eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴در مقابل اختلاس‌ها و مشکلات فرهنگی و ، چگونه از نظام خود دفاع کنیم؟؟ ✅نظام (جمهوری اسلامی ایران)، یک صاعقه نیست که از آسمان آمده باشد و نیروهای آن نیز ملائک آسمانی نیستند، بلکه خود ما هستیم، بد یا خوب، ضعیف یا قوی، بصیر یا کوته‌بین. نظام یک ساندویچ هم نیست که خریداری و خورده شود، بلکه یک هدف والا و اهدافی در راستای آن است و یک چارچوب است، یک تشکیلات هدفدار و برنامه‌ریزی شده می‌باشد. مردم، از هر قشر و مقامی که باشند، بدنه را تشکیل می‌دهند، بدنه‌ای که تلاش می‌کند تا خود را به آن هدف برساند. در میان این بدنه همه گونه انسان یافت می‌شود، از مؤمن گرفته تا کافر و منافق، از متقی گرفته تا فاسق و فاجر. از سالم گرفته تا بیمار و افلیج...، همگان نیز طی نسل‌ها می‌آیند و می‌روند، امام خمینی(ره) نیز می‌رود، دشمنان آشکار و پنهانش نیز رفته و خواهند رفت. اما پابرجاست، چون اصولش درست است و مجموعه‌ی بدنه، خواهان و مدافع آن است. 1. در هیچ کجای دنیا به اندازه‌ی ایران، همه چیز و همه کس و همه کار، به معنا و مفهوم «نظام» نیستند. اگر نام شان را مثلاً «جمهوری دموکراتیک» گذاشتند و یا گفتند نظام اندیشه سیاسی و اعتقادی ما "لیبرال دموکراسی" است، هیچ تخلفی را ناقض آن نمی‌دانند. هیچ گاه در در ، انگلیس، فرانسه و...، قتل، جنایت، جنگ، خفقان، تورم، بیکاری، ، اختناق و...، خدشه‌ای به شاکله‌ی اصل "نظام‌شان" وارد نکرده است؛ اما در ایران از و پاپیون برخی آقایان گرفته تا ساپورت و مانتو و مدل آرایش مو و صورت برخی خانم‌ها را یک امر کاملاً سیاسی تلقی کرده و مقابل «نظام» می‌گذارند!! خب این ضعف بینش و بصیرت سیاسی ما و قدرت تبلیغاتی دشمنان ماست... 2. در کدام کشوری تورم، بی‌کاری، اختلاس و مقامات، حتی اگر منجر به بازداشت، زندان یا اعدام آنان گردد، یا اعتراض و اعتصاب مردمی، حتی اگر منجر به سرکوب خشونت‌بار پلیسی آنان گردد، در مقابل اصل نظام‌شان قرار گرفته است؟! چرا در ایران، حتی و نیز به مثابه‌ی "نظام" تلقی می‌شود؟!! در امریکا و اروپا، تقریباً ماهی یک اعتصاب و تظاهرات گسترده بر پا می‌شود و اغلب نیز به درگیری و خشونت پلیسی می‌انجامد، اما در ایران اگر هزار نفر به خاطر اخراج یا گرانی یا غیره، اعتراض و اعتصاب کنند، یک انقلاب دیگر فرض می‌شود و حتی ، مرکل، نتانیاهو و... نیز وارد میدان می‌شوند!! 3. نه کسی کلاهبردار و جانی به دنیا می‌آید و نه به کسی تضمین داده شده که تا آخرین نفس حیاتش "علیه‌السلام" باقی می‌ماند. خواه در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، یا نظام حکومت حضرت رسول(ص) و امیرالمؤمنین(ع). ممکن است یک مسئول، یک رئیس جمهور، به رغم آن که سابقه خیانت، یا مال‌اندوزی، آن هم از منابع بیت‌المال نداشته و اتفاقاً خیلی هم مجاهد و مبارز بوده است، پس از رسیدن به قدرت، در تکبر، حب جاه و ثروت خود خفه شود... ممکن است یک حضرت آیت‌الله العظمی، فقط به خاطر یک عقده یا حسادت اندک، یا علقه‌ی بیش از حد به همسر و فرزندانش، یک بی‌بصیرتی ساده و انفعال در مقابل خویشان یا اطرافیان در دفترش، تحت تأثیر قرار گرفته و حتی علیه اسلام، تشیع و ولایت بایستد (آیا کم داشتیم؟)، ممکن است یک جناب بسیار وزین، تحصیلکرده در دانشگاه و حوزه، خدمتگزار و...، با دو تا انتخاب و انتصاب و کمی کف و صوت و هورا کشیدن عده‌ای کم یا زیاد، خودش شیطان خطرناکی شود و...؛ پس تا دنیا هست و انسان زندگی می‌کند، این و وجود دارد. مگر در زمان خود پیامبر و اهل بیت نیز نداشتیم از این موارد!؟ 4. اینها و تمامی معضلات و دشمنی‌ها، چه منبع و منشأ داخلی داشته باشند و چه خارجی، ضعف‌هایی هستند که مرتفع کردن آنها، مستلزم است و از نظام دفاع می‌کنیم تا قدم به قدم این ضعف‌ها برطرف شود و نظام به اهداف و آمالش نزدیک‌تر گردد. مملکت و نظام بیرون، عین مملکت و نظام درون خود ماست. آیا ما با این همه ضعف و نادانی که در وجود خودمان هست، دفاع از را کنار می‌گذاریم؟ یا آن که سعی می‌کنیم ضعف‌ها و گناهان خود را کنار بگذاریم تا بیشتر تجلی اسلام گردیم؟! آیا چون قوای نفس حیوانی در وجود ما هست و گاه بر قوای عقلانی نیز چیرگی هم دارد، یکجا و ناامیدانه عقل را برای همیشه رها می‌کنیم و تسلیم نفس می‌شویم، یا سعی می‌کنیم نفس را به بند کشیده و مهار کنیم و قوای عقلانی را بر مملکت وجود حاکم کنیم؟ بیرون هم همین است. عقل همان " " است، نفس همین "قدرت و ثروت" است، و این جنگ همیشه ادامه دارد. اگر دفاع کردیم، خودمان پیروز می‌شویم و اگر دفاع نکردیم و ناامیدانه تن به ذلت و شکست دادیم، خودمان به هلاکت می‌افتیم. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
♨️اسماعیلی: پلمب خانه یکی از مداحان صحت دارد 👈اما ربطی به پرونده قضایی ندارد❗️ سخنگوی قوه قضاییه: 🔹در خصوص پلمب منزل مسکونی یکی از مداحان و ربط آن به پرونده بابک زنجانی و طبری، آنچه اتفاق افتاد ربطی به پرونده‌های قضایی نداشت.👉 🔺 این ملک را بابت اخذ تسهیلات از یکی از بانک‌ها به‌عنوان رهن و تضمین ارائه کرده بودند. 🔹گیرنده هم خود فرد نبود. دیگری از بانک وام گرفته بود و با ضمانتی که از مالک این ملک داشت این زمین را به‌عنوان وثیقه قرار داده بود. 🚨 اصل خبر توقیف درست است ولی در رابطه با تسهیلات وام بانکی و سندی که به بانک سپرده شده بوده است.‼️ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
امام خمینی هندی است!! متن شبهه: [کلیپ: مصاحبه آیت الله مصباح در خصوص هندی بودن خمینی]:  من والا درحدود همون 7،8سال قبل که رفته بودم برای هندوستان حتی در شهر زادگاه،اجدادی خمینی که شهر کنتور منطقه اتراپرادیشه تا آنجا که از نزدیک تحقیق کردم،یکی از اجداد خمینی به نام"ججار"بوده واین کلمه "ججار"اسم اسلامی نیست واین سابقه ای است برای آنکه این خاندان از اول مسلمان نبوده اند اما بعدها به وسیله ی ایادی مرموزی که پدر خمینی یا نمی دونم جد خمینی نمیدونم در کنسول گری اراک در ایران ،کنسول گری انگلیس اونجا کارگر بود،خادم بود،خدمتگزار بود .... حتی خمینی در قم امضاهایی از خود بجا گذاشته اوایل امضا میکرد «روح الله المصطفوی الهندی» ، این امضا خمینی هنوز هم هست در ایران....  پاسخ شبهه:   🔹 شایعه هندی بودن امام خمینی مطلب تازه ای نیست و اولین بار ساواک در سال ۱۳۴۶ به آن دامن زد! "احمد علی مصباح" که برای موجه نشان دادن ادعاها عنوان جعلی آیت الله را برایش بکار  برده‌اند، برای هیچ دلیل و سندی برای سخنان خود ارائه نکرده است. اولین گام برای پذیرش هر ادعایی ذکر مدرک و دلیل است که این سخنان حتی منبع ناشناخته یا ضعیف یا حتی دروغی هم ندارد که بتوان آن را بررسی کرد. لذا محقق یا پژوهشگر دانستن وی نیز خود ادعای دروغی است صرفا برای موجه نشان دادن اکاذیب وی.  ضمناً این فرد با "آیت الله مصباح یزدی" هیچ ارتباطی ندارد و تشابه نام یا قرابت با افراد هم دلیل اعتبار یک ادعا نیست!  🔹 لازم به ذکر است که پدربزرگ و پدر امام هر دو روحانی و معتمد مردم و ساکن ایران بودند که از اداره املاک کشاورزی خود درآمد داشتند؛ ادعای خدمتکاری کنسولگری انگلیس در هیچ منبعی یا گزارش تاریخی یا محلی موجود نیست و با شخصیت ایشان هم سنخیت ندارد!  🔹 امام خمینی، شجره نامه روشن و موثقی دارند که مطابق آن، اجداد امام همگی از سادات منتسب به امام موسی کاظم(ع) می باشند! نام "ججار" نیز در اسامی اجداد امام یافت نمی شود!  این نکته نیز جالب است که جد بزرگ امام، سید حیدر موسوی صفوی اردبیلی در سال ۷۶۶ ه.ق جهت تبلیغ اسلام، به کشمیر رفت و پدر بزرگ امام، سید احمد (دین علی شاه کشمیری) به دعوت مردم خمین و برای بهره مردم این منطقه از شخصیت اسلامی وی در حدود ۱۲۴۰ ه.ق به خمین هجرت نمود.  با اینحال هیچ موردی از امضا با عنوان "روح الله المصطفوی الهندی" وجود ندارد و این نیز ادعای بدون ذکر منبعی است که لازم بود گوینده کتاب، نوشته یا منبعی را که چنین چیزی را در آن دیده یا شنیده نام می‌برد. امام راحل سالها قبل از انقلاب نیز با عنوان روح الله الموسوی الخمینی امضا می کردند!   کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
چهار تار مو که چیز مهمی نیست، مگه آدم با یه تار مو جهنم میره⁉️ اگر چهارتامو مهم نیست پس چرا باید بیرون بمونه‼️ و حتی خیلیا برای همون چهارتامو چه ساعت ها که جلوی آینه وقت نمیذارن😳 😔شاید آدم با چند تارمو به جهنم نره ولی جهنم با یک تارمو شروع میشه. 🌳یک چوب کبریت یک جنگل و آتیش نمیزنه ولی به آتیش کشیده شدن جنگل با یک چوب کبریت شروع میشه باید ازت بپرسم که مشکلت فقط چندتار موی⁉️ مثل اینکه بگیم چراغ قرمز رد کردنش ممنوعه٬ بعد کسی بگه فقط سپرم رد شد یا فقط چرخم رد شده بنظرت این حرف پذیرفتست؟ وقتی چیزی از نظر خدا حرام شد دیگه فرقی بین کم و زیادش نمیکنه درسته شاید چندتار موی تو کسی رو تحریک نکنه و خانواده ای رو خراب نکنه ولی آیا حجاب تنها دلیلش تحریک نشدنه مرداست؟؟!😳 اگر اینطور بود پس چرا تو نماز باید حجاب رو رعایت کنیم وقتی نامحرمی نیست 🌱پس حجاب تو روح خودمون هم قطعا تأثیرگذاره کمی به دور از تعصب تأمل کنیم🌷 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا اینقدر گیر دادیم به مَصی؟؟؟ کپشن مطالعه شود لطفا👇👇👇
⛔️چرا اینقدر گیر دادیم به ؟؟؟ شايد باورتون نشه اما مسئله حجاب به اقتصاد ربط داره به خانواده ربط داره به فرهنگ ربط داره به سياست ربط داره به پيشرفت ربط داره و ... تو وقتي مشغول شهوت و شهوت پرستي و مشغول مسائل مبتذل بشي ديگه نه حال كاركردن داري يا اگه كارهم بكني درامدتو خرج شهوتت ميكني خانواده نميتوني تشكيل بدي يا خانوادت متلاشي ميشه فرهنگ جامعه سقوط ميكنه و مبتذل و سطح پايين ميشه... ديگه برات مهم نيست كي ميبره ، كي ميخوره، كي... دشمن اگه حمله كنه حال دفاع نداري... و... خود به خود از حال انساني به حالت حيواني نزول پيدا ميكني و كرامت انسان ها صفر ميشه... و يه جايي ديگه كم مياري... اونقد تو لجن و كثافت و ... دست و پا ميزني تا غرق بشي... چون كسي نمونده تا نجاتت بده... مگر اون بالايي... . کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
بروزترین وکاملترین پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی جهت عضویت👇 درایتا 👇 https://eitaa.com/Antishobhe درسروش👇 https:sapp.ir/.antishobhe درتلگرام👇 http://telegram.me/Aliomidiani
سلام لطفا فقط خواننده مطالب نباشید در انتشار آن در گروه ها و کانال های مختلف هم فعال باشید ...
🔴 آيا براي عفيف بودن بايد چادري بود؟ متن شبهه: ♨️ گاه گفته مي شود كه چادر زن، هيچ ربطي به عفاف او ندارد. قلب و دل انسان بايد پاك باشد و در غير اين صورت، پوشيدن صد تا چادر هم سودي نمي بخشد!! در اين راستا، از زبان شعر نيز مدد گرفته شده و براي مثال، مي گويند: چشم و دل را پرده مي بايست امّا از عفاف چادر پوسيده بنياد مسلماني نبود زنان را عصمت و عفّت ضرور است نه چادر لازم و نه چاقچور است چه زن خواهد كه گردد با تو پيوند نه چادر مانعش گردد نه روبند گاهي نيز به زنان روستايي و ايلات استناد شده كه با وجود اينكه چادر نمي پوشند، ولي عفيف و پاك هستند. پاسخ شبهه: 1. به طور اجمال مي پذيريم كه ممكن است زناني باشند كه به رغم رعايت حجاب ظاهري و پوشيدن چادر، از نعمت عفاف بي بهره باشند يا در مقابل، زناني باشند كه در عين عفيف بودن، حجاب شرعي را رعايت نكنند. همچنين، درست است كه عفيف بودن، با چادري بودن يكي نيست. چادر نوعي از حجاب ظاهري و عفّت، حجاب دروني و باطني است، ولي نمي توان گفت هيچ ارتباطي بين عفاف و چادر وجود ندارد. مگر مي توان رابطه ظاهر و باطن را ناديده گرفت؟ كسي كه سيرت و باطني پاك داشته باشد، آثار اين پاكي دروني، خواه ناخواه در اعمال و رفتارش نمايان خواهد شد و در مقابل، متانت در سلوك و رفتار ظاهري و نيز رعايت عفاف در گفتار و كردار، حتّي اگر شده به مرور زمان، بر باطن اثر نهاده و عفت دروني را به همراه خواهد آورد. مگر نه اينكه رنگ لباس بر روان آدمي اثر مي گذارد؟ مگر نه اينكه نام افراد در شخصيت دروني آنها تأثير دارد؟ نوع پوشش ظاهري انسان نيز چنين است. 2. اينكه «دل بايد پاك باشد»، مغالطه اي است جاهلانه، نه يك استدلال منطقي. ظاهر هر كس، آينه اي است كه باطن او را انعكاس مي دهد. به قول معروف «از كوزه همان برون تراود كه در اوست.» اگر دلي پاك باشد، به يقين نبايد جز رفتار و كردار پاك از آن سرچشمه گيرد، ولي آيا رفتار زشتي چون خودنمايي، عشوه گري و دل و دين ربودن از بيماردلان به واسطه انتخاب نامناسب نوع، مقدار و رنگ پوشش ظاهري، رفتاري است كه مي تواند از درون پاك برخاسته باشد؟ 3. اگر فرض كنيم زنان بي حجاب، عفيف و پاك دامن باشند و به اصطلاح، قلب و دلشان پاك باشد، آيا مردان نيز خواهند توانست هنگام ديدن آنها با آن وضع، قلب و دل خويش را پاك نگه دارند؟ آيا تحريك نخواهند شد، هوس بازي نمي كنند و مزاحم زنان پاك و عفيف نشده و امنيّت آنان را خدشه دار نخواهند كرد؟ نه تنها تجربه كه تحقيقات علمي و روان شناسي نيز خلاف اين مطلب را ثابت كرده است کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:   در مواقعی دیده شده دست امام خمینی (ره) بوسیده شده و ایشان منع هم نکردند این چه معنایی دارد خصوصا وقتی دست شاه را هم می بوسیدند؟   پاسخ شبهه : پیش از پرداختن به پاسخ این سوال ، لازم است این سوال مورد بررسی قرار گیرد کهi آیا اساساً دست بوسی از منظر اسلام ، امری مذموم و ناپسند است و یا امری می باشد که می تواند مباح و یا حتی پسندیده باشد؟ علت این امر نیز این است که بر خلاف برخی سنّت هایی که اسلام حکم صریحی در مورد آنها داشته و به شدّت از آنها نهی می کند همچون سجده بر غیر خدا ، اموری همچون دست بوسی ، به گونه ای هستند که حکم واحد و صریحی نداشته و دیدگاه های متفاوتی اعم از جواز ، استحباب ، کراهت و حرمت نسبت به آن ارائه شده است .به طوری که با قاطعیت نمی توان آن را حرام اعلام کرد .به عنوان مثال در سنّت و سیره اصحاب و یاران پیغمبر(س) و ائمه معصومین(ع)، مواردی دیده می‌شود که آنها دست پیغمبر(س) و امام(ع) را بوسیده‌اند، و نهی و ردی از سوی آنان نیز نشده است. در کتاب «موسوعة الدفاع عن رسول‌الله(ص)،ج2، ص 79‌»می‌نویسد: «در مورد بوسیدن دست، احادیث و آثار فراوانی وجود دارد که مجموع آن بر ثبوت آن از پیغمبر(ص) دلالت می‌کند.» در آثار و منابع از بوسیدن دست پیغمبر(ص) توسط یاران و اصحاب از جمله زید بن حارثه و عبدالله بن رواحه و بوسیدن دست امام حسین(ص) توسط فرزدق شاعر و بوسیدن دست امام صادق(ص) توسط محمد بن مسلم [فقیه و راوی بزرگ شیعه] ...حکایت شده است.(1). شهید اول، از فقهای بزرگ شیعه، به جواز بوسیدن دست برادران مسلمان که به عنوان تعظیم و بزرگداشت مومن فتوا می‌دهد(2). در سیره امام سجاد (ع) نیز نقل شده است که « کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِذَا أَعْطَی السَّائِلَ قَبَّلَ یَدَ السَّائِلِ فَقِیلَ لَهُ لِمَ تَفْعَلُ ذَلِکَ قَالَ لِأَنَّهَا تَقَعُ فِی یَدِ اللَّهِ قَبْلَ یَدِ الْعَبْدِ. (3)» یعنی امام سجاد (ع) هرگاه به سائل چیزی می داد دستش را می بوسید پس به او عرض شد چرا چنین کاری می کنی؟ فرمود برای اینکه صدقه قبل از اینکه در دست بنده قرار گیرد در دست خدا قرار می گیرد. همچنین در سیره اخلاقی برخی علمای اخلاق نیز، هم از سنّت دست بوسی نهی شده است و هم تلویحاً نسبت به برخی افراد مورد تایید قرار گرفته است . به عنوان مثال یکی از شاگردان آیت الله جوادی آملی، در صفحه ویژه ایشان با اشاره به دیدار جمعی از محققین با ایشان نوشته است: یکی از دوستان به آیت الله جوادی آملی اصرار کرد دستشان را ببوسد. ایشان با لحنی ناصحانه به ما فرمود: نه دست کسی را ببوسید و نه بگذارید دستتان را ببوسند.من تا کنون هیچ دستی را نبوسیده ام، جز یک دست و آن هم دست امام خمینی بود و به راستی که آن دست بوسیدنی بود.(4) بر این اساس به نظر می رسد که در یک جمع بندی می توان گفت سنّت دست بوسی به تناسب افراد و شخصیت های مختلف تفاوت دارد، به عبارتی سنّت دست بوسی اگر نسبت به شخصیتی که ویژگی خاصی همچون علم، معرفت، رهبری دینی، وارستگی، ارزش های اخلاقی و ... داشته و صرفاً ناشی از احترام و عشق و ارادت به وی بوده و در عین حال باعث ذلّت دست بوسنده و غرور و تکبر طرف مقابل نشود ایرادی ندارد. امّا اگر این کار با هدف و انگیزه تملّق و چاپلوسی صورت گیرد و یا منجر به ذلّت فرد دست بوسنده و غرور و تکبّر طرف مقابل شود قطعاً ایراد دارد . در این میان ماهیت دست بوسی حضرت امام خمینی (ره) با دست بوسی شاه ، تفاوت دارد ، چرا که حضرت امام خمینی (ره) ، انسان وارسته ای بودند که شخصیتی کاملاً متواضع در برابر همگان داشتند و هرگز گَرد عُجب و خود پسندی و یا تکبر و غرور دامن ایشان را نگرفت به گونه ای که وضع زندگی و نوع برخورد ایشان با مردم ، چه پیش و چه پس از رهبری نظام جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی با هم نداشت و هیچ کس امکان انکار این موضوع را ندارد و با توجه به چنین روحیاتی ، دست بوسی هیچ مقام مسئولی هم در حالات درونی ایشان ، هیچ تغییری ایجاد نمی کرد ، کما اینکه مردم و مسئولانی هم که به دست بوسی ایشان شرفیاب می شدند ، صرفاً بر اساس احترام به جایگاه ایشان به عنوان عالم عامل دینی ، نواده پیغمبر و رهبردینی این کار را صورت می دادند و می دانستند که هیچ گونه نیت غیر خالصانه ای از نگاه هوشمندانه حضرت امام (ره) به دور نبوده و ایشان را تحت تاثیر قرار نمی دهد که شواهد فراوانی راجع به این روحیه والای حضرت امام در مطالعه زندگانی حضرت امام (ره) و سیره عملی ایشان می توان دید . این در حالی است که شاه به لحاظ شخصیتی ، انسانی مغرور و متکبر و دوستدار چاپلوسی و تملّق بود و دست بوسی نسبت به وی نیز از سر چنین صفات رذیله ای صورت می گرفت که شواهد تاریخی نیز اثبات کننده همین روحیه می باشد . به عبارتی«محمدرضا خیلی لذّت می‌برد که گروهی از فرماندهان عالی‌رتبه‌ی ارتش با آن لباس‌ های پرزرق و برق جلوی او صف می‌کشیدند و به ترتیب دست ا
و را می‌بوسیدند.» گاهی «در مراسم رسمی یا میهمانی‌ها... افسران عالی‌رتبه‌ای ارتش دست و یا حتی کفش محمدرضا را می‌بوسیدند.» شاه چنان به دست بوسی معتاد شده بود که خودش «دستش را دراز می‌کرد» که اطرافیان ببوسند. پابوسی شاه بعد از جشن‌های 2500 ساله در دربار به اوج رسیده بود. عبدالعظیم ولیان- استاندار خراسان و نایب‌التولیه- هر گاه به حضور شاه می‌رسید، روی زمین می‌افتاد و پای شاه را می‌بوسید. اردشیر زاهدی بعد از انتصاب به وزارت امور خارجه، همه‌ی معاونین و سفرا را مجبور کرد تا هنگام «شرف‌یابی» در مقابل شاه زانو بزنند. زانو زدن وزیر و به خاک افتادن وی در برابر شاه موجب اعتراض یک خبرنگار فرانسوی به علم شد. علم اعتراض خبرنگار را به اطلاع شاه رساند و شاه پاسخ داد: «حق بود به او می‌گفتی که اردشیر رعایت سنّت‌های ملی مملکت را می کند.» سفرا موظف بودند در گزارشهایشان به شاه، جمله «پای مبارک را می‌بوسم» بنویسند. پرویز راجی از این که امیر‌خسرو افشار، آخرین وزیر امور خارجه ایران دوران شاه به جای کلمه «پای مبارک» را می‌بوسم، نوشته بود «دست مبارک را می‌بوسم» اظهار شگفتی می‌کند. هرمز قریب یکی از مدیر‌کل های وزارت دربار در نامه می‌نوسد: مراتب پرستش چاکرانه مرا به خاک پای مبارک بندگان اعلیحضرت همایون شاهنشاه تقدیم [می‌کنم.] پای مبارک علیاحضرت ملکه و والاحضرت شاهدخت شهناز را با کمال احترام می‌بوسم. گاهی وقتها چاپلوسی چنان شدت می‌گرفت که هر کدام از اطرافیان سعی می‌کردند از رقیب سبقت بگیرند.» (5) بنابر این دست بوسی شاه با دست بوسی امام خمینی (ره) به دلیل تفاوت های ماهوی در خصلت های شخصیتی این دو رهبر قبل و بعد از انقلاب ایران ، اساساً قابل مقایسه نیست . پی نوشتها: (1) کنزالعمال، ج29، 220، جامع الاحادیث، ج28، ص10، کافی، ج2، ص 185، بحارالانوار، ج46، ص 957؛ کشف العمه، ج2، ص43، تفسیر منسوب به امام عسکری(ع)، ص 637و... نقل از سایت جماران ، آیا دستبوسی سنتی ناپسند است ؟ ، حسین مستوفی (2) القواعد و الفوائد،ج2، الدروس الشرعیه، ج2، ص 18 ، نقل از همان (3) وسائل الشیعة، ج‏9، ص: 435 (4) سایت تابناک و دهها سایت مختلف دیگر (5) روح الله حسینیان ، فساد دربار ، منبع : سایت - باشگاه اندیشه - تاریخ شمسی نشر 26/11/1385 - به نقل از مجموعه مقالات نخستین همایش بررسی علل فروپاشی سلطنت پهلوی کانال بصیرت ،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان لو رفت/قرار است خاتمی در یک ویدئوی ضبط شده به مردم بگوید اگر ما اصلاح طلبان و روحانی بد هستیم، رقیب ما بدتر است، پس دوباره بیایید و به ما رای دهید!!!/ قرار است شبکه بی بی سی فارسی با همین رویکرد در هفته منتهی به انتخابات، برای اصلاح طلبان و جریان بنفش رپرتاژآگهی برود!!! جریان نفوذی و فریبکار با همین شیوه توانست از طریق رقیب هراسی، انتخابات سال ۹۶ را به نفع خود رقم بزند که خروجی این انتخابات خسارت بزرگی را به ملت و کشور ما تاکنون وارد کرده است. اطلاع رسانی کنید تا نقشه جریان نیرنگ لو برود و لوث شود! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈