🛑بازار #برده فروشی در اطراف تخت جمشید :
قبل از ساخت تخت جمشیدتوسط داریوش،در دوران کمبوجیه ، منطقه ای در اطراف تخت جمشید وجود داشت که بازار برده فروشی بود.
نام این شهر به بابلی Humadēšu و به ایلامی Matezzish و به فارسی باستان Uvadaicaya بوده است.
از بابل که مهد برده داری بوده از این منطقه درخواست برده داده می شده است.
برده هایی که گاه اسامی ایرانی دارند .زن و کودک هستند و ...
🛑کتیبه فروش ۲ برده زن ایرانی در نزدیکی تخت جمشید
➕این کتیبه فروش برده به دوره کمبوجیه در شهر Humadēšu (نزدیک تخت جمشید )اشاره دارد. این لوح به ثبت معامله دو برده زن پرداخته که به مبلغ 2 مینا و 40 شکل نقره به بابلی ها فروخته شدهاند.
▪️اصل کتیبه در موزه بریتانیا (کلیک)
▪️توضیحات کلی و عکس کتیبه در دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ(کلیک )
▪️ترجمه توسط آکادمی علمی اتریش با همکاری دانشگاه وین (کلیک)
❇️نام #برده های زن فروخته شده Pati-za و Kāra-dārā بوده است
اسم این دو زن برده، ایرانی می باشد که به معنی هوس انگیز و دارنده کار هست(کلیک کنید)
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
گروه پژوهشی آرتا
🛑کتیبه فروش ۲ برده زن ایرانی در نزدیکی تخت جمشید ➕این کتیبه فروش برده به دوره کمبوجیه در شهر Humad
دقت شود برده زن اسامی ایرانی دارند
که به ملل دیگر داره فروخته می شن
🛑فروش برده مادر و کودک شیر خوار ( یا از شیر گرفته شده) در نزدیک تخت جمشید
➕این کتیبه که متعلق به دوران کمبوجیه و در Humadēšu(نزدیک تخت جمشید ) میباشد که در آن دو برده زن فروخته میشوند؛ یکی از #بردهها یک کودک دختر شیرخوار ( یا از شیر گرفته شده) نیز دارد.
▪️اصل کتیبه در موزه بریتانیا (کلیک)
▪️توضیحات کلی و عکس کتیبه در دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ(کلیک )
▪️ترجمه توسط آکادمی علمی اتریش با همکاری دانشگاه وین (کلیک)
🔸ریشه یابی نام برده های ذکر شده را دقیق نتوانستیم مشخص کنیم .اما هر چه باشد در بازاری نزدیک تخت جمشید ایران به دیگران فروخته شده است.
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
🛑فروش برده زن و دو دخترش در اطراف تخت جمشید
➕این کتیبه متعلق به دوران کمبوجیه(پسر کوروش) درباره معامله یک #برده زن و دو دخترش در Humadēšu(نزدیک تخت جمشید ) است. معامله لغو شده و خریدار تأیید میکند که پول را پس گرفته است. قرار است که پس از ارسال پیامرسانی از بابل توسط فروشنده، بردگان به او بازگردانده شوند. اگر در این مدت یکی از بردگان بمیرد یا فرزندی به دنیا آورد، مسئولیت سود و ضرر بر عهده فروشنده خواهد بود.
▪️اصل کتیبه در موزه بریتانیا (کلیک)
▪️توضیحات کلی و عکس کتیبه در دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ(کلیک )
▪️ترجمه توسط آکادمی علمی اتریش با همکاری دانشگاه وین (کلیک)
🔸ریشه یابی نام برده های ذکر شده را دقیق نتوانستیم مشخص کنیم .اما هر چه باشد در بازاری نزدیک تخت جمشید خرید و فروش می شدند.
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
🛑کتیبه فروش #برده های ایرانی در نزدیک تخت جمشید
➕در این کتیبه که متعلق به دوران کمبوجیه بوده و در اطراف تخت جمشید (Ḫumadēšu) معامله شده است که برده ای به نام Ratakka توسط Baga'-pada, son of Nabû-zēr- iddina خریداری شده است.(کلیک منبع)
➕جالب است همین شخص یعنی
Baga'-pada, son of Nabû-zēr- iddina
در کتیبه دیگری دو برده زن ایرانی را از منطقه Ḫumadēšu(اطراف تخت جمشید )خریده و به بابل برده است(کلیک منبع )
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
گروه پژوهشی آرتا
🛑کتیبه فروش #برده های ایرانی در نزدیک تخت جمشید ➕در این کتیبه که متعلق به دوران کمبوجیه بوده و در
فروش زنان ایرانی به ملل دیگر در دوران کمبوجیه...
خانم هاید ماری کخ ایران شناس معروف در مورد بازار معروف #برده داری در کنار تخت جمشید بیان می کند که این بازار به حدی معروف بوده است که به بابلی که مهد برده داری بوده است ، برده ارسال می کرده است
از زبان داریوش/ ص ۶۰ و۶۱
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
🛑آموزش و پرورش زمان شاه در سال ۵۵
➕دانش آموزان نظام جدید بلاتکلیف هستند
➕کناره گیری ۳۳ هزار معلم بخاطر حقوق کم و نارسایی قانون استخدام
➕جمعیت کلاسها ۴۰ تا ۸۰ نفر
➕نزدیک به ۲ میلیون واجب التحصیل محروم از مدرسه و تحصیل که اغلب روستایی هستن(از جمعیت ۳۰ میلیونی آن موقع ، از تعداد کل دانش آموزان ،۲ میلیون نفر از تحصیل محروم هستند )
📚روزنامه اطلاعات ۱۴ شهریور ۵۵
#مدرسه
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
باستان گرایی از آنچه می بینید به شما نزدیک تر است
تو ایام بنا به تصمیم ادمین های گروه نیت داشتیم کمتر به موضوع باستان گرایی بپردازیم و تمرکز بیشتری به پهلوی داشته باشیم
اما نمی زارن
اون قضیه برنامه جوکر و کمبوجیه
اینم اپلیکیشن فیدبیو و تخفیف بخاطر مراسم زرتشتی به نام سده👇
❇️جشن سده
➕ابوریحان بیرونی دانشمند معروف ایرانی در مورد جشن #سده ذکر می کند یکی از رسوم جشن سده این است که باید حیوانات بی گناه را در آتش بیافکنند و از به آتش انداختن این موجودات لذت می بردند.
جالبه ابوریحان بیرونی در آخر لعن و عصبانیت خود را از این اشخاص و این کار نشان می دهد (کلیک)
البته جشن سده ی فعلی چنین چیزهایی ندارد ولی در اصل خود چنین مواردی گزارش شده است .لذا کسایی که مایلند به جشن اصیل خود پایبند باشند چنین مواردی نیز در آن بوده است.
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید