eitaa logo
🏴 موکب وصل نوجوانان اربعینی، مشاوره،هماهنگی و هم‌افزایی
26 دنبال‌کننده
62 عکس
16 ویدیو
6 فایل
محمل ومحفلی کاملاخودجوش ومردمی،جهت «هم‌شناسی»،«مشاوره»، شناسایی و ارتباط و وصل‌کردنِ «نیازها»و«ظرفیت‌ها»به‌هم، و«تسهیل»و«همدلی»و«همکاری»و «همگرایی»و«هم‌پوشانی»و «هم‌افزایی»و«فراافزایی» و«عملیات‌مشترک‌»کاروانهای نوجوانان اربعینی خادم کانال: @htAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه نسل کودک کش تربیت کنیم؟ توله صهیونیستها رو به استقبال کودک کشانی که ۱۰۵ روز در غزه جنایت کردن بیاریم @mhrezaa2 / کانال أ‌خٌ‌في‌الله
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تجربه خنده و گریه ی دختر و پدر کنار هم خیلی لذت بخشه خنده ای که از روی شوق باشه و گریه ای که از روی وصل ❤️ خصوصا برای پدر و دختری که خیلی کم از این تجربه ها داشتن بازی های پدر و دختری همیشه حاوی حس امنیت و نشاطه ، ولی وقتی گروهی باشه و هر کدوم از اونا کنار هم سن و سالاشون باشن یه انرژی دیگه ای رو به اونها تزریق میکنه 🥰😍 در هیئت دخترانه های پاک ، توفیق این رو داشتیم که برنامه های متنوع و روحیه بخشی رو برای تعدادی از پدرو دختر های عزیز ترتیب بدیم☺️ از بازی های مختلف مثل توپ و سبد، پینت بال ، خمیر و مجسمه و ... گرفته تا تزیین میوه پدرها برای دخترشون و بعد هم قرار گرفتن اونا در موقعیت جنگی و آشنایی با ستاره ها و در آخر هم عهد پدر و دختری که اشک همه رو جاری کرد🥲 علاوه بر اون، کارگاه مشاوره برای پدر ها توسط استاد حسن شاهی 🗒 و هم زمان در فضای دیگه ای نمایش و جشن و یه عالمه کِل و کف هم ، برای دخترها داشتیم که بخشیش هم مربوط به سوپرایز شدن یه دختر خانم توسط مادر و پدرش بود که به مناسبت جشن تکلیفش با همراهی کادر هیئت غافلگیرش کردن😍😍 آخر برنامه هم از خوان متبرک حضرت زینب سلام الله بهره مند شدیم و همه با انرژی سرشار و تجربه ای متفاوت راهی خونه هاشون شدن😊 الحمدلله که این توفیق نصیبمون شد و برگی از خاطرات خوب هیئت دخترانه های پاک ورق خورد🦋 🌸هیئت تربیت محور دخترانه های پاک🌸 @dokhtaranehayepak
هدایت شده از توییتر انقلابی
امروز تو شارع سدره کربلا خواستم چایی بخرم یه اقا و خانم کنار دکه بودن هرکی میخواست چایی بخره،اینا حساب میکردن شیعه عربستان بودن میگفتن اجازه نداشتیم مستقیم بیایم عراق یکماه دبی بودن،یکماه قطر بودن تا دولت فکر کنه عراق هم تفریحی اومدیم! الگوی توسعه منطقه،آزادی سفر نداره :) 🗣 لیا آبنوس @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
انصافا نمیدونم بخندم یا گریه کنم! همسایه هرسال نیمه شعبان به مناسبت میلاد امام زمان ، مغازه هاشو تعطیل میکنه ارکستر میارن و مهمونی مختلط دارن به صرف شام و مشروب و بزن و بکوب :/ 🗣 نرگس ضیاء @twtenghelabi
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
زنده‌ترین تصویر از امام زمان(عج) ✍من هفت سال از عمرم را در قلب مدارس حجتیه تهران گذرانده‌ام. انجمنی که خود را به حضرت حجت(عج) منتسب کرده بود و بیشترین اعمال و مناسک را در توجه به ایشان داشت. ✍در آن مدارس به ما سرودها و‌ دعاهای بسیاری درباره حضرت موعود آموزانده شد اما عجیب بود که زنده‌ترین تصویر از امام زمان(عج) را در روستاها و شهرهای لبنان دیدم. جایی که کودکان و نوجوانان کشافة الامام مهدی(عج) براساس یک نظام تربیتی دقیق، با ایشان آشنا می‌شدند و زندگی جهادی خویش را در بیعت با امام زمان‌شان آغاز می‌کردند. ✍شاید زیبایی و گوش‌نوازی و دل‌نشین‌ای نسخه لبنانی سرود جهانی «سلام فرمانده» هم از این باب باشد. ملتی که امام زمان را در زندگی خویش حاضر و ناظر می‌داند، درباره ایشان شیرین‌تر سخن می‌گوید. ✍نمی‌دانم. اما می‌دانم آنچه تلاش می‌کرد به ما نوجوانان از حضرت حجت نشان دهد، یک تصویر زنده نبود. من زنده‌ترین تصویر از امام زمان را در نزدیکترین خانه‌های مقاومت به مرز رژیم اسرائیل دیدم. 🆔@mafaz_news
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
بسمه تعالی 🟡 نگرش‌ها و کنش‌های اجتماعی - سیاسی بانوان باحجاب شهر تهران مقدمه🔻 🔸دینداری در جامعه ایران چهره‌های متعدد دارد و یکی از این چهره‌های جدی مسئله پوشش زنان است که در تاریخ معاصر ایران فراز و فرودهایی را تجربه کرده است؛ بیشترین تغییرات در دوره پنجاه‌ساله پیش از انقلاب صورت گرفت و البته پس از انقلاب نیز همچون سایر پدیده‌های متغیر فرهنگی، متأثر از عوامل موافق و مخالف بوده است. 🔸در نیمه سال 1401 و با زمینه‌چینی‌های پیشینی، حجاب زنان در مرکز یک آشوب اجتماعی قرار گرفت که ضرورت توجه را دوچندان ساخت. بر همین اساس مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده کاربردی تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع)، یک پیمایش سه‌گانه را تعریف نمود که هر یک متصدی سنجش وضعیت یک گروه از زنان یعنی زنان مکشفه، زنان کم‌حجاب و نهایتاً زنان باحجاب گردید. 🔸با لطف ربوبی و پس از اجرای دو پیمایش نخست در انتهای سال 1401 و نیمه سال 1402 اینک در پایان یک سال کاری و در انتهای سال 1402 کار پیمایش سوم هم به اتمام رسیده که نتایج آن در شُرف آماده‌سازی و عرضه است. ابعاد پژوهش🔻 🔸در پیمایش اخیر یکی از اهداف، خوشه‌بندی(گونه‌شناسی) بانوان محجبه است. معمولاً بررسی نگرش‌ها و کنش‌های مذهبی، فرهنگی - اجتماعی و سیاسی به‌شکل گسسته انجام می‌شود درحالی‌که گونه‌های مختلف در تقاطع این عوامل متنوع شکل می‌گیرد. تصور غالب، طیف گرایش‌ها و کنش‌های مذهبی را به‌شکل کلیشه‌ای روی گرایش‌ها و کنش‌های فرهنگی - اجتماعی و نیز سیاسی تطبیق می‌دهد غافل از آن‌که تنوعات بسیاری در این میانه وجود دارد. سنجش وضعیت دینداری در ایران علاوه بر سنجش نسبت افراد با فرهنگ و تمدن غربی نیازمند سنجش نسبت ایشان با اسلام سیاسی و به طور خاص مناسبت آنان با طیف‌های متنوع سیاسی موجود پس از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است. ازاین‌رو در پرسشنامه اخیر با لحاظ مقطع زمانی انجام پرسشنامه و نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، بخشی از سؤالات ناظر به این رویداد و نیز رویدادهای برجسته دیگر سیاسی تنظیم گردید. 🔸با توجه به فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر آن شدیم که بخش اول داده‌های جمعیت‌شناختی، نگرش‌ها و رفتارهای سیاسی را به‌سرعت در اختیار علاقه‌مندان و تحلیلگران قرار دهیم. امید است که در تحلیل و کنش کنشگران در صحنه انتخابات مؤثر افتد. البته باید در نظر داشت که نتایج باید در پیوستگی با نگرش‌ها و رفتارهای فرهنگی- اجتماعی و نیز نگرش‌های مذهبی و در نسبت با مسئله بنیادین دینداری جامعه ایرانی و خوشه‌بندی دینداران مورد ملاحظه و مطالعه قرار گیرد. از این رو خوشه‌بندی بانوان محجبه، تنها پس از نشر داده‌های مرتبط با نگرش‌ها و کنش‌های فرهنگی- اجتماعی و نیز نگرش‌ها و کنش‌های مذهبی، امکان‌پذیر است. روش و جامعه آماری 🔻 🔸این تحقیق به دنبال بررسی نگرش‌‏ها و رفتارهای اجتماعی ـ سیاسی بانوان باحجاب شهر تهران است. روش انجام این پژوهش پیمایش است. جامعه آماری آن، بانوان باحجاب بالای 18 سال مناطق 22 گانه شهر تهران و حجم نمونه آماری، 1200 نفر از آنان‌که به‌صورت خوشه‌ای و تصادفی انتخاب شده‌‏اند. بانوان محجبه در این پژوهش افرادی هستند که پوشش سر و گردن را به‌صورت کامل دارند؛ اعم از این که نوع پوشش بدن آن‌‏ها با چادر یا مانتو باشد. همچنین ابزار گردآوری داده‌‏ها، پرسشنامه است. این پرسشنامۀ محقق‌ساخته با جمع‌بندی نظرات اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین فعالان اجتماعی از بانوان و آقایان تهیه و تنظیم شده است. به منظور اعتبارسنجی پرسشنامه، پیش‌آزمون با تعداد نمونه 60 تایی از جامعه آماری صورت گرفته و مبتنی بر نتایج پیش‌آزمون پرسشنامه نهایی شده است. میانگین پایایی سؤالات پرسشنامه مبتنی بر آزمون آلفای کرونباخ 0/79 است. سوالات پژوهش🔻 🔸 این پژوهش به دنبال بررسی تفکیکی سؤالات زیر است: ◽️دلایل انتخاب حجاب توسط بانوان باحجاب چیست؟ ◽️نگرش بانوان باحجاب در مورد بانوان کشف حجاب کرده چگونه است؟ ◽️نگرش بانوان باحجاب در مورد حجابشان و بانوان باحجاب دیگر چیست؟ ◽️میزان تقیدات شرعی بانوان باحجاب به نوع حجابشان چه میزان است؟ ◽️سبک زندگی مدرن چه میزان در زیست بانوان محجبه بروز و ظهور دارد؟ ◽️خط فکری فمینیسم چه میزان در دیدگاه بانوان باحجاب وجود دارد؟ ◽️نظر بانوان باحجاب در مورد مسئولین نظام جمهوری اسلامی چیست؟ ◽️دیدگاه بانوان باحجاب درباره روحانیت در جامعه امروز چیست؟ ◽️نظر بانوان باحجاب درباره ریشه مشکلات کشور چیست؟ ◽️میزان و نوع مشارکت بانوان باحجاب در انتخابات مجلس سال 1402 چگونه است؟ ◽️نوع رفتارهای انتخاباتی بانوان باحجاب در دوره ‏های قبل چگونه است؟ برای مشاهده نتایج پیمایش کلیک کنید. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ مرکز مطالعات فرهنگی تیام Tiyaam.ir https://eitaa.com/tiyaam_cs
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔰به بهانه پیمایش بانوان باحجاب شهر تهران 🔖«این صخره مرجانی»: بازتولید دوباره زنان نهضت 🖊سیدعلی موسوی ◀️رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع 🔻بخش یک 🔸قشر مذهبی جامعه، موتور حرکت امروز جمهوری اسلامی ایران به سمت آرمان‌های متعالی‌اش است. در این میان مردم مذهبی پایتخت به دلیل مقاومت بی‌نظیرشان در برابر فشارهای فرهنگی ـ‌ سیاسی ـ اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌تری دارند. پس از طی یک‌سال هجوم پرخاشگرانه و رادیکال علیه حجاب، طبعاً بانوان تهرانی به‌شکل خودآگاهانه‌ای حجاب خود را با «اراده»ی متمایزی برگزیده‌اند. از این‌رو عمق و قدرت «اراده حجاب» پس از این هجمه با قبل آن قابل مقایسه نیست. 🔹بانوان دارای حجاب دو طیف‌اند: 1⃣بانوان دارای حجابی که در حجابشان حدود شرعی را رعایت نکرده‌اند. 2⃣بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نموده‌اند. در مقایسه این دو طیف، طیف دوم را بانوان محجبه (به معنای خاص کلمه) می‌نامیم. این طیف، هسته سخت بانوان در حرکت فرهنگی امروز انقلابی ما هستند. بر اساس نمونه‌گیری تیام، 52.2 درصد این بانوان دارای تحصیلات دانشگاهی و 56.3 درصد شاغل، دانشجو یا بازنشسته هستند. با توجه به دقت‌های لازم در انتخاب نمونه با اطمینان خوبی در مورد آن می‌توان سخن گفت. به آن معنا که بیش از نیمی از بانوان محجبه، با وجود گذار از دو پدیده دانشگاه و اشتغال که وجوه اساسی زیست مدرن زنانه‌اند، و با وجود این هجمه، به‌صورت کامل به حجاب خود پایبند بوده‌اند. این پدیده اجتماعی، حاکی از توسعه و عمق زیست پدیده‌ای است که در کتاب ارزندۀ «آن صخره مرجانی» به‌عنوان «زنان نهضت» از آن یاد می‌کند. این پدیده پیش از انقلاب اسلامی، پدیده‌ای نادر بود که با پوشش مانتو و روسری و عینک‌‌های آفتابی با قاب‌‌های کائوچویی درشت می‌توانستیم آن را پیدا کنیم. امروزه این پدیده به گستره‌ای بزرگ در پایتخت رسیده است. جالب‌تر ترکیب 41.9 درصدی چادری این طیف است، ترکیبی که 56.8 درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی‌ و 51.4 درصد آنان شاغل یا بازنشسته‌اند. این ویژگی‌‌ها طبعاً نه توصیفی است از زن سنتی و نه توصیفی است از زن مدرن. این نوع زیست زنانه، پدیده‌ای زاییده نهضت اسلامی ایران معاصر است که توانسته مزیت‌‌های مورد ادعای دنیای مدرن را در عین حفظ مستحکم ارزش‌های اسلامی، همراه خود در پدیده پرمؤلفه و پیچیده‌ای به نام «زندگی» حمل کند. 🔹این به معنای فقدان چالش در این امر پیچیده تمدنی نیست. چالش، طبیعت گذار فرهنگی است. تولد و رشد نوپدیده‌‌های تمدنی چون زنان نهضت نتیجه همین چالش است. مسئله نسبت این طیف با خانه، خانواده، فرزندآوری و میزان پذیرش لایه‌ای از اندیشه‌‌های دارای گرایش فمنیستی، طبعاً مسئله زیرساختی این تحلیل است و داده‌‌های دیگر این پیمایش ـ که بعداً منتشر می‌گردد ـ می‌تواند در تحلیل آن مفید واقع شود. 🔸ازجمله چالش‌‌های مورد اشاره در داده‌‌های نشریافته در مورد بانوان محجبه آن است که درمجموع 9.3 درصد آنان (که از بین مانتویی‌‌ها 11.7 درصد و از بین چادری‌‌ها 2.6 درصد) کاشت ناخن و درمجموع 15.7 درصدشان (که از بین مانتویی‌ها 16 درصد و از بین چادری‌ها 10.7 درصد) عمل زیبایی بینی داشته‌اند. این به معنای آن است که 10-15 درصد از ایشان با فشار هنجاری عمل‌‌های زیبایی در جامعه زنان همراهی کرده‌اند. شاید در نگاه اول درصد کمی به نظر بیاید اما حکایت از یک اتفاق دارای امکان توسعه است. ورود این پدیده به زیست این قشر از زنان در ساخت گونه‌ای از زیست مذهبی که به دنبال بهره‌بردن از هنجاری‌های زیبایی عمومی است، مؤثر می‌باشد. تحقق چنین زیست‌‌های دوگانه‌ای، منطق «امکان» و «گزینه» را برای زیست اجتماعی بانوان محجبه فراهم می‌سازد. وجود چنین گزینه‌ای خود زمینه شکل‌گیری یک بلوک 10-15 درصدی را فراهم کرده است. ❓سؤال اصلی این است که این بلوک چقدر پایایی دارد؟ به عبارتی خانمی که کاشت ناخن کرده، چقدر آمادگی دارد در قدم بعد به جای مقنعه روسری بپوشد و در قدم بعد روسری‌اش را عقب تر بکشد؟ چقدر احتمال دارد با دانستن احکام شرعی مرتبط با این عمل، دل از آن بشوید تا زیست خود را در طیف مذهبی‌‌ها پایدارتر کند؟ 🔸اینجا است که نقطه تعیین‌کننده تغییر فرهنگی خود را نمایان‌تر می‌سازد. این بلوک اجتماعی، مهمترین نقطه تحول فرهنگی‌اند. به عبارتی دعوت‌کنندگان به خیر و فعالان فرهنگی انقلابی قبل از توجه به پدیده کشف حجاب و خانم‌‌های به اصطلاح ضعیف‌حجاب، باید نسبت به این پدیده احساس مسؤلیت کنند. در صورت فائق‌آمدن بر این پدیده امکان پیشروی به بلوک بعدی از خانم‌‌های دارای پایبندی کمتر نسبت به حجاب فراهم می‌شود و حرکت تحولی سمت‌وسوی خود را تغییر خواهد داد؛ همان‌طور که این آمار این پیشروی را نشان می‌دهد. ادامه 🔽🔽🔽 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔻بخش دو 🔹همان‌طور که این آمار این پیشروی را نشان می‌دهد7 درصد بانوان محجبه بیان کرده‌اند که مادرشان محجبه نیست. این پیشروی ارزنده‌ای است که سمت‌وسوی بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌‌های فرهنگی‌مان را به‌وضوح نشان می‌دهد. این طیف حجابشان زاییده فضای خانواده‌شان نیست و نهادهای اجتماعی و زیست عمومی در جمهوری اسلامی این فضای زیست را برای او فراهم ساخته است. 🔸اما به هر حال دشمن نیز در حال پیشروی در خاک ماست چرا که 24.1 درصد اذعان کرده‌‌‌اند که خواهر غیرمحجبه دارند و با لحاظ اینکه بخشی از ایشان مادران محجبه دارند لذا قسمتی از این درصد را می‌توان حوزه پیشرفت دشمن در خاک خودی دانست. از این‌رو باید با دقت روی همان بلوک 10-15 درصدی محجبه متمرکز شد. امکان تمرکز بر کل طیف‌‌های مختلف اجتماعی در قدم اول فراهم نیست؛ سنگ بزرگ علامت نزدن است. از یک نقطه کانونی باید آغاز کرد. نقطه مرکزی توجهات ما همین بلوک 10-15 درصدی مورد اشاره در میان خانم‌‌های محجبه تهرانی‌‌‌اند. این قشر تنها با یک منطق زیست همراه خواهد شد. این قشر به دنبال جمع دو پدیده زیست مذهبی و هنجار القائی از محیط است. تا وقتی منطق حجاب برای این طیف تبدیل به منطق هویتی پیشرو نشود، زیست‌‌های دوگانه این‌چنینی اقناع نخواهند شد. مسئله اساسی «نوع باور خود محجبه‌‌ها نسبت به حجاب است» . باید حجاب را به مانند ابتدای انقلاب تبدیل به «نماد هویتی زنان پیشرو نهضت» کنیم. این گونه است که تهدید تبدیل به فرصت می‌شود. همان‌طور که طبق شواهد کتاب ارزنده «آن صخره مرجانی»، قبل از پیروزی انقلاب، زن محجبه تبدیل به نماد زن پیشرو نهضت اسلامی شده و حتی زنان مدرن نیز برای رسیدن به این مرجعیت هویتی، محجبه شدند. آن‌گاه قدرت افسانه‌ای «این صخره مرجانی» را خواهیم دید. 🔹از این‌رو هویت مذهبیِ عموم جامعه ایرانی را نباید ندیده گرفت. مذهب در هویت طیف موسوم به غیرمذهبی یا طیفی که به زعم ما کمتر مذهبی است، مرکزیت غیر قابل مناقشه‌ای دارد. جامعه ایرانی جامعه‌ای مذهبی است و طبیعتاً حامل اساسی و مرکزی این هویت، قشر مذهبی‌اند. اما از همه این‌ها مهم‌تر آن است که تمام تغییرات سلبی و ایجابی در کنش دو طیف دیگر، تابعی از قشر مذهبی جامعه است. این قشر بودند که آقای هاشمی را انتخاب کردند و همین قشر نیز آقای خاتمی و سپس آقای احمدی‌نژاد را برگزیدند. هم ایشان پس از آقای احمدی‌نژاد به سمت آقای روحانی رفتند و اکنون آقای رئیسی را به‌عنوان رئیس جمهور برگزیده‌اند. مشارکت و عدم‌مشارکت را نیز در همین قشر باید جست‌وجو کرد؛ جای دیگری نرویم. سمت‌وسوی حرکت جامعه ایران را این قشر تعیین می‌کنند و رفتار دو طیف دیگر پس از این قشر، تابعی از رفتار این طیف است. تا وقتی سیاستگذاران فرهنگی ـ سیاسی ما قدر این ساخت فرهنگی جامعه ایران را ندانند و ارزش آن را درک نکنند، تحت تأثیر توهمات وادادگی استعماری و لیبرالیسم وارداتی، کلیشه‌های ناسازگاری را به هارمونی جامعه ایرانی و فضای رسانه‌ای ایران تحمیل می‌کنند. ♦️مهمترین نتیجه این امر آشفتگی و انفعال در دستگاه محاسباتی فعالان فرهنگی انقلابی ماست. ما برای دلخوشی غیرمذهبی‌ها و کمترمذهبی‌ها سرودهای انفعالی سر می‌دهیم، غافل از این‌که مسئله اصلی، جامعه مذهبی است و عقبه‌مان را فراموش کرده‌ایم. وقتی مخاطب اصلی و استاندارد ما، غیرمذهبی‌ها و کمترمذهبی‌ها باشند، طبعاً مخاطب مذهبی ما نیز برای تبدیل‌شدن به جریان اصلی و استاندارد، خودش را شبیه همان کلیشه‌های استاندارد خواهند کرد. اما اگر این چرخه برعکس شود و استاندارد ما بدنه مذهبی‌مان باشد، مطمئن باشیم سریع‌تر و بدون مانع به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت. هنوز دیر نشده است؛ هنوز بلبل‌های عاشق مکتب خمینی (ره) و حاتمی‌کیاهای جبهه انقلاب قدر شقایق‌ها را می‌دانند. تنها باید باور کنند که جز برای آنان نخوانند. تا انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده است. همین یک هفته را وقت داریم تا طلسم مشارکت‌نکردن بخشی از بدنه مذهبی را بشکنیم. جای دوری نمی‌خواهد برویم. این قشر در دسترس همه ما هستند، کافی است از شعاردادن دست برداریم و به جای وادادگی لیبرال و درمان دردهای توهمی پر فیس و افاده القائی، به دردهای واقعی این قشر گوش بسپاریم. دردهای این قشر، دردهای انقلاب است. این دردها، دردهای واقعی جمهوری اسلامی است و درمان آن تنها راه رسیدن به قلۀ تبدیل ایران به الگوی پیشرفته اسلامی. 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📝مشارکت یا عدم مشارکت: مطالبه مدیریت کارآمد یا مخالفت با اسلام سیاسی ✍سیدعلی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) بخش اول: 🔶بر اساس پیمایش تیام 40.7 درصد بانوان محجبه تهرانی اعلام کرده‌اند قطعاً در انتخابات مجلس 1402 شرکت نخواهند کرد. آیا این طیف نگاه‌های انجمن حجتیه‌ای داشته و مخالف اسلام سیاسی‌اند؛ همان‌گونه که شبکه فارسی زبان پادشاهی بریتانیا پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها را تحلیل کرده است؟ یا اتفاقاً این عده انتقادشان به مسؤلین معنایی مذهبی دارد؟ به عبارتی آیا این عده منتقد قرائتی سیاسی از دین اسلام‌اند یا انتقادشان به مسؤلین، مبنایی دینی داشته و با استناد به سیرۀ عادلانۀ امیرالمؤمنین(ع) منتقد مسؤلین‌اند. اگر پاسخ دوم صحیح باشد، شبکه پاشاهی انگلستان باید در سیاست‌هایش تجدید نظر کرده و به ادبیات ماقبل اغتشاشات 1401 برگشته، همانند سال 88 با «الله اکبر» و «یاحسین، میرحسین» به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی باشد. از این‌رو سؤال دیگری برجسته می‌شود که آیا این قشر مذهبی که مایل به مشارکت در انتخابات مجلس نیستند، هرچند اسلام را سیاسی می‌دانند اما جمهوری اسلامی را قبول ندارند یا مسئله‌شان در لایه‌ای پایین‌تر، یعنی نحوۀ مدیریت کشور است؟ برای پاسخگویی به این سؤال لازم است به بررسی دقیق‌تر این آمار بپردازیم. 🔸لازم است اذعان کنیم به‌طور معمول احتمال شکسته‌شدن این قاطعیت 40.7 درصد در دقایق نود رقابت‌های انتخاباتی وجود دارد. این وابسته به نوع کنشگری فعالان تبلیغی، فرهنگی و سیاسی کشور در دیدن مسائل این جمع است. با نظرداشت ایستادگی این قشر درمقابل هجمه سنگین علیه حجاب در پایتخت، باید اعتراف کرد مسئله آنان وادادگی در مقابل زیست فرهنگی غربی و وادادگی سیاسی در مقابل غرب نیست. (آمارهای بعدی این را نشان می‌دهد). 🔹برای فهم دقیق‌تر رفتار ایشان لازم است دقت کنیم که 44.9 درصدشان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز شرکت نکرده‌اند. باوجود این‌که آمار مشارکت تهران در انتخابات ریاست جمهوری به مراتب بیشتر از انتخابات مجلس است. درصورتی‌که کل این 40.7 درصد در انتخابات پیشِ رو شرکت نکنند، باز هم به میزان 4.2 درصد، وضعیت بهبود پیدا کرده است. این رشد با توجه به کاهش طبیعی مشارکت انتخابات مجلس در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری نشانۀ رشد مشارکت است. خصوصاً این‌که 6.8 درصد از کسانی که در انتخابات 1400 شرکت نکرده‌اند اعلام داشته‌اند که در انتخابات مجلس 1402 قطعا شرکت می‌کنند و تنها 70.9 درصد از کسانی که در انتخابات 1400 شرکت نکرده‌اند، قاطعانه عدم شرکت در این انتخابات را اعلام داشته‌اند. افزایش احتمالی 29 درصدی به آمار مشارکت‌کنندگان در انتخابات مجلس دستاورد ارزنده‌ای برای این دو سال تلاش دولت آقای رئیسی می‌تواند باشد. جالب‌تر آن‌که 62.2 درصد از کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری 96 به آقای روحانی رأی داده‌اند، در این انتخابات به فهرست انتخاباتی مورد حمایت آقایان روحانی یا خاتمی رأی نخواهند داد. آراء این دسته در میان فهرست‌های فرضی همچون آقایان احمدی‌نژاد، قالیباف، جلیلی و لاریجانی توزیع می‌شود. این امر نشان‌دهنده اضمحلال پایگاه سیاسی جریان واداده فرهنگی ـ سیاسی در میان قشر مذهبی است. از این‌رو نه فقط مسئله اضمحلال اسلام سیاسی نیست بلکه مسئله پررنگ‌تر شدن ادبیات اسلام انقلابی در گفتمان حاکم بر بدنه انقلابی است. البته این امر در همان انتخابات 1400 نیز روشن می‌شود؛ وقتی که تنها 1.7 درصد، حاضر به رأی‌دادن به کاندیدای این جریان می‌شوند. ادامه🔽🔽🔽 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
بخش دوم: 🔸البته این ریزش آراء در جریان اصلاح‌طلب به معنای پیروزی جریان رقیب اصولگرا در حفظ هوادارانش نیست؛ 16.5 درصد از کسانی که به آقای رئیسی در انتخابات 1400 رأی داده‌اند قاطعانه اعلام کرده‌اند در انتخابات مجلس 1402 شرکت نخواهند کرد. این امر با توجه به آمار 89.5 درصدی که ریشه مشکلات کشور را ضعف مدیریت می‌داند، امری باورپذیر است. این به معنای ندیدن اثر دشمن خارجی در مشکلات کشور نیست چراکه 58.3 درصد، ریشه مشکلات کشور را دخالت دشمنان نیز می‌دانند، اما به‌وضوح سهم قابل‌توجه 89.5 درصدی را متوجه ضعف مدیریت می‌کنند. این امر هیچ معنای ایدئولوژیکی ندارد بلکه کاملاً ریشه در یک ارزیابی عینی و واقع‌بینانه دارد. بر اساس این تحلیل آدرس غلطِ وادادگی فرهنگی و سیاسی واضح می‌شود؛ چه تحلیلی که به دنبال آزادی حجاب و ولنگاری فرهنگی است و چه تحلیلی که به دنبال بازکردن دست اجنبی در کشور است و چه تحلیلی که به دنبال دست‌کشیدن از اسلام سیاسی و قرائت انقلابی از اسلام است، هر سه راه به خطا برده‌اند. طبعاً پادشاهی بریتانیا تمایل دارد که یکی از این سه تحلیل درست باشد، اما با کمال تأسف برای کشور دوست و همسایه‌مان(!) بریتانیا، و با کمال احترام(!) به پادشاه آن، این تحلیل‌ها بر اساس داده‌های عینی، غلط است. مسئله این قشر اساساً وادادگی فرهنگی در مقابل غربگرایی و وادادگی سیاسی در مقابل دشمن نیست، بلکه مسئله‌شان ضعف مدیریت کشور است. 🔹این امر شاید در توزیع گرایشات جمعی که در سال 96 به آقای رئیسی رأی داده‌اند در میان فهرست‌های فرضی نیز واضح باشد. توزیع آراء این قشر در میان فهرست‌ها به ترتیب 33.7 درصد آقای احمدی‌نژاد، 25.9 درصد آقای جلیلی و 20.9 درصد آقای قالیباف در مقایسه با 9.4 درصد آقای روحانی و 6.4 درصد آقای خاتمی و 3.7 درصد آقای لاریجانی است. یک‌سوم این طیف در موازنه عملکرد آقای احمدی‌نژاد با شخصیت‌های دیگر، همچنان ایشان را ترجیح می‌دهد. این امر به دلیل موازنه کارآمدی‌ها در مقابل ناکارآمدی‌های آقای احمدی‌نژاد در مقایسه با سایرین است. 🔸خوشبختانه مردم ایران تصنیف و بلوک‌بندی حزبی نشده‌اند . از این‌رو به‌خلاف جریانات سیاسی، نسبت ثابتی با سیاستمداران ندارند و آراءشان در رفت‌وآمد میان سیاستمداران است. ازهمین‌رو 15.8 درصد یعنی حدود یک‌ششم از کسانی که در 1400 به آقای رئیسی رأی داده‌اند، فهرست فرضی آقایان روحانی و خاتمی را ترجیح داده‌اند. البته برخی از آنان در نسبت خاصی با 16.5 درصدی است که بیان داشته‌اند قطعاً در انتخابات بعدی شرکت نمی‌کنند. حجم یک‌چهارمی سبد آقای جلیلی در مقایسه یک‌پنجم آقای قالیباف نیز صرفاً بر اساس هواداری‌های قاطعانه سیاسی قابل توجیه نیست. طبعاً عدم حضور رسانه‌ای و سیاسی آقای جلیلی از یک طرف و حضور آقای قالیباف به‌عنوان مسؤل قوه از سوی دیگر تأثیر نسبی بر این نتایج داشته است. ارزیابی 89.5 درصدی مردم از ریشه ضعف مدیریت کشور، نشان‌دهنده ارزیابی ضعیف مردم از کارآمدی مسؤلین است. این امر مهمترین عامل تعیین‌کننده گرایش مردم به مشارکت، عدم مشارکت و رفت‌وآمد میان بلوک‌های مختلف سیاسی است. در کنار حمایت‌های طیف مذهبی از بدنه مسؤلین فعلی کشور، 89.5 درصد نقدی واضح به نحوه مدیریت اقتصادی دارد. شاخص‌های انتقادی این قشر عمدتاً ناظر به همان تأکیداتی است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» از آن یاد می‌کنند. مسئله اصلی این است که رضایت مردم به همان اندازه‌ای است که این شعار محقق شده است و نارضایتی به اندازه‌ای است که تحقق این شعار به «نمایش‌های ظاهری» ترجمه شده است. 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش اول از مرحله دوم کمک‌ رسانی اعضای کانال روایت غزه به محله تل الزعتر در شهر جباليا در شمال غزه همراه با زیر نویس فارسی اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج https://iPorse.ir/6240028 @SalehGaza
هدایت شده از Rakbari
قرآن نور 3.0.2 (اندرویدی) جامع‌ترین دانشنامه قرآن بر روی موبایل ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ 🖋ارائه متن قرآن کریم 🖋 ترجمه های قرآن 🖋 منابع تفسیری 🖋احادیث تفسیری 🖋 فهرست موضوعی 🖋 اعلام و اسماء 🖋 آیات مرتبط 🖋 اعراب قرآن همچنین قابلیتهای دیگری از قبیل جستجوی محتوا، صوت قرآن ... لینک صفحه توضیحات و دانلود برنامه: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74100
هدایت شده از Rakbari
نسخه جدید مفاتیح الجنان صوتی و اذان‌گوی نور ویژه ماه مبارک رمضان محتوا : 🖋 ارائه متن دعاها و زیارات به صورت فرازبندی شده به همراه صوت 🖋 ارائه چهار فهرست جداگانه از ادعیه، اعمال، زیارات، نمازها 🖋ارائه اعمال عبادی هر روز و مناسبت ها امکانات و قابلیت ها : ✍ رابط کاربری سه زبانه و ارائه ترجمه عربی و انگلیسی عناوین و متن مفاتیح الجنان ✍ ارائه تقویم، اوقات شرعی و اذان با افق کشورها و شهرهای مختلف جهان ✍ ارائه برخی از ابزارهای اسلامی همچون رکعت شمار و ذکر شمار و قبله نما و... لینک توضیحات و دانلود برنامه : https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74129
سیره امام خمینی در حمایت از طلاب ناهی از منکر 🔹در دورانی که طلاب حوزه علمیه با مظلومیت به دنبال حفاظت از احکام الهی بودند و به ویژه تلاش داشتند شهر قم را از شر مفاسد فرهنگی تحمیلی از سوی رژیم، حفاظت کنند، امام خمینی به حمایت از این طلاب اقدام می‌کردند. 🔸در این یادداشت به خاطره‌ای از حجت‌الاسلام و المسلمین اشاره می‌شود که سبک برخورد امام را در این بزنگاه‌ها به خوبی نشان می‌دهد و روشن می‌کند که معدود که در مقاطع مختلف، پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیون آمر به معروف را تخریب کرده و از پشت به فقه شیعه و حوزه مقدسه علمیه خنجر می‌زنند با سیره و اندیشه متعالی امام خمینی چه فاصله فراوانی دارند: 🔹«امام خمینى به دنبال درگذشت آیت‌اللّه‌ بروجردى، رسالت خود را به منظور روشنگرى و آگاهانیدن مقامات روحانى قم و آشکار کردن اوضاع سیاسى پشت پرده و خطرهایى که متوجه اسلام و کشور بود دنبال مى‌کرد و با گفتگوهاى شفاهى، ارسال پیام‌ها و از هر راه دیگر، وظایف و مسئولیت‌هاى سنگین پیشوایان اسلام را به‌ویژه در آن برهه حساس یادآور مى‌شد و همانند دیده‌بان همیشه بیدار، اوضاع ایران و جریاناتى را که در حوزه علمیه قم به وقوع مى‌پیوست زیر نظر داشت و در تأیید و تشویق نسل جوان روحانى حوزه قم و دمیدن در آنان کوشش ویژه‌اى به عمل آورد. 🔸هنوز از درگذشت آیت‌اللّه‌ بروجردى زمانى نگذشته بود که زمزمه بناى تأسیس سینما و مشروب‌فروشى در قم بر سر زبان‌ها افتاد و خبر دایر شدن عشرت‌کده و مرکز فحشا، در گوشه و کنار شهر قم، شنیده شد. 🔹روحانیان جوان که احساس مى‌کردند نقشه به فساد کشانیدن آن در دست اجرا قرار دارد، طومار بلند بالایى ـ که نگارنده شخصاً دست‌اندرکار تنظیم آن بود ـ درست کردند و در آن، اقدام فورى علماى قم را براى حفظ آن شهر مقدس مذهبى از آلودگى‌ها و فساد خواستار شدند و لزوم پیشگیرى فورى و اقدام اساسى را پیش از گذشت وقت و از دست رفتن فرصت به آنان گوشزد کردند. 🔸طومار مزبور که با امضاى صدها نفر از اساتید و محصلان روحانى حوزه قم همراه بود، به یکایک مقامات روحانى قم رسانیده شده، ظاهراً هیچ‌کدام از آنان واکنشى از خود نشان ندادند و اقدامى نکردند! جز امام خمینى که بى‌درنگ را به حضور طلبید و آن طومار را به او نشان داد و در مورد حفظ حرمت آن شهر مذهبى سفارشات لازم را به عمل آورد. 🔹نکته درخور اهمیت اینکه: به یاد دارم در همان روزها، یک شب در بودم که آقاى شیخ حسن صانعى ـ که افتخار خدمتگزارى در محضر امام خمینى را داشت ـ مرا صدا زد و اظهار کرد که: 🔸«آقاى خمینى فرمودند افرادى را که به تنظیم این طومار اقدام کرده‌اند یا بخواهید که بیایند پیش من و یا آنکه خودتان از طرف من آنان را تشویق و تأیید کنید و نگذارید این روحیه‌هاى زنده، خمود و سرخورده شود»! 🔹این برخورد به خوبى روشن مى‌سازد که امام در آن روز داراى چه اندیشه، ایده و برنامه‌اى براى آینده بود و چه مسئولیتى احساس مى‌کرد. 🔸نیز در آن روز که شخصى به نام « » به دربار رفت و به نام حوزه علمیه قم، نوزاد پسر را به شاه تبریک گفت! و این مراسم با عکس و تفصیلات در جراید ایران منعکس شد، از طرف روحانیان حوزه قم هیچ‌گونه واکنشى نشان داده نشد؛ لیکن نسل جوان روحانى ـ که طبق تعالیم اسلام، هرگونه ارتباط و تأیید ظلمه و حکام جائر و طاغوت را حرام مى‌دانستند ـ با همکارى برخى از دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران، اعلامیه‌اى زیر عنوان «جامعه روحانیت قم نماینده ندارد» انتشار دادند و عمل مخالف و مباین با اسلامِ آقاى برقعى را محکوم کردند. این اقدام نیز مورد تمجید و تشویق امام قرار گرفت. » نهضت امام خمینی، ج1، صص121-120. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db