eitaa logo
اندیشناک | محمدی‌نیا
459 دنبال‌کننده
479 عکس
156 ویدیو
25 فایل
درباره ما: سه محور اصلی در کانال اندیشناک: 1. سایبرپژوهی بنیادین 2. دشمن‌آگاهی 3. اقتصادسیاسی ایران خیلی پست نمی‌ذاریم، شلوغش کنیم. ارتباط با ادمین: محمد محمدی‌نیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه (گروه غرب‌شناسی) @mohamadinia
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 مروری بر سند «استراتژی بین‌المللی فناوری» بریتانیا در میان فصولِ این سند، فصل یک و بخش‌هایی از فصل دو بیشتر توجهم رو جلب کرد: 1️⃣ فصل اول: بریتانیا به مثابه یک رهبر حوزه فناوری 2️⃣ بخش پنجم از فصل دوم: سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و نیروی متخصص کشورهای در حال توسعه در بخش اول از فصل دوم، فناوری‌ها و داده‌های دارای اولویت برای بریتانیا (فناوری‌های کلیدی به تعبیر سند) رو مشخص می‌کنه: 1 فناوری‌های کوانتومی 2 هوش مصنوعی 3 مخابرات 4 نیمه‌هادی‌ها 5 زیست‌شناسی مهندسی اندیشناک/ محمدی‌نیا /@Andishnaak
🌀 مسئولیتهای کمترشنیده شده امام زمان👇 هانی: بابا! چشمام میسوزه. من: هانی جان! وقتی دستت به این ور، اون ور میزنی، بعد به چشمت میزنی، چشمت عفونت می‌کنه، اشک میاد. علی: هانی! همه جا پر از میکروب و باکتریه. نباید دست کثیف به صورتت بزنی. میکروبا یه جا وانمیستن. وقتی به یه جای صورتت میزنی، حرکت میکنن، میرن توی چشمت 🤓 من: 🧐 هانی: چرا امام زمان نمیاد ، میکروبا از بین برن 😣 امام زمان: 😐 اندیشناک/ محمدی نیا/ @Andishnaak
🙏 ٧ حمد شفا + ختم صلوات 💫«يا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفاءٌ» 🔸استاد عابدینی : 🔻برای سلامتی و شفای کامل و عاجل *«حجت‌الاسلام محمدسجاد جهانگیری»* ، طلبه‌ی جوانی که دو فرزند کوچک هم دارد و صبح امروز در قم (در حمله با ماشین و سپس با ضربات چاقو در خیابان صفاییه قم) مورد تعرض قرارگرفته و الان بشدت مجروح و بیهوش است *تقاضای ختم صلوات و حمد برای سلامتی دارم هر کس به قدری که میتواند در این امر شرکت کند.* 🔻 الان سال هشتم است که ایشان از مشهد (شهر امام هشتم) به حوزه علمیه قم برای درس آمده است، و از طلاب فاضل و فعال و با تقواست. ساعتی پیش از اتاق عمل خارج شده و در آی‌سی‌یو هست اما حالش مساعد نیست. 🙏همه با هم با قرائت ٧ حمد شفا و شرکت در این👇ختم صلوات بر محمد و آل محمد (علیهم السلام)، تمنای شفا و سلامتیشان را میکنیم. 🔻انتخاب تعداد صلوات با زدن روی گزینه «ثبت» داخل لینک زیر 👇 🌐 https://EitaaBot.ir/counter/o4q 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
🔰مبلغ بُن اعتباری خرید کتاب دانشجویان اعلام شد 🔸یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت‌) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده می‌شود. متقاضیان می‌توانند به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران مراجعه کنند و درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند. 🔸سقف این یارانه برای دانشجویان و طلاب ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۴۰ هزار تومان سهم وزارت فرهنگ است. 🔸سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی هم ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۳۵۰ هزار تومان برعهده وزارت فرهنگ خواهد بود. 🔸این یارانه‌ها صرفاً در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد. 🔸سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد. bon.tibf.ir
نشست علمی - تخصصی پیرامون متاورس در پژوهشگاه وزارت ارتباطات دبیر نشست: دکتر مریم طایفه محمودی زمان: دوشنبه 25 اردیبهشت ماه از ساعت 10 الی 12 لینک ثبت نام و شرکت در نشست: https://www.itrc.ac.ir/seminars اندیشناک/ @Andishnaak
◽️ دکتر کاظم معتمدنژاد رو پدر علم ارتباطات ایران لقب دادن. از دلایل لقب پدری برای معتمدنژاد، تلاش‌های او به همراه «نعیم بدیعی» در دوران بعد از انقلابه که دانشکده ارتباطات و رشتهٔ ارتباطات منحل شده و ارتباطات به یکی از گرایش‌های رشته علوم اجتماعی تبدیل میشه. ابهامم در این رویداد تاریخی بعد از انقلابه، یعنی: انحلال دانشکده و رشته ارتباطات بعد از انقلاب. هر کدوم از مخاطبای محترم از این رویداد اطلاع و سررشته‌ای داره، مشتاقم در خصوصی روشنم کنه (در حد گوگل کردن می‌دونم. دوست دارم تحلیل و اطلاع بیشتر بدونم) پ. ن: از جمله ضعف‌های جدی ما، کم‌کاری، نارسایی و بی‌مبالاتی در تاریخ‌نگاری جریان آکادمی بعد از انقلابه. به‌ویژه تاریخ‌نگاری مبتنی بر نگرش و نیازهای انقلاب اسلامی. شاهدی بر این ادعا رو می‌تونید در مقاله «روند انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها» در پورتال امام‌خمینی بررسی کنید. البته همین مقاله هم زحمت ندادن بر اساس واقعیت‌های تاریخی و نظام فکری امام خمینی تولید کنن، بلکه کپی از وب‌سایت تاریخ ایرانیه. اگه درست خاطرم باشه، سایت تاریخ ایرانی از رسانه‌های صادق خرازیه. اندیشناک/ محمدی نیا/ @Andishnaak
🔰 مدرسه فصلی «حکمرانی حکمت ‌بنیان در عصر هوش مصنوعی» 💠 باحضور اساتید حوزه و دانشگاه 🗓 زمان: پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸ الی ۱۸ 🏠مکان: موسسه آموزشی پژوهشی نفحات/ بلوار عطاران، کوچه ۸، فرعی ۲، شهید عزتی پور، پلاک ۱۰ 💳مبلغ ثبت نام: ۱۵۰هزار تومان 🍲 پذیرایی و نهار 📄همراه با ارائه گواهی پایان دوره ✅جهت ثبت نـام به لینک زیر مراجعه نمائید؛ و یا QRکد داخل پوستر را اسکن کنید https://b2n.ir/islamic.majazi.ir 🔻جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی در پیامرسان ایتا مراجعه نمائید. ➡️ @oisc_rooydad ⚪️ روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی اندیشناک/ @Andishnaak
هدایت شده از خواندنی
نشست تخصصی: «آینده پژوهی علم و فناوری در اسناد راهبردی آمریکا» هدف: توصیف و تحلیل آینده‌پژوهی علم و فناوری کشور امریکا بر اساس بررسی اسناد راهبردی این کشور محورهای نشست: 1. هوش مصنوعی؛ 2. مردمی‌سازی و تقویت زیست‌بوم نوآوری در هوش مصنوعی؛ 3. علم اطلاعات کوانتومی؛ 4. فناوری‌های حیاتی و نوآیند؛ 5. تحقیق و توسعه و 6. سیاست گذاری علم، فناوری و نوآوری زمان: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 از ساعت 8:30 تا 12 مکان: تهران، خیابان پاسداران، خیابان مؤمن نژاد(گلستان یکم)، شمارۀ 124 پخش مجازی: http://b2n.ir/iscs مجمع عالی علوم انسانی اسلامی @icihch اندیشناک/ @Andishnaak
🔶 نشست بحران تفکیک سیاست از اداره؛ پیرامون آرای ویلسون در تاسیس مدیریت دولتی و نتایج آن برای امروز ما مدیریت دولتی ایران مهم‌ترین کشف آمریکاییان درباره حکومت کردن شاید این باشد: حکومت کردن منطق ویژه خودش را دارد . خط سیر مدیریت دولتی از اداره امور عمومی (Public Administration) تا خط‌مشی‌گذاری عمومی (Public Policy) تا حکمرانی (Governance) داستان پیگیری چنین منطقی است. سررشته‌دار چنان درکی احتمالا وودرو ویلسون مشهور باشد. مشهور است که پیشنهاد او برای برآمدن منطق ویژه حکومت، جدایی اداره از سیاست و تاکید بر اجرای قانون در برابر محتوای قانون بود. آیا نزد او چنان تفکیکی به سادگی ممکن است؟ آیا این تفکیک، خود، عملی سیاسی نیست؟ این تفکیک چه ربطی به تاریخ احوالات و تحولات سیاسی در آمریکای قرن نوزده و بیست دارد؟ و مهم‌تر این که رهاورد این آموزه، در نظر و عمل، برای مدیریت دولتی در ایران چه بوده؟ جریان درونی بوروکراسی در ایران با سیاست‌زدایی آیا مسئولیت اجرای قانون و سامان امور را پذیرفته؟ یا به این ترتیب خود را از دیدن و کاویدن مسأله ایران و زندگی ایرانی معاف کرده؟ ارائه‌کنندگان: دکتر حمیدرضا فرتوک‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر دکتر سیدعلی‌اصغر پورعزت ریاست دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران دکتر سید جواد میری، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خانم سکینه بیکدلی پژوهشگر مدیریت دولتی و دکتر مهدی معافی مدیر اندیشکده پسین و مترجم مقاله «مطالعه مدیریت دولتی» اثر ویلسون 3شنبه 9 خرداد ساعت 17-19 لینک در پوستر اندیشناک/ @Andishnaak
طبق اطلاع دست‌اندرکاران دوره، تاریخ ذکر شده در پایین پوستر اشتباهه. تاریخ صحیح 11 و 12 خرداد ه.
دیروز در آستانه سالگرد رحلت امام، گروه فکرت، گفتگوی خوبی با جناب قنبریان ترتیب داده. صوت و فیلم رو در رسانه‌های فکرت می‌تونید دنبال کنید. از دست‌اندرکاران این نشست مچکریم. برای جمع‌بندی بحثهای دیروز، متن زیر 👇خوندنیه:
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 بازخوانی ایده سیاسی و فرهنگی امام خمینی در مواجهه با تحجر و تجدد چکیده ارائه حجت الاسلام قنبریان/۷خرداد۱۴۰۲ • امام خمینی تجسم عینی از یک صورت علمی منتظم و کارآمد است؛ یک "انسان عمیقاً دینی". در ۵مرتبه از آن ترابط و انتظام به "عصر دینی" می رسد. در هریک از این ۵ مرتبه "دو دیگری" مقابل او صف کشیده یا از او جا می مانند (تحجر و تجدد). ✔️ ۵مرتبه انسان دینی و عصر دینی: 1⃣ ترابط وحدانی علوم نافع اسلامی (عرفان، حکمت/ اخلاق/ فقه) امام در شرح حدیث۲۴ چهل حدیث از اتصال و ارتباط این سه باهم (بالتبع ارتباط سه نشئه وجودی انسان که در حدیث اول شرح داده اند) می گوید. موطن اول تکفیر و تفسیق ها جدایی این سه از هم است. اخلاق و عرفان، فقه را سالوس ریا و فقه، عرفان(وحدت وجود و...) را تکفیر کند! امام عمیقا مسلط بر این علوم و تجسم واقعیت آنهاست. • در منشور حوزویان از رتبه اول تکفیرش توسط متحجران می گوید که کوزه مصطفی را آب کشیدند چون من فلسفه و عرفان می گفتم! • تجدد و جریان روشنفکری بیمار هم از اول با بی اعتنایی به ایرانی گری و اسلام رخ نمود، جای استبداد با اسلام مبارزه می کرد و به تعبیر جلال آل احمد اولین خصوصیتش مخالفت با مذهب بود. سال۱۳۲۳ علی اکبر حکمی زاده جزوه اسرار هزار ساله را علیه روحانیت و ولایت فقیه نوشت و امام کتاب کشف الاسرار را در جواب آن نوشت. 2⃣ فقه انقلابی امام فقه -که متکفل رفتارهای فردی و اجتماعی از آن سه علم نافع است- نزد امام خمینی ارتقایی یافت. کتاب امر به معروف دوباره در رساله ها طرح شد(تحریر الوسیله). قدرت را "شرط واجب" دانست و در موارد عدیده ای "تاثیر" و "ضرر" را شرط نهی از منکر ندانست. (تحریر الوسیله/ کتاب امربه معروف/ شرط۴/ مساله ۶تا۱۱) اینها مجوز قیام علیه شاه جائر شد و انقلاب شرعیت یافت. • دیگری اول اینجا خود را در دو سطح نشان داد: - عده ای کبرویاً منکر انقلاب شده و به روایات قیام های قبل از قائم(عج) استناد و انقلاب را منع می کردند (امام از این طایفه هم در منشور روحانیت گفته است) - عده ای از زعماء و بزرگان حوزه نجف و قم که صغرویاً به انقلاب خدشه داشتند وظیفه کنونی را وظیفه امام مجتبی(ع) و امام صادق(ع) دانسته و مردم را اسیر شهوات می خواندند که مارا تنها می گذارند! (ر.ک: نهضت روحانیت/ سید حمید روحانی ج۳). امام مقابل اینها هم ایستاد با ایمان به مردم گفت تکلیف ما را سیدالشهدا معلوم کرده است. • دیگری تجدد و روشنفکری که در قیامهای قبلی ملت ایران(مثل عدالتخانه) ویروسی عمل کرده و به مشروطه انگلیسی تأویل برده بود، در نهضت روحانیت بیشتر سکوت کرد. عده ای هم که پیوستند به زودی از آن جدا شدند... 3⃣ فقه امام، فقه نظام نظریه ولایت فقیه امام، نظریه بنیادین اداره حکومت شد... اینجا هم دو دیگری از او بازماندند: • کتاب ولایت فقیه در نجف هم نایاب شد و برخی تلامیذ بزرگ فقهای نجف شروع به مقابله کردند. در ایران پس از پیروزی هم حتی در خبرگان قانون اساسی برخی "اسلام اجتماعی" را بر اسلام سیاسی و حکومت دینی ترجیح دادند... • روشنفکران مخالف ولایت فقیه هم صف خود را جدا کردند... 4⃣ ولایت فقیه امام، مطلقه بود امام در همان درسهای نجف (کتاب البیع ج۲ص۴۷۲) ولایت را "مجری" نمی دانست. ولایت بر احکام قائل بود نه در احکام. اسلام را نظام حکومتی می دید که قوانین آن، همین احکام فرعی اند. احکام، مقصود بالعرض برای اهداف اسلام و حکومت اند که بسط عدالت و... است. • برخی بزرگان و حتی شاگردانش این سطح را نیافته، به سؤال یا مخالفت کشیدند. از لایحه تعزیرات در سال۶۲ تا ماجرای زمین و بعدا قانون کار (۶۲تا۶۶) این مباحث طرح شد و گاه امام جوابهای صریح و تند می داند و لازمه نظر مقابل را شکست اسلام می شمرد... • دیگری دوم روشنفکران دینی ای بودند که از اجتهاد پویا استقبال اما به سمت تجدد گرایش و "دین عصری" را تئوریزه می کردند. در حالیکه ولایت مطلقه امام دقیقا برعکس آن برای تحقق "عصر دینی" بود. امام "روابط حاکم" در اقتصاد و سیاست را ظالمانه می دید. "نظام اسلام" را حاوی نقاط متناظری می دید که در صورت تحقق، روابط عینی را عادلانه می کرد. احکامی مثل مالکیت عموم بخصوص محرومان، حق تعیین سرنوشت و... احکامی در تراز نظام اسلام قلمداد می شد‌. امام در شرایط موجود برای تحقق آن نظام، و برقراری روابط عینی عادلانه ولایت مطلقه فقیه را به کار میگرفت و حتی موقتا برخی احکام فرعیه را تعطیل می کرد! بین این با "عرفی سازی" (سکولاریزم) که برخی روشنفکران (سعید حجاریان و...) می گفتند تفاوت جوهری بود... ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian