eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
277 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: اكره نفسك علي الفضائل فانّ الرّذائل انت مطبوع عليها. نفس خويش را به جبر بر فضيلتها وادار كن، زيرا نفس تو بر رذائل (و صفات زشت) خو گرفته است. غررالحکم ، باب الفضائل ، حدیث 4 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: الايمان و العمل اخوان توأمان و رفيقان لا يفترقان لا يقبل اللَّه احدهما الّا بصاحبه. ايمان و عمل برادراني هستند دوقلو (و توأم با يكديگر) و دو رفيقي هستند كه هيچ گاه از هم جدا نشوند، و خداوند يكي را بدون ديگري نميپذيرد. غررالحکم ، باب الایمان ، حدیث 31 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: ثلاث من كنوز الايمان: كتمان المصيبة و الصّدقة و المرض. سه چيز است كه از گنجينه‏هاي ايمان است: پوشاندن و كتمان مصيبت (پيش آمدهاي ناگوار) و كتمان صدقه، و كتمان بيماري. غررالحکم ، باب الایمان ، حدیث 15 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: لا يكون الرّجل مؤمنا حتّي لا يبالي بماذا سدّ فورة جوعه، و لا بايّ ثوبيه ابتذل. كسي مؤمن نخواهد بود تا آن گاه كه پروا نداشته باشد كه با چه خوراكي شدّت گرسنگي خود را برطرف كند، و كداميك از دو جامه خود را كهنه كرده (و كدام را نگهداري نكرده) است. غررالحکم ، باب المؤمن ، حدیث 30 @Arshiv_Gholam
قال الصادق جعفر بن محمّد (عليهم السلام): «ليس من شيعتنا من أنكر أربعة أشياء: المعراج والمساءلة في القبر وخلق الجنّة والنار والشفاعة». امام صادق‌ (عليه السلام) فرمود: «كسي كه منكر چهار چيز شود، شيعه ما نيست: ۱. معراج ۲. سوال قبر ۳. اينكه بهشت و دوزخ آفريده شده‌اند ۴. شفاعت». صفات الشیعه ، حدیث 69 @Arshiv_Gholam
عنه (عليه السلام) : أحوالُ الـدُّنيا تَتْـبَعُ الاتِّفاقَ ، و أحوالُ الآخِرةِ تَتْبَعُ الاستِحْقاقَ .  امام على (عليه السلام) : اوضاع و احوال دنيا تابع اتّفاق است ، و اوضاع و احوال آخرت تابع استحقاق. میزان الحکمه ، حدیث 101 @Arshiv_Gholam
عنه (عليه السلام) : مَن راقبَ أجلَهُ اغتَنمَ مَهَلَهُ . امام على (عليه السلام) : هر كه مراقب اجل خود باشد، فرصتهايش را غنيمت مى شمارد. میزان الحکمه ، حدیث 87 @Arshiv_Gholam
عن جعفر بن محمّد (عليه السلام) قال: «من جالس أهل الريب فهو مريب». امام صادق (عليه السلام) فرمود: «كسي كه با اهل شك بنشيند، خودش نيز شكّاك است». صفات الشیعه، حدیث16 @Arshiv_Gholam
عن العلاء بن الفضيل، عن الصادق‌ (عليه السلام) قال: «من أحب كافراً فقد أبغض اللَّه ومن أبغض كافراً فقد أحب اللَّه». ثمّ قال‌ (عليه السلام): «صديق عدو اللَّه عدو اللَّه». علاء بن فُضَيل گفت: امام صادق‌ (عليه السلام) فرمود: «كسي كه كافري را دوست داشته باشد، بي‌شكّ با خدا دشمني كرده و كسي كه با كافري دشمني كند بي‌شكّ خدا را دوست داشته است. سپس فرمود: دوستِ دشمن خدا، دشمن خدا مي‌باشد». صفات الشیعه، حدیث15 @Arshiv_Gholam
نگاهی به آموزه های بابیان و بهائیان، فراماسون ها و برخی غرب گرایان در عصر قاجار نشان میدهد که هدف همه این جریان ها، مبارزه با مبانی دینی جامعه و وابسته کردن آن به استعمار غرب بوده است. دکتر موسی نجفی تاریخ معاصر ایران، ص 191 @Arshiv_Gholam
ما باید برای رسیدن به آن روز، خودمان را و جامعه مان را و ابزار کارمان را و پای رفتنمان را آماده کنیم؛ و تا ما آماده نشویم، ولیّ عصر ظهور نخواهد کرد. سید علی خامنه ای کتاب ولایت و حکومت ، ص 278 @Arshiv_Gholam
وقایع تاریخی متعلق به گذشته است؛ ولی اندیشه هایی که از دل آن وقایع بیرون میآیند، متعلق به گذشته نیست. دکتر موسی نجفی کتاب بصیرت تاریخی ، ص 18 @Arshiv_Gholam
اسلام برای کشتن نیامده، بلکه آمده است تا به انسانها حیات و زندگی بدهد، اما زندگی حق همه است؛ لذا اگر برخی بخواهند در مقابل انسانیت و حیات جمعی بایستند، باید با آنها مبارزه کرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 114 @Arshiv_Gholam
آنها که به جنگ و جهاد پشت کرده و از مقابل دشمن گریخته بودند، برای پذیرش توبه شان، باید به میدان جنگ برمیگشتند؛ نه اینکه در حال گریز بگویند "استغفرالله". سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 177 @Arshiv_Gholam
اینکه میگویند ملی گراها و مذهبی ها، این یک تقسیم تحمیلی از سمت به اصطلاح ملی گراها است...اینها غرب گرا هستند؛ در حقیقت ملی گرا ما هستیم. دکتر موسی نجفی کتاب بصیرت تاریخی ، ص 26 @Arshiv_Gholam
گاه پیشرفت بد معنی میشود...فرود ها از لوازم پیشرفت هستند...نگاه به پیشرفت باید کلی و به مجموع، سمت و سو و برآیند آن باشد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 177 @Arshiv_Gholam
وقتی جامعه اسلامی پذیرای بیگانه در درون خود شد و تمام امتیازات آزادی و بهره برداری از مزایای آن حکومت را به آنان، توقع رعایت حدود جامعه اسلامی از آنان، زورگویی نیست؛ بلکه امری کاملا عقلایی است و بر طبق عرف و صلاح آن کشور است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 190 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: ثلاثة يوجبن المحبّة: الدّين و التّواضع و السّخاء. سه چيز است كه دوستي آورد: دين، فروتني، بخشندگي. غررالحکم ، باب الحب ، حدیث 27 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: المعين علي الطّاعة خير الأصحاب. بهترين ياران و همراهان كسي است كه انسان را بر اطاعت حق ياري دهد. غررالحکم ، باب الأخوه ، حدیث 3 @Arshiv_Gholam
جامعه دیندار آن است که دین، برنامه زندگی افراد آن جامعه باشد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 218 @Arshiv_Gholam
این خوی انباشتن مال، و از دست دادن آن زهد و پارسایی، که انحرافی در روش مسلمانان بود، از زمان خلیفه دوم به وجود آمد و در زمان عثمان خیلی اوج گرفت. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 230 @Arshiv_Gholam
اگر طبقات جامعه در بهره مندی از ثروت های آن مختلف شدند، به طوری که عده ای زیاد بهره مند شدند و عده ای کمتر، جنایتهای اجتماعی بسیاری بر این جدایی بار میشود. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 242 @Arshiv_Gholam
نظر اسلام این است که دنیا و بهره ی آن در مقابل آخرت اندک است و عاقل بیشتر را به کمتر نمیدهد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 259 @Arshiv_Gholam
اگر بخواهند ملتی را وادار به ضعف نفس کنند و بی اعتنا به اهداف خود نمایند؛ یکی از طرقی که به دست میگیرند این است که افتخارات آن ملت را از او بگیرند و اثبات کنند که دانشمند او دانشمند نبوده، شجاعش شجاع نبوده... سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 271 @Arshiv_Gholam
شیخ ما در اصول و فروع و بلاکشیدن، امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است. علی بن عثمان هجویری کشف المحجوب ، ص 102 @Arshiv_Gholam
آنچه ضامن بقای فکر است، حرکت جهادگونه با مال و جان است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 287 @Arshiv_Gholam
از اولین خصوصیات منافق آن است که نسبت به دین، به زبان ایمان آورده باشد، نه به قلب. این خصلت از آنجا فهمیده میشود که هرچه از اسلام به سود او بود یا برایش ضرری نداشت، قبول میکند، اما آنچه مایه میبرد و احیانا برای دنیای او ضرر دارد، نمیپذیرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 290 @Arshiv_Gholam
توکل دو رکن دارد: اول عمل کردن به وظیفه است. دوم اطمینان به نتیجه و اینکه بدانی خدا بر همه اسباب، قادر است و به مقدمات نتیجه را خواهد داد. نقطه اشتباه و انحراف همین جاست که برخی به توکل و اتکای به خدا ایمان دارند، ولی از انجام وظایف خودشان غافلند و به آن عمل نمیکنند. چنین کاری توکل نیست. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 339 @Arshiv_Gholam
پیامبر در مسائل کلی که به سرنوشت مردم و جامعه مربوط میشد، مسلمانان را به مشورت میگرفت و با آنان تبادل نظر میکرد و میخواست از این مشورتها چیزهایی را درک کند؛ از جمله آنکه حالات و مذاق افراد را درک نماید، یا آنان با مشورت آمادگی پیدا نمایند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 325 @Arshiv_Gholam
وظیفه شناس کسی است که در نوار زمان نظر کند و هر جا یک نقطه کم بود، همان نقطه را پر کند. اگر آن نقطه لازم را نگذاشتی و آن خلأ موجود را پر نکردی، اگر صد نقطه دیگر در جایی دیگر گذاشتی، فایده ندارد. باید ببینی چه لازم است و از تو چه میخواهند، همان را انجام دهی. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت ، ص 356 @Arshiv_Gholam