eitaa logo
حکمت علوی
96 دنبال‌کننده
12 عکس
2 ویدیو
24 فایل
گفتو گویی تازه در مورد مکتب جدید فلسفی : ** حکمت علوی ** به یاری خداوند ان شاء الله (( ** نقل قول با ذکر منبع ، بلا مانع است ** )) ارتباط با ادمین : @ms_sajedy sajedi@um.acir
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷🍀🇮🇷 به نام خدا یک نفر موشک بزند به این دشمنان مردم در فضای مجازی با سلام و تحیات درحالیکه ترامپ هر روز و شب دارد به این کشور حمله می کند که ایران توافق را امضا کند، و هر بار نیز تهدید می کند که اگر امضا نکنید فردا شب دوباره حمله می کنم و چنین و چنان، یک عده افراد داخلی با ظاهری انقلابی! هر لحظه دارند حمله می کنند به نظام، دولت و مسئولین دیپلماسی؛ به بهانه اینکه آنها یک توافق خیلی بد با آمریکا امضا کرده اند. ------------ همانهایی که علی رغم سه بار تأکید و نهی رهبر و امام شهید ما، از هیچ گونه توهین و تهمت و بهتان به دولت و شخص رئیس جمهور ابایی ندارند. همانهایی که در دروغ گویی و تحریف، ید طولایی دارند. -------------- و البته هدف آنها نیز پنهان نیست؛ خودشان هم گاهی اذعان می کنند که می خواهند {نسبت به رقیب سیاسی شان نفرت و تنفر ایجاد کنند} تا مردم در انتخابات پیش رو به آنها رأی ندهند. ------------------- حالا خودتان پیدا کنید دشمنان داخلی ایران و دشمنان داخلی ملت بزرگ ایران چه کسانی هستند؟ ولی موشک زدن به این دشمنان داخلی فقط کار خود مردم است. و این مردم مبعوث شده هستند که باید تودهنی محکمی برهر دروغ گو و تهمت زن ، بزنند. آنهایی که به اسم انقلابی گری ، از هیچ ضربه ای به نظام و مسئولین ابایی ندارند. و همانهایی که از هیچ فرصتی برای قدرت طلبی یا کسب ثروت های بادآورده ، غفلت نمی کنند. ---------- ان شاء الله خداوند به حق این روزهای عزیز مباهله ، نا امیدشان کند و ریشه شان را از این کشور برکند .
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 به نام خدا عمار ها کجا هستند ؟ با سلام و تحیات 1- در این شرایط که نگرانی‌ها و دغدغه‌های مختلفی در جامعه هست؛ و حرفهای ضد و نقیضی گفته می‌شود که گاهی انسان را دچار شک می کند، ببینید عمّار و عمّارهای زمان کجا ایستاده اند. همانجا جبهه حق است. همانجا کنار علی(ع) است. عمّارهای زمانه ما فرماندهان عالی عزیز و مقتدر سپاه و ارتش هستند. عمّار زمانه ما فرمانده عزیز و با عزت قرارگاه خاتم الانبیاء و فرمانده عزیز همه ما سیدمجید موسوی است. اینها هستند که از جزئیات توافق و خبرهای پشت صحنه آگاه هستند. و اینها هستند که نزدیک ترین افراد به رهبری معظم هستند. اینها هستند که جان خود را برکف گذاشتند و پوزه شیاطین را به خاک مالیدند. لذا ببینید موضع و پیام اینها چیست. همانجا جبهه حق است. فریب دیگر افراد پرمدعا را نخورید. و نخوریم. تا به سرنوشت مردم زمان امام حسن مجتبی(ع) گرفتار نشویم . ----------------- 2- برخدا توکل کنید؛ همان خدایی که الله اکبر است؛ و همه چیز عالم مقهور اراده او است. همان خدایی که ما و کشور ما را از نگرانی های وحشتناک دی ماه سال قبل خارج کرد. و همان خدایی که دشمن را در طبس با شن های روان و در اصفهان با باران شدید، شکست داد. دعا کنیم به درگاه الهی. که ان شاء الله این دغدغه ما نیز به خیر و خوبی برای کشور و نظام و برای مردم، سپری بشود. ------------- 3- یادمان نرود که الان فقط نگران هستیم؛ هنوز از خیلی چیزها و جزئیات اطلاع نداریم. و لذا بخاطر اینکه نگران هستیم نمی توانیم در مورد مسئولین قضاوت کنیم و به آنها توهین کنیم. این را هم بدانیم آنهایی که باید از جزئیات خبر داشته باشند، خبر دارند. فرماندهان نظامی و امنیتی، مسئولان عالی و تصمیم گیر کشور، و رهبری عزیز، آنها خبر دارند. حالا اگر بنا به مصالحی به ما یا برخی افراد نگفتند، نباید به مسئولین توهین کنیم، یا تهمت بزنیم. ----------------- 4- خیلی مواظب باشیم به اسم دغدغه داشتن!، ما را به کارهای غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر شرعی فرا نخوانند. ما، در کشور اسلامی امام زمان(عج) زندگی می کنیم؛ پس هرکس به هر بهانه ای ما را به کارهای خلاف قانون، خلاف اخلاق، و خلاف شرع یا خلاف عقل فراخواند، او دلسوز نیست. بلکه دشمنی است در لباس دوست. ------------- با صلوات بر محمد و آل محمد
🇮🇷 به نام خدا مَرْحَبا بقَومٍ قَضَوُا الجِهادَ الأصْغَرَ و بَقِيَ علَيهِمُ الجِهادُ الأكْبَرُ جهاد اکبر امروز ما چیست ؟ سلام و تسلیت ایام ماه محرم رزمندگان عزیز میدان‌های نبرد با همه سختی‌ها و خطراتی که داشت در جهاد اصغر پوزه دشمنان و زورگویان، و ابرقدرت مادی را به خاک مالیدند. اما وظیفه عموم مردم جهادی بزرگتر و جهاد اکبر است. جهاد اکبر، یعنی مبارزه و مقابله این همه شیاطین جنّ و انس داخلی و خارجی که گاهی ممکن است در لباس دوست به سمت ما بیایند؛ و گاهی ممکن است از درون نفس خودما به ما حمله کنند. جهاد اکبر، مقابله با انواع انحرافات و کژی‌ها در باورها و رفتارها است. جهاد کبیر و اکبر امروز ما، اصلاح اقتصاد ما است - اصلاح فرهنگ مصرفی ما است - اصلاح فرهنگ حجاب است - و اصلاح همه خرابی هایی است که از رژیم‌های گذشته باقی مانده است. ----------- در جهاد اکبر، باید با فرهنگ غلط بریز و بپاش و اسراف و تبذیر، مقابله کنیم. در جهاد اکبر خویش، باید به سمت یک انسان مسلمان و مؤمن حرکت کنیم. انسانی که حق جو و حق گو است. و از همه مهمتر در جهاد اکبر، باید تولی و تبری را دوباره زنده کنیم. تولی و تبری دو اصل از فروع دین است که متأسفانه فروگذاشته شده است. امروز خیلی از ما مسائل زندگی شخصی و اجتماعی مان را براساس منافع فردی و حزبی تنظیم می کنیم؛ نه براساس رضایت الهی. دوستی‌ها و حمایت‌های ما حزبی و جاحی و خانوادگی است، نه ایمانی. و اینها باید اصلاح شود. ما باید نهضت اصلاح‌گری راه بیندازیم. و اینها کار ساده‌ای نیست. اینها جهادی بسیار بزرگ و جهاد اکبر است. --------------- با توکل برخداوند 🌺
🇮🇷🌺 به نام خدا امام و رهبر شهید : **
---------- 🇮🇷 به نام خدا نکاتی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب سلام رهبر عزیز با هوشمندی و درایت نکات متعددی را در پیام خود اشاره فرمودند که همه اش مهم است و اغلب آنها توسط عموم نیز قابل ادراک است . نه فقط توسط خواص از جمله فرمودند : در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند - لذا نه کسی رهبر رو تهدید به استعفا کرده بود! و نه رهبری را تحت فشار قرار داده بودند.!! و آن نماینده مجلس در این خصوص به مردم دروغ گفت و مردم را فریب داد. - رئیس جمهور محترم و رئیس محترم مجلس نه خائن بودند! و نه یاغی در مقابل رهبری، بلکه از سر دلسوزی و با حسن نظر تلاش می کردند. --------------- و نیز فرمودند: این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. - لذا مسئولین ما نه معتاد به مذاکره بودند! که برخی افراد یا نمایندگان مجلس! بخواهند آنها را ترک دهند!! - و نه اینکه سازشکار بودند تا عده ای بر آنها لعنت بفرستند! و مسئولین ما دچار ضعف یا استیصال هم نشده بودند. ------------- بخش بعدی سخنان ایشان این است : بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌ - لذا رئیس جمهور محترم و اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی متعهد به پاسداشت حقوق ملت ایران هستند . و خائن و غرب گدا و سازشکار نیستند. - پذیرش نظر شورای عالی امنیت ملی علی رغم اینکه نظر خود ایشان چیز دیگری بوده است، اثبات می کند که نظام ما به حق جمهوری اسلامی است و نه یک نظام دیکتاتوری و یا حکومت مطلقه فردی ----------------- و در نهایت رهبری فرمودند : ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. - پس حجت بر آنها که بخاطر نگرانی برعلیه رئیس جمهور شعار می‌دادند ، تمام است . اسم شعارهای برعلیه رئیس جمهور و برعلیه رئیس مجلس را هم نمی تواند نقد دلسوزانه! بگذارند . - همچنین خط و نشان محکمی بود برای طرف آمریکایی که بداند اگر بخواهد همانند اغلب تعهداتش خلاف آن عمل کند ، با قاطعیت بسیار شدیدتر از قبل با وی برخورد خواهد شد. ------------------ لذا هیچ وقت - هیچ وقت اجازه ندهیم فقط یک بخش سخنان رهبر یا امام و حتی سخنان پیامبر و قرآن ، رو جدا کنند و سپس با بزرگنمایی آن بخش و فراموشی سایر بخشها ، اهداف سیاسی یا قدرت طلبانه و انحرافی خودشان را به خورد ما دهند . ان شاء الله
هدایت شده از ضامن آهو
❣❣❣❣❣❣❣❣ 🔻اکنون بیانیه مقام معظم رهبری عملاً یک نامه بسیار جالب که گویی مقاله‌ای شگفت انگیز در پاسخ به شبهات و دو قطبی‌های روز جامعه بود: ❌ گفتند که عراقچی جاسوس، قالیباف کودتاچی و پزشکیان خائن است: ✍ رهبری: در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند. ❌ گفتند که ایران از روی ناچاری مجبور به توافق شد: ✍**رهبری: البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد.** ❌ گفتند رهبر ایران تحمیل کننده نظر و روش خود است: ✍**بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم امّا...** ❌ گفتند رهبری کانالیزه می‌شود و فاقد قدرت اجرایی است: ✍ازباب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ❌ گفتند مذاکرات فاقد چهارچوب است: ✍**ایشان(پزشکیان) همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت.** ❌ گفتند مذاکرات استعماری و بر ضد ایران است: ✍**امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.** ++ وظیفه کنونی ملت چیست؟ از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود. ✍🏻 این بیانیه پیش از هرچیزی اولین پیام سیاسی غیرمستقیم به آمریکایی‌ها بود و امید است که در داخل پس از این تمام گفتند‌ها ، و می‌گویند‌های جریانات خاص تندتاز و کندتاز از بین رفته و درنهایت به وحدت فکری، عقلانیت اجتماعی و انسجام در اهداف خویش که حفظ ملت و ملیت 🇮🇷**ایران**🇮🇷 است بازگردند و جهت تسهیل برون رفت از این وضعیت تمام تلاش خود را به کار گیرند. نیز بار دیگر از بروز هرگونه اختلافات غیرموجه و موجه که دستمایه کنش و واکنش‌های سوء دشمن باشد شدیدا جلوگیری شود. باشد که این مُهر پایان بر انگ، تهمت، افترا و اختلاف باشد.
🇮🇷🕋 به نام خدا عدم صداقت برخی منتقدین دولت با سلام و تسلیت ایام دیده اید که برخی کانالهای با اسم های انقلابی ، پر است از تکرار حمله و انتقاد از دولت ، و شخص آقای پزشکیان ، به بهانه توافق با آمریکا . در همین خصوص ، البته ایران و شورای عالی امنیت ملی ، با دقت و جدیت تمام باید اجرای بندهای توافق را از طرف مقابل بخواهند؛ و در قبال این بدعهدی های او اقدام متقابل و محکم انجام دهند. همانگونه که در این خصوص به ملت و رهبر تعهد داده اند. ---------------------- اما ادعای برخی افراد و کانالهای بظاهر انقلابی نیز در همین خصوص دروغ و فریب است . آنها بدنبال اغراض و اهداف حزبی و منافع سیاسی خود هستند ؛ نه صلاح نظام اسلامی و ایران ؛ و در عدم صداقت آنها همین بس که : 1- پیشنهاد توافق توسط 11 نفر از 12 نفر عضو محترم شورای عالی امنیت ملی داده شده است ، نه رئیس جمهور . و همه آنها متعهد و متکفل پیگیری قاطعانه بندهای توافق شده اند ، نه فقط رئیس جمهوی . ولی شما می بینید که حملات رسانه ای این کانالها فقط به آقای رئیس جمهور است ! گویی ایشان به تنهایی تصمیم گرفته است!! -------------- 2- طرف مقابل توافق که آمریکا است بدعهد و پیمان شکن است، ولی این آقایان به او کاری ندارند بلکه به یک مسئول کشور خودمان حمله می کنند. اگر اینها صداقت داشتند پیکان حمله خود را به سوی دشمن واقعی می گرفتند ، و از دوستان واقعی مردم و نظام که همان مسئولین عالی کشور هستند ، تقاضای پاسخ گویی می کردند. ------------- 3- این افراد مدعی انتقاد ولی در واقع بدنبال منافع حزبی ، با تفسیر دل‌بخواهانه سخنان رهبر ، و تحریف وقایع ، تلاش می کنند که مردم را نسبت به شخص آقای رئیس جمهور متنفر سازند. به عنوان مثال : می گویند اگرچه رهبر اجازه توافق را داده اند ولی قلباً راضی نیستند! و نمی دانم اینها از کجا به مکنونات قلبی رهبر آگاه هستند؟ رهبری که بدلیل شرایط خاص کنونی فقط همان مسئولان عالی کشور که عضو شورای عالی امنیت ملی هستند می توانند با ایشان دیدار داشته باشند. (ولی گویا این آقایان! از دل رهبر خبر دارند!!!) ----------------- 4- این افراد مدعی انتقاد، حقیقت توافق را معکوس بیان می کنند. و می گویند آقای پزشکیان برخلاف نظر رهبر اقدام به امضای توافق کرده است ! در حالیکه موضوع برعکس است . مجموعه فرماندهان سپاه و ارتش و مسئولان سه قوه به علاوه نمایندگان خود رهبر در شورای عالی امنیت ملی ، انجام توافق را به رهبر پیشنهاد کرده و مسئولیت پیگیری قاطعانه آن را به عهده گرفته اند ، و لذا رهبر نیز با اینکه خودشان شخصاً نظرات دیگری داشته اند ، ولی نظر اینها را پذیرفته و اجازه امضای توافق را داده اند. به علاوه اینکه هیچ کس نمی داند نظر رهبر عزیز که متفاوت بوده در چه بخشهایی از توافق نظر متفاوت داشته اند؟ در کلیت آن بوده؟ در روش اجرای آن بوده؟ و یا در متن و محتوای توافق نظرات دیگری داشته اند؟ ----------------- 5- به نظر می رسد این افراد مدعی انتقاد، به شدت تلاش می کنند که یک وقت مردم احساس پیروزی بر این شیاطین نکنند، چرا که نمی خواهند این پیروزی موجب احساس رضایت مردم از دولت موجود بشود . به نظر می رسد آنها به شدت نگران رأی خود در انتخابات های پیش رو هستند. و لذا تلاش می کنند حتی اگر این جنگ به حول و قوه الهی با پیروزی قاطع جمهوری اسلامی به پایان برسد ، ولی مردم متنفر باشند از آقای پزشکیان و این دولت .
🕋 به نام خدا سلام و درود خداوند بر تیم مذاکره کننده ایرانی در میدان دیپلماسی؛ و مرگ بر دشمن با سلام آیا این روزها تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و نحوه برخورد سربازان ایران در جبهه دیپلماسی را دیده‌اید؟ آیا اخبار موثق را در رسانه ها دنبال می‌کنید؟ همه می دانیم که اسرائیل براساس طبع وحشیانه خود با تمام توان به لبنان حمله می کند؛ و آمریکا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد این سگ وحشی را مهار کند؛ که این امر نقض فاحش مذاکرات و توافق بین ایران و آمریکا است. -------------- با این وحشیگری های اسرائیل با پشتیبانی آمریکا، نباید بر تیم مذاکره ایرانی که سربازان وطن هستند خرده‌گیری کنیم. مرگ و لعنت ما باید نثار دشمن خونخوار و عهدشکن باشد. افسران و سربازان ما در میدان دیپلماسی بخوبی از دستاوردهای میدان دفاع کردند و یک بار دیگر امپراطور روم را وادار کردند که در برابر ایران زانو بزند و قرارداد تسلیم، را امضا کند. و این شکست مفتضحانه آمریکا در تاریخ ماندگار شد. ------------ ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، و فرمایش رهبری نیز برآن تأکید دارد نظارت برنحوه برخورد مسئولین عالی نظام و کشور و شورای عالی امنیت ملی با این عهد شکنی دشمن است. بینید عزیزان و خوانندگان محترم... بنا به ضرورت‌هایی لازم بود مذاکره انجام شود ازجمله اینکه حقانیت ما برای همه جهانیان اثبات و تثبیت شود. و دیدید که رهبر نیز برای موفقیت مذاکرات دعا کردند. پس نفس مذاکرات اشکالی نداشت گرچه با دشمنی بود که حقیقتاً با او پدرکشتگی داریم؛ و نمی‌توانیم از این همه خون‌های بناحق ریخته شده خصوصاً خون رهبر عزیزمان گذشت کنیم. و نیز زحمات و تلاش‌های صادقانه و از سر دلسوزی مسئولان کشور در این خصوص شایسته قدردانی است؛ درحالیکه می دانیم و می دانستیم با دشمنی مذاکره می کنیم که به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست؛ مگر اینکه شمشیر بالای سرش باشد. ------------- سؤال این است که آیا تیم عزیز مذاکره کننده ما در مقابل این زورگویی‌ها، عهدشکنی‌ها‌ و فریبکاری‌های دشمن بخوبی از شرافت این ملت و کشور دفاع می کند؟ سؤال دوم این است که آیا شورای عالی امنیت ملی در برابر قول و تعهدی که به رهبر و ملت دادند با این زیاده‌خواهی‌ها برخورد مناسب می‌کنند؟ جواب هردو سؤال این است که بله - اخبار را که دنبال کنید؛ بسته شدن به موقع تنگه هرمز را که نگاه کنید؛ نحوه برخورد تیم مذاکره با طرف آمریکایی را که نگاه کنید؛ خواهید دید که آنها تا کنون بخوبی به قول خود عمل کرده اند. -------------- و ما ملت همچنان که بر کار آنها نظارت می‌کنیم، برای سلامتی و موفقیت آنها در این نبرد بزرگ و سخت هم باید دعا کنیم. -------------- خداوند نگهدارشان، و راهنما و پشتیبان آنها باشد. با صلوات بر محمد و آل محمد
🕋 🇮🇷 به نام خدا علت تفاوت دیدگاه انقلابیون در خصوص مذاکره و توافق با سلام و تحیات شاهد هستیم و دیده‌اید که این روزها حتی بین خود انقلابی‌ها، مؤمنین، ولایی‌ها، و بین مردم عزیز ایران اسلامی اختلاف نظرهای گاهی عمیق در خصوص موضوع مذاکره و توافق وجود دارد. البته عوامل دشمن، برخی افراد بی‌بصیرت، و برخی افراد دنیاطلب ((در هریک از طیف‌ها)) با یک نگاه تکفیری تلاش می‌کنند طرف مقابل خودشان را نادان، خائن، وطن فروش، و ... نشان دهند. ولی واقعیت این است که همه این گروه‌ها (بجز اندک افرادی که بدنبال منافع مادی خود هستند،) دلسوز و نگران هستند، و هریک از آنها از سر دلسوزی و صداقت بدنبال دفاع از اندیشه خود هستند. درواقع هریک از آنها حقیقت و کار درست را از زاویه خودش نگاه می کند؛ و به همین دلیل دچار اختلاف شده اند. ------------- ولی چگونه می توان این از این اختلافات عبورکرد و به حقیقت رسید؟ و اکنون کار واقعاً درست چیست؟ همچنین، چگونه می‌توان به اتحاد و همدلی رسید؛ تا کار به منازعه نکشد؟ ------------ برای پاسخ اول باید ریشه اختلاف را شناسایی کرد و فهمید. اختلاف در دیدگاه عمدتاً به دو موضوع و دو علت برمی گردد. اول، اختلاف در زمینه‌های ذهنی قبلی. یعنی اینکه ما در هر فضای فکری و گفتمانی که باشیم، مسائل را همانگونه می فهمیم و تحلیل می‌کنیم. اگر ما در یک فضای اصولگرایی قرارداشته باشیم، با اینکه در یک فضای گفتمانی اصلاح طلبی قرار داشته باشیم، و یا در یک گفتمان از جنس پایداری قرار داشته باشیم، در نتیجه درک ما از پدیده‌ها بسیار مؤثر است. حتی علت اینکه یک گروه فکری گروه دیگر را ستایش یا تکفیر کند نیز به همین فضای ذهنی قبلی برمی گردد. به عنوان مثال مجموعه اطلاعات و باورهایی که گروه فکری یاسیاسی A نسبت به گروه فکری یا سیاسی B دارد، موجب میشود که گروه B را به آن صفات و باورها بشناسد. هرچند آن اخبار و باورها درست یا غلط باشد. و بالعکس --------------- دوم، چیستی روایتی که از اتفاقات بیان می شود. یک پدیده واحد را با روایت‌ها، تفسیرها و تحلیل‌های متعدد، متفاوت، و گاه متضاد می‌تواند مورد بررسی قرار داد؛ و این روایت‌های متفاوت است که قضاوت ما نسبت به آن را شکل می دهد. باید توجه داشت هرگروه و هر صاحب اندیشه نیز ممکن است فقط نظر خودش را درست بداند و بقیه را در خطای فاحش قلمداد کند لذا به این تصور که نظر ما درست است و بقیه درحال لج‌بازی با حق هستند نمی توان اعتماد کرد؛ چرا که طرف مقابل نیز همین تصور را دارد با استدلالها و دلایل خودش. لذا باید معیارهایی محکم و عام پیدا کرد که بدانیم حق کدام طرف است؟ و این را نیز باحتمال بدهیم که شاید بخشی از حق نزد هریک از طرف ها بوده و هریک از طرف ها مقداری به حق نزدیک شده باشند. ---------------- به عنوان مثالی عینی از تفاوت روایت، و تفاوت نگاه زمینه‌ای به امور که موجب اختلاف در قضاوت ما می شود، همین جمله و عبارت رهبر معظم انقلاب است، که فرمودند: نظر من علی الاصول چیز دیگری بود. اگر این جمله را اینگونه روایت کنیم که تیم دیپلماسی برخلاف نظر رهبر تصمیماتی گرفته‌اند و ایشان نیز علی رغم عدم رضایت قلبی ناچار به پذیرش آن شده‌اند، قضاوت بسیار متفاوتی خواهیم داشت تا اینکه چنین روایت کنیم که تیم دیپلماسی پیشنهاد خود به رهبر ارائه کرده و مسئولیت تحقق آن را نیز پذرفته‌اند؛ لذا رهبر نیز با اینکه نظر متفاوتی داشته اند ولی آن پیشنهاد را پذیرفته اند. لازم به ذکر است تا زمانی که دو عینک ذهنیت قبلی و روایت کنونی روی چشم ما باشد، هرگونه دلیل له یا علیه آن را نیز براساس همان دو عینک تفسیر معنا خواهیم کرد. ---------- پس چگونه می توان فهمید که حقیقت کدام است؟
حکمت علوی
🕋 🇮🇷 به نام خدا علت تفاوت دیدگاه انقلابیون در خصوص مذاکره و توافق با سلام و تحیات شاه
------------- برای فهم حقیقت، دو معیار اصلی وجود دارد و برای دستیابی به آن معیارها دو ابزار دراختیار ما قراردارد: 1- اولین معیار، اینکه ببینیم سخن و نظر الهی در آن موضوع چیست؟ آیا خداوند بر آن رضایت دارد و یا خیر؟ آیا قرآن (من حیث المجموع) آن را تأیید می کند و یا خیر؟ 2- دومین معیار این است که ببینیم رفتار و سنت پیامبر (ص) در چنان امری چگونه بوده است؟ امامان و اولیای الهی که عامل به قرآن و سنت هستند چه برخوردی داشته اند؟ ------------ و دو ابزاری که برای دستیابی به معیارها در اختیار ما قرار دارد عقل و ایمان است. با عقل باید تحلیل کنیم و سره را از ناسره جدا سازیم. و با ایمان باید برخدا توکل کنیم؛ به ائمه(ع) توسل کنیم و از آنها مدد جوییم. ------------ یکی از وجوه و ابعاد عقل و ایمان ، (خصوصاً در روزگار ما که دسترسی مستقیم به ائمه (ع) نداریم )، شناخت عمارهای این دوران است . آنهایی که در مکتب اهل بیت رشد کرده و اهل بصیرت و فهم شده اند. آنهایی که خالصانه و فقط برای خدا کار می کنند یا حرف می زنند . آنهایی که به فکر منافع مادی خود و قدرت طلبی و ثروت اندوزی نیستند. و به همین جهت شیطان و شیاطین برآنها تسلطی ندارند. لذا آنها مورد هدایت الهی قرار می گیرند . مواضع آنها به حق نزدیک تر است . یکی از عمارها ، شهید سلیمانی بود . مردی که 40 سال خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشتی در هر صحنه و میدانی که لازم بود حاضر شد و کار کرد. و گرچه امروز جسم او در بین ما نیست ولی مکتب او و مکتب شهید سلیمانی هست . نحوه برخورد او با حوادث و مسائل مختلف اجتماعی هست . و دیدگاه های او روشن است . امروز ، به لطف الهی ، عمارهای زنده دیگری نیز در بین ما هستند ؛ که باید آنها را بشناسیم تا در امواج فتنه و فریب و گمراهی غرق نشویم . معیار شناخت نیز همان است . کسی که زندگی و حیات او براساس قرآن است ، دروغ نمی گوید ؛ فریب نمی دهد ؛ بخاطر منافع خود یا حزب و جناح خویش کار نمی کند ؛ فقط حق را می بیند و حق را می گوید ، اگرچه مورد سرزنش و ملامت دیگران قرار گیرد. ادامه دارد ...