eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
24.8هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
106 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 زرتشت و زرتشتیان هم گوسفند و بز و... قربانی می‌کردند! لطفا منتشر کنید 👌 @anti_archaism
👤ابراهیم پورداوود، اوستا پژوه و زرتشتی شناس نام آشنا ایرانی در مورد در بین زرتشتیان می نویسد: ✍قربانی بین زرتشتیان معمول بوده بخصوص در جشن ، چنانچه زرتشتیان تا به امروز مانند مسلمانان در دهم ذی حجه مراسم ‌رو بجا می آورند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_Archaism
🔻چگونگی برخورد هخامنشیان با زنان! ✅ @Anti_Archaism
🔻پروفسور گیگر اوستا شناس و متخصص زبان های باستانی هندی و ایرانی: "گاتها دوره ایی است مصور از جنگ ها و زد و خورد های خشن و آشتی ناپذیر...." @Anti_Archaism
🔻 اوستا : زرتشت انسانی ضعیف و ناتوان است! @Anti_Archaism
☑️ اثبات ازدواج زرتشت با دخترش درگاتها : پوروچیستا(دختر زرتشت) : من کسی را که به عنوان پدر و سرور گمارده شده است دوست خواهم داشت و به همسری می پذیرم! گاتها،هات ۵۳ بند ۴ ⚠️ سایت انجمن موبدان تهران نیز ترجمه گاتها را بصورت آنلاین برای مطالعه قرار داده است در این ترجمه که توسط موبد فیروز آذرگشسب صورت گرفته است دقیقا تصریح شده است پوروچیستا پدرش زرتشت را به عنوان شوهر پذیرفته است! http://www.anjomanemobedan.org/gathas/53/53%20%284%29.swf سایت انجمن موبدان تهران 👆👆 لطفا منتشر کنید... ✅ @Anti_Archaism
🔻دیاکونوف ایران شناس و تاریخدان نام آشنای روس/ گاتها دعوت به ترور و قاتل می کند! "بحث اینکه آیا مولف گاتها در حقیقت مخالف اشرافیت بوده یا فقط به عدم رضایت گروهی از مردم با عده ای از اشراف قبیله و موبدان دست به مبارزه زده است،امری است عبث و بیهوده زیرا آنچه محقق است این است که مخالفت ،صرفا جنبه مذهبی داشته و متون گاتها جنبه محاربه داشته و حتی در بعضی از بخش های آن دعوت به ترور شده است." تاریخ ایران باستان میخائیل دیاکونوف/ ص 70و71 @Anti_Archaism
🌸 فرا رسیدن خجسته سالروز اکمال دین، اتمام نعمت، اعلام ولایت و خلافت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه و عید بزرگ غدیر را به محضر مبارک حضرت صاحب الزّمان عجّل الله فرجه الشریف و همه‌ی شیعیان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم🌸 ✅ @Anti_Archaism
عشق ایرانی ها به فرزندان حضرت علی علیه سلام. رشید شهمردان تاریخدان، ایران شناس و پژوه بزرگ زرتشتی در کتاب خود می نویسد، ایرانی هارا به خاطر علاقه به خاطر عشق و محبتی که به فرزندان حضرت علی علیه سلام داشتند شکنجه و اذیت میکردند اما دست از دامان فرزندان ایشان نمی کشیدند. در اینباره می نویسد: 🔻خلفای اموی ملل تابعه به ویژه ایرانیان و زرتشتیان را بنظر حقارت و پستی مینگریستند و هرنوع شکنجه و آزار بر آنها روا میداشتند،زیرا که ایرانیان خاندان علی (ع) را محترم میشمردند.🔺 📚رشیدشهمردان،تاریخ زرتشتیان پس از ساسانیان،صفحه۵۹ goo.gl/GEhRPV 👈🏻 اسکن کتاب ✍🏻محقق: @Anti_Archaism ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
عشق ایرانیها به فرزندان حضرت علی علیه السلام👇👇👇
عشق ایرانی ها به فرزندان حضرت علی علیه سلام. رشید شهمردان تاریخدان، ایران شناس و پژوه بزرگ زرتشتی در کتاب خود می نویسد، ایرانی هارا به خاطر علاقه به خاطر عشق و محبتی که به فرزندان حضرت علی علیه سلام داشتند شکنجه و اذیت میکردند اما دست از دامان فرزندان ایشان نمی کشیدند. در اینباره می نویسد: 🔻خلفای اموی ملل تابعه به ویژه ایرانیان و زرتشتیان را بنظر حقارت و پستی مینگریستند و هرنوع شکنجه و آزار بر آنها روا میداشتند،زیرا که ایرانیان خاندان علی (ع) را محترم میشمردند.🔺 📚رشیدشهمردان،تاریخ زرتشتیان پس از ساسانیان،صفحه۵۹ goo.gl/GEhRPV 👈🏻 اسکن کتاب ✍🏻محقق: @Anti_Archaism ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
دکتر #جان_کورتیس درباره استوانه #کوروش_هخامنشی مینویسد... ✅ @Anti_archaism
🔻پورچیستا دختر زرتشت: من پدرم را دوست دارم و به همسری می پذیرم 📚 گاتها،ترجمه موبد فیروز آذرگشسب، هات 53 بند 4 ✅ @Anti_Archaism
🔻پروفسور آرتور کریستن سن: یسنا 29 فقط در مورد روان گاو(گوشورون) است 📚کتاب ایران در زمان ساسانیان ص45 ✅ @Anti_Archaism
جنایت به سبک پورداوود
🔻جنایت به سبک پورداود! ابراهیم پورداود،که به دلیل ارائه اولین ترجمه فارسی از اوستا شهرت دارد،نزد زرتشتیان از مقبولیت ویژه ایی برخوردار است. پورداود شخصی به شدت متعصب و دارای تفکرات ناسیونالیسم افراطی بود. ر.ک t.me/Anti_Archaism/1720 ترجمه پورداود از اوستا را به جرات میتوان ترجمه ایی غیرعلمی و تحریف شده دانست، در همین رابطه دکتر موسی جوان با قلم توانای خود گوشه ایی از بی اخلاقی و جنایت های پورداود در ترجمه اوستا را نمایان ساخته است : "آقای ابراهیم پورداود در کتاب گاتها چاپ بمبئی سال ۱۳۰۰ خورشیدی صفحه ۱۱ تا ۱۵ بعللی که یاد خواهیم نمود ترجمه هات ۲۹ یسنا از اهنود گات را مانند بسیاری از موارد دیگر جزوات اوستا از بیخ و بن تغییر داده و بعضی واژه ها را از آن حذف کرده و بعضی را بعبارت آن الحاق و اضافه نموده و با کتابهای پهلوی امثال دینکرد و بوندھیش اختلاف پیدا کرده است. در کتاب تاریخ اجتماعی ایران باستان بتفصیل توضیح داده ایم که ترجمه های فارسی آقای ابراهیم پور داود از جزوات اوستا ترجمه واقعی کتاب زردشت نیست . بلکه در چهل و سه سال پیش هنگام مسافرت ایشان بهندوستان با همکاری پارسیان هندی و اعضای انجمن زرتشتیان بمبئی آماده و فراهم شده و بنام مستعار آقای پورداود که در آن زمان در سن و سال جوانی بسر میبرد در هند بچاپ رسیده و مصارف آن بشرحی که در دیباچه کتاب ادبیات مزدیسنا و در روی جلد کتاب یاد شده از نفقه پشوتن مار کر پارسی پرداخت گردیده و در ایران انتشار یافته است . در این کتابها و ترجمه ها اصول و عقائد زردشت را از بیخ و بن نو سازی کرده اند و باین وسیله در صدد بر آمده اند آیین مزدیسنا را با ادیان یکتا پرستی و وحدت و توحید متوافق سازند و اختلاف را با این ادیان بویژه با دین اسلام از میان بردارند. از اینجهت تردید نیست. ترجمه های فارسی مزبور هر گونه ارزش علمی و تاریخی را فاقد هستند و تدریس از آنها در برنامه های تاریخ و اوستا شناسی دانشکده ادبیات تهران بی نتیجه و بیحاصل است و گمراهی و اشتباه دانشجویان و اهل تحقیق را فراهم می دارد . آقای پور داود در کتابهای خود از ترجمه های اروپائی کثیر دانشمندان غربی صرف نظر کرده و چنین وانموده که از زبان پهلوی و یا زند بترجمه پرداخته و صفحات زوج کتابهای ادبیات مزدیسنا، و گاتها را به خط پهلوی و یا خط زند که برای هیچ کدام از خوانندگان قابل قرائت و استفاده نیست تخصیص داده است . چه رسد باینکه علت نداشت زحمات دانشمندان ارجمند اروپایی را در اکتشاف و ترجمه جزوات اوستا نادیده پندارد و مانند آنکتیل دوپرون بترجمه از زبان متروك قديم پردازد و هزاران اشتباه و خطا مرتکب گردد." دکتر موسی جوان،تفسیراوستا،پاورقی صفحه۲۴۸-۲۵۵ ادامه دارد... ✅ @Anti_Archaism
سرنوشت مرتدان زرتشتی چه بود؟👇👇
⁉️ سرنوشت مرتدان زرتشتی چه بود؟ "پیش از عهد اردشیر مرتدان زرتشتی فورا اعدام می شدند؛اما در زمان اردشیر مرتد زرتشتی را یکسال در زندان حبس میکردند تا توبه کند اگر توبه صورت نمی گرفت و شک به دین زرتشت باقی میماند اعدام میشد!" @Anti_Archaism
🔻توصیه جالب اردشیر بابکان به فرزندش : "دین و ملک(حکومت) دوخواهر همزاد هستند،دین در بنیاد ملک قرار گرفته است و ملک نگهبان دین است." ⚠️قابل توجه باستانگراهایی که دم از تمدن و شاهنشاهی میزنند،پادشاهی ایران در نگهبانی از دین خلاصه شده است. ✅ @Anti_Archaism
🔻تفاوت پاداش پیامبر اسلام(ص) و زرتشت #حضرت_محمد(ص) #قرآن #زرتشت #گاتها ✅ @Anti_Archaism
گروه پژوهشی آرتا
جنایت به سبک پورداوود
🔻جنایت به سبک پورداود! 📮قسمت دوم در قسمت اول خواندیم که پورداود چگونه با تحریف و تغییر متون اوستا سعی کرد تا حد توان اوستا را سانسور و روتوش کند. حال ادامه نوشته های دکتر موسی جوان را در این زمینه می خوانیم : "آقای پور داود یاد آور شده که در ترجمه های فارسی خود از . سنت زردشتیان و پارسیان پیروی نکرده و در صفحه ۳۶ کتاب گاتها چنین مینویسد( دلائلی که ما را از قید سنت تاریخی بیرون می آورد ) . و حال اینکه منظور از سنت زردشتیان تاریخچه و سوابق آیین مزدیسنا است و این سنت یا این تاریخچه در کتابهای پهلوی امثال دینکرت و بوندھیش درج است و این کتابها اكثر در سده نهم میلادی و در زمان خلافت مأمون عباسی بوسیله دانشمندان زرتشتی نگاشته شده و خود آقای پور داود نیز در صفحه ۷۸ کتاب گاتبا چنین مینویسد ( سنت قدیم زرتشتیان در چند کتاب پهلوی محفوظ مانده از آن جمله بوندھیش و زاد اسپرم و دینکرد است ) . بنا بر این دست کشیدن و صرف نظر کردن از سنت زرتشتیان مانند این است که از سوابق ادبی و فرهنگی آیین مزدیسنا صرف نظر شده باشد و با این ترتیب آقای پور داود حق نداشته است دو جلد کتاب خود را در تفسير اوستا بنام ادبیات مزدیسنا موسوم بدارد و در این امر توجه داشته است که اصول و عقائد آیین مزدیسنا را از بیخ و بن تغییر دهد و در این تغییرات خواسته است ترجمه های نادرست خود را بهانه اینکه از سنت زرتشتیان پیروی نکرده است در نظر خوانندگان فارسی زبان موجه و مدلل جلوه دهد." دکتر موسی جوان،تفسیراوستا،پاورقی صفحه ۲۴۸-۲۵۵ ادامه دارد.... ✅ @Anti_Archaism
تعصب موبدان عامل آزار وشکنجه ی مسیحیان👇👇
‍ 🔻تعصب دینی موبدان عامل شکنجه و آزار مسیحیان اگر مسیحیان ایران به عنوان یک خطر سیاسی به شمار رفته بودند، پس قرار دادن یک سد و مانع بی قید و شرط در سر راه هر صورتی از آئین مسیحیت ، طبیعی و منطقی می نمود. با این همه ، در هیچ زمانی،_ و‌نه حتی در خلال اذیت و آزار خشونت بار مسیحیان در زمان شاپور دوم _ چنین مسئله مطرح نبود. مسیحیان همپای هموطنان زرتشتی خود در جنگ ها خدمت کردند. به واقع ، در جنگ علیه رومیها ،گریگور مسیحی ، فرماندهی ایرانیان را به عهده داشت. 👈در هیچ حادثه و رویدادی هم نبودکه ملاحظات دینی ، نخستین انگیزه را شکل ندهد،به واقع این مغان بودند که اذیت و آزار ( مسیحیان ) راموجب می شدند، آنها حتی شکنجه زندانیان مسیحی را بر عهده می گرفتند؛ در بسیاری از موارد ؛ ایجاد آشوب و ناآرامی ( در میان مسیحیان ) به هدف راضی و خشنود ساختن موبدان صورت می گرفت ؛ موبدانی که « شاه بزرگ» تسلیم خواست و امیالشان بود. در برابر چنین پیشینه ای ؛ روشن بود، که یک آزار و شکنجه نظامند ( مسیحیان) وجود داشته باشد. به این دلیل هم بود که به گونه ای خاص بر موضوع دین تاکید رفته است،تا آنجا که به شاپور دوم و خسرو اول مربوط می شود؛ در یک متن دینکرد،درباره بازسازی زرتشتی گری چنین می آید؛ شاپورگسترش دین های باطل را بر نتابیدو‌بر شور دینی پای فشرد، و‌خسرو راستی دین مزدیسنی را بدانست و‌همبستگی خویش را با موبدان زرتشتی در هر نوع جنگ و مقابله ای علیه هر نوع بدعت روشن ساخت؛زیرا آنچه را که موبدان خوانده اند( اعلام کرده اند) ،ما نیز می خوانیم اعلام می داریم دیگر موضوع را روشنتر از این نیز نمی توان مطرح کرد. تاریخ ایران کمبریج جلد سوم( قسمت چهارم) ادیان و اقوام. ص314 و315 ✅ @Anti_Archaism