومند به وجود آید؛ یک جریان که در آن بسیاری از کسانی که امروز آنها را رد می کنید و نمی پسندید قرار بگیرند و ساخته شوند؛ و به صورت رهپویان و روندگان راهی در آیند که آنها را عاشقانه دوست داشته باشند. اصلا تا جامعه ما به چنین وضعی در نیاید، انقلاب ما در مسیر راستین خود قرار نگرفته است.
📚دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن، ص ۲۸
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @andishebeheshti ༻
.
💠انقلاب ما اسلامی بود نه ایرانی!
انقلابی که در ایران به وقوع پیوست، انقلابی ایرانی نیست، بلکه انقلابی اسلامی است. تبلیغات جهانی تمامی سعی و کوشش خود را برای وارونه جلوه دادن این حقیقت به کار میبرد. در همه جا تبلیغ میکنند که انقلاب ایران، انقلابی ملی و مخصوص ایرانیان است و هیچ گونه رابطهای با مسلمانان دیگر ندارد ولیکن خدای را سپاس و شکر میکنیم که مسلمانان تمام نقاط جهان را بیدار و هوشیار کرده است. آنها خوب میدانند و نیک درک میکنند که این خائنین به اسلام و انسانیت، از گسترش این انقلاب پربرکت به گوشه و کنار جهان اسلام بیم و وحشت دارند و نمیخواهند که انقلاب گسترش پیدا کند.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله بهشتی، ج۲، ص ۲۲۶
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @andishebeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اسلام، انقلاب و عدالت اقتصادی
🎙 سخنرانی سال ۱۳۵۹
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠راه نقد را باز بگذارید تا فکرتان بیمه شود!
جامعه اسلامی جامعهای است که با برخورد سالم و سازنده اندیشهها میدان میدهد و این باعث باروری این پویشها و جستجوها میشود. البته، اگر یک جا دیدیم در پویشی رسوبات یگانه از اسلام آن قدر هست که ممکن است ذهنیت نسل جوان ما را برای مدتها ناخالص بکند، اشکالی ندارد که در آنجا صریح بگوییم؛ حیف که این صراحت را هم خیلیها نمیپسندند. یعنی «گاهی هواداران یک فکر»، یک پویش، یک پوینده، «آن قدر سخت میگیرند که حتی راه نقد سالم را هم بر او میبندند». در نتیجه وقتی این راه بسته شد از آن سو حرکتهای شدید و «تنشهای پر آسیب به وجود میآید». باید سعی کنیم در جامعهمان کیفیت سالم و سازنده برخورد آراء بهتر بشود.
📚دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن، ص ۱۱۹
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
💠ادب تعامل؛ به عقیده یکدیگر احترام بگذاریم!
ما باید آرام حرفمان را بزنیم؛ به حرف همدیگر گوش بدهیم. نه اینکه هنوز حرف من تمام نشده بگوییم حرفت را فهمیدم، جوابت را گوش کن! یا اگر کسی حرف زد او را ملامت کنیم که چرا حرف می زنی؛ تو هم جزو آدم ها بودی که حرف می زنی؟! «هر کسی حق دارد حرف بزند». هر انسانی. آقایان! بنا را بر این بگذاریم که به سخن یکدیگر، به اندیشه یکدیگر، «به عقیده یکدیگر، احترام بگذاریم».
📚 دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن، ص ۶۱
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
بعد از سلام؛
با توجه به سوالات متعدد مخاطبان گرامی تذکر این نکته لازم مینمود که کتاب «دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن» اثر آیت الله بهشتی بوده و محتوای کتاب تماما بر گرفته از گفتارهای ایشان پیرامون دکتر شریعتی است.
بنابراین در کانال «اندیشه بهشتی»، سخنان دکتر شریعتی منتشر نشده است.
برای آشنایی بیشتر با کتاب و یا تهیه آن میتوانید از لینک زیر اقدام نمایید.
https://bookroom.ir/book/642/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مسئله قدس ...
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻