eitaa logo
Antifeminism
80 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
📒 : و ­ : در سده ۱۹ 👤نویسنده: محبوبه 📎منبع: نشریه: طالعات اجتماعي - روان شناختي زنان (مطالعات زنان) پاييز 1389 , دوره 8 , شماره 2 (پياپي 24) ; از صفحه107 تا صفحه 123 📌چکیده: ،بيش تر، جنبشي به نظر مي آيد که مي خواست بر پايه اصول و با پرهيز از ، حقوق اوليه زنان، يعني آزادي و برابري، را به وسيله استدلال و در قالب قانون به دست آورد، اما با ايستادگي و مقاومت ، که خود نيز ارزش هاي آزادي، برابري، و تکيه به روش هاي استدلال عقلي و تلاش قانوني را تبليغ مي کرد، روبه رو شد. 📜اين نوشتاربراي اثبات اين فرض که دليل ايستادگي فرهنگ و سياست در برابر خواسته هاي بوده شکل گرفته و در کنار آن به بررسي واکنش در برابر اين مساله نيز پرداخته است. بر پايه اين پژوهش، ، پس از آن که به کمک درآميختن فشار عيني و فشار فکري يا ترکيب قدرت و استدلال، گفتاري چيره را آفريد،تنها توانست سامانه کهنِ انحصار را اندکي بازتر کند، نه اين که آن را کنار بزند. نيز مي خواست، به همين ترتيب و با استفاده از سخنان فيلسوفان ، راستي خود را به سامانه اثبات کند، اما کم کم ضرورت به کارگيري فشار و دگرگوني تعادل قدرت را درک کرد و سرانجام توانست، هم چون خود ليبراليسم، به کمک چيزي بيش تر از استدلال، يعني قدرت، مطرح شود. 📏روش اين پژوهش تحليلي ­ تاريخي، و گرد آوري داده ها به صورت کتابخانه يي است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: تأملی نظری پیرامون خوانش گرایش از خوب در کشورهای اسلامی 👥نویسندگان: امیر‌محمد / فهیمه / رضا 📌چکیده مقاله­ حاضر با هدف معرفی برخی گرایش‌های فمینیستی در کشورهای اسلامی نزد افرادی چون ، و در باب حکمرانی خوب، از منظر گفتمان نو‌گرایی اسلامی به نقد و بررسی اندیشه‌های آنها می‌پردازد. این گرایش‌ها ذیل جریان بزرگ‌تر متجددین جای می‌گیرند. ◀به ­زعم آن‌ها احکام اسلامی ماهیتی تاریخی دارند و بزرگ‌ترین مانع حضور در و به­ تبع تنزل شاخص‌های حکمرانی خوب در کشورهای اسلامی محسوب می‌شوند. لذا معتقدند با بازتفسیر دوباره­ نص اسلامی، می‌توان شرایط مناسبی برای تغییر بسیاری از احکام اسلام ناظر بر امور زنان پیدا کرد. ❓در همین راستا، پرسش اصلی در این مقاله این است که چه نقدهایی بر خوانش گرایش در کشورهای اسلامی از حکمرانی خوب وجود دارد؟ با توجه به داده‌های موجود، به نظر می‌رسد که نوع تلقی آنان از حکمرانی خوب مبتنی بر مطالعه‌ای ناقص، پیش‌داوری و بی‌توجه به بسترهای فرهنگی است. 🔚در مقاله­ پیش رو به روش گفتمانی، پس از بررسی آثار سه تن از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان در این حوزه، خوانش آنان از نگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نهایتاً روند تسهیل حکمرانی خوب در ایران با توجه به ارزیابی نوگرایان دینی بیان می‌شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ، مفاهیم و امکان ها 👥نویسندگان: محمدتقی /نسیم السادات شریعت پناهی 📌چکیده با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت قرار دادند. در مقابل، مخالفان نیز این مفهوم را مفهومی متناقض دانسته و با تمرکز بر دو مفهوم «» و «»، امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می کشند. ⬅در این مقاله اندیشه های و نظرات موافقان و مخالفان این دیدگاه فمینیستی بررسی و رویکردهای مطرح شده در این حوزه طبقه بندی شد. ◀در بخش موافقان، سه گروه با استراتژی های تحدید مفهوم ، و و در بخش مخالفان، سه گروه با تأکید بر مفهوم ، با تأکید بر موفق نبودن و با تأکید بر منطق کلامی شناسایی شدند. ◀ پس از بررسی نظرات و یافته های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به گستردگی حیطه ی مفهومی دو مفهوم اصلی یعنی «» و «» نمی توان مدعی امکان یا عدم امکان قطعی این مفهوم شد. بدیهی است در مبحث امکان مفهومی توجه به زمینه های مفهومی مانند و در زمینه اجتماعی مطرح شده ضروری است. از این رو بسته به زمینه اجتماعی و گستره تعریف دو مفهوم می توان به یا رأی داد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📖 ✍ نویسنده: 📚 نشر اعتلای وطن 🔺چگونه از در برابر آسیب‌های فضای مجازی محافظت کنیم؟ 🔺 آنچه در این کتاب می‌خوانیم: ▫️؛ چه تنظیماتی روی رایانه و گوشی انجام دهیم تا و در دسترس نباشد؟ ▫️ ؛ چه شرایط و چیدمانی در خانه پیاده کنیم تا کاهش یابد؟ ▫️؛ چگونه با رفتار کنیم تا آسیب‌های را به حداقل برسانیم؟ https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: تفسیر از (بازخوانی متن مقدس از منظر ) 👤نویسنده: اسما 📝ترجمه: مهرداد / متینه السادات 📎منبع: آینه پژوهش سال 24 فروردین و اردیبهشت 1392 شماره 1 📌: یکی از مهم ترین زمینه های پیدایش اندیشه برابری زن و مرد از نگاه اسلام، بازنگری در متون دینی بویژه قرآن بوده است. یکی از پیشگامان این اندیشه است. ودود در حیات فکری و اجتماعی خود کوشیده تا اثبات کند از نگاه قرآن، مرد ذاتا هیچ ترجیحی بر زن ندارد و معیار رتبه بندی انسان ها نیست؛ اما به تصور او از آنجا که در طول تاریخ، تفاسیر قرآن یکسره به دست مردان و متاثر از ذهنیت مردسالارانه حاکم بر جوامع اسلامی نوشته شده اند، همواره دارای سوگیری های مردانه بوده اند. ◀او حاصل بازخوانی اش از قرآن که حاوی مبانی و نتایج دیدگاه او درباره نگاه قرآن به زن و نقش و جایگاه اجتماعی اوست، در کتابی با نام به زبان انگلیسی منتشر کرده است. 👤نویسنده در مقاله حاضر به بیان زندگی نامه، شخصیت، اندیشه و آثار پرداخته و کوشیده است تا آرای وی را در این کتاب و برخی مقالات دیگر تبیین نماید. این مقاله ترجمه ای، از کتاب و قرآن انتخاب شده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: تحقیق : مبانی و 👥نویسندگان: احمد / داریوش / رسول صادقی/مهدی رضایی 📎منبع: مجله زن در توسعه و سیاست، دوره 7، شماره 2 - تابستان 1388 📌 بنیان روش شناسی در نقد علوم طبیعی و اجتماعی به‌عنوان دانشهای گرا قرار دارد. ها بر این باورند که سؤال‌ها، نظریه‌ها، مفاهیم، روش شناسی ها و داعیه های معرفتی دانش متعارف که فرض میشود دارند، در حقیقت درکی مخدوش‌شده و ناعادلانه، هم از طبیعت و هم از زندگی اجتماعی، به‌دست داده اند. از منظر رویکردِ ، دانش دارای خصلتی محلی، موقعیتی، بسترگرا و تاریخی و نه موجودیتی جهان شمول و فرابستری است. ✅ این مقاله قصد دارد مبانی و مجادله‌های انتقادی در تحقیق را مطالعه کند. ◀در این راستا، ابتدا ضمن مرور اجمالی بر روی‌کرد عمومی و روند پیدایش تاریخی آن، سه خُرده رهیافت ، ، و مطالعه می شوند. سپس، مواضع پارادایمیکِ تحقیق در قالب مباحث ، و بحث و مطالعه می‌شوند. بخش آخر مقاله به نقدهای روش شناختی از پارادایم اثباتی و نیز معرفی و تشریح اصول روش تحقیق اختصاص دارد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: رویکردی نظری به مفهوم 👥نویسندگان: حلیمه / حیدر 📎منبع: مجله مطالعات جامعه شناسی، دوره 2، شماره 5، زمستان 1388، صفحه 45-63 📌 یکی از پیامدهای مهم رشد اقتصاد جهانی، تخریب پرشتاب منابع طبیعی و زیست بوم جهان بوده است. برخی از معتقدند که بوم‌شناسی یک مسئله خاص است و چیزی را که می‌توان نامید، به وجود آوردند. قبل از ظهور استعمار غربی و علوم غربی، بومیان در سراسر جهان روابطی نزدیک و نسبت دوستانه با جهان طبیعی داشتند. یک اصل مؤنث، بازتابی از روابط خاص با طبیعت از طریق و ، و و نگه داشتن آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در طول رشدشان وجود داشت. با ظهور استعمار غربی این رابطه با طبیعت و منابع طبیعی به شدت آسیب دید و اصل مؤنث واژگون شد اما طبیعت که هم چنان مؤنث انگاشته می‌شد و تبدیل به منبعی منفعل شد و این واژگونی راه را برای تخریب ، استفاده بیش از حد از زمین و گسترش تکنولوژی زیان‌بار هموار کرد. تنها راه فرار از این بحران، برقراری مجدد رابطه اولیه با و ترویج بازگشت به طبیعت بود و بدین ترتیب به وجود آمد.این نظریه با طرح لزوم استفاده از تبیین‌های چند علیتی در بررسی روابط و سعی در غلبه بر تقلیل‌گرایی روش‌شناختی از یک طرف و غلبه بر برخی از کاستی‌های ، و نظریه تبدیل شده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: بررسی انتقادی از منظر 👤نویسنده: اسماعیل 📎منبع: معرفت فرهنگی اجتماعی سال دوم تابستان 1390 شماره 3 📌: بی شک فهم دقیق و درست درون مایة نظریه های اجتماعی، بدون شناخت مبانی فکری و فلسفی آنها ناممکن یا دست کم بسیار دشوار است. نظریة به مثابة یک جریان ـ نظریة ، اندیشه های خود را وام دار مبانی فکری و فلسفی خویش است. هدف این پژوهش تحلیل روش شناسی ـ با تأکید بر و و چالش های پیش روی آن است. که با استفاده از روش توصیفی و تبیینی به پرسش های ذیل پاسخ داده ایم: چیست؟ مبانی و و آن کدام است؟ از منظر کاستی های روش شناسی کدامند. 🔍یافته های تحقیق حکایت دارد که خرد و شاخصه ای انسانی است و فاعل شناسا دخالتی در معرفت بشری ندارد. غفلت ها از هویت عقلانی انسان موجب شده است که را بردار تصور کنند و در دام گرفتار آیند که سر از شکاکیت درمی آورد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: اصول حاکم بر روابط اعضای در 👤نویسنده: صدیقه 📎منبع: فقه و حقوق خانواده (ندای صادق) سال هجدهم بهار و تابستان 1392 شماره 58 📌: نظام جامع در عین توجه به مسائل و ، توجه ویژه ای دارد به مسائل به خصوص خانواده و هر آنچه که به تحکیم آن بینجامد. نیز با هر آنچه که موجب تزلزل پایه های خانواده  شود، مبارزه می کند. 🔍مساله پژوهشی مقاله حاضر این است که ضمن معرفی ارکان این نظام، جزء بینی و یک سو نگری را کنار گذارد و با نگرشی سیستمی و مجموعه نگر، مباحث را تحلیل کرده، اهداف و جزئیات آن را مورد مداقه قرار دهد و را به عنوان یکی از ارکان این سیستم منسجم و هماهنگ تحلیل نماید❓و بیان کند که اصول حاکم بر نظام و چیست و چه کاربردی دارد؟ ❓و اثبات نماید که در صورت یا این اصول با دیگر قوانین این حوزه، نمی توان اصول را نادیده گرفت؛ نگاه صرف به مسائل خانواده و غفلت از ماهیت متعالی آن موجب می گردد و هیچ نیرویی جز اخلاق و ایمان نمی تواند بر خانواده حکومت کند و آرامش را به آن بازگرداند. تقویت نه تنها به استحکام خانواده می انجامد، بلکه سبب سعادت و سلامت جامعه نیز می گردد. البته تقویت اخلاق به این معنا نیست که مسائل در خانواده نادیده گرفته شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: 👥 نویسندگان: بتول ، جمال الدین ، محمود منبع: فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، دوره ۵، شماره ۲۱ - ( تابستان ۱۳۸۵ ) 📌: در این مقاله با مقایسه ساختار سازمانی مدیریت توسعه سلامت زنان در کشورهای ، ، و ، الگوی مناسب ایران طراحی گردید. ⬅روش: در این مطالعه توصیفی تطبیقی تلاش شده است تا با تمرکز، مقایسه و تحلیل محتوایی متون داخلی و خارجی، نتایج عینی از موقعیتهای موجود ارائه شده سپس با استفاده از در طراحی، الگوی مناسب و کاربردی در کشور به کار برده شود. ⬅یافته ها: نتایج نشان داد که وضعیت مدیریت توسعه کشورهای و نسبت به و متمرکز و هماهنگتر است. الگوهای جدید ارائه خدمات و اشکال نوین سازمانی ویژه سلامت در و نسبتًا موفق بوده و نتایج خوبی را نشان داده اند. کشورهای و نیز با توجه به ویژگیهای نظام و درمان خود با برنامه های خاص سلامت و در این مسیر حرکت میکنند. 🔚نتایج: ساختار با توجه به اصول منتج از یافته های پژوهش و مطابق با شرایط ایران طراحی گردیده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📁 سال نهم شماره 2 ⬇برخی مقالات مرتبط با مطالعات زن و خانواده در این شماره: ◀ و 1⃣مقدمه ای بر رابطه و (ص23) 2⃣ به چالش کشیدن در جمهوری چک (ص 27) 3⃣تداوم و تغییر در ایالات متحده (ص29) 4⃣ و در منطقه عرب (ص 31) 5⃣کار شده و نابرابری در بستر آسیایی (ص 33) 6⃣میزگرد بین المللی پیشرفت اجتماعی: تاملاتی مبتنی بر درباره پیشرفت اجتماعی ( ص 35) 7⃣چالش های در پژوهش ها (/ فنلاند و سوئد) (ص 25) ✅مقالاتی از: / / / / / / و موضوعات دیگری مانند . https://eitaa.com/Antifeminism2