هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
سوال، چرا انکار علی انکار خداست، ارتباط پذیرش ولایت علی.ع. با ربوبیت خداوند متعال چیست؟
درک و شناخت خداوند متعال بدون شناخت امام معصوم.ع. امکان ندارد، درک و شناخت خداوند متعال بدون شناخت معصوم یک شناخت انتزاعی و مبهم و بدون فایده است، همانگونه که درک پزشکی بدون شناخت علم آتانومی تقریبا غیر ممکن است البته این مثال بسیار ناقص است و فقط برای نزدیکی ذهن است شناخت.
هر رشته مهندسی بدون شناخت و درک ریاضیات امکان ندارد، البته مفهوم درک ریاضت در حفظ کردن اعداد نیست، ساختار ریاضیات فراتر از حفظ کردن اعداد و چند فرمول است، هیچ جراحی بدون شناخت آناتومی هرگز نمی تواند جراح باشد. چون بدون شناخت آناتومی، جراحی عملی انتزاعی و بدون عقلانیت و بدون فایده است.
خداوند متعال چنان در مرتبه بالا و والا قرار دارد که درک و ارتباط آن بدون مقام ولایت امکان ندارد، تا آنتن نباشد شما اگر بهترین موبایل جهان را هم داشته باشید قادر به ارتباط نیستید، بدون درک و فهم علی قادر به فهم و درک و ارتباط با خداوند نیستید، حال کسی بگوید خدا که همه جا هست و صدا و تصویر من را هر لحظه دارد آری، مشکل از خدا نیست مشکل این است که تو تصویر و صدای خدا را نداری تا وقتی که علی را نداری.
خداوند از طریق مقام ولایت علی با تمام پیامبران ارتباط برقرار کرد ، فرض اینکه اگر علی نبود این می شد که هیچ پیامبر و عالم و صالحی هم نبود، حتی هیچ مخلوقی هم نبود، علی است که به اذن خدا هستی می بخشد،علی است که رزق هر انسانی را از اول تا آخر تعیین می کند،علی است که حیات و ممات افراد را تعیین می کند، ،تمام ظهور خداوند متعال از مردمک چشم ولایت علی.ع. است
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
علی به اذن خدا خالق و رازق و حامل هستی است، بهشت جز تجلی مهر علی نیست،و دوزخ جز تجلی قهر علی نیست، علی در کنار هر مفهوم و شی هست، فقط کوران قادر بدیدن آن نیستند، کجاست که علی نباشد،دقیقه ها به عشق علی می تازدند و مکان ها به وجود علی استوار می شوند، جبریل و عزرائیل و روح نسیم اراده علی است،مرگ در حریم و مقام علی مرده است. اول و آخر اراده خداوند علی بود و علی هست، در عالم چیزی جز تجلی علی نیست، زیرا خداوند از مردمک چشم علی به عالم می نگرد
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
پیروزی غزه اگر چه بیشتر از دیدگاه نظامی مورد توجه قرار می گیرد ولی بزرگترین پیام پیروزی غزه این است که تمام دانش ها، تمام اراده، تمام سلاح ها، تمام ثروت ها و تمام تکنولوژی ها در مقابل خواست و اراده خدا کاری از پیش نمی ببرند.
یهود می گوید که دستان خدا بسته است، اما غزه نشان داد که دستان خدا باز و فعال است و دستان یهود و شیطان بسته است،
پیروزی غزه یعنی اثبات خدا،یعنی معجزه بالعینه، یعنی اثبات حقانیت قرآن آنجا که می فرماید اگر عده ای قلیل و بی چیز خدا را یاری کنند خدا هم آنها را یاری خواهد کرد.
پیروزی غزه آنقدر بار معنوی و تبلیغی و سیاسی و فرهنگی دارد که می تواند قرن ها در تاریخ بدرخشد،
پیروزی غزه نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، پیروزی غزه نشان داد صبر کلید تمام مشکلات است،پیروزی غزه آبرو و هیمنه فرهنگی و ایدولوژیک غرب را بر باد داد، از حماسه غزه می توان هزاران فیلم داستان و روایت ساخت. غزه معجزه قرن ۲۱ خواهد شد
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 آگهی های آسپرین از سال ۱۳۵۰ خورشیدی
⭕️ و این چنین بود که مردم را فریفتند ...
✅ دمنوش ها و داروهای گیاهی را از مردم گرفتند و داروهای شیمیایی پر از عوارض را جایگزین کردند و جامعه ای را بیمار کردند و جیب هایشان را پر از ثروت...
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
همانگونه که شاهان قاجار بخصوص ناصرالدین شاه، عشق سفر به فرنگ و تماشای قبایح فرنگ را داشتند که موجب شد دو سوم کشور به باد برود، آقای پزشکیان هم عشق مذاکره با غرب بصورت احمقانه ای دارد که موجب می شود، دو سوم شرافت و اعتبار ایران به باد برود. به جز چند استثنا ملت ایران از اپوزسیون و رییس جمهور شانس نیاورده اند
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
با سلام و درود
بعضی از خوانندگان با خواند چند پست من در مورد مقام و رفعت حضرت علی.ع. و در کل ۱۴ معصوم .ص.، اظهار نظر کرده اند که من راه غلو و افراط را رفته ام، در پاسخ باید بگویم آنچه من گفتم ذره ای از مقام و جایگاه حضرات ۱۴ معصوم.ع. می باشد، و در واقع من در حق آنها غلو نکرده ام بلکه خدای شما بسیار کوچک و ناچیز هست که آنچه من گفتم را فقط در توان و شأن خدا وند متعال دانسته اید،
معنی الله اکبر یعنی شما هر چه در توان و قدرت خدا بنویسید یا تفکر کنید یا با سیر و سلوک به آن برسید خداوند از آن والا تر و بالا تر است، لذا پیامبر اکرم.ص. می فرماید،، که لا احصی ثناء علیک، انت کما اثنیت علی نفسک(ما ستایش تو را نمی توانیم شمرد و تو را سزاست که خویش را ثنا کنی)،، و در مناجات العارفین حضرت علی ابن الحسین علیه السلام آمده است: و لم تجعل للخلق طریقا الی معرفتک الا بالعجز عن معرفتک( خداوندا برای خلق طریقی بسوی معرفتت قرار ندادی مگر عجز و ناتوانی از معرفت تو.) پس همین عجز از معرفت عین معرفت و بزرگترین مرتبه معرفت از نظر امام زین العابدین علیه اسلام است. ابن عربی می گوید: العلم بالله عین الجهل فیه به الجهل بالله عین العلم فاعتبر ابن عربی در تفسیر آن گفته پیامبر که ذکر شد، در باب پنجاهم فتوحات مکیه می گوید: « عجز از درک ادراک خودش ادراکی است یعنی وقتی دانستی که وی کسی است که دانسته نمی شود، این خود علم به خداوند متعال است. پس دلیل و راهنمای علم به او، عدم علم به اوست . » اینجا مرحله از علم خفته است که جز به اشاره نزد اهلش گفته نشده است. چرا که خداوند نهی از شناخت ذاتش را می کند و می گوید: یحذرکم الله نفسه (خداوند شما را از خودش بر حذر داشت.(آل عمران/20)) با این وجود دستور به دانستن توحید و یکتاییش داده است و می گوید: فاعلم انه لا اله الا الله(محمد/19)و این دستور از جهت آن است که او اله است . آنچه قدرت و توان در فکر و اندیشه ما می آید آن در ید قدرت حضرات معصوم.ص. می باشد و خداوند متعال از فهم و دانش و تخیل ما بالاتر است
جماعتی که من را به غلو متهم می کنند خود متهم به شرک می باشند چون نه خدا را شناخته اند و نه حضرات معصومین.ص. را
در پس پرده نهان بودی و قومی به ضلالت
حرمت ذات تو نشناخته گفتند، خدایی
پس چه گویند ندانم گر از آن طلعت زیبا
پرده برداری و آنگونه که هستی بنمایی
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ پاسخ کوبنده جوان مسیحی به هتاکی یک تکفیری سوریه ای که عشق دختر فلسطینی ـ لبنانی به امیرالمؤمنین را مسخره می کندرو با فحاشی شیعه علی ع را می خواسست ازمیدان به درکند .
همین کارش موجب شیعه شدن جوان مسیحی شد
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
بسم الله الرحمان الرحیم
یکی از عزیزان در رد بندی از زیارت حضرت علی.ع. که در آن حضرت علی.ع. را نفس خداوند متعال خطاب می کند مطالبی آورده اند که این حقیر مختصری در مورد آن توضیح می دهم
متن کامل زیات این می باشد:
«السلام عليك يا أبا الأئمة، ومعدن الوحي والنبوّة، والمخصوص بالأخوّة. السلام على يعسوب الدين والإيمان، وكلمة الرحمن وكهف الأنام. السلام على ميزان الأعمال ومقلّب الأحوال وسيف ذي الجلال. السلام على صالح المؤمنين ووارث علم النبيّين والحاكم يوم الدين. السلام على شجرة التقوى وسامع السرّ والنجوى ومنزّل المنّ والسلوى. السلام على حجّة الله البالغة ونعمته السابغة ونقمته الدامغة. السلام على إسرائيل الأمّة وباب الرحمة وأبي الأئمّة. السلام على صراط الله الواضح والنجم اللائح والإمام الناصح والزناد القادح. السلام على وجه الله الذي من آمن به أمن، السلام على نفس الله تعالى القائمة فيه بالسنن، و عينه التي من عرفها يطمئنّ، السلام على أذن الله الواعية في الأمم، ويده الباسطة بالنعم وجنبه الذي من فرط فيه ندم. أشهد أنّك مجازي الخلق وشافع الرزق والحاكم بالحقّ، بعثك الله علماً لعباده فوفيت بمراده، وجاهدت في الله حقّ جهاده، فصلّى الله عليكم وجعل أفئدةً من الناس تهوي إليكم، فالخير منك وإليك، عبدك الزائر لحرمك، اللائذ بكرمك، الشاكر لنعمك، قد هرب إليك من ذنوبه، ورجاك لكشف كروبه، فأنت ساتر عيوبه، فكن لي إلى الله سبيلاً، ومن النار مقيلاً، ولما أرجو فيك كفيلاً، أنجو نجاة من وصل حبله بحبلك، وسلك بك إلى الله سبيلاً، فأنت سامع الدعاء ووليّ الجزاء، علينا منك السلام، وأنت السيد الكريم والإمام العظيم، فكن بنا رحيماً يا أمير المؤمنين. والسلام عليك ورحمة الله وبركاته».
متنی ازکتاب"إضاءات فی الفکر والدین والاجتماع" از آقای حیدر حب الله، می باشد.
ایشان ابتدا به تشکیک اصالت و سندیت این زیارت متوصل می شود که البته نمی توانند این کار انجام دهند و وصرف نداشتن سند قوی دلیل رد این زیارت نیست. اگر این زیارت ایرادی داشت علامه مجلسی(رض) آن را مکتوب نمی کرد مگر اینکه ایشان خود را بالاتر و آگاه تر از علامه مجلسی بدانند.
و همچنین چند مورد دیگر بر مبنای حدث گمان می گویند که ارزش جواب دادن ندارد.
اما اینکه در این زیارت حضرت علی .ع. را نفس خداوند متعال می داند به چه معنی و مفهوم است.
معنی اینکه حضرت علی.ع. که مخلوق و عبد خداوند متعال است نفس خدا است بدین معنی می باشد که به مرحله الحاق و اتحاد با خدا رسیده است چنانچه در دعای نیمه شعبانیه می خوانیم ""إِلهِى وَأَلْحِقْنِى بِنُورِ عِزك الْأَبْهَجِ فَأَكُونَ لَكَ عارِفاً، وَعَنْ سِواكَ مُنْحَرِفاً"" الحاق به خداوند متعال از جنس نفس خود خداست و این بدان معنی نیست که این شخص نعوذ بالله عین خدا است، در واقع نوعی اتحاد است که فقط از طریق علم خداوند متعال قابل تفکیک است یعنی فقط خدا می تواند این تفکیک را متوجه شود و کسی که از نظر الحاق به خداوند به این مقام و مرتبه رسیده باشد همانند حضرات 14 معصوم .ص.، حتی جبرییل.س. هم قادر به درک و انفکاک این الحاق و مقام نیست و به طور کلی از طرف مخلوقات دون این مقام قابل تفکیک نیست.
این معنی را در ایه مباهله هم می توانیم ببینیم آنجا که نفس حضرت علی .ع. به مرتبه الحاق و اتحاد با نفس پیامبراکرم .ص. می رسد و در ایه مباهل خداوند متعال نفس علی.ع. و پیامبراکرم.ص. را یکی می داند.
""فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ""
معنی این ایه این نیست که حضرت علی .ع. همان پیامبر اکرم.ص. می باشد بلکه منظور این است که حضرت علی .ع. در تمام فضاِل و علوم و توانایی ها همانند پیامبر است بجز رسالت.
در ایه دیگری که کمتر از آیه مباهله در شان و عظمت حضرت علی.ع. نیست، خداوند متعال حقانیت رسالت پیامبر اکرم.ص. را به شهادت کسی که تمام علم کتاب نزد اوست یعنی حضرت علی .ع. می داند.
وَيَقُولُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَستَ مُرسَلا قُل كَفَى بِٱللَّهِ شَهِيدا بَينِي وَبَينَكُم وَمَن عِندَهُۥ عِلمُ ٱلكِتَبِ (سوره رعد 43) حضرت امام صادق در شان این آیه می فرمایند:
سوگند به خدا، كه علم كلّ كتاب در نزد علی علیه السلام بود.( بصائر الدرجات، ص۲۳۲؛ بحار الانوار، ج۲۶، ص۱۷۰؛ تفسیر نورالثقلین، ج۲، ص۵۲۵؛ ج۴، ص۴۵۸.)
فقط خداوند متعال است که کل علم کتاب را دارد و حضرات معصومیت.ص. از طریق بندگی مطلق خدا به مقام اتحاد و الحاق به خداوند متعال رسید و همه علم کتاب را دارند این فقط در مرحله الحاق و اتحاد ممکن است.
معنی اینکه علم تمام کتاب را دارد به این معنی است که تمام قدرت و اختیار خداوند به او تفیض شده است.
این مفهوم را در حدیثی
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
از حضرت امام صادق .ع. می توان دید، آنجا که می فرمایند:
اسم اعظم دارای ۷۳ حرف است و تنها یک حرف از آن نزد «آصف» بود که زبان به آن گشود و در اثر آن، فاصله میان او و تخت «بلقیس» به زمین رفت و او تخت را به دست گرفت و دوباره، زمین به حالت اوّل برگشت و این همه در زمانی سریعتر از یک چشم بر هم زدن صورت گرفت. نیز در ادامه میفرماید: در حالی که ۷۲ حرف از ۷۳ حرف اسم اعظم نزد ماست و تنها یک حرف است که خداوند در علم غیب برای خود برگزیده است.( الکافی، ج۱، ص۲۳۰؛ شرح اصول الکافی، ج۵، ص۳۱۷؛ بحار الانوار، ج۱۴، ص۱۱۳؛ ج۲۷، ص۲۵ و ۲۶؛ المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱۵، ص۳۷۰؛ تفسیر الصافی، ج۴، ص۶۷؛ تفسیر نورالثقلین، ج۴، ص۹۰.)
پس معنی اینکه علی .ع. نفس خداوند متعال است نه اینکه نعوذبالله علی.ع. خدا است بلکه به معنی الحاق و اتحادی است که به جز از خداوند متعال و معصومین.ص. قابل فهم و درک و تفکیک نیست.
هدایت شده از کانال دکتر حمید شفیع زاده
♨️ چه رابطه ای بین یهودیان مخفی ایران و عرب ستیزی و اسلام ستیزی وجود دارد؟؟؟
🔻#حسن_جلالی_عزیزیان نمونهی یهودیان مخفی ایرانی!
🔹«حسن جلالی عزیزیان» نویسندهای است که در حوزههای مختلف اجتماعی، تاریخی، دفاع مقدس، مذهبی، سیاسی و… آثاری از خود بهجای گذاشته است!!
🔹اجازه دهید فقط عناوین برخی از کتب و مقالات ایشان را با هم مرور کنیم:
🔻1. قصههای نماز
🔻2. تاریخ آبادان در روزگار اسلامی
🔻3. یاس زخمی
🔻4. زندگینامهی سیاسی شهید هاشمینژاد
🔻5. یک کهکشان کبوتر: ستاد اولین یادواره شهدای شهر دالکی و حومه
🔻6. واقعه حره
🔻7. فرزندان چهارده معصوم علیهمالسلام
🔻8. بزرگان خامنه: سرگذشتنامه رهبر جمهوري اسلامي ايران
🔻9. تاریخ مرند (مرند، جلفا، زنوز، هادیشهر)
🔻10. قصههای نماز “ویژه دانشآموزان”: 215 قصه در قالب 25 فصل
🔻11. یک کهکشان اشک: 119 قصه تاریخی وآموزنده درباره نماز
🔻12. عاشقترین پروانه: داستان زندگی و شهادت حضرت قاسم (ع)
🔻13. آفتاب بروجرد: داستانهایی از زندگانی علامه بحرالعلوم
🔻14. نگاه سبز: سی و دو حکایت از زیارت عاشقان مهدی (ع)
🔻15. دائرةالمعارف اندیمشک
16. مرثیهی عاشورا
🔻17. عشق واقعی (پیرامون امام عصر (عج))
🔻18. ضیافت عشق: داستان زندگی و شهادت طفلان مسلم
و …
🔹بله تنوع موضوعات قدری عجیب است اما عجیبتر اینکه نامبرده به یکباره به سوئد میرود و نام واقعی (فرقهای) خود «#هارون_وهومن» (Harun Vohouman) را فاش میسازد!
🔹کاشف به عمل میآید ایشان از «یهودیان مخفی مشهدی» بوده که عمری در میان مسلمانان رخنه کرده و با نام اسلامی و شیعی برایشان «تاریخنگاری» (بخوانید: تاریخسازی) میکرده است!
🔺وی در سال ٨٣ در سوئد اثر «#جهودكشان» را منتشر میكند! در این کتاب علاوه بر ترویج «یهودیت» و «بهائیت»، در اقدامی عجیب، به رسول خدا (ص) نسبت راهزنی میدهد!
در دفاع از بیگناهی! «#علیمحمد_باب»، امیرکبیر را وحشی نام نهاده و مینویسد:
🔹در سال ١٢۶۶ ه.ق بود كه داغ ننگ ابدى بر پیشانى او زده شد و به دستور امیركبیر، سید علىمحمد شیرازى (باب) را از زندان چهریق بیرون آورده و در تبریز، وحشیانه و بدون هیچ دلیل و گناهى دار زد…
🔻آقاى وهومن در ذیل نام «عكا» در پاورقى کتابش «بهائیت» را دین الهی معرفی کرده و مىنویسد:
🔹بندر زیباى عكا كه در باستان سنت جین داكره نامیده شده و به همراه «حیفا»، به عنوان مركز جهانى دین (!!!) بهائیت شناخته شده و در سال ١٩٩٩ م ۴۴٨٠٠ نفر را در خود جاى داده است…
🔹پس از سال ٨٣ به یکباره چندین کتاب تاریخی با محوریت سفرنامهها از «حسن جلالی عزیزیان» با نام جدیدش «هارون وهومن» منتشر میشود!
🔻با تأسف، سایت تبیان! (وابسته به سازمان تبلیغات) در مقالهای ( 1391/06/04) در معرفی او میگوید:
🔹«هارون وهومن» پژوهشگر توانایى است که توانسته است سفرنامههاى موجود در کتابخانههاى رضوى مشهد، ملى تهران، ملک، کاخ موزه گلستان، مدرسه عالى سپهسالار، مجلس شوراى ملى و سناى سابق، مرکز تحقیقات ایران و پاکستان در اسلام آباد، مرکز احیاى میراث اسلامى و مسجد اعظم قم را به صورت لوح فشرده تهیه کند. قرار است مجموعهى «سفرنامههاى خطى فارسى» که در بر گیرندهى ١٠٩ سفرنامهى خطى فارسى است که به زبان فارسى و در عصر قاجاریه (1343-1193ه.ق / 1925 -1779م.) نوشته شده است، در ١٩ جلد قطع وزیرى و در زمان ۵ سال (1391 -1387ه.ق) منتشر شود.
🔹حسن جلالی عزیزیان در پاییز ١٣٨۶ کتاب «بهائیان نور مازندران» را بر اساس سه نسخهی خطی عصر قاجار تصحیح میکند!
🔹آری! یک «یهودی مخفی» که تا دیروز دربارهی حضرت زهرا سلاماللهعلیها، امام زمان (عج) و نماز کتاب مینوشت، امروز در مظلومیت «بهائیان» و «یهودیان» قلم میجنباند!
🔹به نُسَخ خطی مهمترین منابع کشور دسترسی دارد! و عجیبتر اینکه با این کارنامهی سیاه دوباره پای کتابهایش به کشور باز میشود!
🔹بهراستی در بین این همه مبارزان دوران ستمشاهی، یک یهودی-بهایی آنوسی چرا باید دست بر «شهید هاشمینژاد» بگذارد و چرا باید در کتاب «بزرگان خامنه» به زندگی رهبر انقلاب بپردازد؟!!
🔻یک فرد غیر ترک (غیر آذری) مشهدی چرا باید کتاب تاریخ شهرستان مرند، جلفا و زنوز را بنویسد؟!
🔻وی که در کتاب «جهودکشان» بزرگترین «تحریفات» را انجام میدهد، با این همه کتابهای تاریخی که مینویسد به دنبال «انحراف» در چیست؟!
🔹یکبار دیگر عناوین کتابهای «هارون وهومن» را بخوانید تا یادتان نرود «نفوذی» یعنی کسی که فکرش را هم نمیکنی! به مخیلهات هم نمیگنجد!