جملات ارزشمند
از رهبر معظم انقلاب درباره «غدیر» (بخش اول)
🔹 عید غدیر عیداللهالاکبر و از همهی اعیاد بالاتر است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🔸تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت، در حادثهی غدیر معیّن شده است.۱۳۸۸/۰۹/۱۵
🔹حادثه و واقعهی غدیر نشانهی عظمت و جامعیت اسلام است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
🔸 عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیینکننده در تاریخ اسلام است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰
🔹غدیر یک مسالهی اسلامی است؛ یک مسالهی فقط شیعی نیست. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶
مسالهی غدیر با این مضمون والا متعلق به همهی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایتالله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱
🔸 غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مایوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مایوس کرد؟ قضیهی رهبری جامعهی اسلامی؛ قضیهی نظام حکومت و امامت در جامعهی اسلامی. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🔹 ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعدهای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماههای آخر عمر، قاعدهی امامت و ولایت را وضع کرد. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🔸 بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندیها و قدرتمداریها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعدهی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🔹 پیغمبر ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضهای است که اگر نباشد، همهی اینها [گویی] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
جملات ارزشمند
از رهبر انقلاب درباره «غدیر»(بخش دوم)
🔹 اینکه در آیهی مبارکهی سورهی مائده میفرماید:
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعهی بشریت - آن وقتی تمام و کامل میشد که نقشهی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
🔸دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین بهعنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و ادارهى امت بعد از پیغمبر، در مسئلهى غدیر وجود دارد. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
🔹اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایهی اختلاف بین مسلمانان نشود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🔸 حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از همین حادثه غدیر، وسیلهای برای رشد و هدایت وافی و کامل همهی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸
🔹 در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آنچنان که تدبیر شده بود؛ عمل میشد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض میشد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
🔸مسئلهی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعهی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
🔹مسئلهی غدیر، مسئلهی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
🔸 شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🔹 اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم میایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🔸آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
چرا در خصوص این موضوع مهم یعنی امامت علی پیامبر اسلام از کلمه مولی استفاده می کند که حدود 27 معنی مختلف می دهد و جالب اینجاست که حتی یکی از این 27 مورد معنای خلیفه و جانشین و اولی الامر نمی دهد! در حالیکه در لسان عرب برای این موضوع مهم کلمات فراوانی مانند: مالک، اولی الامر، سلطان، والی، حاکم، امام و... وجود داشته است.
پاسخ شبهه:
استعمال واژه مولی به معنای سرپرست در خود قرآن آمده است وعلمای اهل سنت هم تصریح به این معنا کرده اند.
❗️علامه امینی در الغدیر دراین مورد بحث کامل می کنند که ما اجمالی از آن را می آوریم.
🗯خداوند درآیه 15 حدید می فرماید:
"فالیوم لا یوخذ منکم فدیه ولا من الذین کفروا ماواکم النار وهی مولاکم وبئس المصیر"
"پس امروز نه از شما فدیه ای پذیرفته می شود ونه از کافران وجایگاهتان آتش است وهمان سرپرستتان می باشد وچه بد جایگاهی است"
❗️بزرگان علمای اهل سنت مولی در آیه را به معنای شایسته تر واولی به نفس ( سرپرستی) تفسیر کرده اند
📚صحیح بخاری،ج4 ص1815
📚طبری در جامع البیان،ج27 ص228
📚تفتازانی در شرح المقاصد،ج5 ص273
📚قوشجی در شرح التجرید،ص447
📚شافعی در مطالب السول،ص16
📚ابن جوزی در التذکره،ص19
📚مالکی در الفصول المهمه،ص28
📚شبلنجی در نور الابصار،ص78
🗯علامه امینی از 27 نفر از علمای اهل سنت نام می برد که مولی درآیه را به معنای سرپرستی واولی به نفس معنا کرده اند
📚ترجمه الغدیر،ج2 ص296 تا 301
🗯واز 15 تن از علمای اهل سنت نام می برد که معنای شایسته تر وسرپرستی را یکی از معانی مولی درآیه برشمرده اند
📚همان مدرک،ص301-ص302
❗️همچنین علمای اهل سنت فرمایش خداوند دراین آیه
"انت مولانا"
"تو ای خداوند مولای ما هستی"
📓286 بقره
❗️ به معنای سرپرستی گرفته اند
📚الکشف والبیان،ثعلبی،ج2 ص309
🗯با توجه به انچه آمد ثابت شد که استعمال لفظ مولی در معنای سرپرستی واولی به نفس در ادبیات عرب کاملا مرسوم است.
⁉️اما این که چرا پیامبر از کلمه مولی استفاده کرد؟
🗯پاسخ آن است که:
❗️پیامبر برای بیان خلافت حضرت علی هم عنوان امام را به کار برده است،هم خلیفه و،هم وصی و...
🗯حاکم نیشابوری از بزرگان اهل سنت روایت می کند که پیامبر فرمود:
"از راه وحی دریافتم که علی دارای سه خصلت است؛سید مسلمین است،امام متقین است،رهبر سپید چهره گان است"
❗️حاکم می گوید حدیث صحیح است
📚المستدرک،ج3 ص137
🗯طبری نقل می کند که پیامبر درمورد علی فرمود:
"ان هذا اخی ووصیی وخلیفتی فیکم فاسمعوا له واطیعوا"
🔷"همانا این شخص ( علی)برادر ووصی وخلیفه من درمیان شما است پس به دستورات او گوش داده واورا اطاعت کنید"
📚تاریخ طبری،ج2 ص220
❗️درمورد سر استفاده از کلمه مولی هم گفتنی است:
🗯استعمال یک کلمه که دارای چند معنا است با قرینه معینه که مراد کدام یک از معانی است در ادبیات عرب کاملا رایج است ودرقرآن هم این استعمال وجود دارد.
❗️علامه میر حامد حسین در کتاب شریف عبقات الانوار بیش از 30 قرینه ودلیل می آورد که مراد از مولی در حدیث غدیر سرپرستی است که ما در گذشته به برخی از این قرائن اشاره کرده ایم
📚عبقات الانوار،ج9 و10
❗برخی محققان درمورد علت استفاده کردن پیامبر از کلمه مولی چنین می گویند:
1⃣پیامبر در خطبه غدیر پیش از معرفی علی به عنوان سرپرست ،به ولایت خود برانان احتجاج می کند وبه آیه 6 احزاب استدلال میکند که می فرماید:
«النبی اولی بالمومنین من انفسهم"
« پیامبر سرپرست و اختیار دار مومنان است»
🗯لذا تنها تنها واژه ای که می تواند هم ریشه وگویای این معنا باشد واژه های مولی وولی است
2⃣در واژه ولی علاوه بر معنای خلافت وجانشینی معنای دوستی ومحبت نیز خوابیده است
📚شبهات غدیر،عصیری،ج2 ص13
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
06-ay mardom eide ghadire-soroud-narimani_5854832764309735283.mp3
3.04M
🌹بین عیدایی که دارن همه ی شیعه ها..
یکیشون سید اعیاد برای ماها..
🎤#سیدرضا_نریمانی
عید غدیر نزدیکه...یه کاری بکن..
#دهه_ولایت
#عیدالله_اکبر
#فقط_به_عشق_علی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
#تشبیه
اگر کسی ماسک میزند، حتما معنیاش این نیست که من مریضم یا تو مریضی! نـــــه ❌
همه میتوانیم #ناقل باشیم ولی مریض نباشیم! 😲
ماسک برای پیشگیری است؛ 😷
برای پیشگیری از فعال شدن یا انتشار ویروسی که به شدت #آبزیرکاه است!
ویروسی که آدم نمیفهمد کی آمد؟ از کجا آمد؟ کی تکثیر شد؟ کی از یک سرماخوردگی ساده به یک تنگی نفس زجرآور تبدیل شد؟ و... 🤯
پس ماسک اول از همه برای این است که نه ویروسی را #منتقل کنم و نه از دیگری #وابگیرم!
✅ دقیقا مثل حجاب، که طراحی شده تا نه کسی را دچار #ویروس_شهوت کند و نه اگر کسی گرفتار #بیماری شهوت شده علاقمند شود سر من خالی کند!!
• حجاب هم مثل ماسک برای پیشگیری درمقابل ویروسی که خیلی #آبزیرکاه است...
اما این لزوما به آن معنا نیست که همه #گرگند...❌
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
لطفا ببخوانید و برای نجات کشور منتشر کنید.
تاریخچه آخوندیسم در ایران
*بر اساس شواهد تاریخی ؛*
دولت انگلیس ، قبل از فرستادن برادران شرلی به ایران ، فردی بنام مقصود علی را که یک هندی الاصل در لباس دراویش بود را روانه ایران میکند .
مقصود علی با کسوت درویشی اطلاعات زیادی را در در مورد فرهنگ و آداب و رسوم و مسائل داخلی ایران ، در اختیار دولت انگلیس قرار میدهد .
بعدها برادران شرلی بر اساس اطلاعات مقصود علی وارد ایران میشوند .
درویش علی چنان به زبان ایرانی تسلط داشت که حتی شعر فارسی میسروده است .
او ، اولین ویروس شومی بود که انگلیس روانه ایران کرد .
و همین درویش علی صنعت ملاسازی و اخوند سازی را در ایران راه اندازی کرد .ورود مقصودعلی ، سال ۹۹۸ هجری گزارش شده است .
در این زمان خانقاه های زیادی در ایران وجود داشت . گرداننده های خانقاه را مجلس آرا میگفتند ......
(متن شبهه خلاصه شده)
✅پاسخ شبهه :
تاریخ علمای شیعه، تاریخی بسیار شفاف است که در آن، اصطلاحا طبقات مختلف علما، از عصر معصومین تا امروز، به صورت دقیق نگاشته شده و در هر عصر، علمای بزرگ و مطرح متعددی با جزییات زندگی آنها، ذکر گردیده است که از این کتابها، با عنوان کتب رجالی نام برده می شود. مثل رجال مامقانی و رجال کشّی و...
در نتیجه تاریخچه آخوندی در اسلام و ایران، مطلب گنگ و مجهولی نیست که بتوان آن را ساخته و پرداخته دولتهای غربی در چند قرن گذشته دانست.
اصطلاح آخوند هم که به معنای استاد علوم دینی است، از قدیم استفاده میشده، به نحوی که برخی علما، مثل ملاصدرا که در عصر صفوی بوده، در همان زمان به آخوند شهرت داشته.
واژه ملّا هم که در اصل همان واژه مولی است که هم در میان شیعه و هم اهل سنت، در طول تاریخ برای علمای دینی به کار می رفته، مثل واژه مولانا که به معنای مولای ما است پ هشتصد سال پیش برای مولوی به کار می رفته است.
کلمه طباطبا هم که به معنای کسی است که هم پدر و هم مادرش سید هستند، در عصر معصومین شکل گرفته و اولین بار برای اسماعیل بن ابراهیم بن حسن بن حسن بن علی بن ابیطالب علیه السلام به کار رفته است.
در نتیجه این متن، فاقد هرگونه ارزش تاریخی و علمی می باشد و نکته جالب هم اینکه اگر به کتب مورد استناد در این متن مراجعه شود، خواهید دید که به هیچ عنوان چنین مطالبی در آنها نیامده است و این استناد، کاملا دروغ می باشد.
✍دکتر علی صداقت
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
💢شبهاتی در مورد واژه #سید بین ملی گرایان مطرح می شود و از آن در مورد اسلام سوء استفاده می کنند
اصلا واژه سید که به فرزندان حضرت زهرا اطلاق می شود از #کجا آمده است و چرا آنان را به این نام می خوانند؟
پاسخ شبهه:
كلمه ى «سيد» در اصل به معناى كسى است كه صاحب مجد و عظمت است. و به همين اعتبار، نسل پيامبر اسلام را سيد مى گويند.
از سخنان ابن شهر آشوب به دست مى آيد كه در قرن ششم هجرى قمرى كلمه #سيد رواج كامل داشت و اولاد پيامبر را سيد مى گفتند. تحقيقات نشان مى دهد كه در قرن چهارم و پنجم كلمه «سيد» به همراه قرينه بر #اولاد پيامبر اطلاق مى شد و در قرن ششم بدون قرينه استعمال مى گرديد. در عصر حاضر، در ايران به بنى هاشم سيد مى گويند و به غير آن به كسى سيد نمى گويند. در #حجاز كسانى را كه از طريق امام حسين به پيامبر مى رسند، سيد مى گويند. در #قسطنطنيه عموم مردم را سيد مى گويند و در آنجا كلمه سيد دلالت بر هاشمى بودن ندارد. در عهد صفوى به اولاد پيامبر كلمه ى ميرزا را اطلاق مى كردند ولى در زمان ما ميرزا دلالت بر #هاشمى بودن ندارد .
📚جامع الأنساب، آيت الله روضاتى، ج 1، ص 32
مامقانى مى نويسد:
« در غير حجاز #كلمه سيد به بنى هاشم و بنى عبدالمطلب اطلاق مى شود. در كشورهاى عربى شيعيان اين كلمه را به اولاد هاشم و عبدالمطلب #اطلاق مى كنند ولى #عرب غير شيعه در معناى لغوى آن بكار مى برند،
📚علم النسب، ج 1، ص 144.
امروزه از #ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها با تعبیر سید یا سادات یاد می شود چرا آنان منسوب به پیامبر گرامی هستند و در روایات متعددی دستور به اکرام و احترام آنان به خاطر پیامبر گرامی داده شده است ، تعبیر #سید نیز نوعی #تکریم و احترام آنان است .
📚وسایل الشیعه، ج16 ص332 باب 17
البته #سادات گرامی نیز باید توجه کنند که صرف انتساب آنها به پیامبر گرامی و حضرت زهرا سلام الله علیهما #موجب بهشتی شدن آنها نمی شود و نباید از #احترام دیگران نسبت به خود سوء استفاده کنند .
در #نقلی آمده است ؛
«زيد بن موسى بن جعفر عليه السّلام در مدينه #خروج كرد، گروهى را آتش زد و گروهى را به قتل رسانيد. بدين لحاظ او را زيد النار ناميدند.
مأمون فرستاد تا او را گرفتند و اسير نمودند و نزد مأمون بردند، #دستور داد: وى را نزد امام رضا عليه السّلام ببريد.ياسر مى گويد: وقتى زيد به حضور حضرت رضا آمد امام به او فرمود: اى زيد... تو اين طور گمان مى كنى كه اگر خداوند را معصيت كنى داخل #بهشت خواهى شد و موسى بن جعفر هم اطاعت پيشه كند و داخل بهشت شود، آنگاه تو نزد خداوند از آن بزرگوار #عزيزتر باشى؟
✅ به خداوند سوگند كسى از ما نزد خداوند به #مقامى نخواهد رسيد مگر به اطاعت نمودن پروردگار، ولى تو گمان مى كنى كه اگر عصيان بورزى به اين مقام خواهى رسيد؟! زيد در جواب حضرت رضا گفت: من هم برادر و پسر پدر تو مى باشم. امام رضا فرمود: آرى، تو مادامى برادر من خواهى بود كه خداوند را اطاعت نمايى. حضرت نوح گفت: پروردگارا! پسر من هم از اهل من #محسوب مىشود، وعده تو حق و تو بهترين حكم كنندگان #خواهى بود. خداوند حكيم فرمود: اى نوح! او از اهل تو نيست، او معصيت كار است. خداوند او را براى اينكه مرتكب معصيت شد از اهل #نوح ندانست.
📚عیون الاخبار ج 2 ص 234
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوری_مهم
زمانی که هنوز بسیاری از مردم و قربانیان زیر آوارها هستند و هنوز آواربرداری آغاز نشده و بسیاری از مردم خانه و زندگی خود را از دست داده و آواره شده اند، عده ای فتنه گر در ادامه انفجار ضدانسانی در بیروت و در همان پازل، اقدام به تظاهرات و شعارهای سیاسی نموده اند تا ثابت کنند برای هدف سیاسی خود چقدر انسانیت و اخلاق را قربانی می کنند.
فتنه نه از اسرائیل که خود اسرائیل است و تا اسرائیل در نقشه ها وجود دارد، فتنه از عالم نخواهد رفت.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔆 هنگامی که هویدا توانایی کنترل تورم را نداشت، از مردم خواست در جنبش ضدگرانفروشی شرکت کنند از خرید اجناس خودداری کنند. ظاهرا تنها راه درمان ویروس گرانی از نظر رژیم پهلوی این بود که مردم خودشون رو قرنطینه کنن و بشینن توی خونههاشون
👈دقت کنید که این گرانیها در دورانی بود که با جمعیت 35میلیونی، روزانه شش میلیون بشکه نفت میفروختیم، تحریم نبودیم و تهدید نظامی هم متوجه کشور نبود!
📗روزنامه آیندگان - ۲۴ تیر ۱۳۵۴
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه :
آیا در قرآن، در مورد ولايت امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟
پاسخ شبهه :
✅ در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند:
1⃣ آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود.
2⃣ آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است.
3⃣ آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است.
4⃣ آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند.
پی نوشت:
[1]. مائده، 67-
[2]. مائده، 55-
[3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است.
[4]. نساء، 59
[5]. توبه، 119-
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
شبهه مطرح می کنند
که چطور در جمهوری اسلامی ایران ،
هر فساد و خلافی اتفاق بیفته، میگین رهبر انقلاب مقصر نیست!!!
متن شبهه :
در زمان پهلوی هر مسئولی خطا میکرد ،
هر وزیری اشتباه میکرد ، اگه گرونی و تورم بود ، اگه فساد بود ، همه مراجع و اکثر مردم میگفتن شاه مقصره و مرگ بر شاه میگفتن ، اما چطور توی جمهوری اسلامی هر فساد و خلافی اتفاق بیفته میگین رهبر مقصر نیست!!! چه فرقی میکنه شاه رفت ، رهبر اومد سر جاش!!!!
🖊چی جواب دارین؟!!!
پاسخ شبهه :
🔹علت اینگونه مقایسه ها
و قضاوتهای اشتباه اگر مغرضانه نباشد ، قطعا از ناآگاهی و کمی اطلاعات است ، که جا دارد نوع حکومت پهلوی با جمهوری اسلامی را مقایسه کنیم تا مطلب روشن شود.
🔻لذا توجه
خوانندگان عزیز و بخصوص جوانان را به مطالب زیر جلب میکنم:
🔸حکومت #پهلوی از نوع سلطنتی بود ،
شاه در رأس حکومت قرار داشت و تمام کشور زیر نظر مستقیم شاه مدیریت میشد ، شاه نخست وزیر را مستقیما تعیین میکرد و نخست وزیر لیست وزرای کابینه را مشخص کرده به شاه تقدیم میکرد و در صورت تایید شاه وزیر تعیین میشد.
🔺 #مجلس شورای ملی هم
فرمایشی بود . در کلان شهرها یک انتخابات نمایشی انجام میشد . در حالیکه نمایندگان مجلس توسط خاندان #پهلوی و بهایی ها تعیین میشدند.
🔺 در حکومت پهلوی
شاه همه کاره کشور بود . فرمانده کل نیروهای مسلح ، رییس دولت و همه کاره مجلس ، شاه مستقیما دستور میداد چه کسی وزیر باشد و چه کار کند و چه نکند!!!!
🔹 در چنین نوع حکومتی
آیا حق نمی دهید که بسیاری از فسادها ، دزدیها ، فحشا و منکرات ، گرانیها و کمبودها متوجه شخص شاه باشد ؟!!!!!
🔺 بهمین خاطر مراجع و مردم
بر سر شاه فریاد میزدند و شاه را به بی کفایتی متهم میکردند و حق هم داشتند .
🔸 اما نوع حکومت جمهوری اسلامی
کاملا متفاوت هست. در جمهوری اسلامی حکومت #سلطنتی نیست، رهبر جایگاهش کاملا با شاه #پهلوی متفاوت است، رهبر ولی فقیه است و مستقیما در انتخاب دولت و مجلس دخالتی ندارد .
🔺 رییس جمهور مستقیما
با رأی مردم انتخاب میشود و رهبر هم فقط یک رأی دارد ، مانند سایر مردم .
🔺 نمایندگان #مجلس
با رأی مستقیم مردم انتخاب میشوند و انتخابات مجلس حتی در روستاها و دورترین نقاط کشور انجام میشود و فقط مربوط به کلان شهرها و فرمایشی نیست.
🔹 رهبر و #ولی_فقیه
هیچوقت جانشین شاه نبوده و نیست و مقایسه این دو جایگاه کاملا اشتباه و غیر #منصفانه هست.
🔺 شاه متهم بود که
در همه ارکان کشور دخالت میکرد و واقعیت هم همین بود ، شاه در کوچکترین وظایف وزیران نظر میداد و در دولت و مجلس دخالت زیاد و مستقیم داشت ، پس متهم به #بی_کفایتی میشد. چون نخست وزیر و کابینه #دولت را خودش انتخاب میکرد .
🔺 اما رهبر در انتخاب رییس جمهور ،
نمایندگان مجلس ، وزرا ، و سایر مسئولین دولتی دخالت ندارد ، قانون اساسی شرح #وظایف_رهبر را کاملا مشخص کرده و دخالت در چنین اموری وظیفه رهبر نیست.
🔺لذا نمیتوان دزدیها ،
#گرانی ، #تورم ، و کم کاریها را به گردن شخص رهبری انداخت ، چون واقعا طبق #قانون_اساسی جزء شرح وظایف رهبر نیست.
🔸حکومت #پهلوی ، سلطنتی بود
و حکومت #جمهوری_اسلامی کاملا با حکومت پهلوی در ساختارها ، قانون اساسی و شرح وظایف کاملا متفاوت هست و مقایسه این چنینی اشتباه است.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
زندگی
در نظام ولایت فقیه،
تمرین زندگی در جامعه مهدوی است ......
🔺 حکومت ولایت فقیه
نقطه اتصال به نهضت جهانی،انقلاب اسلامی یک رسالت تاریخی به عهده دارد و این رسالت تاریخی، ساختن کشوری مقتدر، پیشرفته و نمونه اسلامی است.
🔺این هدف و رسالت مقدمه ای است
برای حرکت نهایی اسلامی. ما امروز وظیفه داریم در این سرزمین مقدس به سرعت کشور پیشرفته، آباد و مقتدر اسلامی بسازیم که این کشور مقتدر پشتیبان نهضت جهانی شود.
حکومت ولایت فقیه نقطه اتصال به نهضت جهانی است
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈