eitaa logo
اندیشناک | محمدی‌نیا
459 دنبال‌کننده
479 عکس
156 ویدیو
25 فایل
درباره ما: سه محور اصلی در کانال اندیشناک: 1. سایبرپژوهی بنیادین 2. دشمن‌آگاهی 3. اقتصادسیاسی ایران خیلی پست نمی‌ذاریم، شلوغش کنیم. ارتباط با ادمین: محمد محمدی‌نیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه (گروه غرب‌شناسی) @mohamadinia
مشاهده در ایتا
دانلود
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ دانش توخالی و خلا امید در نهاد علم 🎙محمدرضا هدایتی ➕فایل کامل این سخنرانی را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام @Andishnaak/ اندیشناک
🔸 یکی از دلایل این‌همه نگرانی درباره منشأ و سازوکار ترندها و وایرال‌ها این است که اگر ندانید قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، دیگر نمی‌توانید در مسابقه رقابت کنید ✍🏼 چارلی وارزل @Andishnaak /اندیشناک/ محمدی‌نیا
🔹 گابریل گارسیا مارکز گفته بود برای نوشتن رمان‌هایش اسلحه‌ای خاص دارد: ماشین تحریر. کنایه‌ی مارکز بیراه به‌نظر نمی‌رسید. مثلا شرکت تولید تسلیحات Remington از سال ۱۸۷۴ به دلیل افت تقاضا برای اسلحه بعد از پایان جنگ داخلی در آمریکا به تولید ماشین تحریر روی آورد. 🔸 این امر درباره تولید بسیاری از فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و سرگرمی رخ داده است. @Andishnaak /اندیشناک/ محمدی‌نیا
🚨بزرگداشت ۱۴۱ شهید خبرنگار غزه 🔻همزمان با سالگرد شهادت شیرین ابوعاقله 🔰با سخنرانی : 👤 دکتر مازن الزیدی ؛مشاور نخست وزیر عراق 👤 دکتر مهدی شکیبایی؛ رئیس فرهنگسرای رسانه 👤 دکتر علی احمد؛ فعال رسانه ای از لبنان 👤دکتر ریم الوریمی؛ فعال رسانه ای از تونس 👤 صابر گلعنبری؛ فعال رسانه ای از ایران 👤 اسراء البحيصى؛ خبرنگار شبکه العالم در غزه 👤 محمد قادری؛ فعال رسانه ای از ایران 👤 ساره قصیر؛ فعال رسانه ای از لبنان 👤 دکتر مهدی عزیزی؛ مدیر عامل موسسه نگاه نو 👤 بهیه حلاوی؛ مدیر بخش آنلاین شبکه المیادین 📆زمان: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ 📺پخش از شبکه اینترنتی سفیر @Andishnaak /اندیشناک
اینها چمران را چمران می‌کند: 🔸 من در آمریکا زندگی خوشی داشتم، از همه نوع امکانات برخوردار بودم ولی همه لذّات را سه‌طلاقه کردم و به جنوب لبنان رفتم تا در میان محرومین و مستضعفین زندگی کنم. 🔸 در میان آنها باشم، مثل آنها زندگی کنم و دردها و غم‌های آنها را به قلب خود بپذیرم. می‌خواستم که در این دنیا با سرمایه‌داران و ستمگران محشور نباشم. @Andishnaak /اندیشناک
🔸 امروز، 24 اردیبهشت و 4 ذی‌القعده، سالروز حکم میرزای شیرازی درباره تنباکو است که از نقاط عطف بیداری ما ایرانیان در برابر غرب استعمارگر می‌دانیمش، اما به خودآگاهی تاریخی ما، چنان‌که باید، نینجامید. رابطه «بیداری تاریخی» و «خودآگاهی تاریخی» همچون رابطه تأسیس «نظام» اسلامی و «دولت» اسلامی است. به اولی دست یافته‌ایم، اما به دومی، نه. چه بسا، تأسیس «دولت» اسلامی منوط به خودآگاهی تاریخی ما نیز بوده و رخوت و ضعف کنونی ما در فلسفه سبب ناکامی در شکل‌گیری خودآگاهی بوده است. رسالتی وجود دارد که بر عهده متفکران نهاده شده. @Andishnaak /اندیشناک/ محمدی‌نیا
⚪️ دیروز داوری اردکانی در نشست «سینما و دیپلماسی عمومی» گفت: «در شرایط چنین جهانی نباید صرفاً مصرف‌کننده بود و قرائت‌های ساخته شده توسط دیگران را دید و استفاده کرد. در کنار مصرف باید تولید هم داشت و روایت و قرائت خود از همین موارد را نیز به دیگران نشان داد؛ ‌تبادل فرهنگی می‌بایست اتفاق بیفتد وگرنه دچار استحاله می‌شویم و این خطر بزرگی است. مفهوم بازنمایی به شدت وامدار آثار استوارت هال است؛ او از واژه بازنمایی برای بیان ویژگی رسانه‌ای در به تصویر‌کشیدن رخدادهای جهانی استفاده می‌کند. اشکال رسانه‌ای واقعیت، شکلی خاص از بازنمایی جهان است که از منطق زبانی تبعیت می‌کند. آنها همچون سمبل و نشانه عمل می‌کنند، نشانه‌ها، مقاصد و ایده‌های ما را نمایندگی می‌کنند، به گونه‌ای که دیگران می‌توانند آنها را رمزگشایی کنند، بفهمند و واکنش‌های خود را در برابر آن سامان دهند. کلیت بازنمایی، یکی از کاربرد‌هایی است که سینما با توسل به آن قادر می شود آنچه را به عنوان راهبرد فرهنگی کلان مد نظر دارد، در ذهن مخاطب نهادینه سازد. بودیار و ژیژک، بازنمایی را زمینه‌‎ساز نوعی از اقناع و پذیرش سلطه می‌دانند که در دیپلماسی عمومی، زمینه‌ساز زیربنایی اعمال سیاست خارجی است.» @Andishnaak /اندیشناک
14030202- مبانی توسعه فاوا، محمدی‌نیا (converter).mp3
23.46M
🔶 صوت «مبانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» 🔸 جلسه ششم 🔹ارائه‌کننده: محمد 🔹حاضران: نخستین دوره سطح سه «مطالعات فضای مجازی» در حوزه علمیه 🔹 سطح مطالب: مقدماتی 🔹 قرائت مقاله «توسعه انسانی» به‌قلم گاسپر 🗓 3 اردیبهشت 1403 ⏰ دوشنبه‌ها 18-20 جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم جلسه پنجم @Andishnaak /اندیشناک /محمدی‌نیا
🔸این عصر جدیدِ فضای مجازی، غول‌های بزرگ فناوری را تثبیت می‌کند. ✍🏼 چارلی وارزل @Andishnaak /اندیشناک/ محمدی‌نیا
🔸 گریگوری چایتین (2005) به صراحت هستی شناسی دیجیتال را به عنوان توسعه معاصر متافیزیک فیثاغورث، اتمیسم دموکریتوس و مونادولوژی لایب‌نیتس تفسیر کرده است. در واقع، کانت در نقد عقل محض، هر فیلسوفی را که هستی‌شناسی «گسسته» داشته باشد، مونادولوژیست نامیده است. به نقل از: Luciano Floridi - The Philosophy of Information - Oxford University Press (2011) @Andishnaak /اندیشناک/ محمدی‌نیا
🔸 فارغ از مطالعات در باب ماهیت علم جدید، پرسش‌های سیاستی فراوانی پیش روی من قرار داشت که به مرور تاملات سیاستی مرا از موضوع علم دینی به سمت تحول فناوری سوق می‌داد. زیرا تلقی من این بود که فارغ از مساله تقدم یا تاخر علم و فناوری درمقام نظر، فناوری در مقام سیاست‌گذاری، سهم بیشتری در تعیّن تحولات علم و البته فرهنگ و سیاست و اقتصاد دارد… حداقل در ایران! ✍🏼 زندگی‌نامه خودنوشت عزیز نجف‌پور @Andishnaak /اندیشناک