eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
999 ویدیو
102 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
رفتار بد خلیفه دوم با ها ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
چگونه ایرانی ها را سانسور می کنند! ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
و باز فضایل ایرانی ها ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
تقطیع دیگری... ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
اینم دروغ دیگر ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا حال مجدد کلیپ را مشاهده می کنیم 👇
✅آیا مادر حضرت خواهر است؟ پاسخ در پیچ اینستاگرام زیر 👇 لینک اینستا 👉 https://www.instagram.com/p/Cg7iHTLoY6j/?igshid=YmMyMTA2M2Y= ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅دیدگاه پهلوی نسبت به سیستان دولت هویدا: سیستان ارزش اقتصادی ندارد ، حداکثر ۴۰ میلیون تومان عایدی می‌دهد... 👈حالا می فهمید چرا دشت ناامید سیستان رو دادند رفت و با خشکی هیرمند مردم سیستان به چه وضعیتی افتادند ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅خیانت که شاخ و دم نداره 🔻پاسخ جماعت رضا پالانی به مطالب ما : 👈دشت ناامید چون خشک و بی آب و علفه مشکلی نداره دادیمش رفت! بعد همین جماعت کذاب می گن چون ایران نباشد تن من مباد دشت لوت هم بی آب و علفه، اونو هم بدید بره، زابل و... هم بدید بره راستی تخت جمشید هم در وسط بیابونه اونو چرا ندادید تا الان! دقیقا تفکر خیانت گونه پهلوی در پیروان آنها جریان دارد مناطقی که فکر می کنیم بدرد نمی خوره بدیم بره 👈دوم میگن باشه پهلوی خیانت کرد که کرد حالا این وظیفه جمهوری اسلامی بوده که بیاد از این قرداد دفاع کنه و گند کاری های رو درست کنه! شما باشید چه می کنید با این جماعت! ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅استوری های امروز علی کریمی تاریخ نشون داده هر کسی با دستگاه امام حسین (ع) در اوفتاد، خیر ندید آقای کریمی اولا نذری امام حسین علیه السلام مردمی است و نه دولتی دوم این نذری به مردم و فقرا داده می شه سوم شما برای فقرا چه کردید! می تونید یه سال سفر خارجی نرید و پولشو بدید فقرا! البته خود ایشون با غذای نذری کم عکس ننداخته @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅داشتیم به این فکر می کردیم که چرا علی کریمی به اینجا رسید اون که خودش قبلن ها جز پخش کنندگان نذری بود اما الان شد مخالف! یادم اوفتاد سال گذشته بود که حدیث امام صادق (ع) رو به اسم زرتشت در اینستاگرامش نشر داده و قبلترش سخن امام علی (ع) را به اسم کوروش می زد و مرتب برای جریان باستان گرایی در وضعیتش مطلب می گذاشت. ⛔️به نتیجه ایی که سال ها رسیدیم رو مجدد به چشم دیدیم هر کسی که وارد جریان باستان گرایی می شه، نهایتش می رسه سمت اسلام و انقلاب ستیزی لذا اهمیت کار سخت ما در گفتن حقایق باستان و آیین زرتشت رو فکر کنم بیشتر درک کنید گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
✅گروه های زرتشتی در حال نشر دروغ و شبهه پراکنی علیه امام حسین (ع) 👈این بازی رو شما رو شروع کردید ولی بدانید پایانش با شما نیست @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻پاسخ به شبهه گروه های زرتشتی در مورد ادعای راهزنی امام حسین (ع) که در کتاب تاریخ طبری ذکر شده است : ◀️خلاصه شبهه ای که دشمنان اسلام مطرح کرده اند: " در معتبرترین کتاب تاریخ مسلمانان یعنی تاریخ طبری با سند صحیح آمده که حسین (نوه محمد و امام سوم شیعیان) اهل غارتگری و راهزنی بوده است. طبری روایتی از ابومخنف نقل کرده که وقتی حسین از مکه بیرون آمد در منطقه تنعیم کاروانی دید که والی یمن به سوی دمشق و برای یزید فرستاده بود و اموال آن را غارت کرد(تاریخ الطبری، ج5، صص:385-386). پاسخ : 🔹 اولا در کتاب طبری امده که کتاب متعلق به سنی هاست و برای شیعه حجت نیست. 🔹دوم سندش هم به این صورت امده👇 *نقل طبری از ابومخنف با این سند :قَالَ أَبُو مخنف: حَدَّثَنِي الْحَارِثُ بن كعب الوالبي، عن عقبة بن سمعان که در سند آن شخص مجهولی وجود دارد ⭕️الْحَارِثُ بن كعب الوالبی :👈🏿وی فردی است علامه مامقانی: و ظاهره كونه إماميّا،👈إلاّ أنّ حاله مجهول... تنقيح المقال في علم الرجال، 17 ، ص 209 ترجمه: « ظاهرا او امامی است ، اما وضعیت وی نامعلوم است و او مجهول است...» و ضعف سند است 🔹سوم: بر فرض صحت خبر هیچ اشاره ای بر راهزنی در خبر نیست چون در متن خبر امام حسین علیه السلام به کاروانیان با خوش رفتاری برخورد می کند ( آن هم کاورانی که حامل ثروت برای یزید بود... )و در متن خبر چنین آمده که امام حسین به کاروانیان فرمود است: لا أكرهكم، من أحب أن يمضي معنا إلى العراق أوفينا كراءه وأحسنا صحبته، ومن أحب أن يفارقنا من مكاننا هذا أعطيناه من الكراء على قدر ما قطع من الأرض، قال: فمن فارقه منهم حوسب فأوفي حقه، ومن مضى منهم معه أعطاه كراءه وكساه... تاريخ الطبري، ج 5 ، ص 386 ترجمه: « شما را مجبور نمی کنم، هر که خواهد با ما به عراق آید کرایه او را می دهیم و مصاحبتش را نکو میداریم و هر که نخواهد و همینجا از ما جدا شود کرایه او را به مقدار مسافتی که پیموده میدهیم... هر کس از آنها که از وی جدا میشد حساب کردند و حق اورا بدادند و هر کس از آنها که همراه وی برفت کرایه وی را بداد و جامه پوشانید... » إنه لم يبلغ كربلاء منهم إلا ثلاثة نفر فزادهم عشرة دنانير عشرة دنانير، وأعطاهم جملا جملا وصرفهم... جمل من أنساب الأشراف، ج 3 ، ص 164 ترجمه: « به جز سه نفر از آن ها به کربلا نرسیدند و ده دینار ده دینار به آن ها افزود و شتر پشت شتر بود که به آن ها می بخشید و آن ها را برگرداند... » هیچ راهزنی اینگونه عمل نمیکند و البته شکسته باد دهانی که امام حسین را راهزن بداند ، امام مظلوم از این تهمت مبری است 🔹چهارم طبری دقیقا قبل از روایت مورد بحث نقل می کند که وقتی حسین از مکه خارج شد گروهی از فرستادگان عمرو بن سعید (والی مکه که از سوی یزید نصب شده بود) راه حسین را بستند و با او و یارانش درگیر شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. سپس طبری با 4 واسطه نقل می کند که بعد از این ماجرا حسین در منطقه تنعیم با کاروانی حامل اموالی که از یمن برای یزید فرستاده شده بود برخورد کرد و کرایه و مزد شتربان های کاروان را به آنها پرداخت کرد و اموال یزید را از آنها گرفت(تاریخ طبری، ج5، صص:385-386).  بنابراین حتی طبق روایات طبری ، مامورانِ حکومت یزید آغازگرِ درگیری بودند زیرا راه حسین را بستند و با او درگیر شدند و مصادره ی کاروان تجاری یزید به دست حسین ، اقدامی مسالمت آمیز و پس از حمله ی نافرجامِ مزدوران یزید بوده است. 🔹پنجم از نظر تحلیل تاریخی نیز چنین روایتی شبیه شایعاتی است که تبلیغاتچی های حکومت بنی امیه برای «مقصر جلوه دادن امام حسین (ع)» نشر می کردند تا او را به عنوان «خارجی»(شورشی مسلح) وانمود کنند و کشتار وحشیانه در حق او و خاندانش را توجیه نمایند. 🔸🔸در کتب شیعه که برای ما حجت است هم هیچ خبری از سرقت نیست بلکه فقط امام شترانی را کرایه فرمود و نهایت چیزی که ذکر شده آن است که امام حسین (علیه السلام) از کاروانی که از یمن می آمد مرکبی را اجاره کرد نه آن که اموال آن را مصادره کند ! 👇👇👇👇👇👇👇 سيد الشهداء (عليه السّلام)و همراهان همچنان راه را بسوى عراق پيمودند) تا به تنعيم (كه نام جايى است در سه ميلى يا چهار ميلى مكه) رسيدند، در آنجا قافله ‏اى ديد كه از يمن مى ‏آمدند، پس شترانى از آنان براى بارهاى خود و همراهانش كرايه كرد و به صاحبان شتر فرمود: هر كه از شما ميخواهد با ما به عراق بيايد ما كرايه او را ميدهيم و در زمان همراه بودنش به او نيكى كنيم، و هر كه مي خواهد در راه از ما جدا شود به هر اندازه كه همراه‏ ما باشد كرايه آن اندازه راه او را مى ‏پردازيم، پس گروهى از آنان با آن حضرت به راه افتادند، و گروهى ديگر از رفتن خوددارى كردند. 📚الارشاد للشیخ المفید،ج2،ص68 ط کنگره شیخ مفید. @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی در زمین صهیونیست ها در حال بازی است! 👈ما یا شما!؟شیمون پرز رئیس دولت وقت صهیونیستها : کوروش نخستین صهيونيست غیر یهودی بوده است (علاوه بر کلیپ فوق، اینجا را کلیک کنید) ❌اسماعيل رايين ، محقق و مورخ عصر پهلوی، در كتاب خود می‌نويسد : «به عقيده فراماسونری کنونی، کوروش که باعث آزادی يهوديان از اسارت بابلی‌ها شد و معبد بزرگ را در اورشليم ساخت، طبق تعليمات درجات عاليه فراماسونری، " "يعنی جزء سازندگان و بانيان معبد به شمار می‌رفته است.» 📚https://b2n.ir/m80681 👈عبارت مشترک دو مطلب بالا در مورد کوروش : نخستین صهیونیست = ماسون اول ❌لژ فراماسونری معروف کوروش که از گذشته در ایران فعال شده(ص 272) https://b2n.ir/m33206 https://b2n.ir/g21932 هم اکنون در سایر کشورها فعال است https://b2n.ir/n10916 همچین مصاحبه صوتی به زبان اصلی در مورد لژ فراماسونری کوروش https://b2n.ir/m38170 ◀️لذا کسانی که کوچکترین نقد علمی علیه کوروش را بر نمی تابند باید دانست که در زمین چه کسی در حال بازی هستند. ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅لعنت خدا بر شما مدعیان باستان گرایی پیشرو در توهین به مقدسات اسلامی @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅شعر ناتمام هوشنگ ابتهاج در مورد اربعین ✅هوشنگ ابتهاج شاعر معروف ایرانی دیشب فوت کردند. هوشنگ ابتهاج در کتاب «پیر پرنیان‌اندیش» به بیان عقاید و نظرات خود درباره بسیاری از چهره‌های بنام موسیقی، شعر و سیاست در زمان خود می‌پردازد. در بخشی از این کتاب خواننده با روایتی روبه‌رو می‌شود که در روز هشتم محرم روی داده است و... 👇 ▪️«امروز هشتم محرم بود و عصر به خانه سایه(ابتهاج) رفتیم. سایه مغموم بود و از چشم‌هایش معلوم بود گریه کرده. عاطفه گفت: «بازم شیطونی کردین؟» سایه خندید. پرسیدم «اتفاقی افتاده؟» - نه! شما می‌دونین که تلویزیون همیشه جلوم روشنه. هر کانالی هم که می‌زنم داره روضه و نوحه نشون می‌ده. من هم گوش می‌کنم و خب گریه‌ام می‌گیره. می‌شینم با اینها گریه می‌کنم. (لبخند می‌زند.) پس از چند دقیقه گپ و گفت، سایه(ابتهاج) می‌گوید: «سال‌ها پیش یک شعری گفتم به اسم «اربعین» که تمومش نکردم.» با تعجب اصرار می‌کنم شعر را بخواند و می‌خواند: «یا حسین بن علی خون گرم تو هنوز از زمین می‌جوشد هرکجا باغ گل سرخی هست آب از این چشمه خون می‌نوشد. کربلایی است دلم» 🌐https://b2n.ir/t03607 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⭕️ گفت: در زمان هخامنشیان ، ما آریایی‌ها خوش بودیم. می‌زدیم و می‌رقصیدیم! با هم مهربون بودیم! ولی الآن... ☑️ گفتم: باشه تو راس میگی روشنفکر... ولی اینو بدون که دو تا از نوادگان کورش کبیر، یکی و یکی دیگه که با هم برادر بودند به خاطر قدرت به جون هم افتادن. اردشیر سر برادر خودشو برید و بعد چنگ انداخت تو موهای داداشش و سر بریده‌شو به همه نشون داد که ایرانیا بفهمن رئیس کیه 😐 بعد هم دست راست داداششو برید که خوب از بقیه ملت زهرچشم بگیره 😕 روت میشه از قر کمر حرف بزنی روشنفکر؟ داریوش و هخامنشیان -والتر هینتس -پرویز رجبی-ص ۴۶۳ ✅ @n_bastan@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
‍ 🔵دانشمندان اسلامی پایه گذار علم تحقیقی 🔻خانم دکتر هونکه در کتاب بسیار معروف خود یعنی فرهنگ اسلام در اروپا می نویسد: ▪️نه رجر بیکن و نه باکوفون ورولام و‌نه لئو ناردو‌ داوینچی ونه گالیله ،هیچکدام پایه گذار علم تحقیقی نیستند. پیش از آنان علم فیزیک تحقیقی و آزمایشی به وسیله دانشمندان اسلامی پایه گذاری شده است،همانطور که علم طبیعی مدرن کنونی‌،یک تئوری متناسب را با آزمایش تنظیم شده ربط میدهد تا بنتیجه برسد حسن الهیثم در آن زمان عینا همینکار را میکرد. او اولین کسی هست که دوربین جعبه یک سوراخه ساخت مدل اولیه عکاسی وبا آن به آزمایش نور پرداخت .او‌ دلیل شکست نور را بوسیله چیزی مختلف ،مانند هوا یا آب کشف کرده و شرح داده است▪️ فرهنگ اسلام در اروپا -زیگریدهونکه- مرتضی رهبانی-جلد ۱-ص ۲۱۰ ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دوران اسلامی، عهد زرین ایران 🔻شاپور ایران شناس معروف درباره زرین ایران می نویسد : «در میانه سده هفتم میلادی به دوره چهارم تاریخ ایران می رسیم که دوره اسلامی است. طی این دوران خصایص بارز تمدن و فرهنگ ایرانی و ادب درخشان و سنن دولتی و تشکیلات اداری و بازرگانی ایرانیان با تعلیمات و شیوه نوین جامعه اسلامی در هم آمیخت و عهدی را پدید آورد که از نظر پرورش دانشمندان و ادبا و علما و هنرمندان تالی نداشته است و بحق «عهد زرین ایران» نام گرفته است.» 📚 شاپور شهبازی، علیرضا، 1398، تاریخ ساسانیان، ص 12 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخی به مطالب گفته شده این بانوی محترم در مورد این که تاریخ رو ول کنیم و فقط به اخلاقیات بپردازیم! 👇 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخی به مطالب فیلم بالا @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
برده داری در دوران ساسانیان ✅زن در زمان ساسانیان 🔻دکتر تورج ایران شناس معروف در مورد برده و زن در متون زرتشتی و زمان ساسانیان چنین می نویسد : 🔹شمار زیادی برده وجود داشت که بسته به مهارت، اصلیت و جنسیت، دسته بندی می شدند. برده به مفهم عام (بندگ)، خدمتکاران خانه زادی بودند که در موطن خود، و نیز در آتشکده ها کار می کردند. استفاده از زنان برده در خانه ها (بندگ پریستار) کاملا معمول بود، مرد خانه بر او تسلط کامل داشت و حتی می توانست او را باردار کند. 🔹افراد مقروض و یا کسانی را که بنا بر حکم مذهب، بخشی از «حیات، خود را به آتشگاه مدیون بودند نیز، از همین زمره شمرده می شدند.(برده) 🔹موقعیت زنان به طبقه اجتماعی آنان بستگی داشت. زنان والا مرتبه، مانند ملکه و ملکه مادر، از دامنه فعالیت و قابلیت تصمیم گیری بسیار بالایی برخوردار بودند.(همانگونه که خود نویسنده تاکید دارد، این زنان، زن و مادر و خواهر و نزدیکان شاه بودن و قاعدتا مقام بالایی داشتند و کمتر از 1 درصد جامعه به حساب می آیند) 🔹زنان عوام را جزء مایملک مردان می دانستند و بر آن قیمت می گذاشتند (۵۰۰ استر). بسیاری از احکام دینی علیه زنان، صرفا متوجه زنان غیراشرافی بود. روحانیون مفصلا به کوچکترین جزئیات زندگی و احکام زنان پرداخته اند. زن به منزله موجودی نگریسته می شد که می توانست جامعه ای رابه نابودی بکشاند 🔹(در منابع) زردشتی نیز(زن) در قالب شیطان مونثی به نام جه [«بدکاره» ] توصیف شده است. 🔹 زنان از دید روحانیون یا مردان، «مزدایی» قلمداد نمی شده اند. 🔹از دید قانون، زن همپای کودکان و بردگان، و بهای آن ۲۰۰۰ درهم، معادل بهای یک برده بود. 🔹بردگان خارجی، و یا صرفِ افرادی که به عنوان کارگر کشاورز به کار گرفته می شدند، وردگ (برده اسیر) خوانده می شدند. اینها معمول ترین نوع بردگان بودند؛ اما گونه ای مهم تر از بردگان وجود داشت که آنها را بر حسب تن میشمردند و از امنیت برخوردار بودند. بردگان با مردن سرور خود آزاد می شدند؛ ضمن این که خود فرد نیز می توانست برده اش را آزاد کند. بردگان نیز دستمزد می گرفتند و می توانستند خانواده داشته باشند. 🔹زنان باید سه بار در روز در برابر شوهر زانو زده و از ته دل از او بپرسند خواستش چیست و خود او چگونه می تواند آن را برآورده و او را خوشحال کند. 📚https://b2n.ir/q08003 📚https://b2n.ir/x11197 📚https://b2n.ir/m32635 👈همچنین بنگرید به هدیه دادن کنیز و در کتیبه های ساسانی (اینجا کلیک کنید) ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
‍ ‍ 🔻انواع برده داری در زمان ساسانیان 📝مقاله ایی از دکتر پیر بریان، اکتور شروو، منصور شکی 🔹بردگان را می خریدند یاسپاهیان به اسارت می گرفتند و جزو دارایی به شمار می آمدند.میانگین قیمت هر برده/بنده پانصد استیر و برابر بهای یک زن بود(یعنی زمان ساسانیان ارزش یک زن به اندازه یک برده بود) 🔹سروران(صاحبان)می توانستند همانند حیوان بارکش با آنان رفتار کنند. 🔹هر رسته از بردگان پایگاهی ویژه خود داشت:«بنده»،«غیر شهری»،«برده» و«تن»بندگان اصولا به امور خان و مان یا خدمات دیگری نظیر خدمت در آتشکده گماشته می شدند.(یعنی استفاده از بردگان در امور دینی و مذهبی) 🔹« غیر شهری ها» یا همان بردگان انیرانی غیر زردشتی معمولا به کار موقت برزیگری می پرداختند،چه صاحب زمین تغییر می کرد یا نه. این نوع بردگان ندرتا در کارهای خانگی دست داشتند. 🔹بردگان همانند غیر شهری ها بنابر توانایی شان به انجام کارهای زراعی ،ساختمان سازی، و... گمارده می شدند. 💥بردگان دارای غل و زنجیر را « تن» می نامیدند. 🔹مالکیت بندگان موروثی بود. فروش برده به غیر زردشتیان اکیدا ممنوع و مکافات این جرم داغ کردن هر دوسوی معامله بود. 🔹اسکن https://b2n.ir/q87737 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا